Şimdi Ara

Peugeout ve Citroen Sorunu:Fransız Arabaları Hakkındaki Önyargının Sebebi Nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
0
Favori
2.599
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumu okuyorum ve öneri isteyen arkadaşlara peugeout, citroen pek önerilmiyor. Bunun sebepleri nedir merak ettim.
    mesela peugeout ların kronik sorunları nelerdir..
    citroenden neden herkes bu kadar nefret ediyor..
    tek sorun ikinci el piyasasının düşüklüğü olamaz değil mi?
    bu araçları kullanıp sorunlar yaşayanlar paylaşırlarsa sevinirim..



  • Eskiden olan kronik sorunları vardı özellikle elektronik aksamlarda ama artık çok ilerlediler mekanik olarak sorunlu modeli olduğunu sanmam
  • Vw grubuna binerler bunlara binmezler güzel arabalar aslında
  • Bu araclarda zamaninda elektronik olarak karmasik denecek seviyeye,gayette duz mantik olan Corolla vs Japon araclardan once cikmistir.Ancak biraz narin bir yapisi oldugundan ariza cok verirdi ve sanayide bu araclarin karmasikligi ile ugrasmak istemeyen ve bilgisizligini araca camur atarak ortbas eden ustalar yuzunden boyle bir imaji oldu.

    Eski araclari biraz narindi ancak yenilerde pek sorun duymadim.

    Peugeot larda bugune kadar bindigimde gicik oldugum bir nokta olarak,artik denk mi geldi bilemiyorum,arka amortisorler cok sesli calisiyordu.

    Birazda Fransiz larin ulkemizin yollarini yillarca kendi yollari gibi oldugunu dusunduklerinden on takimlari genelde Tr sartlari icin dayaniksiz ve hassas kaldi.Ayni sekilde İtalyanlarda bu yanilgiya dustuler.

    Birde lpg olayinda benzin ibresinin dusmesi durumu(Fransizlarda olur)gercekten sacma.Hesaplama sistemi yapilan km ustune oldugundan,sadece ilk kontagi actiginizda dogru gosterir,sonra tamamen lpg ile gitmenize ragmen benzin ibresi duser.İnsani tedirgin eder,bileni de bilmeyeni de.

    Tabi bununda cozumu var.Ayri bir parca takilarak bu engelleniyor.Ama yinede diger araclar boyle degilken bunlarin bu sekilde olmasi bence bir eksi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***

    Bu araclarda zamaninda elektronik olarak karmasik denecek seviyeye,gayette duz mantik olan Corolla vs Japon araclardan once cikmistir.Ancak biraz narin bir yapisi oldugundan ariza cok verirdi ve sanayide bu araclarin karmasikligi ile ugrasmak istemeyen ve bilgisizligini araca camur atarak ortbas eden ustalar yuzunden boyle bir imaji oldu.

    Eski araclari biraz narindi ancak yenilerde pek sorun duymadim.

    Peugeot larda bugune kadar bindigimde gicik oldugum bir nokta olarak,artik denk mi geldi bilemiyorum,arka amortisorler cok sesli calisiyordu.

    Birazda Fransiz larin ulkemizin yollarini yillarca kendi yollari gibi oldugunu dusunduklerinden on takimlari genelde Tr sartlari icin dayaniksiz ve hassas kaldi.Ayni sekilde İtalyanlarda bu yanilgiya dustuler.

    Birde lpg olayinda benzin ibresinin dusmesi durumu(Fransizlarda olur)gercekten sacma.Hesaplama sistemi yapilan km ustune oldugundan,sadece ilk kontagi actiginizda dogru gosterir,sonra tamamen lpg ile gitmenize ragmen benzin ibresi duser.İnsani tedirgin eder,bileni de bilmeyeni de.

