Sanırım Tuning yapan arkadaşlar sorumu görmedi. Güncel
almışken prosu alınmalı bence.
quote:
Orijinalden alıntı: troy
quote:
Orijinalden alıntı: Details
Tuning işlerini çok bilmedigim için soruyorum, Acaba sadece yazılım yüklemekten ibaret olan chiptuning işlemi için istenen 400-800 TL arası rakamlar biraz fazla abartılı degil mi?
Sonuçta bu yazılımı yükleyen kişiler, bizzat bu yazılımı kodlayan degil uygulayan arkadaşlar, ödenilen lisans ya da telif bedeli mi var, belirtttigim gibi meraktan soruyorum?
evet bu sorunun yanıtını bende merak ediyorum
Ben de bu chiptuning meselesini çok araştırdığım için sorunuzu cevaplayayım. İki grup tuningci var tr'de. 1. grupta yalnızca chiptuning için gerekli cihazlar var bu cihazlar vasıtasıyla aracın ECU'sunu okuyup bu datayı (map) yabancı firmalara (tr'dede bayilik verenler var ya da onlara) yollayıp remap (ufak değişiklikler yapılmış harita (map)) edilmiş datayı araca yüklüyorlar. Remap işini yapanlara ücret ödüyorlar. 2. grup da remap kısmını da kendisi yapıyor. 2.durumda ilk yatırım ve knowhow hariç masraf sıfır tamamı kar. İlkinde ise remap işlemi yapan kişiye ödenen ücret var. Knowhow ve ECU ile oynama riskinin dönüşü 500-1500 TL arasında oluyor. Son derece karlı bir sektör girsem mi diye düşünmüyor değilim
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: troy
quote:
Orijinalden alıntı: Details
Tuning işlerini çok bilmedigim için soruyorum, Acaba sadece yazılım yüklemekten ibaret olan chiptuning işlemi için istenen 400-800 TL arası rakamlar biraz fazla abartılı degil mi?
Sonuçta bu yazılımı yükleyen kişiler, bizzat bu yazılımı kodlayan degil uygulayan arkadaşlar, ödenilen lisans ya da telif bedeli mi var, belirtttigim gibi meraktan soruyorum?
evet bu sorunun yanıtını bende merak ediyorum
Ben de bu chiptuning meselesini çok araştırdığım için sorunuzu cevaplayayım. İki grup tuningci var tr'de. 1. grupta yalnızca chiptuning için gerekli cihazlar var bu cihazlar vasıtasıyla aracın ECU'sunu okuyup bu datayı (map) yabancı firmalara (tr'dede bayilik verenler var ya da onlara) yollayıp remap (ufak değişiklikler yapılmış harita (map)) edilmiş datayı araca yüklüyorlar. Remap işini yapanlara ücret ödüyorlar. 2. grup da remap kısmını da kendisi yapıyor. 2.durumda ilk yatırım ve knowhow hariç masraf sıfır tamamı kar. İlkinde ise remap işlemi yapan kişiye ödenen ücret var. Knowhow ve ECU ile oynama riskinin dönüşü 500-1500 TL arasında oluyor. Son derece karlı bir sektör girsem mi diye düşünmüyor değilim
Bilgi için teşekkürler, bu tip bir tahmin yürütmüştüm ancak şu da var, geçmişte remap için farklı marka modellerdeki araçlara paralar verilmiştir fakat aynı marka ve model ve hacimdeki araç için 2. kez yazılım aldıklarını sanmıyorum. obd kablo ekipman vs donanımlarwww.dealextreme.com ve ebay'da satılıyor. Turbo beslemeli bir aracım olsaydı sırf meraktan alır kendi kendime denerdim kardeşime alacagımız dizel araç için bu işlemi yapmak ya da yaptırmak istiyorum fakat işlemin güvenilirliginden hala emin degilim.
quote:
Orijinalden alıntı: Details
Bilgi için teşekkürler, bu tip bir tahmin yürütmüştüm ancak şu da var, geçmişte remap için farklı marka modellerdeki araçlara paralar verilmiştir fakat aynı marka ve model ve hacimdeki araç için 2. kez yazılım aldıklarını sanmıyorum. obd kablo ekipman vs donanımlarwww.dealextreme.com ve ebay'da satılıyor. Turbo beslemeli bir aracım olsaydı sırf meraktan alır kendi kendime denerdim kardeşime alacagımız dizel araç için bu işlemi yapmak ya da yaptırmak istiyorum fakat işlemin güvenilirliginden hala emin degilim.
