Şimdi Ara

PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
0
Favori
2.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Arkadaslar size bu konunun nasil bir mantikla acildigini anlatayim. Once diyoruzki Turkce premium Ingilizce premium evet ikisi ayni sey. Sonra Ingilizce Turkce sozlugu aciyoruz. Bakiyoruz hemen

    1 ödül
    2 prim Hukuk
    3 bir şeye itibari değerinden fazla olarak verilen fiyat
    4 acyo Ticaret
    5 yüksek kaliteli
    6 kesenek
    7 mükafat
    8 getiri
    9 ikramiye
    10 sigorta primi

    Aha diyoruz premium prim demekmis, herkes yanlis kullaniyor. Hemen konu aciyoruz Donanimhabere bu bilgimizi paylasarak herkesin yanlisini ispatliyoruz. premium prim yapandir, cok satandir arzu edilendir seklinde abarttikca abartiyoruz.

    Fakaaat ne yazikki gozden kacirdigimiz bir nokta Premium`un Ingilizcede birden cok anlami var ve yanlis anlama bakarak tongaya dusuyoruz. Konu iyice sarpa sarinca Ingilizce bilmedgimizi caktirmamamk icin Ingilizce linkler ve ornekler veriyoruz ama ne yazikki bunlar ya bizim soyledigmizin tam tersini yani forumun soylediginin aynisini soyluyor. Ya da konu ile hic alakasi olmayan seyler (promosyonel malzemeler gibi, ayni hataya ikinci kere dusuyoruz premiumun bu sefer de baska bir anlamini corba ediyoruz.) Arada yabancilardan bahsediyoruz yurtdisina ciktiysaniz gormussunuzdur falan diyoruz ki millet inansin (yine tongaya dusuyoruz cunku forumda kendimizden baska yurt disina giden, yabanci ile sohbet eden yok saniyoruz. Aksi soylenince hemen cevap vermeden alakasiz sekilde konuyu degistirip laf cevirmeye devam ediyoruz. Bir kaynak veya mantikli bir aciklama bile gosteremiyoruz ama ayni fikri savunamay devam ediyoruz (anlamadigim nokta burasi neden bir yanlis bu kadar uzatilir)

    Okuyanlar bilir normalde bu sekilde yazmak pek tarzim degildir ama artik dayanamadim. Gercekten tartismak icin konu acilsaydi zaten ilke mesajdan herkes yanlis biliyor ben dogurusunu biliyorum heheheh tarzi bir hava yaratilmazdi.

    Edit: Unutmusum arada forumda premiumlugu hakkinda surekli tartismalar donen A1,A3, 1 serisi, A serisi, Golf gibi arabalarin laflarini geciriyoruz ki o tartismalarda fanatiklik yapanlar desteklesin diye.




    günaydın
    madem bu kadar ileri boyuta geldiniz aynı hak bende de oluştu.
    madem bu kadar bilgili ve ilgilisiniz lütfen bana aşğıdaki konularda cevap verin

    -ben sözkonusu kelimenin alışılmışın üstünde kaliteli anlamının olmadığınımı söylemişim?ama seri üretim ile üretilen arabalara kullanılamaz premium. elle üretilen arabalara belki. onuda rolls royce bile kullanmıyor zaten.
    -verdiğim hangi link veya yazı beni ters köşe yapmış? otel linki diyecekseniz olayın arabalara indirgenemiyecek kadar spesifik olduğunu anlatmaya çalışmıştım.
    -en son detaylıca yine yazdım kaynak yazı ne ararsanız koydum daha ne yapmalıyım? iyice okuyun bidaha :)
    -örnek verdiğimiz market zincirini bile açıkladım daha ne yazayım?
    -dünyanın en yuksek kaliteli araba üreticilerinin kendilerine premium demediğini gösterdim daha ne göstereyim?
    -sabit fikre bağlıymışım esas siz öylesiniz gibi geldi bana en baştan beri kanıt diyosunuz daha ne yapmam lazım?

    sonuç :

    1-premium kelimesinin pazarlamadaki anlamı mala çeşitli yöntemlerle çok arzu edilen mal özelliği kazandırıp daha çok satış ve kar elde edilmesi yöntemidir. buna örnek olarak doğuş otoyu görebiliriz türkiyede. ama premium mal üst kalitedir demek hata olur. kelimenin diğer anlamı olan standart üstü kalite ancak el yapımı arabalar için kullanılabilir.

