VALLAHİ NE OTOBANDA 120 İLE GİDİLİYO NEDE OTOYOLDA 90 LA GİDİLİYO, HEPİMİZ (EN AZINDAN BEN) OTOBANDA 150-160 IN ALTINA İNEBİLİYORUM OTOYOLDA DA AYNI 130 DAN AŞAĞIYA İNEMİYORUM YOL BİTMİYOR 90 LA,
BENİM BİLDİĞİM RADAR OLDUĞU ZAMAN MECBURİ RADAR İŞARETİ OLMASI VE 5 KM İÇİNDE RADAR OLMA ŞARTI TABİ SABİT TABELALARDA HER ZAMAN RADAR OLMUYOR. PORTATİF RADAR TABELASI VARSA İŞTE O ZAMAN KESİN RADAR OLUYOR HASTA DA TAŞIYOR OLSAN HEMEN 90 A DÜŞECEKSİN.
SİZ NASIL ANLIYORSUNUZ YOLDA RADAR OLDUĞUNU?
Arabada kardeşim vardı ve durumu çok kötüydü Radara yakalanmıştım...
180 ile gittiğimizi falan söylediler kardeşimin durumunu öğrenince
Polis:DAHA BURDAMISINIZ !!! Hadi Hızlı Hızlı ' demişti...
Aşağıdaki linkte belli başlı ülkeler ve uygulanan hız limitleri var.
Gerçi Latin Amerika ülkelerindeki durum da ilginç.
Brezil'ya ve Peru'da hız limiti olmaması normal çünkü orada yolda yok. Adam demiş toprak yolda bas basabildiğin kadar nasılsa nüfus fazla..
quote:
Orijinalden alıntı: AIRBOSS
quote:
Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online
birde araç sollamadan önce dikkatli olun. Çünkü ileride radar varsa, sizde 80 le giden bi kamyonu solladınız bastınız gaza onu gçtiğinizde hızınız 100 110 oldu diyelim önünüz boş bastınız o hevesle ana bi radar çak diye yakaldı sizi istediğiniz kadar ben araba solladım işte hızım şuydu buydu yok dinlemiyor Radar bu çünkü senin ortalama hızına değil anlık hzınıa bakıyor.
Sollamada hiz siniri yoktur benim bildigim.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: aLLyC
quote:
Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online
birde araç sollamadan önce dikkatli olun. Çünkü ileride radar varsa, sizde 80 le giden bi kamyonu solladınız bastınız gaza onu gçtiğinizde hızınız 100 110 oldu diyelim önünüz boş bastınız o hevesle ana bi radar çak diye yakaldı sizi istediğiniz kadar ben araba solladım işte hızım şuydu buydu yok dinlemiyor Radar bu çünkü senin ortalama hızına değil anlık hzınıa bakıyor.
Sollamada hiz siniri yoktur benim bildigim.
Ardahan çıkışına bayır aşağı koymuşlar radarı. Önümde tahmini 80 civarı hızla giden bir araç vardı. Sollamaya müsait olduğu için sinyal verdim.(5.vites gaza basmadan aracın 90 civarı hızla gideceği bir yokuş) Solladım şeridime geçtim. Sollama esnasında hızım 101 olmuş. Durdurdular 101 ile cezayı bastılar. Sollama yapıyordum vs. bir ton söz söyledim ama acımadılar. 115 ytl.
quote:
Orijinalden alıntı: supremum
quote:
Orjinalden alıntı: aLLyC
quote:
Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online
birde araç sollamadan önce dikkatli olun. Çünkü ileride radar varsa, sizde 80 le giden bi kamyonu solladınız bastınız gaza onu gçtiğinizde hızınız 100 110 oldu diyelim önünüz boş bastınız o hevesle ana bi radar çak diye yakaldı sizi istediğiniz kadar ben araba solladım işte hızım şuydu buydu yok dinlemiyor Radar bu çünkü senin ortalama hızına değil anlık hzınıa bakıyor.
Sollamada hiz siniri yoktur benim bildigim.
Ardahan çıkışına bayır aşağı koymuşlar radarı. Önümde tahmini 80 civarı hızla giden bir araç vardı. Sollamaya müsait olduğu için sinyal verdim.(5.vites gaza basmadan aracın 90 civarı hızla gideceği bir yokuş) Solladım şeridime geçtim. Sollama esnasında hızım 101 olmuş. Durdurdular 101 ile cezayı bastılar. Sollama yapıyordum vs. bir ton söz söyledim ama acımadılar. 115 ytl.
