Şimdi Ara

RACE CHIP (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.210
Cevap
26
Favori
294.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARacının max güç ve torkunu ölçmek isteyen RaceChip kullanıcılarına Dyno hizmeti verebilirim..

    www.megachips.org İstanbul Ataşehirdeyim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    ARacının max güç ve torkunu ölçmek isteyen RaceChip kullanıcılarına Dyno hizmeti verebilirim..

    www.megachips.org İstanbul Ataşehirdeyim..

    ücret ne kadar önden cekisli araclar icin ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2


    @RS182

    Hocam sizin yarıştaki durumunuz, arabaların motorlarını açılma durumlarına göre de değişkenlik gösterebilir. Belki siz yüksek hızlara yada yüksek devirlere, arkadaşınızdan daha fazla çıktığınız için, sizin motorunuzun kondisyonu daha iyi olabilir. Arkadaşınızın aracının motorunun çok yeni olmasından ötürü de bu durum oluşmuş olabilir. Bu konuda en sağlıklı yorum için, aynı araç üzerinde hem Chiptuning işlemi yapılarak denenmeli; sonrasında Ecu orjinal verilerine döndürülüp Modül-Box takılması ile denenmeli.

    Bu arada belki arkadaşınız Chiptuning yaptırırken aracım performanslı olsun dediyse, veriler ona göre işlenmiş; haliyle de özellikle üst devirler daha canlanmış olabilir. Sonuçta Chiptuningde sizin isteğinize göre yazılım hazırlanabiliyor. Örneğin performans ve ekonomi değerlerine göre hazırlanmış 2 farklı Chiptuning yazılımı, 2 farklı araca yükleniyor. Daha sonra incelendiğinde ise, Maximum Tork; Ekonomi değerlerine göre hazırlanan yazılım yüklendiği araçta, Maximum güç ise Performans değerlerine göre hazırlanan yazlımın yüklendiği araçta daha yüksek çıkıyor.

    Yani o anda hertürlü şart farklılık gösterebilir. Aklıma daha gelmeyen birsürü seçenekten ötürü durum böyle olmuş olabilir.

    Sn buraoca2;

    Ben o örneği box,yazılımdan daha iyi sonuç veriyor demek için yazmadım amacım iki olayında aynı işe yaradığını,yazılımın box'tan artısı son hıza etkisi eksi yönünün ise düşük devirdeki devirlenmenin daha geç olduğunu söylemekti.Araç olarakta Astra H 1.3 cdti yi verdim çünkü 1000-2000 devir arası araba yerinden kalkmamak için direniyor.RACECHİP ile bu inanlımaz bir biçimde değişti bende,hele 2000 den sonra yani turbo devreye girdikten sonra devir saatini eskiye göre çok daha hızlı dönüyor diyebilirim bununla orantılı hızlanmam ciddi derecede arttı.Deneme sürecinde dönüş yolunda araçlarımızı değiştik;yazılımlı araçta alt devirdeki hantallığı buradan biliyorum.2000 den sonra bendeki tepki onda da var.Bu yarış roll şeklinde 2000 devir üstü olmasaydı ben kalkışta boy boy fark atardım yazılımlı arabaya ;) Kondisyon konusunda ise son hız olarak haklı olabilirsiniz,araç daha açılmamış olabilir ama şunuda göz ardı etmeyin;benim araç daha ağır ve 103 bg civarına ayarlı,diğer araç hem hafif hemde 110 bg ve benden daha fazla torklu..

    RACECHİP düşük hacimli turbo dizel araçlarda işe yarıyor Örneğin; Astra H 1.3 cdti,Punto 1.3 Multijet..

    Hocam boy boy farkı nasıl atıyorsunuz merak ettim? Eğer 0'dan kalkış yapsaydınız; nasılsa araçları 2000 devir üstündeyken kaldıracaktınız yine. Sonrasında da her vites attığınızda araç 2000'den devirin üzerinde kalacağına göre? Nasıl boy boy fark atacağınızı merak ettim cidden, açıklar mısınız?

    Hocam eğer Chiptuning uygulatırken ekonomi yazılımı isterseniz, aracınızın alt devirleri daha canlı olacaktır; yani şuan sizin kullandığınız aracınızdaki gibi Yukarıda özellikle belirttim zaten, ekonomi yazılımında max. tork daha yüksek olacaktır diye Önemli olan Anlık tork değil; yüksek torku verebildiği devir bandıdır. Belki sizin aracınızın torku şuanda arkadaşınızınkine göre daha geniş devir bandına yayılmıştır.

    Yukarıda da Dediğim gibi bunu etkileyen herşey olabilir. Yazılım herzaman box'tan daha iyi sonuç verir zaten Misal; aracınızı güçlendirdiniz, buna uygun yazılımı chiptuning ile elde edersiniz; box sizin isteğinize yetersiz kalacaktır. Mesela, benim aracımda da Chip Tuning ile Stock motordan 160 hp güç elde edilebiliyor(DPF iptali şartıyla); fakat bu güç uzun vadede, sadece turboya değil; aracın aklıma gelen yada gelmeyen birçok aksamına zarar verecektir. Peki Hangi box ile bu kadar güç alabilirsiniz? Bu sadece küçük bir örnek.

