



Çorap'ta Yıllık Stok İçin %50+20 indirim
Selam arkadaşlar,
İndirim ne zamana kadar sürer bilmiyorum. 2.000TL lik aldım.
"Peşin Fiyatına 3 TAKSİT"
Link:


Merhaba Arkadaşlar,
Bu yazıyı DijitalPi.com'dan aldım. İlgili arkadaşlar inceleyebilir. "Sağlık reklamlarınızı profesyonel ve yasalara uygun yönetmek için bizimle iletişime geçebilirler.
Yeni Sağlık Sektörü Reklam Yönetmeliği, sağlık hizmetlerinin “reklam” ve tanıtımlarını düzenlerken, bazı reklam uygulamalarını yasaklamıştır. İşte bu konular;
Sağlık alanında tanıtım ve bilgilendirmede temel ilkeler
Sağlık hizmet sunumunda örtülü veya açık reklam yapılması ve yaptırılması yasaktır. İlke ve esaslara uyulması kaydıyla tanıtım ve bilgilendirme yapılabilir. Ayrıca: Sosyal medya ve web sitelerindeki tanıtımlar bu yönetmeliğin ilkelerine uyulmalıdır. İlkeleri ihlal edenler ve paylaşımları yapanlar eşit derecede sorumludur.
Bu ilkeler;
- Tanıtım ve bilgilendirmeler, ahlak ve meslek etiği kurallarına uygun olmalıdır.
- Bilgilendirmeler sadece konusunda hukuken yetkili sağlık meslek mensupları tarafından yapılabilir.
- Sağlık tesisleri, uzmanlık alanlarından başka hasta kabul ve tedavi etme izlenimi veren yanıltıcı veya yanlış yönlendirici tanıtımlar yapamazlar.
- Bilimsel ve klinik olarak kanıtlanmamış veya resmi olarak tanımlanmamış tıbbi yöntemler hakkında tanıtım ve ya bilgilendirme yapılamaz.
- Tanıtım ve bilgilendirmeler sağlık tesisleri için;
- – Hasta kabul ve tedavi edilen uzmanlık dalları,
- – Adres ve iletişim bilgileri
- – Hizmet verilen sağlık alanıyla ilgili sağlığı koruyucu ve geliştirici nitelikteki bilgiler,
- – Hekim ve diş hekimleri için ise 1219 sayılı Kanun ile belirlenen ana dal ve yan dal uzmanlıklar
- – Akademik unvan, muayene gün ve saatleri,
- – Hasta kabul ettiği zaman ve mahal bilgisi
- – Hizmet verilen sağlık alanıyla ilgili sağlığı koruyucu ve geliştirici nitelikteki bilgiler ile sınırlıdır.
- 1219 sayılı Kanunda yer alan ana dal ve yan dal uzmanlığı dışında uzmanlık unvanı yazılamaz ve kullanılamaz.
- Sağlık tesisi hastaların sağlık hizmetine yönelik teşekkür mesajları ilettikleri izlenim oluşturacak faaliyetlerde bulunamaz.
- Hasta, sağlık profesyoneli veya kuruluşuna direkt ya da dolaylı yoldan yönlendirilemez.
- Tıbbi yardım, genel sağlık kontrolü, sağlık taraması, danışmanlık ya da bilgilendirme gibi hizmetler için, aracı organizasyonlar, yayınlar veya iletişim kanalları aracılığıyla belirli bir sağlık çalışanına veya kuruluşa hasta yönlendirmesi yapılamaz.
- Bir sağlık hizmetinin diğerlerinden daha üstün olduğu izlenimi oluşturulamaz.
- Web sitelerinde, en son güncelleme tarihi ve site editörünün iletişim bilgileri açıkça belirtilmelidir.
- Sağlık tesisleri ve doktorlar, internet arama motorlarına (Doktor Listeleme Servisleri, Google Benim İşletmem ve Web Sitelerine) kayıt olabilirler. Fakat, seçtikleri anahtar kelimeler ve arama sonuçlarında gözüken bilgiler bu yönetmeliğin ilkelerine uygun olmalıdır.
- Kişilerin bilgisi ve onayı olmadan telefonları aranamaz veya reklam ve tanıtım amaçlı mesaj, e-mail gönderilemez.
- Sağlık hizmetleri, pazarlama teknikleri gibi çekiliş veya hediye sunma yoluyla özendirilemez ve bu amaçla reklam veya tanıtım yapılamaz.
- Sağlıkla ilgili sosyal sorumluluk projeleri ve kampanyalar için tanıtım yapmadan önce Bakanlık izni gereklidir. Tanıtımlar sadece proje kapsamı, süresi ve yararlanıcılarla sınırlıdır.
