Şimdi Ara

Peugeut 3008 GT Benzin İle Passat b8 Highline Benzin Karşılaştırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlar 8 yıl Passat b7 ve b8 kasa passat highline kullandım.


    Sonrasında SUV modasından dolayı Tiguan Rline alacaktım ancak dış tasarımı iyi olmasına rağmen ama iç tasarımının kötülüğü ve donanım yetersizliğinden dolayı Peugeut 3008 GT 1.6 Puretech 180 Beygir olan aracımı satın aldım.


    Yıllardır alman ürünleri kullanan biri olarak soru işaretlerim vardı. Şimdi Peugeut 3008 GT aracımı 2 yıla yakın oldu kullanıyorum. Sizlere aradaki farkları çıkarttım. 3008 almak isteyenler için bir fikir verirse ne mutlu bana.


    3008 aracın Passat'a göre Eksileri


    her açılışta radyo ile açılması (Passat bluetooth ile açılıyor.)

    açılışta ağır multimedia açılması (ilk 10 saniye start stopu kapatmak için bekliyorum)

    klima soğutma performansı (Cam filmi yaptırınca azaldı ancak klima komprosörü bence daha güçlü olmalıydı)

    start stop düğmesi olmaması (Her çalıştırmada multimedia ekranında kapatmak zorunda kalıyorum)

    montaj kalitesindeki bazı sorunlar (iç kısımda 2-3 yerde tutarsızlıklar var.)

    yağmur sensörü hassasiyeti (hızını ayarlamada bazen saçmalıyor.)

    geri görüş kamerasındaki bulanıklık (360 derece kamera var 360p görüntü kalitesi)

    gözlüklük olmaması - Cidden sıkıntı :)

    1 litre fazla yakıyor - Motor gücü hesap edildiğinde tolere edilebilir.

    arka kapılar sert plastik - (Passatta arkadalar yumuşak plastikti d segmenti olmasının acantajları)

    kontak kapatınca her şeyin bir anda kapanması - Kontağı kapattığımda şarkı vs hepsi duruyor. Passatta kapıyı açınca şarkı kesiliyordu



    3008 GT aracın Passata göre artıları


    daha sessiz bir iç kabin

    Daha dinamik bir sürüş keyfi

    performans çok iyi

    donanım çok çok fazla

    cam tavandan ses gelmiyor

    şerit takip sistemi

    adaptif cruse kontrol (kendi kendine gidip duruyor şeriti takip ediyor direksiyon çeviriyor.)

    otomatik uzunlar

    soğutmalı çok büyük kolçak haznesi

    silecek suyu yıkaması - fışkırtmak yerine sileceğin içinden su akıtıyor.

    daha rahat koltuklar

    tabela okuma sistemi (radar olan yerlerde son tabeladaki hız neymiş diye çok işe yarıyor)

    Aynada kör nokta uyarı sistemi

    ayakla bagaj açma

    çarpışma önleme sistemi

    kablosuz şarj - car play

    360 derece kamera

    Otomatik park

    şehir için kullanımda direksiyon hissiyatı iyi ve çok dinamik

    focal ses sistemi muhteşem

    cam tavanı otomatik perde açılıyor ve büyük. (passatta el ile geriye iterek açıyordum)

    hayalet ekran çok daha işlevsel

    masaj fonksiyonu passata göre çok daha iyi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihbalkan -- 31 Ekim 2023; 15:25:15 >







  • Türkiye'de "Alaman arabası" miti, özellikle daha alt sosyo-ekonomik sınıfın 90'larda Almanya'dan gelen akrabalarının Mercedes ve BMW'lerine durdukları hayranlık nedeni ile ortaya çıkmış bir efsane.


    Bu kavramın tanımı aslında "Alman arabası" değil, sadece Mercedes/BMW, son yıllarda da biraz Audi. VW'ı sırf bu ülkenin markası diye bu sınıfa sokup diğerleri ile bir tutmak büyük bir hata.


    VW prestijini arttırmak için çıkardığı ve doğal olarak tutmayan bir kaç modeli dışında, Avrupa'da diğer Alman markalarının altında, orta-alt sınıfa hitap eden ekonomik bir marka. Amerika'da ise daha da aşağıda, oranın Dacia'sı sayılabilecek konumda.


