AtlantisNET ile İki Yıllık Deneyimim
Firmaya yaklaşık iki yıldır aboneyim. Öncesinde kablo altyapısı olarak VDSL kullanıyordum, üstelik bina işlek bir ana cadde üzerinde olmasına rağmen TT dışında diğer firmaların altyapısı yoktu. Misafirliğe gittiğim yakın yerlerde binalarda kurulu kutuları görünce ufak bir araştırma yapıp taahhütsüz 1000 MBPS / 1 GBPS hızında bağlantı verdiklerini öğrendim. "Belki bizim binaya da bir gün uğrarlar," deyip beklemeye başladım. Sokaklarda dolaşırken ara sokaklarda daha fazla kablo ve kutu görüyor, çalışan görevlilere denk geldikçe sormadan geçmiyordum. Sonunda bizim binaya da kutu kurulunca hemen başvuru yaptım; o sırada adresim bile sistemlerine eklenmemişti. Biraz sabırsız davrandım diyebilirim.
Yaklaşık bir hafta içinde, henüz kablo ve kutu yeni çekilmişken hızlıca Tenda HG9 marka modem kurulumu yapıldı ve internet bağlantısı sağlandı. Doğrudan kabloyla test ettiğimde ortalama 950 MBPS upload/download hızına ulaştım ve daha ilk günden vazgeçilmezim oldu. Steam’de oyunlar ışık hızında iniyor, büyük dosyalarla çalışmak çok kolay. Tabii bazı siteler ve sunucular hız limitini kısıtlıyor ama sınırsız hızla indirme yapabilmek gerçekten büyük bir keyif.
Yakın zamanda eşimin ailesine de önerip aynı interneti bağlattım. Onlara verilen modemin farklı, Wi-Fi 6 destekli olduğunu görünce ben de talep ettim. Çağrı merkezinden olumsuz yanıt aldım ama forumda Muhammed Bey, taahhütlü sisteme geçmem durumunda hem modemi değiştirebileceğini hem de 350 TL gibi bir fiyatla 2025 Aralık’a kadar kullanabileceğimi söyledi. Hiç tereddüt etmeden kabul ettim. Eski modemi söküp firmanın Esenyurt’taki merkezine götürdüm ve yeni modemi aldım. Kurulumu kendim yaptım.
İnternete sürekli bağlı olmam gerektiğinden ve evden çalıştığımdan, ilk bağlandığında kesintiler olur mu diye VDSL aboneliğimi iptal ettirmemiştim. İlk ayın sonunda VDSL’e veda ettim. İlk iki ay boyunca birkaç kesinti oldu ama hiçbiri 8-10 saati geçmedi, toplamda 5 kez falan. Altyapı yeni olduğundan çok da takılmadım. Sonraki aylarda ise belediye kaynaklı hasarlar dışında neredeyse ayda bir kez, ortalama 3-5 saatlik kesintiler oldu. İki yıl içinde yalnızca bir kez hız düşüklüğü yaşadım, o da sanırım ülke çapında bir durumdu.
Modem özelliklerine gelince; ilk Tenda HG9 modelinin 2.4 GHz bandı, evdeki bazı çin işi güvenlik cihazlarını tanımıyordu ancak 5 GHz’de sorun yaşamadım. Gigabit LAN portları sayesinde kablolu cihazlarda tam hız alabiliyor, kablosuz cihazlarda ise 5 GHz bandında ortalama 300-350 Mbps hızını rahatça görebiliyordum. Wi-Fi 6 modeme geçtikten sonra cihazların tanımama sorunu ortadan kalktı. Küçük ama dubleks bir evde yaşıyorum ve evin en uzak köşesinde bile sorunsuz bağlantı alıyorum. Wi-Fi 6 destekli laptop ve telefonumla kablosuzda 600-700 MBPS arasında hız alabiliyorum; kablolu bağlantı ise her zamanki gibi tam hızda.
Özetle, Esenyurt ya da AtlantisNet fiber altyapısı olan bir bölgede yaşıyorsanız, kesinlikle şans vermelisiniz. Şu an bulunduğum binada 8 daireden 6’sı abone; abone olmayanlar genelde yaşlı veya sürekli burada yaşamıyor. Aşağıda görselleri ekliyorum. Zira tecrübeden çok hayat hikayem gibi oldu ama takılmayın artık
Masaüstü PC
Mobil
Buda binadaki aboneler.
MSI RTX 3060 Ventus 2X Çift Monitör Sorunu
MSI RTX 3060 Ventus 2X modeli GPU kullanıyorum. İki monitörüm var. İkinci olanı aktif kullanmıyorum, kapalı oluyor. İkinci kullandığım monitör kapalıyken (tüm kablolar takılı halde) monitör 5-10 dakikada bir sanki kabloyu söküp takıyormuşum gibi kendi kendine açılıp kapanıyor. Bazı oyunlar da sanki ekran yeniden boyutlanıyormuş gibi algıladığı için sorun yaratıyor. Örneğin eski bir oyun olan Ragnarok Online tamamen donarken Rust gibi güncel oyunlarda saliselik takılmalar yaşıyorum. Bu takılma sanki programlanmış gibi ortalama 5 saniyede bir kendini belli ediyor. Bütün bunların hepsi ikinci monitör kapalı iken oluyor. Açıkken hiçbir sorun yok. Denediklerim;
*Hâlihazırda iki monitör de DP kablosu ile bağlı. Farklı DP kablosu ve HDMI kablo kombinasyonlarını denedim, farklı yuvaları denedim. Sorun gitmedi.
