Şimdi Ara

Pilot - Kule Konuşmaları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
4
Favori
15.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese selam.
    Birçoğunuz bildiğine emin olsam da bilmeyenler de vardır diye (ben de bugün gördüm) bu siteyi paylaşıyorum.
    http://www.iststatus.com/ sitesinden Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı, Esenboğa Havalimanı, Adnan Menderes Havalimanı, Antalya Havalimanı ve Adana Havalimanı kuleleriyle civarda uçan uçaklar arasında geçen telsiz konuşmalarını canlı olarak takip edebilirsiniz.
    Atatürk Havalimanı trafiği son derece yoğun. Kuledeki bir sürü insan bir sürü uçakla konuşuyor.
    Ben bir uçağı seçip sürekli onu takip etmeye çalışıyorum. Ancak gerçekten çok zor.
    Bir de bu siteyi bilenlere bir sorum olacak. Uçak ile kule konuşurken hangi kodla konuşuyor. Harfleri kodlayarak söylediklerinden ve çok hızlı konuştuklarından tam kestiremiyorum. Yardımcı olur musunuz?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Pilot-Kule Konuşmaları

    Pilot-kule konuşmaları, uçakların hava trafik kontrolü ile iletişim kurduğu ve uçuş operasyonlarının güvenli ve düzenli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan hayati bir iletişim şeklidir. Pilot konuşması metni, uçak pilotları ve hava trafik kontrolörleri arasında kullanılan standart ifadeler ve prosedürleri içerir.

    Pilot Konuşması Metninin Bileşenleri:

    • Çağrı İşareti: Uçağın benzersiz tanımlayıcısı.
    • Konum: Uçağın mevcut veya istenen konumu.
    • Yükseklik: Uçağın rakımı.
    • Hız: Uçağın hızı.
    • Niyet: Uçağın planlanan eylemleri.
    • Talep: Pilotun hava trafik kontrolünden yaptığı bir istek.

    Sık Kullanılan İfadeler:

    • Roger: Mesajın alındığını ve anlaşıldığını bildirir.
    • Wilco: Mesajın alındığını ve talimatlara uyulacağını bildirir.
    • Standby: Verilen cevabın geçici olduğunu ve bir eylem gerçekleşmeden önce daha fazla bilgi verileceğini bildirir.
    • Mayday: Acil bir durum olduğunu bildirir.
    • Pan Pan: Acil olmayan ancak acil yardım gerektiren bir durum olduğunu bildirir.

    Pilot-kule konuşmalarında net ve özlü iletişim çok önemlidir. Pilotlar ve hava trafik kontrolörleri, sözlü ve yazılı iletişim kurmak için standart ifadeler ve prosedürler kullanırlar. Bu, tutarlılığı sağlar ve yanlış anlamaları en aza indirir.

    Pilot Konuşması Metninin Kullanımı:

    Pilot konuşması metni, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli amaçlar için kullanılır:

    • Uçuş planlarının koordinasyonu
    • Pist izinlerinin alınması
    • Hava durumu ve trafik bilgilerinin edinilmesi
    • Acil durum durumlarının yönetimi

    Pilot-kule konuşmaları, güvenli ve verimli hava taşımacılığı için çok önemlidir. Pilotlar ve hava trafik kontrolörleri, hızlı ve doğru bir şekilde iletişim kurarak uçakların rotalarında güvenli bir şekilde ilerlemelerini sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Boşuna dememişler TOEFL'den en az 70 alıcaksınız diye, çok iyi ingilizce konuşuyorlar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Bir de bu siteyi bilenlere bir sorum olacak. Uçak ile kule konuşurken hangi kodla konuşuyor. Harfleri kodlayarak söylediklerinden ve çok hızlı konuştuklarından tam kestiremiyorum. Yardımcı olur musunuz?

    Hangi kodla derken fonetik alfabeyi soruyorsun sanırım. Daha anlaşılır olması amacıyla harfler yerine o harfin Nato Fonetik Alfabesindeki (havacılık alfabesi olarak da geçer) karşılığı söylenir, A yerine Alpha, B yerine Bravo gibi.. Google'a havacılık alfabesi yazıp ulaşabilirsin.

