Şimdi Ara

Premium marka , Premium araç. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
2.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Modifiyeli Şahin S
  • Mercedes,hem ticari hem de hususi arac uretiyor.Dolayisiyla hususi araclara premium demek daha mantikli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bentley iyidir mesela

    Hangi modeli olsa da taş gibi premiumdur




    vallahi bunu yazacağım hiç aklıma gelmezdi ama içimde kalmasın

    bentley mulsanne yapım belgeselini izlemiştim

    belgeselden sonra diğer bentley modellerine bakmıştım

    mulsanne harici hepsinin içi; gözüme boşline olarak gözükmüştü.





  • Hocam genellemek arasında fark var
    Mercedes'de
    Bütün araçlar premium fakat citan premium değil
    Mitsubishi'de
    Mitsubishi Lancer evolation premium diğerleri premium değil
    Premium kavramı burdan çıkıyor zaten S80'i falan gören Volvo'yu premium ilan ediyor forumda..
  • En iyi araba altımdaki araba.
    Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış vesselam.(Benim fikrim bu kimseyi bağlamaz)
  • Özet ; pahallı araba premium , ucuz araba değil.
  • yaa o değilde linea şimdi B mi C mi hangi segment daha onu çözemedik
  • ELİT

    PORSCHE
    FERRARİ
    BENTLEY

    PREMİUM

    MERCEDES
    AUDİ
    BMW

    PREMİUM'A EN YAKIN

    VOLVO
    ALFA ROMEO

    ORTA PREMİUM YAKINLIK

    VOLKSWAGEN
    TOYOTA
    FORD
  • Premium dediğin Türkiye koşullarında BMW, Mercedes ve Audi'dir.

    Bu meseleyi uzatmanın kimseye bir yararı yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    yaa o değilde linea şimdi B mi C mi hangi segment daha onu çözemedik

    Babalar gibi B segmenti.

    Konuya gelirsek premium model bana daha mantıklı geliyor. Sonuçta Touareg, Phaeton gibi araçlar bence gayet de premium.
  • Hangi marka ya da model premium yahut değil tartışması çok su götürür.
    Ama diğer taraftan 90 bin TL verip 1.6 TDI DSG şanzımanlı Golf alıp sanki altlarında Bentley Mulsanne varmış gibi tavırları yok mu insanların, işte o tavır çok güldürüyor beni
  • Otomobil tarihi boyunca markalar premium olmuştur. Ancak günümüzde premium diye tabir ettiğimiz bir çok markanın ticari kaygılarla kendi seviyesinin altında araçlar üretmesi dolayısıyla DH forumda premium model kavramından bahsediliyor. Örneğin; Merc. A serisi, BMW 1 serisi (özellikle eski kasası)

    Yine geçmişte premium olduğu su götürmez bir gerçek iken son yıllarda mali nedenler veya markanın el değiştirmesi vs gibi sebeplerle 2. plana düşmüş, forumda yaşı yetmeyenler tarafından kabullenilemeyen 2 marka var; Volvo ve Alfa.

    Premium marka olmak bir kaç tane iyi otomobil üretmekle olmayacağı gibi bir kaç tane kendine yakışmayan araç çıkarmakla da marka premium'luğundan bir şey kaybetmez.

    Mercedes Citanı çıkardı diye premium olmaktan çıkmadı. Alfa'da son yıllarda 2 modele (giulietta ve mito) kadar düşmüştü. Ama bu ona kimliğini kaybettirmedi. Sonuçta ne oldu; 4C diye bir araçla geldiler. Şu anda alman dergileri bile Porsche caymanla karşılaştırmalarını yayınlıyorlar. Alfa dün premium değildi de bügün mü porsche ayarında araç çıkarınca premium oldu. Kısaca olay markaların tarihinde, marka algısında, genlerinde yatmakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the.professor -- 7 Ekim 2013; 18:33:29 >




  • premium marka demek, inanılmaz pahalı, ulaşılmaz araçlar üreten markalar demek değildir. fiyat doğrudan bir etmen değil, bir yansıma olarak görülmelidir.

    forumda inanılmaz sıkıntılar, bilgi eksiklikleri var otomobilleri segmentlere ayırma ve niteliğini belirleme hususunda. yıllar önce konuşulmuş bitmiş şeyler hala burda dönüp dönüp duruyor, Volvo premium mu, Audi premium mu, Saab mı premium vs. bir keşmekeşdir gidiyor.

    Premium olayını çok matah, çok süper birşeymiş gibi görüyor bir çok kişi, yukarıda Lancer Evo'ya premium diyenler var resmen. yahu Lancer Evo yolda giden ralli otomobili gibi, tamamen sürüşe odaklı çok performanslı bir otomobil. kendi efsanesi var, tutkunları hayranları var da premium ne alaka? öyle bir iddiası dahi yok mitsbishi'nin asla o kafada bir araba değil Evo, hepsini geçtim mitsbishi premium otomobil üreticisi değil. pazarda öyle bir iddiası yok.

