Şimdi Ara

Pozitif ateistlik hakkında bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
760
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorum eğer pozitif ateistseniz geçerli (tanrı kesinlikle olamaz diyen)
    Bu da bir nevi dinler gibi dogmatiklik oluşturuyor dolayısıyla varlığını kanıtlayamadığımız bir tanrının veya herhangi bir şeyin yokluğunuda kanıtlayamıyoruz (ki zaten bilimde de hipotezi oluşturan kişi delil vermek zorundadır karşı taraf değil o ayrı konu) ancak tanrı asla olamaz demek tanrı kesinlikle var diyen dincilere göre pek farklı olmuyor gibi bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ?



  • hayır oluşturmuyor

    Ejderhaların, perilerin, tek boynuzlu atların yokluğu nasıl kanıtlanıyorsa, tanrının yokluğu da aynı şekilde kanıtlanır: Bilgi

    Tanrı bilgisine nereden ulaştın?
    Hiç lafı uzatmaya gerek yok, ulaşmadın.
    Küçük yaşlardan itibaren ebeveynlerin ve çevren tarafından sürekli tekrarlanıp kafanın içine yerleştirildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Su Aygırı -- 20 Mart 2019; 21:17:55 >
  • bunun sebebi bana göre, ateizmin 0 noktasında yatıyor. yani ateizm başlangıç olarak neyi öne sürüyor.
    insanın yaratılışını mı kainatın yaratılışını mı ilk organik bileşiğin oluşumunu mu? bu konu başlangıç olduktan yani belirlenebilir olduktan sonra bunun negatif tarafı ile pozitif doğrusu belli edilmeli.

    ......................

    semavat konusundan bakarsak, ateist türemeyi kabul etmiş ve inanmadığını ileri sürdüğü şeyi inkar etmiştir. esasen ateizm hep inkar olarak anlamlıdır. yokluğu savunan bir şey türerse ileri sürdüğünü inkar etmiş olur.

    bu açıdan ateist tartışmacı olan ve fakat faydalı sonuç vermeyen bir şeydir zira bunu da inkar eder.

    .......................

    yukarıdaki nedenle türemeye giren ateist semavata göre negatif ateisttir. 0 denen değerin de altında zerreden küçük çoklukları anlatır.

    pozitif ateist ise direngendir. araştırır ilahi kudrete basamak arar. ancak yaratılışın ilk kaynağında takılır. zahiri sebebimiz güneştir ve zahiri sebebi görmek mümkünken dokunmak ya da yaklaşmak mümkün olmaz. ancak zahiri sebeb başka bir şey yapar ve dünyaya tecelli eder. bu açıdan pozitif ateist yaşam denen kloz bakımından yaratıcısının kendisine dokunduğu hissettirdiği olarak yaradanını görmüş bir şeydir.

    ........................

    pozitif ateist ilk etapta türemeye katılmayan akledişle bulunur. sonradan türemeye katılırsa kendi yaratıcısın görmüş olarak ateistlikten teistliğe kayar.

    bu ikisi de ateistken negatif olan pozitiflikten gelme olanı teistlikle itham eder veya aralarında oynaşıp dururlar.

    ..........................

    yaratıcıya inanan şudur. bu iki (pozitif negatif)kavram malessef insanı kör etmiştir. predator filminden bir sahne;

    burada durmuş her yöne doğru ateş etmiş.

    ........................

    zira kişi körlüğü nispetinde tehlike anında her yöne ateş eder . yaratıcıya inanan kişi anneden babadan abiden kardeşten anlamaz. onlar, kendilerine taktıkları isim sıfat sandır veya adına ne dersen de der.

    belirlediği merkezden her yöne doğru saldırı gerçekleştirir.

    ..........................

    kişiler bunu algılayamıyor. kişisel olarak bana bir şey mi dedi veya bir şey mi ima ediyor zannediyorlar. halbuki bu esemede yaratıcı denen şeyden başkasına baş eğme yoktur.

    ............................

    siyaset değişir dünün düşmanı dost olur. insanlar ölür bir başına kalırsın. ekonomi bir gün düzelir veya bozulur. fark etmez.

    önemli olan ' ben' denen özne iken kişinin tavrı budur.

    ..............................

    bu tavrı politize olmadan, anlamsız, yitip giden dünyevi amaçlar gütmeden, kendi nefsini korumak isteyen kişi nazarıyla anlayabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 20 Mart 2019; 21:17:11 >




  • Yok diyenler Andromeda galaksisine bakmışlar mı veya dünyamızdan milyarlarca ışık yılı ötesindeki bir gezegene baktılar mı?..eee nereden biliyorlar yok olduğunu, sallıyorlar, hiçbir ispatları yok.
  • mr.jk M kullanıcısına yanıt
    Sen önüne bak bırak galaxiyi. Dünyadan en ufak delil göster tanrıyı öyle ispatla.
  • quote:

    Aryagoe @ 20 Mart 2019 20:42:35

    Sorum eğer pozitif ateistseniz geçerli (tanrı kesinlikle olamaz diyen)
    Bu da bir nevi dinler gibi dogmatiklik oluşturuyor dolayısıyla varlığını kanıtlayamadığımız bir tanrının veya herhangi bir şeyin yokluğunuda kanıtlayamıyoruz (ki zaten bilimde de hipotezi oluşturan kişi delil vermek zorundadır karşı taraf değil o ayrı konu) ancak tanrı asla olamaz demek tanrı kesinlikle var diyen dincilere göre pek farklı olmuyor gibi bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ?