    @e d d a i

    Hocam zaten bende RaceChip'i kötülemiyorum; yukarı da da söylediğim üzre. Fakat söylediğim şey, Chiptuning ile daha fazla verilere erişilebildiği. Haksız mıyım? Siz ben gerektiğinde aracımdan rahatça sökebileceğim; istediğim zamanda takabileceğim birşey diyorsanız, saygı duyarım artık Peki hepimize hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buraoca2 -- 22 Mart 2012; 15:19:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    Hocam boy boy farkı nasıl atıyorsunuz merak ettim? Eğer 0'dan kalkış yapsaydınız; nasılsa araçları 2000 devir üstündeyken kaldıracaktınız yine. Sonrasında da her vites attığınızda araç 2000'den devirin üzerinde kalacağına göre? Nasıl boy boy fark atacağınızı merak ettim cidden, açıklar mısınız?

    Hocam eğer Chiptuning uygulatırken ekonomi yazılımı isterseniz, aracınızın alt devirleri daha canlı olacaktır; yani şuan sizin kullandığınız aracınızdaki gibi Yukarıda özellikle belirttim zaten, ekonomi yazılımında max. tork daha yüksek olacaktır diye Önemli olan Anlık tork değil; yüksek torku verebildiği devir bandıdır. Belki sizin aracınızın torku şuanda arkadaşınızınkine göre daha geniş devir bandına yayılmıştır.

    Yukarıda da Dediğim gibi bunu etkileyen herşey olabilir. Yazılım herzaman box'tan daha iyi sonuç verir zaten Misal; aracınızı güçlendirdiniz, buna uygun yazılımı chiptuning ile elde edersiniz; box sizin isteğinize yetersiz kalacaktır. Mesela, benim aracımda da Chip Tuning ile Stock motordan 160 hp güç elde edilebiliyor(DPF iptali şartıyla); fakat bu güç uzun vadede, sadece turboya değil; aracın aklıma gelen yada gelmeyen birçok aksamına zarar verecektir. Peki Hangi box ile bu kadar güç alabilirsiniz? Bu sadece küçük bir örnek.

    @e d d a i

    Hocam zaten bende RaceChip'i kötülemiyorum; yukarı da da söylediğim üzre. Fakat söylediğim şey, Chiptuning ile daha fazla verilere erişilebildiği. Haksız mıyım? Siz ben gerektiğinde aracımdan rahatça sökebileceğim; istediğim zamanda takabileceğim birşey diyorsanız, saygı duyarım artık Peki hepimize hayırlı olsun

    Sn buraoca2,

    Nasıl boy boy fark attığımı yazayım; Bilmiyorum Astra H dizel kullandınız mı? hele hele sıfır motorlu olanı? rodaj dönemi bitene kadar sizi çileden çıkarır bir araç,hele 1000-2000 devir arası devirlensem mi devirlenmesem mi diye kırk defa düşündüğünü de varsayarsak (ki ben sırf bu yüzden RACECHİP ile tanıştım ve çok memnunum) yazılımlı araç ilk kalkışında 2000 devire ulaşana kadar 2-3 sn'ye geçeceğinden ( gazı kökledikçe boğulur dizeller,az çekin daha iyi hızlanır..) başta 2-3 sn avantajım var.Sonra daha 2. vitese atana kadar yazlımlı araç, ben 2. vitesin sonuna gelmiş olacağım vs..Ha demişsiniz adam kalkışta deviri dayar 3-4 bine 2000 altını hiç görmez rodaj bitene kadar öyle bir şansı yok malesef bu araçta Ben aracı alırken hantallığını farkettim ve acık fazla gazlar kaldırırım yerinden diyordum ama sonuç hüsran,özellikle kliması açıkken bol gazlı kalkmazsanız 10-15 sn'ye gerekli ışıkların sönmesini bekliyorsunuz.Rodaj dönemini doldurmuş motoru açılmış derseniz boy boy olmaz da yarım boy olur.Yani illa boy lafı geçer Sizi rahatsız eden '' boy '' ise.. Bu açıklamam diğer aracıda kullandığım ve nasıl tepki verdiğini test ettiğim içindir. Her koşulda böyle olur diye bir diretmem yoktur

    Hem kendiniz anlatmışsınız; focus ile 180 bg turbo insignia'ya (Benzinli) kafa tuttuğunuzu sizde onu açıklayın diyeceğim olmayacak,konu uzayacak.

    Nedense ne yazılsa hep tersinden anlayıp kendinizi haklı göstermeye çalışıyorsunuz.Lütfen mesajımı tekrar okuyun; RACECHİP,Yazılımdan daha iyidir yazmadım.Hatta ikisininde eksi yönlerini yazan olmadı diye serzenişte bulundum.Kendimi de haklı çıkarmaya,sizi ezmeye vs çalışmıyorum.Başımdan geçen olayı anlattım hepsi bu

    BEN RACECHİP DEN MEMNUNUM... nokta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaramis

    quote:

