Şimdi Ara

Pıyasa SUV tarzı arac pazarınamı dönecek ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
3.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu ülkede hiçbir b suv tutmaz
  • idemo kullanıcısına yanıt
    aynı ülkede yaşamıyoruz galiba
    bu ülkede satın alınan şeylerin büyük bir bölümü sadece GÖSTERİŞ için alınır
  • Yıllarca hep d sınıfı araç hayali kurdum, ilk aracım mondeoyu 10 sene kullandım.
    Sonra C suv aldım.

    İstanbul'da sürekli yoğun trafikte ve park yeri problemi olan yerde yaşasam avrupalı hb araç alırdım.
    Ama Anadolu'da yaşıyorum ve bir ayağımız köyde/kasabada. Eğer vergi, yakıt sorunları olmasaydı pick-up alırdım.
  • maligezgin kullanıcısına yanıt
    Aynı fikirde değilim. Artık insanlar ihtiyaçlarına göre karar veriyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Yani altında 520 olan daha üstün. Bunu demek istemedin herhalde.
    Hayır hocam aksine altında 520 olanın böyle egoları yok ama Dacia'sı olan adamın sırf daha yukarıda olmak gibi bir havası var demek istedim. Yani lafım bu davranışı sergileyenlere yani hava atacak olsa o adam Range Rover alacak duruma sahip ama o mentalite de değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    SUV denilen sey tıpkı Sedan veya HB gibi bir govde turu tipidir.
    Burada yine çok bilen arkadaslar B ve C SUVlara aslinda onlar SUV degil demis
    Ne yani illaki D ve E sinifinda olacak diye bir kaide mi var SUV olmasi icin?
    O zaman C-HBler HB, ama B-HBler HB sayılmıyor mu?
    C-Sedanlar Sedan ama B-Sedanlar sedan olmuyor mu?
    SUV denilen şey bir gövde tipi değildir. SUV, Sport Utility Vehicle, spor amaçlı taşıt demek. Araziye çıkabilmek, kayağa gidebilmek, kamp yapabilmek için uygun araçlar demek. Sen o B ya da C segmenti crossoverlar ile çık araziye, ne oluyor bir görelim

    SUV dediğin şeyin kullanım mantığını tutturamadığı için BMW bile X5 ile X6'ya SAV dedi, SUV standardını karşılayamıyor çünkü. Hatta Top Gear'da X6'nın Range Rover tarafından rezil edildiği videoyu izle. SUV Land Cruiser'dır, Outback'tir, Range Rover'dır, Pathfinder'dır, Cherokee'dir ve hatta Jimny'dir; şasisi buna özel şekilde tercihen merdiven şeklinde dizayn edilmiş, burulma direnci yüksek, yaklaşma/uzaklaşma açısı ayarlanmış, çeki demirine müsait, yüksek rakımda düşük sıcaklıkta çalışabilen araçtır.

    Geri kalan çer çöp de crossover'dır işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyy1905

    SUV denilen şey bir gövde tipi değildir. SUV, Sport Utility Vehicle, spor amaçlı taşıt demek. Araziye çıkabilmek, kayağa gidebilmek, kamp yapabilmek için uygun araçlar demek. Sen o B ya da C segmenti crossoverlar ile çık araziye, ne oluyor bir görelim

    SUV dediğin şeyin kullanım mantığını tutturamadığı için BMW bile X5 ile X6'ya SAV dedi, SUV standardını karşılayamıyor çünkü. Hatta Top Gear'da X6'nın Range Rover tarafından rezil edildiği videoyu izle. SUV Land Cruiser'dır, Outback'tir, Range Rover'dır, Pathfinder'dır, Cherokee'dir ve hatta Jimny'dir; şasisi buna özel şekilde tercihen merdiven şeklinde dizayn edilmiş, burulma direnci yüksek, yaklaşma/uzaklaşma açısı ayarlanmış, çeki demirine müsait, yüksek rakımda düşük sıcaklıkta çalışabilen araçtır.

    Geri kalan çer çöp de crossover'dır işte.

