Şimdi Ara

Premium marka , Premium araç. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70
Cevap
0
Favori
2.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Her malın-hizmetin bir fonksiyonel fayda/maliyet oranı vardır.

    Ortalama gelir düzeyi yakın tüketicilerin tercihleri alınan malların fayda/maliyet oranı ile nominal faydasının piyasadaki malların genel ortalamasına yaklaştığı noktada yoğunlaşıyor.

    Aşağıda bir diagramla bunu örnekledim. Diagramda x ekseni fiyatı, y ekseni ise kırmızılar için fayda/maliyet oranını, maviler için ise nominal faydayı işaret ediyor.

     Premium marka , Premium araç.


    Merkezde toplanmış olan örnekler vw, ford, renault vs gibi fayda maliyet oranı ve nominal faydası piyasa geneline göre ortalama olanları gösteriyor.

    Sağ taraftakiler dacia, belki seat gibi faydası görece daha düşük fakat buna karşılık ödenen bedeli çok daha düşük yani fayda maliyet oranı daha yüksek olan fakat böyle olmasına rağmen az tercih edilen örnekleri.

    Sol tarafta olanlar ise faydası ortalamanın üstünde fakat buna karşılık istenen bedel ortalamanın çok çok üstünde dolayısı ile fayda/maliyet oranı düşük olan örnekleri yani bmw-mercedes gibi ürünleri gösteriyor. Premium ifadesi ödül, bonus vs anlamına gelen bir kelime, yani alınan ilave 1 birim ilave fayda için 1 birim yerine 2 birim, yani 1 brim fazladan (ödül-bonus olarak)ödenmesinden kaynaklanıyor.

    Şimdi diyeceksiniz ki e o zaman diagramın ortasındakiler de solundakilere göre premium...

    ... evet zaten ortalama gelir düzeyini düşürdüğünüzde yani bir bakıma grafiğin eksenini sola çektiğinizde bizim piyasamıza göre ortalama mallar premium, düşük kalite denebilecek mallar ise ortalama haline gelecektir, mesela moldovaya veya çini ele alırsanız durum bu şekli alır.

    Monacoya giderseniz yani grafik eksenini sağa çekerseniz buradaki bmw-mercedes ortalama haline gelir, grafiğin daha sağından şu anda gözükmeyen bentleyler, ferrariler çıkar...

    Burada süre gelen o premium bu premium, premium marka model vs tartışması da genelde forumdaki üyelerin gelir düzeyleri arasındaki farklılıktan kaynaklanıyor...




    Nokta.

    Şu forumda tanışmak istediğim yegane kişilerdensin.

    Alıntıları Göster
    "Premium" kavramını markadan ziyade modele göre düşünmek lazım. Mercedes A Serisinin bana göre herhangi bir cazibesi yok, ama S Serisi için aynı şeyi söyleyemeyiz mesela. Aynı şey, Audi içinde örneklendirebiliriz, A3 gibi sıradan ve basit bir modelle A8'i aynı kalite değeri içerisinde yer vermek doğru olmaz. Aynı sınıf içerisinde yer alan, ama var oldukları sınıf içerisinde alt başlıklara ayrılan sınıflarda mevcut. Passat, İnsignia ya da Mondeo gibi modellerle; A4, C Serisi ya da 3 Serisi gibi modelleri tam anlamıyla bir tutamayız.

    Bazı markalarda baştan aşağıya Premium otomobil üretir ama yurdumuzdaki vergilendirme sisteminden dolayı birçok kişi, BMW-MERCEDES-AUDİ- üçlüsünü ulaşılmaz bir noktada görüyor. Olayın esas sorunu bu, var olduğun ülkedeki insanların alım gücü ve ülke şartları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    "Premium" kavramını markadan ziyade modele göre düşünmek lazım. Mercedes A Serisinin bana göre herhangi bir cazibesi yok, ama S Serisi için aynı şeyi söyleyemeyiz mesela. Aynı şey, Audi içinde örneklendirebiliriz, A3 gibi sıradan ve basit bir modelle A8'i aynı kalite değeri içerisinde yer vermek doğru olmaz. Aynı sınıf içerisinde yer alan, ama var oldukları sınıf içerisinde alt başlıklara ayrılan sınıflarda mevcut. Passat, İnsignia ya da Mondeo gibi modellerle; A4, C Serisi ya da 3 Serisi gibi modelleri tam anlamıyla bir tutamayız.