    2-ayrıca kalite algısı yuksek markalar mesela yazdığım audi markasının r8 modeli özel bir yapım olabilir (yani size göre premium) o markanın kalite algısı yuksek ve çok özel modeller yapıyor diye her yaptığı ürün aynı o r8 miş gibi muamele yapılmaz. yani r8 özel bir araba diye a1 e de sizin tabirinizle premium gibi yaklaşılmaz.

    tartışmak isteyen herkesle konuşuruz. ama son söz şudur ki bana BİZ PREMIUM URETİCİYİZ, BIZ PREMIUM ARABA YAPARIZ diyen bir marka gösterin üyelikten çıkarım. o kelimeyi yanlış anlam yukleyerek 2 krom logo takan arabalara yukleyen sizler oluyorsunuz.

    ayrıca son söz; isterseniz tartışmayı ingilizce yada almanca devam ettirebiliriz.

    iyi pazarlar




  • İngilizce kelimeleri İngilizce-Türkçe sözlükten çevirip ilk anlamına bakarak birşeyler anlatmaya çalışırsanız komik duruma düşersiniz. Kelimenin kullanımına bakmak gerekir. Nasıl neyle kullanılırsa ne anlam ifade eder bilmek gerek. Premium un prim anlamı sizin anladığınız gibi prim yapan bir ürün için kullanılmıyor. Zaten kelime isim. İsim olan bir kelime nasıl prim yapan anlamına gelebilir? Mesala ''premium insurance'' sigorta primi demek yani bir hizmet için ödenen para anlamında kullanılır. Yada '' premium system'' prim sistemi ise yapılan bir iş, çalışma karşılığı alınan para için kullanılır. Premium un başka bir anlamı ise standart üstü kalitedir. Bu da otomobiller için premium car diye kullanılır. Hatalı bir kullanımı yoktur standart üstü kalitede araba demek için bu söylenir. Prim yapan araba çok tutulan araba için premium car diyemezsiniz. Çünkü premium kelimesinde ki prim para anlamında. Prim arabası anlamı çıkar bu da para ödeme, hizmet bedelini verme arabası diye anlaşılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bosuna yorulmayin m.duzen arakdasin ve onu savunan 2 kisinin dediklerini yaziyorum, premium cok satan demek mercedes a audi 3 bmw serileri premium olmazmis, sahinde zamannda premium aracmis, bunu soyleyen arkadas donmeye basliyor audi r8 premium ama a3 premium dedgl diyor, cok satan premiumdu hani, onun destekcisi arkadas dun mercedes a serisi icin ne ozelligi var deri koltukmu var makam aracimi reno motoru takmislar bumu premium dedi, a serisinden makam araci bekleyen arkadasa haklisin peki bu segmentin oncusu hangi marka modeldir dedim, 1974 yilindan beri golfu taklid ediyorlar golf varsa gerisi yalan bakiniz 3.sayfanin sonu 4.basi, diger ve son arkadas ise ben audi a3 e binecegime citroen c5 e binerim diyerek engin ufuklara acildi:)) sonrada daha dusuk paraya kalite arac alirim gibi enteresan cumleler sarfetti, mercedes audi c segment arabalari kim alir , citroen c5 araclari kim tercih eder bunun farkinda degil, yani mercedes a serisinden makam araci bekleyen d segment ile karsilastiran mercedese cop deyip bu segmentin oncusu golftur diyen vs vs , konunun ozeti bu , ispatli yazilanlardir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kelime kökeni öyle incelenmez, böyle incelenir:

    PRE: Ön, önceden demektir.

    MIUM: IU harflerine bakalım. Ben Seviyorum'un kısaltılmışıdır. Peki ama neyi? Bu da "M" harflerinde saklıdır. Dikkat edilirse "IU" önünde ve sonunda "M" harfleri vardır. Bu harflere tersten bakarsak "W" olduğunu görürüz. Araba sektöründe de bu bize volkwagen'i işaret etmektedir. Yani Ben vw'yi Seviyorum anlamı çıkıyor.

    Genele uyarlarsak:

    PREMIUM: Önceden(diğer tüm markalardan önce) vw'yi seviyorum. Anlamı çıkar. Yani sonuç olarak:

    PREMIUM= VW.




    The bomb has...
  • M.Düzen kullanıcısına yanıt
    Donun bence ilk mesajinizi okuyun, demissiniz ki premium yanlis manada kullaniliyor gercek anlami prim yapandir, cok satandir. Yabancilara premium araba ne diye sorarsaniz cok satan arac derler. Unuttunuz sanirim ilk yazdiklarinizi. SOnra premiumun prim yapan demek olduguna dair tek bir soz veya kaynak gostermediniz hep baska baska seylerden bahsettiniz sayfalarca.

    Simdi tamamen farkli seylerden bahsediyorsunuz yok bentleyler yok R8ler. A1ler vs.

    Ben hic bir mesajimda kalite kelimesini dahi kullandim en basindan beri (sizin kalite ile ilgili benim soyledigimi iddia ettigniz ama soylemedigim bir seye cevap vermek disinda), okumadiginiz buradan belli oluyor iki de bir benim kaliteden bahsettigimi yaziyorsunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 1 Aralık 2013; 16:33:06 >
  • Premium kelimesi aslinda ingilizce degil fransizcadir. Saticinin aliciya sundugu secenekler icin alicinin saticiya fazladan odedigi ucret anlamina gelir.

    Pazarlama terimi olarak sanirim Turkce karsiligi yuksek marka algisi demek.

    Bu algi Turkiye'de dunyada tuketimin en fazla oldugu Avrupadan ve Kuzey Amerikadan biraz farkli.
    Avrupada ve Kuzey Amerikada ortalama gelir seviyesindeki insanlarin sahip olabilecegi urunler Turkiye'de premium urun sinifina girebiliyor.