- Uluslararası sağlık turizmi tanıtımları, Uluslararası Sağlık Turizmi ve Turistin Sağlığı Hakkında Yönetmelik’e uygun yapılmalıdır. (13/7/2017 tarihli ve 30123 sayılı Resmî Gazete)
- Bilimsel, istatistiksel ve haber amaçlı paylaşımlar hariç, organ ve doku bağışıyla ilgili tüm reklam ve tanıtım faaliyetleri yasaktır
- Tanıtım ve bilgilendirmelerde, hasta haklarının korunması için Hasta Hakları Yönetmeliği’ne uyulması gereklidir.(1/8/1998 tarihli ve 23420 sayılı Resmî Gazete).
- Tanıtım ve bilgilendirmeler, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve Kişisel Sağlık Verileri Yönetmeliği’ne uygun olmalıdır. (21/6/2019 tarihli ve 30808 sayılı Resmî Gazete)
Tanıtım ve bilgilendirmelerde görsel içerik kullanımı
Sağlık meslek ve kuruluşlarının hizmetlerini tanıtırken; tedavi öncesi ve/veya sonrası karşılaştırmalı ve talep oluşturan görseller kullanmak yasaktır. Ancak belirli kurallar dahilinde görsel içerik kullanılabilir.
- Paylaşılan görseller; ahlaka aykırı, sağlığı tehdit eden, kişilik haklarını ihlal eden, hastaların özel hayatını istismar eden veya toplumu yanıltıcı olmamalıdır.
- Hasta görsellerinin kullanımı için, hasta veya yasal temsilcisinin açık rızası gereklidir ve Hasta Hakları Yönetmeliği’ne uyulmalıdır. Açık rıza için, bu Görsel İçerik Kaydetme ve İşleme Onam Formu kullanılır.
- Hasta, paylaşılacak fotoğrafı önceden görebilir. Hasta veya yasal temsilcisi, fotoğrafın kullanım iznini her zaman iptal edebilir. Bu talep hemen işleme alınmalı ve uygulanmalıdır.
- Eğer hasta görüntü paylaşımına izin vermezse, bu durumun tedavi sürecini ve maliyetini etkilemeyeceği hastaya kesinlikle belirtilmelidir.
- Hasta görsel izni için ödeme ya da hediye kabul edemez veya indirim alamaz.
- Tanıtımda kullanılan görseller gerçekçi olmalı, yanıltıcı makyaj ya da teknolojik düzeltme kabul edilmez. İşlem ve çekim tarihleri gösterilmelidir.
- Hasta yorumları veya teşekkürler görsellerle paylaşılamaz. Görsel içeriklerin paylaşımlarında yorumlar tamamen kapatılmalıdır.
- Ameliyat veya tıbbi girişim esnasında ve ameliyathanede hasta görüntüsü paylaşılamaz.
- Mahrem bölgelere ait görsellerin paylaşılması genel ahlaka aykırıdır ve yasaktır.
- Sağlık tesisi veya ilgili sağlık meslek mensubunun kendisi görsel paylaşımlarını yapmaları gereklidir. Başkaları tarafından yapılan paylaşımlar, sağlıkçının sorumluluğunu kaldırmaz.
- Paylaşılan görsel içerikler; yazılı, görsel basın, sosyal medya platformları, internet siteleri gibi mecralarda sponsorlu olarak ya da ücret verilerek yayınlatılamaz.
- Bir sağlık profesyoneli veya kuruluşunun diğerlerinden üstün olduğunu gösterme amacıyla donanım, yer veya personel gibi unsurlarla ilgili görsel paylaşılamaz.
Sağlık Sektörü Reklam Yönetmeliğine Uygun Web Site ve Sosyal Medyada Neler Yapmalıyım?
- Web sitedeki tüm içeriklere en son güncelleme tarihi ve site editörünün iletişim bilgileri açıkça belirtilmelidir.
- Web sitede ve sosyal medyada diğerlerinden daha üstün olduğu izlenimi oluşturabilecek paylaşımlar ve içerikler silinmelidir. (Üstün teknoloji, son teknoloji, En İyi Hizmet, vb ifadeler.)
- Sosyal medyada tüm öncesi ve sonrası görseller kaldırılmalıdır.
- Web sitede ve sosyal medyada (videolar dahil) tüm doğrudan talep oluşturabilecek içerikler kaldırılmalıdır.
- Teşekkür mesajları silinmeli ve Instagramda pinlenmiş fotoğraflar kaldırılmalı.
- Popo, meme, vücut estetiğinde kullanılan açık fotoğraflar kaldırılmalı.
