Şimdi Ara

Radyatör Suyu Nasıl Değiştirilir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
60.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Soru açık ve net siz bilgili arkadaşlar bu konu hakkında paylaşım bekliyorum şimdiden teşekkürler...



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Radyatör Suyu Değişim Rehberi

    Radyatör suyu zamanla aşınır ve kirlenerek aracınızın soğutma sisteminin verimliliğini düşürebilir. Radyatör suyunu düzenli olarak değiştirmek, aracınızın düzgün çalışmasını sağlamak ve pahalı onarımları önlemek için esastır. İşte radyatör suyunu değiştirmenin adım adım bir rehberi:

    Gerekli Malzemeler:

    • Yeni radyatör suyu (araç üreticinizin tavsiyelerine bakın)
    • Dökme kabı
    • Huni
    • Eldivenler
    • Koruyucu gözlük

    Adımlar:

    1. Güvenliği Sağlayın: Aracınızı düz ve güvenli bir alana park edin ve el frenini çekin. Motoru soğuması için en az 30 dakika bekleyin.

    2. Radyatör Kapağını Çıkarın: Radyatör kapağını dikkatlice çıkarın. Dikkatli olun, çünkü içeride basınç olabilir.

    3. Radyatör Suyunu Boşaltın: Radyatör suyunu boşaltma tapasını bulun ve çıkarın. Su, bir dökme kabına akmaya başlayacaktır. Tüm suyun boşalmasını bekleyin.

    4. Radyatör Suyu Değiştirin: Radyatör suyunu boşalttıktan sonra, yeni radyatör suyunu bir huni kullanarak doldurun. Üreticinin önerdiği miktarda su doldurun.

    5. Hava Kabarcıklarını Giderin: Radyatör kapağını değiştirin ve motoru çalıştırın. Radyatör hortumlarını sıkın ve sistemdeki herhangi bir hava kabarcığını gidermek için gaz verin.

    6. Su Seviyesini Kontrol Edin: Motoru 10-15 dakika çalıştırdıktan sonra, motoru durdurun ve radyatör suyunun seviyesini kontrol edin. Gerekirse su ekleyin.

    Önemli Hatırlatmalar:

    • Kullanılmış radyatör suyunu uygun şekilde bertaraf edin.
    • Antifiriz kullanıyorsanız, karıştırma oranlarına dikkat edin.
    • Radyatör suyu değişim aralıkları araç modeline göre değişebilir. Araç üreticinizin tavsiyelerine uyun.
    • Radyatör suyunu asla motor çalışırken değiştirmeyin.

    Anahtar Kelimeler:

    • Radyatör suyu değiştirme
    • Radyatör suyu nasıl değiştirilir
    • Motor suyu nasıl değiştirilir
    • Radyatör suyu nasıl boşaltılır
    • Traktör radyatör suyu nasıl boşaltılır
    • Antifiriz nasıl değiştirilir
    • New Holland radyatör suyu boşaltma
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Radyatör alt borusu sökülür. Su akıtılır. Çesme hortumu vasıtasıyla, basınçlı olmayacak sekılde, radyatör agzından bir sure su tutulur, boylelıkle bir nebze radyatör temizlenir. Radyatör alt borusu yerine takılır. Radyatöre su doldurulur. Kapak kapatılmadan, arac calıstırılır. Su içeriye gider, ve tekrar tamamlanır.

    Motor su blokları temizleme için, radyatör alt hortumu sokmeden, kalorifer çıkış hortumunu sökün, radyatör agzından bir sure su tutun. Su temız akıncaya kadar devam edın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzeylul

    Radyatör alt borusu sökülür. Su akıtılır. Çesme hortumu vasıtasıyla, basınçlı olmayacak sekılde, radyatör agzından bir sure su tutulur, boylelıkle bir nebze radyatör temizlenir. Radyatör alt borusu yerine takılır. Radyatöre su doldurulur. Kapak kapatılmadan, arac calıstırılır. Su içeriye gider, ve tekrar tamamlanır.