    Otomobiller icin konusursak baslangic fiyatli A3, Bmw 1 ve Mercedes A serileri C sinifi otomobiller Avrupada ve Kuzey Amerikada ortalama fiyatlardaki Golf, Focus, C4, Astra gibi C sinifi otomobillerin %15-%20 gibi fazlasina alinabilir.
    Ama Turk insanin sacma sapan yuksek marka algisi ve bunu kullanan distribitorlerden dolayi Turkiye'de fiyatlar neredeyse %50 farkla basliyor.


    Bu modeller ve hatta D sinifi mercedes c, bmw 3 ve audi 4 serileri bence premium denilen markalarin ortalama gelir sinifina az bir fiyat farki ile premium araba diye sundugu ortalamanin az bir ustu arabalardir.

    Benim fikrim C ve D sinifi araclarin premium olani yok, sadece marka algisinindan faydalanarak gelir seviyesi yuksek ulkelerde %15-%20, Turkiye gibi ulkelerde %50 pahali satilan premium araclar var.


    Gercekten premium olsalar %15-%20 fiyat farkina Avrupada ve Kuzey Amerikada herkes Bmw, Mercedes Audi kullanirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolbay -- 2 Aralık 2013; 1:21:46 >




  • uçanninja kullanıcısına yanıt
    Ne yaşadın acaba çok merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Premium kelimesinin sıfat olarak anlamı "standardın üstü kalitede" demektir.

    "Premium car" ya da "premium fuel" ifadeleri de bu doğrultuda anlam içermektedir. Bu ifade Otomobiller için "luxury car" anlamı da kazanmıştır.

    Kelimenin İsim olarak başka anlamları olsa da otomotivle ilgili kullanımında bahsettiğim sıfat anlamı daha fazla ortusmektedir.

    Emek verip konu acmissiniz ama dil ve çeviri açısından daha sağlam kaynaklara ihtiyacınız olduğunu düşünüyorum.

    Selamlar.

    merhaba,
    premium car ifadesi düşük bir anlamdır. çünkü premium ağırlıkla ''ilgi gören'' anlamında kullanılmakta veya kullanılmalıdır.
    premium da bahsedilen farklı sıfat anlamı ''ele avuca gelen'' anlamında kullanılamaz. eğer bir malı size göre premium tabir etmek istersek ''special'' luxury'' ''best'' kelimeleri ile ifade etmemiz gerekir.

    premium car demek doğrusu ile ''ilgi gören araba'' anlamına gelecektir.

    tabiriniz ile rolls-royce marka araba premium oluyor. ancak ne onunla ilgili ne range rover ne jaguar ne mercedeste ''biz premiumuz premium cars üretiriz'' benzeri birşey bulamazsınız.

    premium kelimesi anlamından saparak türk ahalisine ''üst düzey'' anlamına geçiştirilerek yerleştirilmeye çalışılıyor.

    Arkadaşım merhaba,

    İngilizcede ilgi gören anlamına gelen bir kelime olsa olsa "popular" olur.

    Premium kelimesi "popular" anlamında kullanılmaz.


    "Premium" ifadesi ingilizcede şu anlamlarda kullanılır:

    1. Sıfat: Daha kaliteli.
     PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/premium_4


    2. isim: Normalden biraz daha fazla miktarda.

     PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/premium_1


    3. isim tamlaması : premium gas - 4 star gas: en üst kalitede (ve muhtemelen daha pahalı) benzin.

     PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/premium_3


    4. sıfat tamlaması: premium rate:

     PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/premium-rate

    5. isim : sigortaya ödenen para.

     PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    http://dictionary.cambridge.org/dictionary/british/premium_2

    Başka sözlüklerde kelimenin başka kullanımları da bulunabilir tabii ama temelde durum budur.


    Dilbilimde (linguistics) 2 çeşit yaklaşım vardır:

    1. Prescriptive.
    2. Descriptive.

    Bunlardan birincisi bir ifadenin nasıl olması gerektiğini dikte ederken diğeri nasıl olduğunu tasvir eder.

    http://www.polysyllabic.com/?q=navigating/intro/prescriptive

    Yani "ne yapıyorsun" ifadesinin ülkemizin çeşitli yörelerinde ve Kıbrısta (okunuşlarıyla yazıyorum) "nö'ruyon" - "na'apıyon" - "ne'ediyon" - "napan" şekillerinde kullanımı birinci yaklaşıma göre yanlışken ikinci yaklaşıma göre gayet de kabul edilebilirdir.

    Bunun konumuzla ilgisi şöyledir: Yukarıdaki örneklerde de görüldüğü üzere premium kelimesi temel olarak "daha kaliteli" ve "(daha fazla) para" ile ilgilidir.

    Bunlardan yola çıkılarak "premium service" ifadesinin "daha kaliteli ve doğal olarak da daha pahalı olduğu sonucuna varılabilir.

    Ve bu tür kullanımlar da mevcuttur.


