Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynı güç ve torkta dizel ve benzinli turbo eşittir.
    Aynı güç ve torkta dizel ve benzinli atmosferik ise yüksek devirde eşit, düşük devirde dizel alır.

    Sorunun cevabı birçok teknik değere göre değişir. Tork, güç, ağırlık,şanzıman, kullanım vs.
    Bizim millet hep tokatçı olmuş. Dizelciler 2000-3750 devir aralığında şahlanan araçlarını yenilmez sanıyor. Turbo benzinli TSI gibi bir motor rampada ya da düz yolda 1.6 dizellerinizi rezil eder, dikkat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Aynı güç ve torkta dizel ve benzinli turbo eşittir.
    Aynı güç ve torkta dizel ve benzinli atmosferik ise yüksek devirde eşit, düşük devirde dizel alır.

    Sorunun cevabı birçok teknik değere göre değişir. Tork, güç, ağırlık,şanzıman, kullanım vs.
    Bizim millet hep tokatçı olmuş. Dizelciler 2000-3750 devir aralığında şahlanan araçlarını yenilmez sanıyor. Turbo benzinli TSI gibi bir motor rampada ya da düz yolda 1.6 dizellerinizi rezil eder, dikkat edin.


    Konu atmosferik ve dizel arasında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 70 HP 182 NM Tork veren 1130 KG Albea'm

    1.6 Benzinli Opel Astrayı geçiyor.Ama düz yolda benzinli araç daha rahat ivmeleniyor..
  • Dizel arabalar yük çekmek için tasarlanmıştır. Dolayısıyla daha güçlüdür ancak devrini alan bir benzinlininde yamada tıkanma gibi bir durum söz konusu olamaz. Dizel yapıs gereği düşük devirde yüksek tork verir. Benzinli ise tam tersine torkunu da beygir gücünü de yüksek devirlerde verir.

    Benzetme yapacak olursak benzinli Usian Bolt, dizel ise Mariusz Pudzianowski'dir Benzinli daha hızlıdır, seridir; dizel daha güçlüdür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 4 Ocak 2014; 20:21:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    70 HP 182 NM Tork veren 1130 KG Albea'm

    1.6 Benzinli Opel Astrayı geçiyor.Ama düz yolda benzinli araç daha rahat ivmeleniyor..

    Siz öyle sanıyorsunuz. Nerde, nasıl, ne kadar uzunlukta geçiyorsunuz.

    İlk kalkışta birşey diyemem ama 1400 kiloluk 115hp astra j ile rampa ya da düzde 500 metreden fazla güzergahlarda her türlü Albea kaybeder.

    Benzinli atmosferik bir araç performans isteniyorsa 4000 devir altına indirilmez. Maksimum tork bandı altına inerse işi biter. Yukarıda arkadaş Ankara-İstanbul Cankurtaranı söylemiş sanırım. O rampaya 150 ile girip, 120 ile tamamlıyorum.
  • 1.6 mivec ASX 3. vites ile çok rahat dizel QQ geçiliyor rampada
  • şehir efsanesi fln değildir.dizel turbo ve torkun etkisiyle yokuşta daha iyi kalkar.Benzinle turbo varsa durum değişir.

    Fakat aynı özelliklerde dizel yokuşta atmosferik motoru tokatlar.

    Eski aracım 1.4 megane benzinli idi şimdi ki aracım 1.3 punto , megane ölü gibi çıkmıyordu punto keçi gibi tırmanıyor giderek hızlanıyor
  • Ben de katılamayacağım maalesef.. abimde 1.5 dci kango vardı, bende asx 1.6 mivec benzinli var. asx beygir olarak daha güçlü olmasına rağmen, bizim ordaki çok dik bir yokuşta, o 5. vites ile gidebiliyordu ama ben 4. vitese atıp çıkıyordum. Benim aracın max torku 4000 devir. 4000 devir ile giderken 154 tork veriyor. Ama en düşük dizelin torku bile 200 ün üzerinde..Evet yokuşlarda tork çok işe yarıyor. Ama turbo benzinli olsa işler değişebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eякαn -- 4 Ocak 2014; 21:50:39 >
  • Atmosferikte vites düşürmek aracın cekmedigini mi gösterir?
    Eğer performans isteniyorsa vites dusurmekten cekinilmemeli diye düşünüyorum.

