Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (345. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
763.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 343344345346347
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar slm.

    havaların soğuması ile birlikte 3-4 gündür sadece sabahları yapan bi sorunum var.geçen sene kışında 4-5 sefer yapmıştı havalar ısınınca gitmişti.sabah marşa ilk bastığımda motordan teneke sürtünmesi gibi bir ses geliyor bazen 3-4 marş sonrası çalışıyor ve bu ses 1-2 dk boyunca geliyor sonra birden kesiliyor.daha önce başına gelen varmı?.Yağı suyu herşeyi tam aracım 2001 model 2.0 benzinli
  • atituti A kullanıcısına yanıt
    bence dediklerini bu arabaya yapıp da aracı bozma.

    senden önceki sahibi gayet güzel işin tadını kaçırmadan yapmış. jantlar da çok güzel duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam Arkadaşlar.. Henüz bir 406 sahibi olamasam da arayış içerisindeyim..

    Forumu epey bir okudum, çok hoşuma gitti (çok güzel ve ÇOK SEVİYELİ paylaşımlar var) ama bir yandan da gözüm korktu, 406 larda gerçekten bu kadar çok mu sıkıntı var? O kadar çok arıza vs. yazılmış ki, dışarıdan bir okuyucu olarak tereddüte düştüm..

    Araç sevdası benim en büyük ve en pahalı zevkim.. Kuş serisine para verecek bir adam da değilim ve bu nedenle araştırma yaparken 406 lar gözüme ilişti ve neredeyse 1 aydır sürekli araştırıyorum ve aranıza katılmaya karar verdim ( Kabul buyurursanız )..

    Şimdi değerli arkadaşlarım ve forumun önde gelen ve gerçekten bilgili üstadları.. Allahım nasip etti bir ev almak durumumuz oldu ve bu nedenledir ki, sahibi olduğum 2006 model Focus 2 ( Nadir bulunan ve ülkemizde sadece 10 tane bulunduğunu öğrendiğim ) aracımı 1 yıl önce satmak zorunda kaldım.. Şimdi zayıf bütçemle de olsa bir 406 almak istiyorum.. Lütfen bana ortalama yakıt değerleri için verilerinizi (Güncel olması adına) yazarmısınız çünki burada çokkk farklı rakamlar telaffuz edilmiş.. Özellikle kısa mesafe ve şehir içi kullanan kardeşlerimiz var ise onlardan ricacıyım..
    Eğer içinizde aracını satmak isteyenler var ise onlarla görüşmek dilerim ( 2000 ve üstü D9 motorlu, benzin ve/veya benzin+lpg ve manuel olmak kaideleriyle)..

    Hepinize saygılar sunuyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi METİN_BEY05 -- 6 Kasım 2016; 0:15:15 >




  • METİN_BEY05 M kullanıcısına yanıt
    Kardeşim 406 D segmenti bir araç olup alınacak bir araçtır. O kronik sorunlar her arabada olur sen yeterki alacağın aracın kasası ve motoru düzgün olsun yeter. Araç performans bakımından olsun lüxlük bakımından olsun şahane bir araçtır. Bu paralara alınabilecek en iyi araçtır. Faceden ismimden bul beni aracımı satmak üzereyim, ve satma amacımda inan bana ihtiyaçtan ve eğer araç alırsamda yine 406 düşünüyorum. Kemalettin Sami Peker yardımcı olurum.
  • Herkese merhaba,

    Yine bir teknik notla başlayayım. Yazın farkedilmese de kışın belirgin şekilde aracın motor suyunun 70 derecelerde kalma ve doğal olarak geç ısınma sorunu ile ilgili olarak suçlu Termostad olarak belirlenmişti. Ayrıca su eksiltme vardı. Bizim araçlardaki termostadlar çift kademeli tipte. Bunlar soğukken tamamen kapalı, ilk kademede kalorifere ve tam açıkken radyatör+kalorifere su akışı sağlıyor. Bizim termostadın tüm contaları parçalanmıştı. Isıya bağlı olarak açılıp kapanıyordu ama kademeler arası sızdırmazlığı sağlayan contalar iptal olmuştu. Değiştirince ısınma sorunu çözüldü. Eksiltme de çözülmüş mü zaman gösterecek ama dış kasa üzerindeki conta yerinde olmasına rağmen antifiriz kalıntıları vardı. Kapağı ile komple değişti ve yaklaşık 30-35 TL gibi bir rakam tuttu.

