< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkmdesign -- 2 Ağustos 2017; 22:35:43 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkmdesign -- 2 Ağustos 2017; 22:35:43 > |
Arkadaşlar Merhabalar Project Cars 2 ye gönül verenler için kısa bir Setup Rehberi oluşturdum umarım Project Cars 2'ye gönül veren herkese yardımcı olur
" "Project Cars 2'de Araçları Daha Stabil Hale Getirmek İçin Yarış Mühendisine Başvurmadan yapılması gerekenleri aktarmak istiyorum: Gaz pedalında Bastığınızda Araçta Understeering yani önden Kayma mı Hissediyorsunuz? Viraj Girişlerinde yarış çizgisini yakalamak için çok fazla mı yavaşlıyorsunuz. Bunun için Öncelikle Aracın Diferansiyel Ayarlarını iyi yapmanız gerekmektedir. Diferansiyel ayarları şu şekilde değiştirilmelidir: Differentiel Menüsünde Clutches ayarını (8-10) yapmak gerekir. Preload ayarını ise oldukça düşük (30-40) olarak ayarlayın. Power Ramp (Azami Sürüklenme-Kilitlenme açısı) değerini 90 °degree olarak ayarlayın. Hızlanmayı daha emniyetli hale getirene kadar bu değeri yukarıya doğru (25,30,35 aralığında) çekin. Coast Ramp Değeri (Kızaklama açısı)nin en stabil olduğu durum 20 ° (azami çeviklik dönüşü)'dir. Güvenli hızlanma piste göre sağlandıkça bu açı stabilden agresife doğru sırayla (90, 75, 60, 45) düzgün fren mesafesi sağlanıncaya kadar düşürülmelidir. Peki hala köşe dönüşlerinde hâlâ sıkıntılı mısınız? Süspansiyon Menüsündeki Caster ayarını kullanın bu sayede aracın direksiyon altındaki dönüşünü artırın (Çok fazla arttırdığınız taktirde dönüşlerdeki yük arka lastiklere bineceği için stabil bir seviye yakalamaya çalışın aksi taktirde tur zamanlarınızı düşürmüş olursunuz. Eğer Viraj çıkışlarında hala Önden kayma problemi yaşıyorsanız Yine Süspansiyon Menüsündeki "Anti Roll Bar Değerini" Yükseltin. Önden Kayma Problemini Çözdüğümüze göre Virajlarda başımıza gelebilecek olan diğer önemli problemle ilgili bilgi verelim. Aracınızı çevirdiğiniz andan tepki göstermediği sürece, iyi bir derece elde etmek oldukça zordur. Bunun için Süspansiyon Menüsündeki "Front Toe in Angle" değerini kullanın, Bu değerin 0,0 ile 1,5 arasında olması stabil bir sürüş sağlayacaktır./ (Toe in Angle Nedir diye sorarsanız Araca Plan Kesit olarak baktığınızda lastiklerinizin ön tarafının aracın önüne doğru daralttığınız açıdır/Üçgenin sivri ucu gibi). Bu açıyı artırdığınızda Hızınız üşer,lastikleriniz çok daha fazla ısınır ancak daha ideal bir dönüş açısı yakalarsınız. Bu açıyı yükseltmenize rağmen hala dönüşlerde Spin tehlikesi yaşıyorsanız yine süspansiyon menüsündeki "Rear Toe in Angle" yani Arka lastiklerin dönüş açısını ayarlamanız gerekir. Rear Toe in Angle değerini "0.0" düşürün.