Şimdi Ara

PRODIZEL & EURODIZEL kullanımı hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
15.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar mazot alırken değişiklik yaparak eurodizel almak yerine petrol ofisinden prodizel aldım. Performans olarak bir fark görmedim aracın ani hızlanması rampa çekişi vs. değişiklik yok. 1 depoya eurodizele göre daha fazla km yapıldığı söyleniyor ona dikkat etmedim. Fakat aklıma takılan uzun süreli kullanımda aracın motoruna turbosuna veya herhangi birşeyine zarar verir mi ? Aracım 2012 model 8000 kmde Volkswagen Jetta 1.6 TDI DSG Highline. Bana 15000 km servisinde bu aracın motoru ne böyle demesinler :)
    Vereceğiniz değerli bilgileri dört gözle bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. Saygılar..



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Pro Dizel ve Euro Dizel Arasındaki Fark

    Pro Dizel Nedir?

    Pro Dizel, geleneksel dizel yakıtına biyodizel eklenerek oluşturulan bir yakıt türüdür. Bu karışım, çevresel faydalar sağlamayı ve emisyonları azaltmayı amaçlar.

    Euro Dizel Nedir?

    Euro Dizel, Avrupa Birliği ülkelerinde satılan ve uluslararası emisyon standartlarını karşılayan bir dizel yakıt türüdür. Euro Dizel yakıtları, kükürt içeriği ve diğer emisyon değerleri bakımından farklılık gösterir.

    Pro Dizel ile Euro Dizel Arasındaki Farklar

    • Yakıt Karışımı: Pro Dizel, dizel yakıta biyodizel eklenerek oluşturulurken, Euro Dizel, sadece dizel yakıttan oluşur.
    • Çevresel Etki: Pro Dizel, biyodizel içeriği nedeniyle Euro Dizel'e göre daha çevrecidir ve daha düşük emisyonlara sahiptir.
    • Aracın Uyumlu Olması: Tüm dizel araçlar Pro Dizel ile uyumlu değildir. Aracınızın Pro Dizel ile uyumlu olup olmadığını kontrol etmeniz önerilir.
    • Fiyat: Pro Dizel genellikle Euro Dizel'den daha pahalıdır. Bunun nedeni, biyodizelin daha yüksek üretim maliyetleridir.
    • Uygunluk: Pro Dizel, sadece biyodizelin mevcut olduğu bölgelerde kullanılabilir. Euro Dizel ise daha yaygın olarak bulunur.

    Özetle:

    Pro Dizel, çevresel faydalar sağlamak için biyodizel eklenmiş bir dizel yakıt türüdür. Euro Dizel ise Avrupa emisyon standartlarını karşılayan bir dizel yakıttır. Pro Dizel, çevresel duyarlılığı olan ve emisyonları azaltmak isteyen araç sahipleri için bir seçenek olabilirken, Euro Dizel daha yaygın olarak bulunur ve mevcut tüm dizel araçlarla uyumludur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu yakitlarin hepsi eurodiesel, kimi prodizel diyer, kimi vpower dizel diyor, kimi ultimate dizel diyor, aralarinda fark var ama aman aman degil, ben olsam sahibini tanimiyorsam eger po'dan yakit almazdim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz

    Bu yakitlarin hepsi eurodiesel, kimi prodizel diyer, kimi vpower dizel diyor, kimi ultimate dizel diyor, aralarinda fark var ama aman aman degil, ben olsam sahibini tanimiyorsam eger po'dan yakit almazdim.

    hocam sahibinden kastınız yakıta karıştırılması mümkün maddeler midir ? Eurodizel yerine de vmax mıdır nedir onu demek istemiştim :)
  • prodizel biraz daha kalın diye duymuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muvee

    quote:

    Orijinalden alıntı: nkaradeniz

    Bu yakitlarin hepsi eurodiesel, kimi prodizel diyer, kimi vpower dizel diyor, kimi ultimate dizel diyor, aralarinda fark var ama aman aman degil, ben olsam sahibini tanimiyorsam eger po'dan yakit almazdim.

    hocam sahibinden kastınız yakıta karıştırılması mümkün maddeler midir ? Eurodizel yerine de vmax mıdır nedir onu demek istemiştim :)

    Aynen oyle, dizelde ilk tercihim shell sonra opettidir, po'yla cok samimi olmayin :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu başka yere kayıyor ama eksiksiz 6 senedir PO'dan Eurodiesel yakıt kullanıyorum en ufak bi sorunla karşılaşmadım.
    Yukarda arkadaşında dediği gibi prodizel biraz daha kalın diye biliyorum bende. Eskiden kırsal motorin vardı o da baya ucuzdu ama sonra kaldırdılar tek bir çeşit kaldı diye hafızamda kalmış.
  • Katkılı yakıtlar sadece daha verimli yanmayı sağlar buda vuruntuyu ve kurumu azaltır ve bir miktar tepki süresini kısaltır yoksa 100 hp lik aracınız 105 hp olmaz. Malesef hala benzinlide oktan , dizelde katkı güç sağlıyor sanılıyor.

    Bence katkılı tercih edin zaten fiyat farkı çok az tüketim azıcık düşse dengeliyor. Ayrıca aldığınız istasyonun kaliteside en önemli faktör. Full ü ucuz diye kimse beynemezdi ama şubeleri kendi işlettiği için yakıtı en güvenilir firmalardan biriydi. Kapandı çoğu şubesi bende totale geçtim sanki dpf daha sık tıkanıyor gibi hatta özellikle iyice sıcaklık yükselsin ve açılsın diye 3000 4000 devirde gezdim dpf temizliği olurken , 10 gün geçmeden tekrar oldu. Bidaha başka biryerden deniycem.

