Şimdi Ara

Peugeot 406 Hakkında Herşey (346. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
7.008
Cevap
46
Favori
763.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 344345346347348
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elbette. Arkadaşımın tamirhanesine yakın oraya da adrese göre değil bildiğim için gittiğimden tam öğreneyim yazarım. Yaklaşık olarak İvedik organize sanayiinde 21. caddede meşhur Ünlü Oto nun olduğu sokaktan giriyorsun 100 mt kadar gidince sağa bir sokak döner. Döner dönmez solunda köşedeki dükkan. Amortisörcü diye tabelası var. O sokakta Sarıtaş oto diye arkadaşımın Totem şeklinde büyük tabelası var 3-4 dükkan sonra. En azından o tabelayı görünce doğru sokaktayım dersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 18 Nisan 2017; 7:18:50 >
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    hocam peki amortisörun bozuk olduğunu nasıl anlarız. mesela ben son derece rahatsızım amortisörden. ufak çukurlara girince bile sarsıntı büyük oluyor. ses gelmiyor ama sarsıntı çok. mesela G kasa opel astra ile daha rahat yumuşacık. amortisörun tamiri nasıl oluyor? bir amortisör yumuşak hale getirilebilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amortisör kontrolünde ilgili amortisörün olduğu tarafa doğru aracı aşağı yukarı birkaç kez yaylandırın. Amortisör iş yapıyorsa bir iki salınımda durması lazım yok salınım devam ediyorsa amortisör iş yapmıyor demek. Tabi bastırma işini güçlü yapın hafifçe değil mümkünse kalıplı biri yapsın (sizin fiziğinizi bilmiyorum ama :)) Bir de amortisör ses yapıyor bazen bozuk olduğunda. Açıkçası amortisörleri yaptırınca bayağı fark olmuştu. Fakat diğer elemanların da boşluksuz olması lazım yoksa dört dörtlük olmuyor. Deneme sürüşünde torpidoda, kapı ceplerinde bagajda ne varsa boşaltın yoksa çok aldatıyor. Bir iş için bagajda takım çantam vardı küçük, o kadar ses yapıyormuş ki araç iyice deforme oldu diyordum. Bir çıkarttım bayağı azaldı. Amortisörün tamirini görmedim çünkü varsa ellerinde aynısının tamir edilmişini takıyorlar. Ama şunu diyebilirim ki gayet güzeldi onarılmış hali.

    Hani gazlı vs diyorlar ya gaz aslında yağ köpürmesin diye çünkü çok hareket edince yağ köpükleniyor. Bu durumda sıvılar sıkıştırılamaz ama gazlar sıkıştırılabilir kanunu uyarınca sanki uçak türbülansa girer de yükselti kaybeder ya hava boşluğundan dolayı. İşte öyle çalışmasını aksatıyor. Tam gazlılarda da yağ var ama gaz daha fazla diye biliyorum. Bu rekordlar yağlı idi. Şu sıralar pek keyifsizim o nedenle çok hevesle beklediğim halde amortisörler ve ön takım için çok uğraşmayacağım ne yazık ki.

    Yalnız şunu söyleyeyim. Daha önce belirttiğim VEKA markalı olduğunu kağıtlardan gördüğüm amortisör kendini dışarı çıkartırken Monroeler hangi konumda bırakırsanız öyle duruyordu ama ileri geri hareketi yayın esnemesini absorbe edecek kadar sertti. Bozulunca vekalar bastırınca tam çıkmıyor yada bastırırken milini içeri homojen değil bir kolay bir zor gibi düzensizdi. Dediğim amortisörcüye gidin ücretsiz tespiti yapar. Tecrübe ayrı birşey bir amatör olarak atladığımız konular olabiliyor maalesef. Gidip gösterin deneyimli insanlara bence.

    Bir not daha ekleyeyim motor yada vites kutusu askılarının takozları da hasarlı ise onlar da sanki ön takımı bırakacakmışsınız gibi aşırı ses yapıyor. Ama öncelikle aracı komple boşaltın ses yapan yerlerden bir geçin bayağı fark olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 18 Nisan 2017; 15:54:18 >




  • Selam arkadaşlar, d8 otomatik 406 için lpg tavsiyeniz varmıdır. Usta unsuru önemli ama herşey düzgün olup sorun yaşayan varmı? Ayrıca tüketim ne kadar düşer. 5 senedir benzinde biniyorum ama yordu artık:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    sağol hocam yanıt için faydalı oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba Soylukan hoşgeldin.