* İkinci monitör olarak farklı bir monitör denedim, aynı sorunu gözlemledim.
*Monitörleri aynı Hertz ve çözünürlüklere ayarladım. Çeşitli yazılımları ve sürücüleri denedim, çözülmedi.
Tüm sürücüler güncel, temiz kurulum yapıldı. Aklıma gelen her şeyi denedim lakin sorun aynı şekilde devam ediyor. Önceki GPU modelim Sapphire RX 580 4 GB modeli idi ve hiç böyle bir sorun yaşamadım. Yardımı olur diye anakart ve işlemci bilgisini ekliyorum. Önerisi veya bilgisi olan?
CPU: AMD Ryzen 5800X.
MBD: MSI MPG B550 Gaming Edge WIFI
SAMSUNG DESTEK BİLİŞİM YETKİLİ SERVİS REZİLLİĞİ
Şu an içerisinde bulunduğum rezalet durumu size aktarmaya çalışacağım. 14.01.2019 Tarihinde Vatan Bilgisayardan Samsung S8 sm-g950f modelini satın aldım. Yaklaşık iki seneye yakın kullanımdan sonra doğal olarak Amoled ekran kullanan tüm Samsung cihazlarda olduğu gibi benim cihazımda da ekran yanması problemi baş gösterdi. Son 1 aydır batarya bitmesi konusunda da dengesizlik yaratmaya başladı. Normalde 1 günü rahat çıkarabiliyorken gün ortasında bitmeye başladı. Bu sorunlardan kaynaklı yine 7.12.2020 tarihinde ürünü aldığım şubeden müşteri hizmetlerine teslim ettim. Cihaz teslim alınırken resim çekildi. Kontrolleri yapılıp o şekilde servise yönlendirmek üzere teslim alındı.
İlk rezalet 14.12.2020 tarihinde diğer telefonuma gelen mesajla oldu. Cihazın gittiği Samsung Yetkili Servisi Destek Bilişim (Destech) Amoled yanığı kapsamında değişmesi gereken veya kalibre edilmesi gereken cihaza, cihazın ekranında dalgalanma var yetkisiz müdahale var denerek 1194.91 TL + KDV ekran değişim ücreti çıkarıldı. Mesajı görür görmez RED mesajı gönderdim ve doğrudan Tüketici Hakem Heyetine gitmeye karar verdim.
İkinci rezalet ise 23.12.2020 tarihinde telefon Vatan Bilgisayara geri döndüğünde cihazı görmemle oldu. Yukarıda bahsettiğin kusurlar dışında bir problemi olmayan cihaz geriye çalışmıyor şarj almıyor arka kapağı ayrılmış şekilde geri geldi. İçerindeki batarya ise yapışmamış gibi sallanıyor. Cihaz onarımına RED cevabı verdiğim halde cihaza benim isteğim dışında müdahale edilmiş. Sağlam gönderdiğim cihazı parçalayıp geri göndermişler.
Red mesajından sonra Destek Bilişim tarafından arandım yine ücret kısmı bana belirtildi ve reddettiğimi söyledim. Normalde bunun değişmesi gerektiğini, Amoled yanığı ile emsal kararlar olduğu ve Tüketici Hakem Heyetine gideceğimi söyledim. Bunu söyledikten sonra eminim ki orada teknisyen denilen mahlûk telefonu bilerek bu durumda bıraktı.
Bu iki günlük süre içerisinde Vatan Bilgisayar MH de çalışan görevli Merkeze mail attı. Destek Bilişimden Telefon buraya geldiğinde böyleydi diye bir cevap gelmiş. Bizde buradan gönderirken cihazın fotoğraflarını çekmiştik. Tüm detaylar cihazın çalıştığı vs herşey gözüküyor.
Bu süreci sıkı olarak takip edeceğim. Sonuçları editleyip buraya yazacağım. Sizden ricam mümkünse konuyu diğer sosyal medya platformlarına taşımanız ve öne çıkarmanız. Süreç içerisindeki tavsiyelerinize açığım. Destek Bilişim gibi rezil bir servis sunan ve yalanlarla iş yapmaya çalışan bir firma nasıl Samsung Yetkili Servisi olur
anlamıyorum. İki sene önce 3200 TL verecek aldığım cihazın sırf birileri canı öyle istedi diye çöpe atılmasına göz yumacak değilim.
Ekleme 1:(12.01.2021)
Vatan Bilgisayar cihazın düzeltilmesi için servise tekrar yönlendirdi. Bugün geri geldi. bu sefer kapağı yapıştırmışlar. batarya yine sallanıyor. ve sanırım batarya konnektörünü bağlamamışlar. cihaz sadece kablo ile çalışıyor. Teslim almadım. THH ye başvurdum. Şikayetvar üzerinden kayıt oluşturdum. Beni arayan çözüm yetkilisine durumu aktardıktan sonra ne dese beğenirsiniz? " Siz zaten cihazı arızalı olarak gönderdiğiniz için çalışıp çalışmaması o şekilde olması bir anlam ifade etmiyor." Düşünsenize arabanızda boya kusuru var servise veriyorsunuz servis size motoru tekeleri söküp veriyor ve diyorki zaten arızalı idi. İnsanın aklı ile oynuyorlar yemin ediyorum.
silinsin.
Konu yanlış yere açıldı.
Laptop Şarj Esnasında Kapanma Sorunu.
|
Son Giriş: 7 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: geçen ay
Mesaj Sayısı: 32
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 78
İkinci El Bölümü Mesajları: 9
Konularının görüntülenme sayısı: 3.452 (Bu ay: 168)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 38 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Sıcak Fırsatlar