    Tabi bununda cozumu var.Ayri bir parca takilarak bu engelleniyor.Ama yinede diger araclar boyle degilken bunlarin bu sekilde olmasi bence bir eksi.
    sanırım bir de ikinci el pazarı düşük.. örneğin 307 emsali segmentteki araçlara göre oldukça makul fiyatlara el değiştiriyor.
    oysa ki 307 fena bir araç değil..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haven

    sanırım bir de ikinci el pazarı düşük.. örneğin 307 emsali segmentteki araçlara göre oldukça makul fiyatlara el değiştiriyor.
    oysa ki 307 fena bir araç değil..

    Alıntıları Göster
    50 binde aldığım 120 bin de sattığım c4 picassoda 2 kez turbo değiştim, babamın c4 ü 50 binde mcp vites robotu değişiyor, trim ve cam seslerinden bahsetmeye gerek bile yok
    güzel tarafı az yakıyor ve farklı kullanışlı tasarımları var ama şimdilik citröen macerası düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyaz-siyah -- 2 Mayıs 2015; 15:57:18 >
  • Bugün araçları gayet kaliteli ve sorunsuz. Geçmişten gelen o lekeli ismi kalmış durumda. Avrupa araçtan sonra Peugeot ya binince de şunu farkettim. Bu araçların detay yazılımları daha yoğun. Sizin kullanım konforunuz ve unutacağınız bazı noktalara karşı ince detaylar düşünülmüş ve sistemi karmaşıklaştırmış. Kullandıkçada ne güzel düşünmüşler diyorsunuz.
  • Bence tamamen onyargi dedigin gibi. Parayi bulursam pejo 308 almak suanki hedefim Baskasi begenmiyormus hic sorun degil.. Bu onyargi eski nesilden kalan birsey sanirsam. Mesela ilk 307lerde elektrik sorunlari vardi. ama sonrasinda duzeldi. Millet saniyorki 2003 model arabalardaki sorunlar hala devam ediyor.
  • Eskiden nekadar kalitesizlerdi ise bugunde ayni sekilde kalitesizler. Kardesim aldi Peugeot 308 gecen aylarda kalite yerlerde. Ama ekonomisi cok iyi. Zaten biladerde bir tek bu sebepten aldi otomobili.
  • Kardeşim ön yargılar geride kaldı artık günümüzde global pazardaki en kötü araçlar bile ön yargı yaratacak kadar berbat durumda değil olamazda zaten hemen çekerler ipini, kaldı ki Fransızlar tasarım ve Donanım açısından hiç birinfen geri kalmıyor hatta fark yaratıyorlar biraz da,bunu test etmek isteyen gidip görecek öyle oturduğu yerden sallayanlara fırsat vermemek Lazım .Bende fransız aracı tercih etmezdim hatta Renault U halen tercih etmem sevmediğim bir marka tabi ki mercedese Nissan A motor yapan başarılı bir firma ona lafım yok,ancak Peugeot ve Citroen gerçekten tercih ederken fazla düşünmeyeceğim markalar.Yeterki maddi şartlarım o Araçları alacak duruma düşsün ilk bakacağım markalardan bunlar da.
  • Iş yerinden bi arkadaşımda ds4 var araç özellik olarak müthiş bir şey koltuk ısıtma dan masaj yapan deri koltuklara navigasyona kadar gırtlak dolu bi araba ama cam açma tuşları kırıldı EVET kırıldı. Sıfır takımı dünya para ikinci eli yok normal c4 ünkiler uymuyor şimdi sadece klima açabiliyor. Bu tarz sorunlar insanı soğutuyor. Arabayı çok beğendim ama böyle ufak bişey yep yeni araçta ortaya çıkınca asla almam diyorum. Kendimde c3 kullandım 6 ay sanayiden çıkmadı araba sonunda sattım.
  • Bizde eski kasa c3 vardi, cok az yakiyor fena gitmiyordu segmentine gore. 60klarda almistik 170k civarinda artik ufak tefek problemler olmaya baslamisti. Sattik. Uzun yolda da bir kere ufak bir hararet sorunu olmustu ama bizi yoldan alikoymadi. Sahir icin fransiz b dizeller bicilmis kaftan. Su anda da arkadasta yeni c3 bizde 208 1.4 hdi var sorunsuz ve ekonomik arabalar performans disinda. Biri 53k biri 70kda. Onun disinda eskiden 406 kullandik 2 tane biri sifir 99 model biri ikinci el 02 model, ikinci el olan baya baya kendi parasi kadae masraf cikarmisti. Hasili ilerleme oldugu belli. Motor sanzimanlari cok iyi. Yakit sarfiyatlari dusuk. Kaliteleri de yukseldi gayet alinasi bu araclar gunumuzde. 208 308 avrupa satis rakamlari da yuksek bildigim kadariyla. Biraz hatali bir fiyat stratejisi var trde.
  • Cam fıskiye başlığının etrafına 25 kuruşluk lastik sızdırmazlık contasını koymayıp motora su kaçmasına neden olan PSA araçlarından kalite beklemeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Cam fıskiye başlığının etrafına 25 kuruşluk lastik sızdırmazlık contasını koymayıp motora su kaçmasına neden olan PSA araçlarından kalite beklemeyin.
    hala ön yargı filan diyorsunuz,hala yeniler böyle diyorsunuz...