    Tüm konuşmaları anlamak için muhaberat usüllerini de bilmek gerek tabi, örneğin şu irtifaya yüksel yada alçal, sağdan şu başa dön gibi.. Bunları da Flight Simulator oynayarak öğrenebilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango1NeverDies

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Bir de bu siteyi bilenlere bir sorum olacak. Uçak ile kule konuşurken hangi kodla konuşuyor. Harfleri kodlayarak söylediklerinden ve çok hızlı konuştuklarından tam kestiremiyorum. Yardımcı olur musunuz?

    Hangi kodla derken fonetik alfabeyi soruyorsun sanırım. Daha anlaşılır olması amacıyla harfler yerine o harfin Nato Fonetik Alfabesindeki (havacılık alfabesi olarak da geçer) karşılığı söylenir, A yerine Alpha, B yerine Bravo gibi.. Google'a havacılık alfabesi yazıp ulaşabilirsin.

    Tüm konuşmaları anlamak için muhaberat usüllerini de bilmek gerek tabi, örneğin şu irtifaya yüksel yada alçal, sağdan şu başa dön gibi.. Bunları da Flight Simulator oynayarak öğrenebilirsin.

    Yok onu biliyorum. Bahsettiğim şey örneğin siteye girip bir uçağa tıkladığımızda sol tarafta bazı bilgiler çıkıyor.
    Flight nr: EY96 Örneğin soldaki gibi. Zannedersem Flight Number anlamına geliyor ve galiba bu kodu söylüyorlar.
    Alpha Bravo olayını biliyorum, örneğin Hotel, November gibi kelimeleri de H ve N için kullanıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Yok onu biliyorum. Bahsettiğim şey örneğin siteye girip bir uçağa tıkladığımızda sol tarafta bazı bilgiler çıkıyor.
    Flight nr: EY96 Örneğin soldaki gibi. Zannedersem Flight Number anlamına geliyor ve galiba bu kodu söylüyorlar.
    Alpha Bravo olayını biliyorum, örneğin Hotel, November gibi kelimeleri de H ve N için kullanıyorlar.

    Dediğiniz gibi Flight Number'ın kısaltmasıdır o. Kontrolör talimat vereceği uçağın uçuş numarasını söyleyerek konuşmaya başlar, ardından söyleyeceğini söyler. Örneğin uçuş numarası THY9GC, kontrolör konuşmasına Turkish niner-golf-charlie diye başlar.

    Bir uçağa tıklayıp ona gelecek talimatı beklemektense kontrolörlerin söyledikleri uçuş numaralarını dinleyerek talimat verdikleri uçakları bulmaya çalışmanız daha faydalı olur diye düşünüyorum.




  • Kardesim sağolasın bende ilkkez tanıklık ettim üstüne canlı olması şaşırttı.

    Şuan malatya semalarında A380 var Trafik müthiş ama..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hawk-Claw -- 1 Nisan 2012; 20:09:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango1NeverDies

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Yok onu biliyorum. Bahsettiğim şey örneğin siteye girip bir uçağa tıkladığımızda sol tarafta bazı bilgiler çıkıyor.
    Flight nr: EY96 Örneğin soldaki gibi. Zannedersem Flight Number anlamına geliyor ve galiba bu kodu söylüyorlar.
    Alpha Bravo olayını biliyorum, örneğin Hotel, November gibi kelimeleri de H ve N için kullanıyorlar.

    Dediğiniz gibi Flight Number'ın kısaltmasıdır o. Kontrolör talimat vereceği uçağın uçuş numarasını söyleyerek konuşmaya başlar, ardından söyleyeceğini söyler. Örneğin uçuş numarası THY9GC, kontrolör konuşmasına Turkish niner-golf-charlie diye başlar.

    Bir uçağa tıklayıp ona gelecek talimatı beklemektense kontrolörlerin söyledikleri uçuş numaralarını dinleyerek talimat verdikleri uçakları bulmaya çalışmanız daha faydalı olur diye düşünüyorum.