Alıntıları Göster
Belki çift şeritli şehirler arası yollarda hız limiti biraz daha arttırılabilinir, 100-110 gibi birşey yapılabilinir, ancak o tip yollarda da yola giren çıkan çok oluyor, ağır araçlar çok oluyor ve yolların durumu da o hızları kaldırmaya hiç uygun değil. Zaten arabaların her yanından çok kısa süre sonra her türlü ses geldiği gibi rot başları amortisörler far vs bilimum parçanın ömrü acaip kısalıyor. Biz deki radar uygulamasını da hiç olumlu olarak göremiyorum, maliyeye para kazandırmayı amaçlamaktan çok öte birşey değil. Zaten trafikteki yegane sorun yüksek hız değil. En az hız kadar zarar veren ama doğru düzgün kaza kayıtlarına geçmeyen 10 madde yazabilirim
quote:
Orijinalden alıntı: Bekir__
burda radar olduğu zaman tabela koyuyolar yola. tabelayı görüyorsun ve yavaşlıyorsun
Alıntıları Göster
Bu yıl içinde muhtelif yerlerde tam 3 kez radar cezası yedim hem de katlamalı olarak yani oldukça hızlıydım.Bi ara okula polis bile geldi (öğretmenim)uyarı için yani dikkat edin yoksa ehliyetnizgidebilir ya da psiko teknik kursuna çağrılabilirsiniz gibilerinden.Allah çok şükür 5 aydır ceza falan yemedim.100 ü aşmamaya dikkat ediyorum ama zor tabi araba da hızlı ... (2004 Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V)
quote:
Orijinalden alıntı: historiyst_45
Bu yıl içinde muhtelif yerlerde tam 3 kez radar cezası yedim hem de katlamalı olarak yani oldukça hızlıydım.Bi ara okula polis bile geldi (öğretmenim)uyarı için yani dikkat edin yoksa ehliyetnizgidebilir ya da psiko teknik kursuna çağrılabilirsiniz gibilerinden.Allah çok şükür 5 aydır ceza falan yemedim.100 ü aşmamaya dikkat ediyorum ama zor tabi araba da hızlı ... (2004 Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V)
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: historiyst_45
Bu yıl içinde muhtelif yerlerde tam 3 kez radar cezası yedim hem de katlamalı olarak yani oldukça hızlıydım.Bi ara okula polis bile geldi (öğretmenim)uyarı için yani dikkat edin yoksa ehliyetnizgidebilir ya da psiko teknik kursuna çağrılabilirsiniz gibilerinden.Allah çok şükür 5 aydır ceza falan yemedim.100 ü aşmamaya dikkat ediyorum ama zor tabi araba da hızlı ... (2004 Opel Astra G Njoy HB 1.6 16V)
dikkat et, ömür kısa yol uzun ..
quote:
Orijinalden alıntı: serkes
geçerkende garibim ne hevesli geçmiştir.
quote:
Orjinalden alıntı: greenicee
bi keresinde uzun yolda beni bir palio solladı. hızım 90 dı.oralarda radar olduğunu biliyordum. palio 120 ile filan geçti beni. tam geçerken karşı yoldan beyaz reno 19 geliyordu.(gezici radar)
ileride baktım palioyucu polise itiraz ediyo
Alıntıları Göster
Radarları algıyan Gpsler var diye biliyorum ama kullanılması yasak oldugu için piyasadan çekildirler yinede bulabilirseniz işinizi görebilir
quote:
Orijinalden alıntı: omerf
Radarları algıyan Gpsler var diye biliyorum ama kullanılması yasak oldugu için piyasadan çekildirler yinede bulabilirseniz işinizi görebilir
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: omerf
Radarları algıyan Gpsler var diye biliyorum ama kullanılması yasak oldugu için piyasadan çekildirler yinede bulabilirseniz işinizi görebilir
Yeni radarlar o radar tespit cihazlarını algılıyor ve o cihazların çok büyük cezası var.
quote:
Orijinalden alıntı: mississippi
quote:
Orjinalden alıntı: omerf
Radarları algıyan Gpsler var diye biliyorum ama kullanılması yasak oldugu için piyasadan çekildirler yinede bulabilirseniz işinizi görebilir
Yeni radarlar o radar tespit cihazlarını algılıyor ve o cihazların çok büyük cezası var.