    Arka amortisörlerim bir kaç kez değiştirmiştim. En son VEKA marka Türk markası ama çin üretimi tanesi 60 TL lik bir ürünü mecburen ve idareten Temuz ayında tatile gitmeden değiştirmem gerektiğinden almıştım. Tatil dönüşü 1 hafta geçtikten sonra ikisi de bozuldu. Onları garantiden verdim yerine fark ödeyerek Monroe marka aldım. Tanesi 100-110 TL gibi maloldu. Önler için ise Bilstein marka bir çift amortisörü yaz sonu 390 TL ye aldım fakat yaza taktırmak niyetindeyim. Ö amortisörlerim Fransız malı REKORD marka. Sorunları yok sanırım 1 yıl oldu taktıralı. Bilstein bildik çok iyi bir marka olduğundan içim rahat etsin diye aldım. Ön takımda biraz boşluk var ve rotlardan kaynaklı dediler. Yaza komple elden geçirtmek niyetindeyim.

    Yakıt tüketim verileri araca, mevsime, kullanılan güzergahın eğimi ile trafik yoğunluğuna bağlı değişir o nedenle yaklaşık anlam ifade eder. Araç 2000 motor D9 otomatik. Depo eskiden 32-33 Lt laırken artık 35-36 lt lpg alıyor ve kışlık 36 psi basınçla GoodYear UG9 195-65-15 orijinal alaşım jantlar ile 280 km kadar yol yapmakta.

    Araçlarımız artık en genci 12 yaşında olduğundan elbette arıza çıkartması normal. Kronik sorun değil de eskime kaynaklı sorunlar çıkar. Sensörlerle dolu her araçta da bu yaşta yeri bulunamayan alakasız sorunlar çıkması normaldir Örneğin el freni swicinin arızasında fren arızası yazması gibi. Çok korkulacak yada kaçınılacak arızalar değil bunlar. Bence çok çekinmeyin ama yorgun bir araçta elbette daha can sıkıcı masraflar olabilir.

    Kazasız ve sağlıklı günler dilerim.




  • Herkese selam, 2004 otomatik 406 hdi sahibiyim. Akü değişimi sonrası kumandalarımın her ikiside aracı açıp kapatmamaya başladı. Aküyü sökmeden önce sol ön cam açık, tüm kapılar ve kaput kapalı 5 dk bekledikten sonra Aküyü söktüm. Ancak Aküyü bağladıktan sonra direk marş yaptım. Sanırım bir iki dakika bekleyip, kapıyı açmadan açık olan camdan uzanıp kısa farları açıp kapatmak gerekiyormuş?

    Sonuç olarak, kumandalarımın çalışması için önerisi olanlara duacı olurum.

    Not:Kontağı açıp, kumanda üzerindeki kilitleme tuşuna 10 sn basılı tuttum,hiç birşey olmadı.

    Yardımlarınız için teşekkür ederim. Kandilinizi tebrik ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar selamlar, sozuak arkadaşımıza özelden aynı soruyu sormuştum, bsi resetleme ile ilgili bir yöntem anlattı sağolsun. Onun yazdıklarını yarın akşam deneyeceğim. Aslında benzer yöntem ile aküyü sökmüştüm ancak benim bekleme sürelerim 5dk civarıydı kendisi 10dk civarı bekleyerek aküyü sökmemi yazmış, deneyip sonucu yazacağım.

