Şimdi Ara

Peugot 308 Dizel Auto6R vs Megane 3 HB Dizel EDC (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
9.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    quote:

    Orijinalden alıntı: ftk44

    Dsg ile ilgili ciddi sorun yaşayıp servise girdiğine dair ve de ne işlem yapıldığına dair sevis belgesini forma koyulamıyor mu acaba??
    Merak ediyorum ben ve çevremedeki hiç kimse dsg ile ilgili en ufak sorun yaşayan yok.
    Belki yazılım güncellemesi olanlar vardır o kadar.O da bir servise uğrayıp 5 dk da halledilecek bir şey..


    biz yalan mı söylüyoruz?

    bu sorunlar herkesin arabasında çıkacak diye bir şart yok ama yaygın sorunlarsa şanzımandan genel olarak sorunlu diye bahsedilir. bunun sebebi de yeni araba alacak insanların arabasındaki dsg şanzımanda sorun çıkıp çıkmayacağından emin olamamasıdır.



    Yalan değil ama yanlış bilgilendirme..
    Sorun diye adledilen çalışma prensibi ..
    İstisna bir iki problem çıkmış olabilir ama genel bir problem görünürde yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    DSG'nin 5.000km de nasıl yolda bıraktığını açıklayabilir misiniz? yarı otomatiklere şüpheci yaklaşmayalım diyorsunuz kendiniz kulaktan dolma bilgiler veriyorsunuz.. tamam burası bir forum, yani set her dakika bizim yazdıklarımızın doğruluğunu kontrol edecek diye bir şey yok, olamaz da zaten ama gerçekten sıkıldım, forumda ben GERÇEK bir DSG kullanıcısıyım, ne bir ses var, ne bir şey, haa diğer otomatiklere göre bayağı geri kaçırıyor buyrun bunu sabaha kadar eleştirin, karşı çıkmam çünkü gerçek, kanıtlanabilir, aksi iddia edilemez..

    ama yolda bıraktı, sorunlu, vb. allah aşkına kusra bakmayın kurban adayım siz oldunuz çünkü aylardır herkese söylüyorum, 1-2 kişiye PM attım geri dönmediler.. bir kişi FATURA veya Doğuş otomotivden arıza tespit tutanağı scan edip koymadı şuraya? yok youtube da var, yok şu linki incele bilmemne..

    Bu açıklama hakikaten tuhaf olmuş. Burda konu DSG'lerin ÇOK sorunlu olduğu değildi ki. 5000 km'de yolda bırakan araç kayınbiraderimin Caddy DSG'si idi.Servis raporu istemek de neyin nesi. ( Buna inanmamak benim sorunum değil. Kusura bakmayın ama kişi biraz da kendi gibi bilirmiş karşısındakini).. Ben DSG'lerin çok sorunlu olduğundan bahsetmemiştim, bu işin biraz da şans olduğunu , bazen size rastlayabileceğini söylemek istemiştim. Ayrıca DSG'den mağdur olmuş 5 kişi bulup buraya belgelesek, bu şanzıman sorunlu bir şanzıman mı olmuş olacak? Kayıtsız şartsız savunmak fanatikliğin ötesinde eşyanın tabiatına da aykırı değil mi? Bugün basit bir makinanın bile sorun üretebildiğini gördüğümüz halde DSG gibi komplex bir yapıya sıfır hata biçmek de neyin nesi?
    DSG'yi diğerlerinden üstün kılan şey onun sorunsuzluğu değil konforu ve sürüş keyfidir. Bence DSG'ye bu açıdan bakın, zira aracınızın kilometresi ilerledikçe ( umarım olmaz ama) bir sorunla karşılaştığınızda en azından burda yazmaya eliniz varsın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    DSG'nin 5.000km de nasıl yolda bıraktığını açıklayabilir misiniz? yarı otomatiklere şüpheci yaklaşmayalım diyorsunuz kendiniz kulaktan dolma bilgiler veriyorsunuz.. tamam burası bir forum, yani set her dakika bizim yazdıklarımızın doğruluğunu kontrol edecek diye bir şey yok, olamaz da zaten ama gerçekten sıkıldım, forumda ben GERÇEK bir DSG kullanıcısıyım, ne bir ses var, ne bir şey, haa diğer otomatiklere göre bayağı geri kaçırıyor buyrun bunu sabaha kadar eleştirin, karşı çıkmam çünkü gerçek, kanıtlanabilir, aksi iddia edilemez..