    Türkiye'de Passat kullanan insan profiline dikkat edin, şirket arabası değilse çok büyük kısmı, özellikle taşrada ya da varoş semtlerde yaşayıp eline biraz para geçinde "ağır abi" görünmek için Doblo'dan ya da o tür araçlardan falan Passat'a geçmiş "çarıklı milyoner" diyebileceğimiz profil. Dolayısı ile eşekten inip ilk kez ata binmiş olmanın verdiği hayranlık var. Çoğu Passat'ı öve öve bitiremezken, diğer D segmenti arabaları hiç denememiş bile, D segmentinin standart özelliklerini ilk kez Passat'la görmüş ve bunları "Alaman arabası" kalitesi sanıyor.


    Çoğu kullanıcısına, bir kaç mantıklı alternatifi gösterip bunlar varken neden Passat dediğinizde zaten, "piyasası iyi, çok satıyordu ben de aldım, o araba satılmıyor ki..." den başka argüman sunamıyor. Son 15-20 yılda kendi kendilerine alternatif bir 2. el piyasası oluşturup, "alternatiflerinden daha fazla para verip daha azını al, sonra kendin gibi birisine daha o alternatiflerden daha fazlasına satınca karlı olduğunu san" zihniyeti ile aralarında al-sat yaparak bir döngüye girdiler.

    Tabi bizim halkımız almanı sever. Ben 8 yıl passat kullanmış biri olarak cidden şaşırdığımı dile getirmek isterim. Yıllarda VW ni gözümüzde çok büyüttüğümüzü gördüm. VW aslında almanyada orta sınıf sıradan bir otomobil Türkiye de premium bir algısı var. Benim çevrem bile aa peugeut mu aldın dediler. Ama ben bu algının kırılması gerektiğini düşünüyorum.


    Passat ta yaşadığım sorunlar. (bu arada hiç sert kullanmam yumurta varmış gibi gaza basarım.)

    3 kere devirdaim pompası değişti.

    4-5 kere cam tavan slikon sprey ile yaplandı. (yaz sıcağında çatırtılar başlardı.)

    2 kere amortisör kauçuk takozları değişti. Tümseklerde soğukta gıcırtı yapıyordu. Sonrasında servis hep yağladı her kış

    1 kere DSG kavrama değişti.

    1 kere mekatronik değişti

    1 kere Turbo soket takımı değişti.

    1 kere airbag soketi değişti.

    2 ön kapının tutma yerleri fabrikasyon üretim hatalıydı tüm b8 kasalarda zamanla plastik ile deri birleşme yerleri kalkıyor. iki kapının iç tutamağı değişti.

  • 3008'i sanki Kızılay bedava dagityormus gibi her sokak başında var. Açıkçası tasarımı falan ne kadar hoşuma gitsede hem yollarda bu kadar fazla olması hemde Fransız araçlarının kalitesinin hala yeterli seviyede olmaması beni araçtan soğuttu .
    Ayrıca siz segment düşürmüşsünüz. D segment den C segmente düşmüşsünüz açıkçası passattan daha iyi olmasının imkanı yok
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Ben passatı daha fazla görüyorum özellikle trendline her sokakta 2-3 tane var. B8,5 dediğimiz makyajlılar ve 3008 makyajlılar ekonomik durumlardan dolayı oldukça. azaldı.


    Diğer bir görüşünüzde teknik olarak passat d segmenti araç. Bu sadece aks aralığına göre belirlenen bir sınıf. d segmenti araçta el ile cam tavan açma özelliği komik oluyordu. Yani ismi D ama bana d segmeti olmasının hiç bir ayrıcalığını sunmuyordu. Türkiye paketler özellike en dolusu bile aslında boş oluyor.


    Mesela bir örnek vereyim.


    Passat masaj fonksiyonu sadece bel desteği alanı girip, çıkıyordu. 3008 GT de kedi patisinden tutun , dalga şeklinde 4-5 farklı masaj türü var. Üstelik ön iki koltukta da. Passatta sadece sürücüdeydi.