    Dediğin doğru. İç parçaları asıl ağırlık yükü bindiği zaman kendini daha net belli ediyor. Elle uyguladığımız toplasanız 50 kg ise tek aks üzerinde 400 kg kadar yük varken ki kasisten geçerken davranışı farklı. O nedenle bu konuda tecrübeli kişilerin kontrolü daha iyi olmakla birlikte elbette değişim gerekli o nedenle ben de değiştirdim zaten. Daha önce sizin yazdığınız da Bilstein di değil mi?
  • Ben de aldım ama daha taktırmadım. Merak ediyorum sonucu. Aracınızı satmıştınız değil mi ? Sizin gibi bir 406 fanını kaybetmek kötü bir durum.
    Yapacağım çok şey var da okulların kapanmasını bekliyorum.
  • Çok güzel uygulamalarınız vardı. Araç elinizin altında olunca yapıp paylaşıyordunuz. O zamanlar aracın borcu vardı kıpırdayamıyordum iç geçiriyordum. Bakalım şu amortisörlerle birlikte ön takım da elden geçeceği için herşey karışacak ama beklentim yüksek açıkçası.
  • EVet arkadaşlar bu sabah eşimi işe bırakırken içinde 4 tane açıköğretim sınavına giren gencin olduğu araba kavşakta kırmızıda beklerken yeşil yandığı için hareket etmem le sağ yoldan çıkıp önüme kırdı bende sağ köşeden onun sol ön tekerlek hizasından vurdum. Araç MArea idi. Bende sis ile far kırıldı tampon kenarlarından hafif attı çok az yırtık var. Çamurlukta da göçme meydana geldi. Diğer araç çekici ile tamirciye çekildi ben yoluma evrak işini halledip devam ettim. Bakalım artık bir tampon boyası amortisör değişimi zamanı geldi demektir bu.
  • Herkes nerede?

    Bugün tüm günüm tamirhanede geçti. Direksiyon kutusunu komple söktük, direksiyonda boşluk var diye hiçbir sorun çıkmadı. 2 adet kol verdi direksiyoncu Hasan abi, sıfır durumda onlardan birini taktım 60 TL verdim. 20 TL de atf aldım 1 lt.

    Amortisörleri değiştirdim sonunda. Bilsteinleri taktık. Amortisör rulmanları da bozulmuş. Amortisörcüye araçtan yaylarla beraber söküp götürdük 2 sine 20 TL değiştirme işçiliği aldı. Rekord marka Fransız amortisörlerin ikisi de tırt çıktı. Komple ölmüş. Tabi amortisör rulmanlarını da yemiş. SKF marka 2 adet rulmana 110 TL verdim bilyeciden aldım. Serviste ne kadar bilmiyorum yada parçacıda. Amortisör işi bana 130 TL ye maloldu. 80 TL direksiyon kutusu ve yağı (atf kullanılıyor). 20 TL tornacıya ön disklerin kenarlarını aldırdım balatalar incelince oraya sürtüyordu demir kısımları. Fren merkezlerinin pivot yaylı kısımları esnemiyordu o da yapıldı.

    Bir çift led far ampülü almıştım onları taktım. Gece test etme imkanım olmadı ama otoparka inip şöyle bir baktım bakalım aydınlatma iyi gibi yolda ne yapacak.

    Önde Bilsteinler iyi oldu. Arkada yarın değişecek Z rotları var. Onlar ses yapıyor. Yalnız Bilsteinler spor sürüş sağlıyor hafif tatlı sert. Aile aracı isterseniz tam yağlı alın. Orijinalleri daha yumuşaktı.


