Şimdi Ara

PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
2.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Baya uzun yazmissiniz ama yanlis yazmissiniz. Premium cok satan cok tutulan anlamina degil otomobil sektorunde hic bir sektorde gelmez.

    bend ebunu söylemeye çalıştım derince düşünürsek.

    premium cars premium shoes premium carpets

    yurtdışına çıkanlar varsa hiç böyle tabel gördünüzmü?

    Yurtdisinda master yaptim ve derslerimin cogunda premium brand kelimesini profesorler kullaniyordu. Yurtdisinda calisyorum sirket icinde premium brands ifadesini sik sik kullaniyoruz.

    Soyle anlatayim premium zaten Turkce bir kelime degil. Ingilizcedeki anlami ise bir seye fazladan odenen para demek. Premium brand ise benzer urune fazladan para odetebilen marka demek oluyor. Illa luks olmasina grek yok.

    Mesela Apple teknoloji dunyasinin premium markasidir. Ayni bilgisayara HP den daha cok para ister. Benzer telefona LGden daha cok para ister

    Bose, mesela muzik dunyasinin premiumudur. Hoperlore muzik setine vs. JVCden kat kat fazla para ister.

    Sony eskiden televizyon sektorunde premium bir markaydi. Sony tvler rakiplerinden hep pahaliydi.

    otomobil sektorunde de aynidir. Bmw, mercedes, Audi gibi araclar rakiplerinden pahalidir ve premium markalardir.

    Yani aslinda sizin soylediginizin tam tersi bir durum soz konusu premium cok satan degildir, genelde pahali oldugu icin daha az satar diger markalara gore. Pahali satip bir de digerlerinden cok satiyorsa o firmayi zaten ayakta alkislamak gerekir (ki Apple boyle bazi urunlerinde)

    Pazarlama kitaplarini acin bakin benzer bilgiler goreceksiniz.

    Ornek olarak da yurtdisindan bir gazete haberi. Premium car, premium manufacturers tarzi ifadeleri kullanilmis.

    http://europe.autonews.com/article/20130910/ANE/130919985/daimler-struggles-to-meet-demand-as-premium-car-sales-boom#axzz2m8RCtKD9



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 30 Kasım 2013; 15:28:52 >




  • ben bazı örnekler paylaşacağım

    rolls-royce internet sitesinde

    Since 1904 Rolls-Royce has created instantly recognisable motor cars that have made the marque an enduring icon all over the world. Inspired by some of the most evocative cars ever built, we have the great privilege of taking this legacy into the future.

    mercedes sitesinde s class tanımı

    The S-Class from Mercedes-Benz has a reputation for combining cutting-edge technology with exceptional reliability and an abundance of safety features. Fittingly, the slogan used by the Stuttgart-based company in the early days was "Mercedes-Benz – engineered like no other car in the world." The company's unique history can be traced by means of advertisements which provide authentic glimpses into the past. Carl Benz was actually no great friend of advertising, for which the more genteel term "business recommendation" was used at the time. He held the view that the quality of a product should speak for itself.

    bmw m3 ü anlatıyor resmi web sitede

    The soul of Formula M: reloaded. The BMW M3 Coupé.
    The fourth generation – 20 years and still designed to thrill. The BMW M3 Coupé continues the tradition of the M GmbH to build a perfect high-performance sports car. It comes with a completely new V8 engine and drivetrain, a lightweight body that is also extremely stiff, a lowered centre of gravity and a carbon roof which, while just as strong as a steel roof, weighs far less. And of course, everything has been tried and tested on the toughest proving ground in the world, the Nürburgring-Nordschleife. Underneath the distinctive powerdome: the V8 high-rev engine with up to 8.400 rpm which is transferred by the double-clutch transmission M DKG Drivelogic to the M differential lock and then to the rear wheels without the slightest disruption to tractive force. And for efficiency without any waste the BMW M3 Coupé is equipped with an Auto Start Stop function, a BMW EfficientDynamics technology that switches off the engine when the vehicle comes to a standstill.

    lexus ne demiş kendine ona bakalım

    THE LEXUS COVENANT

    Lexus will enter the most competitive,
    prestigious automobile race in the world.
    Over 50 years of Toyota automotive experience
    has culminated in the creation of Lexus cars.
    They will be the finest cars ever built.