    Aynı şekilde "premium car" olarak değil belki ama "premium brands" - "premium markalar" olarak bakıldığında örneğin Audi markasının VAG içinde premium bir marka olduğu görülecektir.

    Hem istediğin kaynağı da böylece vermiş olayım:

     PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    (premium kelimesinin yanında virgülden sonra eşanlamlısını belirtmek için "high prestige" yazdığına dikkat.)
    www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/investor_relations/Warum_Volkswagen/Portfolio.html


    Benzer şekilde alttaki yazıda da premium brand ve premium segment ifadeleri geçiyor:

     PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2011/03/audi_most_successful_premium_brand_in_allwheel.html

    Şimdi kalkıp yukarıda bahsettiğin diğer markalarda bu şekilde yazmıyor demezsin umarım.

    Mercedes firması bazı ülkelerde bazı araçlarına opsiyon olarak premium package sunmakta mesela:

    Açıklaması da şu şekilde:

     PREMIUM ARAÇLAR HAKKINDA GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    (Yazının tamamında bunun "high quality", "exclusive", "elegant" ifadeleriyle desteklendiğine dikkat.)
    www.mercedes-benz.com.au/content/australia/mpc/mpc_australia__website/en/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/_w212/facts_/equipment/packages.html

    Alttaki linklerde Range Rover ve Jaguar markalarında mevcut olanın üzerine daha fazla lüks ve kişiselleştirme olanağı sunan "premium pack" seçenekleri mevcut:

    http://www.automobilemag.com/am/99/2013/land_rover/range_rover_evoque/pure_sport_utility/3412/prices.html

    http://www.jaguarusa.com/all-models/xj/xj-packages/index.html

    Daha bol bir vakitte diğer "premium markalar" için de daha üst kalitede ve kişiselleştirilebilen "premium paketler" bulunabilir.

    Tüm bunları "premium kelimesi "premium car" olarak kullanılmaz" dediğin için yazdım.

    Tanımlaman gayet de "prescriptive" olmuş.

    Oysa olaya "descriptive" olarak bakarsan ki olması gereken budur, "premium" kelimesinin otomotivle ilgili olarak "premium brands", "premium segment", "premium service", "premium pack","premium limousine service" şekillerinde gayet de popüler olarak kullanıldığını görebilirsin.


    Önceki mesajlarımda senden tezini savunacak kaynak istemiştim.

    Oysa senin yanıtın, hem de kaynak göstermeden "premium" kelimesinin "premium car" olarak kullanımının yanlış olduğu şeklinde oldu.


    Şimdi geriye ""premium kelimesinin "ilgi gören" anlamında kullanıldığını"" benim yaptığım gibi hem sözlükten hem de sektörden kaynak göstererek ispat etmen a kaldı.

    Görüşmek üzere.

    edit: alıntı düzeltildi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 2 Aralık 2013; 2:52:18 >




  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Usenmemissiniz arastirmissiniz, her seyi de acik acik ornekleri ile yazmissiniz. Elinize saglik.

    Bunun ustune arkadasin artik konuya gelip hataliydim kafam karisti falan demesi lazim ya da hic bir sey yazmadan kapanip gitmesi icin dua etmesi lazim.
    Surpriz olarak ise R8 premium olabilir ama A1`in neresi premium seklinde bir cevap yazabilir:)
  • Premium'un "daha kaliteli, standardın üstü" gibi anlamlarda kullanıldığı aşikar.

    Yalnız, E serisi premium'dur A serisi değildir demek bence doğru değil.
    O da sınıfının premium'udur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomofil tutkunu -- 2 Aralık 2013; 9:43:06 >
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Bir konunun daha sonuna geldik. Bir başka konuda görüşmek üzere. Esen kalın
  • merhaba,

    detaylı cevaplarınız için çok teşekkür ederim. öncelikle konu açılma amacım ''ben daha iyi biliyorum siz yanılıyorsunuz'' ''ben sizi mat ettim bak'' gibi basit ve gereksiz tartışma yartamak değildir.

    geçerli ve tutarlı birşeyler paylaşarak araştırarark en azından neyin ne olduğunu stabil şeyler ve önyargılar yerine ortaya koymaktır.

    şimdi karşılıklı olarak ortaya birşeyler sunduk. ben bazı konularda eklediğim bilgilerde size göre premium üreticilerin veya modellerin kendilerine premium demediklerini, ama sizler dediklerini belirttiniz.

    ayrıca yine ben premium kelimesinin bir satış stratejisi olarak bir malın marka algısı fiyatı popülerliği ve benzeri sebeplerle satışının arttırılması ve karlılığının yuksek gerçekleşmesmesini, bu malın hedef aldığı kitlenin ortalama mal üzeri bir mal almak isteyen kitleye uygulandığını belirttim. sizde nolursa olsun premium kelimesinin ortalama üstü kalite sunan tüm markaların ürünlerine denildiğini söylemektesiniz.

    ben konuyu karşılıklı atışma veya mat etme çabasından ziyade bir orta yok bulma şeklinde sürdürme niyetindeyim. konu kapanmadı yani.


