Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.







  • Yokuşlarda düşük torktan dolayı benzinlinin bayılması yada zorlanması nedeniyle,düşük devirde yüksek tork avantajıyla dizel
    yokuşlarda daha avantajlı.Hiç denemedim.Yokuş performansından memnunum benzinli aracımın.Ancak bu varsayım gayet mantıklı.
    Demek gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meissner

    Yokuşlarda düşük torktan dolayı benzinlinin bayılması yada zorlanması nedeniyle,düşük devirde yüksek tork avantajıyla dizel
    yokuşlarda daha avantajlı.Hiç denemedim.Yokuş performansından memnunum benzinli aracımın.Ancak bu varsayım gayet mantıklı.
    Demek gerek.
    Ben hayattan örnek vereyim..

    Ankara-İstanbul yolunun ilk başlarında uzuuuun bir yokuş vardır bilir misiniz?

    Birkaç yıl önce 1.5 Lancer motoru taşıyan 1.5 Colt ile kuzenimin Kia Ceed 1.6 dizel aracı orada kapıştık.. 109bg ve 0-100 9.9 saniye de olsa.. kg olarak da avantaj bende de olsa.. MIVEC motor harika da olsa o yokuşa önden girmeme rağmen ileride kia Ceed solumdan geldi geçti..


    Aynı 2 araç ile düz yolda roll ve ışıklarda plakamı okutmuştum..


    Yine soruyorum.. alındaki atmosferik araçla yine o uzuuun yokuşu 120 ile başlayı vites düşürmeden 120 ile bitirebiliyor musun?

    Cevap hayır..

    Benim 1600kg lık 16 HDI aracım ise cruise control ile 120 ile başlayıp 6. vites 120 ile çıkıyor o yokuşu..


    Konu kapanabilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer
    Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ?


    dizel motor , benzinli kadar devir çeviremediği için ,düz yolda geçiliyor .
    fakat rampada affetmez ,yapıştırır tokadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ben hayattan örnek vereyim..

    Ankara-İstanbul yolunun ilk başlarında uzuuuun bir yokuş vardır bilir misiniz?

    Birkaç yıl önce 1.5 Lancer motoru taşıyan 1.5 Colt ile kuzenimin Kia Ceed 1.6 dizel aracı orada kapıştık.. 109bg ve 0-100 9.9 saniye de olsa.. kg olarak da avantaj bende de olsa.. MIVEC motor harika da olsa o yokuşa önden girmeme rağmen ileride kia Ceed solumdan geldi geçti..


    Aynı 2 araç ile düz yolda roll ve ışıklarda plakamı okutmuştum..


    Yine soruyorum.. alındaki atmosferik araçla yine o uzuuun yokuşu 120 ile başlayı vites düşürmeden 120 ile bitirebiliyor musun?

    Cevap hayır..

    Benim 1600kg lık 16 HDI aracım ise cruise control ile 120 ile başlayıp 6. vites 120 ile çıkıyor o yokuşu..


    Konu kapanabilir..

    Alıntıları Göster
    dizel benzinli olayından çok turboyla ilgisi olabilir belki?




  • Iki arac Turbo ise benzinli alir zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meissner

    Yokuşlarda düşük torktan dolayı benzinlinin bayılması yada zorlanması nedeniyle,düşük devirde yüksek tork avantajıyla dizel
    yokuşlarda daha avantajlı.Hiç denemedim.Yokuş performansından memnunum benzinli aracımın.Ancak bu varsayım gayet mantıklı.
    Demek gerek.
    kapışcak benzinli araç kalmadı çevremde; herkes dizelci oldu
    düz yoldaki gibi veya ona yakın hızlanıyorsa aracınız eyvallah; benzinli geçer burda avantaj dizelden yana




  • Rampada geri kalırsa ne olur bilmiyorum ama biri atmosferik biri dizelse hele de otomatikse her türlü alır. Dizel yüksek hızlarda ise yaramaz. Onun dısında 10 yada 20 beygir altı bile belli km ye kadar ( ornek 100 km ) atmosferik ten geri kalmaz. Ancak turbo benzin de is degisir tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Rampada geri kalırsa ne olur bilmiyorum ama biri atmosferik biri dizelse hele de otomatikse her türlü alır. Dizel yüksek hızlarda ise yaramaz. Onun dısında 10 yada 20 beygir altı bile belli km ye kadar ( ornek 100 km ) atmosferik ten geri kalmaz. Ancak turbo benzin de is degisir tabi.
    Bilmeden veya deneyimlemeden konu açmayın.
  • Evet bir dizelin torku tartışması daha

    Dostlar dizel motorlu araçlar benzinli motorlara göre düşük motor devirlerinde daha yüksek tork üretirler. Yani benzinli motora sahip araçlara göre dizel motorlu araçlar yokuşlarda yükü (kendisini) daha kolay taşırlar.