Alıntıları Göster
hapis cezası gibi
quote:
Orijinalden alıntı: yuci
hapis cezası gibi
Alıntıları Göster
evet cezasi Turkiyede var, ama cogunlukla yurtdisinda "onemli olan hiz sinirlarina uymak oldugu icin ve bu aletler radar yerlerini belli ederek hiz sinirlarina uyulmasini sagladigi icin" ceza verilmiyor.
hatta dikiz aynasi yerine monte edilenler bile var.
quote:
Orjinalden alıntı: babatolia
VALLAHİ NE OTOBANDA 120 İLE GİDİLİYO NEDE OTOYOLDA 90 LA GİDİLİYO, HEPİMİZ (EN AZINDAN BEN) OTOBANDA 150-160 IN ALTINA İNEBİLİYORUM OTOYOLDA DA AYNI 130 DAN AŞAĞIYA İNEMİYORUM YOL BİTMİYOR 90 LA,
BENİM BİLDİĞİM RADAR OLDUĞU ZAMAN MECBURİ RADAR İŞARETİ OLMASI VE 5 KM İÇİNDE RADAR OLMA ŞARTI TABİ SABİT TABELALARDA HER ZAMAN RADAR OLMUYOR. PORTATİF RADAR TABELASI VARSA İŞTE O ZAMAN KESİN RADAR OLUYOR HASTA DA TAŞIYOR OLSAN HEMEN 90 A DÜŞECEKSİN.
SİZ NASIL ANLIYORSUNUZ YOLDA RADAR OLDUĞUNU?
Sonra kalkıp neden trafik kazalarında 1. ciyiz diye soruyorlar. Bu zihniyetler oldukça, 2. liğe düşmek mümkün değil! Kazadan geriye dönüş yok.Basana değil, çarpacağı masum insanlara ve de geri kalacak aile yakınlarına yazık oluyor. Hızdan sonra sadece radara yakalıp ceza ile kurtulabiliyorsan yat kalk Allah'a dua et. "Şükür beni korudun Allah'ım "diye..
quote:
Orijinalden alıntı: kazan2
quote:
Orjinalden alıntı: babatolia
VALLAHİ NE OTOBANDA 120 İLE GİDİLİYO NEDE OTOYOLDA 90 LA GİDİLİYO, HEPİMİZ (EN AZINDAN BEN) OTOBANDA 150-160 IN ALTINA İNEBİLİYORUM OTOYOLDA DA AYNI 130 DAN AŞAĞIYA İNEMİYORUM YOL BİTMİYOR 90 LA,
BENİM BİLDİĞİM RADAR OLDUĞU ZAMAN MECBURİ RADAR İŞARETİ OLMASI VE 5 KM İÇİNDE RADAR OLMA ŞARTI TABİ SABİT TABELALARDA HER ZAMAN RADAR OLMUYOR. PORTATİF RADAR TABELASI VARSA İŞTE O ZAMAN KESİN RADAR OLUYOR HASTA DA TAŞIYOR OLSAN HEMEN 90 A DÜŞECEKSİN.
SİZ NASIL ANLIYORSUNUZ YOLDA RADAR OLDUĞUNU?
Sonra kalkıp neden trafik kazalarında 1. ciyiz diye soruyorlar. Bu zihniyetler oldukça, 2. liğe düşmek mümkün değil! Kazadan geriye dönüş yok.Basana değil, çarpacağı masum insanlara ve de geri kalacak aile yakınlarına yazık oluyor. Hızdan sonra sadece radara yakalıp ceza ile kurtulabiliyorsan yat kalk Allah'a dua et. "Şükür beni korudun Allah'ım "diye..
Yanlış hatırlamıyorsam her yıl 6000 kişi (maalesef ) trafik kazalarında hayatını kaybediyor. Bu ancak bizim gibi 3. dünya ülkelerine mahsus bir durum ve çok yazık. Radar tabelaları kalktı bu arada haberiniz olsun tarafik canavarlarına duyrulur. Yaklaşık ta bir ay oldu kalkalı. Artık her yere radar kurulabiliyor. Doksanı geçmem ne gerek var ailemi ve çocuğumu riske atacak kadar alık ta değilim. Dersen ki hızlı yaşa genç öl cesedin yakışlıklı olsun bu deyim de ancak sığ ve geri bir kültürün eğitimsizliliğin göstergesi. Zerre kadar da üzülmem buna ama başkalarının hayatlarını karartmaya hiç kimsenin de hakkı yok. Ölümlü trafik kazasında suçlu bulunanlara adam öldürmeye teşebbüsten ceza verilmesi tek arzum. Tabii önce trafik kanununda hız ın asli kusur olması gerekli. Maalesef ağzı sulanarak şöyle radara girdim böyle çıktım böyle yırttım diyenler bi baksınlar mutlaka tanıdık duydukları yakını ve ya değil bir kişi trafik kazasında hayatını kaybetmiştir. Daha geçenlerde bir öğretmen arkadaşımız hayatını kaybetti, ailesi perişan neyse herkes bildiğini okur bu ülkede ve bu başlık ta sulandıkça sulanır.Toplumca duyarlı olalım ve başkalarını tehlikeye atmayalım.