- “Ameliyat veya tıbbi girişim esnasında ve ameliyathanede hasta görüntüsü paylaşılamaz.” maddesine göre bu tür paylaşımlar kaldırılmalıdır.
- Hasta hikayelerinde öncesi ve sonrası görünler ve talep oluşturabilecek içerikler varsa kaldırılmalıdır.
- Web sitede ve sosyal medya tanıtımında kullanılacak işlem fotoğraflarında “İşlem ve çekim tarihleri” yazılmalıdır.
Kaynak: https://dijitalpi.com/yeni-saglik-sektoru-reklam-yonetmeligi-ozet-ve-anlasilir/
Not: Burada yazılan içerikler tamamen yönetmelikten yorumladığımız gibi özet içeriklerdir. Bu yüzden yönetmeliğin kendisini dikkatlice okuyarak aksiyon almanız önerilir.
Sevgili DH üyeleri,
Web sitemde yazmış olduğum bu harika yazıyı sizinle paylaşmak istedim.
Bu yazıda neler var?
1. Ürün Bulmak
2. Ürün Fikirlerini Değerlendirin ve Potansiyeli Görün
3. Araştırma Yapın
4. İş Planını Hazırlayın
5. Markanızı Oluşturun
6. Web Sitenizi Kurun
7. Yasal Olarak Firmanızı Kurun
8. Ödeme Almak İçin Sanal POS’unuzu Alın
9. Kargo Gönderimleriniz İçin Anlaşma Yapın
10. Lansman Yaparak Satışa Başlayın
E-ticarete Nasıl Başlanır?
Bir e-ticaret işine başlamak en az fiziksel bir mağaza açmak kadar hatta biraz daha fazla bireysel efor sarf etmeyi gerektir. Ancak bu cümle motivasyonunuzu düşürmesin! Çünkü anlatacağım bu yol haritası aklınızdaki bilinmezlikleri ortadan kaldırarak daha cesaretli olmanızı sağlayacak. Ayrıca e-ticarette motivasyon kaynağı olarak fiziksel bir mağazadan daha düşük bütçelerle başlayıp kat be kat fazla cirolar elde etmeniz mümkün.
Neden e-ticaret mağazası açmak fiziksel bir mağaza açmaktan daha zordur?
Temel olarak fiziksel bir mağazada sattığınız ürün ve hizmetin kalitesi müşteriyi memnun ediyorsa önünden geçen insan sayısı sizin ortalama ne kadar iş yapabileceğinizi az çok belli eder. E-ticarette mağazanızı açtığınızda çölün ortasına mağaza açmış gibi olursunuz. Kimse sizi tanımaz, kimse web sitenizi ziyaret etmez. Bu yüzden müşterilerinizi çölün ortasındaki e-mağazanıza sizin getirmeniz gerekir. Fiziki mağazalarda olduğu gibi müşterileriniz kendi ayaklarıyla size gelmeyecektir. Mağazanıza müşterileri dijital pazarlama ve SEO çalışmalarıyla tamamen siz getirirsiniz.
Verdiğiniz emekler ve yapacağınız tüm çalışmalar mağazanızı adım adım e-ticaret şehrinin en işlek caddelerine taşıyacak.
E-ticaret mağazası açmanın maliyeti fiziksel mağaza açmaya göre başlangıçta oldukça düşüktür. Ancak bu farkı, emek ve zaman ayırarak kapatmanızı ister.
E-ticarette başarıya ulaşmak için bir çok adım ve kararı doğru noktada da buluşturmanız gerekiyor. Bu adımları sırayla inceleyim.
1. Ürün Bulmak
Ticaretin temelinde ürün olduğu gibi e-ticaretin temelinde de tüketiciye satılacak ürünü bulmak vardır. Genellikle en zor kısımdır. Bu bölümde satacağınız ürünü nasıl bulabilirsiniz konusuna değineceğiz.
Kendi ürünlerinizden başlayın
Eğer hali hazırda bir ürün üretiyor veya satışını yapıyorsanız bu ürünlerin internette satışını yapmaya çalışmak en mantıklı karar olacaktır. Benim sattığım ürünler internette satılmaz demeyin. Sigara-alkol gibi yasaklı ürün olmadığı müddetçe çimento-tuğla gibi ürünler dahi internet üzerinden satılabilmektedir.
İşiniz sizin ürününüz olabilir
Halihazırda tecrübeli olduğunuz konular hiç bilmediğiniz ürünlere göre daha iyi bir başlangıç noktasıdır. Genellikle hiç bilgimizin olmadığı farklı alanlara odaklanırız ancak bu yeni alana hakim olana kadar fazla vakit ve nakit kaybedebileceğinizi göz önünde bulundurmalısınız. İşinizi yeniden düşünün ve internet üzerinden ürünlerinizi nasıl satabileceğiniz konusunda beyin fırtınası yapın.