    Ancak bu akşam birşey denedim. Aracı stop ettim ve bsi uyuma moduna geçene kadar yani yaklaşık 5dk bekledim. Sonra araçtan çıkmadan, kumandanın kilitleme tuşuna yani geniş tuşa bastım ve bir röle çektiğini duydum, ilk röle çektikten tam olarak 5 sn sonra her bastığımda yine röle çekti. Yani araç anahtarı tanıyor ancak alarm devreye giripte kapılar kilitlenmiyor. Tabi kumandadaki açma tuşuna bastığımda da aynı rölenin çektiğini gördüm.

    Sonuç olarak arkadaşlar, aslında kumanda aracı kontrol edebiliyor, ancak sonrasında bir problem var. Alarmın sigortasını bulmam ve kontrol etmem gerekiyor.

    Gelişmeleri yazacağım. Tüm sorunlara rağmen, hala ok gibi bir aracım olduğundan eminim ve hiç takılmıyorum. Allah herkese istediği araca binmeyi nasip etsin.. Selamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam, araç hararet göstergesi 70 derece civarına geliyorsa o sıcaklık aracı ısıtır zaten.termostad, sürekli açık kalıyorsa değiştirilmesi gereken bir parçadır. Sürekli açık kaldığında, dış hava sıcaklığı 5 derece civarı ise, zaten o sıcaklıkları göremezsiniz göstergede..(açık trafik şartları için yazıyorum) sonuç olarak, gösterge 70 civarı ve araç ısınmıyorsa, kalorifer peteği tıkalı olabilir. Ona baktırmak ilk iş olmalıdır. Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gry79 -- 30 Aralık 2016; 15:25:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gry79

    Tekrar selamlar, sozuak arkadaşımıza özelden aynı soruyu sormuştum, bsi resetleme ile ilgili bir yöntem anlattı sağolsun. Onun yazdıklarını yarın akşam deneyeceğim. Aslında benzer yöntem ile aküyü sökmüştüm ancak benim bekleme sürelerim 5dk civarıydı kendisi 10dk civarı bekleyerek aküyü sökmemi yazmış, deneyip sonucu yazacağım.

    Ancak bu akşam birşey denedim. Aracı stop ettim ve bsi uyuma moduna geçene kadar yani yaklaşık 5dk bekledim. Sonra araçtan çıkmadan, kumandanın kilitleme tuşuna yani geniş tuşa bastım ve bir röle çektiğini duydum, ilk röle çektikten tam olarak 5 sn sonra her bastığımda yine röle çekti. Yani araç anahtarı tanıyor ancak alarm devreye giripte kapılar kilitlenmiyor. Tabi kumandadaki açma tuşuna bastığımda da aynı rölenin çektiğini gördüm.

    Sonuç olarak arkadaşlar, aslında kumanda aracı kontrol edebiliyor, ancak sonrasında bir problem var. Alarmın sigortasını bulmam ve kontrol etmem gerekiyor.

    Gelişmeleri yazacağım. Tüm sorunlara rağmen, hala ok gibi bir aracım olduğundan eminim ve hiç takılmıyorum. Allah herkese istediği araca binmeyi nasip etsin.. Selamlar.

    Selamlar, kumandanın cihaz kullanılmadan araca tanıtılması ile ilgili olan tüm uygulamaları yapmama rağmen kumandalar aracı açıp kapatmadı, sadece çalıştırdı. Birde bu hali ile bsi uyku moduna girdikten sonra (kapılar ve tüm Elk aksamı kapalı iken araç içinde oturup 3 dk bekledikten sonra) kumandaların hangi tuşuna basarsam basayım röle sesini duyuyordum ancak kapılar kilitlenip açılmıyordu. Bugün şaşmaz sanayi ankara aymar anahtarda iki kumanda araca yeniden tanıtıldı. Immobiliser şifresi istendi 4 haneli şifremi verdim ve anahtarlar sorunsuz çalışmaya başladı.şifrem olduğundan iki anahtar 30tl ye tanıtıldı. Şifre yoksa şase no ile servisten istiyorlar ve 50 TL şifre parası alıyorlar. Sorunum çözüldü. Selamlar. Yardımcı olan tüm arkadaşlara tşk ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 406 marş motoru arızası,