    Motor su blokları temizleme için, radyatör alt hortumu sokmeden, kalorifer çıkış hortumunu sökün, radyatör agzından bir sure su tutun. Su temız akıncaya kadar devam edın.
    o suya birazda antifiriz katmayı unutma tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: W_R_11

    o suya birazda antifiriz katmayı unutma tabii.

    Alıntıları Göster
    radyatör suyunu mümkünse değiştirmeyin.her yeni konan su daha çok pas demektir.sistem iyi kaçak yoksa mutlaka gerektiği kadar antifiriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    radyatör suyunu mümkünse değiştirmeyin.her yeni konan su daha çok pas demektir.sistem iyi kaçak yoksa mutlaka gerektiği kadar antifiriz.

    Alıntıları Göster
    çeşme suyu kireçliyse içme suyu doldurun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    çeşme suyu kireçliyse içme suyu doldurun.

    Alıntıları Göster
    Ben aslında dün bu değişimi yapmıştım ama sizin anlattığınız ölçüde değil tabi mesela ben alttan tapayı açıp suyu akıttıktan sonra radyatörün kapağından su borusunu sokup yıkamadım tekrar alt kapağı kapatıp üstüne doldurdum, şu öss sınavını atlatim yeniden değiştiririm artık suyu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orginal_kartal

    Ben aslında dün bu değişimi yapmıştım ama sizin anlattığınız ölçüde değil tabi mesela ben alttan tapayı açıp suyu akıttıktan sonra radyatörün kapağından su borusunu sokup yıkamadım tekrar alt kapağı kapatıp üstüne doldurdum, şu öss sınavını atlatim yeniden değiştiririm artık suyu.

    Alıntıları Göster
    ben bugün radtatör suyunu değiştirttim.yalnız ben sadece radyatördeki suyu değil motor bloğundaki suyuda boşalttırdım.motor blogundada bir tahliye için civata var.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayavas

    ben bugün radtatör suyunu değiştirttim.yalnız ben sadece radyatördeki suyu değil motor bloğundaki suyuda boşalttırdım.motor blogundada bir tahliye için civata var.

    Alıntıları Göster
    radyatör suyunu 2 yılda bir değiştirmek gerekir.
    artık sanayilerde makineleri var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozdemakyuz

    radyatör suyunu 2 yılda bir değiştirmek gerekir.
    artık sanayilerde makineleri var.

    Alıntıları Göster
    antifirizi kesinlikle ekleyin.

    saf su üstelik birde kireçliyse ileriki zamanlarda masraf çıkarabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    antifirizi kesinlikle ekleyin.

    saf su üstelik birde kireçliyse ileriki zamanlarda masraf çıkarabilir.


    Alıntıları Göster
    Sadece antıfırızde koyabilirsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydincell

    Sadece antıfırızde koyabilirsın

    Alıntıları Göster
    Bu iş için üretilen saf sular var arkadaşlar. Yani bildiğimiz çeşme suyundaki mineralleri barındırmayan sadece H2O'dan oluşan su. Bunu koydurmak en iyisi. Termik santrallerde falan da bu tür sular minerallerden arındırılarak kullanılır. Kireçlenmenin esas sebebi de minerallerdir zaten. Birçok kişi bilir zaten ama yine de bilmeyenler için nacizane bilgi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leidenfrost

    Bu iş için üretilen saf sular var arkadaşlar. Yani bildiğimiz çeşme suyundaki mineralleri barındırmayan sadece H2O'dan oluşan su. Bunu koydurmak en iyisi. Termik santrallerde falan da bu tür sular minerallerden arındırılarak kullanılır. Kireçlenmenin esas sebebi de minerallerdir zaten. Birçok kişi bilir zaten ama yine de bilmeyenler için nacizane bilgi.