( İki teker arasındaki kamber açısı farkı 0,5 dereceden fazla olmamalıdır.)ve viraj çıkışlarında aracı hafif kontra ile toparlamak için yukarda bahsettiğimiz "Power Ramp" açısının değerini bir miktar artırın. [Negatif Kamber:Aracın tekerleklerinin üst kısmı, araç gövdesine daha yakın (daha içte), alt kısmı daha uzaksa, buna negatif kamber denir. Pozitif Kamber:Aracın tekerleklerinin üst kısmı, araç gövdesine daha uzak (daha dışta), alt kısmıysa daha içteyse, buna pozitif kamber denir. Sıfır Kamber:Aracın tekerlekleri tam olarak dik pozisyonda duruyorsa buna sıfır kamber denir. Sıfır kamber açısı, lastiklerde en az aşınmanın olduğu açıdır. Pozitif Kamberin Avantajları: Ön tekerleklerde bir miktar pozitif kamber verilerek, direksiyon hakimiyeti iyileştirilir. Negatif Kamberin Avantajları (Arka Tekerlere Kamber Vermek) Genellikle daha yüksek viraj performansı (virajı savrulmadan daha yüksek hızlarla dönebilme kabiliyeti) ve daha iyi yol tutuşu için arka tekerleklere negatif kamber verilir. Tekerleklere arkadan bakıldığında, üstten içe doğru eğilmiş şekle görülür.] Dönüş ve Frenlemede iki önemli nokta daha bulunmaktadır. Bunların ilki Tyre Bölümündeki Brake Pressure. Bu değeri düşürdükçe Fren mesafenizi uzatıp uzun düzlüklerde hız kaybı yaşamadan virajlara girebilirsiniz yükseltikçe fren mesafesi kısalmış olacaktır Engine bölümündeki ABS bu oranla ilişkilidir. ABS oranı uzun düzlüklere sahip pistlerde bir miktar düşürülmesi gerekmektedir. Önemli bir diğer nokta ise Yine Engine bölümündeki "Engine Brake Map" Değeridir bu değer yükseldikçe Tıpkı Fren basıncı yani Brake Pressure azaldığındaki gibi daha uzun sürede yavaşlar ancak araçtaki kayma mesafesi uzar. Bu değeri ani yavaşlamanın gerektiği pistlerde yükseltmemek gerekir. Dönüşlerde önemli bir noktada Süspansiyon bölümündeki Steering Ratio'dur. Bu değeri yükseltikçe virajları daha geniş bir açıyla alırken düşürdükçe daha dar açıyla dönersiniz. Araç ve piste göre ayarlanmalıdır aksi halde vşrajı alamaya bilir ya da çok fazla düşürdüğünğz için spin viraj Girişlerinde spin atabilirsiniz. Dar açılı virajlarda Bu değer 9.5.1 iken Geniş Açılı Pistlerde 15.5.1 olabilir Stabil oran ise 12.5.1'dir. NOT: Ayarlar ve dereceler araç ve pist şartlarına göre farklılık gösterir, ideal yol tutuş için antrenman yaparak denemeniz tavsiye edilir." |
Blancpain gt3 pilotunun yorumu; Ac cok daha gercekci. Cok daha iyi. Pc2 deki gt3 araclari harika degil. Bu benim yorumum degil, meslegi, gt3 araclarini kullanmak olan kisinin yorumu.Ayrica,bunu sadece gt3 surucusu degil bircok kisi soyluyor, bu konuda cogu kisi hemfikir. P.cars fanatikleri haric. Tabii burada bahsedilen, daha iyi dedikleri ; arac fizikleri,ffb ve gercekcilik hissi. Yoksa pc2 oyun olarak cok daha iyi.
Ac nin fizikleri iracing den bile iyi. Iracingin populer olmasinin en onemli sebebi ,iyi bir online alt yapisinin olmasi,rank sistemi ve parali olmasindan dolayi kaliteli bir ortamin olmasi. Tabii ki iracing in fizikleri de iyi ama bir AC degil. Pc2 oyun kismi konusunda iyi.Online sistem iyi,rank sistemi olmasi cok iyi. Pist cesitliligi iyi.Her ne kadar her pist lazerli olmasa da ,olan pistler ise cakma lazer olsa da ,cesitlilik olmasi guzel.Live track ozelliginin olmasi, dinamik hava, yagmur vs olmasi cok guzel. Ucundan da olsa bir simulasyon. |
Dün gece yine yarışlar yaptım (yoğun iş tempom başlayacağı için şu sıralar yapabildiğim kadar yarışıyorum).