    *Konu sahibinin haklı olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 4 Ocak 2014; 23:02:19 >
  • Mesele devir-tork ilişkisiyle alakalı tamamen.Benzinli araçlar yüksek devirli olduğu için ve düz yolda kalkarken tork fakirliği yaşamadıkları ve motor karakteristiği sayesinde sarmadan verimli bir şekilde gücünü yere aktarabildiği ve ve ve yüksek devirde dizel gibi güç kaybı yaşamadığı için söyleniyor bu.Yine düz yolda benzinli kesin geçer denemediği gibi dizel de her şartta yokuşta benzer güçteki arabayı geçer diyemeyiz..Tamamen devirlenme isteğinden kaynaklı bir durum bu..Özellikle yokuşta yük altında dizel araçlar benzinlilere göre avantaja sahiptir.
  • 2.0 benzinli 5 silindir 150 hp bir araçtan 1.6 hdi dizel 90 hp bir araca geçmiş biri olarak yazayım ;

    Benzinli araç düzyolda tartışmasız daha iyi ivmeleniyor,yüksek hızlara daha çabuk ulaşıyor.

    Fakatt iş eğimi farketmeksizin bir yükseltiye geldiğinde benzinli orada sıçıyor.. 5-6-7 bin devir çevirip kıçınızı yırtarsınız benzinli arabayla gitsin diye.. aracın yakıt tüketimide çıkar 20-25 lt lere.. Fakat aynı şartlarda dizel araçta 2000 devir civarında rahatlıkla geçer gidersiniz tüketimde 10 lt yi geçmez.

    Burada motor teknolojisi işi devreye giriyor.. konuda tüketim yok ama ben tüketime de değinmek istedim.

    Tork kaldırma kuvvetinin avantajını görüyorsunuz dizel araçta.. Ancak benzinli araçta vites düşürseniz dahi aynı performans ile seyretmeniz mümkün değil.

    Bende bir yoldan örnek vereyim istanbuldan ankaraya dönerken bolu tüneline girişinde rampa vardır herkes bilir orayı.. Orada benzinli araçlar tıkanır atmosfer basıncıda yüksektir 100-120 yi mümkün değil geçemezsiniz vites düşürüp abansanız bile.. ancak dizel araç orada rahatlıkla 5. viteste 140 ile gider. Herhangi bir basınç faktöründen etkilenmez,yükseltidende etkilenmez.. Buda gerçek bir örnek olsun.




  • atmosferik dizelle atmosferik benzinliyi rampada kapistirin farkı anlarsınız tam tersi turbo dizelle turbo benzinliyi kapistirinca da aynı fark ortaya çıkar. Yani olay benzin ya da dizel değil olay turboda bitiyor. Ama benzinli araba kullanmak her zaman daha zevkli hele bir de turboluysa tadından yenmiyor.




  • Bir deyim vardı: Delinin biri kuyuya bir taş atmış , kırk akıllı çıkaramıyor diye
  • 1.4 TFSI S-Tronic forever
    1.6 litre hacime kadar tüm stock turbo dizellerle düz yol ya da bayır farketmez itina ile kapışılır
  • Herkes alt devir torku demiş ama uzun bir rampada basmaya başladınız, 160'la çıkarken nasıl bir alt devir torku oluyor??

    Şimdiki aracım dizel Focus (115hp/270 nm tork)
    Bir önceki aracım benzinli atmosferik Alfa 147 (120 hp/146 nm tork)

    İzmir'de bulunan otobanın Balçova-Gaziemir arasındaki bölümü 4 km.lik uzun bir rampa.

    115'lik Focus 160 km/h geçmiyor.
    120'lik Alfa 178 km/h ile çıkıyor. (Üstelik 3 kişi).

    Tokatci arkadaslar buyurun buradan yakın :))
  • örneğin yokuşa 100 km hızla giren araçlardan biri 1.2 tsi 175 tork 105 beygir 0-100:10.3 saniye olan leon diğeri ise 1.6 tdi 250 tork 105 beygir 0-100:10.7 saniye olan leon dan tabi yokuşun durumuna göre kim alır?
  • yine başlamış benzinli dizel savaşı
  • mobil oldugunuzdan imzami goremiyonuz marea 1.6 2001 113binde benzinli.
  • mobil oldugunuzdan imzami goremiyonuz marea 1.6 2001 113binde benzinli.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.