    ama yolda bıraktı, sorunlu, vb. allah aşkına kusra bakmayın kurban adayım siz oldunuz çünkü aylardır herkese söylüyorum, 1-2 kişiye PM attım geri dönmediler.. bir kişi FATURA veya Doğuş otomotivden arıza tespit tutanağı scan edip koymadı şuraya? yok youtube da var, yok şu linki incele bilmemne..

    Bu açıklama hakikaten tuhaf olmuş. Burda konu DSG'lerin ÇOK sorunlu olduğu değildi ki. 5000 km'de yolda bırakan araç kayınbiraderimin Caddy DSG'si idi.Servis raporu istemek de neyin nesi. ( Buna inanmamak benim sorunum değil. Kusura bakmayın ama kişi biraz da kendi gibi bilirmiş karşısındakini).. Ben DSG'lerin çok sorunlu olduğundan bahsetmemiştim, bu işin biraz da şans olduğunu , bazen size rastlayabileceğini söylemek istemiştim. Ayrıca DSG'den mağdur olmuş 5 kişi bulup buraya belgelesek, bu şanzıman sorunlu bir şanzıman mı olmuş olacak? Kayıtsız şartsız savunmak fanatikliğin ötesinde eşyanın tabiatına da aykırı değil mi? Bugün basit bir makinanın bile sorun üretebildiğini gördüğümüz halde DSG gibi komplex bir yapıya sıfır hata biçmek de neyin nesi?
    DSG'yi diğerlerinden üstün kılan şey onun sorunsuzluğu değil konforu ve sürüş keyfidir. Bence DSG'ye bu açıdan bakın, zira aracınızın kilometresi ilerledikçe ( umarım olmaz ama) bir sorunla karşılaştığınızda en azından burda yazmaya eliniz varsın..



    aynen katılıyorum. güzel yorum. Dsg ne yazıkki hata veya arıza ihtimali yüksek, komplex bir şanzımandır. aslında yen inesil araçlarda kullanılan çoğu sistem için aynı şeyi söyleyebiliriz. şuan kullandığım aracımda otomatik elektirikli el freni var. ve bana her an bozulacakmış gibi geliyor. hiç bozulduğuna ratlamadım. ne forumda ne çevremde ne yani şimdi ben bu sistem arızanlmaz mı diyeceğim.

    ateş olmayan yerden duman çıkmaz. siz bilgileri belgelerle kanıtlamaya çalışmak yerine dsg ile tüm konuları okumaya çalışıp istatistiki bir veri elde edip. dsg hakkındaki düşüncenizi belirleyin.

    ayrıca. kayın pederimin komşusunun 1.6 tdi dsg golf 6 sı 10.000 km civarında yolda kaldı ve servise çekildi. 45 gün sonrasında şanzımanı değiştirilerek teslim edildi araç. adapazarı otokurda.

    ama siz inanmazsınız ben kayın pederi bi arayımda oda komşusunu arasın faturayı scan edip bana mail atsın. ozaman inanacakmısınız?

    ayrıca biraz çevrenizi zorlayıp vw, skoda yada seat servislerinden bir tanıdık bulup dsg ile yapılan işlemleri elde edebilirsiniz... en güzel ve miktarı açısındanda tatmin edici yol olur.