    Çok teşekkür ederim. Flight Simulator oynamama rağmen burada bulamayınca biraz sinirlerim bozuldu.
    Tekrar teşekkürler.

    @bladeburak
    Ne demek, bu arada A380 lafı geçmişken, Türkiye' de A380' in iniş yapabileceği pist bulunuyor mu?
    İstanbul' a gelmesi mümkün mü?




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Çok teşekkür ederim. Flight Simulator oynamama rağmen burada bulamayınca biraz sinirlerim bozuldu.
    Tekrar teşekkürler.

    @bladeburak
    Ne demek, bu arada A380 lafı geçmişken, Türkiye' de A380' in iniş yapabileceği pist bulunuyor mu?
    İstanbul' a gelmesi mümkün mü?

    Rica ederim. A380 Atatürk'e inebiliyor, daha önce de bikaç kez İstanbul'a gelmişti zaten. bkz:zerafet :)
     Pilot - Kule Konuşmaları




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango1NeverDies


    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Çok teşekkür ederim. Flight Simulator oynamama rağmen burada bulamayınca biraz sinirlerim bozuldu.
    Tekrar teşekkürler.

    @bladeburak
    Ne demek, bu arada A380 lafı geçmişken, Türkiye' de A380' in iniş yapabileceği pist bulunuyor mu?
    İstanbul' a gelmesi mümkün mü?

    Rica ederim. A380 Atatürk'e inebiliyor, daha önce de bikaç kez İstanbul'a gelmişti zaten. bkz:zerafet :)
     Pilot - Kule Konuşmaları


    Gerçekten çok zarif.
    Taksideki uçak [arkadaki (zannedersem 737)] onun yanında oyuncak gibi duruyor.
    Daha önce görüp görmediğimden emin değilim ancak İtalya' ya gittiğimde Alitalia' ya ait devasa bir uçak görmüştüm.
    Sanırım A380' di ama emin olamıyorum.

    Not: Şu anda Alitalia' nın filosuna baktım ancak A380 yokmuş.
    Belkide yanlış hatırlıyorumdur, her neyse.

    Acaba A380 Latin Amerika turundan sonra Avrupa turuna da çıkacak mı? Buraya gelirse görmeye gidebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat
    Gerçekten çok zarif.
    Taksideki uçak [arkadaki (zannedersem 737)] onun yanında oyuncak gibi duruyor.
    Daha önce görüp görmediğimden emin değilim ancak İtalya' ya gittiğimde Alitalia' ya ait devasa bir uçak görmüştüm.
    Sanırım A380' di ama emin olamıyorum.

    Not: Şu anda Alitalia' nın filosuna baktım ancak A380 yokmuş.
    Belkide yanlış hatırlıyorumdur, her neyse.

    Acaba A380 Latin Amerika turundan sonra Avrupa turuna da çıkacak mı? Buraya gelirse görmeye gidebilirim.

    Alitalia'nın gördüğünüz uçağı 747 olabilir, onun da A380'den pek farkı yoktur büyüklükte :)

    Amerika turundan sonra Avrupa turuna da çıkabilir, kesin bir bilgim yok. Şayet çıkarsa ve gidebileceğiniz kadar yakınınıza gelirse kaçırmayın derim. Bu güzelliği görmek için çok büyük fedakarlıklar yaptım ve şimdi diyorum ki "iyi ki yapmışım" :)




  • World tour kapsamında zaten istanbual geldi a380 bir daha sergileme amaçlı geleceğini sanmam.

    Bu arada iststatus'te haritadan kodları gözünle takip et hangisi ile konuşyorlarsa flightradar24'ten zaten nereye gittiğini irtifasını yada söylediklerini doğru anlayıp anlamadığını kontrol edebilirsin. Örneğin kalkıştan sonra genellikle ilk heading verilir sonrada tırmanacağı irtifa radarda pist başında beliren uçakal kesin irtibata geçileceğinden dolayı onu takip edebilirsin...
  • @Tango1NeverDies
    Haklısız, gördüğüm uçak 747 de olabilir.