    Alıntıları Göster
    Sen öyle san ve devam et.
    Çünkü önümüzdeki yillar boyu her sinifta (A,B,C,D,E) SUV araclar olacakm
    Crossover diye birsey zaten yok. Uydurmasyon bisey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gene sınıflandırmaya takılmışız. suv yanlış, c-suv yanlış. crossover yanlış. o zaman doğrusu nedir? yerden yüksek heçbek diyelim. yyhb mi olsun. her şekilde bir kulp takacağız bu araçlara. özellikle dağcı bayırcı offroadcu tayfa c-suv'larla dalga geçmeyi seviyor. iyi de c-suv alanların amacı dağ bayır çıkmak değil ki zaten. kimse o amaçla almıyor. bazı duster sahiplerini tenzih ederim.

    benim için istanbul zaten hafif arazi şartları. yollar köstebek yuvasından hallice. park sorununu tekrar etmeye gerek yok. istanbulun köy yolları merkezden çok daha iyi, kaymak gibi asfalt. Aracımın boyutu hb'den hallice olmasına rağmen kullanışlılık bir sürü avantajı var. konfordan da kaybı var. o kadar olsun.

    ben hayatta aslfattan çıkarmıyorum arabayı. çıkarsam ertesi gün her yerinden trim sesi gelir. land rover ya da jeep gibi araçlarla kıyaslamıyorum öyle bir derdim yok.
  • Hocam daha geçen gün elektrikli Hummer duyurusu yapıldı elektrikli Mustang bile SUV formunda, Tesla Model Y geliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Sen öyle san ve devam et.
    Çünkü önümüzdeki yillar boyu her sinifta (A,B,C,D,E) SUV araclar olacakm
    Crossover diye birsey zaten yok. Uydurmasyon bisey.

    Alıntıları Göster
    Müddei iddiasını ispatla mükelleftir, crossover diye bir şey olmadığına dair ispatın ne? Ben diyorum ki bu arabaların şasisi SUV şasisi değil, merdiven şasi yok, AWD nadiren var 4WD yok, yükseltme kiti yok, çeki demiri, makara, MS lastik, hiçbir şey yok bu araçlarda arazi ile ilgili. Sıradan C segment aracı alıyorlar, az biraz yükseltip çakıyorlar, siz de SUV zannediyorsunuz Sen eğer öyle değil diyorsan, segmentte en çok satan 5 aracın şasisini aç göster, görelim SUV miymiş neymiş ortaya çıksın.

    Ben ilerleyen dönemde her segmentte crossover olmayacak diye bir şey de yazmadım, okuduğunu anla biraz. SUV başka senin SUV sandıkların başka şeydir dedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oneyy1905 -- 4 Şubat 2020; 17:12:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyy1905

    Müddei iddiasını ispatla mükelleftir, crossover diye bir şey olmadığına dair ispatın ne? Ben diyorum ki bu arabaların şasisi SUV şasisi değil, merdiven şasi yok, AWD nadiren var 4WD yok, yükseltme kiti yok, çeki demiri, makara, MS lastik, hiçbir şey yok bu araçlarda arazi ile ilgili. Sıradan C segment aracı alıyorlar, az biraz yükseltip çakıyorlar, siz de SUV zannediyorsunuz Sen eğer öyle değil diyorsan, segmentte en çok satan 5 aracın şasisini aç göster, görelim SUV miymiş neymiş ortaya çıksın.

    Ben ilerleyen dönemde her segmentte crossover olmayacak diye bir şey de yazmadım, okuduğunu anla biraz. SUV başka senin SUV sandıkların başka şeydir dedim.

    Alıntıları Göster
    Arkadasim, SUV sasesi esittir merdiven sase olacak diye bi kural mi var?
    Nerede yaziyor bu?
    İlk SUVlar buyuk segment araclardi kabul ama bu artik kucuk segmentlere de yayildi. Niye kabul etmiyosun?
    Dusterla da gidersin kayaga baliga, ceki demiri taktirirsin.
    Duster SUV degil mi yani?
    Duster SUV degilse, Hyundai i10 ne mesela?
    Hyundai i10 da SUV mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 4 Şubat 2020; 17:16:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneyy1905

    Müddei iddiasını ispatla mükelleftir, crossover diye bir şey olmadığına dair ispatın ne? Ben diyorum ki bu arabaların şasisi SUV şasisi değil, merdiven şasi yok, AWD nadiren var 4WD yok, yükseltme kiti yok, çeki demiri, makara, MS lastik, hiçbir şey yok bu araçlarda arazi ile ilgili. Sıradan C segment aracı alıyorlar, az biraz yükseltip çakıyorlar, siz de SUV zannediyorsunuz Sen eğer öyle değil diyorsan, segmentte en çok satan 5 aracın şasisini aç göster, görelim SUV miymiş neymiş ortaya çıksın.

