Şimdi Ara

Punto çekişten düştü sebebi nedir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
3.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar iyi günler öncelikle işte çalışan arkadaşlara kolay gelsin benim başımda ki dert dun meydana geldi 2006 model grande punto var eski yazılarımda incelemelerini görebilirsiniz dun benzinliğe girdim aracın depoyu fulledım mazotu shelden aldım içinde varmıs galiba biraz 102 tl lik mazot aldım sonra mazottan mdırı bilmiyorum ancak araç çekişten cok düsmeye başladı rampada arabayı 2000 devir üstünde tutmama rağmen devir yükseliyor araç gitmiyor özellikle rampada cok canımı sıkmaya başladı dün arabadan soğudum çözümü bilen var mıdır yağları filtreleri 1000 km oldu henüz değiştireli bakımları tam ama sebebi nedir



  • fiatlarda son zamanlarda sorun yaşamayan kalmamış:)yakıttanda olabilir.
  • Görmeden birşey demek zor fakat, devir yükseliyor araç gitmiyorsa baskı balata bitmiş olabilir. Veya bir ihtimal daha turboda sorun olabilir.
  • Devir yukseliyor araba gitmiyor = BASKI BALATA
  • Araç devirle doğru orantılı hızlanmıyorsa baskı balata. El frenini çekip denemeler yaparsanız anlaşılır, internette çok kaynak var.
  • Turbo patlamış olabilir.
  • senersongur kullanıcısına yanıt
    Hocam bu durumu nasıl anlayabilirim eğer turbo patladıysa baya maliyet çıkar diye düşünüyorum ve yaptıramam aracı satarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: açrap123

    Hocam bu durumu nasıl anlayabilirim eğer turbo patladıysa baya maliyet çıkar diye düşünüyorum ve yaptıramam aracı satarım
    TURBOLARDA SIK GÖRÜLEN ARIZALAR

     Kontrolsüz basınç hareketleri
     Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
     Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
     Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
     Turbo milinin kırılması
     Turbo westgate valf diyaframının patlaması
     Turbo salyangozunun çatlaması



    -Kontrolsüz Basınç Hareketleri

     Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
     Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
     Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.



    -Yağ Kaçakları

     Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
     Motorda yağ eksilmesine yol açar.
     Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.
     Bu arıza 500-1000ytl arası masraf açar.



    -Aşırı Gürültü

     Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
     Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.
     Tamiri 750-100ytl civarındadır.





    -Aşırı Isınma

     Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
     Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
     Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
     Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
     Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
     Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
     Bu da 1500-2500ytl ye tekabül eder.


    -Turbo Milinin Kırılması


     Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
     Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
     Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
     Yine turbo komple değişebilir,maliyet 1500-2500ytl arasındadır.




    -Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

     Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
     Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
     Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
     Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.
     Tamiri 250-500ytl arasındadır.





    -Turbo Salyangozunun Çatlaması

     Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
     Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.
     Kullanıcısına tamir maliyeti 750-2000ytl civarındadır.




    Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler


     Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
     Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
     Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
     En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
     Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
     Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
     Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
     Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
     Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    TURBOLARDA SIK GÖRÜLEN ARIZALAR

     Kontrolsüz basınç hareketleri
     Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
     Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
     Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
     Turbo milinin kırılması
     Turbo westgate valf diyaframının patlaması
     Turbo salyangozunun çatlaması



    -Kontrolsüz Basınç Hareketleri

     Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
     Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
     Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.



    -Yağ Kaçakları

     Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
     Motorda yağ eksilmesine yol açar.
     Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.
     Bu arıza 500-1000ytl arası masraf açar.



    -Aşırı Gürültü

     Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
     Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.
     Tamiri 750-100ytl civarındadır.





    -Aşırı Isınma

     Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
     Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
     Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
     Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
     Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
     Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
     Bu da 1500-2500ytl ye tekabül eder.


    -Turbo Milinin Kırılması


     Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
     Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
     Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
     Yine turbo komple değişebilir,maliyet 1500-2500ytl arasındadır.




    -Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

     Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
     Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
     Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
     Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.
     Tamiri 250-500ytl arasındadır.





    -Turbo Salyangozunun Çatlaması

     Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
     Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.
     Kullanıcısına tamir maliyeti 750-2000ytl civarındadır.




    Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler


     Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
     Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
     Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
     En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
     Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
     Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
     Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
     Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
     Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar da yazmış baskı balata... el frenini çekip kaçırıp kaçırmadığına bakabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akıllıdeli06

    arkadaşlar da yazmış baskı balata... el frenini çekip kaçırıp kaçırmadığına bakabilirsiniz

    Alıntıları Göster
    Turboyla alakası yok araç otomatik mi? Değilse arkadaşların dediği gibi baskı balata.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Turboyla alakası yok araç otomatik mi? Değilse arkadaşların dediği gibi baskı balata.