    Orijinalden alıntı: toyota61

    konuyu baştan sona okudum çok güzel bilgiler paylaşılmış hepinize teşekkür ederim
    bugün gözü karatıp:) peugeot 407 1.6 hdi aracıma 2. el racechip almış bulunmaktayım .benden önceki sahibi 5ay kadar kullanıp benzinli araç almış .merak ettiğim bayi ayarları 1-1 şeklinde kullanmamı söyledi ama bu seferde 4.sayfadaki tablo ile kıyaslandığında bir karışıklık olduğunu hissettim
    istediğim güç 130-135 ps aralığı bana yeter son limit 140 çıkarıpta zorlamak istemiyorum . aracımın devir aralıkları 1750-4000 devir sizce hangi ayarlar ı kullanmalıyım

    turbonun devreye girdiği aralık 1700 ise sağdaki pod 4 konumunda olsun, önce d-4 ile başla ,yavaş yavaş,e-4, f-4, 0-4 ,1-4, en son 2-4 kadar çık
    benim araba toyota ,bizdeki motorun güvenlik uygulaması çok hassas, bir tek bu bu yolla motor koruma moduna girmeden,arıza ışığı yakmadan ayarlarını yükselltim .eğer sizde arıza ışığı yakmazsa birden 2-4 de kullana bilirsiniz,eğer yakarsa d-4 den başla yavaş yavaş yükselt.
    turbo 1700 de devreye giriyorsa,sağdaki tripodda 1 de duruyorsa ,sizin aracınız önce 1700 de turbo devreye girdiğinde sirkeliyecek,sonra 2000 devire gelip box devreye girince ikinci kez sirkeliyecek,eğer sağdaki podu 4 e getirirseniz 1700 devirde turbo ile box aynı anda devreye girip ikinci sirkelenme olayı olmayacak ,hemde performansı daha iyi oluyor. şuan ben d-4 kullanıyorum, hem performansı çok iyi hemde yakıtı düştü.

    Sn ayaramis; sizin anlatımınıza göre d-4 aşağıdaki tabloya göre 97,5 bg devir olarakta 1700-4300 aralığına denk geliyor doğrumuyum? Ancak tabloda E ve F devir başlangıçları 2 defa yazılı,normal sırayla 100 düşerek gidersek 4 e 1500 devir denk geliyor.Tabloda hata yoksa dediğiniz gibi 1700-4300 arasına denk geliyor ki benim araçta da tam turbonun devreye girme aralığı sayılır.Şu an benim araç 0-2 de duruyor.Bu ayar işi de aynı marka bile olsa araçtan araca değişiyor ;)

    en düşük kademe "8" en yüksek kademede "7" ise

    8 de 90 bg
    9 da 91,5 bg
    A da 93 bg
    B de 94,5 bg
    C de 96 bg
    D de 97,5 bg
    E de 99 bg
    F de 100,5 bg
    0 da 103 bg
    1 de 104,5 bg
    2 de 106 bg
    3 de 107,5 bg
    4 de 109 bg
    5 de 110,5 bg
    6 da 112 bg
    7 de 113,5 bg



    2. pod yani resimin ortasında kalan deviri ayarladığımızın kademeleri;

    8 de 2700 / 3100
    9 da 2600 / 3200
    A da 2500 / 3300
    B de 2400 / 3400
    C de 2300 / 3500
    D de 2200 / 3600
    E de 2300 / 3700
    F de 2200 / 3800
    0 da 2100 / 3900
    1 de 2000 / 4000
    2 de 1900 / 4100
    3 de 1800 / 4200
    4 de 1700 / 4300
    5 de 1600 / 4400
    6 da 1500 / 4500
    7 de 1400 / 4600


    ben yurt dışı sitelerinede baktım, yüksek hacimli arabalar için sağdaki devir podunu e veya f öneriyorlar
    D de 2200 / 3600
    E de 2300 / 3700
    F de 2200 / 3800
    dikkat ettiyseniz d ile f nin başlangıç değeri 2200 ama devreden çıkış değerleri 3600 -3800 yani 200 birim fark var ,bu aralık büyük ihtimalle 3000 cc ve daha büyük motor hacimli arabalar için yapılmış özel bir pozisyon
    bütün bu işlerle uğraşanların 1,4 ve 1.6 için önerdiği ayarlar 2-4 ,benim araba 2.0 motor en fazla e-4 ü kabul ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    Hocam boy boy farkı nasıl atıyorsunuz merak ettim? Eğer 0'dan kalkış yapsaydınız; nasılsa araçları 2000 devir üstündeyken kaldıracaktınız yine. Sonrasında da her vites attığınızda araç 2000'den devirin üzerinde kalacağına göre? Nasıl boy boy fark atacağınızı merak ettim cidden, açıklar mısınız?

    Hocam eğer Chiptuning uygulatırken ekonomi yazılımı isterseniz, aracınızın alt devirleri daha canlı olacaktır; yani şuan sizin kullandığınız aracınızdaki gibi Yukarıda özellikle belirttim zaten, ekonomi yazılımında max. tork daha yüksek olacaktır diye Önemli olan Anlık tork değil; yüksek torku verebildiği devir bandıdır. Belki sizin aracınızın torku şuanda arkadaşınızınkine göre daha geniş devir bandına yayılmıştır.