  • Yarı otomatik şanzımanları millet yerden yere vuruyor, çünkü kullanım esnasında farkedilebilecek zayıflıkları mevcut

    -Sarsıntılı vites geçişleri
    -Yokuşta geri kaçırma
    -Kickdown esnasında yaşanan kararsızlıklar
    -Stop ettirme
    -Vites geçiş sürelerinin uzunluğu vb.

    bunları belgelemeye gerek yok, bu şanzımanların %100'ü bu şekilde çalışıyor, Dualogic olsun, MMT olsun, Easytronic olsun.. Çok ucuza mal edilip satılabiliyorlar, o yüzdende pek çok insan bunu görmezden geliyor, ama DSG sorunlu, yolda bırakıyor demek işte benim kriterlerimde "belge" gerektiriyor, çünkü HER DSG için aynı şeyi söyleyemiyoruz ama BÜTÜN YARI OTOMATİKLER için dediklerim doğrudur, servis kaydına gerek yok ki? Tekrar okuyun yazdıklarımı..

    Ben şanzıman sorunsuz demiyorum, var tabiki kusurları, ama benim çevremde (Ankarada yaşıyorum, Bilkent mezunuyum) yığınla DSG kullanıcısı varken bunların hiçbirinde sorun yokken foruma girdiğim zaman bu vitesin yerden yere vurulması, yok yolda bırakır, yok uzak dur demesi garibime gidiyor.. Ispatlayın ulan! mantığında değilim!! Aksine, servis, fatura istiyorum ki bende fikir yerine bilgi sahibi olayım, ona göre önlemimi alayım, sorayım, diğer kullanıcılar neler yapmış öğreneyim istiyorum.. ama değerli cevap yazan üye arkadaşlar kusra bakmayın tutumunuz hala aynı

    kayınbiraderinizin, eşinizin, dostunuzun, kuzeninizin aracı beni ilgilendirmiyor... Yalan söylediğinizi asla iddia etmiyorum, tekrar okuyun yazdıklarımı böyle bir şey ağzıma almadım, sadece söyledikleriniz kulaktan dolma bilgiden ibaret ve bana bir değer arz etmiyor dedim. Bu DSG için değil, fransız yolda bırakır, opelin 2. eli zayıftır, meganeların her tarafı dökülür gibi söylemler içinde geçerlidir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Yarı otomatik şanzımanları millet yerden yere vuruyor, çünkü kullanım esnasında farkedilebilecek zayıflıkları mevcut

    -Sarsıntılı vites geçişleri
    -Yokuşta geri kaçırma
    -Kickdown esnasında yaşanan kararsızlıklar
    -Stop ettirme
    -Vites geçiş sürelerinin uzunluğu vb.

    bunları belgelemeye gerek yok, bu şanzımanların %100'ü bu şekilde çalışıyor, Dualogic olsun, MMT olsun, Easytronic olsun.. Çok ucuza mal edilip satılabiliyorlar, o yüzdende pek çok insan bunu görmezden geliyor, ama DSG sorunlu, yolda bırakıyor demek işte benim kriterlerimde "belge" gerektiriyor, çünkü HER DSG için aynı şeyi söyleyemiyoruz ama BÜTÜN YARI OTOMATİKLER için dediklerim doğrudur, servis kaydına gerek yok ki? Tekrar okuyun yazdıklarımı..

    Ben şanzıman sorunsuz demiyorum, var tabiki kusurları, ama benim çevremde (Ankarada yaşıyorum, Bilkent mezunuyum) yığınla DSG kullanıcısı varken bunların hiçbirinde sorun yokken foruma girdiğim zaman bu vitesin yerden yere vurulması, yok yolda bırakır, yok uzak dur demesi garibime gidiyor.. Ispatlayın ulan! mantığında değilim!! Aksine, servis, fatura istiyorum ki bende fikir yerine bilgi sahibi olayım, ona göre önlemimi alayım, sorayım, diğer kullanıcılar neler yapmış öğreneyim istiyorum.. ama değerli cevap yazan üye arkadaşlar kusra bakmayın tutumunuz hala aynı

    kayınbiraderinizin, eşinizin, dostunuzun, kuzeninizin aracı beni ilgilendirmiyor... Yalan söylediğinizi asla iddia etmiyorum, tekrar okuyun yazdıklarımı böyle bir şey ağzıma almadım, sadece söyledikleriniz kulaktan dolma bilgiden ibaret ve bana bir değer arz etmiyor dedim. Bu DSG için değil, fransız yolda bırakır, opelin 2. eli zayıftır, meganeların her tarafı dökülür gibi söylemler içinde geçerlidir..