Gözle gördüğüm bazı tespitlerim var. 1-Online racing lobby'lerinde hala kazmalar dolu. Lisansı sırf bu kazmalar yüzünden yükseltemiyoruz. Yavaş yavaş lisanslı odaların sayısı artmaya başladı. O odalara girmek için de bu kazmaların olduğu yarışlarda podium görmemiz gerekiyor. Bu konuda bir patch şart bence. 2-Oyunda 170 tane araç var ama birçok araç gereksiz aslında. Bu araç sayısına malum forumda takılan arkadaşlar var ya. 700 tane araç varmış vb şeklinde yorumlar var. 170 aracın maksimum 30 tanesi iş yapar. Diğer araçlarla sürüş yapmak bana keyif vermiyor açıkcası. Bu yüzden benim için önemli olan bazı categorilerdeki araçlara yeni DLC'lerle inş ekleme yaparlar. Mesela Indycar, GTE, GT3 tabiki, LMP1 ve nascar categoryleri dışındakilerle çok yarışmıyorum açıkcası. 3- Son olarak geçen günlerde internette en iyi GT3 araçları diye bir video paylaşmıştım burada. O zamandan bu zamana kadar tüm GT3 araçlarını denedim. Aşağıda nacizhane yorumlarımı paylaşmak istedim. Tabiki her aracı aynı pistte denemedim. Pist ve araç uyumu çok önemli. Bu yüzden belki bazı araçlara çok daha az şans verdim ama az çok fikrim oldu araçlar hakkında. 2017 ACURA NSX GT3 (Çok stabil ve sürüşü kolay. GT3 araçlar içerisinde hızlı. Vites geçişleri ne kısa ne uzun. İyi bir çizgi yakalarsanız güzel yarışlar olur. Benim favorilerim arasında) 2013 ASTON MARTIN VANTAGE GT3 (sürüşü bana zor geldi. Ayrıca yavaş geldi. 2 defa sürdüm. Çok hoşlanmadım. Zorunlu olmadıkça kullanmadığım bir araç) 2015 AUDI R8 LMS GT3 (tartışmasız sınıfın en iyi 2 aracından biri. En çok bu aracı kullandım. Vites geçişleri, hızlanma, viraj dönüşleri gerçekten çok iyi geldi. Gayet hızlı. Bir çok farklı pistte bu araçla sürüş yaptım. Bu sınıftaki en büyük favorim) 2015-2016 BENTLEY CONTINENTAL GT3 (Direksiyon sağda. Beni çok etkiledi. Alışamadım. Kontrolü çok zor geldi. Keyif alamadım açıkcası. 3 farklı yerde denedim. Zorda kalmadıkça kullanmayacağım bir araç) 2016 BMW M6 GT3 (Büyük hayal kırılığı yaşadım bu araçta. Aslında kullanması çok kolay. Stabil, rahat viraj dönüşleri var. Vites geçişleri sadece biraz erken. Fakat çok yavaş geldi bana. Hatasız sürdüğüm yarışlarda rakiplerden 10 sn fark yedim bu araçla. Belki de göreceli olarak daha yavaş pistlerde kullanmak lazım. Ama ben çok sevmeme rağmen hayal kırıklığına uğradım bu araçta) 2012 BMW Z4 GT3 (Efsane motor sesi var. Ama derler ya ses var görüntü yok diye bence öyle. Yavaş geldi bana. Diğer araçlara göre daha kısa ve kontrol etmesi garip bir şekilde zor geldi. 2 defa yarıştım keyif almadım) 2015 CADILLAC ATS-V.R GT3 (Tek kelimeyle gereksiz bir araç. 5 defa kullandım. Hepsinde spin atarak arka sıralara düştüm. Diğer araçlar gibi agresif kullanmıyorsunuz. Vites geçişleri çok erken. Hızlanması çok yavaş. Kullanmayacağım araçlardan) 2016 FERRARI 488 GT3 (Motor sesi çok keyifli. İlk başlarda kullanmak zor geliyordu fakat sonrasında alıştım. Yol tutuşu iyi. Hızlanması güzel. Vites geçişleri başarılı. Fakat diğer beğendiğim araçlara göre yolda tutmak daha zor. Aracı iyice pratik etmeniz gerekir. Kullanacağım keyif aldığım bir araç) 2012 GINETTA G55 GT3 (En büyük sürpriz bu araç. 4 defa kullandım. 4'ünü de dün kullandım. Sınıfında verilere göre en yavaş araba. Fakat kontrol etmesi çok keyifli. Tepkiler güzel. Yol tutuşu çok iyi. Vites geçişleri çok kısa olmasına rağmen çok hoşuma gitti. Hızlanması gayet güzel. Açıkcası ben bu aracı kullanmak konusunda hep imtina etmiştim. Çok şaşırttı beni. Özellikle bol virajlı fakat viraj sonrasında kısa kısa hızlanıp fark yaratılacak pistlerde çok iş yapar) 2016 MCLAREN 650S GT3 (Kullanması çok rahat. Yol tutuşu iyi. Vites geçişleri şahane. Hızlanması güzel. En çok kullandığım 2.araç) 2015 MERCEDES AMG GT3 (Hayal kırıklığı) 2013 MERCEDES-BENZ SLS AMG GT3 (Hayal kırıklığı) 2016 NISSAN GT-R NISMO GT3 (Neden bilmiyorum bu araca o kadar çok ısındım ki. Çok keyif veriyor bana bu aracı sürmek. Özellikle Spa'da çok iyi sonuçlar aldım bu araçla. Her zaman kullanabileceğim keyif veren bir araç. Pistine göre seçmek lazım) 2016 PORSCHE 911 GT3 R (4-4'lük fakat tek eksi yanı biraz yavaş) 2016 LAMBORGHINI HURACAN GT3 (1 defa kullandım. Çok keyifsiz geldi. Bir kaç kere daha deneyeceğim ama Cadillac ile birlikte listenin en alt sıralarında) 2015 RENAULT SPORT R.S. 01 GT3 (Orta şeker bence. Bu araçla lider olunur mu bilmiyorum yarışta. Tam ortada böyle ne yavaş ne hızlı arada kalmış bir araç gibi geldi bana. Uzun süre de sürdüm. Duruma göre kullanılabilecek bir araç) Top 5 GT3 listem ise şu şekilde; 1-2015 AUDI R8 LMS GT3 2-2016 MCLAREN 650S GT3 3-2017 ACURA NSX GT3 4-2016 NISSAN GT-R NISMO GT3 5-2016 PORSCHE 911 GT3 R Bu arada konu biraz nedendir bilmiyorum ama gerilere düşüyor. Yeterli ilgi yok. Yarışan arkadaşlardan da yorumlarını bekliyoruz. Herkese iyi yarışlar |
Yani var ya surada oyuna baslayip farketmesek kimsenin yazacagi yok. Anca soyle surus aman boyle surus diyorsunuz. Bu kadar sig bu kadar her seyden habersiz bir forumdayiz.