    Yukarıda da Dediğim gibi bunu etkileyen herşey olabilir. Yazılım herzaman box'tan daha iyi sonuç verir zaten Misal; aracınızı güçlendirdiniz, buna uygun yazılımı chiptuning ile elde edersiniz; box sizin isteğinize yetersiz kalacaktır. Mesela, benim aracımda da Chip Tuning ile Stock motordan 160 hp güç elde edilebiliyor(DPF iptali şartıyla); fakat bu güç uzun vadede, sadece turboya değil; aracın aklıma gelen yada gelmeyen birçok aksamına zarar verecektir. Peki Hangi box ile bu kadar güç alabilirsiniz? Bu sadece küçük bir örnek.

    @e d d a i

    Hocam zaten bende RaceChip'i kötülemiyorum; yukarı da da söylediğim üzre. Fakat söylediğim şey, Chiptuning ile daha fazla verilere erişilebildiği. Haksız mıyım? Siz ben gerektiğinde aracımdan rahatça sökebileceğim; istediğim zamanda takabileceğim birşey diyorsanız, saygı duyarım artık Peki hepimize hayırlı olsun

    Sn buraoca2,

    Nasıl boy boy fark attığımı yazayım; Bilmiyorum Astra H dizel kullandınız mı? hele hele sıfır motorlu olanı? rodaj dönemi bitene kadar sizi çileden çıkarır bir araç,hele 1000-2000 devir arası devirlensem mi devirlenmesem mi diye kırk defa düşündüğünü de varsayarsak (ki ben sırf bu yüzden RACECHİP ile tanıştım ve çok memnunum) yazılımlı araç ilk kalkışında 2000 devire ulaşana kadar 2-3 sn'ye geçeceğinden ( gazı kökledikçe boğulur dizeller,az çekin daha iyi hızlanır..) başta 2-3 sn avantajım var.Sonra daha 2. vitese atana kadar yazlımlı araç, ben 2. vitesin sonuna gelmiş olacağım vs..Ha demişsiniz adam kalkışta deviri dayar 3-4 bine 2000 altını hiç görmez rodaj bitene kadar öyle bir şansı yok malesef bu araçta Ben aracı alırken hantallığını farkettim ve acık fazla gazlar kaldırırım yerinden diyordum ama sonuç hüsran,özellikle kliması açıkken bol gazlı kalkmazsanız 10-15 sn'ye gerekli ışıkların sönmesini bekliyorsunuz.Rodaj dönemini doldurmuş motoru açılmış derseniz boy boy olmaz da yarım boy olur.Yani illa boy lafı geçer Sizi rahatsız eden '' boy '' ise.. Bu açıklamam diğer aracıda kullandığım ve nasıl tepki verdiğini test ettiğim içindir. Her koşulda böyle olur diye bir diretmem yoktur

    Hem kendiniz anlatmışsınız; focus ile 180 bg turbo insignia'ya (Benzinli) kafa tuttuğunuzu sizde onu açıklayın diyeceğim olmayacak,konu uzayacak.

    Nedense ne yazılsa hep tersinden anlayıp kendinizi haklı göstermeye çalışıyorsunuz.Lütfen mesajımı tekrar okuyun; RACECHİP,Yazılımdan daha iyidir yazmadım.Hatta ikisininde eksi yönlerini yazan olmadı diye serzenişte bulundum.Kendimi de haklı çıkarmaya,sizi ezmeye vs çalışmıyorum.Başımdan geçen olayı anlattım hepsi bu

    BEN RACECHİP DEN MEMNUNUM... nokta.

    Hocam ben aracı kaldırırken 2500-3000 devir aralığında kaldırıyorum. 0 motorlu olanını değil ama; 45.000'de olanını (1.3 cdti 90 hp'liği kullandım, yeni astrada kullanılan 1.3 cdti 95 hpliği H kasaya da getirdilerse bilmiyorum; geçen yıl yoktu 95 hp'lik versiyon) kullandım. (Sanırım 2008 modeldi.) İşte hocam nasıl 2000 devire ulaşana kadar ben o kısmını anlamıyorum. Ben aracı 2500-2800 devir aralığında kaldırdığım zaman; zaman araç 2500 devirde kaldırdığım zaman, aşağı yukarı patinajla yine 2500-2800 devir aralığında hareket etmiş oluyor. E tamam, yanyana kalktınız işte, hantal olan deviri kullanmamış oldunuz? Ama siz rodajdan ötürü redline devire çıkmadık araçla derseniz, tamam haklısınız Gerek kalkış olsun, gerek rol olsun; eğer deneme yapıyorsanız, redline devire kadar çıkacaksınız; eğer çıkmak istemiyorsanız; zaten kalkışı yada rol'ü denemeyeceksiniz zaten Yine de geçersiniz, buna birşey diyemem; benim merak ettiğim konu boy boy fark atma tabirinizdi; bunu da karşı tarafı geçme olarak değiştirdiyseniz sorun yok