İlgi alanlarınız veya hobileriniz
Hobi ve ilgi alanlarınız bir çok fırsatı beraberinde getiriyor olabilir. Sadece biraz beyin jimnastiği yaparak bunları nasıl internetten satabileceğinize odaklanın. Size başlangıçta hiç satış olmayacak gibi olan ancak bunu nasıl satışa dönüştürebileceğinizle ilgili örnek vermek istiyorum.
Örneğin: Savaş teknolojileri konusuna oldukça ilgilisiniz. Kitaplar, videolar bir sürü içerikler tüketerek yıllarca deneyim sahibi oldunuz. Nasıl bu bilginizi ürüne dönüştürebilirsiniz? Bu bir yöntem olsa da hemen kitap yapıp satabilirsiniz önerisinde bulunmayacağım. Farklı bir bakış açısıyla bu bu bilgimizi ürün oluşturmaya ayıralım. Savaş teknolojileri alanında örneğin 5. nesil savaş uçakları, 2. dünya savaşında kullanılan savaş uçakları, tanklar, silahlar, askerler, yerli üretim savaş teknolojileri gibi başlıkları tablo konseptleri haline getirerek. Niş bir kategoride bu bilginizi ürüne dönüştürebilirsiniz.
Fikir sizi pek tatmin etmediyse bu siteyi incelemenizi tavsiye ediyorum
İlham alabileceğiniz e-ticaret web sitelerini inceleyin
Mevcut e-ticaret sitelerini veya farklı konseptlerdeki web siteleri inceleyerek ilham alabilirsiniz. Kategorilerin çok satanları veya kullanıcı yorumları da sizi daha iyi bir noktaya taşıyacaktır.
N11.com
Hepsiburada.com
Trendyol.com
Gittigidiyor.com
Yabancı e-ticaret sitelerine göz atmak isterseniz
Amazon çok satanlar
En çok satanlar
Etsy popüler ürünler
E-Bay trend ürünler
Kickstarter popüler ürünler
Ürün analiz araçlarından yararlanın.
Amazon.com için yapılmış onlarca araç var. Türkiye’deki pazar yerleri içinde son zamanlarda dikkatleri üzerine çekmeyi başaran nesatilir.com ‘u inceleyebilirsiniz.
Temel olarak bu uygulamalar ürünle ilgili bir takım analizler vererek satacak ürün belirleme ve karlı ürünleri bulma noktasında fikirler verir.
Trend ürünleri bulun
Trend ürünler kullanıcıların ilgisini çekmeye başlamış henüz tam olarak pazarı oluşmamış ürünlerdir. Trend ürünleri bularak potansiyel fırsatları hızlıca yakalayabilirsiniz. Ancak sabun köpüğü gibi gelip geçici heves ürünlerine çok dikkat etmenizi hatta kaçınmanızı öneririm. Bu ürünler aniden trend olur ve yok olurlar. Alt yapınız ve tecrübeniz yeterli seviyede değil ise bu ürünler zarar etmenize neden olabilir. İşinizi yavaş ve istikrarlı büyütmek kısa vadede çok kazanmaktan çok daha iyidir.
Bu ürünü hatırlıyor musunuz?
Bir ürünün veya akımın (doğal beslenme gibi) trend olup olmadığını nereden kontrol edebilirsiniz?
Google’ın dünya çapında ve ülkelere göre arama trendlerini göstermiş olduğu Google Trends aracına ürünleri ve arama terimlerini yazarak arama hacimlerine, hangi aramaların son zamanlarda artış gösterdiğine bakabilir, birden fazla arama sorgusunu birbiri arasında kıyaslayabilirsiniz.
2. Ürün Fikirlerini Değerlendirin ve Potansiyeli Görün
E-ticarete yeni başlayacağımızdan dolayı ürünün satış potansiyelini önceden görmeniz sizi zarar ve zaman kaybından koruyacaktır. Dijital dünya ürünün satıp satmayacağı konusunda araştırma yapmanıza kolay imkanlar sunar.
Nasıl Yapabilirim?
Web siteniz olmasa dahi bunu test edebilirsiniz. Ürün için sosyal medyada görsel hazırlayıp ufak bir reklam çıkarak reklama tıklayanları Whatsapp veya Facebook Messenger’a yönlendirebilir ürüne ne kadar ilginin olduğunu test edebilirsiniz.
Ürünleri test etmek için başka neler yapabilirim?
Sosyal medya veya anket araçlarıyla ürünle ilgili anketler yapabilirsiniz.