    Mühendisler öyle yapmış "uzun strok + düşük rpm'de yüksek tork" dizel motoru daha kuvvetli yapıyor (daha hızlı değil)

    Dizel de iyidir be abiler; hırıl hırıl çalışyor işte. Hem dizel ve benzinli çok da ayrı şeyler değil ikisi de petrol türevi yakıtlar ile çalışan içten yanmalı motor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    Arkadaşım konuyu tam olarak kavrayamadığındna bunu yanlış yorumladığını düşünüyorum

    Trafikte 80 ile yokuş çıkma imkanın olmadığından
    Artı 4000 devirle sürekli düşük vitesle deviri yüksek tutmanında maliyetli olduğundan
    misal 40 bin tl lik bir dizel ile onun ayarındaki bir benzinliyi torku çok daha fazla olacağı için çok rahat şekilde tokatlar bilmem anlatabildimmi

    düz yolda benzininde belirli bir hızdan sonra dizeli tokatlamasının sebebi ise dizelin max 5bin devire çıkabilmesinden ötürü :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K0rkunc -- 4 Ocak 2014; 19:44:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emesdos

    Bilmeden veya deneyimlemeden konu açmayın.

    Alıntıları Göster
    Düşük devirde gelen yüksek tork
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Düşük devirde gelen yüksek tork

    Alıntıları Göster
    Aydınlananlar çıksın sayfa kasıyor
    ne varmış bide biz bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Düşük devirde gelen yüksek tork

    Alıntıları Göster
    ben sadece yokuşta değil, düzde de tokatlıyom birçok benzinliyi ,, ama en güzeli beni düzde geçen benzinlinin,yokuşta can çekişirken yanından cavv diye geçmek




  • Forumdan oldukça uzak kalmışsın ve iki aracı da kullanarak kıyaslamadığın gün gibi ortada ancak bu konuda kompedan gibi yorum yapmışsın
  • cok denemek istedim 1.5 dci ile ama bi tanidikta olmadi. Eskisehirde kanlipinar rampasi var 3serit baya uzun 3te kesiciye giriyom 4 attimmi hizim sabitleniyo 150 falan dizel 160 yapar gecermi denemek istiyom varsa forumda deneyelim. herkesin meraki gider.
  • Dediğiniz gibi 2 araçla can kurtaran yokuşunu bir çıkın bakalım, sonra da gelip buraya deneyimlerinizi yazarsınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    cok denemek istedim 1.5 dci ile ama bi tanidikta olmadi. Eskisehirde kanlipinar rampasi var 3serit baya uzun 3te kesiciye giriyom 4 attimmi hizim sabitleniyo 150 falan dizel 160 yapar gecermi denemek istiyom varsa forumda deneyelim. herkesin meraki gider.
    Cevizlidere Caddesi Yokuşu'nda 1.4 dizelle(70BHP) çok arabayı arkamda bırakmışımdır. C180'de dahil. İsteyenle buluşup deneyebiliriz.

    Bu arada; "Mağrur olma dizel, senden torklu elektrikli var."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    ben sadece yokuşta değil, düzde de tokatlıyom birçok benzinliyi ,, ama en güzeli beni düzde geçen benzinlinin,yokuşta can çekişirken yanından cavv diye geçmek

  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    cok denemek istedim 1.5 dci ile ama bi tanidikta olmadi. Eskisehirde kanlipinar rampasi var 3serit baya uzun 3te kesiciye giriyom 4 attimmi hizim sabitleniyo 150 falan dizel 160 yapar gecermi denemek istiyom varsa forumda deneyelim. herkesin meraki gider.

    Aracınız nedir
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.