quote:
Orijinalden alıntı: supremum
quote:
Orjinalden alıntı: aLLyC
quote:
Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online
birde araç sollamadan önce dikkatli olun. Çünkü ileride radar varsa, sizde 80 le giden bi kamyonu solladınız bastınız gaza onu gçtiğinizde hızınız 100 110 oldu diyelim önünüz boş bastınız o hevesle ana bi radar çak diye yakaldı sizi istediğiniz kadar ben araba solladım işte hızım şuydu buydu yok dinlemiyor Radar bu çünkü senin ortalama hızına değil anlık hzınıa bakıyor.
Sollamada hiz siniri yoktur benim bildigim.
Ardahan çıkışına bayır aşağı koymuşlar radarı. Önümde tahmini 80 civarı hızla giden bir araç vardı. Sollamaya müsait olduğu için sinyal verdim.(5.vites gaza basmadan aracın 90 civarı hızla gideceği bir yokuş) Solladım şeridime geçtim. Sollama esnasında hızım 101 olmuş. Durdurdular 101 ile cezayı bastılar. Sollama yapıyordum vs. bir ton söz söyledim ama acımadılar. 115 ytl.
Alıntıları Göster
Ardahan çıkışına bayır aşağı koymuşlar radarı. Önümde tahmini 80 civarı hızla giden bir araç vardı. Sollamaya müsait olduğu için sinyal verdim.(5.vites gaza basmadan aracın 90 civarı hızla gideceği bir yokuş) Solladım şeridime geçtim. Sollama esnasında hızım 101 olmuş. Durdurdular 101 ile cezayı bastılar. Sollama yapıyordum vs. bir ton söz söyledim ama acımadılar. 115 ytl.
Ardahan da çalıştım daha önce ama hiç radara falan rastlamadım o yollarda ilginç nerde kurmuşlar tam olarak ???
quote:
Orijinalden alıntı: historiyst_45
Ardahan çıkışına bayır aşağı koymuşlar radarı. Önümde tahmini 80 civarı hızla giden bir araç vardı. Sollamaya müsait olduğu için sinyal verdim.(5.vites gaza basmadan aracın 90 civarı hızla gideceği bir yokuş) Solladım şeridime geçtim. Sollama esnasında hızım 101 olmuş. Durdurdular 101 ile cezayı bastılar. Sollama yapıyordum vs. bir ton söz söyledim ama acımadılar. 115 ytl.
Ardahan da çalıştım daha önce ama hiç radara falan rastlamadım o yollarda ilginç nerde kurmuşlar tam olarak ???
Alıntıları Göster
@historiyst_45
Artık çok fazla var. Şehiriçinde bile radar oluyor. 56'yı geçene basıyorlar cezayı. Hoş Ardahan içinde 56 yapacak yol yok ama... Ardahan'ın sanayi yolu Kars tarafından çıkışında bir tane petrol var. Petrol'ü geçtikten sonra bir süre bayır çıkıyorsunuz. Bayır aşağı inerkende Çamlıçatak, Çıldır, Kars yol ayrımına varmadan birkaç km geride yedim cezayı. Zaman zaman Ardahan Sulakyurt yolunda da radar oluyor.