    Bazı markalarda baştan aşağıya Premium otomobil üretir ama yurdumuzdaki vergilendirme sisteminden dolayı birçok kişi, BMW-MERCEDES-AUDİ- üçlüsünü ulaşılmaz bir noktada görüyor. Olayın esas sorunu bu, var olduğun ülkedeki insanların alım gücü ve ülke şartları.

    Alıntıları Göster
    Ben yok muyum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    "Premium" kavramını markadan ziyade modele göre düşünmek lazım. Mercedes A Serisinin bana göre herhangi bir cazibesi yok, ama S Serisi için aynı şeyi söyleyemeyiz mesela. Aynı şey, Audi içinde örneklendirebiliriz, A3 gibi sıradan ve basit bir modelle A8'i aynı kalite değeri içerisinde yer vermek doğru olmaz. Aynı sınıf içerisinde yer alan, ama var oldukları sınıf içerisinde alt başlıklara ayrılan sınıflarda mevcut. Passat, İnsignia ya da Mondeo gibi modellerle; A4, C Serisi ya da 3 Serisi gibi modelleri tam anlamıyla bir tutamayız.

    Bazı markalarda baştan aşağıya Premium otomobil üretir ama yurdumuzdaki vergilendirme sisteminden dolayı birçok kişi, BMW-MERCEDES-AUDİ- üçlüsünü ulaşılmaz bir noktada görüyor. Olayın esas sorunu bu, var olduğun ülkedeki insanların alım gücü ve ülke şartları.

    Alıntıları Göster
    bu konuya cuk diye oturan bi video paylaşayım.bende 1 saat önce izledim.

    Otomobillerde premium kavramı nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Ben yok muyum?

    Seni mekanında basacam merak etme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Ben yok muyum?

    Seni mekanında basacam merak etme.

    Alıntıları Göster
    Eyvallah abi, sağol.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Ben yok muyum?

    Seni mekanında basacam merak etme.

    Evimin altında VW bayisi var, ara sıra pijamaları giyip Golf'ün içinde yatıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Eyvallah abi, sağol.
    Türkiye'deki en çok satılan ve okunan otomobil dergilerinden biri.
    Bakın Premium üçlü olarak hangi markaları veriyor.


    "Premium otomobil markaları arasındaki BMW, Mercedes-Benz’in yanındaki üçlemenin bir üyesi olan Audi’nin Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer’ın ağzından..... vs"



    http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Soylesiler/2010/12/16/audinin_alt_segmentlere_dogru_genislemesi_sart




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Geçen Fiat 500 premium bir modeldir dedim de bayağı karıştı ortalık... Evet premium modeller vardır.

    Premium bir modele sahip olduğuma sevindim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Geçen Fiat 500 premium bir modeldir dedim de bayağı karıştı ortalık... Evet premium modeller vardır.

    Fiatın hiç bir arabası pre değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4ssetza


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Geçen Fiat 500 premium bir modeldir dedim de bayağı karıştı ortalık... Evet premium modeller vardır.

    Fiatın hiç bir arabası pre değil

    Benim premium fikrim ise bir arabayı fiyatı değil kullanıcı kitlesinin premium yaptığı. Bu sebeple Fiat 500'ün de premium bir model olduğunu düşünmekteyim.
    Mesela herkes Aston Martinlere, Range Roverlara bayılır ama Top Gear'da bile bunlara futbolcu arabası denilerek dalga geçiliyor...

    Range Rover sahibinden çok Mitsubishi Pajero sahibine daha çok saygı duyarım mesela.
    Fiat 500 sahibine de Mini sahiplerinden daha çok saygı duyarım.
    Volvo sahiplerine BMW sahiplerinden daha çok saygı duyarım.
    Sırf Porsche logosu var diye Panamera'ya binen biri yerine Station Wagon RS6'ya binen bir kişi daha yukarıdadır gözümde.

