Herkese bol selam. Geçenlerde ikinci el piyasasının eski modelde çok daha kötü olduğuyla ilgili bir başlık açmıştım bazı arkadaşlar ağlama vs diye tepki göstermişti ama aslında sadece bir tespitte bulunmuştum. Ayağımı yerden kessin yeter diye baktığım 97-2005 model araçların fiyatlarını adeta şoke olmuştum. 97 model bir farı 4.500tl olan tutmayan Toyota carinanın 75binden alıcı bulması ,2002 corollaya 110bin fiyat çekilmesi vs vs bunlar sadece eski model piyasası ile ilgili bazı örnekler. Durum böyle olunca istemeye istemeye bütçeyi zorlayarak 2020 model bir megane 1.3 tce joy model araç aldım. Bugüne kadar çok araç alıp satan birisi olarak daha önce Renonun kargo,symbol,clio ve kadjar modellerinden almıştım. Kadjarda dahil olmak üzere Renonun araçlarında ufak detaylar can sıkıyordu ve kalitesizlik emareleri araçlarda bulunuyordu. O yüzden renoya çok sıcak bakmıyordum. Daha önceden de sahibi olduğum egea dan ve 500x çok memnun kaldığım için yine egea bakıyordum. Sonra birkaç YT incelemesinde 1.3 megane için çok olumlu konuşulunca bir anda megane bakar oldum ve 2 hafta gibi bir arayışın üstünden aracı aldım. Araçla ilgili söyleyebileceğim ilk şey Renonun bu kez biraz daha özendiği olur. Ön tarafta elin değdiği hemen hemen her yer yumuşak malzemeden yapılmış. Kaput ve bagaj kapağı altında yalıtım keçesi koyulmuş.(Sumbol ,clio,fluence hiçbirisinde yoktu.) Kadjarda bile ses sistemi tam bir rezillikti. Sesi ortanın hafif üstüne çıkarınca hemen cort cort ses patlamaları oluyordu bunda biraz daha iyi hoparlörler kullanılmış. (Yine çok iyi bir ses sistemi değil ama en azından sadece çok yüksek ses seviyelerinde cortluyor.) Kaputta hem sağda hem solda amortisör kullanılmş kapak direk açılıyor ve duruyor. Demir çubukla sabitleme olayı yok bu iyi olmuş. Bagaj kapağının altındaki demirler açıkta değil üstüne bir malzeme eklenmiş buna oldukça şaşırdım çünkü reno bu tür yerlerden malzeme çalmayı çok sever. (Yeni sandero stepway bagaj kapağının altı gibi mesela.) Araç sahibi yetkili serviste necvox marka halk tabiriyle tesla ekran denilen cihazdan taktırmış. Cihazın görsel arayüzü ve simgeleri biraz çingene işi gibi olsa da çalışma ve açılma hızı çok yüksek. Herhangi bir donma kasma yok. Kontağı çevirdiğin an açılıyor. Daha önce vitaranın bayi tarafından taktırılan cihazını görmüştüm araç çalıştıktan 3-5 dakika sonra kendine geliyordu geri görüş kamerası geri vitese taktıktan 4-5 saniye sonra görüntü geliyordu. Yalıtım konusunda araç çok iyi değil. Kapı içlerinde çift katlı fitil ve birleşim yerinde lastik olmasına rağmen 110dan sonra rüzgar sesi almaya başlıyor. Bozuk yollarda yüksek hızda yol sesi çılgın atıyor. Egea bu konuda daha başarılıydı. İlginç bir şekilde YT incelemerinde yalıtımın iyi olduğundan bahsedilmiş ama bence çok iyi değil. Motora gelecek olursak şehiriçi bastığın kadar yakıyor 8-8.5 litrenin altına düşeceğini sanmam. Ama uzun yolda ekonomik gideceğim diyene tasarrufta sınır yok. Aracı Urfa’dan aldım antebe gelene kadar 132ye hızı sabitledim araç 6.vites 132 hızla 2500 devir çeviriyor. Bol inişli çıkışlı bu yolda tüketimim 6.1 litre oldu. Sakin kullanıyorum güzergahım dağ bayır çıkmıyor diyene 110-120 hızda 5.2-5.5 litreyi rahat verir. Dik yokuşları vites küçültmeden çok rahat hızlanıyor.130la bastığım yokuşta çok kısa sürede 150ye çıkabildi. Fabrika verisine göre araç maksimum torkunu 1600 devirde veriyor görünüyor ama 2000 devirden itibaren atılmaya başlıyor. Motordan şimdilik performans ve yakıt konularında çok memnunum. İnternetten edindiğim bilgiye göre motor Mercedes ağırlıklı üretilmiş bir motormuş. Hali hazırda A serisi ve GLB de kullanılıyor. Aracım baz model olmasına rağmen hız sabitleme,start stop,lastik basınç göstergesi özelliklerine sahip. Ayrıca 4 cam tek tuşla otomatik açılıp kapanabiliyor. Hatta kumandadan camlar kapatılabiliyor. Bunlar baz model otomobil için artı özellikler. Son olarak ; 2000 yılında babamın clio symbol aracı vardı. Araçta gaza basınca ve gazdan ayak çekince vites kolu kerkinirdi 2020 model megane aynı özelliği barındırıyor. 