    Hayır 2000 yıldır tartışıyoruz en ufak bir delilleri yok.
    İspatı var demekte olan koyar. Gösterir.
    Delil yoksa. Öyle bir yaratığın varlığından kesinlikle söz edilemez.
  • Ateistligin pozitifi negatifi olmaz.

    Tanri yok ya da olamaz diyorsan ateistsindir. Bu kadar

    Ama sen tanrının yokluğunu nasıl kanıtlarsın dersen insanları canlıları gösteririm. Tanrı ihtiyaç duyamaz. Tanrı insanı, hayvanı yaratmaya ihtiyaç duyamaz. İhtiyaç duyarsa tanrı olamaz.

    Yok sen illa insanları birşeyler yaratmıştır diyeceksen de bu tanrı olamaz. Eğer onları tanrı kabul ediyorsan insanları da tanrı kabul etmek zorundasın. İnsanlar da yaratıyor.
  • ateizmin pozitifliği? pozitif ve ateistlik aynı cümlede olamaz, ateizm her zaman negatiftir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Ateistligin pozitifi negatifi olmaz.

    Tanri yok ya da olamaz diyorsan ateistsindir. Bu kadar

    Ama sen tanrının yokluğunu nasıl kanıtlarsın dersen insanları canlıları gösteririm. Tanrı ihtiyaç duyamaz. Tanrı insanı, hayvanı yaratmaya ihtiyaç duyamaz. İhtiyaç duyarsa tanrı olamaz.

    Yok sen illa insanları birşeyler yaratmıştır diyeceksen de bu tanrı olamaz. Eğer onları tanrı kabul ediyorsan insanları da tanrı kabul etmek zorundasın. İnsanlar da yaratıyor.
    ihtiyaç demek fayda amaçlı "gereksinim" demektir, birşeyden faydalanmak demektir. Tanrı canlıları yaratırken onlardan "faydalanayım" diye yaratmadı..yemek yemek senin için ihtiyaçtır, su ihtiyaçtır..ihtiyaç budur..Tanrının canlıları "ihtiyaç" duyduğu için yarattı demek saçmalamaktır..Tanrı'nın yokluğunu kanıtlamak için bu kadar da saçmalamayın kelimelerin anlamlarını çorba etmeyin.




  • mr.jk M kullanıcısına yanıt
    tanrı kavramını insanları korkutup sömürmek için siz uydurdunuz
  • İnsan dünyaya olumsuzlama nazarı ile baktığında buranın haliki Allahu teala değil Tanridir diyebilir.

    Ancak Allahu teala demesi de mümkün iken bunu diyememeainin sebebi, kendine rağmen! Denen hal üzeredir.

    Kendi varlığı üzerine iman kurgusu tertemiz bir ilahı Allahu tealayı ileri sürmez Ken kendi varlığı Tanriyi ileri süren insan neden Allah diyemediğini anlamak durumundadır.

    ..............

    Ateizm in negatif varyasyona iseviliğin tabiri olarak anlamlı. İsa aleyhisselamın gelişinden sonra müritlerinin isaya tam uyumu ruhçuluktu ve aile hayatı kurana sonradan verilen tabirle ateist denecekti.

    Bu kavram iseviliğin neticesidir. Kafir ise çok farklıdır. Bunun tanımlamaları için kişinin bilgilendirilmesi ve kafirliği kabulu beklenir.

    ......

    Burada hukuku pek konuşmadık. Aslında mer'i hukukunda tabirleri var. Ancak şu an için konu dışı olsun.
  • Konuyu açan üye doğru diyor, Pozitif ve Negatif Ateizm diye ayrılır Ateizm. Yaklaşımında da haksız sayılmaz.
  • Su Aygırı kullanıcısına yanıt
    Haklısın ancak bunlar bir şeyin yokluğuna kanıt değildir.
    Perilerin , tek boynuzlu atların , ejderhaların yokluğu da kanıtlanamaz ki benim düşünceme göre kanıtlanana kadar yok saymak gerekir ancak kesinlikle olamaz demenin yanlış olduğunu düşünüyorum. (Bu arada teistmişsim gibi davranmışsın sanki ama dinsizim)
  • Jeopol kullanıcısına yanıt
    Ama sen tanrının yokluğunu nasıl kanıtlarsın dersen insanları canlıları gösteririm. Tanrı ihtiyaç duyamaz. = Allah yoksa karşıki dağları kim yarattı
    Aynı düşünceler dışarıya bakarak kendinize göre mantıklı gelen şeyleri kesin kabul ediyorsunuz.
  • Aryagoe A kullanıcısına yanıt
    O sorunun cevabı "allah dağlara ihtiyaç duyar mı?" olur.

