Şimdi Ara

### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ### (811. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16.228
Cevap
307
Favori
1.849.898
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 808809810811812
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dev48 kullanıcısına yanıt
    Hocam biri 2 biri 4,5 yaşında iki çocuğum var. Hacim olarak 2018 Leon’dan geçtikten sonra bana çok rahat geldi. Yıllık izne çıkarken alt rafları da kaldırdıktan sonra bagajı bir baston araba ile birlikte yetti. Birçok C-SUV’a göre arka koltuklar daha geniş ve rahat sanki ama evet bagajı 50-80lt. civarında daha küçük. Tabii ki büyüklük algısı kişiye göre değişir ama diğer özelliklerini beğenip bagajı için iki çocuklu birinden tavsiye isterseniz yeterli oluyor bence :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ibaltaci90 -- 8 Nisan 2025; 15:42:16 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ibaltaci90 İ kullanıcısına yanıt
    iste aradığım tutku ve cevap :) teşekkürler görüşleriniz icin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hocam hangi kasayı önerirsiniz, en çok tutulan motoru hangisidir qq'nin?

    Örnek duyum olarak şu var : 1.3digt 2019-2021 en ideali. f/p

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba. Araç hareket edince otomatik kitleme yapıyor mu?
    Ayarlarda bulmadım da.
    Her kilit işaretine bastığımda yeni kilitleniyormuş gibi ses geliyor kapılardan. Bilen var mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sepulturgay kullanıcısına yanıt
    Ayni seyi ben de bulamadim, vw aracimda 20 km gibi süratte otomatik kitliyordu ama bu aracin kitleme sistemini cozemedim. Mesela arac çalışırken indiğimde bagaji açmıyor, illa ki bir daha kilit aça tiklamak gerekiyor halbuki kapilar acik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi silveraction -- 11 Nisan 2025; 1:22:23 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sepulturgay kullanıcısına yanıt

    Otomatik kilitleme yok hocam

  • 2020 clioya bile konmuş oto kilitleme.
    Her konuda güvenliği üst düzey tutan Nissandan da beklerdim. Anlam veremedim!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sepulturgay kullanıcısına yanıt

    Nissan bu özelliği güvenlik nedeniyle yapmıyormuş zaten. 2010 civarı yıllarda vardı bu özellik. Hangi yıldan itibaren kalktı bilemiyorum ama benim araç 2018 model ve bende de yok.


    Avrupa'da meydana gelen bir kaç trafik kazasında araçlar su(nehir, deniz vb.) içine uçmuşlar ve kapılar kilitli olduklarından insanlar araçtan çıkamamışlar. Bu nedenle de Nissan bu özelliği kaldırma kararı almış. Hatta bu kazalardan dolayı Nissan ın yüklü tazminat ödediği de söylenmekte.

  • silveraction kullanıcısına yanıt
    Bir yerde beklerken dışarıdan birisi bagajı açmasın diye.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • AIK kullanıcısına yanıt
    Arka karartmalı camlar ısı uv korumalı olmuyor zaten. Sadece görüntü.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 1 ay olmadı alali sehirici yakıtı 11-12 litre yakıyor nasıl hibrit bu , 225 bg aracım var bu kadar yakmıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fearless_X kullanıcısına yanıt
    Hocam sen yol yakınken sat bence aracı. Qashqai ile yıldızın tutmadı. Bu araba hafif hibrit. Emisyon muhabbetlerinden yırtsın diye ufak bir de bataryası var, esas motoru turbolu 158 beygir. İstanbuldasın herhalde, git tam hibrit bir araç al yakıt birinci önceliğin ise.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ege.. kullanıcısına yanıt
    Doğrudur hocam.
    Nissan Kanada araç sahiplerinin yayınladığı videoda 24kmh den sonra otomatik kilitlenir demiş.
    Bizim araçlar Avrupa üretimi olduğundan sanırım farklı bir durum söz konusu.
    Door lock