Mevcut pazar yerlerine ürünü satmayı deneyebilirsiniz. (Letgo, Gittigidiyor, Sahibinden vs)
Ürünü detaylıca anlatan tek sayfalık web sitesi oluşturarak (landing page) bu sayfaya biraz reklam verip müşterilerden gelen talepleri ölçebilirsiniz.
Video içerik oluşturarak sosyal medyada (Youtube, Instagram vb) geri bildirimler toplayabilirsiniz.
Unutmayın: Bir başkası bu e-ticaret işini yapıyorsa siz daha iyisini yapabilirsiniz. Sadece biraz daha tecrübe edinmeye çalışın.
3. Araştırma Yapın
Ürünü bulduk ve anlatılan yöntemlerle test ettik artık ürüne daha çok güveniyoruz ancak biraz daha araştırma yapmamız gerekiyor. Bu ürünle ilgili karlılık oranları, tedarik süreleri, ürünün devamlılığı, ürün portföyü (setleri), rakiplerimiz bu ürünü nasıl sunuyor, farklı veya daha iyi olarak ne yapabiliriz? Gibi araştırmalar yapmamız gerekiyor.
Bu araştırmalara iki kısımda yapabiliriz;
a) Rekabet analizi
b) SWOT analizi
4. İş Planını Hazırlayın
İş planı, iş hedeflerini ve bu hedeflere nasıl ulaşılacağına ilişkin yöntemleri belirlediğiniz, fikirlerinizi düşüncelerinizi stratejinizi bir araya getireceğiniz yol haritasıdır.
İş planı yapmak bilinmeyenleri ortaya çıkarıp bunları tanımlamaktır. İş planı yapmak aslında ürünleri tedarik etmek, web siteyi kurmak, ürün fotoğrafları çekmek, reklam kampanyaları oluşturmak ve sosyal medya hesapları açmak gibi hedeflerden oluşur.
İş planı yaklaşık 8-15 sayfalık bir plandır. Farklı bir yazıda daha detaylı ele alabiliriz ancak konu başlıklarını vererek geçiyorum.
İş planı hangi başlıklardan oluşur?
Yönetici Özeti
Şirket Genel Bakışı
Ürünler ve Hizmetler
Çalışanlar
Pazar araştırması
Pazarlama planı
Lojistik ve operasyon planı
Finansal plan
5. Markanızı Oluşturun
Rakiplerinizden arasından sizin farklılaşmanızı sağlayacak uzun vadede yatırımlar yapacağınız marka isimini ve marka unsurlarının oluşturulduğu aşamadır.
Marka Unsurları Nelerdir?
Marka İsmi
Slogan
Logo
Renkler
Marka Karakteri (fontlar)
Semboller
Internet adresleri
Diğer: Ambalaj, etiket, vs.
Marka Unsurları Seçiminde Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Hatırlanabilirlik: Kolay tanınabilir ve dikkat nitelikte olması
Anlamlılık: Ürün kategorisi ya da markanın özelliklerini çağrıştırma
Beğenilirlik: Tüketicilerin beğeneceği özelliklere sahip olma
Aktarılabilirlik: Farklı coğrafyalarda kullanılabilme
Uyarlanabilirlik: Zaman içinde revize edilebilmesi
Korunabilirlik: Tescil edilebilir olması
Marka İsmi Oluştururken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Her marka, ilgi görmek, akılda kalmak, bilinir olmak, müşteri tarafından tercih edilmek için yola çıkar. Bu nedenle markalaşmak ve yıllara meydan okuyan bir değer yaratmak için isim seçerken çok iyi düşünülmesi gerekir.
İdeal Marka İsmi Nasıl Olmalı?
Telaffuzu kolay olmalı
Kulağa hoş gelmeli
Kolay anlaşılır olmalı
Türkçe karakter içermemeli
Yazılması kolay olmalı
Az heceli olmalı
Akılda kalabilecek ilginçlikte olmalı
6. Web Sitenizi Kurun
Bugünkü teknolojilerle hiçbir teknik beceriye sahip olmaksızın web sitenizi yapmaya başlayabilirsiniz. Hele ki ben hiç yazılım bilgisine sahip değilim diyerek projelerinizi hiçbir şekilde ertelemeyin. Sıfır yazılım bilgisi ile çok kompleks gibi görünen web sitelerini dahi yapabileceğiniz imkanlar bulunuyor.
Bu bölüm için aşağıdaki yazımızdan faydalanabilirsiniz.
Daha Başarılı Web Site İçin 11 Hazırlık Aşaması
Web Sitesi Kurarken Hangi Yazılımı Seçmelisiniz?
