Form içerisine dosya yükle butonu eklemek istiyorum ve yüklenen dosya türü resim veya pdf olacak. <!DOCTYPE html> <html lang="tr"> <head> <title><?php echo $sitetitle; ?></title> <!-- META SECTION --> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge"> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1"> <link rel="shortcut icon" href="../img/favicon.png" type="image/x-icon"> <link rel="icon" href="../img/favicon.png" type="image/x-icon"> <!-- END META SECTION --> <!-- CSS INCLUDE --> <link rel="stylesheet" href="../css/styles.css"> <!-- EOF CSS INCLUDE --> </head> <body> <!-- APP WRAPPER --> <div class="app"> <!-- START APP CONTAINER --> <div class="app-container"> <!-- START SIDEBAR --> <?php include_once("../includes/sidebar.php"); ?> <!-- END SIDEBAR --> <!-- START APP CONTENT --> <div class="app-content app-sidebar-left"> <!-- START APP HEADER --> <?php include_once("../includes/header.php"); ?> <!-- END APP HEADER --> <!-- START PAGE CONTAINER --> <div class="container"> <div class="row"> <div class="col-md-12"> <div class="block block-condensed"> <!-- START HEADING --> <div class="app-heading app-heading-small"> <div class="title"> <h5>Tüm Müşteriler</h5> <p>Özet Bilgi</p> </div> <div class="heading-elements"> <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=123723607&url=../clients" class="btn btn-default btn-icon-fixed" data-href="../clients" class="btn btn-default btn-icon-fixed"><span class="icon-users"></span> Müşterileri Görüntüle</a> </div> </div> <!-- END HEADING --> <div class="block-content"> <?php if(isset($_POST['submit'])) { $fname = $_POST['fname']; $email = $_POST['email']; $phone = $_POST['phone']; if($_POST['birthday'] == '') { $birthday = $_POST['birthday'];} else { $var = $_POST['birthday']; $date = str_replace('/', '-', $var); $birthday = date('Y-m-d', strtotime($date)); } $specialcomments = mysqli_real_escape_string($conn, $_POST['specialcomments']); include_once('../includes/config.php'); $sql = "INSERT INTO clients (agency, fname, email, phone, birthday, specialcomments) VALUES ('$agencyid','$fname','$email','$phone','$birthday','$specialcomments')"; if($run = mysqli_query($conn,$sql)){ echo '<div class="alert alert-success" role="alert"> <strong><i class="fa fa-smile-o text-primary"></i> Tebrikler!</strong> Yeni Müşteri Başarıyla Eklendi. </div>'; }else{ echo '<div class="alert alert-danger" role="alert"> <strong><i class="fa fa-warning text-primary"></i> Olamaz!</strong> Eklenemedi, lütfen tekrar deneyin. </div>'; } $sql = "SELECT * FROM clients WHERE email='$email' AND phone='$phone'"; $result = $conn->query($sql); while($row = $result->fetch_assoc()) { $clientid= $row['ID']; } echo '<script type="text/javascript"> window.location = "../addpolicy/?clientid='.$clientid.'" </script>'; } ?> <form class="form-horizontal" action="" method="post"> <div class="form-group"> <label class="col-md-2 control-label">İsim Soyisim</label> <div class="col-md-10"> <input type="text" class="form-control" name="fname"> </div> </div> <div class="form-group"> <label class="col-md-2 control-label">Email</label> <div class="col-md-10"> <input type="email" class="form-control" name="email"> </div> </div> <div class="form-group"> <label class="col-md-2 control-label">Telefon Numarası (+905555555555)</label> <div class="col-md-10"> <input type="text" class="form-control" value="+90" name="phone"> </div> </div> <div class="form-group"> <label class="col-md-2 control-label">Doğum Tarihi</label> <div class="col-md-10"> <div class="input-group bs-datepicker"> <input type="text" class="form-control" name="birthday"> <span class="input-group-addon"> <span class="icon-calendar-full"></span> </span> </div></div> </div> <div class="form-group"> <label class="col-md-2 control-label">Özel Yorumlar</label> <div class="col-md-10"> <textarea class="form-control" rows="5" name="specialcomments"></textarea> </div> </div> <div class="form-group text-right"> <div class="col-md-12"> <button type="submit" name="submit" class="btn btn-primary btn-icon-fixed"><span class="icon-user-plus"></span> Müşteri Ekle</button> </div> </div> </form> </div> </div> </div> </div> </div> <!-- END PAGE CONTAINER --> </div> <!-- END APP CONTENT --> </div> <!-- END APP CONTAINER --> <!-- START APP FOOTER --> <?php include_once("../includes/footer.php"); ?> <!-- END APP FOOTER --> <!-- APP OVERLAY --> <div class="app-overlay"></div> <!-- END APP OVERLAY --> </div> <!-- END APP WRAPPER --> <!-- START SCRIPTS --> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jquery/jquery.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jquery/jquery-ui.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/bootstrap/bootstrap.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/moment/moment.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/customscrollbar/jquery.mCustomScrollbar.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/bootstrap-select/bootstrap-select.