    Sonuç olarak iyi şube + katkılı yakıt doğru tercih ancak katkılı olduğu için güç farkı beklemeyin . Sessiz çalışma ve tepkilerin daha hızlı olması belki farkedebileceğiniz tek şey. Kurum oluşması ve vuruntu nedeniyle uzun süreçte oluşabilecek sorunlar ve performans düşüşünü de engellemiş olursunuz.




  • Boş yere Pahalı satılan mazotu almayın. Aldığınız istasyona güveniyorsanız ucuz olan dizeli tercih edin. O da Eurodizel.
  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim..
  • Po nun sitesinde prodizel icin tum araclarda kullanilabilir diyor.Ben yeni aldigim cmaxime prodizel aliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onboardx -- 30 Mayıs 2013; 21:30:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de Dizel tek çeşit olarak piyasaya sunulur!

    Sadece şirketler ek katkı ve edebiyat ile renk katar. Tabi bunların tamamı TSE normları dışına çıkamayacağı için birbirine yakın hatta ve hatta aynı dersek yeridir...

    Bakınız DİZEL ANALİZ KONUSU
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muvee

    Merhaba arkadaşlar mazot alırken değişiklik yaparak eurodizel almak yerine petrol ofisinden prodizel aldım. Performans olarak bir fark görmedim aracın ani hızlanması rampa çekişi vs. değişiklik yok. 1 depoya eurodizele göre daha fazla km yapıldığı söyleniyor ona dikkat etmedim. Fakat aklıma takılan uzun süreli kullanımda aracın motoruna turbosuna veya herhangi birşeyine zarar verir mi ? Aracım 2012 model 8000 kmde Volkswagen Jetta 1.6 TDI DSG Highline. Bana 15000 km servisinde bu aracın motoru ne böyle demesinler :)
    Vereceğiniz değerli bilgileri dört gözle bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. Saygılar..

    aracınızın motoru sıkıştırma oranı nispeten düşük (16) yeni nesil devirli bir dizel motor.dolayısıyla V Max Eurodizel almanızı öneririm.benim aracımdaki motor yüksek sıkıştırmalı(19.5) eski nesil TDI motor olduğundan ben prodizel alıyorum.Prodizel eski nesil yarı mekanik dizel pompalı araçlar için üretildiğinden yağlama özelliği daha fazla bir yakıt.V Max eurodizel ise setan sayısı yüksek yeni nesil düşük sıkıştırmalı yüksek devir çeviren common rail sistemli motorlara göre üretilmiştir.Setan sayısının yüksekliği yakıtın mümkün olduğu kadar hızlı ve tam yanmasına yardımcı bir unsur olup dolayısıyla piston kolları kısa yeni nesil motorlar için üretilmiştir..Yani burada önemli olan 3-5 kuruş değil bu teknik verilere göre motorunuza uygun yakıtı seçmenizdir.ha prodizel kullansanızda olur hiçbir zararı olmaz.ama verimlilik,yani yakıt tüketimi ve performans için özetle motorunuza uygun olarak V Max Eurodizel öneriyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 31 Mayıs 2013; 1:07:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: muvee

    Merhaba arkadaşlar mazot alırken değişiklik yaparak eurodizel almak yerine petrol ofisinden prodizel aldım. Performans olarak bir fark görmedim aracın ani hızlanması rampa çekişi vs. değişiklik yok. 1 depoya eurodizele göre daha fazla km yapıldığı söyleniyor ona dikkat etmedim. Fakat aklıma takılan uzun süreli kullanımda aracın motoruna turbosuna veya herhangi birşeyine zarar verir mi ? Aracım 2012 model 8000 kmde Volkswagen Jetta 1.6 TDI DSG Highline. Bana 15000 km servisinde bu aracın motoru ne böyle demesinler :)
    Vereceğiniz değerli bilgileri dört gözle bekliyorum. Şimdiden teşekkürler. Saygılar..

    aracınızın motoru sıkıştırma oranı nispeten düşük (16) yeni nesil devirli bir dizel motor.dolayısıyla V Max Eurodizel almanızı öneririm.benim aracımdaki motor yüksek sıkıştırmalı(19.5) eski nesil TDI motor olduğundan ben prodizel alıyorum.Prodizel eski nesil yarı mekanik dizel pompalı araçlar için üretildiğinden yağlama özelliği daha fazla bir yakıt.V Max eurodizel ise setan sayısı yüksek yeni nesil düşük sıkıştırmalı yüksek devir çeviren common rail sistemli motorlara göre üretilmiştir.Setan sayısının yüksekliği yakıtın mümkün olduğu kadar hızlı ve tam yanmasına yardımcı bir unsur olup dolayısıyla piston kolları kısa yeni nesil motorlar için üretilmiştir..Yani burada önemli olan 3-5 kuruş değil bu teknik verilere göre motorunuza uygun yakıtı seçmenizdir.ha prodizel kullansanızda olur hiçbir zararı olmaz.ama verimlilik,yani yakıt tüketimi ve performans için özetle motorunuza uygun olarak V Max Eurodizel öneriyorum.

    Şayet Petrol Ofisi sayfasına girip, ProDizel açıklamasına bakarsanız nerelerde kullanılmasına müsaade edildiğini görebilirsiniz... Bakınız altta resmini ekledim.
    Ayrıca yakıtların tanıtım sayfasında vurgu yapılan hususlar benzerlik teşkil etmekte. Eğer bunlarda bir fikir vermiyorsa o zaman farklı fiyat ödemeye devam edilebilir...

     PRODIZEL & EURODIZEL kullanımı hakkında




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.