    Benim gözümde premiumluk budur. Öbür türlü bahsedersek premium yerine pahalı kelimesini kullanmalıyız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4ssetza


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Geçen Fiat 500 premium bir modeldir dedim de bayağı karıştı ortalık... Evet premium modeller vardır.

    Fiatın hiç bir arabası pre değil

    Benim premium fikrim ise bir arabayı fiyatı değil kullanıcı kitlesinin premium yaptığı. Bu sebeple Fiat 500'ün de premium bir model olduğunu düşünmekteyim.
    Mesela herkes Aston Martinlere, Range Roverlara bayılır ama Top Gear'da bile bunlara futbolcu arabası denilerek dalga geçiliyor...

    Range Rover sahibinden çok Mitsubishi Pajero sahibine daha çok saygı duyarım mesela.
    Fiat 500 sahibine de Mini sahiplerinden daha çok saygı duyarım.
    Volvo sahiplerine BMW sahiplerinden daha çok saygı duyarım.
    Sırf Porsche logosu var diye Panamera'ya binen biri yerine Station Wagon RS6'ya binen bir kişi daha yukarıdadır gözümde.

    Benim gözümde premiumluk budur. Öbür türlü bahsedersek premium yerine pahalı kelimesini kullanmalıyız...

    Sizinki tamamen duygusal hocam. Premiumun tam karşılığı sizin söyledikleriniz ile alakası yok. Saygı duyabilirsiniz ama bu gerçekleri değiştirmez. Allah var fiatın benim gözümde en iyi arabası 500 ama marka bakımından bakıldığında hiç içimi açmıyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dark_elf

    Türkiye'deki en çok satılan ve okunan otomobil dergilerinden biri.
    Bakın Premium üçlü olarak hangi markaları veriyor.


    "Premium otomobil markaları arasındaki BMW, Mercedes-Benz’in yanındaki üçlemenin bir üyesi olan Audi’nin Yönetim Kurulu Üyesi Peter Schwarzenbauer’ın ağzından..... vs"



    http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Soylesiler/2010/12/16/audinin_alt_segmentlere_dogru_genislemesi_sart


    Bu kafayla Rolls Royce da premium değil?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4ssetza


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4ssetza


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Geçen Fiat 500 premium bir modeldir dedim de bayağı karıştı ortalık... Evet premium modeller vardır.

    Fiatın hiç bir arabası pre değil

    Benim premium fikrim ise bir arabayı fiyatı değil kullanıcı kitlesinin premium yaptığı. Bu sebeple Fiat 500'ün de premium bir model olduğunu düşünmekteyim.
    Mesela herkes Aston Martinlere, Range Roverlara bayılır ama Top Gear'da bile bunlara futbolcu arabası denilerek dalga geçiliyor...

    Range Rover sahibinden çok Mitsubishi Pajero sahibine daha çok saygı duyarım mesela.
    Fiat 500 sahibine de Mini sahiplerinden daha çok saygı duyarım.
    Volvo sahiplerine BMW sahiplerinden daha çok saygı duyarım.
    Sırf Porsche logosu var diye Panamera'ya binen biri yerine Station Wagon RS6'ya binen bir kişi daha yukarıdadır gözümde.

    Benim gözümde premiumluk budur. Öbür türlü bahsedersek premium yerine pahalı kelimesini kullanmalıyız...

    Sizinki tamamen duygusal hocam. Premiumun tam karşılığı sizin söyledikleriniz ile alakası yok. Saygı duyabilirsiniz ama bu gerçekleri değiştirmez. Allah var fiatın benim gözümde en iyi arabası 500 ama marka bakımından bakıldığında hiç içimi açmıyor...

    E zaten asıl mevzu yaşattığı duygu değil mi?
    Çok zengin birisi Fiat 500'e binse hiç sırıtmaz.

    Jay Leno da Fiat 500 sahibi:
     Premium marka , Premium araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4ssetza


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: m4ssetza


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Geçen Fiat 500 premium bir modeldir dedim de bayağı karıştı ortalık... Evet premium modeller vardır.