20 yıl sonra bile Renonun kerkinen vites kolu özelliğinden hala vazgeçmemesi hem güldürdü hem de düşündürdü. 😂 Özetle şu piyasada her ne kadar hiçbir araç hakettiği değere satılmıyor olsa da bence piyasanın egea ile birlikte en fp 2 aracından birisi olduğunu düşünüyorum. Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler diliyorum. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Megane 4 1.3tce izlenimlerim
-
-
Renault Megane nin tek eksisi arkasının torsiyon çubuklu olması bence yalıtım eksikliği ile beraber 😉 yoksa yeni nesil motorların en iyisi 1.33 tce acık ara
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Mhmmd.239
Renault Megane nin tek eksisi arkasının torsiyon çubuklu olması bence yalıtım eksikliği ile beraber 😉 yoksa yeni nesil motorların en iyisi 1.33 tce acık arayalıtımı segmentinde gayet iyi aslında. özellikle japon rakiplerine kıyasla. iki önemli eksik var benim gözümde;
- giriş paketin çok boş olması (Joy)
- arkaların bağımsız olmaması
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 12 Temmuz 2021; 12:23:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdasyalıtımı segmentinde gayet iyi aslında. özellikle japon rakiplerine kıyasla. iki önemli eksik var benim gözümde;
- giriş paketin çok boş olması (Joy)
- arkaların bağımsız olmaması
Alıntıları GösterBence baz model bir araç için donanımı gayet iyi.
Hız sabitleme
Start stop
Arka park sensörü
6 airbag
Lastik basınç göstergesi(Sadece uyarı şeklinde değil 4 lastiğin ayrı ayrı basıncını gösteriyor.)
Kumandadan cam kapama
Ben yalıtımı beğenmedim Egea yalıtım konusunda(urban ve lounge) daha iyi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 11 Temmuz 2021; 23:30:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hayırlı olsun bayım . Megane segmentinde premium sayılabilecek nadir araçlardan birisi .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Klise AdamBence baz model bir araç için donanımı gayet iyi.
Hız sabitleme
Start stop
Arka park sensörü
6 airbag
Lastik basınç göstergesi(Sadece uyarı şeklinde değil 4 lastiğin ayrı ayrı basıncını gösteriyor.)
Kumandadan cam kapama
Ben yalıtımı beğenmedim Egea yalıtım konusunda(urban ve lounge) daha iyi.
Alıntıları Gösterreno sempatim olan bir marka, kendimde 2015 megane sahibiyim. ancak megane 4 için opsiyonsuz düz Joy pakette misal arka park sensörü yok (ön sis farları ve arka park sensörü görüş paketi ile geliyor) zaten lastik basınç sistemi 2015 itibari ile güvenlik nedeniyle yasal zorunluluk oldu üreticiler için.
misal veriyorum Kia Ceed ve Megane 4 için motor-şanzıman vs.'den bağımsız olarak sadece baz paketteki donanimlari kafa kafaya kıyaslarsak, Ceed' te olupta Megane'da olmayanlar;
(Cool paket vs Joy paket)
- deri direksiyon
- far sensörü
- alaşım jantlar
- arka bağımsız süspansiyon sistemi
* ikiside baz paket dizel-otomatik ve aynı paralara olursa Ceed ve Megane arasında çok gider gelirdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 12 Temmuz 2021; 12:15:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Renoyu bende severdim eskiden ta ki kadjar alana kadar. Torsiyon çubuğu sadece joy pakette mi var yoksa hepsinde mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben ceed der gecerdim mesela bu tercihde arka bağımsız olması zaten başlıca secme etmeni. Far sensörü de cabası olur hocam. Ben de Hyundai Kia araclarını seviyorum. Ama Renault 1.5 dci den sonra 1.33 tce siyle motorda çok iyi argesi olduğunu gösterdi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Klise AdamRenoyu bende severdim eskiden ta ki kadjar alana kadar. Torsiyon çubuğu sadece joy pakette mi var yoksa hepsinde mi?