    VW grubunun d segmenti SUV aracı Toureg motor hacmi ve vergiden dolayı 6-7 milyon TL o nedenle alamadık :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihbalkan -- 31 Ekim 2023; 15:38:1 >
  • 3008’deki özelliklerin hepsi passat’ta var ki ? Nasıl karşılaştırılmış anlamadım
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt

    Standart bir highline ve günümüz modeliyle elegance aldığınızda hiç biri yok.


    Ekstra 500 bin öderseniz alabiliyorsunuz.


    Elektirikli cam tavan (ücretle dahi alamıyorsunuz)

    şerit takip sistemi (ekstra ücret)

    adaptif cruse kontrol (kendi kendine gidip duruyor şeriti takip ediyor direksiyon çeviriyor.) (ekstra ücret)

    karşıdan araç gelmediğinde otomatik yanan uzunlar (ekstra ücret)

    Cok fonksiyonlu masaj (ücreti ile dahi yok)

    tabela okuma sistemi (ekstra ücret)

    Aynada kör nokta uyarı sistemi (ekstra ücret)

    ayakla bagaj açma (ekstra ücret)

    çarpışma önleme sistemi (ekstra ücret)

    360 derece kamera (ekstra ücret)

    Otomatik park (ekstra ücret)

    focal 510 w 11 hoperlor ses sistemi (harman kardon veya dynadio ekstar ücret)

  • fatihbalkan kullanıcısına yanıt
    Gt’dr var mı bu özellikler ? Fiyat açısından iyimiş o zaman
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt

    Hepsi GT de standart olarak geliyor ekstra ücret hiçbirine ödemiyorsunuz.


    3008 GT'ye Ekstra ücret ile sadece tam deri nappa koltuk ve gece görüş sistemi ekletebiliyorsunuz.

  • fatihbalkan kullanıcısına yanıt
    Yine de passat passat maalesef. 👋
  • Tabi bizim halkımız almanı sever. Ben 8 yıl passat kullanmış biri olarak cidden şaşırdığımı dile getirmek isterim. Yıllarda VW ni gözümüzde çok büyüttüğümüzü gördüm. VW aslında almanyada orta sınıf sıradan bir otomobil Türkiye de premium bir algısı var. Benim çevrem bile aa peugeut mu aldın dediler. Ama ben bu algının kırılması gerektiğini düşünüyorum.


    Passat ta yaşadığım sorunlar. (bu arada hiç sert kullanmam yumurta varmış gibi gaza basarım.)

    3 kere devirdaim pompası değişti.

    4-5 kere cam tavan slikon sprey ile yaplandı. (yaz sıcağında çatırtılar başlardı.)

    2 kere amortisör kauçuk takozları değişti. Tümseklerde soğukta gıcırtı yapıyordu. Sonrasında servis hep yağladı her kış

    1 kere DSG kavrama değişti.

    1 kere mekatronik değişti

    1 kere Turbo soket takımı değişti.

    1 kere airbag soketi değişti.

    2 ön kapının tutma yerleri fabrikasyon üretim hatalıydı tüm b8 kasalarda zamanla plastik ile deri birleşme yerleri kalkıyor. iki kapının iç tutamağı değişti.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihbalkan -- 31 Ekim 2023; 16:9:35 >




  • merhaba bende 15 yıldan beri vw kullanıcısıyım vw nin suvları hariç bütün modelini kullandım enson 1.6 tdi dsg confortlıne golf vardı yeni sattım şimdi tiguan 1.5 tsi lıfe ile dizel 3008 allure arasında kaldım vw den sonra pevgeota binemezsin diyorlar kafam karıştı trim sesi olan aracı hiç sevmem 3008 de trim sesi varmı golf rahatlığını sunarmı öneriniz nedir.

  • fatihbalkan kullanıcısına yanıt

    3008'i güle güle kullanın ama siz araç değil resmen donanım karşılaştırıyorsunuz.. 3 mesajınızın da %80i donanım meselesi.. D segment C segment ile donanım meselesinin özellikle işin içine alman otomobilleri girince birbiriyle neredeyse alakası yok.. alman otomobillerinde geleneksel olarak standart donanım çok olmaz, detay donanımlarla gelmezler siz parasını verirseniz o zaman istediğiniz donanımı alırsınız. bu 1988 mercedes 190'da da böyledir, günümüz Passatında da böyledir.