    Ben ilerleyen dönemde her segmentte crossover olmayacak diye bir şey de yazmadım, okuduğunu anla biraz. SUV başka senin SUV sandıkların başka şeydir dedim.

    Alıntıları Göster
    Hocam SUV icin merdiven sasi olacak diye bir kural yokki bu sizin gorusunuz. Hatta merdiven sasi off road icin gerekli diye bir kural yok.
    Zaten yeni araclrin cogunda sasi yok. Sizin gercek SUV diye saydiginiz bazi araclarda bile sasi yok.

    Dediginiz dogru bir cok SUV yukseltilmis sedan ayni platofrmu kullaniyorlar sedan versiyonlari ile. Evet dogru bir cok SUV nin off road kabiliyeti sinirli ama SUV olmak icin off road kabiliyeti gerekiyor mu? SUVnin taniminda off road kabiliyeti var mi acaba burasi tartismali. Su an tum Dunyada bu yukseltilmis araclara SUV deniyor ve endustri bunu bu sekilde kabul etmis durumda. Off road kabileyti SUV olmak icin kriter degil. Desteklemiyorum ama gercek SUV dediginiz Grand Cherokeenin bile 2 ceker versiyonu var. 4 ceker versiyonu ile arazide cok iyi is cikaran bir arac ama 2 cekeri de var bu durumda ne yazpacagiz SUV degil mi diyecegiz. (Ayrica yine Grand Cherokee de sasi yoktur) Neyse isin ozu off road kabiliyeti SUV tanimina su an icin girmiyor.

    SUV=Sport utility vehicle. Utilitynin birebir tam karsiligi olmasada ise yarar/yarayan olarak cevirebiliriz. Yani arazi ile ilgili bir sey isminde de yok zaten. Sonucta bu araclar bir sedandan daha fazla ise yariyor. Toprak yolda gidebiliyor bagajina daha buyuk esyalar alabiliyor. Ufak sulardan gecebiliyor vs. Kayakdi, kampti vs. bu isleri daha rahat goruyor. Ama agir araziye cikamazlar tabiiki.

    SUVnin icinde bir alt grup olarak off road araclari diyebiliriz belki de.




  • suvcuk tarzı aracın piyasasına dönebilir ama suva değil.. onların zaten ayrı bir katagorisi var +400k üzerine
  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt
    Verdiğin Örnekler Marijinal olmasina karşın benim söylemek istediğim Honda E, i3 gibi arabalarin şehir içi daha popüler olacağı.

    SUV her zaman daha pahalı olur ama şehir ici ulaşılabilir elektrikaraclar zaman içerisinde daha popüler olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 tane 245 45 19 lastiği hangi sedan arbaya arka koltuklarını yatırmadan sığdırabilirsiniz. Tucsonun arkasına koltuklar yatmadan sığıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Elektrik ve otonom araçlar gelene kadar SUV trendi devam eder.

    Elektrikli otomobiller geldiğinde menzil maliyeti yüzünden azalır.

    Ileride arabalar kisa ve sehir ici mesafelerde sürülmekten çok, ulaşım esnasında kişisel ihtiyaclar bir alan sağlayan ulaştırma araclarina dönüşecek, bu teknoloji yaygınlaşana kadar 10-15yil boyunca suv populasyonu artabilir ulkemizde.