    fransız arabaları pişmanlıktır...

    peugeot 206 ım vardı araba yolda giderken göstergeler gidiyordu,elektirik kesiyordu...

    2 tane lagunam oldu ,aman Allahım değişmedik yer çıkartmadık masraf kalmadı...

    fransızlar PİŞMANLIKTIR!

    kim ne derse desin 2 sene sonra dökülmeye başlıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    hala ön yargı filan diyorsunuz,hala yeniler böyle diyorsunuz...

    fransız arabaları pişmanlıktır...

    peugeot 206 ım vardı araba yolda giderken göstergeler gidiyordu,elektirik kesiyordu...

    2 tane lagunam oldu ,aman Allahım değişmedik yer çıkartmadık masraf kalmadı...

    fransızlar PİŞMANLIKTIR!

    kim ne derse desin 2 sene sonra dökülmeye başlıyorlar

    Yollarda göreüğümüz 10 yıllık 208 ler bamtla yapıştırılıp sürülüyor o zaman.
  • 208 çıkalı daha 4 yıl oldu. Ne 10 yılı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 14 Ocak 2016; 12:01:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel


    quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    hala ön yargı filan diyorsunuz,hala yeniler böyle diyorsunuz...

    fransız arabaları pişmanlıktır...

    peugeot 206 ım vardı araba yolda giderken göstergeler gidiyordu,elektirik kesiyordu...

    2 tane lagunam oldu ,aman Allahım değişmedik yer çıkartmadık masraf kalmadı...

    fransızlar PİŞMANLIKTIR!

    kim ne derse desin 2 sene sonra dökülmeye başlıyorlar

    Yollarda göreüğümüz 10 yıllık 208 ler bamtla yapıştırılıp sürülüyor o zaman.

    valla artık bantlamı,pritlemi ,uhuylamı bilmem...

    ama can yaktığı kesin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-41D8E7635

    quote:

    Orijinalden alıntı: guvenxoca

    hala ön yargı filan diyorsunuz,hala yeniler böyle diyorsunuz...

    fransız arabaları pişmanlıktır...

    peugeot 206 ım vardı araba yolda giderken göstergeler gidiyordu,elektirik kesiyordu...

    2 tane lagunam oldu ,aman Allahım değişmedik yer çıkartmadık masraf kalmadı...

    fransızlar PİŞMANLIKTIR!

    kim ne derse desin 2 sene sonra dökülmeye başlıyorlar

    Yollarda göreüğümüz 10 yıllık 208 ler bamtla yapıştırılıp sürülüyor o zaman.