    Ön kaputu komple değiştirmeye karar verdim. Önden iç kısımlarındaki sacın katlandığı noktadan zamanında boyacı macunlarını yenilemediği için su almış ve paslanıp çürümüştü, elle bile bükülüyordu. Komple kaput aldım yarın bir takıp bakacağım sonra boyanacak hali ile ( tüh tüh değişenimiz var artık) aracın piyasa değeri en az 5000 TeLe değer kaybetti. Çürük kaputu macunlattırıp birine aracı satarken değişeni yok desem daha çok sevineceklerdi ama artık o ihtimal yok.


    Şimdilik bu kadar.




  • Merhaba, öncelikle Soylukan çok teşekkürler. Düşük hızda bir çarpışma oldu ama tabi kemerler her daim bağlı olduğundan şoka uğramadık.

    Bilsteinler biraz sert evet. Bugün arka Z rotları ile diskler ile balatalar da değişti. Lakırtılar ortadan kalktı. Artık bagaj ve torpidoyu bir boşaltmam lazım. O şekilde test sürüşüne çıkmam gerekli ama daha su kapı, davlumbazlar felan değişmediğinden ve tampona bağlı olmadığından (tamponu Otokinge yolladık değişim yada onarım olacak artık inşallah değiştirecekler) serbest bir takım parçalar var. Su kabı boynundan hasarlı ve şasiye sabitlenemiyor. Farları da 2 vida tutuyor. Şu camlarda biraz zırıltı var. Sıyırıcı ve diğer cam fitillerini de değiştireceğim ki camları iyi tutsun zira kapıları kapatırken bazılarından zırıltı geliyor. Tok kapı sesi yok (VW değil araç ne de olsa:) ) Onları da elden geçireceğim sırayla. Okullar kapansın hele. Bir de İzmir De bir firma 3-4 kalite aralığında renk seçenekli orijinal paspası üretiyor oradan da paspas yaptıracağım. Ön arka için Valeo nun park sensörleri var. Far ampüllerini lede çevirdim.

    Eski farlardaki Hella intemo bi-xenon mercekleri, orijinal Osram 4150 K D1S xenon lambaları, 5. jenerasyon selektör yapabilen mercedes (Fransız malı Bosch AL marka) balastlarımı ve intemo merceklere entegre ettiğim 16 renkli uzaktan kumanda ile modları ayarlanabilen angellerimi satıyorum. Hatta 406 far çanaklarına monteli halde isteyen olur ise verebilirim. Direk eski çanaklarınızı saklayıp bu çanakları direkt fara monte edebilirsiniz. Yeni farlara kıyamadım açmaya. Gözüm de yemedi. Aslında memnundum aydınlatmasından ve şimşek selektöründen ama biraz değişiklik olsun dedim. Lambalar 2015 7. ayda alınmışlardır. Soğuk halde iken hiç selektör amaçlı kullanılmadılar. Selaktörü mercek üzerinden xenonlar yanarken kullandım. Lambaların ömrü yarıdan fazladır. Hepsine 750 TL istiyorum. Lambalar da en yüksek parlaklığa sahip beyaza yakın yanan 3200 lümen olan modellerden. 5000 K ve üzeri olanların markalı olanları bile lümeni 2800 e kadar çıkabiliyor. lambaların kabloları felan hepsi üzerindedir. Direkt alıp bağlanmaya hazırlar. Pazarlık lütfen yapmaya kalkmayın. Ucuz çin malı hid setlerle de kıyaslamayın. Lambalar orijinaldir. Mercedes servisinden QR kodlarına kadar araştırıp öyle aldım sahte değiller.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 14 Mayıs 2017; 13:17:57 >