    @@tri_nitro_toluen
    iststatus olayı zaten basitmiş, sadece bir dalgınlıkla kafa karışıklığı diyelim. A380' nin Türkiye' ye geldiğini bilmiyordum.
    Airbus' ın resmi sitesinden ve Facebook sayfasından gördüğüm kadarıyla biliyorum son dünya turunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi    + -- 1 Nisan 2012; 23:47:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tango1NeverDies

    quote:

    Orijinalden alıntı: baharat

    Yok onu biliyorum. Bahsettiğim şey örneğin siteye girip bir uçağa tıkladığımızda sol tarafta bazı bilgiler çıkıyor.
    Flight nr: EY96 Örneğin soldaki gibi. Zannedersem Flight Number anlamına geliyor ve galiba bu kodu söylüyorlar.
    Alpha Bravo olayını biliyorum, örneğin Hotel, November gibi kelimeleri de H ve N için kullanıyorlar.

    Dediğiniz gibi Flight Number'ın kısaltmasıdır o. Kontrolör talimat vereceği uçağın uçuş numarasını söyleyerek konuşmaya başlar, ardından söyleyeceğini söyler. Örneğin uçuş numarası THY9GC, kontrolör konuşmasına Turkish niner-golf-charlie diye başlar.

    Bir uçağa tıklayıp ona gelecek talimatı beklemektense kontrolörlerin söyledikleri uçuş numaralarını dinleyerek talimat verdikleri uçakları bulmaya çalışmanız daha faydalı olur diye düşünüyorum.

    Çok teşekkür ederim. Flight Simulator oynamama rağmen burada bulamayınca biraz sinirlerim bozuldu.
    Tekrar teşekkürler.

    @bladeburak
    Ne demek, bu arada A380 lafı geçmişken, Türkiye' de A380' in iniş yapabileceği pist bulunuyor mu?
    İstanbul' a gelmesi mümkün mü?

    @Tango1NeverDies
    Sorunuzu cevaplamış, lakin Flight Simulator cok zor bi simulasyon pek oynayamadım öyle duruyor kutuda.

    @baharat
    Ya birde trafiğe bakınca ucakların gittiği yol istikameti arkaya arkaya gidiyorlar, sanki hava da yol yok ne tuhaf birsey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hawk-Claw -- 2 Nisan 2012; 16:12:01 >




  • ANKARA TOWER (LTAC_TWR)
    Pilot : Esenboğa Kule iyi günler Türk air altı altı bir tango
    Kule : Türk air altı altı bir tango, sesiniz 5/5 devam edin.
    Pilot : İstanbul için girmiş olduğum uçuş planımın kleransını istiyorum. türk air altı altı bir tango.
    Kule : Türk air altı altı bir tango anlaşıldı.İstanbul için girmiş olduğunuz kleransınız seviye 260 da onaylanmıştır.Öncelik uçuş seviyesi 120, Squawk Kod 4301.
    Pilot : Anlaşıldı uçuşum seviye 260 da onaylandı.Öncelik uçuş seviyem 120 Squawk Kod 4301, türk air altı altı bir tango.
    Kule : Geri okuma tamamiyle doğru motor çalıştırma ve push back serbest taxiye hazır olunca ikaz ediniz.
    Pilot : Push back ve motor çalıştır serbest taxiye hazır olunca ikaz edilecek, türk air altı altı bir tango.
    Kule : Mutabık.
    Pilot : Taxiye hazırız türk air altı altı bir tango.
    Kule : Anlaşıldı.Alpha(A) taxi yolunu kullanarak, 21 sol pistine taxi serbest.Bekleme noktası ikaz olsun.
    Pilot : Alpha(A) taxi yolunu kullanrak 21 sol pistine taxi serbest.Beklme noktası ikaz olacak türk air altı altı bir tango.
    Pilot : 21 sol pisti bekleme noktasına taxi tamamlandı, giriş kalkışa hazırız türk air altı altı bir tango.
    Kule : Son rüzgar 260 dan 12 kt. esmekte.21 sol pistine girş kalkış serbest.Airborna mutabık Anakra yaklaşma ile temasa geçiniz.İyi uçuşlar.
    Pilot : Rüzgar bilgileri alındı.Giriş kalkış serbest.Airborna mutanık Ankara yaklaşma ile temasa geçilecek, türk air altı altı bir tango.İyi günler.