    Lexus will win the race because:
    Lexus will do it right from the start.
    Lexus will have the finest dealer network
    in the industry.
    Lexus will treat each customer as we would
    a guest in our home.

    If you think you can’t, you won’t …
    If you think you can, you will!

    We can, we will.

    ve tabiiki volvo ne demiş???

    Vision
    To be the world’s most progressive and desired luxury car brand.

    Mission
    Our global success will be driven by making life less complicated for people, while strengthening our commitment to safety and the environment.

    göreceğiniz üzere PREMIUM diye bir kelime geçmez. premium diye bişey yoktur çünkü.
    progressiveness vardır
    individual vardır
    luxury vardır
    best vardır

    PREMIUM CAR olsa olsa çok talep edilen anlamına gelebilir.




  • M.Düzen kullanıcısına yanıt
    Premium anlattigim gibi bir urune daha fazla para odettiren marka demek. tabiiki kimse kendini direk olarak premium diye adlandirmak istemez. Onun yerine baskaseyler soyleyerek premium olmaya calisirlar. Aslinda artik bu kullanim o kadar yerlesmistir ki premium deyince genelde insanlarin aklina luks gelir fazla para odedikleri gelmez o yuzden bazi durumlarda kullanilabilir de ama ters tepmeyecek sekilde kullanilmasi lazim.

    Mesela Amerikada en buyuk outlet zincirlerinden biri Premium outlettir. Outletde ztaen ucuz urun oldugunu biliyorsunuz. Burada cagristirilmak istene premium markalari ucuza alabileceginizdir. Ki buralarda luks denebilecek bazi markalarin bile outlet dukkanlari vardir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Baya uzun yazmissiniz ama yanlis yazmissiniz. Premium cok satan cok tutulan anlamina degil otomobil sektorunde hic bir sektorde gelmez.

    bend ebunu söylemeye çalıştım derince düşünürsek.

    premium cars premium shoes premium carpets

    yurtdışına çıkanlar varsa hiç böyle tabel gördünüzmü?

    Yurtdisinda master yaptim ve derslerimin cogunda premium brand kelimesini profesorler kullaniyordu. Yurtdisinda calisyorum sirket icinde premium brands ifadesini sik sik kullaniyoruz.

    Soyle anlatayim premium zaten Turkce bir kelime degil. Ingilizcedeki anlami ise bir seye fazladan odenen para demek. Premium brand ise benzer urune fazladan para odetebilen marka demek oluyor. Illa luks olmasina grek yok.

    Mesela Apple teknoloji dunyasinin premium markasidir. Ayni bilgisayara HP den daha cok para ister. Benzer telefona LGden daha cok para ister

    Bose, mesela muzik dunyasinin premiumudur. Hoperlore muzik setine vs. JVCden kat kat fazla para ister.

    Sony eskiden televizyon sektorunde premium bir markaydi. Sony tvler rakiplerinden hep pahaliydi.

    otomobil sektorunde de aynidir. Bmw, mercedes, Audi gibi araclar rakiplerinden pahalidir ve premium markalardir.

    Yani aslinda sizin soylediginizin tam tersi bir durum soz konusu premium cok satan degildir, genelde pahali oldugu icin daha az satar diger markalara gore. Pahali satip bir de digerlerinden cok satiyorsa o firmayi zaten ayakta alkislamak gerekir (ki Apple boyle bazi urunlerinde)

    Pazarlama kitaplarini acin bakin benzer bilgiler goreceksiniz.