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • kettle K kullanıcısına yanıt

    batary demişken sol kapı altına eğil, o ucube araçta dışarı çıkıntıya bakın bir boka yaramayan batarya mı o resmen bir yerlere çarpsın diye yapılmış aracın yüksekliğinin bile hiçbir mantıgı kalmıyor


    O kadar kolay çarpar ki orası oyle boyle değil


    Aynı motorlu renault austral bundan çok daha az yakıyor bu arada


    Nissan aldığıma bin pişmanım servis ve satış desen hayatımda gordüğüm en kotü servis ve satışı olan iyi markalı araçlardan 6 ay sonra satıp honda hrv alacağım gibi

  • fearless_X kullanıcısına yanıt
    Hocam bireysel kendine aldıysan, bu işin ticaretiyle uğraşmıyorsan 6 ay beklemene gerek yok. 6 ay kuralı nihai kullanıcıyı bağlamıyor. Sat gitsin sevmediysen. Aldığın fiyatı da özelden konuşmuştuk, aldığın fiyat +50 ye vs de satarsın en kötü, çünkü zam yedi araba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kettle -- 13 Nisan 2025; 17:11:42 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kettle K kullanıcısına yanıt

    Bana kalsa satarım eşimin 1 dk durmam yetkili satıcısı servisi rezil aracın, sol alttaki çıkıntıyı dün gordüm iyice sinir oldum o kadar kolay çarpar ki orası çok büyük masraf çıkarır

  • Herkese merhaba, makyajlı bulut gri araca sahibim. Geçen ay talihsiz bir şekilde sağ arka kapıyı otoparktan çıkarken kolona sürttüm, biraz uzun bir çizik oluştu. İnternette araştırdığımda rötuş için Tokyo Garage baya övülmüş ama bulut gri rengini tutturabilirler mi emin olamıyorum. Tokyo Garage hakkında bilgisi olan var mı? Ya da bulut gri aracı olup rötuş yaptıran.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomclancy -- 14 Nisan 2025; 18:31:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu aracı almayı düşünenlere fikir vermek için tecrübelerimi paylaşmak isterim. 2 ay önce skypack paket 1.3 motor aracımı teslim aldım ve şu ana kadar 1.500 km yol yaptım yani yorum yapabilecek kadar kullandım diye düşünüyorum.


    Öncelikle 6 yıl severek kullandığım ancak artık bana masraf çıkarmaya başlayan 2018 model 3008 dizel arabamı satarak yeni bir araba arayışına girmiştim. Bu arayış gerçekten çok uzun sürdü diyebilirim test etmediğim araba kalmadı, hibrit elektrikli ne ararsanız var. Sosyal medya ve forumlarda analizleri okudum, kullanıcı deneyimleri vs.


    İşin sonunda 5 araba arasında kalmıştım, yeni 3008, toyota c-hr, honda hr-v, countryman elektrikli ve qashqai. Tabi bu 5 seçeneğe gelene kadar daha bir çok modele de gidip bizzat baktım araştırdım ama örneğin elektrikli alternatifi olarak mini countrymande karar kılmıştım.


    Her ne kadar hibrit araba almak çok istesem de ne yazık ki arka yaşam alanı ve sınırlı bagaj bagaj nedeniyle ilk elenenler honda ve toyota oldu. 6 ve 10 yaşında iki çocuğum var ve sürekli aktivite halinde olduğumuz düşünülünce arka yaşam alanındaki konfor ve bagajın kullanışlılığı çok önemli bir kriterdi benim için. (Bu arada corolla cross diyenler çıkabilir aranızdan ama onun da arka yaşam alanı yeterince büyük değil ve daha önemlisi tasarımı asla benim tarzım değil)