Çok fazla e-ticaret paket yazılım sağlayıcısı bulunuyor. Bunlardan araştırma yaparak iş modelinize uygun olanı belirleyip başlayabilirsiniz. (Listeye sadece deneyimlemiş olduğum servis sağlayıcılarını eklediğimi bildirmek isterim)
Wix (düşük başlangıç ücreti )
Shopfiy (düşük başlangıç ücreti)
İkas
Ticimax (Yerli Yazlılım)
İdeasoft (Yerli Yazılım)
RGS Yazılım
Wordpress ( Woocommerce – Worpress bilgisi gerektirse de kurulum kolaydır )
7. Yasal Olarak Firmanızı Kurun
Web sitenizi hazır hale getirdikten sonra yasal olarak firma kurmanızı tavsiye etmekteyim.
E-ticaret şirketi kurmak için şahıs şirketi kurmak yeterli olmaktadır. Şahıs şirketi kurmak için tek yapılması gereken bir muhasebeci ve mali müşavir ile görüşmek ve gerekli belgeler ile evrakları mali müşavire iletmektir.
Şahıs firması için gerekli evraklar:
Mali Müşavir vekaleti
İkametgah
Tapu fotokopisi ya da kira kontratı
Nüfus cüzdan sureti
Vesikalık fotoğraf
İmza beyannamesi
Varsa araç alış senedi ve ruhsatı
Şahıs şirketi kurmanın 2020 evrak maliyeti maliyeti 550TL’dir. Danışmanlık ücreti ile birlikte 1.000 TL kadar değişiklik göstermektedir.
8. Ödeme Almak İçin Sanal POS’unuzu Alın
E-ticaret web sitenize girip kredi kartı ödeme alabilmek için Sanal POS’a ihtiyaç duyulur. Sanal POS’u bir bankadan alabileceğiniz gibi kolay ve daha hızlı yolu sanal POS hizmet sağlayıcıları ile iletişime geçmektir. Entegrasyon konusunda ise kullanmış olduğunuz yazılıma kolayca entegre olup olmadığını önceden araştırınız.
E-ticaret İçin Sanal POS Hizmeti Sağlayan Firmalar
İyzico
Payu
Paytr
Paypal (Yurt dışı satışlar ve yurt dışı vatandaşları için)
PayPal’ın Türkiye faaliyette olmadığından PayPal hesabı açabilmek için Paypal’ın açık olduğu ülkelerde şirket kurulması gerekmektedir.
9. Kargo Gönderimleriniz İçin Anlaşma Yapın
E-ticaret satışlarınızın gönderilerini daha uygun maliyetlerle karşılamak için size uygun kargo firmaları ile görüşerek anlaşmalar yapmanız gerekiyor. Gönderi sayılarınız arttıkça gönderim maliyetleriniz düşmektedir. En yakın şubeye giderek bilgi alabilirsiniz.
E-ticaret için kargo anlaşması yapabileceğiniz firmalar:
MNG Kargo
Sürat Kargo
PTT Kargo
Sürat Kargo
Aras KArgo
Yurtiçi Kargo
10. Lansman Yaparak Satışa Başlayın
Bu aşamadan sonra arkadaşlarınız, sosyal çevreniz, sosyal medya hesaplarınızı kullanarak başlangıç bütçesi belirleyip İş planı ve marka unsurlarını göz önünde bulundurarak markanızı ve ürünlerinizi tanıtan lansman kampanyanızı başlatın. Ürünlerinizi tüm çevrenizin denemesini ve web sitenizde ilgili ürünlerin altına yorumlar yapmasını, tavsiye etmesini ve kendi çevreleriyle paylaşmasını sağlayın.
Tüm süreçlerde satışa değiş müşteri sayısını artırmaya odaklanın.
Tüm bu aşamaları yaparak şirketinizi ve markanızı kurduğunuzda başarılı olma oranınız oldukça artar. Bundan sonraki süreçlerde ise markanın ve ürünlerinizin dijital pazarlama ve iletişim süreçlerine odaklanıp web siteye daha çok trafik çekmeye yönelik stratejileri deneyeceğiz. Hedeflerimize teker teker ulaşacağız.
Kaynak:
Merhaba arkadaşlar,
Sevgili DH' üyeleri+13 yıldır pazarlama dünyasındayım ve DijitalPi ajansın kurucusum. Web sitemde olan bir yazıyı buraya da ekliyorum. DH'ye özel ihtiyacı olanlar profesyonel olarak benden destek alabilir. Çalışmasak dahi bu konudaki sorularınızı cevaplayabilirim.
Olağanüstü Stratejik Pazarlama Planını Nasıl Hazırlıyorum?
"Bir profesyonel ile çalışmak, yolculuğunuzun hedef daha kısa sürede ve daha verimli bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur."