    Akü biter gibi marş yapan aracımda aküden şüphelenirken bir sabah hiç marş yapmayınca sorunun marş motorundan old. Anladım ve marş motorunu söküp ustaya verdiğimde motorun fırçaları ve kollektörü tamamen erimiş old. Gördüm. Usta zamanında kömürler değişirken yüksekliği kollektöre uymayan kömür takıldığı için kömürün hızlı eridiğini ve kollektöre geniş basmadığından, kollektörüde tek bölgeden eskittiğini söyledi. Sonuç olarak, sadece kömür ile düzelecek arıza, kollektörüde bozmuş oldu.

    5 numaralı mitsubishi marka, orijinal marş motorunun, kollektör (komple rotor aksamı), kömür tablası, kömürleri ve ileride bozulur diye solenoid (70tl) aksamı toplam 180lira tuttu.



    Araca Sökme takmayı kendim yaptım, o para cepte kaldı.



    Araç marşı tamamen normale döndü ve akünün gayet kuvvetli olduğu ortaya çıktı.



    Hayırlı cumalar, selamlar.
     Peugeot 406 Hakkında Herşey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gry79 -- 6 Ocak 2017; 12:53:22 >




  • İyi pazarlar arkadaşlar. 98 model 1.8 motor modeli babamda var. Problemsiz bir araç ve çok seviyor babam gerçekten arabasını. Sat diyorum yenileyelim. Yok diyor içini yenileyelim. Hemen hemen 20 yaşında bi arada. Şuan ilk başta teyb değiştirmem lazım. Ama çerçeve bulamıyorum. Üzerinde philips marka kaset çalar var. Bu çerçeveyi nerden temin edebilirim acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinde lexia 3 cihazı olan var mı ? Bir tane almayı planlıyorum ama imkan varsa emanet olarak alıp sınırlarını görmek istiyorum. İstediğim bilgileri verebilecek mi yoksa bir elm327 den hallice mi emin olamadım. Elinde olup emanet verebilecek yada Ankara da olup ta beraber bakabileceğimiz biri var mı?
  • Selamun Aleyküm abiler;

    Aracım 2.0 benzinli ve bu araçla bi kaza yaptık. Daha sonrasında ne yaptıysak araç çalışmadı. Beyin felan hepsi kontrol ettirildi,değiştirildi ama nafile çalışmadı. Kontağı açıyoruz 5 saniye sonra ateşleme kesiliyor. Sizce ne yapmamız gerekli ya da nasıl bi yol izlememiz lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar hepinize merhaba bende 1 yıl once aranıza 98 model 20 16v d8 motor bi 406 ile katıldım o zamandan beridir yazılarınızı yavas yavas okurum fakat allaha sukur aracım cok temiz olup beni bir kere bile beni uzmedigi icin hiç sorum yoktu. Aracımla köy okuluna gittigim için 2 kmlik stabilize yol artık amortisörleri yavas yavas yıpratıyor. Ön takımdaki bütün yürürü kontrol ettirdigim icin hicbirinde bosluk veya ses yok. Sarsıntılı yollarda gelen sesin amortisorlerden olduguna kanaat getirdik. Şans eseri birkaç yazı geride Sozuak arkadaşımız amortisörler hakkında bi paylasimda bulunmuş. Onun yazdiklari dogrultusunda sizinde tecrübelerinizi ustune eklersek aracıma on arka hangi marka ve tür amortisör tavsiye edersiniz. Monroe rekord ve billstein gibi markalar var sanırım ve ben maalesef giresun tireboluda oturdugum parçaları internetten alacağım butun 406 lara aynı amortisörler uyarmi yıllara göre farklı boyutlar mı var yoksa . Sozuak arkadaşım monroe marka olanları bu fiyata nereden aldınız yardımcı olursanız banada satıcı konusunda cok müteşekkir olurum. Herkese saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyler şu sol teker abs borusunun yanından gelmesi gereken bir kablonun kesik olduğunu fark ettim. kablonun çıkış ve bitiş noktasını işaretledim. bir elektrik kablosu