    ben de atılım öğrencisiyim. benim de çevremde yığınla dsg şanzıman kullanan arkadaşım var. bunlardan yarısı şanzımanın kusursuz olduğundan bahsederken diğer yarısı mutlaka bir sorundan bahsediyor. bir arkadaşımın golf dsg tdi arabası 1. viteste son derece sarsıntılı kalkıyordu ve vites geçişlerinde şiddetli bir ses geliyodu. servise götürdü ve garantiden mekatronik değiştirdi fakat arabanın sorunları şu anda tekrar başladı.

    çoğu dsg kullanıcısı arabasını bir takım problemleriyle beraber kullanmaya devam ediyor.

    kendi kulağımla duyduğum bilgileri sizinle paylaştım.




  • boşverin yaw insanların %90 ı şöyle bakıyor "aa debriyaj yok 2 pedal ozaman hepsi aynı"
    bizim gibi çift kavramalı tek kavramalı tork konvertörlü yok geçiş 300 hektasn felan ne yapacak millet bakmıyor bile. hatta artık büyük kısım garanti bitince sıfırlıyo aracını..

    hem okuduğunuz veya mezun olduğunuz okuldan bize ne ?? tamam gerçek hayatta bi saygınlığın olabilir ama burası internet dolayısı ile belge istriz :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Yarı otomatik şanzımanları millet yerden yere vuruyor, çünkü kullanım esnasında farkedilebilecek zayıflıkları mevcut

    -Sarsıntılı vites geçişleri
    -Yokuşta geri kaçırma
    -Kickdown esnasında yaşanan kararsızlıklar
    -Stop ettirme
    -Vites geçiş sürelerinin uzunluğu vb.

    bunları belgelemeye gerek yok, bu şanzımanların %100'ü bu şekilde çalışıyor, Dualogic olsun, MMT olsun, Easytronic olsun.. Çok ucuza mal edilip satılabiliyorlar, o yüzdende pek çok insan bunu görmezden geliyor, ama DSG sorunlu, yolda bırakıyor demek işte benim kriterlerimde "belge" gerektiriyor, çünkü HER DSG için aynı şeyi söyleyemiyoruz ama BÜTÜN YARI OTOMATİKLER için dediklerim doğrudur, servis kaydına gerek yok ki? Tekrar okuyun yazdıklarımı..



    Şimdi öncelikle yanlış bildiğiniz bir şeyi düzeltmekle başlayalım. Yokuşta geri kaydırma tek-kavramalı yarı-otomatik oldukları için değil, hill-holder olmadığı içindir. Örneğin Peugeot'un Auto6R'si, Citroen'in MCP'si, Opel'in Easytroniği yokuşta KAYDIRMAZ çünkü Hill-holder vardır. Ama Toyota MMT ve Polo DSG KAYDIRIR çünkü Hill-Holder yoktur.

    İkincisi DSG, EDC, Powershift tarzı şanzımanların diğerlerinden daha konforlu-daha performanslı olduğu aşikardır.Aynı zamanda daha komplextirler, daha pahalıdırlar. Dolayısıyla sorun ürettiklerinde masrafları da daha fazladır.