    şimdi en baştan başladığımız konuları tekrar konuşalım. aşağıda çeşitli yerlerde premium kelimesini kullanmak zorunda kaldım. kesinlikle o kelimeyi kullanmak istemiyorum ancak ortak bir dil konuşmak için ullandım. şimidden belirteyim.konumuz c segmenti hatcback olsun.

    rasyonel bir müşteri düşünün türkiye şartlarında yaşayan ve araç bütçesi max 75 bin tl olsun. c segmenti hb dizel otomatik araçlara ilgi duyuyor ve satın almak istiyor.
    müşterinin amacı olabildiğince lüx ve dolu ekonomik ve teknolojik bir araç alma amacı olduğunu belirtelim.
    bu müşteri ister istemez piyasada en çok görülen araçlara bakacaktır. bu araçlar ise muhtemelen golf, astra, leon, a3, megane gibi araçlara bakacaktır.
    ortaya sanırım şu şekilde bir görüntü çıkacaktır.

    megane leon ve astra da bu müşteri istediği tüm donanımlara kavuşarak bu fiyatlara araba bulabilir. golfte bir kaç eksiği kalır. a3 te ise muhtemelen girş seviyesinde kalır. hemde benzinli. şimdi bu kişi eğer istediği donanımlara sahip leon yerine gidip boş bir a3 alırsa SİZE GÖRE PREMIUM bir araç alacak. bana göre marka algısının yarattığı güce kapılarak bu aracı alacak.

    yani detaya girersek. full+full bir seri üretim dizel aracı bırakıp benzinli ve boş bir aracı alacak. peki bunu yapmaya iten sebep nedir? bu tamamen o markanın oluşturmuş olduğu premiumluk algısıdır. yani bir satış stratejisi olarak bir malın marka algısı fiyatı popülerliği ve benzeri sebeplerle satışının arttırılması ve karlılığının yuksek gerçekleşmesmesini, bu malın hedef aldığı kitlenin ortalama mal üzeri bir mal almak isteyen kitleye uygulanmasının sonucudur.

    buna odaklanma politikası denir. bu bir stratejidir. yoğun olarak kalite algısı rakiplerden öne çıkan üstünlikler vs vurgulanarak aynı ülkemizde doğuş otonun vw markasına yaptığı gibi marka premiumlaşır.

    en başta söylediğim gibi bu örnekteki premium araç alan kişi aslında yaratılan marka algısına kapılmıştır. peki bu araç gerçekten premiummudur?

    premium kelimesi sizinde belirttiğiniz gibi özel yapım çok kaliteli vs anlamlarında da gelmekte. işte sizlerle benim aramızdaki farklı görüş burada yatıyor. siz diyorsunuzki o bomboş a3 te premium bir üründür. ama ben diyorumki o ürün premium ürün üretirim algısı yaşatan bir markanın normal bir ürünü.

    hatta cevabı ekliyorum peki o ürün premiumsa aynı sınıfta olan örenğin focus rs nedir? premiummu değilmi? golf r nedir?
    ve şu sonuca ekliyorum. her markanın algısı farklıdır. audinin algisi tabiiki forddan üsttedir. ama fordun da mutlaka premium kalitede araçları üretebilme imkanı vardır. dolayısıyla bundna dolayı standart ve seri üretim ortalıkta çok görülen bir mala premium denmesi mantıksız olmaktadır.

    sonuç olarak premium mal özel yapım olana denmelidir. gerçekten özel yapılarak az sayıda sınırlı üretilerek ve çok fazla ortalıkta görülmemeldiir.
    üst markaların normal ürünleri premium algısı yaratılarak satılan normal ürünlerdir.

    ama tüm markaların premium ürün üretme gücü mutlaka vardır ve bu ürünler premşum algısı yaratmış markaların ürünleri ile kapışabilir. (vw phaeton-mercedes s serisi gibi)

    son söz:
    premium lagısı yaratmanın ön koşulu yuksek müşteri ilgisidir. kelima anlamı olarak bunu bulamasanızda bu bir pazarlama stratejisidir.premiumluk satış talebinin yuksek olmasıdır. ülkemizde volvoya premium denmek istenmemesinin bir sebebi de satışının ve ağının zayıf olmasıdır. insanlar ister istemez çok talep etmiyor ve talebin zayıflığı markanın gücünü baltalıyor. ama amerikada en beğenilen ve sahip olunması istenen araçların başında gelir.




  • Amma çok uzamış bu konu. Premium bizde kaliteli, özel anlamı taşır bu kadar basit. Kelimenin kökenine inmeye gerek yok ki.

    Aynı şekilde Arapçadan alınma olan "estağfurullah" kelimesinin gerçek anlamı ne? Biz ne olarak kullanıyoruz?