    Ornek olarak da yurtdisindan bir gazete haberi. Premium car, premium manufacturers tarzi ifadeleri kullanilmis.

    http://europe.autonews.com/article/20130910/ANE/130919985/daimler-struggles-to-meet-demand-as-premium-car-sales-boom#axzz2m8RCtKD9

    size şunu belirtmem gerekiyor baştada yazdım

    premium kelimesi ancak sahip olunması arzu edilen anlamında kullanılabilir. bende bir otomotiv firmasında çalışıyorum. board ilede yapılan bazı toplantılara abd de ve kölnde şahit oldum.

    premium brands düşük bir anlam ne yazıkki. ama araç sektöründe premiumluk yok maalesef.




  • dün bu tarz bir konu açtım. forumda premium'un anlamının dahi bilinmeden sidik yarışı yapıldığı, çoğu üyenin hayatında sahip olamayacağı araçlarla ilgili atıp tuttuğu hususlarında. neymiş tartışma yaratacak konuymuş silmiş yöneticilerimiz. hayır bi bekleyin tartışma çıkarsa silin tamam anlayayım... sizin konuda yakında uçar..
  • M.Düzen kullanıcısına yanıt
    Kullaniliyor mu dediniz size orneklerle kullanildigini gosterdim. Sizin sirketiniz kullanmiyor diye bir kelimeyi yok sayamazsiniz. Dusuk anlam ile ne kasttettiniz bilmiyorum.

    Faydasi olacaksa, calistigim firma otomotiv sektorunde ve en buyuk 10 otomobil ureticisinden biri, CEO`ya giden sunumda bile premium kelimesini kullanabiliyoruz.

    Premium kelimesinin Ingilizcede anlaminin arzu edilen oldugunu belirten bir kaynak rica edelim.

    Not: Bu arada arzu edilen ile cok satilan farkli iki seydir. Insanlar arzu ettiklerini alamazlar, paralarinin yettiklerini alirlar. Yani Renaultun cok satmasi arzu edildiginden degildir. O insanlara ne arzu ediyorsun derseniz Bmw, Mercedes arzu ederler Renault degil. Sizin aciklamanizda bu noktada bir celiski var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Kullaniliyor mu dediniz size orneklerle kullanildigini gosterdim. Sizin sirketiniz kullanmiyor diye bir kelimeyi yok sayamazsiniz. Dusuk anlam ile ne kasttettiniz bilmiyorum.

    Faydasi olacaksa, calistigim firma otomotiv sektorunde ve en buyuk 10 otomobil ureticisinden biri, CEO`ya giden sunumda bile premium kelimesini kullanabiliyoruz.

    Premium kelimesinin Ingilizcede anlaminin arzu edilen oldugunu belirten bir kaynak rica edelim.

    Not: Bu arada arzu edilen ile cok satilan farkli iki seydir. Insanlar arzu ettiklerini alamazlar, paralarinin yettiklerini alirlar. Yani Renaultun cok satmasi arzu edildiginden degildir. O insanlara ne arzu ediyorsun derseniz Bmw, Mercedes arzu ederler Renault degil. Sizin aciklamanizda bu noktada bir celiski var.

    bahsedilen ve açıklanmaya çalışılan şeyin ne olduğunu tekrar yazmam gerekiyor.

    premium demek prim yapan demektir. kazandıran satılan demektir. katma değeri karlılığı iyi demektir. bu anlamı bu malı satanlar içindir. neden dolayı çok prim yapmakta o ayrı bir konu. kaliteli olabilir. maliyeti düşük olabilir. yada başka bir kitleye odaklanmıştır.

    premium demek ise alıcı tarafında çok görülen çok tutulan herkesde olan demektir. herkesin tercih ettiği bişeyin kendini ispatlamış olması bir içgüdüsel davranıştır.

    gerek sizin bahsettiğiniz premium brands mantalitesi gerekse premium üst kalitelidir algısı hatalıdır. demek istediğim budur.

    premium kelimesi yerine bilhassa otomotivde yerine başka kelimelerin yukarıda kullanıldığını belirttim.

    ancak çeşitli yerlerde bilhassa el halısı gibi şeylerin satıldğı yerlerde bunu görebilmekteyiz. hand made premium carpets gibi.