    Tersinden anlamıyorum; sadece bakış açısını genişletmeye çalışıyorum. Nedense bana, hep aynı açıdan olaya bakıyormuşsunuz gibi geliyor.(Sadece sizin için değil; genel konuşuyorum.) Hocam insignia 1.6 turbo kullandınız mı; araç gücüne göre gerçekten hantal. Kuzenimde 2007 model Audi TT 2.0T 200 HP DSG vardı; ikisini de kullandıktan sonra; dedim ya TT çok hızlı; yada Insignia çok yavaş; 20 hp ve 400 cc'lik fark bu denli farketmemeli Tamam TT spor araç olarak tasarlandığından çok seri olması normal; fakat Insignia da gücünü gösteremiyor. Daha Focus 1.6 Ecoboost 180 hpliği kullanmadım; fakat kullananlar insigniadan daha hızlı olduğunu söylüyorlar. Örneğin 1.4 122 Hp'lik Passatın bile ağırlığına rağmen, 1.6 atmosferik benzinlilere göre seriliği var. Halbuki insignia; passattan 50 kg daha ağır; bu yüzden Passat bu denli hantal kaçmıyorsa; insignia'nın da hantal olmaması gerekirdi.(Tabiki kendi segmenti için; yoksa insignia 1.6t 180 hpliği; atmosferik 1.6'larla karşılaştırdığım yok) Benim nacizane fikirlerim bu yönde

    Hocam zaten ezmeye çalışma gibi bir durum yok, bende böyle birşey algılamadım zaten Zaten böyle bir durumda olamaz, ben bilgimin yettiği yere kadar gider, sonrasında ise durur; benim bilgim buraya kadar derim Zaten siz haksızsınız tarzı birşey de söylemiyorum. Sadece bu durumun çeşitli nedenlerinin olabileceği konusunda aklıma gelenleri söylüyorum.

    Önemli olan herkesin memnun olması zaten, memnuniyet varsa sorun yok

    Bu arada, 4000 km'yi geçtiyse aracı yavaş yavaş zorlamaya başlamak lazım; genel olarak rodaj kavramı ilk 3000 km için geçerli benim bilgime göre, daha sonrasında aracı istediğiniz gibi kullanabilirsiniz deselerde, bence yavaş yavaş zorlamaya başlamak gerekli.




  • captiva için hangi ayarı yapmalıyım yakıt ekonomisi için?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    ARacının max güç ve torkunu ölçmek isteyen RaceChip kullanıcılarına Dyno hizmeti verebilirim..

    www.megachips.org İstanbul Ataşehirdeyim..

    ücret ne kadar önden cekisli araclar icin ?

    30tl
  • Problem yok arkadaşlar, bence RACECHIP ile ilgili paylaşımlara devam edelim.
  • Sn buraoca2,

    Astra H'lar ilk bakımları yapılana kadar (15.000 km) normal şartlarda vermesi gereken tepkileri veremiyorlar malesef.Kendi aracım ve OPEL'in forumlarından takip ettiğim kadarıyla % 98 bu konuda sıkıntı var.Fazla mazot yakar,yağ yakar,müthiş hantaldır vs..Bu konu sizin araçtan ne beklediğinize de bağlı.Mesela ben yaklaşık 9-10 ay Focus trend 90 bg kullandım.Araç 90 bg'di ve o zaman arkadaşımda bulunan 160 bg Honda vtec'e kalkışta kafa tutarım diyordum. ( Yanlış anlamamanız için açayım; ilk 2 viteste...) Öyle devirleniyordu ki araç bunun titanium 109 bg'liğini düşünemiyorum diyordum bir chiple 130 bg'lere geldiğinde de beni kimse tutamaz diyordum.İşte can alıcı nokta da burda; 90 bg olan dizel araç benzinlilere kafa tutuyor diye bütçemize uygun ve diğerlerine göre full donanımlı ve uygun fiyatlı Astra H 90 bg'i aldım.Sonuç hüsran sözde 90 bg araba ama focusla karşılaştırınca dağlar kadar fark var aralarında,tamam cc'leri farklı bu büyük etken olabilir ama 90 bg görünce beklentiye sokuyor insanı ister istemez Bu arabayı sıfır alıp ilk bakıma kadar 2000 devire kadar olan hızlanmasından çok memnunum diyen parmakla sayılır,15.000 bakımından sonra araba bambaşka oluyor.Rahatlıyor,nefes alıyor sanki..1000-2000 arası hantallık farkedilecek şekilde düzeliyor ancak gene yeterli değil..(Bu durum benzinlisin de bile mevcutmuş) Bazı marka yada modellerde bg ve tork aynı olsada aktarma organlarının oranları,aracın ağırlığı,motor cc'si ve son olarakta kullanıcıya göre tepkileri değişiyor.Vites kutusu kaynaklı olduğunu düşündüğüm 1den 2 ye geçtikten sonra araç ne yaparsanız yapın 2000 altını görüyor.Görmemesi için tabiri caizse,RED-KİT gibi gölgenizden hızlı vites değiştirmeniz gerekiyor Bir kaç arkadaş farklı araçlarda Chip-Box taktıktan sonra 2-3. viteste patinaj çektiklerini yazmışlar,benim aracım daha hiç patinaj çekmedi vites arası..Arabayı sürekli yüksek devirde kullanmaya karşıyım,ekonomi düşündüğüm için dizel aldım.Yerinden kalkmayınca araç,mecbur RACECHİP'e yöneldim.Beni memnun ediyorsa herkesi eder diye düşünüyorum.