    Demek istediğim o ki kelimenin çıktığı yerdeki asıl anlamı önemli değildir, bize işlenmiş olan anlamı ve bizim kullanmış olduğumuz anlam önemlidir..
  • ben üstada katılıyorum

    bomboş a3 alıp ben premium araba biniyorum demek eblehlik olur :)

    ha gider s3 alırsın o zmn araban premium olur.

    ama gidip opc bir astra çekersin oda premium olur yoksa standart üretilen her ürün premium olursa bu işin anlamı kalmaz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.Düzen

    merhaba,

    detaylı cevaplarınız için çok teşekkür ederim. öncelikle konu açılma amacım ''ben daha iyi biliyorum siz yanılıyorsunuz'' ''ben sizi mat ettim bak'' gibi basit ve gereksiz tartışma yartamak değildir.

    geçerli ve tutarlı birşeyler paylaşarak araştırarark en azından neyin ne olduğunu stabil şeyler ve önyargılar yerine ortaya koymaktır.

    şimdi karşılıklı olarak ortaya birşeyler sunduk. ben bazı konularda eklediğim bilgilerde size göre premium üreticilerin veya modellerin kendilerine premium demediklerini, ama sizler dediklerini belirttiniz.

    ayrıca yine ben premium kelimesinin bir satış stratejisi olarak bir malın marka algısı fiyatı popülerliği ve benzeri sebeplerle satışının arttırılması ve karlılığının yuksek gerçekleşmesmesini, bu malın hedef aldığı kitlenin ortalama mal üzeri bir mal almak isteyen kitleye uygulandığını belirttim. sizde nolursa olsun premium kelimesinin ortalama üstü kalite sunan tüm markaların ürünlerine denildiğini söylemektesiniz.

    ben konuyu karşılıklı atışma veya mat etme çabasından ziyade bir orta yok bulma şeklinde sürdürme niyetindeyim. konu kapanmadı yani.


    şimdi en baştan başladığımız konuları tekrar konuşalım. aşağıda çeşitli yerlerde premium kelimesini kullanmak zorunda kaldım. kesinlikle o kelimeyi kullanmak istemiyorum ancak ortak bir dil konuşmak için ullandım. şimidden belirteyim.konumuz c segmenti hatcback olsun.

    rasyonel bir müşteri düşünün türkiye şartlarında yaşayan ve araç bütçesi max 75 bin tl olsun. c segmenti hb dizel otomatik araçlara ilgi duyuyor ve satın almak istiyor.
    müşterinin amacı olabildiğince lüx ve dolu ekonomik ve teknolojik bir araç alma amacı olduğunu belirtelim.
    bu müşteri ister istemez piyasada en çok görülen araçlara bakacaktır. bu araçlar ise muhtemelen golf, astra, leon, a3, megane gibi araçlara bakacaktır.
    ortaya sanırım şu şekilde bir görüntü çıkacaktır.

    megane leon ve astra da bu müşteri istediği tüm donanımlara kavuşarak bu fiyatlara araba bulabilir. golfte bir kaç eksiği kalır. a3 te ise muhtemelen girş seviyesinde kalır. hemde benzinli. şimdi bu kişi eğer istediği donanımlara sahip leon yerine gidip boş bir a3 alırsa SİZE GÖRE PREMIUM bir araç alacak. bana göre marka algısının yarattığı güce kapılarak bu aracı alacak.

    yani detaya girersek. full+full bir seri üretim dizel aracı bırakıp benzinli ve boş bir aracı alacak. peki bunu yapmaya iten sebep nedir? bu tamamen o markanın oluşturmuş olduğu premiumluk algısıdır. yani bir satış stratejisi olarak bir malın marka algısı fiyatı popülerliği ve benzeri sebeplerle satışının arttırılması ve karlılığının yuksek gerçekleşmesmesini, bu malın hedef aldığı kitlenin ortalama mal üzeri bir mal almak isteyen kitleye uygulanmasının sonucudur.

    buna odaklanma politikası denir. bu bir stratejidir. yoğun olarak kalite algısı rakiplerden öne çıkan üstünlikler vs vurgulanarak aynı ülkemizde doğuş otonun vw markasına yaptığı gibi marka premiumlaşır.

    en başta söylediğim gibi bu örnekteki premium araç alan kişi aslında yaratılan marka algısına kapılmıştır. peki bu araç gerçekten premiummudur?

    premium kelimesi sizinde belirttiğiniz gibi özel yapım çok kaliteli vs anlamlarında da gelmekte. işte sizlerle benim aramızdaki farklı görüş burada yatıyor. siz diyorsunuzki o bomboş a3 te premium bir üründür. ama ben diyorumki o ürün premium ürün üretirim algısı yaşatan bir markanın normal bir ürünü.

    hatta cevabı ekliyorum peki o ürün premiumsa aynı sınıfta olan örenğin focus rs nedir? premiummu değilmi? golf r nedir?
    ve şu sonuca ekliyorum. her markanın algısı farklıdır. audinin algisi tabiiki forddan üsttedir. ama fordun da mutlaka premium kalitede araçları üretebilme imkanı vardır. dolayısıyla bundna dolayı standart ve seri üretim ortalıkta çok görülen bir mala premium denmesi mantıksız olmaktadır.