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
quote:
Orijinalden alıntı: atp-tr
erzincan erzurum arasında berbat derecede bozuk bir yol var teker boyu çukurlar vs
zaten 3 vitesi 60-70 geçemiyorsun
adamlar 10 km yol yapmışlar sırf radar koymak için
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: atp-tr
erzincan erzurum arasında berbat derecede bozuk bir yol var teker boyu çukurlar vs
zaten 3 vitesi 60-70 geçemiyorsun
adamlar 10 km yol yapmışlar sırf radar koymak için
o yolda bu ayın başında malesef 237 ytl ceza kestiler bana normalde 100 ile giderim tam yokuşun inişine koymuşlar tam arabayı saldığınız kısım diyebilirim, imza atmadım ama uğraşmamak için gidip paşa paşa ödedim, hep yokuş aşağı ceza yiyorum 1 daha olursa bu defa dava açacam, zaten sürekli yollardayım maaşın yarısını cezaya yatırmaktan gına geldi
quote:
Orijinalden alıntı: supremum
@historiyst_45
Artık çok fazla var. Şehiriçinde bile radar oluyor. 56'yı geçene basıyorlar cezayı. Hoş Ardahan içinde 56 yapacak yol yok ama... Ardahan'ın sanayi yolu Kars tarafından çıkışında bir tane petrol var. Petrol'ü geçtikten sonra bir süre bayır çıkıyorsunuz. Bayır aşağı inerkende Çamlıçatak, Çıldır, Kars yol ayrımına varmadan birkaç km geride yedim cezayı. Zaman zaman Ardahan Sulakyurt yolunda da radar oluyor.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: supremum
@historiyst_45
Artık çok fazla var. Şehiriçinde bile radar oluyor. 56'yı geçene basıyorlar cezayı. Hoş Ardahan içinde 56 yapacak yol yok ama... Ardahan'ın sanayi yolu Kars tarafından çıkışında bir tane petrol var. Petrol'ü geçtikten sonra bir süre bayır çıkıyorsunuz. Bayır aşağı inerkende Çamlıçatak, Çıldır, Kars yol ayrımına varmadan birkaç km geride yedim cezayı. Zaman zaman Ardahan Sulakyurt yolunda da radar oluyor.
Anlatığın yerleri iyi biliyorum yani çok defalar geçtim ama ilginç ben görmedim demekki ...
quote:
Orijinalden alıntı: ihg70
quote:
Orjinalden alıntı: Aerobero
Bu olayın mantığı şu;
Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun... Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor... Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...
Her yıl bütçeye bilmem kaç trilyon lira "trafik cezası geliri" koyuyorlar. Yani sürücüler %30 daha özenli ve dikkatli sürseler bütce trilyonlarca lira açık verecek!
Orta okul yıllarında şartlar gereği trafik istasyonlarına çok sık girip çıkma durumu olmuştu. Sabahları her ekibe bir koçan ceza makbuzu verilirdi ve bitirmeden gelmemeleri söylenirdi. Bazen de direk para limitleri dikte edilirdi. Akşama kadar en az 1 milyarlık ceza yazmadan gelme gibi. Her istasyonun doldurması gereken kotası vardı (tahmin edilen bütçe gelirinin tutturulması hesabı).
Yani trafik denetimleri %90 (bu konuda iddialıyım) oranında gelir toplama amacıyla yapılıyor. Yoksa trafik doğru, güvenli akmış, kaza olmuş falan kimsenin umrunda değil.
O pahallı radarları sistemleri de para toplama yatırımı olarak alıyorlar. Mahkemeler ödenen cezaları iptal edip geri ödetmeye başlayınca (tuzak radarlar, ispatlanamayan hız aşımları vs) mecburan görüntülü radarlara yöneldiler.
Trafik ekipleri kendilerindem beklenen para limitlerini doldurduktan sonra biraz da çorba parası(!) için çalışmalarına kimse ses çıkarmaz. Amirinden müdürüne kadar.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: ihg70
quote:
Orjinalden alıntı: Aerobero
Bu olayın mantığı şu;
Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun... Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor... Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...
Her yıl bütçeye bilmem kaç trilyon lira "trafik cezası geliri" koyuyorlar. Yani sürücüler %30 daha özenli ve dikkatli sürseler bütce trilyonlarca lira açık verecek!
Orta okul yıllarında şartlar gereği trafik istasyonlarına çok sık girip çıkma durumu olmuştu. Sabahları her ekibe bir koçan ceza makbuzu verilirdi ve bitirmeden gelmemeleri söylenirdi. Bazen de direk para limitleri dikte edilirdi. Akşama kadar en az 1 milyarlık ceza yazmadan gelme gibi. Her istasyonun doldurması gereken kotası vardı (tahmin edilen bütçe gelirinin tutturulması hesabı).
Yani trafik denetimleri %90 (bu konuda iddialıyım) oranında gelir toplama amacıyla yapılıyor. Yoksa trafik doğru, güvenli akmış, kaza olmuş falan kimsenin umrunda değil.
O pahallı radarları sistemleri de para toplama yatırımı olarak alıyorlar. Mahkemeler ödenen cezaları iptal edip geri ödetmeye başlayınca (tuzak radarlar, ispatlanamayan hız aşımları vs) mecburan görüntülü radarlara yöneldiler.