    Alıntıları Göster
    yıllarca antifriz görmemiş araçlara antifriz eklenince borularda istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabilir.




  • Eger yiklarca antifiriz konulmamis bir aracsa asla antifiriz koymayin. Ya da koyun ne oldugunu gorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 5 sene oldu aracimin ilk sahibiyim hiç değiştirmedim ve arabada antifiriz var.kac sene de bir değiştirmek gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: strong.

    Arkadaşlar 5 sene oldu aracimin ilk sahibiyim hiç değiştirmedim ve arabada antifiriz var.kac sene de bir değiştirmek gerekiyor

    Hocam sen komple radyatörünü değiştir. Kendin değiştirebilirsin.Araç ney ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheRummer

    quote:

    Orijinalden alıntı: strong.

    Arkadaşlar 5 sene oldu aracimin ilk sahibiyim hiç değiştirmedim ve arabada antifiriz var.kac sene de bir değiştirmek gerekiyor

    Hocam sen komple radyatörünü değiştir. Kendin değiştirebilirsin.Araç ney ?

    Albea araba değiştirmek istedim ama pek onermediler içindeki su daha sorunsuz dur dediler.
    Bir zarar vermiş mıdır peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: strong.


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheRummer

    quote:

    Orijinalden alıntı: strong.

    Arkadaşlar 5 sene oldu aracimin ilk sahibiyim hiç değiştirmedim ve arabada antifiriz var.kac sene de bir değiştirmek gerekiyor

    Hocam sen komple radyatörünü değiştir. Kendin değiştirebilirsin.Araç ney ?

    Albea araba değiştirmek istedim ama pek onermediler içindeki su daha sorunsuz dur dediler.
    Bir zarar vermiş mıdır peki

    SOĞUTMA SUYUNUN DEĞİŞTİRİLMESİ
    SOĞUTMA SUYUNUN DEĞİŞTİRİLMESİ KONUSUNDA CASTROL'DEN UZMAN GÖRÜŞ
    Radyatörün düzenli olarak temizlenmesi araç bakımının can alıcı bölümlerinden biridir.
    Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

    Radyatörü her iki yılda bir temizlemelisiniz.

    İHTİYACINIZ OLANLAR
    • Antifriz (4-8 litre)
    • Damıtılmış Su (4-8 litre) Drenaj kabı ya da kovası
    • Püskürtme ağızlı bahçe hortumu
    • Bir çift çalışma eldiveni (tercihen su geçirmez)
    • Yumuşak kıllı naylon fırça
    • Bir kova dolusu sabunlu su
    • Koruyucu gözlük
    Sıcak radyatör kapağını asla açmayın!
    ADIM 1 - BAŞLAMADAN ÖNCE
    İlk olarak ve her şeyden önce motorun soğuk olduğundan emin olun.
    Isınmış bir motor, radyatörde yüksek basınç altında ve sıcak olan bir soğutma suyu demektir – ve radyatör kapağını açtığınızda muhtemelen fışkırma yapacaktır.
    ADIM 2 - RADYATÖRÜ TEMİZLEYİN
    Motor kapağını kaldırın ve kazara kapanmasını önlemek için güvenli bir şekilde açık kalmasını sağlayın. Naylon fırça ve sabunlu suyu kullanarak radyatör ızgarasında toplanan ölü böcekleri ve parçaları yavaşça fırçalayarak temizleyin. Fırçalamayı radyatör plakaları doğrultusunda yaptığınızdan emin olun. Metal narin olduğundan tersi yönde fırçalandığında kolaylıkla eğilebilir. Bu şekilde temizlendikten sonra, tüm parçaların yok edilmesi için ızgaranın üzerine hortumdan yavaş bir hızda çıkacak şekilde su püskürtün.
    Sadece iki yılda bir radyatörü temizlemeniz zorunlu olsa da, radyatör ızgarasının yaklaşık her 20.000 km.de bir temizlenmesi iyi olacaktır.