    sonuç olarak premium mal özel yapım olana denmelidir. gerçekten özel yapılarak az sayıda sınırlı üretilerek ve çok fazla ortalıkta görülmemeldiir.
    üst markaların normal ürünleri premium algısı yaratılarak satılan normal ürünlerdir.

    ama tüm markaların premium ürün üretme gücü mutlaka vardır ve bu ürünler premşum algısı yaratmış markaların ürünleri ile kapışabilir. (vw phaeton-mercedes s serisi gibi)

    son söz:
    premium lagısı yaratmanın ön koşulu yuksek müşteri ilgisidir. kelima anlamı olarak bunu bulamasanızda bu bir pazarlama stratejisidir.premiumluk satış talebinin yuksek olmasıdır. ülkemizde volvoya premium denmek istenmemesinin bir sebebi de satışının ve ağının zayıf olmasıdır. insanlar ister istemez çok talep etmiyor ve talebin zayıflığı markanın gücünü baltalıyor. ama amerikada en beğenilen ve sahip olunması istenen araçların başında gelir.



    Hocam merhaba,

    Ben hiçbir mesajımda golf R, audi a3, focus rs türü marka modelden bahsetmedim.

    "Markalar premiumdur modeller değil" ya da "modeller premiumdur, markalar değil" falan da demedim.

    Hatta premium kelimesinin dilimize nasıl çevrildiğinden ya da çevrilmesi gerektiğinden de bahsetmedim.


    Vurguladığım nokta dilin gerçek anlamında da (literal meaning) yüklenen anlamında da (figurative meaning) premium kelimesinin "daha üst kalitede" olduğu idi.

    Bunu sadece İngilizce üzerinden örneklendirdim.

    Bu dilimize geçerken her kelimede olabileceği gibi anlam kaymasına uğruyor olabilir.

    Ama ingilizcede bu ifade gerçek anlamıyla da yüklenen anlamıyla da "ilgi gören" anlamına gelmemektedir.

    Premium markalar (premium olmayan) rakiplerine göre daha yüksek bir kalite algısı yerleştirebilmişlerdir.

    Bunun sonucunda da yine (premium olmayan) rakiplerine göre daha yüksek bir fiyatlandırma ile pazarlanmaktadırlar.

    Kalite ve fiyatlandırma kelimeleri de önceki mesajımda da belirttiğim bigi premium kelimesinin anlamlarıyla örtüşmektedir zaten.


    Siz kaliteli olan ve haliyle daha yüksek fiyattan satılan araçların bunların sonucunda daha fazla ilgi gördüğü için premium kelimesine "daha fazla ilgi görüyor" gibi yeni bir anlam yükleyebilirsiniz.


    Ama bu daha fazla ilgi görmesi sadece ve sadece kalite yükseltilmesi veya kalite algısının yükseltilmesini takiben bir de daha yüksek fiyat çekme şeklinde gerçekleşirse bu anlama gelecektir.

    Yani önermeniz premium kelimesinin benim belirttiğim anlamları üzerinden gidildiğinde bir yere çıkabilir.

    Yoksa kalitesiz ve haliyle ucuz modeller de ilgi görebilir.

    Başka birileri de kalkıp çok kaliteli olmayan ama benzer paraya daha çok donanım sunan bir araca "ilgi gösterip" onu tercih edebilirler.

    Bu ilgi görme durumunun tek veya öncelikli gerekçesi "premiumluk" demek tamamen yanlış bir yargı olacaktır.

    Yani premium kelimesinin sözlük anlamı olarak da kullanılan anlamı olarak da "ilgi görme" ile "doğrudan" bir alakası yoktur.

    quote:

    premium kelimesi sizin de belirttiğiniz gibi özel yapım çok kaliteli vs anlamlarında da gelmekte. işte sizlerle benim aramızdaki farklı görüş burada yatıyor. siz diyorsunuzki o bomboş a3 te premium bir üründür. ama ben diyorumki o ürün premium ürün üretirim algısı yaşatan bir markanın normal bir ürünü.


    Yukarıda bir kez alıntıladığım kısım olayı özetliyor aslında.

    Benim dediğimi siz kabul ediyorsunuz zira ben size bunun böyle olduğunu kaynaklarıyla birlikte açıklamaya çalıştım.

    Bu durum kendi görüşüm olduğu için değil, gerek sözlük anlamı, gerekse de sektör içindeki kullanımı bu olduğu için böyle yazdım.

    Oysa siz aramızda görüş farkı dediğiniz farkı kaynak göstererek açıklamış değilsiniz.

    "Bu ifadeler bu anlamlara da gelmekte" demeniz yazdıklarımı doğruluyor ama siz daha kendi yazdıklarınızı doğrulayacak kaynak sunmamışken benim sizin yazdıklarınızda haklılık payı olduğunu düşünmemi beklemeniz gerçekten ilginç geliyor bana.

    Kendi fikrinizi beyan etmeniz ve yine kendi fikrinizi destekleyecek ama kaynak özelliği olmayan birkaç örnek vermiş olmanız yazdıklarınıza katılmamı sağlamadığı gibi kendinizi ifade etmenize yardımcı olmuyor.