    Alıntıları Göster
    Fransıza sahip olan bilir ne mal olduklarını.

    Bilmeyen ama "o eskidendi" diyen arkadaşlar da istediği fransızı alıp binebilir. Biz istediğimiz kadar "al eline bir kaya ..." desek de fransız araçları için onlar aksini söyleyecek.

    Bir daha fransızın F sine para vermem, net.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    208 çıkalı daha 4 yıl oldu. Ne 10 yılı?
    Başkalarının tecrübelerini bilemem ama kendi tecrübelerimi paylaşayım. 1998 senesinde 0 km Peugeot 406 SV 2.0 aldım.(manuel) 2005 senesine kadar 120.000 km kullandım. Bir kere Ankara ayazında soğuktan donan el frenini dana gibi güç kullanıp indireyim derken el freni tabancasını kırdım. 7. senede egzos susturucusunda pastan dolayı delik oluştu. Bunu değiştirdim. Rutin bakımlar haricinde bunlardan başka hatırlayamadığım çok ufak tefek sorunlar olmuş olabilir belki. Hiçbir ciddi sorun çıkarmadı. 2005'te de İstanbul'da çok ciddi bir kaza geçirdim. Yağmurlu bir gecede kabak lastiklerle giderken bir şirket aracının tacizi ve sıkıştırması sonucu, direksiyon hakimiyetini yitirip 120 km süratle beton refüj bariyerlerine ardından da demir altgeçit korkuluklarına tam kafadan girdim. Çarpmama milisaniyeler kala orada öleceğimi düşündüm. Fakat en ufak bir sıyrık dahi almadan çıktım o araçtan.(emniyet kemerim takılıydı) Sadece o süratle vurunca emniyet kemeri sünnetli çocukların maşallah yazısı gibi göğüs kısmımı morarttı.:) Aracın burnu tuhaf bir şekilde kalkan gibi kıvrılarak ön cama kadar dayandı. Ama kabine hiçbir şekilde yansımadı deformasyon. Tabii araç perte çıktı.

    Bunun üzerine 7 sene boyunca hiçbir ciddi sorun yaşamamamdan, kazada beni koruyup bana verdiği güvenden, yetkili serviste aldığım hizmetten duyduğum memnuniyetten, konfor-performans memnuniyetimden ötürü (yine de bütçem dahilinde o yıllardaki rakip modelleri de detaylıca inceleyerek) Peugeot'nun o yıllardaki d segment aracı olan 407 sedan almaya karar verdim. Bu niyetle Göral'a gittiğimde her zaman gönlümde olan 406 Coupe modeli bir aracın "fırsat aracı" olarak satılmakta olduğunu gördüm. 2005 sonlarıydı ama araç 2004 modeldi. 2.2 lt manuel, makyajlı, gerçek deri döşemesinden JBL müzik sistemine, sunrooftan koltuk ısıtmasına, far sensörüne yağmur sensörüne o yıllarda nadir ve pahalı opsiyonlarla dopdolu bir araçtı. Ciddi de bir indirimle(etiket fiyatından yaklaşık %30) o aracı aldım. 11 senedir de bu aracı kullanıyorum. Araç 101.000 km şu an. Bu 11 sene de rutin bakımlar hariç yaşadığım sorunlar: yine 7. senede egzos susturucu paslanması, 9. senede sunroof motor arızası, 9. senede anti pollution fault hatası vermesi(bir masraf yapılmadan serviste halledildi), birkaç kerede sağ ön takımda bazı parçaların değişimi. Ha bir de devasa ve ağır bir kaputu olduğu için toplamda iki defa kaput amortisörü patladı. Hala güncel teknolojilere yakın teknoloji sunan, konfor özellikleri günümüzün d segment araçlarının ancak dolu versiyonlarında sunulan, ciddi bir kullanım performansı sunan, buna mukabil 11 yaşında, 2,2lt 160 bg atmosferik motorla, yaz-kış karışık, %15-20 uzun yol %80-85 şehir içi(Ankara)karışık 10.8 lt ortalama tüketimi verebilen ve ciddi hiçbir sorun çıkarmamış, çıkan sorunlarda da yetkili servisinden uygun maliyetlerle kesin ve hızlı çözümler elde edebildiğim bir araç.(tüp falan taktırmadım. bir kere bile yetkili servis haricinde elletmedim)