    Bu Passatın kötü olduğu anlamına gelmez, D sınıfı gibi olmadığı anlamına gelmez.. donanımsız demektir sadece.


    Türkiyede en dolusu bile boş oluyor diyorsunuz aracın, lütfen avrupaya bir gidin, zır boş, düz vites, manuel klimalı araç denizini bir görün. Türkiyedeki araçlar gayet donanımlıdır. ve yani yanlış anlamayın yazdığınız donanım-aksesuar'ın da bir çoğu gubidik asistan donanımı, çok detay, faydası tartışılır donanımlar.. çoğu gerçekten ihtiyacınızın olmadığı pazarlama donanımı..


    birde 3008'i bilmiyorum ama 508'in focal'ını dinledim ben, çok aman aman bir şey göremedim.. sahnesi evet güzel çok fazla ses kaynağı/hoparlör olduğu için ama baslarda hafif zırıltılı, dip sesi var, perdeli biraz. açıkcası Golf 7'deki dinlediğim opsiyon dynaudio kalitesi ile ilgisi yok..


    3008'in direksiyonu da hızlı olabilir, küçük olması filan sportif illüzyonu yaratıyor ama 508'den biliyorum, gayet hissiz, lastiksi bir sistem. Passatın da yapay bir ağırlığı olsa da, yol irtibatı daha iyi, merkezlemesi daha başarılı daha gerçek otomobil direksiyonu gibi geliyor. ama tekrar söyledim 3008i kullanmadım 508'den tahmini yola çıkıyorum.. belki çok daha iyidir.


    Sorunsuzluk meselesine bir şey demem.. Vw'de sorunsuz araç değil peugeot'da.





  • Passat kalite, 3008 donanım yönünden öne çıkmış sanki
  • tuzun980 T kullanıcısına yanıt
    Wv'den sonra Peugeot'a binemezsin diyenler acaba 2005 model bir Peugeot'dan mı bahsediyor? Peugeot'da yaşanacak bazı problemler var ama birisi teneke diğeri Premium marka değil. Wv, Peugeot, Ford, Opel, Toyota, vs bunlar denk markalardır. Premium değillerdir. Bu markaların her biri bir konuya ağırlık veriyor. Mesela Peugeot sportif iken, Toyota daha gelenekçi. Ford sürüş odaklı iken, Wv konfor odaklı.
  • tuzun980 T kullanıcısına yanıt

    artık otomobil teknolojiside üretim teknolojileride birbirine çok yakın. 33bin km oldu hiçbir trim sesi yok. Passatta cam tavan sesine ayar oluyordum. Eşime yeni polo life aldım. 500km de çıtır çıtır arkadaşlardan trim sesi başladı.


    Peugeut'ta trim sesi yok birde süspansiyon çok tok çukurlarda dank dank vurmuyor. Sizi hiç üzmez benim fikrim.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Aslında anlatmak istediğimiz VW 'in Türkiye'de güzel ve neredeyse premium'a yakın bir algısı var. Ama algısı kadar kendisi o kadar kaliteli değil. Belirli bir kitle var iğer markaları bilmeden kötülüyor. Ben kullanan biri olarak artık o ayrımın eskisi kadar dramatik olmadığını ifade ediyorum. İsteyen gitsin test aracını kullansın.


    Focal ses sistemine gelince bir zarıltı vs hiç duymadım gayet kaliteli ve baslarıda çok iyi. çorlu'dan 3008 almayı düşünen ve ilgilenen arkadaşla var ise gelsin incelesin tecrübelerimi aktarabilirim.