    abd de ise premium outlet dediğiniz şeyi ben görmedim. ama sanırım türkiyede bim mantığında çalışıyor olmalı.

    ilaveten birde şu var; ana dili ingilizce olmayan kişilerde bu tarz anlam düşüklüğü olan kelimelerin kullanıldığına baze şahit oluyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.Düzen -- 30 Kasım 2013; 16:01:01 >




  • bir yazı

    It’s tough to define “premium” in absolute terms, but something must be true about premium brands, right? Certainly, a higher price should be a defining factor, but one could then argue that the same quality product at a lesser price is a better value, and therefore premium. And so the circular discussion goes nowhere. David Murphy does a great job in a post on his blog, WikiBranding, placing context around the definition of premium. To use his example, Hyatt is premium compared to Holiday Inn, but not compared to the Ritz Carlton. It depends upon the context of the consumer, which he calls a “relative idea.”
  • Siz tartışalım diy konu açmışsınız ama sabit bir fikirle kendinizin dediklerinin doğru olduğu konusunda inat ediyorsunuz. Kişilerin fikirleri ve açıklamalarını dikkate almayıp kendi tükünüzü söylemeye devam ediyorsunuz. Size kolay gelsin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    Siz tartışalım diy konu açmışsınız ama sabit bir fikirle kendinizin dediklerinin doğru olduğu konusunda inat ediyorsunuz. Kişilerin fikirleri ve açıklamalarını dikkate almayıp kendi tükünüzü söylemeye devam ediyorsunuz. Size kolay gelsin.

    estağfurullah
    ama siz bir karşı fikir sunmadınız

    sunun konuşalım.

    diğer arkadaşlar da direkt reddedtti zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WeCouldBeTheSame

    Senin dediğine göre Şahin'de premium



    Arkadaş Toyota'yı premium yapmaya çalışmış herhalde.Haliyle Toyota premium olunca şahinde otomatikman premium oluyor.

    Mesela Tofaş 90 larda çelik jant kullanırken Toyota ilk çelik jantlı aracını 2002 de sattı.Bu maddede şahini ön plana çıkarır mesela
  • Premiumdan o e'yi at.

    Sonundaki um da ise yaramaz yolla.

    O kalan i'yi e'nin yerine koy ne olur prim!!

    Hop MHP iktidara gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yabancıların premiumdan ne anladıkları bizi ilgilendirmez. Burda ise kastedilen genel kaliteden daha yuksek lüks sunan, malzeme secimleri ozenli, konforlu, elit araclardir. Dunyanın neresinde sorarsanız sorun merc, BMW, audi farklı bir yerdedir, kimi pricey der, kimi luxury, kimi solid.

    Genel araçlar ise ancak gerektigi kadar bur kalite sunar. Reno, Fiat, seat, pöjo, Ford vs vs genel kaliteyi sunarlar.

    Vw ise ne genel kalitede, ne premiumdur. Vw almanların genel kalite algısını yansıtır. Kimse bana megane ile golfün, pasaat ile latitudeun ayni kaliteyi verdiklerini söyleyemez. Hakeza Polo- fiesta. Vw "birazcık" daha iyidir diğer genel markalardan.

    Yani "genel algıya göre" söyle bit sıralama yapabilirz.


    Cok özel sınıf
    Rolce royse
    Ferrari
    Bentley
    Bugatti
    Lambo
    ...

    Özel sınıf
    Audi
    Merc
    BMW
    Lexus
    ....

    Genel kalite üstü
    Vw
    Volvo (özel algilayanlar da vardır fakat dünyadaki genel kanı mercedesle vb bir tutulmaz, şahsen özel sınıfa koyarım ben ama)
    Alfa (şahsen genel kaliteye koyarım ama dünyadaki algı bu yonde)
    ...

    Genel kalite
    Renault
    Peugeot
    Fiat
    Ford
    Toyota
    Opel
    ...