    Bu tecrübeler ışığında kendi değerlendirmem en azından d segmentinden itibaren PSA grubu araçlarının özellikle mekanik olarak sorunsuz, sağlam ve özenilerek üretildikleri. Ayrıca üzerine, ilerleyen yıllarda THP benzinli motor gamı, HDI dizel motor gamı, EAT6 tork konventörlü otomatik şanzıman, yeni platformlar gibi ciddi ve sorunsuz ilerlemeleri oldu. D-E segmentlerinde sundukları işçilik ve malzeme düzeyindekideki kaliteyi C segmentine de kaydırdılar. Gayet başarılı dizel hibrid ve buna bağlı 4x4 gibi yenilikçi işler yapıyorlar. Fransız çöptür, tenekedir falan bilmem. 15-20 sene önce piyasaya çıkmış, Türkiye yol şartlarında kullanılmış, garanti biter bitmez yetkili servis yerine sanayide bilmem ne ustanın eline düşmüş, hor kullanılıp-masraftan kaçmak adına bakımları geciktirilmiş-eksik yapılmış b segmenti araçlar üzerinden veya kulaktan dolma söylentilerle yapılan yorumlar bana insaflı gelmiyor. Aynı şartlarda bütün markalar bu sorunları veriyor. Fakat PSA grubu çok ciddi 2 sorunla bu önyargılı algıyı iyice tetikledi. İlki makyajsız 307'lerdeki elektrik sorunları(makyajla giderildi) diğeri de eat6 gelene kadarki robotize şanzımanın sarsıntılı ve kararsız dolayısıyla da çok kötü bir sürüş deneyimi sunuyor olması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Galathian -- 14 Ocak 2016; 12:52:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Galathian

    Başkalarının tecrübelerini bilemem ama kendi tecrübelerimi paylaşayım. 1998 senesinde 0 km Peugeot 406 SV 2.0 aldım.(manuel) 2005 senesine kadar 120.000 km kullandım. Bir kere Ankara ayazında soğuktan donan el frenini dana gibi güç kullanıp indireyim derken el freni tabancasını kırdım. 7. senede egzos susturucusunda pastan dolayı delik oluştu. Bunu değiştirdim. Rutin bakımlar haricinde bunlardan başka hatırlayamadığım çok ufak tefek sorunlar olmuş olabilir belki. Hiçbir ciddi sorun çıkarmadı. 2005'te de İstanbul'da çok ciddi bir kaza geçirdim. Yağmurlu bir gecede kabak lastiklerle giderken bir şirket aracının tacizi ve sıkıştırması sonucu, direksiyon hakimiyetini yitirip 120 km süratle beton refüj bariyerlerine ardından da demir altgeçit korkuluklarına tam kafadan girdim. Çarpmama milisaniyeler kala orada öleceğimi düşündüm. Fakat en ufak bir sıyrık dahi almadan çıktım o araçtan.(emniyet kemerim takılıydı) Sadece o süratle vurunca emniyet kemeri sünnetli çocukların maşallah yazısı gibi göğüs kısmımı morarttı.:) Aracın burnu tuhaf bir şekilde kalkan gibi kıvrılarak ön cama kadar dayandı. Ama kabine hiçbir şekilde yansımadı deformasyon. Tabii araç perte çıktı.