    Ya da allah niçin dağları yaratma gereği duydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Ateistligin pozitifi negatifi olmaz.

    Tanri yok ya da olamaz diyorsan ateistsindir. Bu kadar

    Ama sen tanrının yokluğunu nasıl kanıtlarsın dersen insanları canlıları gösteririm. Tanrı ihtiyaç duyamaz. Tanrı insanı, hayvanı yaratmaya ihtiyaç duyamaz. İhtiyaç duyarsa tanrı olamaz.

    Yok sen illa insanları birşeyler yaratmıştır diyeceksen de bu tanrı olamaz. Eğer onları tanrı kabul ediyorsan insanları da tanrı kabul etmek zorundasın. İnsanlar da yaratıyor.
    "Tanrı insanı, hayvanı yaratmaya ihtiyaç duyamaz. İhtiyaç duyarsa tanrı olamaz."

    Yoruma bak!
    Senin mantıkla o zaman Allahın hicbirsey yaratmasina gerek yok. Dunyayida evrenide yaratmamaliydi. Çünkü yarattiysa ihtiyaç duyar!
    Öyleyse insanlarda yok. Çünkü insanlarda çalışıp cabalayip birseyler üretiyor. Uretiyorsa yoktur!
    Allahın hicbirseye ihtiyacı yok. 300 gram beyinle ve sınırlı bilgiyle evrenin sırrını cozdugunu dusunuyorsan daha epey yardirirsin!




  • halil altın H kullanıcısına yanıt
    elbetteki ihtyacı olamaz. öyle bir şey olsaydı zaten o da insanın da içinde yer aldığı bu evren ve içindeki her şey gibi bir varlık olurdu. yarattığı bir şeyin içinde olana nasıl yaratıvcı denebilir ki? bak sen inanmıyorsun ama Allah işte sana böyle dilinle olmasa bile elinle yazdırıyor. sen farkında olmasan bile. elbetteki ihtiyaç duyarsa yaratıcı olamaz.
    mesela yaratıcı, kendisinin var olduğunu ve bu sebeple de insanı yaratıp kendisinin varlığını, kendisinin bulunmasını (ki bu ancak araştırmayla ve bilimsel olarak ispatla ve tabi ki imanla söz konusu olur ve herkes de iman edecek diye bir kaide yoktur, olmayacak da) istiyor olamaz mı? yani bütün sular ısıtıldığında nihayetinde kaynar ve her durumda da buharlaşmaya başlar dediğimizde buna herkes tamam diyor. bu kurala tabidir. suyun kaynaması için yer çekiminin olması, "ağzı açık kapta alttan ısıtılması ve bir atmosferin olması gerekiyor" di mi? rakıma bağlı olarak da 100 derecenin altında veya üstünde olabilecek bir kaynama noktası gibi değere ulaşıldığında bu kural kabul ediliyor bilime bağlı olarak. bilimi kabul ediyorsun sahibini de insan yapıyorsun. ayıptır.

    neyse kaynama noktası dedim de uzayda kaynama noktası nasıl oluyor diyen olacaktır. kimi kaynamaz diyecektir. kimi düdüklü de olur diyecektir. bak uzay istasyonunda astronotlar yer çekiminin olmadığı bir ortamda maddelerin tepkimeye sokulmasının ne kadar kolay olduğuna dair bir video çekmişler. bir su balonunu önce serbest bırakıyorlar. sonra havada süzülen su balonunun içerisine yeşil renkte gıda boyası enjekte ediyorlar. en son da içerisine kullanımı yasal olan ağrı kesici enjekte ediyorlar ve meydana gelen tepkimeyi kayıt ediyorlar. ilaç ile birlikte tepkşmeye başlayan su kaynıyormuş gibi baloncuk çıkarırken bir süre sonra içindeki havayı dış ortama salarak nihayetinde daha küçük bir boyuta ulaşıyor. aha da video. ne var ki bunda sıradan bir olay balık piş ağzıma hazır düş misali sonradan yetişen nesil bunları normal karşılayacak tabi ki..





  • Benimde Ateist arkadaslara bir sorum var. Ahlak konusunda dindarlari belii bir ahlak anlayislari olmamasina ragmen cok elestirirler.
    Soru su: Ateizme gore insan tek hicrelilerden evrimleserek bu haline gelmistir. Dolayisiyla tum canlilarla akrabadir.

    Insan akraba bildigi canlinin etini hic yermi? Bu etikmidir? Boyle olduguna inanan insanlarin topluca vejetaryen olmasi gerekmezmi?
  • _turbo_ kullanıcısına yanıt
    E dine göre de bütün müslümanlar kardeştir. İnsan kardeşiyle evlenir mi?
  • ademin çocuklarıda kardeşti birbirleriyle çiftlesti ensest ilişki.
    Bu psikolojiyi müslümanlar içlerinden atamadıkları ve bilinç altında bu düşünce yattığı için müslümanlar arasında ensest ilişki yaygın.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.