  • fatihbalkan kullanıcısına yanıt

    Haklısınız ayrım eskisi kadar değil hatta bir hissi bir kalite avantajından bile bahsetmek zor artık ama bu yeni otomobillerinde geçerli daha çok.. B8 Passat çok başarılı bir D sınıf araçtı.. bugün bile karoser, boya işçiliği, kabin işçiliği, iç trim, kapı menteşelerinden bagaj işçiliğine ince detayları dikkat çekici. nereye asılırsan asıl taş gibi hissettiriyor her yeri. cam açık vurup kapı kapatıyorsun güm diye kapanıyor kapı, tok kapı geyiği yapmak istemiyorum genel bir izlenimdir bu da.. ben otomotiv kalite kontrolde de çalıştığım için ayırdına varabiliyorum, özenli bir otomobil B8 passat. çok sorunsuz denecek araçlar değiller evet de Mercedes harici almanların çoğu böyle açıkcası.


    Algısı yüksek olması biraz eski başarılarının kaymağını yemelerinden.. o iş de yavaştan değişiyor. ileride toparlarsa bilemem.

  • Son bir güncelleme yapayım.

    2 sene 40 bin km kullanarak aracımı sattım.

    Beni 2 yıl içerisinde bir kere bile üzmedi. Çok keyifli bir araçtı. Trim sesi hiç olmadı. Ses sistemi focal zaten muhteşemdi. Oto pilot ve çarpışma önleme süper çalışıyor. 180 hp 1.6 puretech motorda çok başarılı. Bence tek problemi multimedia sisteminin biraz ağır çalışması, kameralarının çok net olmaması Her açılışta otomatik bluetooth'a bağlanmaması.

  • Türkiye'de "Alaman arabası" miti, özellikle daha alt sosyo-ekonomik sınıfın 90'larda Almanya'dan gelen akrabalarının Mercedes ve BMW'lerine durdukları hayranlık nedeni ile ortaya çıkmış bir efsane.


    Bu kavramın tanımı aslında "Alman arabası" değil, sadece Mercedes/BMW, son yıllarda da biraz Audi. VW'ı sırf bu ülkenin markası diye bu sınıfa sokup diğerleri ile bir tutmak büyük bir hata.


    VW prestijini arttırmak için çıkardığı ve doğal olarak tutmayan bir kaç modeli dışında, Avrupa'da diğer Alman markalarının altında, orta-alt sınıfa hitap eden ekonomik bir marka. Amerika'da ise daha da aşağıda, oranın Dacia'sı sayılabilecek konumda.


    Türkiye'de Passat kullanan insan profiline dikkat edin, şirket arabası değilse çok büyük kısmı, özellikle taşrada ya da varoş semtlerde yaşayıp eline biraz para geçinde "ağır abi" görünmek için Doblo'dan ya da o tür araçlardan falan Passat'a geçmiş "çarıklı milyoner" diyebileceğimiz profil. Dolayısı ile eşekten inip ilk kez ata binmiş olmanın verdiği hayranlık var. Çoğu Passat'ı öve öve bitiremezken, diğer D segmenti arabaları hiç denememiş bile, D segmentinin standart özelliklerini ilk kez Passat'la görmüş ve bunları "Alaman arabası" kalitesi sanıyor.


    Çoğu kullanıcısına, bir kaç mantıklı alternatifi gösterip bunlar varken neden Passat dediğinizde zaten, "piyasası iyi, çok satıyordu ben de aldım, o araba satılmıyor ki..." den başka argüman sunamıyor. Son 15-20 yılda kendi kendilerine alternatif bir 2. el piyasası oluşturup, "alternatiflerinden daha fazla para verip daha azını al, sonra kendin gibi birisine daha o alternatiflerden daha fazlasına satınca karlı olduğunu san" zihniyeti ile aralarında al-sat yaparak bir döngüye girdiler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerakar -- 2 Eylül 2024; 11:39:58 >




  • ilkerakar İ kullanıcısına yanıt

    Neyin ne olduğunu çok güzel özetlemişsiniz,


    bu derecede güzel bir sosyal tespit için kendi adıma teşekkür etmek istedim,

  • Yeni kasa Peugeut 3008 GT'nin işi 1.2 hibrit motor ve fiyat politikasıyla biraz daha zor. 


    Benim kullandığım 1.6 puretech 180 beygir çok harika bir motordu. Artık gelmiyor. 


    2.550.000 TL 'ye çok az müşteri çıkar. Yine o rakamlara Tiguan Rline olmasa bile Elegance alırlar.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.