  • ANKARA APPROACH (LTAC_APP)
    Pilot : Ankara yaklaşma iyi günler.Airborn olduk pist doğrultusunda seviye 120a tırmanmaya devam ediyoruz, türk air altı altı bir tango
    APP : Türk air altı altı bir tango.4000 feette radar temas mevcut pist doğrultusu tırmanmaya deva edin.
    Pilot : Anlaşıldı pist doğrultusu tırmanılacak, türk air altı altı bir tango.
    APP : Türk air altı altı bir tango.Sağdan direkt Petar olsun.Final seviyesi 260 tırmanma sebest.
    Pilot : Anlaşıldı sağdan direkt Petar olacak.Seviye 260 tırmanma serbest, türk air altı altı bir tango.
    APP : Türk air altı altı bir tango.Rdarımdan çıkıyorsunuz Ankara Kontrol ile temasa geçiniz.İyi uçuşlar.
    Pilot : Ankara Kontrol ile temasa geçilecek anlaışdı, türk air altı altı bir tango.İyi günler.
  • ANKARA CONTROL (LTAA_CTR)
    Pilot : Ankara Kontrol türk air altı altı bir tango sizinleğim.
    CTR : Türk air altı altı bir tango radar temas mevcut seviye 260a tırmanmaya devam ediniz.
    Pilot : Seviye 260a tırmanmaya devam ediyoruz, türk air altı altı bir tango.
    CTR : Mutabık.Direkt Yalova'ya serbestsiniz.
    Pilot : Direkt Yalova olacak anlaşıldı, türk air altı altı bir tango.
    CTR : Türk air altı altı bir tango radarımdan çıkıyorsunuz İstanbul Kontrol ile temasa eçiniz.İyi uçuşlar.
    Pilot : İstanbul Kontrol ile temsa geçilecek anlaşıldı türk air altı altı bir tango.İyi günler.
  • @baharat
    Flight simulator icin sanal havayollarindan egitim talebinde bulunabilirsin. Aksi takdirde dedigin gibi deneme-yanilma yoluyla ogrenilebilecek bir sey degildir, cunku adi uzerinde o bir simulasyondur.

    Ucaklarin ayni cizgi uzerinde gitmesinin sirri ise rota hazirlamada saklidir. Rotalar hazirlanirken intersection, VOR gibi belirli noktalar esas alinir. Pistlere yaklasma ve kalkistan sonra rotaya oturmalari dahi belli yollar uzerinden yapilir. Bu sebeple ip gibi dizilip giderler :)
  • Bu kadar seyi neredrn biliyorsunuz?pilot falanmisiniz yoksa
  • Aslında internetten videolar izleyip, araştırmalar yaparak bir takım şeyler öğrendim. Küçük, çift motorlu bir Cessna' yla manuel inmeyi öğrendim de hâlâ bir 737 ile manuel inebilmiş değilim.
    Ancak online olarak yanımda başkasıyla uçarsam hem bana hatalarımı, hem de yapmam gerekenleri anlatır.
    Bildiğiniz bana uygun bir site var mı?
  • @baharat
    Zaten başlangıçta bi 737yi manuel indirebilmek kolay bişey değildir, hatta bununla uğraşıp zaman kaybetmemenizi tavsiye ederim. Dediğiniz gibi küçük Cessna tipi uçaklarla sürekli olarak touch&go çalışıp inişte mükemmelleşmeye çalışın.
    Reklama girer mi bilmiyorum ama; THY, CandanAir, İstanbulVA gibi sanal havayolları eğitim veriyor. İnternetten irtibata geçersen yardımcı olucaklardır.

    @reonstarz
    Sorun bana ise, aslında bildiklerimin hiçbir şey olduğunu söylemem gerek. Sadece bi sanal pilotum ve daha yolun başındayım :)
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.