    Bunun üzerine 7 sene boyunca hiçbir ciddi sorun yaşamamamdan, kazada beni koruyup bana verdiği güvenden, yetkili serviste aldığım hizmetten duyduğum memnuniyetten, konfor-performans memnuniyetimden ötürü (yine de bütçem dahilinde o yıllardaki rakip modelleri de detaylıca inceleyerek) Peugeot'nun o yıllardaki d segment aracı olan 407 sedan almaya karar verdim. Bu niyetle Göral'a gittiğimde her zaman gönlümde olan 406 Coupe modeli bir aracın "fırsat aracı" olarak satılmakta olduğunu gördüm. 2005 sonlarıydı ama araç 2004 modeldi. 2.2 lt manuel, makyajlı, gerçek deri döşemesinden JBL müzik sistemine, sunrooftan koltuk ısıtmasına, far sensörüne yağmur sensörüne o yıllarda nadir ve pahalı opsiyonlarla dopdolu bir araçtı. Ciddi de bir indirimle(etiket fiyatından yaklaşık %30) o aracı aldım. 11 senedir de bu aracı kullanıyorum. Araç 101.000 km şu an. Bu 11 sene de rutin bakımlar hariç yaşadığım sorunlar: yine 7. senede egzos susturucu paslanması, 9. senede sunroof motor arızası, 9. senede anti pollution fault hatası vermesi(bir masraf yapılmadan serviste halledildi), birkaç kerede sağ ön takımda bazı parçaların değişimi. Ha bir de devasa ve ağır bir kaputu olduğu için toplamda iki defa kaput amortisörü patladı. Hala güncel teknolojilere yakın teknoloji sunan, konfor özellikleri günümüzün d segment araçlarının ancak dolu versiyonlarında sunulan, ciddi bir kullanım performansı sunan, buna mukabil 11 yaşında, 2,2lt 160 bg atmosferik motorla, yaz-kış karışık, %15-20 uzun yol %80-85 şehir içi(Ankara)karışık 10.8 lt ortalama tüketimi verebilen ve ciddi hiçbir sorun çıkarmamış, çıkan sorunlarda da yetkili servisinden uygun maliyetlerle kesin ve hızlı çözümler elde edebildiğim bir araç.(tüp falan taktırmadım. bir kere bile yetkili servis haricinde elletmedim)

    Bu tecrübeler ışığında kendi değerlendirmem en azından d segmentinden itibaren PSA grubu araçlarının özellikle mekanik olarak sorunsuz, sağlam ve özenilerek üretildikleri. Ayrıca üzerine, ilerleyen yıllarda THP benzinli motor gamı, HDI dizel motor gamı, EAT6 tork konventörlü otomatik şanzıman, yeni platformlar gibi ciddi ve sorunsuz ilerlemeleri oldu. D-E segmentlerinde sundukları işçilik ve malzeme düzeyindekideki kaliteyi C segmentine de kaydırdılar. Gayet başarılı dizel hibrid ve buna bağlı 4x4 gibi yenilikçi işler yapıyorlar. Fransız çöptür, tenekedir falan bilmem. 15-20 sene önce piyasaya çıkmış, Türkiye yol şartlarında kullanılmış, garanti biter bitmez yetkili servis yerine sanayide bilmem ne ustanın eline düşmüş, hor kullanılıp-masraftan kaçmak adına bakımları geciktirilmiş-eksik yapılmış b segmenti araçlar üzerinden veya kulaktan dolma söylentilerle yapılan yorumlar bana insaflı gelmiyor. Aynı şartlarda bütün markalar bu sorunları veriyor. Fakat PSA grubu çok ciddi 2 sorunla bu önyargılı algıyı iyice tetikledi. İlki makyajsız 307'lerdeki elektrik sorunları(makyajla giderildi) diğeri de eat6 gelene kadarki robotize şanzımanın sarsıntılı ve kararsız dolayısıyla da çok kötü bir sürüş deneyimi sunuyor olması.

    Alıntıları Göster
    2015 model c4 grand picasso aldım.
    inşallah pişman olmam.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.