    Üçüncüsü yukarda tek kavramalılar için saydığınız unsurlar ( geri kaydırma hariç) genel olarak doğrudur. Ama zaten bunlar o şanzımanların ARIZALARI DEĞİL, zayıf yanlarıdır. Bu sebepledir ki daha ucuzdurlar. Ama DSG'yi de her zaman her yerde mükemmel çalışan bir makina gibi düşünmeyin. Size ( yorumlarına çok güvendiğim) Auto&motor sport dergisinin geçen ayki sayısında, Caddy DSG için yazdığı iki cümleyi aktarıyorum: "7 ileri DSG şanzımana sahip test aracımız genl olarak iyi not alıyor. Ancak sıkışık trafikte DSG sert vites geçişleri ve kalkışlarda ani hareketlere sebep olmasıyla puan kaybediyor"..Şimdi siz dersiniz ki benim aracımda böyle bir sorun yok, başkası da diyebilir ki "ben de Auro&R aracımdan son derece memnunum"..

    Dördüncüsü kendim DSG'li bir araca sahip değilim ama başkasından duyduğum bir sorunu aktarma şeklim ancak ve ancak bizim filancanın falancası şeklinde olabilir çünkü bizler VW servis elemanı değiliz.. ancak eşten dostan duyduğumuzu aktarabiliriz.

    Beşincisi benim özel olarak DSG'ye sempatim vardır ama böyle komplex bir makinayı aldığım zaman garanti uzatımını şart görürüm, süresi bitince de elimden çıkarmaya çalışırım..gene eşten dosttan olacak ama ağabeyimin patronu SüperB dizel DSG'sini 80 küsür bin km'den sonra arıza yapınca satışa çıkardı. Yetkili servisin yüksek rakam çıkarması sebebiyle özelde sanırım 2-3 bin tl civarında bir masrafı oldu. Araç bir süredir satıştaydı ( rakam da pek yüksek değildi)..hala satışta ise ilgilenen olursa yardımcı da olabilirim ( doğrulamış olmak adına)..: )
    Edit: imla düzeltimi ve son dört cümle eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 2 Ocak 2011; 0:22:36 >




  • Sapla Saman karıştı

    Yarı otomatik yani elektronik debriyajlı araçların dezavantajları belli konforsuz,sarsıntılı,kararsız şanzumanlar ucuz oldukları için hem üretici hem tüketiciler için tercih ediliyor.Bunların eksisini herkes biliyor zaten kimsenin bu eksilerede itirazı yoktur heralde bunlara belgede gerekmez bir kere kullanın ağır vites geçilerini sarsıntıyı hemen hissedersiniz heleki ilk defa kullanıyorsanız afallarsınız auto 6 r easytronic M/m hepsi için aynı

    Gelelim çift kavramalı öncü Vw nin dsg sine vites geçişlerini elektronik göstergeye bakmazsanız viteslerin geçtiğini dahi zor anlarsınız,en ufak sarsıntı ve kararsızlık yoktur ayrıca en az yarı otomatikler kadar ekonomik tork konvertörlüler kadarda seri ve konforludur.Yani son yıllarda ki en dahiyane şanzuman keşiflerinden biridir.Zaten çoğu üreticide artık çift kavramaya geçiyor Vw den sonra.

    Ama dsg ile ilgili yazılarımda verilen cevapların hepsi kuru gürültüden ibaret dsg nin nerdeyse hiçbir eksisi yok kimse ekside bulamadığı için sorun olarak bir sesden bahsediliyor.Doğrudur
    O sesde radyo kapalı arnavut kaldırımı yolda cam açıkken ve dikkatinizi verdiğinizde duyulan bir ses.Eminimki çoğu dsg kullanıcısı bu ses aracında mevcutken duymuyordur.Bu kuru tip şanzumanın özelliği teknik hiç bir olumsuzluk ve engele sahip değil.Servislerden öğrendiğime görede şu ana kadar çok istisnai bir iki şanzuman almanyadan komple gelerek değişim sağlanmış.Bir kaç olumsuzlukda vitesten boşa atma stop etme sorunları yazılım güncelllemelerle halledilmiş.Dediğim gibi istisna bir kaç belki bir kaç on araçta.