    Arabayi simgesel sermaye olarak kullanmayan avrupada ise daha ufak boyutlu crossover'lar popüler.
    Hocam bir cok uretici direk SUVden giriyor elektrik olayina
    Hyundai Kona, Kia Niro, Audi e-tron, Mercedes EQC, Jaguar I-pace, FOrd Mustang vs. Bu firmalar daha electricli sedan/hb yapmadan direk elektrikli SUV ile basladilar. Sebep ise SUV nin daha cok tutulmasi tabiiki.
    Yani elektrikli araba alicak biri pazara ciktiginda su anda SUV alma ihtimali sedan alma ihtimalinden daha fazla:)




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Benim suv algim içerisinde
    2 ceker B-Suv'lar yok. Rav4 crv'den başlıyor.
    Bana göre QQ gibi Crossover segmentindeki arabalar da küçük araçlara dahil.

    Ancak yine yazayım elektrik küçük ulaşılabilir araçlar çok piyasada olacak. Niro EV, XC40 ,Honda E, i3 gibi.

    Etron eqc tesla ulaşabilirseniz alırsınız tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 4 Şubat 2020; 19:30:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ozellike Tesla Model Y'nin “marjinal” bir ornek olduguna kesinlikle katilmiyorum, Model 3’ten daha da fazla satacak bir arac olarak geliyor. Fiyat olarak da donanımlı bir Honda CR-V’den çok daha pahalı olmayacak.

    Özellikle Kuzey Amerika kıtasında tutunmak isteyen firmaların Honda E, i3 gibi araçlar haricinde büyük SUV tarzı araçlara yatırım yapması zorunluluktur. Honda E, i3 gibi araçlar su an sadece “compliance” araçları, yani emisyon degerlerini tutturmak icin piyasaya zorunluluktan sürülen araçlar. Gercekten satis yapmak isteyen firmalar daha büyük modellere yöneliyorlar. Zaten kucuk elektrikli arabalar piyasada bol bol var; ancak yayginlasamiyorlar, zira insanların kucuk elektrikli araçlara dair bir talebi yok. BMW i3’e hiçbir yatırım yapmayıp elektrikli SUV projesine yöneldi çoktan. Ben hiç sanmıyorum sirf elektrikli araçlar geliyor diye insanların araba tercihlerinin değişeceğini. Uye oldugum Facebook gruplarında "Ford Escape (Kuga) çok kucuk araba, güvende hissetmiyorum, F-150 alacağım” diyen insanlar cikiyor, boyle bir ortamda kimse bu insanlara Honda E ya da i3 aldıramaz. Bu insanların elektriğe gecisi ancak ve ancak elektrikli SUV veya elektrikli pick-uplarla olacaktır. Batarya masrafları da düştükçe 100 kwh bir batarya ile çok rahat 300 mil kapasiteli araçlar piyasaya surulebilecek. Elektrigin insanları kucuk araca yönlendirecek bir tarafı yok, bizzat 2 sene plug-in hybrid arac sahibi olmuş birisi olarak konuşuyorum (Chevrolet Volt). Chevrolet Volt sahiplerinin Facebook gruplarında yogun bir Rav4 plug-in hybrid beklentisi var ornegin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 4 Şubat 2020; 20:12:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Max_Kolesne kullanıcısına yanıt
    Öncelikle iki farklı piyasa var. EV denildiğinde ister istemez global piyasaya kayıyor insan.

    Vergilendirme Regülasyonlari farklı olduğu sürece Ülkemiz koşullarini globalden ayirmak lazim.

    Gelelim Tesla konusuna model3 ülkemizde spot olarak var fiyatları 500-600bin TL civarı.

    Ister ülkemiz olsun ister Global olsun zamanla arabalar daha kişisel alan olacak. Personal living Space. Biraz
    Zaman alacak bu kavramın oturmasi. Bunun nedeni otonom sürüş ile ilgili regülasyonlarin oturmasi.

    Önümüzdeki senelerde bolca iot geliştirmesi ile beraber tam otonom ve katar (string) sistemi gelistirilmesi test ediliyor. Bu sayede sen ve ben ayni lokasyona gideceğiz diyelim iki aracimiz birbirine gizli bağlantılı vagon gibi bağlanabilir olacak.

    i3 gibi bir araca Compliance Arac tanimi pek bir talihsizlik ayni volt'ta ccs olmaması gibi. Volt (very early adoption ) cok erken evre geçiş aracı. O dönemde hedef emisyon uyumlulugu olabilirdi ama günümüzde bu stratejiler değişti.