Trafik ekipleri kendilerindem beklenen para limitlerini doldurduktan sonra biraz da çorba parası(!) için çalışmalarına kimse ses çıkarmaz. Amirinden müdürüne kadar.
geçen hafta ankara'dan samsuna gidiyordum. sungurlu'ya yaklaşırken bayır aşağı bir yol var....
gece 01.30 sularında hız sabitleyicisini 90'a ayarlamış bir halde giderken yokuş aşağı inen aracım 95 yapmış..
polis çevirdi.." hız sınırını aşmışsınız " dedi.
itiraz ettim..
-hız sınırı 90 , bende hız sabitleyicisi ile bunu ayarlamıştım.. yokuş aşağı inerken 95 olmuş. kaldı ki ; %10 izin var.. yani 99 yapabilirim.
polis cevap verdi:
- % 10 araç sollarken oluyor.. 90 nı aşamazsınız dedi..
ceza yazarken polise dedim ki ;
- ben şimdiye kadar hiç ceza yememiştim.. elimde olmadan olan bu ceza için yapacağınız herhangi bir şey yok mu ?
polis cevap verdi:
- bize verilen emir bu....emir demiri keser.. bu koçanı dolduramadan merkeze dönersem , ceza alırım , tayinim çıkar..radar sizi zaten tespit etmiş.. göz yummam mümkün değil..itirazınız varsa mahkemeye başvurursunuz dedi..
hem 115 YTL gitti hemde 5 ceza puanı....
hala moralim bozuk..
quote:
Orijinalden alıntı: karaaagac
.iki hafta önce 145 km hız ile 222.00 ytl ceza yedim hemde jandarmadan. Adama sordum ben radar arabası falan görmedim diye. adamın cevabı şu idi; Artık onlar geride kaldı kameralı radarla tespitediyoruz dedi ve kendimi 3 kilometre öteden izledim basıp geliyoyormuşum normalde 156 ile girmişim ama 145 ten ceza yazdı. Tabelada varmış ama ben görmemişim.
Evet artık öyle arabanın önünden geçerek radara girmek yok adamlar düz yola arabayı durdurmuşlar tam 6 km mesafeden alıyor ve yanına gelinceye kadar ölçüyor hızını. İnanmayıp inkar edenlerede bir güzel izletiyorlar
Alıntıları Göster
Aynı tarihte, aynı cezayı jandarmadan bende yedim.Kameradan gösterdiler.Hatta foto çekmişler çıktısını verdiler.Yer Adana.Senin ki neresiydi?
quote:
Orjinalden alıntı: karaaagac
.iki hafta önce 145 km hız ile 222.00 ytl ceza yedim hemde jandarmadan. Adama sordum ben radar arabası falan görmedim diye. adamın cevabı şu idi; Artık onlar geride kaldı kameralı radarla tespitediyoruz dedi ve kendimi 3 kilometre öteden izledim basıp geliyoyormuşum normalde 156 ile girmişim ama 145 ten ceza yazdı. Tabelada varmış ama ben görmemişim.
Evet artık öyle arabanın önünden geçerek radara girmek yok adamlar düz yola arabayı durdurmuşlar tam 6 km mesafeden alıyor ve yanına gelinceye kadar ölçüyor hızını. İnanmayıp inkar edenlerede bir güzel izletiyorlar
quote:
Orijinalden alıntı: waomi
quote:
Orjinalden alıntı: ihg70
quote:
Orjinalden alıntı: Aerobero
Bu olayın mantığı şu;
Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun... Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor... Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...
Her yıl bütçeye bilmem kaç trilyon lira "trafik cezası geliri" koyuyorlar. Yani sürücüler %30 daha özenli ve dikkatli sürseler bütce trilyonlarca lira açık verecek!
Orta okul yıllarında şartlar gereği trafik istasyonlarına çok sık girip çıkma durumu olmuştu. Sabahları her ekibe bir koçan ceza makbuzu verilirdi ve bitirmeden gelmemeleri söylenirdi. Bazen de direk para limitleri dikte edilirdi. Akşama kadar en az 1 milyarlık ceza yazmadan gelme gibi. Her istasyonun doldurması gereken kotası vardı (tahmin edilen bütçe gelirinin tutturulması hesabı).
Yani trafik denetimleri %90 (bu konuda iddialıyım) oranında gelir toplama amacıyla yapılıyor. Yoksa trafik doğru, güvenli akmış, kaza olmuş falan kimsenin umrunda değil.
O pahallı radarları sistemleri de para toplama yatırımı olarak alıyorlar. Mahkemeler ödenen cezaları iptal edip geri ödetmeye başlayınca (tuzak radarlar, ispatlanamayan hız aşımları vs) mecburan görüntülü radarlara yöneldiler.