    ADIM 3 - BOŞALTMA KABINI YERLEŞTİRİN
    Soğutma suyunun doğru bir şekilde boşaltılması çok önemlidir. Soğutma suyu çok zehirlidir ancak çocuklara ve hayvanlara çekici gelecek derecede tatlı bir kokuya sahiptir. Sıvının boşaltılması sırasında araç başıboş bırakılmamalı ve boşaltılan su öylece yere akıtılmamalıdır. Kullanacağınız kabın mutfakta da kullanılmadığından emin olun- tek kullanımlık bir kap en idealidir. Kabı aracın altına kaydırın ve radyatörün tahliye valfini (çekvalf olarak da bilinir) ortalayacak şekilde yerleştirin.
    ADIM 4 - RADYATÖR KAPAĞINI KONTROL EDİN
    Radyatör kapağı, motoru soğuk tutması için radyatör içindeki soğutma suyunu kapalı ve basınç altında tutar. Soğutma suyunun basıncı motor tipine göre değişir ve basınç derecelendirmesi kapağın üzerinde gösterilmiştir.
    Radyatör kapağı; geniş ve düz metal üst taraf ile alt taraftaki daha küçük kauçuk conta arasında gerilmiş bir bobin yayı içerir. Yay ile kauçuk conta arasındaki gerginlik kapağın basıncı tutmasını sağlar. Yani bu ikisini sıkıştırmak kolaylaşmışsa kapak yıpranmış demektir ve değiştirilmelidir. Kapağı değiştirmenizi gerektiren bir diğer işaret kauçuk contanın paslanmış ya da kurumuş olmasıdır. Genelde kapak en az iki yılda bir değiştirilmelidir, böylece bu değiştirme işleminin radyatörü temizlerken sizin rutinlerinizden birisi olmasını sağlayabilirsiniz. Unutmayın; farklı basınç derecelendirmeleri için farklı kapaklar mevcuttur. Aracınızın özelliklerine uygun derecelendirme bilgisini not edin.

    ADIM 5 - KELEPÇE VE BORULARI KONTROL EDİN
    Bir sonraki adım radyatörün boru ve kelepçelerini kontrol etmektir. Biri radyatörün üstünde biri altında olmak üzere iki boru mevcuttur. Boruların değiştirilmesi için radyatördeki suyun boşaltılması gerekir. Bu nedenle motoru temizlemeden önce onları kontrol etmeniz iyi olacaktır. Bu yolla, eğer boruların çatlak ya da sızdırıyor olduğu ile ilgili işaretler bulursanız veya kelepçeleriniz paslanmışsa, radyatörü yeniden doldurmadan önce onları değiştirebilirsiniz. Boruların yumuşamış olması, değiştirilmeleri için önemli bir göstergedir.
    ADIM 6 - ESKİ SOĞUTMA SUYUNU BOŞALTIN
    Radyatörün tahliye valfinin (çekvalf), kolayca açılabilir olması için bir kolu olmalıdır. Çekvalfi çevirerek açın (soğutma suyu zehirli olduğundan çalışma eldivenlerinizi giyin) ve sıvının aracın altına yerleştirdiğiniz kaba akmasını sağlayın. Tüm suyu boşalttıktan sonra çekvalfi değiştirin ve eski soğutma suyunu yanınızda bulundurduğunuz kapanabilir başka bir kaba koyun. Sonra boşaltılan soğutma suyunu toplamak için kullandığınız kabı tekrar valfin altına koyun.
    ADIM 7 - RADYATÖRÜ TEMİZ SU İLE DURULAYIN
    Şimdi asıl durulamayı yapmak için hazırsınız! Bahçe hortumunuzu alın, püskürtme ağzını radyatörün doldurma ağzına koyun ve dolana kadar su ile doldurun. Valfi açın ve içerdeki suyu valfin altındaki kaba akıtın. Su temiz olarak akana kadar işlemi tekrarlayın ve durulama işleminde kullanılan tüm suyun, eski soğutma suyunda olduğu gibi, kapanabilir kaplara koyulduğundan emin olun. Bu noktada gerekirse yıpranmış boru ve kelepçeleri değiştirmelisiniz.
    ADIM 8 - SOĞUTMA SUYU EKLEYİN
    İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır. Çoğu radyatör yaklaşık iki galon sıvı tutabilir. Bu nedenle kullanacağınız sıvı miktarına karar vermeniz zor olmayacaktır.
    ADIM 9 - SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN
    Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.
    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.