    nedir bu kablo



     Peugeot 406 Hakkında Herşey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sioux -- 9 Nisan 2017; 13:31:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balatalara baglaniyor. Balata bitince sase ile kisadevre olur bitti sinyali yollar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bboystability

    Arkadaslar hepinize merhaba bende 1 yıl once aranıza 98 model 20 16v d8 motor bi 406 ile katıldım o zamandan beridir yazılarınızı yavas yavas okurum fakat allaha sukur aracım cok temiz olup beni bir kere bile beni uzmedigi icin hiç sorum yoktu. Aracımla köy okuluna gittigim için 2 kmlik stabilize yol artık amortisörleri yavas yavas yıpratıyor. Ön takımdaki bütün yürürü kontrol ettirdigim icin hicbirinde bosluk veya ses yok. Sarsıntılı yollarda gelen sesin amortisorlerden olduguna kanaat getirdik. Şans eseri birkaç yazı geride Sozuak arkadaşımız amortisörler hakkında bi paylasimda bulunmuş. Onun yazdiklari dogrultusunda sizinde tecrübelerinizi ustune eklersek aracıma on arka hangi marka ve tür amortisör tavsiye edersiniz. Monroe rekord ve billstein gibi markalar var sanırım ve ben maalesef giresun tireboluda oturdugum parçaları internetten alacağım butun 406 lara aynı amortisörler uyarmi yıllara göre farklı boyutlar mı var yoksa . Sozuak arkadaşım monroe marka olanları bu fiyata nereden aldınız yardımcı olursanız banada satıcı konusunda cok müteşekkir olurum. Herkese saygılar.

    Pc basina gecince yazarim. Hepsini denedim ama yakin zamanda elimdeki bilsteinleri de taktiracagim. Duygusal anlamda beklentilerim var da onu bekliyorum.




  • Sayın sozuak kardesim monroe icin tanesi 100 110 gibi geldi demissin ben 180 den ucuza bulamadım amortisör almak icin hem fikirlerini hemde tavsiyelerini bekliyorum buradan yazmazsanda ozelden nereden alabilecegim kpnusunda tavsiye verirsen cok memnun olurum malum oturdugum yerde veya yakınlarda alabilecegim bir yer yok internetten alacağım. Şimdiden Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Arkalar için parçacı bir arkadaş bunları al diye deka yada veka tam hatırlamıyorum 2 amortisör verdi. Garantili. Bozulursa değiştiririm dedi. O anda acil değişmesi lazım olduğundan mecbur aldım hatta bozulacağını bile bile aldım. 2-3 ay sonra bozuldu. Tanesine 50 TL gibi birşey vermiştim. Daha sonra gittiğimde bunlar bozuldu değiştireceğim deyince 2-3 güne Monroe temin etti ve fark ödedim tanesi toplamda 110 yada 120 TL gibi bir fiyata geldi. Şu anda hala takılı ama arkada rotlarda boşluk olduğundan bir tıkırtı var ve küçücük bir boşluğun bile ne kadar büyük darbeye sebep olduğunu bildiğimden bu sefer amortisörlerin bozulduğunu düşünmemekle birlikte parça değişimini bekliyorum. Ama sonuçta Monroe kendini kanıtlamış bir markadır.
    Önlerde de bir marka (DJ parts) (aslında 4 lü takım değiştirmiştim) vardı fakat sorun olduğunu düşündüğüm için daha önce iç takımı değişen orijinallerde sorun olmamasına rağmen yeni yenidir mantığı ile değiştirdim. Tabi o da pişmanlık olarak geri döndü. Şu an önlerde de hala Fransız Rekord marka amortisörler takılı ancak direksiyon sisteminde hafif bir boşluk olduğundan konforlu değilim. Tabi direksiyon sisteminde onarım yapılmadan hala sağlam mı rekordlar bilemeyeceğim ama dıştan kontrollerde sağlam görünüyor. Ben kaliteli diye geçen yaz stoğa 2 adet Bilstein amortisör attım. Araçta bir takım yenileme planlarım vardı o nedenle takmadan bekletiyorum ama şu an başka sebeplerden dolayı da umurumda değil takılması. Bunları da distribütöründen 390 TL ye almıştım. Adres telefon bilgisi olarak size bir isim ve telefon yollayacağım. Kendisi ile konuşursanız ki ben samimi değilim sadece bir forumda bu firmanın gümrüklemesini yapan bir firmada çalışan birisinin yardımcı olurum diye mesajını görüp yazdım o da bu numarayı verdi. Ben de kodlarını bilstein kataloğundan bulup istedim. Şansıma standart serisi stokta varmış ama arkalar yoktu. O nedenle de monroe olarak aldım onları. Sök tak arkalar kolay olduğu için hemen takıldı.