    Fiatın hiç bir arabası pre değil

    Benim premium fikrim ise bir arabayı fiyatı değil kullanıcı kitlesinin premium yaptığı. Bu sebeple Fiat 500'ün de premium bir model olduğunu düşünmekteyim.
    Mesela herkes Aston Martinlere, Range Roverlara bayılır ama Top Gear'da bile bunlara futbolcu arabası denilerek dalga geçiliyor...

    Range Rover sahibinden çok Mitsubishi Pajero sahibine daha çok saygı duyarım mesela.
    Fiat 500 sahibine de Mini sahiplerinden daha çok saygı duyarım.
    Volvo sahiplerine BMW sahiplerinden daha çok saygı duyarım.
    Sırf Porsche logosu var diye Panamera'ya binen biri yerine Station Wagon RS6'ya binen bir kişi daha yukarıdadır gözümde.

    Benim gözümde premiumluk budur. Öbür türlü bahsedersek premium yerine pahalı kelimesini kullanmalıyız...

    Sizinki tamamen duygusal hocam. Premiumun tam karşılığı sizin söyledikleriniz ile alakası yok. Saygı duyabilirsiniz ama bu gerçekleri değiştirmez. Allah var fiatın benim gözümde en iyi arabası 500 ama marka bakımından bakıldığında hiç içimi açmıyor...

    E zaten asıl mevzu yaşattığı duygu değil mi?
    Çok zengin birisi Fiat 500'e binse hiç sırıtmaz.

    Jay Leno da Fiat 500 sahibi:
     Premium marka , Premium araç.


    Alıntıları Göster
    Markaların sizin üzerinzide ilginç algılar oluşturmuş, bugun BMW,MERCEDES,AUDI gibi araçlara sıradan bir beyaz yaka çalışanı sahip olabilir. Bu premium-non premium olayı orta sınıfı ve üst orta sınıfı birbirine kırdırmaktan başka bir işe yaramıyor. Bugun kasmadan Corolla alabilen bir adam, biraz kasarak 320d alabilir, şimdi bu adam kodaman mı oldu?

    Ama TR koşulları malüm, burda 2000tl kazanan insanlar gelip 100k lik Mercedes C ye sıradan derse, çekememzlik vardır, sıradan bir insanın 50 maaşı Türkiyede bu markalar.




  • the.professor T kullanıcısına yanıt
    Sizin Teziniz Citroen örneği ile çürütülüyor kusura bakmayın Citroen 1980'lere kadar gerek çıkardığı modellerin kalitesi gerek döneminden ilerici ve radikal tasarımları ile bir dönem premium'du fakat şuandaki marka algısı ortada şimdi ben citroen'in Tarihine göre Citroen marka olarak premium dersem trollük yapmış olurum.

    Premium ibaresi bana göre yukarıda bazı arkadaşlarında dediği gibi ürünün müşteri portföyünde verdiği haz ve intiba ile alakalı bir durum. Mesela mercedes citan,axor gibi araçlar üretmesine rağmen otomobil konusunda entellektüelliği genel geçer ibarelerden ibaret kişilerce marka olarak premiumdur. Çünkü bir kişinin altında modeli ve model yılı farketmeksizin mercedes gördüklerinde edindikleri izlenim bir Toyota yada vw'ye göre bambaşkadır.

    Forumda gördüğüm bir diğer izlenim ise ikon ve premium kavramının karıştırılması.
    Mesela ilk nesil fiat panda ulaşılabilir normal bir araç iken bazı ülkelerde ikon değeri taşımaktadır. Yada Vw beetle,fiat 500 ve Morris mini gibi.