  • @sozuak hocam sizin aracı hiç göremiyoruz fotoğrafla. Yaklaşık 4 yıllık 406 kullanıcısıyım. Konuyu da ara ara takip ediyorum. Başka sitelerde aktifliğim var 406 konularında ama burda hiç yazmamıştım. Yakın zamanda da ekleyeceğim fotoğraflarını aracımın. Şuan 2. 406 ım. Önceki 2000 model St Bva idi. 2 buçuk yıl kadar bindim ve bir hayli emek harcadım,denk geldi sattım. Şuanki 406'ımda 1 yılı geçti. 2002 model Sv Manüel,com2000 li ilk gelenlerden. 1 yıla yakındır epey emek harcadım tabi yine :) Spor yay var Vogtland en son yaptığım değişiklik olarak. Baştan sona bir ara değişiklikleri eklerim buraya.
  • Ben neyimi paylaşsam bir sorun oluyor hep o nedenle pek resim koymayı sevmiyorum. Bir şekilde nazar değiyor. Bir de eşyalarımı sergilemeyi pek sevmiyorum. Bir ara imzama sahip olduğum donanımı oyun konsollarımı felan yazıyordum forumdaşlar oradan görüp ilgili alet edevatla alakalı sorunları/soruları olursa sorsunlar diye sonra maddi bir kriz oldu satmak zorunda kaldım bazılarını. O yüzden de resim koymamaya, isim belirtmemeye çalışırım :)
  • @sozuak aracımda sanırım 5-6 aydır var bu sorun. Video da tam belli olmuyor ama vites farketmeksizin 4 bin devire yakın 3700-3900 arası anlık bi kesinti yapıyor. Lpg-Benzin farketmiyor bu durum. Krank sensöründen olabilir diye değiştirdim düzelmedi. Lpg den dolayı benzin haritası bozulmuştur ihtimali geliyor aklıma,ama kesin olarak çözüm bulamadım henüz. Bu aralarda benzin alamıyorum pek maddi imkan olmadığından dolayı,bi 100 liralık benzin alıp sadece benzinde kullanıp deniycem.

    Oğuzhan DİNÇELyoutube
    406 devir
    https://www.youtube.com/watch?v=7Lk87X_GReM




  • Herkese merhaba,

    Önümüzdeki ay muayene doluyor. LPG tankının da 10 yılı dolduğundan değiştireceğim. Şu anda stepne yuvasında 600mm çaplı, 180 mm yüksekliğinde 43 lt hacimli (32 lt gaz alan) bir tankım var. Ben bu tankı daha yüksek kapasiteli ile değiştirmek istiyorum fakat eski şamandırayı da kullanmak adına fazla değişim yapamıyorum. En son atikerle görüşmemde 200 lük şamandıraya uyan 600x180 (43Lt) tank yerine 630x200 (48 Lt) tank olduğunu bildirdiler. Farklı boyutlar da 10 günde özel sipariş üretiliyormuş elbette 150-200 TL ekstra fiyatla. O boyutlar da yükseklik olarak 220-240-250 mm olan tipler.
    Sizlerden öğrenmek istediğim simit tank olarak kullandığınız en büyük boyut halihazırda kaç lt lik hangi boyutta olan tip. Ona göre mümkün olan en büyük boyutlusunu varsa yüksekliği tabandan çıkıntı yapacak şekilde koydurmak istiyorum. Şöyle dodurup 1 hafta lpg istasyonuna uğramamak yada menzili uzun yolda 400 km nin üzerine çıkartmak amacındayım.




  • Arkadaşlar Selamlar Konunun açılışı olan 2007 tarıhınden beri üşenmedim okudum mesajları.

    konuda hortlatmıyorum.

    Sorum Şu

    406 larda 1998-2002 arası temiz bir araç bulursam alacağım.
    Çünkü Bu arabalar Kral.

    En cok tutulan modelleride SV diye biliyorum.Çünkü özellikler fazlasıyla mevcut.

    Soruya Gelirsek Net aradığım özellikler otomatik vites ve hız sabitleyici.
    ama çeşitli sitelerde satılan araçlarda resimlere modellere bakarak bu araçta kesin hızsabitleyici vardır diyemiyorum.
    Sv lerin hepsinde koltuk ısıtma hafızalı koltuk ımmobılızer cam buz çözücü far sensoru ayarlanablılır direksiyon sonraaa spor kar vs vites modu ve daha fazlası olduğunu biliyorum. (Yanlışım varsa Düzeltin)

    ama hız sabitleyici tüm sv lerde varmı yada ben arama yaparken bu özellikler için hangi versiyon ve modele bakmam gerekir ?
    Birde c.control olmasa bile sonradan yapılabilirmiş ... Bunun içinde Fikri Olan varmı ?

    Şimdiden teşekkür ederim ...