Günümüzde, herhangi bir işletmenin başarısı için pazarlama ve dijital pazarlama stratejilerinin olması oldukça önemlidir. Ürün veya hizmetleriniz için stratejik pazarlama planınızın olması müşterilerinizi etkilemenizin ve işletmenizi büyütmenizin anahtarıdır.
Pazarlama aslında bir bilim dalıdır. Müşteri ihtiyaçlarını anlama, pazarlama stratejileri oluşturma, ürün veya hizmetlerin tanıtımı, fiyatlandırma, dağıtım ve müşteri ilişkileri yönetimi, dijital pazarlama, e-ticaret gibi birçok disiplini içeren bir uygulamalardan oluşur. Pazarlama, veri analizi, pazar araştırması ve segmentasyon, tüketici davranışları gibi konuları içeren disiplinlerden yararlanır. Bu yüzden stratejik bir bakış açısıyla pazarlama stratejisi oluşturmak ve özellikle uygulamak oldukça zor bir iş iştir. Bir pazarlama profesyoneliyle çalışmak, işletmeniz için büyük kazançlar sağlar. Orta ve uzun vadede işletmeniz için mükemmel bir yatırım yapmış olursunuz.
Başarılı bir pazarlama stratejisi adım adım hazırlanan yol haritasından farksızdır. Ancak her işletmenin hikâyesi ve hedefleri farklı olduğundan yol haritası daima aynı şeyleri içermez. Bu da pazarlama stratejileri oluşturacak bir profesyonel ile işbirliği yapmanın temel nedenidir. Peki, genel bir strateji oluşturma süreci nasıl hazırlıyorum?
- Markanız için üst düzey pazarlama stratejilerini oluşturuyorum.
- Markanızın iş süreçleri ile alakalı ön çalışma yaparak genel bir strateji oluşturuyorum.
- İş özetinin ve ana hatların çıkarıyorum.
- Mevcut durumumuzu görebilmek adına detaylı SWOT analizini çıkarıyorum.
- Trend olabilecek ürün veya hizmetleri yani iş girişimlerini belirliyorum.
- Müşteri analizlerini detaylı olarak çıkarıyorum.
- Rakiplerinizin başarılı bir pazarlama stratejisi için önemli olduğunu biliyor ve bu çerçevede rakiplerinizin reklam stratejilerini inceliyorum.
- Marka ve marka konumlandırmasını yeniden gözden geçiriyorum.
- Hedef ve KPI’ları belirliyorum.
- Yurt içi ve yurt dışı stratejileri ayrı ayrı çalışıyorum.
- Pazar stratejisi sayesinde pazarda nasıl bir konum elde edeceğimizi belirliyorum.
- Bütçe belirleme stratejilerini kullanarak bütçeyi belirliyorum.
- Markaya özgü pazarlama kanallarını belirliyorum.
- MarTech belirlenmesi (ihtiyaç duyulan pazarlama teknolojilerin belirlenmesi).
- Pazarlama planının oluşturuyor, zaman çizelgesine aktarıyorum.
- E-ticaret stratejilerini oluşturuyorum.
- Dijital reklam stratejilerini oluşturuyorum.
- Content marketing (içerik pazarlama) stratejisini çıkarıyorum.
- Sosyal medya stratejilerini oluşturuyorum.
- Tek sayfalık bir plan özetinin çıkarıyorum.
- Strateji sunumunu üst düzey yöneticilere yapıyor plan hakkında mutabık kalıyoruz.
- Satış, tedarik, e-ticaret personelin eğitiminlerini veriyorum.
- Stratejinin hayata adım adım uyguluyor takip ediyorum.
- Raporlamaları düzenli olarak yapıyorum.
- Bonus: Sözleşme ve ayrıca hedef gerçekleştiğinde cirodan pay alıyorum.
Dijital Pazarlamaya Dair Biraz Detay…
Dijital Pazarlama ve E-ticaret Danışmanlığı!
Dijital dünyada başarıya ulaşmak için dijital pazarlama unsurlarını doğru noktada buluşturmanız gerekiyor. Bu süreçte hata yapmak maddi kayıplarla birlikte motivasyon kaybına da neden olmaktadır. Eğer dijital dünyada başarılı olmak istiyorsanız mutlaka bu alanda kendinizi çok iyi yetiştirmeniz veya size bu hizmeti sağlayacak bir danışman ile çalışmanız gerekmektedir.
Dijital Pazarlama ve E-ticaret Danışmanlık Hizmeti alarak dijital dünyada doğru adımlar atın, işinizi profesyonel bir şekilde hızlıca büyütün. Böylelikle siz verimliliğe odaklanın ve başarıyı elde etme konusunda kaçınılmaz bir anlayışa sahip olun! Üstelik geçmiş tecrübelerinizi unutturacak bir dijital pazarlama süreci sayesinde markanızın başarısını ikiye hatta üçe katlayın. Şimdi dijital pazarlamada işi profesyonellere teslim etmenin tam sırası!
Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçin. DijitalPi’den Dijital Pazarlama Danışmanlığı almanız işinize yapacağınız en önemli yatırımlardan biridir. Sizlerde bizim müşteri ağımıza katılarak yatırım yapacağınız sektörlere dair detaylı bilgi ve tavsiye alabilirsiniz.
Dijital Pazarlama Danışmanıyla Çalışmanın Faydaları
Bir dijital pazarlama danışmanı ile çalışmak aynı düzeyde deneyim ve uzmanlığa sahip bir çalışan istihdam etmekten maliyet olarak daha uygundur. Neden mi? Dijital pazarlama danışmanı tercih ederek eşsiz bir deneyim yaşamanızın nedenlerini sıralıyoruz!
- Dijital pazarlama danışmanının eğitimi, deneyim ve tecrübesi sizin doğru yolda kalmanızı sağlar.
- Danışmanınız kendi işine odaklanırken siz de kendi işinize odaklanırsınız. Dolayısıyla işler çok daha hızlı ilerler ve hedeflerinize ulaşmak çok daha mümkün olur.
- Deneyimli bir dijital pazarlama danışmanı stratejinizi uygular, geliştirir, işinizi büyütür. Bunların yanında size ve işinize yardımcı olacak ilişki ve bağlantılar kurar.
- İşinizi sizden daha iyi kimse bilemez ve yapmış olduğunuz işi kimse sizin kadar sevemez. Ancak işinize bu kadar bağlı olmak da bazı noktaları görememenize sebep olabilir. Tecrübeli bir dijital pazarlama danışmanı objektif ve taze bir bakış açısı ile size destek olur.
- Deneyimli bir dijital pazarlama danışmanı işinizi geliştirebileceğiniz pazar trendlerini takip eder ve size önerilerde bulunur.
Dijital Pazarlama ve E-ticaret Danışmanlığı Kapsamında neler yapılır
- Durum Analizi
- İş Fikirleri
- Markalaşma
- Analitik (Google Analytics)
- Web Sitesi
- İçerik Pazarlaması
- Dönüşüm Optimizasyonu
- Müşteri Elde Tutma ve Tutundurma Stratejileri
- Müşteri Deneyimi
- Arama Motoru Reklamları (Google Ads)
- E-posta Pazarlama
- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
- Sosyal Medya Pazarlama
- Online Satış (E-ticaret)
- Ofline Satış
- Influencer Marketing
- Shopify, Woocommerce, Wix, Wordpress, Magento ve diğer yazılımlar.
- Pazaryerleri (Trendyol, Amazon, N11 Pazaryeri Satış,N11, Trendyol, Hepsiburada)
- E-ihracat
- Paypal
İletişime Geç
Kaynak:
Dijital Pazarlama Uzmanından Bilgiler
Merhaba Arkadaşlar,
Dijital Pazarlama Uzmanıyım. Web sitemde dijital pazarlama alanında değerli bilgiler yazıyorum. Son yazımda Doktorlar İçin 12 Dijital Pazarlama Stratejisi başlıklı içeriği yazdım. Vermiş olduğum linkten okuyabilirsiniz.
Giriş
Bir çok meslekte olduğu gibi doktorlar için dijital pazarlama ve sağlık kuruluşları için dijital pazarlama yeni müşteri kazanarak ticari hayatlarına devam edebilmeleri için önemlidir.
Doktorlar ve sağlık kuruluşları için dijital pazarlama ve pazarlama iletişim faaliyetleri gerek etik gerekse yasal nedenlerden dolayı daha hassas olunması gereken konuların başında gelir.
Bu yazımızda doktorlar aynı zamanda sağlık kuruluşları için pazarlama ve dijital pazarlama stratejileri hakkında bilgi vereceğiz. Bu yazı dijital pazarlamayı kullanarak doktorların potansiyel hasta sayılarını nasıl artırabilecekleriyle alakalı kapsamlı bir rehber niteliğindedir.
Facebook’un Yapay Zeka Çevirisinden Büyük Hata
|
E-ticare Başlangıç Rehberi
|
Dijital Pazarlama Meslek Tavsiyesi
|
|
ATM Anti Skimmimg System
|

Son Giriş: 8 ay önce
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 425
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 850
İkinci El Bölümü Mesajları: 4
Konularının görüntülenme sayısı: 119.107 (Bu ay: 794)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 160 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Konu Dışı / Off Topic