    Premium marka, o segment içinde kendi otomobilini bir şekilde, tarzıyla teknolojisiyle, farklılığı ile özel kılan, akılda ciddi bir marka değeri oluşturan araçları üreten üreticilere deniyor. en önemli, kilit nokta marka değeri ve karakteri. diğer önemli nokta ise markanın kendini nasıl konumlandırdığı.

    120bin tl'lik Opel insignia biturbo vs premium araç değildir, Opelin en üst, en güçlü, en donanımlı seçeneklerinden biridir o kadar. çok başarılı olabilir, hatta premium bazı araçlardan iyi de olabilir, Saab 9-3 gibi veya Audi A4 gibi, bu mümkün. ama 60bin tl'den başlayan Audi A1 premiumdur. minik sınıf araba arayan ama buna ciddi paralar verebilecek müşteriyi seçer. markası, sınıfına göre kalitesi ortadadır, özellikleri, kişiselleştirebilme opsiyonları ortadadır, üretimi görece pahalı bir araçtır, Audi'nin marka değeri yüksektir.

    ayrıca premium otomobil olgusu tartışılmaz, sencesi bencesi olmaz. iyi otomobil, kötü otomobil gibi değildir. Bugatti de premium otomobildir, Saab'da. Volvo'da öyledir, Spyker'da Koenigsegg'de, MINI'de, Lexus'de bunu hayvanlar alemindeki memeliler grubu gibi düşünün. fare de memelidir, mavi balina'da. ikisi aynı boyutlarda veya hızlarda değil, birinin eti yağı daha pahalı diye memeliler sınıfından kafana göre çıkaramazsın.

    burda tek kilit nokta, farkın eskisi kadar fazla, makasın eskisi kadar açık olmadığı. eskiden bir Laguna ile Vectra ile, C serisi arasında büyük farklar olurdu örneğin, kabin genişliği dışında hemen her konuda. şimdi teknolojinin de globalleşmesi, kaynaklara ve know-how'a daha kolay erişilmesi paralelinde, eskisi kadar ciddi farklar yok, hatta pek çok klasik markanın modeli premium eşlenikleri ile rekabet edebiliyor rahatlıkla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ertify

    Ben bu premium olayını hiç anlamıyorum. Premium olsa ne gibi artıları oluyor insan üstünde? Veya premium olan araç çok az mı yakıyor, çok havalımı gösteriyor ya da egoları mı tatmin ediyor? Sonuçta bahsettiğimiz bir demir yığını ve a noktasından b noktasına götürmek için tasarlanmış araçlardır. Araç alırken kıstas premium yerine konfor güvenlik ve fiyat / performans oranı olmalıdır. Premium gibi ego tatmininden başka bir işe yaramayan kavramı çok gereksiz buluyorum.

    Hocam zaten premium denilen şey bahsettiğiniz kıstaslardan çok da ayrı bir kavram değil. Premium araç kullanıcısına daha iyi bir deneyim yaşatmak için, daha konforlu, daha güvenli bir sürüşü, sorunlar karşısında kullanıcısının daha az zahmet çekmesini, araç içinde kendisini daha özel hissetmesini, ihtiyaçlarını daha kolay ve daha rahat bir şekilde gidermesini sağlar. İnşallah premium denilen bir araca bindiğinizde, siz de gerçekten bir demir yığını olmadığını anlayacaksınız




  • Her malın-hizmetin bir fonksiyonel fayda/maliyet oranı vardır.

    Ortalama gelir düzeyi yakın tüketicilerin tercihleri alınan malların fayda/maliyet oranı ile nominal faydasının piyasadaki malların genel ortalamasına yaklaştığı noktada yoğunlaşıyor.

    Aşağıda bir diagramla bunu örnekledim. Diagramda x ekseni fiyatı, y ekseni ise kırmızılar için fayda/maliyet oranını, maviler için ise nominal faydayı işaret ediyor.

     Premium marka , Premium araç.


    Merkezde toplanmış olan örnekler vw, ford, renault vs gibi fayda maliyet oranı ve nominal faydası piyasa geneline göre ortalama olanları gösteriyor.

    Sağ taraftakiler dacia, belki seat gibi faydası görece daha düşük fakat buna karşılık ödenen bedeli çok daha düşük yani fayda maliyet oranı daha yüksek olan fakat böyle olmasına rağmen az tercih edilen örnekleri.

    Sol tarafta olanlar ise faydası ortalamanın üstünde fakat buna karşılık istenen bedel ortalamanın çok çok üstünde dolayısı ile fayda/maliyet oranı düşük olan örnekleri yani bmw-mercedes gibi ürünleri gösteriyor. Premium ifadesi ödül, bonus vs anlamına gelen bir kelime, yani alınan ilave 1 birim ilave fayda için 1 birim yerine 2 birim, yani 1 brim fazladan (ödül-bonus olarak)ödenmesinden kaynaklanıyor.

    Şimdi diyeceksiniz ki e o zaman diagramın ortasındakiler de solundakilere göre premium...