    Genel kalite altı
    Hyundai
    Kia
    Ssangyong
    ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad

    Yabancıların premiumdan ne anladıkları bizi ilgilendirmez. Burda ise kastedilen genel kaliteden daha yuksek lüks sunan, malzeme secimleri ozenli, konforlu, elit araclardir. Dunyanın neresinde sorarsanız sorun merc, BMW, audi farklı bir yerdedir, kimi pricey der, kimi luxury, kimi solid.

    Genel araçlar ise ancak gerektigi kadar bur kalite sunar. Reno, Fiat, seat, pöjo, Ford vs vs genel kaliteyi sunarlar.

    Vw ise ne genel kalitede, ne premiumdur. Vw almanların genel kalite algısını yansıtır. Kimse bana megane ile golfün, pasaat ile latitudeun ayni kaliteyi verdiklerini söyleyemez. Hakeza Polo- fiesta. Vw "birazcık" daha iyidir diğer genel markalardan.

    Yani "genel algıya göre" söyle bit sıralama yapabilirz.


    Cok özel sınıf
    Rolce royse
    Ferrari
    Bentley
    Bugatti
    Lambo
    ...

    Özel sınıf
    Audi
    Merc
    BMW
    Lexus
    ....

    Genel kalite üstü
    Vw
    Volvo (özel algilayanlar da vardır fakat dünyadaki genel kanı mercedesle vb bir tutulmaz, şahsen özel sınıfa koyarım ben ama)
    Alfa (şahsen genel kaliteye koyarım ama dünyadaki algı bu yonde)
    ...

    Genel kalite
    Renault
    Peugeot
    Fiat
    Ford
    Toyota
    Opel
    ...

    Genel kalite altı
    Hyundai
    Kia
    Ssangyong
    ...

    peki size şunu sorayım

    golf r mi premiumdur? yoksa mercedes a 180 cdi mi?

    veya passat w8 4 motion mu premiumdur yoksa 316 i mi?

    yada opel insignia opc mi premiumdur yoksa audi a4 1.8 tfsi 122 hp mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.Düzen -- 30 Kasım 2013; 16:56:56 >




  • En nefret ettiğim şey şöyle kelimenin kökenine bakıp ona göre yorum yapılmasıdır..
    Biz premium nedir ne değildir tartışması yapmıyoruz
    Siz bir şiir okuduğunuzda "oha ya adını nasıl mıh gibi aklında tutuyor yaa" mı diyorsunuz burda önemli olan şairin ne anlatmak istediği bizde DH otomobil genel olarak yani şair olarak premium demekle üst seviye kaliteli araçlardan bahsediyoruz..
    Premiumun yok prim yapanmış vs. vs. anlamları bizi ilgilendirmiyor hadi şöyle yapalım o zaman prominyum olsun bizim kelimemiz volvo prominyum mu değil mi diyelim şimdi kelimelere takılmamak lazım..

    Size göre Lamborghini preminyum değil ama şahin preminyum başlangıçta güzel bir açıklama olucak zannettim ama çöp..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    bir yazı

    It’s tough to define “premium” in absolute terms, but something must be true about premium brands, right? Certainly, a higher price should be a defining factor, but one could then argue that the same quality product at a lesser price is a better value, and therefore premium. And so the circular discussion goes nowhere. David Murphy does a great job in a post on his blog, WikiBranding, placing context around the definition of premium. To use his example, Hyatt is premium compared to Holiday Inn, but not compared to the Ritz Carlton. It depends upon the context of the consumer, which he calls a “relative idea.”