    Önler için hazırlıklı olmanız maksadıyla söylüyorum
    1-Körükler
    2-Tampon lastikleri
    3-Rulmanlar
    4-Amortisörler

    Şeklinde değişime hazırlıklı olun. Diğer parçalar çok pahalı değil ama örneğin rulmanların tanesini 2 sene kadar önce 30 TL ye Rulmancıdan (yedek parçacıdan değil aman) alın. Takoz körük te kauçuk parçalar satan bir yerden almıştım yine parçacıdan değil. Orijinal parça satan yere giderseniz pahalı çıkar.

    Bulunduğunuz yerde amortisör onaran iyi bir yer varsa önleri tamir ettirtin. Ben ettirdim. Yenilensin diye değiştirmek için söktüğümde hala hiçbir sorunu yoktu ki söken de tamir eden amortisörcü olduğundan bana pişman olursun demişti ki oldum. Tabi tecrübe kazanmak için para harcamak gerekli.

    Amortisör kodlarını buldum bu arada Bilstein için
    Ön sağ sol ayrı ayrı
    22-046826-1
    22-046833-1

    Bunları doğrulatın aracınız için.ROTAŞ distribütör ama Bilgin oto aş firması üzerinden geldi. İlgili Kişi Yafes Bey. Cep telefonu da var özelden yollayacağım. 10/08/2016 tarihinde 390 TL yollamışım ön amortisörlerin çifti için.Firma telefonu kargo fişinde 0212 256 1042 olarak gözükmekte. Bana 600 TL lik fiş kesip yollamışlar. Ana firma Garanti etiketinde ROTAŞ olarak görünüyor ama perakende uğraşmazlar .

    Bu arada amortisörleri değişmeden önce yada sipariş vermeden önce iyi bir rot-balansçıya gidin. Takımları kontrol ettirin. Bilhassa basit bir Z rodunun zor belli olan boşluğu bile aracı çok sarsıyor. Ön arka Z rotlarını çok pahalı değil bir değiştirtip sonuca bakın.

    Neden Bilstein derseniz bu marka Mercedes ve BMW lerdeki yüksek standartları karşılayan fiyatları da standart modeller için (diğerlerini bilmiyorum) uçuk olmayan bir marka olduğundan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 17 Nisan 2017; 22:54:10 >




  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    hocam ankarada amortisör tamiri için gittiğin yeri yazar mısın veya pm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 343344345346347
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.