Trafik ekipleri kendilerindem beklenen para limitlerini doldurduktan sonra biraz da çorba parası(!) için çalışmalarına kimse ses çıkarmaz. Amirinden müdürüne kadar.
geçen hafta ankara'dan samsuna gidiyordum. sungurlu'ya yaklaşırken bayır aşağı bir yol var....
gece 01.30 sularında hız sabitleyicisini 90'a ayarlamış bir halde giderken yokuş aşağı inen aracım 95 yapmış..
polis çevirdi.." hız sınırını aşmışsınız " dedi.
itiraz ettim..
-hız sınırı 90 , bende hız sabitleyicisi ile bunu ayarlamıştım.. yokuş aşağı inerken 95 olmuş. kaldı ki ; %10 izin var.. yani 99 yapabilirim.
polis cevap verdi:
- % 10 araç sollarken oluyor.. 90 nı aşamazsınız dedi..
ceza yazarken polise dedim ki ;
- ben şimdiye kadar hiç ceza yememiştim.. elimde olmadan olan bu ceza için yapacağınız herhangi bir şey yok mu ?
polis cevap verdi:
- bize verilen emir bu....emir demiri keser.. bu koçanı dolduramadan merkeze dönersem , ceza alırım , tayinim çıkar..radar sizi zaten tespit etmiş.. göz yummam mümkün değil..itirazınız varsa mahkemeye başvurursunuz dedi..
hem 115 YTL gitti hemde 5 ceza puanı....
hala moralim bozuk..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: waomi
quote:
Orjinalden alıntı: ihg70
quote:
Orjinalden alıntı: Aerobero
Bu olayın mantığı şu;
Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun... Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor... Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...
Her yıl bütçeye bilmem kaç trilyon lira "trafik cezası geliri" koyuyorlar. Yani sürücüler %30 daha özenli ve dikkatli sürseler bütce trilyonlarca lira açık verecek!
Orta okul yıllarında şartlar gereği trafik istasyonlarına çok sık girip çıkma durumu olmuştu. Sabahları her ekibe bir koçan ceza makbuzu verilirdi ve bitirmeden gelmemeleri söylenirdi. Bazen de direk para limitleri dikte edilirdi. Akşama kadar en az 1 milyarlık ceza yazmadan gelme gibi. Her istasyonun doldurması gereken kotası vardı (tahmin edilen bütçe gelirinin tutturulması hesabı).
Yani trafik denetimleri %90 (bu konuda iddialıyım) oranında gelir toplama amacıyla yapılıyor. Yoksa trafik doğru, güvenli akmış, kaza olmuş falan kimsenin umrunda değil.
O pahallı radarları sistemleri de para toplama yatırımı olarak alıyorlar. Mahkemeler ödenen cezaları iptal edip geri ödetmeye başlayınca (tuzak radarlar, ispatlanamayan hız aşımları vs) mecburan görüntülü radarlara yöneldiler.
Trafik ekipleri kendilerindem beklenen para limitlerini doldurduktan sonra biraz da çorba parası(!) için çalışmalarına kimse ses çıkarmaz. Amirinden müdürüne kadar.
geçen hafta ankara'dan samsuna gidiyordum. sungurlu'ya yaklaşırken bayır aşağı bir yol var....
gece 01.30 sularında hız sabitleyicisini 90'a ayarlamış bir halde giderken yokuş aşağı inen aracım 95 yapmış..
polis çevirdi.." hız sınırını aşmışsınız " dedi.
itiraz ettim..
-hız sınırı 90 , bende hız sabitleyicisi ile bunu ayarlamıştım.. yokuş aşağı inerken 95 olmuş. kaldı ki ; %10 izin var.. yani 99 yapabilirim.
polis cevap verdi:
- % 10 araç sollarken oluyor.. 90 nı aşamazsınız dedi..
ceza yazarken polise dedim ki ;
- ben şimdiye kadar hiç ceza yememiştim.. elimde olmadan olan bu ceza için yapacağınız herhangi bir şey yok mu ?
polis cevap verdi:
- bize verilen emir bu....emir demiri keser.. bu koçanı dolduramadan merkeze dönersem , ceza alırım , tayinim çıkar..radar sizi zaten tespit etmiş.. göz yummam mümkün değil..itirazınız varsa mahkemeye başvurursunuz dedi..
hem 115 YTL gitti hemde 5 ceza puanı....
hala moralim bozuk..