    Alıntıları Göster
    Araç düz vites ve dediğiniz gibi el frenim tutmuyor bunun bayadır farkındayım ama 2.000 devirden sonra gitmemesi daha yeni oluyor sanırım balata tamamen bıtmıs ne kadardır baskı balata işçilik dahil değişim ücreti bilen arkadaşlar yardım edebilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    TURBOLARDA SIK GÖRÜLEN ARIZALAR

     Kontrolsüz basınç hareketleri
     Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
     Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
     Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
     Turbo milinin kırılması
     Turbo westgate valf diyaframının patlaması
     Turbo salyangozunun çatlaması



    -Kontrolsüz Basınç Hareketleri

     Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
     Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
     Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkan bu arıza,250-1000ytl arası masrafa sebep oluyor.



    -Yağ Kaçakları

     Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
     Motorda yağ eksilmesine yol açar.
     Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir.
     Bu arıza 500-1000ytl arası masraf açar.



    -Aşırı Gürültü

     Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
     Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır.
     Tamiri 750-100ytl civarındadır.





    -Aşırı Isınma

     Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
     Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
     Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
     Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
     Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
     Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
     Bu da 1500-2500ytl ye tekabül eder.


    -Turbo Milinin Kırılması


     Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
     Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
     Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
     Yine turbo komple değişebilir,maliyet 1500-2500ytl arasındadır.




    -Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması

     Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
     Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
     Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
     Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur.
     Tamiri 250-500ytl arasındadır.





    -Turbo Salyangozunun Çatlaması

     Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
     Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar.
     Kullanıcısına tamir maliyeti 750-2000ytl civarındadır.




    Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler


     Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
     Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
     Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
     En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
     Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
     Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
     Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
     Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
     Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.


    Hocam yaşadığım tek sorun suanlık 2.000 devirden sonra normalde aracın uçması gerek ancak 3000 devirde de ölü araç çıldırıcam tam da satıp motor alacaktım zaten bu da tam oldu muhtemelen sorun baskıdan ama baskıyı yaptırınca aynı sorun devam ederse iyi para kacacak gibime geliyor hadi hayırlısı




  • Sanırım Turbo kaynaklı. Turbo çalışmıyor gibi.
  • Çekişten düşme yakıt kaynaklı da olabilir, filtrelerin değişme zamanı da gelmiş olabilir. Ama devir göstergesi yükselmesine rağmen araç hız almıyorsa baskı balatadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: açrap123

    Araç düz vites ve dediğiniz gibi el frenim tutmuyor bunun bayadır farkındayım ama 2.000 devirden sonra gitmemesi daha yeni oluyor sanırım balata tamamen bıtmıs ne kadardır baskı balata işçilik dahil değişim ücreti bilen arkadaşlar yardım edebilir mi?

    300 baski-balata
    150 bilya (sanzuman inmisken degismesinde fayda var,ilerde ses yaparsa sanzumanin tekrar inmesi lazim)
    volant duz ise torna 50lira
    oynar volant (cift kutleli) ise torna kurtarmiyor,tamiri saglikli degil sifiri 1000lira filandir.
    50 sanzuman yag (degisiminde fayda var)
    250 iscilik

    fiyatlar temsili degildir,asagi yukari ayni sonuc cikar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 2 Mart 2016; 18:35:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    quote:

    Orijinalden alıntı: açrap123

    Araç düz vites ve dediğiniz gibi el frenim tutmuyor bunun bayadır farkındayım ama 2.000 devirden sonra gitmemesi daha yeni oluyor sanırım balata tamamen bıtmıs ne kadardır baskı balata işçilik dahil değişim ücreti bilen arkadaşlar yardım edebilir mi?

    300 baski-balata
    150 bilya (sanzuman inmisken degismesinde fayda var,ilerde ses yaparsa sanzumanin tekrar inmesi lazim)
    volant duz ise torna 50lira
    oynar volant (cift kutleli) ise torna kurtarmiyor,tamiri saglikli degil sifiri 1000lira filandir.
    50 sanzuman yag (degisiminde fayda var)
    250 iscilik

    fiyatlar temsili degildir,asagi yukari ayni sonuc cikar.

    Alıntıları Göster
    Baskı balatadır muhtemelen. Fiyat olarak 600'e çıkarsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Baskı balatadır muhtemelen. Fiyat olarak 600'e çıkarsınız.

    Alıntıları Göster
    baskı balata.
  • Devirle beraber hızınız aynı oranda artmıyorsa baskı balata. Ama anlamama göre 2000 devirden sonra isteksizlik var.Bildiğim iki arıza tipi, Turboda arıza olabilir, katilazör( adını yanlış hatırlıyor olabilirim) tıkanmış olabilir.
    Bu ikiside çekişten düşme sağlar, araba bayılırmış gibi olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Devirle beraber hızınız aynı oranda artmıyorsa baskı balata. Ama anlamama göre 2000 devirden sonra isteksizlik var.Bildiğim iki arıza tipi, Turboda arıza olabilir, katilazör( adını yanlış hatırlıyor olabilirim) tıkanmış olabilir.
    Bu ikiside çekişten düşme sağlar, araba bayılırmış gibi olur.
    baskı balataysa kaç tl'ye hallettiğini yazarsan sevinirim
  • belki de size eskisi kadar çekici gelmiyordur
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.