    Kaldı ki yukarıda da dediğim gibi ben marka modelden bahsetmedim.

    Özetlersem, yazdıklarınıza birebir referans /kaynak gösteremediğiniz sürece bu sadece sizin kişisel görüşünüz olmaya devam edip dil açısından da otomotiv sektöründe kullanım açısından da taraftar bulamayacaktır.


    Orta yol bulma seçeneği ise kendi adıma, sadece güzelce ve birbirimizi kırmadan yazıştığımız için/sürece "gönüller bir olsun" şeklinde gerçekleşecektir zira benim önceki mesajımda olduğu gibi savınızı desteklemek üzere ekleyebileceğiniz kaynağınız mevcut değil ise güzel ve düzeyli bir yazışma olarak forumun sayfalarında yerini alacaktır.

    Bizim de faydalanabileceğimiz bu tür bir kaynağınız var ise paylaşmanızı rica ederim.


    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Bir konunun daha sonuna geldik. Bir başka konuda görüşmek üzere. Esen kalın

    Yahu abi biz bu konuya zaten çoktan son vermiştik Haluk boyasını çekmiş ,abi sende cilasını çekte parlasın


    Sen gelmez oldun abi,özledik ... @..neyzen..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 2 Aralık 2013; 19:12:13 >
  • Selamlar.
    Konunun ilk mesajında premiumun çok tutulan,çok tercih edilen olduğu söylenmiş,ve işin içine golf yerleştirilmiş,ancak tamamen gerçek dışı bir beyandır.
    Golf,veya passat hiç bir zaman premium olmayacaktır.
    Premium olan bu araçların audideki ağabeyleri a3 ve a4tür.

    Geldik premium kelimesine.
    Premium demek standartların üstünde demektir.
    Standartların üstü nedir otomobile vurursak?
    Standart otomobilden daha güzel,daha kaliteli,veya daha güçlü,daha yetenekli,daha büyük imaja sahip araç sınıfı demektir bir yerde.
    Yani bir aracın premium olması için standart araçlardan öte bir şeyler sunması gerekir.
    Konuya golf girilmiş,ben premium kompaktlar üzerinden devam edeyim.
    Bizim forumda özellikle de alman sempatizanı arkadaşlarda son dönemde bariz bir alfa ve volvo antipatisi mevcut bu kesin.
    Bugün volvonun premium sınıftaki rakiplerinde bile v40ın kalitesi sağlamlığı gücü yok,alt kompakt sınıfı nereden konuşuyoruz?forumun anketinde bile en yakın premium rakibine fark atmış bir araçtan bahsediyoruz.
    Alfaya gelince.
    Bugün giulietta gibi yol tutabilen 1 tane kompakt sınıf araç var o da premium bir üye=====> 1 serisi.
    Bugün giuliettanın dizaynını kimse tartışmıyor,170 hp lik motorunu da,tct şanzımanını da,sportifliğini de.

    Alt kompakt sınıfta kimde var bunlar?Hangi marka/modelde?
    Hiç birinde.
    8c yi tartışabilir miyiz?brerayı?spideri?159u?4cyi?S60ı S80i?xc60ı xc90ı?
    Tartışamayız.Gülünç duruma düşeriz.
    Kısacası artık bu belli markalara olan antipatimizden vazgeçmemiz gerek.
    Eğer alfa veya volvo,alman rakiplerinden daha yetenekli ,veya daha üstün araçlar hazırlayabiliyorsa onları alkışlamak gerekir.
    premium değil tarzı suçlamalara maruz bırakmak,veya hiç bir şekilde premium olmayan araçları premium sınıflara çekmeye,yapamayınca da premiumları onların rakibi ilan etmeye çalışmak değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 2 Aralık 2013; 19:28:53 >




  • M,duzen arkadasin premiumdan anladigi doluluk oldu simdide, ilk sayfalarda cok satan premiumdu simdide olayi doluluga getirdi, dolu focus premium bos audi premium deglmis marka algisiyla satiliyormus:)) cok komik arkadas gercekten yok golf r premiummus oda neyse git a 45 amg al ozaman derler , premium markadir kalitedir ,, focusu doldurup megane i golfu doldurup audiden mercedesten daha ucuza biniyorum dolu araca dersen burda sana gulerler, aracin herneyse git geely yada dacia al agzina kdr doldur bin, suan farzedelim bos golfe biniyorsun , gidipte geely i agzina kdr doldurup verseler aracindan ucuz olacak hemde, golfu birakip geely e binermisin, sende marka algisina para vermiyorsan gidip dacia felan alip agzina kdr doldurup binmen lazim,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrica m.duzen kardes belirtmeden gecemiycem, mercedes e serisinden bmw 5 serisinden audi 5.serisinden premium baslar diyorlarda, mercedes e serisinin baz donanimda cam tavan opsiyinel , kumas koltuklar yari deri var, koltuklar isitmali degil, keza audi seriside boyle koltuklari kumastir, bmw debunlardan geri kalmaz baz donanimda, senn mantiga gore bunlarda baz donanimda dolu degil premium u haketmiyor ozaman,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.