    ... evet zaten ortalama gelir düzeyini düşürdüğünüzde yani bir bakıma grafiğin eksenini sola çektiğinizde bizim piyasamıza göre ortalama mallar premium, düşük kalite denebilecek mallar ise ortalama haline gelecektir, mesela moldovaya veya çini ele alırsanız durum bu şekli alır.

    Monacoya giderseniz yani grafik eksenini sağa çekerseniz buradaki bmw-mercedes ortalama haline gelir, grafiğin daha sağından şu anda gözükmeyen bentleyler, ferrariler çıkar...

    Burada süre gelen o premium bu premium, premium marka model vs tartışması da genelde forumdaki üyelerin gelir düzeyleri arasındaki farklılıktan kaynaklanıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 7 Ekim 2013; 19:27:17 >




  • Herkesin bir premiumu vardir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    Premium kavramı geçmişten günümüze firmanın yarattığı algı ile alakalıdır. Audi, Mercedes ve Bmw ile ilk üçe girer ama iki marka say deseler Audi bu üçlünün dışında kalır. Benim için alfa romeo ve volvo premium değildir, ama galerici markası dediğimiz markaların üstündedir. Yazdıklarım kişisel görüşlerimdir, sadece benim satın alma kararlarımı etkiler.

    Aynısını yazacaktım. Altına imzamı atarım. İlk iki belli. Üçüncü de sonradan geldi. Gerisi de yoktur benim için. Ayrıca aynen dediğiniz gibi premium marka vardır, premium model yoktur. Premium marka aynı model gamında ürettiği araca rakiplerinden fazla fiyat koyup satabilen markadır. Citan da olsa, bisiklet de olsa bu böyledir. Bugün insanlar Mercedes'in BMW'nin tişörtlerine bile para döküyorsa bu araçların iyi veya kötü olmasından değil markanın imajı sebebiyledir.




  • Bu konuda herkesin görüş açısı farklıdır diye umut ediyorum , bence markadan değil modellerden meydana gelir premium araç ,

    Mercedes C serisi mesela en full modelini alsanız Premium araç olur,

    Ama tutup ta Halojen farlı sunroofu olmayan bir Mercedes C serisi alsanız premium olmaz kanaatimce. Aynı şekilde Bmw 3 seriside öyle.

    Bir de premium aracı premium yapacak donanımlar da vard
    ır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Her malın-hizmetin bir fonksiyonel fayda/maliyet oranı vardır.

    Ortalama gelir düzeyi yakın tüketicilerin tercihleri alınan malların fayda/maliyet oranı ile nominal faydasının piyasadaki malların genel ortalamasına yaklaştığı noktada yoğunlaşıyor.

    Aşağıda bir diagramla bunu örnekledim. Diagramda x ekseni fiyatı, y ekseni ise kırmızılar için fayda/maliyet oranını, maviler için ise nominal faydayı işaret ediyor.

     Premium marka , Premium araç.


    Merkezde toplanmış olan örnekler vw, ford, renault vs gibi fayda maliyet oranı ve nominal faydası piyasa geneline göre ortalama olanları gösteriyor.

    Sağ taraftakiler dacia, belki seat gibi faydası görece daha düşük fakat buna karşılık ödenen bedeli çok daha düşük yani fayda maliyet oranı daha yüksek olan fakat böyle olmasına rağmen az tercih edilen örnekleri.

    Sol tarafta olanlar ise faydası ortalamanın üstünde fakat buna karşılık istenen bedel ortalamanın çok çok üstünde dolayısı ile fayda/maliyet oranı düşük olan örnekleri yani bmw-mercedes gibi ürünleri gösteriyor. Premium ifadesi ödül, bonus vs anlamına gelen bir kelime, yani alınan ilave 1 birim ilave fayda için 1 birim yerine 2 birim, yani 1 brim fazladan (ödül-bonus olarak)ödenmesinden kaynaklanıyor.

    Şimdi diyeceksiniz ki e o zaman diagramın ortasındakiler de solundakilere göre premium...

    ... evet zaten ortalama gelir düzeyini düşürdüğünüzde yani bir bakıma grafiğin eksenini sola çektiğinizde bizim piyasamıza göre ortalama mallar premium, düşük kalite denebilecek mallar ise ortalama haline gelecektir, mesela moldovaya veya çini ele alırsanız durum bu şekli alır.

    Monacoya giderseniz yani grafik eksenini sağa çekerseniz buradaki bmw-mercedes ortalama haline gelir, grafiğin daha sağından şu anda gözükmeyen bentleyler, ferrariler çıkar...

    Burada süre gelen o premium bu premium, premium marka model vs tartışması da genelde forumdaki üyelerin gelir düzeyleri arasındaki farklılıktan kaynaklanıyor...




    Nokta.

    Şu forumda tanışmak istediğim yegane kişilerdensin.




  • premium nedir az çok anladım forumla herkeste biliyodur ama mercedes kötü yolda, geçen bi citan gördüm arkasına 110 bg olduğunu yazmışlar yuh dedim mercedeste ne hallere düştü diye
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.