    Ama her aracın parçasının kullanırken dikkat etmek gerektiği gibi aracın en pahalı parçası olan şanzumanıda gerektiği gibi kullanmak gerekir.Yoksa şu an da eminimki 100.000 kmleri devirmiş ve hiç sorun yaşamamış bir sürü dsg kullanıcısı mevcuttur heralde

    Başka forumda da konusu geçmiş ve ilgili arkadaşlara yandım anam diyenlere tüketici mahkemesine gitmelerini tavsiye etmiştim ama aylar geçti giden kimse yok

    Şimdi burdada konusu geçiyor şöyle arızalı böyle arızalı ama soyut tan ibare kalıyor somut veri bilgi yok.

    Niyeyse herkesin dsg li araç sahibi abisnini teyzesinin eniştesinin arkadaşının araçlarına bir şeyler oluyor ama asıl kullanıcıların büyük bir çoğunluğu belkide tamamına yakınından rahatsızlık söz konusu değil.
    Tabi durum böyle olunca insanın da aklına değişik sorular geliyor??

    Tabiiki bunun altında dsg üreticisi firmaya karşı forumda oluşmuş anti durumdan kaynaklanıyor.


    Sonuç olarak otomatik isteniyor yarı otomatiklerin konforsuz yapısından ,tam otomatiklerinde fazla tüketimlerinden kaçmak için şu an için en iyi seçeneklerin başında dsg geliyor.

    Bol dsg li keyifli sürüşler..




  • şiket araçlarımız dsg li jetta kendiminki malum 4 ileri otomatik. dsg nin hakkını vermek gerekir sadece şehir içersinde biraz daha kararsız ve geç tepki veriyor onun dışında verdiği ekonominin yanında önemsenecek bişey değil zaten benim araba su gibi yaktığı için... sonuçta her yiğidin yoğurt yiyişi farklı bide ne kadar ekmek oka köfte.
  • dsg sahibi olmayanların kullandığı kulaktan dolma dediğiniz ARIZA lafları ile.

    sizin araç sahiplerinin bunca tecrübesini önemsemeyerek. servis yetkilisine sordum. bir kaç sorun oldu onlarıda güncelleme ile hallettik. demesi arasında ne fark var.

    hadi ispatlayın dsg de arıza olmadığını.


    ispat işinin sonu yok. herkes duyduğunu gördüğünü yazar. kimileride yalan ve yanlı yazar. isteyen bunları okur. kend bilgisi nispetinde bir kefeye koyar. yada koymaz. belge istemek çok saçma dır.

    ama şu bir gerçek. bunca yıldır. bir ürün hakkında forumda ne okuduysam mutlaka başıma gelmiştir... TV, OTOMOBİL, CEP TEL VS. hiç kimseden de belge istemedim. ilgili mesajları okudum ve kendim değerlendirmesini yaptım.
  • birde şu gerçek var. dsg denilen şanzıman 250nm tork dayanımı ile sınırlı DQ250 de şanzıman kodu. önce buna herkez itiraf etti. ancak araştırıp buldular. teknik verilerde aynı şeyi söylüyordu. 1.6 tdi larda 250 nm tork olunca. arıza ihtimali artışı kaçınılmaz oluyor... benzinliler için risk daha az.

    aslında geçmişte diğer markalardada bu olay yaşandı misal cvt şanzıman 1.4 düşük torklu honda jazlarda sorunsuz kullanılırken ford 1.6 tdci de sorun yaşadı. bu fordun düşük tork dayanımlı şanzımanı yüksek torklu ve ağır bir araçta kullanmasından kaynaklandı.

    yüksek tork dayanımlı cvt şanzımanlar sonuçta 3.0 tdi audilerde kullanılıyor. ve pek sorun duyulmuyor.

    dsg ninde 6 ileri ıslak ve 400nm torka kadar dayanan modeli var. ama 7 vitesliden daha maliyetli.