Hocam sollama fln hikaye her durumda %10 aşma hakkınız var hız limitini. Polis kotayı doldurmak için yakmış sizi. İtiraz edin diyecem ama çok uğraşırsınız değmez.
quote:
Orijinalden alıntı: ecar limon
quote:
Orjinalden alıntı: waomi
quote:
Orjinalden alıntı: ihg70
quote:
Orjinalden alıntı: Aerobero
Bu olayın mantığı şu;
Polisin amacı hız yaptırmamak, yani hız yaptıktan sonra ceza kesmek değil... Adama ceza kesmişsin ama hız yapmış, yani başarısız olmuşsun... Ama işaretleri koyarak adamı yavaşlatıyorsun ve oradan yavaş gitmesini sağlıyorsun... Haa dersenki "uyarmasalar ve heryerde radar olabilse, belki hep yavaş giderler" ama ne yazıkki pratikte bu eski yöntem heryerde hızlı gitmekle sonuçlanıyor ve sadece polisin ceza kesmesine olanak sağlıyor... Yeni yöntemde (tabela koyma yöntemi) kritik yerlere sabit tabelalar koyarak belli yerlerde hız yapılması engelleniyor... Bence mantıklı, ama polislerin bunu bilinçli uygulaması lazım...
Her yıl bütçeye bilmem kaç trilyon lira "trafik cezası geliri" koyuyorlar. Yani sürücüler %30 daha özenli ve dikkatli sürseler bütce trilyonlarca lira açık verecek!
Orta okul yıllarında şartlar gereği trafik istasyonlarına çok sık girip çıkma durumu olmuştu. Sabahları her ekibe bir koçan ceza makbuzu verilirdi ve bitirmeden gelmemeleri söylenirdi. Bazen de direk para limitleri dikte edilirdi. Akşama kadar en az 1 milyarlık ceza yazmadan gelme gibi. Her istasyonun doldurması gereken kotası vardı (tahmin edilen bütçe gelirinin tutturulması hesabı).
Yani trafik denetimleri %90 (bu konuda iddialıyım) oranında gelir toplama amacıyla yapılıyor. Yoksa trafik doğru, güvenli akmış, kaza olmuş falan kimsenin umrunda değil.
O pahallı radarları sistemleri de para toplama yatırımı olarak alıyorlar. Mahkemeler ödenen cezaları iptal edip geri ödetmeye başlayınca (tuzak radarlar, ispatlanamayan hız aşımları vs) mecburan görüntülü radarlara yöneldiler.
Trafik ekipleri kendilerindem beklenen para limitlerini doldurduktan sonra biraz da çorba parası(!) için çalışmalarına kimse ses çıkarmaz. Amirinden müdürüne kadar.
geçen hafta ankara'dan samsuna gidiyordum. sungurlu'ya yaklaşırken bayır aşağı bir yol var....
gece 01.30 sularında hız sabitleyicisini 90'a ayarlamış bir halde giderken yokuş aşağı inen aracım 95 yapmış..
polis çevirdi.." hız sınırını aşmışsınız " dedi.
itiraz ettim..
-hız sınırı 90 , bende hız sabitleyicisi ile bunu ayarlamıştım.. yokuş aşağı inerken 95 olmuş. kaldı ki ; %10 izin var.. yani 99 yapabilirim.
polis cevap verdi:
- % 10 araç sollarken oluyor.. 90 nı aşamazsınız dedi..
ceza yazarken polise dedim ki ;
- ben şimdiye kadar hiç ceza yememiştim.. elimde olmadan olan bu ceza için yapacağınız herhangi bir şey yok mu ?
polis cevap verdi:
- bize verilen emir bu....emir demiri keser.. bu koçanı dolduramadan merkeze dönersem , ceza alırım , tayinim çıkar..radar sizi zaten tespit etmiş.. göz yummam mümkün değil..itirazınız varsa mahkemeye başvurursunuz dedi..
hem 115 YTL gitti hemde 5 ceza puanı....
hala moralim bozuk..
Hocam sollama fln hikaye her durumda %10 aşma hakkınız var hız limitini. Polis kotayı doldurmak için yakmış sizi. İtiraz edin diyecem ama çok uğraşırsınız değmez.
Alıntıları Göster
radar tabii ki olmalı ama bizim ülkemizde polisimiz radarı tamamen para kaynağı olarak görüyor bence. bana biri yokuş aşağı yerlerde bulunan radarların amacını söyleyebilir mi ? Radar kaza riski yüksek olan yerlerde olmalı. Tüm uygar ülkelerde radarlar insanların güvenliğini sağlamak için kullanılıyor bizim ülkede ise tamamiyle para kaynaklı,bizim güvenliğimizi düşündükleri falan yok .