    3. elenen ise yeni kasa 3008 oldu, açık söyleyeyim eski arabamdan o kadar memnundum ki muhtemelen yeni kasasını hemen alacağımı düşünmüştüm. Ancak arabayla teste çıkıp detaylara inince efsane haline gelmiş modele resmen yazık ettiklerini fark ettim, öncelikle arka yaşam alanı küçülmüş basık bir hale gelmiş, ayrıca arka dış tasarımı da beğenmedik. Neyse bunları görmezden geliriz diye düşündüm ancak bu arabanın allure paketini satın alırsanız işler çok garip bir hal alıyor. Arabada 360 kamerayı falan bırakın ön park sensörü yok ! Devasa boyutlarda bir araba için kabul edilebilir bir eksiklik değil daha da kötüsü sonradan da takmıyorlar. Bagaj kapağı hayatımda gördüğüm en ağır kapak olabilir, hadi en azından o serviste takılıyor. Arkada kol dayamayı da kaldırmışlar, arabanın yarı otonom sürüş sistemi de yok. Yani GT paket almayacaksanız benden uzak durum demişler resmen.


    Son düzlükte mini countryman ve qashqai kaldı. Hatta mini countryman siparişimi bile oluşturmuştum. Bu iki araba arasında o kadar kaldım ki hala bile acaba diyorum, işin özeti iki arabayı da çok beğendim ama mini countryman çok daha heyecanlı ve haliyle yenilikçi bir tercih olacaktı, ne var ki arabanın elektrikli olmasının uzun yolda sıkıntısı bir yana yarı otonom sürüş sistemi olmaması beni üzdü. Yani şehir içinde kullanacak olsaydım sadece kesinlik mini yi alacaktım, ancak uzun yolda işler çok değişiyor arkadaşlar maalesef. Elektrikli arabanın kullanım detaylarına bütün o tartışmalara burada girmeye gerek yok bence o tamamen ayrı bir konu.


    Sürecin sonunda Nissan arabamı teslim aldım ve artık 1.500 km yol yaptım, bayramda 500 km kadar uzun yol şeklinde kalanı şehir içi. + ve - yönlerine geçeyim;


    + Dış tasarımını çok beğeniyorum, göreceli bir konu ama makyaj öncesi halini satın almazdım öyle düşünün, ufak bir makyaj arabayı bu kadar dinamik gösterebilirdi ancak.


    + Arka yaşam alanı ve buradaki fonksiyonellik müthiş bu sınıfta ne ararsanız size sunuyor, cam tavanı çok büyük olduğu için zaten arabanın içerisi çok ferah genel olarak.


    + Bagaj yeterli büyüklükte ama buna ilave olarak çok da kullanışlı bölmeli yapı sayesinde. 3008 in bagajı biraz daha büyüktü ancak bu arabanın bagajı daha kullanışlı. Ayrıca bagaj kapağı çok hafif olduğundan elektrikli sistem taktırmadım.


    + Uzun yoldaki konforuna bayıldım, yarı otonom sistem çok stabil çalışıyor zaten sonradan araştırdığımda Nissan propilot sisteminin rakipleri arasında öne çıktığını da gördüm. Uzun yoldaki konfora katkı sunan diğer etken yalıtım, yani 3008 e göre yol ve rüzgar sesi fark edilir ölçüde az. Makyajlı kasada bu konuda ilave yalıtım yaptıklarını da sonradan öğrendim.


    + Vaat ettiği bütün sistemler çok stabil çalışıyor aracın, yani araba anında carplay bağlantısını yapıyor, sensörler ve kameralar çok hızlı tepki veriyor, otomatik kapı açılıp kapanması vs her şey sorunsuz ve hızlı.


    + CVT şanzıman ve motor uyumu çok başarılı ve konforlu hissettiriyor sürüşte, vites geçişi diye bir şey zaten anlamıyorsunuz.


    Nötr olduğum konu olarak ön konsol diyebilirim yeterince modern ama heyecan verici değil, keza ekranlar da asla demode değiller çözünürlükleri falan da gayet başarılı. Ama ön konsol tasarımı olarak çok daha heyecan verici ve yenilikçi tasarımlar var artık başka markalarda. Örneğin ben 2018 de 3008i kullanmaya başladığımda o kadar etkilenmiştim ki her seferinde heyecan duyuyordum, bu arabada öyle bir his almıyorum. Zaten bu araba genel olarak beni heyecanlandırmıyor ama üzmüyor da vaat ettiği her şeyi sağlıyor.