    ADIM 10 - TEMİZLİK VE ORTALIĞIN TOPLANMASI
    Valfte sızıntı olup olmadığını kontrol edin, bezleri, eski kelepçe ve boruları ve tek kullanımlık kabı ortadan kaldırın. Şimdi yola çıkmak için neredeyse hazır sayılırsınız.
    Eski yağı imha ederken çok dikkatli olunması gerektiği gibi, eski soğutma suyunu da doğru bir şekilde imha etmek önemlidir. Eski soğutma suyunun kokusu ve rengi çocuklara, çekici gelebilir. Bu nedenle uzun bir süre ortada kalmasına izin vermeyin. İlgili kapları, tehlikeli malzemelerle ilgilenen geri dönüşüm merkezlerine vakit geçirmeden götürmelisiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -PoseidoN-

    quote:

    Orijinalden alıntı: strong.

    Arkadaşlar 5 sene oldu aracimin ilk sahibiyim hiç değiştirmedim ve arabada antifiriz var.kac sene de bir değiştirmek gerekiyor

    Hocam sen komple radyatörünü değiştir. Kendin değiştirebilirsin.Araç ney ?

    Alıntıları Göster
    Bu işten anlamayanlar yapmasın, yoksa sistemde kalan hava neticesi motoru yakma ihtimaliniz var... Antifriz satan yerler cüzi bir ücret ile bu işlemi yapıyorlar...




  • radyatorun ust hortumunu cıkartırsak srun mu olur ben ole yaptım :D
    quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzeylul

    Radyatör alt borusu sökülür. Su akıtılır. Çesme hortumu vasıtasıyla, basınçlı olmayacak sekılde, radyatör agzından bir sure su tutulur, boylelıkle bir nebze radyatör temizlenir. Radyatör alt borusu yerine takılır. Radyatöre su doldurulur. Kapak kapatılmadan, arac calıstırılır. Su içeriye gider, ve tekrar tamamlanır.

    Motor su blokları temizleme için, radyatör alt hortumu sokmeden, kalorifer çıkış hortumunu sökün, radyatör agzından bir sure su tutun. Su temız akıncaya kadar devam edın.

    radyatorun ust borusunu cıkarttım ben bi sıkıntı olur mu acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pdr42

    radyatorun ust hortumunu cıkartırsak srun mu olur ben ole yaptım :D
    quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzeylul

    Radyatör alt borusu sökülür. Su akıtılır. Çesme hortumu vasıtasıyla, basınçlı olmayacak sekılde, radyatör agzından bir sure su tutulur, boylelıkle bir nebze radyatör temizlenir. Radyatör alt borusu yerine takılır. Radyatöre su doldurulur. Kapak kapatılmadan, arac calıstırılır. Su içeriye gider, ve tekrar tamamlanır.

    Motor su blokları temizleme için, radyatör alt hortumu sokmeden, kalorifer çıkış hortumunu sökün, radyatör agzından bir sure su tutun. Su temız akıncaya kadar devam edın.

    radyatorun ust borusunu cıkarttım ben bi sıkıntı olur mu acaba

    Alıntıları Göster
    konunun üzerinden baya bi zaman geçmiş.
    benim de radyatör suyu çamur gibi olmuş 10 senedir değişmiyor, izmirde bu işi yapan tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı gideyim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.