    edc den umutluyum bekleyip göreceğiz. acaba edc nin tork dayanım limitini bilen var mı?
  • EDC şanzımanın asıl adı Getrag 6DCT250 imiş. Başka forumdan alıntı yaptım sanırım 250 nm torka dayanıklı.
  • Aslında herkes aynı şeyi söylüyor ama bir türlü ortak paydada buluşamıyor. Elbette ki işin içine elektronik girince arıza olma ihtimali artacaktır. Bu olasılık çift kavramalı şanzumanlarda daha da yüksektir. Ancak bunlar, bu şanzumanların sorunlu olduğunu göstermez. Yaklaşık 60 bin KM 2.0 TDİ DSG Jetta kullandık. Hiçbir problem çıkarmadı. aynı şekilde 40 bin km kadar da yine 2.0 TDİ Passat kullandık. Onda da hiçbir sorun çıkmadı. İşyerimizde bir süreliğine kiraladığımız 140 beygir TSİ DSG Jetta'da ise sorun ve ses yaşadık. Hatta İzmir'den dönerken öyle acayip sesler geldi ki şanzumandan devam etmeye korktuk ve servise haber verdik Bursa'ya gelmeden önce. Geldiler, baktılar bir sorun bulamadılar ve oradan sonra da İstanbul'a kadar başka ses yapmadı. Şimdi bu durumda, bu şanzumana ne sorunlu ne de sorunsuz diyemememiz gerekiyor. Bir ürünün sorunlu olarak nitelendirilebilmesi için birçok problem yaşanmış olması gerekir. Zaten böyle bir durumda firma da bunu kabul eder. Elbette sorun çıkarma ihtimali her zaman olan, sonuçta karışık elektronik sistemlerle donatılmış bir sistem. Kullanıp kullanmamak tercih meselesi. Ben kullanırım, bir diğeri kullanmaz. Ama yaşanan bazı problemler nedeniyle ne DSG, ne EDC ne de diğer yarı otomatik şanzumanları sorunlu olarak nitelendirmek bence çok doğru değil. Elbette bu kullanım ile de alakalı birşey. Herkesi dışında tutarak söylüyorum ki, öyle araba kullanan ya da araç kullandığını zanneden insanlar var ki, altlarına düz şanzuman da verseniz dağıtırlar, DSG de verseni, Auto6R da. Kendi kanaatim, şu an bu tip şanzumanların ufak tefek sorunları olduğu ancak bu sorunların hiçbir şekilde bu tip şanzumanları hatalı ya da kusurlu olarak adlandırılamayacağı yönünde.




  • way way way ne ilginc seyler oluyor, ancak forumdan ogreniyoruz.

    Bende de 308 var en dik yokusta da park ettim 1 cm kaymadı. Oncelikle el freni ayarsızsa onu yaptırın sonrada rampada bırakırsanız aracı vteste bırakın. Aracı bosta bırakırsanız el frenide ayarsızsa tabi kayar, merceses olsa fark etmez. Kitapcıkta hersey yazıyor, iki dk okusanız ne arabanız kayar nede buradaki MARKA fantikler auto6r ye laf atarlar.

    EDC DSG olayına gelincede, ya vallahi şaşırdım. Adamlar demiş bozulursa bozulsu garanitden değişiyor DSG nin fiyatı 18 bin tl 2 sene sonra bozulursa gorurum o zaman sizi. Auto6r de su ana kadar hiç bir sorun duymadım. En fazla motoru bozulur o da 1,500 tl




  • Arkadaşım vw servisinde garanti sorumlusu öve öve bitiremiyor dsg şanzımanı ve şu zamana kadar sadece 2 araç dsg ile ilgili sorunla gelmiş servise.
    Ama şunuda söylemem gerek şirkette dsg jetta ve passat var sık sık ikisiylede izmite gider gelirim passatın vites geçişleri ile jettanınkiler arasında fark var. O vites geçişleri hissedilmiyor dedikleri passat için geçerli jettada azda olsa vites geçişlerinde duraksama oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.