    Uzun yolda SUVlar tercih edilebilir ama ayni cep telefonu ya da evdeki odaniz gibi bir dönüşüm geçirerek araba anlayışı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 4 Şubat 2020; 20:52:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Öncelikle iki farklı piyasa var. EV denildiğinde ister istemez global piyasaya kayıyor insan.

    Vergilendirme Regülasyonlari farklı olduğu sürece Ülkemiz koşullarini globalden ayirmak lazim.

    Gelelim Tesla konusuna model3 ülkemizde spot olarak var fiyatları 500-600bin TL civarı.

    Ister ülkemiz olsun ister Global olsun zamanla arabalar daha kişisel alan olacak. Personal living Space. Biraz
    Zaman alacak bu kavramın oturmasi. Bunun nedeni otonom sürüş ile ilgili regülasyonlarin oturmasi.

    Önümüzdeki senelerde bolca iot geliştirmesi ile beraber tam otonom ve katar (string) sistemi gelistirilmesi test ediliyor. Bu sayede sen ve ben ayni lokasyona gideceğiz diyelim iki aracimiz birbirine gizli bağlantılı vagon gibi bağlanabilir olacak.

    i3 gibi bir araca Compliance Arac tanimi pek bir talihsizlik ayni volt'ta ccs olmaması gibi. Volt (very early adoption ) cok erken evre geçiş aracı. O dönemde hedef emisyon uyumlulugu olabilirdi ama günümüzde bu stratejiler değişti.

    Uzun yolda SUVlar tercih edilebilir ama ayni cep telefonu ya da evdeki odaniz gibi bir dönüşüm geçirerek araba anlayışı.
    Hocam Türkiye piyasası hiçbir firmanın önem verip araç geliştirirken dikkate alacağı bir piyasa değil ki. Araçlar ya Amerika, ya Batı Avrupa ya da Asya piyasasının büyük toplarına bakarak geliştiriliyor. Tesla Model 3'ün ülkemizde 500-600bin Lira olması aslında 35.000 USD başlangıç fiyatı olan bir araç olduğu gerçeğini değiştirmiyor sonuçta. Hedef ülkelerin hepsinde de SUV talebi artıyor, dolayısıyla firmalar her geçen gün daha fazla SUV yatırımı yapıyor. Bakın aşağıya link ekliyorum, küçük arabaların popüler olduğu Avrupa'da bile SUV modeller toplam satışların 3te 1ini oluşturmuş .Yeni duyurulan ciddi elektrikli araçların neredeyse hepsi SUV modeller. Küçük elektrikli araçlar zaten elektrikli araçların yaygınlaşmamasının önemli nedenlerinden biriydi, Tesla Model 3'ün piyasaya sürülmesiyle elektrikli araç satışları ciddi yükselişe geçti, Model Y'nin piyasaya sürülmesiyle de elektrikli araç satışları daha da yükselecektir.

    Bahsettiğiniz dönüşümler belki de uzun vadede olabilir, ancak ben yine de bu dönüşümleri küçük arabalara olan talebi artıracak bir neden olarak görmüyorum. Sırf küçük elektrikli araçlar piyasaya sürüldü diye insanların bagaja koydukları malzemeler, arka koltuk ihtiyaçları, ya da genel olarak araç boyutlarından beklentileri neden değişsin ki?

    Son olarak, BMW i3'ün deneysel bir compliance aracı olmadığını gösteren hiçbir veri görmüyorum ben. 75 mil menzille 50.000 Dolar fiyatla piyasaya çıkmış, talep görmeyeceği daha dizayn aşamasında bile BMW tarafından muhtemelen bilinen bir araç sonuçta. 2018'de de ABD ve Avrupa'da topu topu 16.000 adet satmış. BMW'nin bu aracı satmak isteyip istemediği bile belli değil, BMW reklamını bile yapmıyor, tamamen X, 3, ve 5 serilerine yöneliyor.
    www.ft.com
    Subscribe to read | Financial Times
    https://www.ft.com/content/2967c9e2-ffc3-11e9-b7bc-f3fa4e77dd47



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 4 Şubat 2020; 21:15:59 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.