Sorun şu ki okunan o data araçla ilgili farklı bilgilerde içeriyor (mesela immobilizer kodu gibi). O yuzden her aracın dosyası ayrı ayrı remap ediliyor. Biri için remap edilmiş dosyayı diğerine atarsan arabayı bir daha çalıştıramazsın büyük ihtimalle. Tekrar orjinal yazılımını tükleyip çalıştırabilirsin. İşte olayı koparan da bu nokta. Öyle olmasa chiptuning'ten kimse kolay kolay para kazanamaz zaten. Her arabaya yeniden remap gerekiyor.
O yuzden yukarıda box daha avantajlı dedim zaten. Chipte her araba için o kadar parayı çöpe atacaksın boxtaysa durum çok daha iyi arabayı satarken box'ı da ayrıca satabilirsin olmadı arkadaşına hediye edersin. Aynı motorlu araç alırsan (mesela 1.6 tdci yerine 1.6 hdi) kendin de kullanabilirsin.
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: Details
Bilgi için teşekkürler, bu tip bir tahmin yürütmüştüm ancak şu da var, geçmişte remap için farklı marka modellerdeki araçlara paralar verilmiştir fakat aynı marka ve model ve hacimdeki araç için 2. kez yazılım aldıklarını sanmıyorum. obd kablo ekipman vs donanımlarwww.dealextreme.com ve ebay'da satılıyor. Turbo beslemeli bir aracım olsaydı sırf meraktan alır kendi kendime denerdim kardeşime alacagımız dizel araç için bu işlemi yapmak ya da yaptırmak istiyorum fakat işlemin güvenilirliginden hala emin degilim.
Sorun şu ki okunan o data araçla ilgili farklı bilgilerde içeriyor (mesela immobilizer kodu gibi). O yuzden her aracın dosyası ayrı ayrı remap ediliyor. Biri için remap edilmiş dosyayı diğerine atarsan arabayı bir daha çalıştıramazsın büyük ihtimalle. Tekrar orjinal yazılımını tükleyip çalıştırabilirsin. İşte olayı koparan da bu nokta. Öyle olmasa chiptuning'ten kimse kolay kolay para kazanamaz zaten. Her arabaya yeniden remap gerekiyor.
O yuzden yukarıda box daha avantajlı dedim zaten. Chipte her araba için o kadar parayı çöpe atacaksın boxtaysa durum çok daha iyi arabayı satarken box'ı da ayrıca satabilirsin olmadı arkadaşına hediye edersin. Aynı motorlu araç alırsan (mesela 1.6 tdci yerine 1.6 hdi) kendin de kullanabilirsin.
de iişte cemal tavsiye etmedi araçta filtre var dedim kara duman atmasın diye o zaman kötü dedi sürekli tıraknır dedi
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: troy
quote:
Orijinalden alıntı: AiQUiDiE Bence chip tuning yaptırın. Servisler anlayamıyorlar. Ayrıca box gibi ayrı bir parça olmadığından bozulma problemi de yok. ECU bozulana kadar sizinle Hem çoğu Chip Tuning yapan, ( Bkz Mehmet Gazihan) servislerin yazılım güncellemesi gibi durumlarda mapler silindiyse yeniden yüklüyorlar.
evet oyle yaptiricam cemal aslan beyle konustum aracta filtre oldugu icin surekki tikanir ariza lambasi yanar dedi o yuzden bulasmicam
Chip yapınca olmuyormuymuş? İyi bir dijital box ile chip arasında bir fark olacağını hiç zannetmiyorum...
Analog boxlar için gerçekten problem yaşayabilirsiniz ama iyi bir digital box chiptuningin yaptığından çok farklı birşey yapmıyor zaten. Chiptuning ile enjektörlerin açık kalma süreleri arttılıyor böylece motora daha fazla yakıt gitmesi sağlanıyor. Box ile enjektörlerdeki yakıt basıncı arttırılyor enjektörlerin açık kalma süresi aynı ama fazla basınçtan dolayı daha fazla yakıt gitmesi sağlanıyor. Cemal Arslan'ın bahsettiği analog chiplerde basınç sürekli yüksek tutuluyor, düşük devirlerde de turbo tam çalışmadığından hava/yakıt oranı çok düşük oluyor ve dumana neden oluyor. Ama (iyi bir) dijital bir box düşük devirlerde basıncı yüksek devirlerdeki kadar arttırmayıp dumana neden olmaz.