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/bootstrap-datetimepicker/bootstrap-datetimepicker.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/maskedinput/jquery.maskedinput.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/form-validator/jquery.form-validator.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/noty/jquery.noty.packaged.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/datatables/jquery.dataTables.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/datatables/dataTables.bootstrap.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/sweetalert/sweetalert.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/knob/jquery.knob.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jvectormap/jquery-jvectormap.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jvectormap/jquery-jvectormap-world-mill-en.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jvectormap/jquery-jvectormap-us-aea-en.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/sparkline/jquery.sparkline.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/morris/raphael.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/morris/morris.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/rickshaw/d3.v3.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/rickshaw/rickshaw.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/isotope/isotope.pkgd.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/app.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/app_plugins.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/app_demo.js"></script> <!-- END SCRIPTS --> <script type="text/javascript" src="../js/app_demo_dashboard.js"></script> </body> </html> Daha sonra aşağıdaki sayfadan kullanıcıyı görüntülerken eklenen dosyanın da görüntülenmesi ve indir butonuyla dosyanın bilgisayara indirilebilmesini istiyorum. <html lang="tr"> <head> <title><?php echo $sitetitle; ?></title> <!-- META SECTION --> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> <meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge"> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1"> <link rel="shortcut icon" href="../img/favicon.png" type="image/x-icon"> <link rel="icon" href="../img/favicon.png" type="image/x-icon"> <!-- END META SECTION --> <!-- CSS INCLUDE --> <link rel="stylesheet" href="../css/styles.css"> <!-- EOF CSS INCLUDE --> </head> <body> <!-- APP WRAPPER --> <div class="app"> <!-- START APP CONTAINER --> <div class="app-container"> <!-- START SIDEBAR --> <?php include_once("../includes/sidebar.php"); ?> <!-- END SIDEBAR --> <!-- START APP CONTENT --> <div class="app-content app-sidebar-left"> <!-- START APP HEADER --> <?php include_once("../includes/header.php"); ?> <!-- END APP HEADER --> <!-- START PAGE CONTAINER --> <div class="container"> <div class="row"> <div class="col-md-12"> <?php if(isset($_GET['action'])) { if ($_GET['action'] == "delete") { $sql = "DELETE FROM clients WHERE id = '$clientid'"; if ($conn->query($sql) === TRUE) { echo '<script type="text/javascript"> window.location = "../clients?delete=True" </script>'; } else{ echo '<div class="alert alert-danger alert-icon-block alert-dismissible" role="alert"> <div class="alert-icon"> <span class="icon-warning"></span> </div> <strong>Olamaz!</strong> Silinemedi, lütfen tekrar deneyin. <button type="button" class="close" data-dismiss="alert" aria-label="Kapat"><span class="fa fa-times"></span></button> </div>'; } }} ?> <?php $sql = "SELECT * FROM clients WHERE id='$clientid'"; $result = $conn->query($sql); while($row = $result->fetch_assoc()) { $fname= $row['fname']; $email= $row['email']; $phone= $row['phone']; $birthday= $row['birthday']; $specialcomments= $row['specialcomments']; } $conn->close(); function limit_text($text, $limit) { if (str_word_count($text, 0) > $limit) { $words = str_word_count($text, 2); $pos = array_keys($words); $text = substr($text, 0, $pos[$limit]) ; } return $text; } ?> <div class="block block-condensed"> <!-- START HEADING --> <div class="app-heading app-heading-small"> <div class="title"> <h5> <?php echo $fname; ?> </h5> <p>Detaylı Bilgi</p> </div> <div class="heading-elements"> <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=123723607&url=../clientpolicy?clientid= <?php echo $clientid; ?>" class="btn btn-warning btn-icon-fixed" data-href="../clientpolicy?clientid= <?php echo $clientid; ?>" class="btn btn-warning btn-icon-fixed"><span class="icon-shield"></span><?php echo limit_text($fname, 1);?> Poliçeleri</a> <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=123723607&url=../clients" class="btn btn-default btn-icon-fixed" data-href="../clients" class="btn btn-default btn-icon-fixed"><span class="icon-users"></span> Müşterileri Görüntüle</a> <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=123723607&url=../editclient?clientid=<?php echo $clientid; ?