    Tüm yazdıklarımı da değerlendirdikten sonra yazılımlı aracı sıfırdan kalkışta rahatlıkla geçebileceğimi iddia ettim.motoru benimki kadar alışmadığı içinde (kendim yaşadığım için biliyorum) hızlanmakta güçlük çekeceğini en az 1,en çok 2 boy fark atacağımı düşündüm boy+boy=2 boy

    Verdiğiniz TT örneğinde bile 2 araç arasında 400 cc 20 bg fark var; Astra H-Focus 90 bg karşılaştırdığımızda ikiside 90 bg ve aralarında 300 cc fark var ama Stok halde kalkış yaparsak bg güçleri aynı olmasına rağmen Focus tozunu atar diye düşünüyorum.Focus yol tutuşu çok iyi ama Astra H'ın bambaşka..Doğru lastikle (bence Lassa İmpetus) yoldan çıkarmanız çok zor (yolda yağ vs dökülü olur,lastik patlar birşey diyemem) muazzam bir fren sistemi var,pedala dokunmanızla cama yapışmanız bir oluyor

    Az konu dışına çıktım,herkesten ve başlık sahibinden özür dilerim




  • Arkadaslar,Ankarada dyno olcumu yaptirabilecegim,tavsiye ettiginiz bir yer var mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DRAGUT -- 23 Mart 2012; 14:47:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS182

    Sn buraoca2,

    Astra H'lar ilk bakımları yapılana kadar (15.000 km) normal şartlarda vermesi gereken tepkileri veremiyorlar malesef.Kendi aracım ve OPEL'in forumlarından takip ettiğim kadarıyla % 98 bu konuda sıkıntı var.Fazla mazot yakar,yağ yakar,müthiş hantaldır vs..Bu konu sizin araçtan ne beklediğinize de bağlı.Mesela ben yaklaşık 9-10 ay Focus trend 90 bg kullandım.Araç 90 bg'di ve o zaman arkadaşımda bulunan 160 bg Honda vtec'e kalkışta kafa tutarım diyordum. ( Yanlış anlamamanız için açayım; ilk 2 viteste...) Öyle devirleniyordu ki araç bunun titanium 109 bg'liğini düşünemiyorum diyordum bir chiple 130 bg'lere geldiğinde de beni kimse tutamaz diyordum.İşte can alıcı nokta da burda; 90 bg olan dizel araç benzinlilere kafa tutuyor diye bütçemize uygun ve diğerlerine göre full donanımlı ve uygun fiyatlı Astra H 90 bg'i aldım.Sonuç hüsran sözde 90 bg araba ama focusla karşılaştırınca dağlar kadar fark var aralarında,tamam cc'leri farklı bu büyük etken olabilir ama 90 bg görünce beklentiye sokuyor insanı ister istemez Bu arabayı sıfır alıp ilk bakıma kadar 2000 devire kadar olan hızlanmasından çok memnunum diyen parmakla sayılır,15.000 bakımından sonra araba bambaşka oluyor.Rahatlıyor,nefes alıyor sanki..1000-2000 arası hantallık farkedilecek şekilde düzeliyor ancak gene yeterli değil..(Bu durum benzinlisin de bile mevcutmuş) Bazı marka yada modellerde bg ve tork aynı olsada aktarma organlarının oranları,aracın ağırlığı,motor cc'si ve son olarakta kullanıcıya göre tepkileri değişiyor.Vites kutusu kaynaklı olduğunu düşündüğüm 1den 2 ye geçtikten sonra araç ne yaparsanız yapın 2000 altını görüyor.Görmemesi için tabiri caizse,RED-KİT gibi gölgenizden hızlı vites değiştirmeniz gerekiyor Bir kaç arkadaş farklı araçlarda Chip-Box taktıktan sonra 2-3. viteste patinaj çektiklerini yazmışlar,benim aracım daha hiç patinaj çekmedi vites arası..Arabayı sürekli yüksek devirde kullanmaya karşıyım,ekonomi düşündüğüm için dizel aldım.Yerinden kalkmayınca araç,mecbur RACECHİP'e yöneldim.Beni memnun ediyorsa herkesi eder diye düşünüyorum.

    Tüm yazdıklarımı da değerlendirdikten sonra yazılımlı aracı sıfırdan kalkışta rahatlıkla geçebileceğimi iddia ettim.motoru benimki kadar alışmadığı içinde (kendim yaşadığım için biliyorum) hızlanmakta güçlük çekeceğini en az 1,en çok 2 boy fark atacağımı düşündüm boy+boy=2 boy

    Verdiğiniz TT örneğinde bile 2 araç arasında 400 cc 20 bg fark var; Astra H-Focus 90 bg karşılaştırdığımızda ikiside 90 bg ve aralarında 300 cc fark var ama Stok halde kalkış yaparsak bg güçleri aynı olmasına rağmen Focus tozunu atar diye düşünüyorum.Focus yol tutuşu çok iyi ama Astra H'ın bambaşka..Doğru lastikle (bence Lassa İmpetus) yoldan çıkarmanız çok zor (yolda yağ vs dökülü olur,lastik patlar birşey diyemem) muazzam bir fren sistemi var,pedala dokunmanızla cama yapışmanız bir oluyor

    Az konu dışına çıktım,herkesten ve başlık sahibinden özür dilerim

    Teşekkürler hocam; bu şekilde veri paylaşımımız çok güzel oldu. İlk 15.000'e kadar daha da fazla hantal olduğunu sayenizde öğrendim, dediğim gibi benim kullandığım araç 45.000 civarında idi Ben Redline devire çıkmamıştım kullanırken, fakat arkadaşım 0'dan itibaren gazlarken; 1. viteste redline'a gelip vitesi 2'ye attığında 2800-3000 devirde kalıyor diye hatırlıyorum. Eğer yanlış hatırlıyorsam düzeltin lütfen. Hal böyle olunca da; redline devire ulaşmadan; vitesi attığınız da da 2000 devirin üzerinde kalabileceğinizi düşünüyorum. Tamam, araç bu şekilde kullanıldığında hem motoru yormuş olacaksınız, hemde yakıt sarfiyatı artacak. Fakat, gerekli koşullarda en azından bir nebze ataklık kazanır bu tarz kullanım. Ki zaten sizde, şuan Modül-Box takılması sonrasında bu durumun, oldukça azaldığını söylemişsiniz.