Neticeyi biraz daha netleştireyim
İyi bir dijital box ile iyi bir remap arasında bir fark olacağını hiç zannetmiyorum...
Ama adi bir box dediklerinize neden olabilir aynen kötü bir remap'in olabileceği gibi...
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: troy
quote:
Orijinalden alıntı: AiQUiDiE Bence chip tuning yaptırın. Servisler anlayamıyorlar. Ayrıca box gibi ayrı bir parça olmadığından bozulma problemi de yok. ECU bozulana kadar sizinle Hem çoğu Chip Tuning yapan, ( Bkz Mehmet Gazihan) servislerin yazılım güncellemesi gibi durumlarda mapler silindiyse yeniden yüklüyorlar.
evet oyle yaptiricam cemal aslan beyle konustum aracta filtre oldugu icin surekki tikanir ariza lambasi yanar dedi o yuzden bulasmicam
Chip yapınca olmuyormuymuş? İyi bir dijital box ile chip arasında bir fark olacağını hiç zannetmiyorum...
Analog boxlar için gerçekten problem yaşayabilirsiniz ama iyi bir digital box chiptuningin yaptığından çok farklı birşey yapmıyor zaten. Chiptuning ile enjektörlerin açık kalma süreleri arttılıyor böylece motora daha fazla yakıt gitmesi sağlanıyor. Box ile enjektörlerdeki yakıt basıncı arttırılyor enjektörlerin açık kalma süresi aynı ama fazla basınçtan dolayı daha fazla yakıt gitmesi sağlanıyor. Cemal Arslan'ın bahsettiği analog chiplerde basınç sürekli yüksek tutuluyor, düşük devirlerde de turbo tam çalışmadığından hava/yakıt oranı çok düşük oluyor ve dumana neden oluyor. Ama (iyi bir) dijital bir box düşük devirlerde basıncı yüksek devirlerdeki kadar arttırmayıp dumana neden olmaz.
Neticeyi biraz daha netleştireyim
İyi bir dijital box ile iyi bir remap arasında bir fark olacağını hiç zannetmiyorum...
Ama adi bir box dediklerinize neden olabilir aynen kötü bir remap'in olabileceği gibi...
açıklama için sagol ama ben yinede chip yaptırıyım diyorum nasıl olsa aracı 6 7 sene kullıcam o yuzden box alsam o zman yeni modeller çıkar benim için cihp daha avantajlı 1 kere yapıcam gidicek
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: Details
Bilgi için teşekkürler, bu tip bir tahmin yürütmüştüm ancak şu da var, geçmişte remap için farklı marka modellerdeki araçlara paralar verilmiştir fakat aynı marka ve model ve hacimdeki araç için 2. kez yazılım aldıklarını sanmıyorum. obd kablo ekipman vs donanımlarwww.dealextreme.com ve ebay'da satılıyor. Turbo beslemeli bir aracım olsaydı sırf meraktan alır kendi kendime denerdim kardeşime alacagımız dizel araç için bu işlemi yapmak ya da yaptırmak istiyorum fakat işlemin güvenilirliginden hala emin degilim.
Sorun şu ki okunan o data araçla ilgili farklı bilgilerde içeriyor (mesela immobilizer kodu gibi). O yuzden her aracın dosyası ayrı ayrı remap ediliyor. Biri için remap edilmiş dosyayı diğerine atarsan arabayı bir daha çalıştıramazsın büyük ihtimalle. Tekrar orjinal yazılımını tükleyip çalıştırabilirsin. İşte olayı koparan da bu nokta. Öyle olmasa chiptuning'ten kimse kolay kolay para kazanamaz zaten. Her arabaya yeniden remap gerekiyor.
O yuzden yukarıda box daha avantajlı dedim zaten. Chipte her araba için o kadar parayı çöpe atacaksın boxtaysa durum çok daha iyi arabayı satarken box'ı da ayrıca satabilirsin olmadı arkadaşına hediye edersin. Aynı motorlu araç alırsan (mesela 1.6 tdci yerine 1.6 hdi) kendin de kullanabilirsin.
immobiliser ve tanımlama kodları da bir hex dosyasına veya benzer bir açık kodlu dosyaya kaydedilmiyor mu zaten, orjinal ecu' dan bu verileri okuyup yedek aldıgımızda zaten bu verilere ulaşamıyor muyuz. ben çok karmaşık olmasa gerek diye düşündügümden dolayı kendim denemek istiyorum demiştim.
quote:
Orijinalden alıntı: Details
immobiliser ve tanımlama kodları da bir hex dosyasına veya benzer bir açık kodlu dosyaya kaydedilmiyor mu zaten, orjinal ecu' dan bu verileri okuyup yedek aldıgımızda zaten bu verilere ulaşamıyor muyuz. ben çok karmaşık olmasa gerek diye düşündügümden dolayı kendim denemek istiyorum demiştim.