hepsinde var :/
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Mhmmd.239
Ben ceed der gecerdim mesela bu tercihde arka bağımsız olması zaten başlıca secme etmeni. Far sensörü de cabası olur hocam. Ben de Hyundai Kia araclarını seviyorum. Ama Renault 1.5 dci den sonra 1.33 tce siyle motorda çok iyi argesi olduğunu gösterdi.1.33TCe motor çok başarılı ve esnek bir ünite, bizim ülkemiz için tek handikapı 30cc gibi yarım çay bardağı kadar hacim farkı yüzünden en düşük MTV dilimine giremiyor.
ancak bu motor 1.5dci gibi tamamen reno'ya ait bir ünite degil, ağırlıklı argesi Mercedes-daimler tarafından yapılmış bir motor yani reno-Nissan ve Mercedes olarak ortaklaşa bir geliştirme süreci geçirmiş. nitekim aynı ünite ile farklı güçler alınabiliyor, bu nedenle gayet esnek bir yapısı var. Megane 140bg , Kadjar 160bg, Clio5/Captur 130bg, Talisman 160bg, Qashqai 160bg, Mercedes modelleri 163bg diye gidiyor...
- Ceed tarafında ise bir avantajlı nokta daha olarak, az fiyat farkı ile Cool paket üzerine Tekno paket opsiyonunu ilave ederseniz baya bişey daha geliyor (multimedya ekran, ön sis farları, geri görüş kamerası vs.)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 12 Temmuz 2021; 0:26:30 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bikac ay önce 2020 sıfır joy manueli 181 e kadar verdiler.
Is güç derken kaçırmıştım. Bi de kendi arabamı satma hengamesiyle uğraşacak vaktim yoktu.
Hayırlı olsun aracınız. Güzel tercih
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
neyseki makyajlı 2021 kasalarda çok eleştirilen ön kol dayama Joy paketede gelmiş. bir güzel nokta daha; kadran tasarımı çok demode duruyordu, onuda düzeltmişler makyaj ile.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mtv kısmına ben şahsen çok takılmam 300-500 liraya ama motor verim olarak en beğendiğim Renault motorlarından birisi ve pek Renault sevmesem de bu megane kasa tasarım olarak epey albenili
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kol dayama otomatik joylarda zaten vardı. Manuellerde yoktu ki hala yok.quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdas
neyseki makyajlı 2021 kasalarda çok eleştirilen ön kol dayama Joy paketede gelmiş. bir güzel nokta daha; kadran tasarımı çok demode duruyordu, onuda düzeltmişler makyaj ile.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga
Kol dayama otomatik joylarda zaten vardı. Manuellerde yoktu ki hala yok.
Alıntıları Gösteral işte bir tuhaflık daha, vites ile kol dayamanın ne ilgisi var. koy işte şunu hepsine gitsin kerameti nedir yani :/
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Katkısız benzin kullanırsanız (shell fulsev) ort 0.5-0.7lt az yakıyor. Performans kaybı yok. Aracımda taşıt tanıma olduğu içim mecburen kulanıyorum. Yetmediğinde ise opetten alıyordum ve net daha fazla yaktığını gördüm.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Klise AdamRenoyu bende severdim eskiden ta ki kadjar alana kadar. Torsiyon çubuğu sadece joy pakette mi var yoksa hepsinde mi?
Kadjar konusunda epey dertlisiniz sanki, ne olmuştu acaba?
-
biz de aldık 2020 model joy manuel..En sevdiğim tarafı konforu güzel ve süspansiyonları vag grubu gibi sesli çalışmıyor çıt yok o konuda..
Touch almak lazımmış en azından o ayrı..
-
Hayırlı olsun aracınız, güzel günlerde kullanın, objektif yorumlarınız için de ayrıca teşekkürler. DH'de nadir görülen hareketler.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
al işte bir tuhaflık daha, vites ile kol dayamanın ne ilgisi var. koy işte şunu hepsine gitsin kerameti nedir yani :/ |
Benzer içerikler
- egea cross 1.4 kronik sorunlar
- ford c-max tavsiye eder misiniz
- engelli raporuyla araç alanlar yorumları
- cruze otomatik şanzıman
- 13 janta 14 lastik olur mu
- toyota corolla cross 1.8 hybrid kullanıcı yorumları
- cupra terramar sahibinden
- dacia spring fiyat
- opel mokka 2024
- 8 yerli otomobil
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X