    Bizim araçta, şuan 2. viteste, 1000-1200 devir üzerinde gayet devirlenmeye istekli hareket ediyor chiptuning sonrasında. 3. vitesta 1350-1400 devirde(yaklaşık 30 km süratte oluyor) yokuş yukarı gaza bastığınızda dahi, hızlanmaya başlıyor; zaten aracımdan memnun kaldığım en güzel noktalar, chiptuning sonrası 2. ve 3. vitesteki düşük devir kullanımı(özellikle şehir içi için )'nın oldukça rahatlaması. Zaman zaman 10-15 km sürate düşüldüğünde vitesi chiptuning öncesindeki gibi 1'e atmama gerek kalmadı Fakat Chiptuning sonrasında aracı kullanırken dikkatli olmak gerekiyor; örneğin geçen haftasonu virajlı bir yolda, 80 km süratte üçüncü viteste ilerlerken, viraja geldim; gaza biraz fazla dokunmuşum; aracın ön tekerlekleri direk sarma yaptı, viraj solayken, aracın önü direk sağa çekmeye başladı; neyseki sarma yaptığı anda ayağımı gazdan çektim ve bir sıkıntı yaşamadan aldım virajı. Torkun yüksek oluşu, eğer araçta ESP yoksa zaman zaman sıkıntı yaratabiliyor.

    Hocam Focus'un yol tutuşu, kendini virajdaki kopma anlarında gösteriyor; yoksa yine araç biraz yatıyor ama, çizgisini kaybetmemek için uğraşıyor(ESP'siz versiyonu için konuşuyorum). Astra H'ı virajda deneme fırsatım olmadı, malum araç benim değildi. Verdiğiniz bilgiler içi sağolun

    Hem modüller, hem Chip Tuning işlemleri hepimize hayırlı olsun tekrar, umarım herkesi memnun ediyordur




  • bugün sonunda zor olsada race chipi taktım çünkü 407 lere montaj için hava ve yağ filtreleri sökülüyor bayağı meşakatlı iş .ilk ayar 1-1 di biraz kullandık ustayla araba resmen delirdi 2de filan pati çekmeye başladı neyse dedik biraz daha yükseltelim 2-2 yaptık bu sefer dahada yi gitmeye başladı usta tamam daha kurclama diyo frenler yetmicek diye korktum :) duman filan yok çok tatminkar oldu gaz pedalının dolduğunu hissettim dokununca araba fırlıyo resmen .şimdi aklımda 3-3 yapmak var bakalım buı sefer nasıl olacak:)
    yakıt olarakta normalde44km lik 4.8 yaktığım güzergahta busefer 3.8 değerini yakaladım
    .çok komik bir değer 407 gibi araba için. total menzil i ölçmeden kesin birşey söylemek yanlış olur
    2 sene önce aklmda olan bu işi bugüne kadar ertelediğim için kendime kızmıyor değilimama herşey nasip kısmet.:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barboros61 -- 24 Mart 2012; 17:15:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyota61

    bugün sonunda zor olsada race chipi taktım çünkü 407 lere montaj için hava ve yağ filtreleri sökülüyor bayağı meşakatlı iş .ilk ayar 1-1 di biraz kullandık ustayla araba resmen delirdi 2de filan pati çekmeye başladı neyse dedik biraz daha yükseltelim 2-2 yaptık bu sefer dahada yi gitmeye başladı usta tamam daha kurclama diyo frenler yetmicek diye korktum :) duman filan yok çok tatminkar oldu gaz pedalının dolduğunu hissettim dokununca araba fırlıyo resmen .şimdi aklımda 3-3 yapmak var bakalım buı sefer nasıl olacak:)
    yakıt olarakta normalde44km lik 4.8 yaktığım güzergahta busefer 3.8 değerini yakaladım
    .çok komik bir değer 407 gibi araba için. total menzil i ölçmeden kesin birşey söylemek yanlış olur
    2 sene önce aklmda olan bu işi bugüne kadar ertelediğim için kendime kızmıyor değilimama herşey nasip kısmet.:)

    race chip parasını sonuna kadar hakeden muhteşem bir ürün , bütün dizel arabaların kullanması gerekir.ben 3 yıldır box kullanıyorum ,resmen bağışıklık yapıyor , artık box olmayan dizel arabaya binemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyota61