Bütün datalar tek bir hex dosyasında tutuluyormuş. Remapping de o hex dosyası üzerinde yapılıyor.
Tavsiye edebileceğiniz iyi bir Digital Box markası ve/veya bildiğiniz/güvenilir bir firma bilgisi var mı?
Teşekkürler,
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
Neticeyi biraz daha netleştireyim
İyi bir dijital box ile iyi bir remap arasında bir fark olacağını hiç zannetmiyorum...
Ama adi bir box dediklerinize neden olabilir aynen kötü bir remap'in olabileceği gibi...
quote:
Orijinalden alıntı: dasarum
Tavsiye edebileceğiniz iyi bir Digital Box markası ve/veya bildiğiniz/güvenilir bir firma bilgisi var mı?
Teşekkürler,
Maalesef test etme şansım olmadı ama yakında kendi aracıma dijital iyi bir box (dumana neden olmayan ve üst devirleri daha fazla canlandıran) yapmayı düşünüyorum. (Bir kaç ay sürebilir.) Yaparsam sizi de bilgilendirmeye çalışırım.
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: dasarum
Tavsiye edebileceğiniz iyi bir Digital Box markası ve/veya bildiğiniz/güvenilir bir firma bilgisi var mı?
Teşekkürler,
Maalesef test etme şansım olmadı ama yakında kendi aracıma dijital iyi bir box (dumana neden olmayan ve üst devirleri daha fazla canlandıran) yapmayı düşünüyorum. (Bir kaç ay sürebilir.) Yaparsam sizi de bilgilendirmeye çalışırım.
Bir de elinde Common Rail bir motor için box olan biri varsa ve bana ödünç verirse (dijital ortamda test etmek için, araca takılmayacak), kendime yaptığımda ona da bir tane hediye ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: dasarum
Tavsiye edebileceğiniz iyi bir Digital Box markası ve/veya bildiğiniz/güvenilir bir firma bilgisi var mı?
Teşekkürler,
Maalesef test etme şansım olmadı ama yakında kendi aracıma dijital iyi bir box (dumana neden olmayan ve üst devirleri daha fazla canlandıran) yapmayı düşünüyorum. (Bir kaç ay sürebilir.) Yaparsam sizi de bilgilendirmeye çalışırım.
Bir de elinde Common Rail bir motor için box olan biri varsa ve bana ödünç verirse (dijital ortamda test etmek için, araca takılmayacak), kendime yaptığımda ona da bir tane hediye ederim.
o zman sen o aldıgın boxsun içindeki verileri alıp biraz değiştiriceksin?
ya bu race chip olayini bende merak ediyorum,buna yonelmemin sebebi aracima uygun racechip in normal atilacak yazilimdan daha fazla guc vermesi.(race chipin sitesinde yazan) dyno sheet falan yok acaba oradaki degerler bire bir verecek mi bilmiyorum.aracim 1.6hdi fap li o yuzden bir kac yazilimciya sordugumda 135 hp civari guc alabilirsin dediler,fakat bu race chipte 143 hp ve cok daha fazla tork aliniyor.fap siz motorlar 140 hp rahat alinabiliyor.bana da yardimci olurmusunuz? yazilim atan arkadaslar ozellikle?
quote:
Orijinalden alıntı: troy
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: dasarum
Tavsiye edebileceğiniz iyi bir Digital Box markası ve/veya bildiğiniz/güvenilir bir firma bilgisi var mı?
Teşekkürler,
Maalesef test etme şansım olmadı ama yakında kendi aracıma dijital iyi bir box (dumana neden olmayan ve üst devirleri daha fazla canlandıran) yapmayı düşünüyorum. (Bir kaç ay sürebilir.) Yaparsam sizi de bilgilendirmeye çalışırım.
Bir de elinde Common Rail bir motor için box olan biri varsa ve bana ödünç verirse (dijital ortamda test etmek için, araca takılmayacak), kendime yaptığımda ona da bir tane hediye ederim.
o zman sen o aldıgın boxsun içindeki verileri alıp biraz değiştiriceksin?