    E benim yazdiklarimin aynisi iste, daha fazla oduyorsan premiumdur diyor. Hyatt Holiday Inee gore premiumdur, Ritz Carlton ise Hyatta gore premiumdur demis ornek olarak da.
    Sizin iddia ettiginiz gibi prim yapmaktan falan bahsetmiyor. Ayrica prim yapmaktan kastiniz nedir. TDK da olmayan bir sozcugu kullanarak aciklama yapmaya calisiyorsunuz. Primle premium benziyor diye karisti herhalde. Ama prim sigorta sirketlerine odenen paradir, premium da ayni sekilde sigorta sirketlerine odenen paradir. Siz bu yuzden bu iki kelimeyi ayni sandiniz fakaat premium marka dendigiinde kullanilan premium o prdegil. ingilizce de iki farkli manasi var bu kelimenin prim ile bir alakasi yok yani. Nasilki bizde yuz hem rakam anlamina geliyor hem surat anlamina geliyorsa onun gibi. Simdi yuz hundred yani hundred surat demek diyemeyiz. Sizin dustugunuz hata bu.

    Neyse hocam dunyanin yillardir kullandigi terimi forumda tartismanin bir manasi yok bence. HEr yerde yeterince kaynak var. Isteyen acar okur. Sandigikadar karisik bir konu degil. Kime sorsaniz premium marka diye size Mercedes, Bmw, Audi der. ameriakdaysaniz Lexus, Infiniti, Acura ekler. Biraz daha otomobile merakli olanlar Volvo, Alfa falan ekleyebilir. Kimi cikar Ferrari ekler vs. Ama yuzde 90 ayni cevabi alirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 30 Kasım 2013; 17:04:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen


    premium = çok satan çok gözönünde olan gözde olan.(doğrusu)

    size göre premium = kaliteli pahalı marka değeri yüksek olan (hatalı)




    "premium = çok satan çok gözönünde olan gözde olan.(doğrusu)"


    hatalı



    popüler olan/moda olan = çok satan çok gözönünde olan gözde olan. (doğrusu)

    Çok satıp, çok göz önünde olmakla premium olmanın alakası yoktur, sırf tasarımı ya da ekonomikliğinden dolayı herhangi bir ürün çok satıp çok göz önünde olabilir. Bu mantığa göre golf premium olmalı, alakası yok halbuki. Popüler kültür ile niş kültürü karıştırıyorsunuz siz.

    premium=yüksek kaliteli. Bunu çekmeye, eğip bükmeye, farklı anlamlar yüklemeye çalışmaya, uğruna konu açmaya gerek yok.

    Neden bütün zenginler mercedes alır? Neden tüm dünyada devlet erkanı mercedes alır? Premium budur.

    Üst sınıf, En yüksek kalite.

    Bu kadar basit. Bunu sağlayabilen markalar da dünyada belli zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    quote:

    Orijinalden alıntı: takma ad

    Yabancıların premiumdan ne anladıkları bizi ilgilendirmez. Burda ise kastedilen genel kaliteden daha yuksek lüks sunan, malzeme secimleri ozenli, konforlu, elit araclardir. Dunyanın neresinde sorarsanız sorun merc, BMW, audi farklı bir yerdedir, kimi pricey der, kimi luxury, kimi solid.

    Genel araçlar ise ancak gerektigi kadar bur kalite sunar. Reno, Fiat, seat, pöjo, Ford vs vs genel kaliteyi sunarlar.

    Vw ise ne genel kalitede, ne premiumdur. Vw almanların genel kalite algısını yansıtır. Kimse bana megane ile golfün, pasaat ile latitudeun ayni kaliteyi verdiklerini söyleyemez. Hakeza Polo- fiesta. Vw "birazcık" daha iyidir diğer genel markalardan.

    Yani "genel algıya göre" söyle bit sıralama yapabilirz.


    Cok özel sınıf
    Rolce royse
    Ferrari
    Bentley
    Bugatti
    Lambo
    ...

    Özel sınıf
    Audi
    Merc
    BMW
    Lexus
    ....

    Genel kalite üstü
    Vw
    Volvo (özel algilayanlar da vardır fakat dünyadaki genel kanı mercedesle vb bir tutulmaz, şahsen özel sınıfa koyarım ben ama)
    Alfa (şahsen genel kaliteye koyarım ama dünyadaki algı bu yonde)
    ...

    Genel kalite
    Renault
    Peugeot
    Fiat
    Ford
    Toyota
    Opel
    ...