    - Bence arabanın tek bir eksi yanı var ki bazıları için çok önemli olduğunu biliyorum, bu araba hibrit falan değil arkadaşlar. Motor detayında mild hibrit yazmasına kanmayım, bence tüketiciyi yanlış yönlendiren bir konu. Yakıt tüketimi için İstanbul şehir için 10 12 litre arası yakmanız çok normal boşuna arabamda bir sorun mu var diye düşünmeyin. Zaten hibrit araçlar haricinde benzinli hiç bir motor 9 10 litre aşağısında yakmaz bu ağırlıkta ve sınıfta, unutmayın iğrenç istanbul trafiği için konuşuyorum. Benim 3008 dizelim şehir içinde 8 litre civarında yakıyordu, şu anda ise aynı yollarda tüketimim 10 11 litre civarlarında bu arabada.


    Dipnot olarak; araba alacaklara tavsiyem şu hesabı yapmayı unutmasınlar, yakıt ekonomisinde şehir içinde ne kadar yol yaptığınızı hesaplamanız lazım zira şehirlerarası yolda hemen hemen bütün modern c sınıfı arabalar benzer enerji masrafı çıkarır. Dizel, hibrit, benzin ya da elektrikli çok manalı farklar çıkmaz. Örneğin ben 3008 dizel ile şehirlerarası 5 litre civarında yaktığım yolda bu arabamla 6 litre yaktım. Hibrit bir arabayla bu yolu yaparsanız saatte 120 km hızla zaten elektrik devrede olmadığından en az yakacağınız yine 6 -6,5 litre olur. Elektrikli bir arabada ise bu hızlarda uzun yolda rejeneratif fren vs olmadığından 20 kw dan aşağı tüketiminiz olmaz oda havalar iyi olacak. 20 kw * 12 TL = 240 TL masrafınız olur yani 100 km için. Qashqai de 6 * 45 TL = 270 TL masraf yapıyor. Şehir içinde ise işler terse dönüyor, kabaca şöyle hesap yapın 100 km için elektrikli araba 150 TL, hibrit 250 TL bunun gibi benzinli ise 550 TL civarında masrafı olacaktır. Benim şehir içinde yıllık yaptığım yol 6 bin kilometre civarında yani elektrikli arabada tasarruf 25.000 TL, hibrit arabada tasarruf ise 15.000 TL. Arabayı satın alırken ödediğimiz rakamları düşününce bence kafa yormaya değmez rakamlar. O yüzden en az 10 15 bin kilometre şehir içi yol yapıyorsanız gerçekten tasarruf etmeye başlarsınız enerjiden. (Elektrikli arabaların evden şarj imkanı göz ardı ederek bu rakamları veriyorum zaten istanbulda çoğu elektrikli araç sahibinin böyle bir imkanı yok, evden şarj ediyorsanız arabanızı 100 km masrafınız 50 TL falan olur ama hükümet buna uyanmış durumda çok uzun süreceğini düşünmüyorum bu tasarrufun ufak ufak düzenlemeler başladı zaten)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sheq_7 -- 15 Nisan 2025; 11:17:19 >




  • sheq_7 S kullanıcısına yanıt
    Güzel bir inceleme olmuş. Teşekkür ederiz.
    Araçtan alınan haz biraz da donanım ile doğru orantılı oluyor bence. Muhtemelen pp donanım ile araçtan alacağınız haz daha fazla olacaktı.

    Hayırlı olsun aracınız !

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • sheq_7 S kullanıcısına yanıt
    Çok güzel açıklamışsınız.
    Teşekkürler.
    Aracınızı güzel günlerde sağlıkla ve mutlulukla kullanın.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 808809810811812
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.