Aslında öyle olmayacak. Araştırmalarım sonucu ne yapacağım kafamda netleşti ama işe girişmeden çalışan bir box'ı dijital olarak test etmek istiyorum ki atladığım birşey varsa görebileyim. Onları da kendi yapacağım donanım ve yazılımda göz önünde bulundurayım istiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: troy
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
quote:
Orijinalden alıntı: dasarum
Tavsiye edebileceğiniz iyi bir Digital Box markası ve/veya bildiğiniz/güvenilir bir firma bilgisi var mı?
Teşekkürler,
Maalesef test etme şansım olmadı ama yakında kendi aracıma dijital iyi bir box (dumana neden olmayan ve üst devirleri daha fazla canlandıran) yapmayı düşünüyorum. (Bir kaç ay sürebilir.) Yaparsam sizi de bilgilendirmeye çalışırım.
Bir de elinde Common Rail bir motor için box olan biri varsa ve bana ödünç verirse (dijital ortamda test etmek için, araca takılmayacak), kendime yaptığımda ona da bir tane hediye ederim.
o zman sen o aldıgın boxsun içindeki verileri alıp biraz değiştiriceksin?
Aslında öyle olmayacak. Araştırmalarım sonucu ne yapacağım kafamda netleşti ama işe girişmeden çalışan bir box'ı dijital olarak test etmek istiyorum ki atladığım birşey varsa görebileyim. Onları da kendi yapacağım donanım ve yazılımda göz önünde bulundurayım istiyorum.
anladım hadi bakalım hayırlısı o zaman
quote:
Orijinalden alıntı: troy
quote:
Orijinalden alıntı: ___Murat___
Bir de elinde Common Rail bir motor için box olan biri varsa ve bana ödünç verirse (dijital ortamda test etmek için, araca takılmayacak), kendime yaptığımda ona da bir tane hediye ederim.
anladım hadi bakalım hayırlısı o zaman
Bir de ödünç istediğim box'ın dijital veya analog olması farketmez.
Eğer aracınıza tunning yaptıracaksanız, aracınızla aynı mekanik aksama özellikle de güç aktarma organına sahip bir üst versiyon varsa yaptırın derim.
Yani atıyorum, 122 hp vw TSİ ile 140 hp vw tsi de aktarma organları birbirinin aynı ise tunnig mekanik aksamda bir sorun yaratmayacaktır.
Ancak üretici piyasaya atıyorum 150 hp güç, 300 nm tork değerine sahip br araç sumuş ise ve bu aracın daha güçlü başka versiyonu yoksa ve siz motor güçünü arttırıp atıyorum 350 nm tork elde ederseniz, kesinlikle aracın ömründen yersiniz. Ayırıca yeni durumda fren sisteminin güvenilirliği de azalacaktır.
Araç tasarlanıp test edilirlen gözetilen emmiyet payını tüketimiş olursunuz. . .
quote:
Orijinalden alıntı: racai
Eğer aracınıza tunning yaptıracaksanız, aracınızla aynı mekanik aksama özellikle de güç aktarma organına sahip bir üst versiyon varsa yaptırın derim.
Yani atıyorum, 122 hp vw TSİ ile 140 hp vw tsi de aktarma organları birbirinin aynı ise tunnig mekanik aksamda bir sorun yaratmayacaktır.
Ancak üretici piyasaya atıyorum 150 hp güç, 300 nm tork değerine sahip br araç sumuş ise ve bu aracın daha güçlü başka versiyonu yoksa ve siz motor güçünü arttırıp atıyorum 350 nm tork elde ederseniz, kesinlikle aracın ömründen yersiniz. Ayırıca yeni durumda fren sisteminin güvenilirliği de azalacaktır.
Araç tasarlanıp test edilirlen gözetilen emmiyet payını tüketimiş olursunuz. . .
Aslında yokuşlarda ve sollamalarda aracının hantallıgından şikayet edenler bu tip şikayete yöneliyor, emin olmamakla birlikte opel astra 1.3 cdti ile 1.6 benzinli 115 hp gibi araçların mekanik organları ve fren mekanizmaları aynı diye biliyorum, %25 tolerans tanıyabilir diye umuyorum bu tip araçlar. Ancak benim de kafamı kurcalayan soru mini cooper S (175hp) ile john cooper works (211hp) nin fren ve mekanigi oldukca farklı, küçük araçlar için mekanik upgrade yapılmadan bu thip tuning işlemleri ne kadar güvenli acaba?