    bugün sonunda zor olsada race chipi taktım çünkü 407 lere montaj için hava ve yağ filtreleri sökülüyor bayağı meşakatlı iş .ilk ayar 1-1 di biraz kullandık ustayla araba resmen delirdi 2de filan pati çekmeye başladı neyse dedik biraz daha yükseltelim 2-2 yaptık bu sefer dahada yi gitmeye başladı usta tamam daha kurclama diyo frenler yetmicek diye korktum :) duman filan yok çok tatminkar oldu gaz pedalının dolduğunu hissettim dokununca araba fırlıyo resmen .şimdi aklımda 3-3 yapmak var bakalım buı sefer nasıl olacak:)
    yakıt olarakta normalde44km lik 4.8 yaktığım güzergahta busefer 3.8 değerini yakaladım
    .çok komik bir değer 407 gibi araba için. total menzil i ölçmeden kesin birşey söylemek yanlış olur
    2 sene önce aklmda olan bu işi bugüne kadar ertelediğim için kendime kızmıyor değilimama herşey nasip kısmet.:)

    Race chip taktıktan sonra yol bilgisayarı yanlış gösterebiliyor.En iyi sonucu manuel ölçümle alabilirsiniz.




  • ankarada bunun bayisi varmı ve fiyatlar ne alemde biliyormusunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    ankarada bunun bayisi varmı ve fiyatlar ne alemde biliyormusunuz

    .179 euro ve 329 euro fiyatıyla 2modeli var,179 euroluk bile işini çok güzel görür,arabayı saatığın zaman sök yeni arabana göre bir tane soket al tekrar kullan, chiptuning gibi paran duman olmuyor.
    eskiden almanyadan getirtebiliniyordu ama şimdi gümrüğe takılıyormuş ,türkiye ithalatçısı motovizyon firması,sahibinden.com dan get satışı ile alabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e d d a i


    quote:

    Orijinalden alıntı: toyota61

    bugün sonunda zor olsada race chipi taktım çünkü 407 lere montaj için hava ve yağ filtreleri sökülüyor bayağı meşakatlı iş .ilk ayar 1-1 di biraz kullandık ustayla araba resmen delirdi 2de filan pati çekmeye başladı neyse dedik biraz daha yükseltelim 2-2 yaptık bu sefer dahada yi gitmeye başladı usta tamam daha kurclama diyo frenler yetmicek diye korktum :) duman filan yok çok tatminkar oldu gaz pedalının dolduğunu hissettim dokununca araba fırlıyo resmen .şimdi aklımda 3-3 yapmak var bakalım buı sefer nasıl olacak:)
    yakıt olarakta normalde44km lik 4.8 yaktığım güzergahta busefer 3.8 değerini yakaladım
    .çok komik bir değer 407 gibi araba için. total menzil i ölçmeden kesin birşey söylemek yanlış olur
    2 sene önce aklmda olan bu işi bugüne kadar ertelediğim için kendime kızmıyor değilimama herşey nasip kısmet.:)

    Race chip taktıktan sonra yol bilgisayarı yanlış gösterebiliyor.En iyi sonucu manuel ölçümle alabilirsiniz.

    şaşılacak olay ama bende racechip takıldıktan sonra yol bilgisayarı düzgün çalışmaya başladı,eskiden yol bilgisayarı gaza bastığım an sürekli yükselirdi,ayağımı gazdan çekip yavaş yavaş gitsem bile aşşağı inmezdi.şimdi anlık tepkileri çok güzel oldu,efendi efendi gidince tüketim değeri hemen düşüyor fabrika verilerini gösteriyor.pompadaki mazot alımıyla,bilgisayardaki tüketim eşit gösteriyor




  • Modüler uygulamaların ortak özelliği tork artışından dolayı size daha az gaza bastırmasıdır.. Temel olarak araca aynı işi yaptırabilmek için daha az miktarda ve daha kısa süre gaza basarsınız.. Bu ekonomi getirir..

    anlık veya ortalama yakıt tüketimini hesaplarken bazı araçlar gaza ne kadar basıldığını gözetirler.. Formülün en temel parametresi budur.. Gaz pedalı pozisyonu yük durumunu belirler, yük durumuda ne kadar yakıta ihtiyac duyulduğunu..

    bu tür araçlarda box uygulaması sonrası ekrandaki tüketim değerleri ile gerçek tüketim değeri arasında fark oluşur..

    aracın tüketim ölçüm sistemi bu şekilde işlemiyorsa herhangi bir fark oluşmaz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Modüler uygulamaların ortak özelliği tork artışından dolayı size daha az gaza bastırmasıdır.. Temel olarak araca aynı işi yaptırabilmek için daha az miktarda ve daha kısa süre gaza basarsınız.. Bu ekonomi getirir..

    anlık veya ortalama yakıt tüketimini hesaplarken bazı araçlar gaza ne kadar basıldığını gözetirler.. Formülün en temel parametresi budur.. Gaz pedalı pozisyonu yük durumunu belirler, yük durumuda ne kadar yakıta ihtiyac duyulduğunu..

    bu tür araçlarda box uygulaması sonrası ekrandaki tüketim değerleri ile gerçek tüketim değeri arasında fark oluşur..

    aracın tüketim ölçüm sistemi bu şekilde işlemiyorsa herhangi bir fark oluşmaz..

    evet hocam dediğiniz gibi sanki benzinli aracın gazı gibi dolu oldu pedal basınca hemen tepki veriyor.yanlız merak ettiği şu box neden yol bilgisayarını kandıyor ?




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.