Ya kardesim simulasyon adi altinda cikan bir oyun, kariyer modunda qualifying ve practice sekanslarinda yapay zekanin lastikleri hep isinmis vaziyette baslatiyor. Yaris zorlugu 10 da mi oynuyorsunuz nasil farketmez hic kimse yazildi da ben mi gormedim anlamadim ki. Sen simdi 15 derece asfalt sicakliginda bir pistte yarisa denk geldiginde sictin. O lastiklerin isinmayacak. Isinana kadar yarim saat surmen lazim. Yapay zekaninki basindan beri sicak basliyor. Ya sen simulasyon diyorsun kendine. Yaptigin su amator hataya bakar misin. Sicak baslayan lastiklerle senin soguk lastiklerin nasil bas etsin. Adam yanimdan yere yapismis halde geciyor ben onunla ayni hizda o viraja girmeye kalkarsam daglara taslara ucarim. Adamin lastikleri cayir cayir benimkiler gavur donduran. Yarisa geciyoruz. Herkesin lastikleri sicak basliyor. Benimkiler de sicak tabii. E daha ilk turdan hepsinin ustunden geciyorum. Qualifyingde bana kok sokturen yapay zeka yarisa gectigimizde salakligindan gecilmiyor. Sacma sapan virajlarda yavasliyorlar. Aman geleyim de arkalarindan carpayim. Ya zorlugu 80de 80 ya. Nasil yavaslarsin sacma virajlarda. Ve bu hata her yarista var kariyer modunda. Ayip ya. Simulasyonmus. Senin bu ucuncu ciddi oyunun (Shift i de dahil edersek) Eylulden beri sms hatanin farkinda. Kasima gelmisiz. Butun kariyer modunun zevkini bitiren su hataya takan kaale alan yok. Komik. Yok koltuk acisi ayarlaniyormus pist isiniyormus live track uc sifirmis. Su hatayi duzeltemedikten sonra al koltugunu ustunde bagdas kur. Soyle aptal aptal hatalari olan oyunlara tonlarca para veriyoruz. |
Çat pat bişeyler yapmaya çalıştık.. Gameplay ayarları ve lobi ayarları Türkçe olarak yapmaya çalıştık :)
|
Dün gece geç saatlerde uyandım Aor grubunun Spa yarışını izledim. Adam yarışı çekti arada broadcast cameradan geciş tekrarlarını yayınladı ve yarışırken bir yandan da bilgiler verdi.Sürücü lastikler nedeniyle yarışın sonuna doğru 3 sıra kaybetti.
Herneyse asıl olay şu.. 26 turluk yarıştı keşke solda asınan lastikleri soft takaydım pit yapmış olsaydım bu kadar geriye düşmezdim vs vs konuşmaları aradında arkadaş bombayı patlattı 12. Turdan sonra önündeki aracın pist sıcaklığı nedeniyle gördüğünüz gibi Gölgelerden giderek lastiklerini korudugunu görüyoruz. Birazdan biz de aynı şekilde ağaç gölgelerini kullanarak tur atmaya başlayacagız bu durumda ideal yarış çizgilerinin bizim için bir anlamı kalmayacak Live Track 3.0 ın nimetlerinden yararlanalım dedi. Project Cars 2 nin derinliğini anlatan güzel cümlelerden biri oldu... |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloo. -- 23 Haziran 2015; 7:26:18 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ellie_Williams -- 23 Haziran 2015; 7:38:06 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snakefatih -- 23 Haziran 2015; 7:54:53 > |
|
|
|
|