    Genel kalite altı
    Hyundai
    Kia
    Ssangyong
    ...

    peki size şunu sorayım

    golf r mi premiumdur? yoksa mercedes a 180 cdi mi?

    veya passat w8 4 motion mu premiumdur yoksa 316 i mi?

    yada opel insignia opc mi premiumdur yoksa audi a4 1.8 tfsi 122 hp mi?

    Genel kalite algısından bahsettim ben, siradan araclarin özel versiyonları ile kalteli araçların sıradan motor seçenekleri olması tüm marka algısını etkilemez. Şahsen a degil golf tercih ederim söylediğiniz kombinasyonlarda ve fiyatlarına bakarsak fakat halk marka algısını benzer seçenekler için oluşturur.

    Yani "bence" golf r, Mercedes a 1.5 Den iyi bit seçenek ve daha iyi bir aractir fakat bu markanın algısını etkilemez.golf r özel aractir, Mercedes halk gözünde premium.

    Kanımca "special" ,"luxury, executive vb" ve "popular" kavramlarını oturtamamissiniz kafanızda. Markalar bir ust sınıftan pay calabilmek ıin özel araçlar çıkarabilirler ama bu onları lux sınıfa sokamaz. Hele populerlik ile "luxury, premium vs. " alakası olmayan seylerdir hatta premium araçların cok popüler olmadıgı görülür dünya genelinde çünkü fiyatları yüksektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hiçbiri -- 30 Kasım 2013; 17:15:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardeş sen cok yanliş gelmişsin ya.. lineayida c sinif yaptiniz ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saveyourself

    En nefret ettiğim şey şöyle kelimenin kökenine bakıp ona göre yorum yapılmasıdır..
    Biz premium nedir ne değildir tartışması yapmıyoruz
    Siz bir şiir okuduğunuzda "oha ya adını nasıl mıh gibi aklında tutuyor yaa" mı diyorsunuz burda önemli olan şairin ne anlatmak istediği bizde DH otomobil genel olarak yani şair olarak premium demekle üst seviye kaliteli araçlardan bahsediyoruz..
    Premiumun yok prim yapanmış vs. vs. anlamları bizi ilgilendirmiyor hadi şöyle yapalım o zaman prominyum olsun bizim kelimemiz volvo prominyum mu değil mi diyelim şimdi kelimelere takılmamak lazım..

    Size göre Lamborghini preminyum değil ama şahin preminyum başlangıçta güzel bir açıklama olucak zannettim ama çöp..

    en nefret ettiğim şey budur... bence çöp... bu tarz bu konuda eğreti duruyor... bu şekilde fikrinizi beyan etmek kabalık arz eder...

    katılmamak hakkınız tabiiki..

    şimdi öncelikle burda söz konusu olan marka algısı, marka algısının ne ifade ettiği. o sebepten dolayı toyota lexusu çıkarıyor... toyotaya 100 bin usd ödenmez ama lexusa değer deniyor...

    gelelim hyatt-holiday inn örneğine... bahsedilen şey şu... orada hizmet tektir. yani arabadaki gibi çeşitli değil... bir otel var diğerinden farkı daha kaliteli olarak algılanması...

    ama forumdaki tabirle PREMIUM algısı öyleki çok saptırıcı.

    mesela audi a3 o kadar premium ki, o kadar yüceki ancak mercedes a ile ve bmw 1 le karşılaştırılabilir. ama ben onların yanına astra opc ile gelirsem ne olacak? yada lancer evo ile gelebilirim. ne olacak ozmn? benim premium 116i aracım evodan daha yavaş daha kötü yol tutuyor daha az çekici daha az sportif ama premiummu denecek?

    demek istediğim tekrar şudur;

    araba piyasasında premiumluk çok mantıklı olmuyor. marka algısı söz konusu ama bir marka daha az kalite algısına rağmen daha iyi bir model üretebiliyor yukarıda örneklerinş verdiğim gibi.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.