  • Furkan_ozdede F kullanıcısına yanıt
    Selamlar;

    SV olanların hepsinde hız kontrol yok. Sonradan hız kontrol yaptırmak; baya vakit + yumuşak sinir + dolu cüzdan gerektirir. Bence olanını bulup alın yada bu özellikten vazgeçin.
    Ayrıca sonradan takıldığını bende okudum, ancak bu araçların elektrik tesisatı öyle gelişigüzel işçiliği asla kaldırmaz, yolda kalırsınız. O işçiliği vakit ayırıp yapacak ustada ben görmedim.

    2004 406 SV otomatik dizel araç sahibiyim, benim araçta hız sabitleme yok.
  • selamlar 2001 otomatik lpg li 406 sahibiyim. 1ay oldu alalı. istanbul anadolu yakasında güvenilir bir usta tavsiye edebilecek var mı? freb pedalından rölantideyken tıslama ses geliyor.frene basınca ses kesiliyor.

    birde km de kaç kuruş gaz yakıyor bu araç. full depo lpg ile 200km yol anca yapıyorum.40 lit tank.
  • Ankara'da olduğumdan usta tavsiye edemem ama fren konusunda bana westinghouse valfi çok sorun çıkarttı. O tıslama ile alakalı olabilir diye yazıyorum 40 TL gibi bir fiyatı var mutlaka gidip baktırın ve o ise sorun değiştirin. Hatta kendiniz bile değiştirebilirsiniz alet edevat gerektirmiyor. Yeri nerede derseniz fren hidrolik deposunun üzerine monte edildiği master cylinder denilen motor ile yolcu kabinini ayıran bölmenin üzerinde direksiyonun motor tarafında tam karşısına gelen yassı silindirik bir parça var onun üzerinde motordan gelen vakum hortumunun bağlandığı doktorların steteskop ağzına benzeyen bir parça. Ses o parçadan yada ona bağlı hortumda mı geliyor bir baktırın. Vakum olduğundan ses yapabilecek bir parçadır. Fren gücünün fren pedalına basıldığında frenlere aktarılmasında önemli rol oynar.

    LPG konusunda öncelikle motorunuz eski nesil olan mı? O kasalarda d8 veya d9 motor olabiliyor yanlış hatırlamıyorsam. D8 olanlar lpg konusunda daha uyumsuz ve sorunlu. Yakışta da o şekilde ama D9 lar fabrika çıkışı lpg li bile üretildiğinden %100 uyumludur. Örneğin benim aracımda gösterge panelinde lpg ışığı bile mevcut.

    Yakıt konusuna gelince Deniz seviyesi ile yaklaşık 800 rakımlı Ankara arasında motorda acayip bir performans farkı var. Deniz seviyesinde araç çok daha iyi oluyor. bu da yakıta yansır diye düşünüyorum uzun dönemli test etmedim. Trafik yoğunluğu ve rampa durumuna göre de değişkenlik göstereceğinden başka aracın tüketim değeri size çok fayda sağlamaz farklı karşılaştırmalarda.

    Genelde düz yol ve yoğun olmayan şehir içi trafikte (%25 yoğun trafiğe giriyorum) 33 Lt lpg ile ortalama 275 km menzilim var. Şehirdışı örneğin Ankara-İstanbul arası sakin kullanırsam 400 km yi biraz geçiyorum. Ankara -İzmir arası 450 km kadar yol yapıyorum. Tabi dönüşte biraz düşüyor bu değerler eğim tersine dönünce.




  • Sozuak S kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim dostum cevap için.freni yaptırdım.fren keçesinden refurans kaçırıyomuş. bi yerde 600 tl çektiler vestinghouse tamiri için. uzaklaştım hemen.farklı bir frencide halletiler. işçilik dahil 200tl ye. ama benim yapabilceğim bişey değil 1 saat sürdü baya bir parça söktüler.

    lpg için de sanırım lpg göstergesi yanlış.3 yeşil ışık çok çabuk sönüyor. hazı hiç bitirene kadar kullanmadım. kullanıp km ye bakmam lazım.

    2000 ve sonrası için d9 motor olarak biliyorum.aracım 2001 model.

    birde araç arada bir rolantide stop ediyor. rolanti düşüp.rolanto valfi değişt, yine sorun çözülmedi.bu konuda bilgin var mı? lpg den mididir acaba.?
  • 
Sayfa: önceki 344345346347348
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.