    O yüzden Fiat 500,Vw The beetle ,Mini gibi araçlar şuan muadillerinden çizgileri ile farklı olup pahalı satılmaktadır.Ve bu zamanla onları premium çitasına taşıyabilir.Nitekim Opel'in premium başlayıp şuan geldiği nokta gibi.

    edit:kelime hataları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hamza_007 -- 9 Ekim 2013; 18:43:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza_007

    Sizin Teziniz Citroen örneği ile çürütülüyor kusura bakmayın Citroen 1980'lere kadar gerek çıkardığı modellerin kalitesi gerek döneminden ilerici ve radikal tasarımları ile bir dönem premium'du fakat şuandaki marka algısı ortada şimdi ben citroen'in Tarihine göre Citroen marka olarak premium dersem trollük yapmış olurum.

    Premium ibaresi bana göre yukarıda bazı arkadaşlarında dediği gibi ürünün müşteri portföyünde verdiği haz ve intiba ile alakalı bir durum. Mesela mercedes citan,axor gibi araçlar üretmesine rağmen otomobil konusunda entellektüelliği genel geçer ibarelerden ibaret kişilerce marka olarak premiumdur. Çünkü bir kişinin altında modeli ve model yılı farketmeksizin mercedes gördüklerinde edindikleri izlenim bir Toyota yada vw'ye göre bambaşkadır.

    Forumda gördüğüm bir diğer izlenim ise ikon ve premium kavramının karıştırılması.
    Mesela ilk nesil fiat panda ulaşılabilir normal bir araç iken bazı ülkelerde ikon değeri taşımaktadır. Yada Vw beetle,fiat 500 ve Morris mini gibi.

    O yüzden Fiat 500,Vw The beetle ,Mini gibi araçlar şuan muadillerinden çizgileri ile farklı olup pahalı satılmaktadır.Ve bu zamanla onları premium çitasına taşıyabilir.Nitekim Opel'in premium başlayıp şuan geldiği nokta gibi.

    edit:kelime hataları
    Hyundai'nin Genesis, Equus, Santa Fe gibi araçları var.
    Fiat; Alfa Romeo'nun, Lancia'nın hatta Ferrari'nin sahibi...

    Her marka Premium modeller üretebiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Hyundai'nin Genesis, Equus, Santa Fe gibi araçları var.
    Fiat; Alfa Romeo'nun, Lancia'nın hatta Ferrari'nin sahibi...

    Her marka Premium modeller üretebiliyor.

    Alıntıları Göster
    Arkadaş nasıl bir tartışmadır bu böyle? Geliyorum premium, gidiyorum premium

    Yanınıza sevgilinizi/eşinizi/kız olan bir arkadaşınızı alın, hangi arabalara gözü takılıyorsa o araba premium'dur.

    Aha formülü de verdim işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Arkadaş nasıl bir tartışmadır bu böyle? Geliyorum premium, gidiyorum premium

    Yanınıza sevgilinizi/eşinizi/kız olan bir arkadaşınızı alın, hangi arabalara gözü takılıyorsa o araba premium'dur.

    Aha formülü de verdim işte

    Keske firmalar da bizim kadar kafa yorsa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..NeyzeN..

    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Arkadaş nasıl bir tartışmadır bu böyle? Geliyorum premium, gidiyorum premium

    Yanınıza sevgilinizi/eşinizi/kız olan bir arkadaşınızı alın, hangi arabalara gözü takılıyorsa o araba premium'dur.

    Aha formülü de verdim işte

    Keske firmalar da bizim kadar kafa yorsa

    Alıntıları Göster
    premium marka da vardır premium araçta vardır.
    premium olmayan markaların premium araçlarıda olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEYZEN61


    quote:

    Orijinalden alıntı: algebraic

    Arkadaş nasıl bir tartışmadır bu böyle? Geliyorum premium, gidiyorum premium

    Yanınıza sevgilinizi/eşinizi/kız olan bir arkadaşınızı alın, hangi arabalara gözü takılıyorsa o araba premium'dur.

    Aha formülü de verdim işte

    Keske firmalar da bizim kadar kafa yorsa

    Aynen abi ya, adamlar üretip etiketi basıp satıyorlar işte.

    Bana göre Volvo XC60, Audi Q5'den kat be kat daha premium.Bu düşüncemi kim değiştirebilir ki?

    Veya Alfa Giulietta; Audi A3'den daha albenili, daha çekici.

    Çok da zorlamamak lazım yani.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.