>" class="btn btn-primary btn-icon-fixed" data-href="../editclient?clientid=<?php echo $clientid; ?>" class="btn btn-primary btn-icon-fixed"><span class="icon-user-minus"></span> Bilgi Düzenle</a> </div> </div> <!-- END HEADING --> <div class="block-content"> <div class="col-md-8" style="float:none;margin:1px auto;"> <table class="table"> <tr> <td class="text-right">Ad Soyad</td> <td class="text-center">:</td> <td class="text-left"><?php echo $fname; ?></td> </tr> <tr> <td class="text-right">Email</td> <td class="text-center">:</td> <td class="text-left"><?php echo $email; ?></td> </tr> <tr> <td class="text-right">Telefon</td> <td class="text-center">:</td> <td class="text-left"><?php echo $phone; ?></td> </tr> <tr> <td class="text-right">Doğum Tarihi</td> <td class="text-center">:</td> <td class="text-left"><?php echo $birthday; ?></td> </tr> </table> <strong>Özel Yorumlar</strong> <p><?php echo $specialcomments; ?></p> <p class="text-center"> <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=123723607&url=../sendsms?clientid=<?php echo $clientid; ?>" class="btn btn-primary btn-icon-fixed" data-href="../sendsms?clientid=<?php echo $clientid; ?>" class="btn btn-primary btn-icon-fixed"><span class="icon-bubble-pencil"></span> SMS Gönder </a> <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=123723607&url=../sendemail?clientid=<?php echo $clientid; ?>" class="btn btn-info btn-icon-fixed" data-href="../sendemail?clientid=<?php echo $clientid; ?>" class="btn btn-info btn-icon-fixed"><span class="icon-envelope"></span> Email Gönder </a> <a data-test="test" rel="nofollow" style="word-wrap: break-word; text-decoration: underline;" target="_blank" onclick="return dhExternalLinkRedirect(this)" href="/ExternalLinkRedirect?module=pgdcode&messageId=123723607&url=../client?clientid=<?php echo $clientid; ?>&action=delete" class="btn btn-danger btn-icon-fixed confirmation" data-href="../client?clientid=<?php echo $clientid; ?>&action=delete" class="btn btn-danger btn-icon-fixed confirmation"><span class="icon-trash"></span> Müşteriyi Sil</a> </p> </div> </div> </div> </div> </div> </div> <!-- END PAGE CONTAINER --> </div> <!-- END APP CONTENT --> </div> <!-- END APP CONTAINER --> <!-- START APP FOOTER --> <?php include_once("../includes/footer.php"); ?> <!-- END APP FOOTER --> <!-- APP OVERLAY --> <div class="app-overlay"></div> <!-- END APP OVERLAY --> </div> <!-- END APP WRAPPER --> <!-- START SCRIPTS --> <script type="text/javascript"> var elems = document.getElementsByClassName('confirmation'); var confirmIt = function (e) { if (!confirm('Emin misiniz?')) e.preventDefault(); }; for (var i = 0, l = elems.length; i < l; i++) { elems[i].addEventListener('click', confirmIt, false); } </script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jquery/jquery.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jquery/jquery-ui.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/bootstrap/bootstrap.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/moment/moment.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/customscrollbar/jquery.mCustomScrollbar.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/bootstrap-select/bootstrap-select.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/bootstrap-datetimepicker/bootstrap-datetimepicker.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/maskedinput/jquery.maskedinput.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/form-validator/jquery.form-validator.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/noty/jquery.noty.packaged.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/datatables/jquery.dataTables.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/datatables/dataTables.bootstrap.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/sweetalert/sweetalert.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/knob/jquery.knob.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jvectormap/jquery-jvectormap.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jvectormap/jquery-jvectormap-world-mill-en.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/jvectormap/jquery-jvectormap-us-aea-en.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/sparkline/jquery.sparkline.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/morris/raphael.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/morris/morris.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/rickshaw/d3.v3.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/rickshaw/rickshaw.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/vendor/isotope/isotope.pkgd.min.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/app.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/app_plugins.js"></script> <script type="text/javascript" src="../js/app_demo.js"></script> <!-- END SCRIPTS --> <script type="text/javascript" src="../js/app_demo_dashboard.js"></script> </body> </html> Yardımcı olabilirseni çok sevinirim