Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuda farkli bir ornek vereyim..1.3 mjet 70 hp 180 nm 1100 kg albea ile 1.6 atmosferik 115 hp 156 nm yaklasik 1300 kg astra benzinliye yetismek mumkun degil..araclarin dinamikleri ile alakali..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçlarda yüksek torkun en önemli avantajı düşük devirde yüksek güç üreterek az enerji ile çok iş yapmasıdır. Bu nedenle ağır araçlarda dizel, hafif araçlarda benzin yakıt açısından avantaj sağlar. (İdame maliyetlerini de hesaba katıyorum, yoksa her zaman dizel ekonomiktir)

    Aynı kiloda iki adet araç olsun D aracı dizel, B aracı benzinli olsun. D nin torku ortalama %65 fazla olacağından aynı yükü ister düzde ister yokuşta ilerletmek için D daha az enerji kullanacaktır.

    Bazı turbolu benzinli araçların yokuşta dizeli geçmesi mümkündür ancak bu başarının karşılığı olarak çok daha fazla enerji harcamak zorunda kalmıştır.

    Sonuçta dizel alacak arkadaşlara tavsiyem birincisi yüksek torku en düşük devirde, ikincisi bu torku en geniş devir aralığında yakalayan motoru tercih etmeleridir.

    2011 yaptığım araştırmada bahsettiğim sonucu elde eden en iyi f/p motorunun Kia ceedlerde olduğuna kanaat etmiş ve ceed almıştım. Güncel bir araştırma yapmadım henüz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Efsane değil gerçek.benzinli kullanıcı olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 1.5 dci fluence dizel ve 1.6 2010 focus benzin+lpg li kullandım son 1 ay uzun süre. Aynı beygir hemen hemen ama focus tokatlamıyor bildiğin yumrukluyor.

    Kendim aracım 2001 vectra cdx o zaten diğerlerini yumruklama değil bildiğin tekmeliyor (kick down)

    fluence 115 hp
    focus 120 hp
    vectra 140 hp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaceKıng26

    A6 3.0 TDI 313HP 650tork Bunuda Ayır ondan sonra burada konuş.

    Al arabayı gel deneyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    Tork tork duya duya içim bulandı valla. Araçlarının hangisinin o anki BEYGİR GÜCÜ yüksekse o geçer bunun başka açıklaması yok.

    Dizel düşük devirde beygir gücünü verdiğinden millet oo daha 1500 devirde uçuyorum ne güçlü araç diye yanılgıya düşüyor. Benzinli aracın 5000-6000 deviri süs diye mi konulmuş??

    Benzinli gücünü daha çok devir sayısından alır, dizel torktan. Örnek vermek istemiyorum ama yazayım, 1.6 motor 110 bg Corolla ile rampada 1.5 dizel 109bg Getz ile kafa kafaya gidiyoruz ne o geçebiliyor ne ben.

    Kesinlikle.Bir tork muhabbeti almış başını gidiyor.

    Beygir=torkxdevir. Dizel de tork;benzinli de devir fazla dediğiniz gibi.Ama ne hikmetse dizel geçiyor yokuşta.




  • Benzinli atmosferik 120 HP Max bir motoru araçtan sökelim . Turbo dizel 100 HP Max bir başka motoru da araçtan sökelim. Bu iki motoru da özdeş aktarma oranı ile iki konveyöre bağlayalım ve deniz seviyesindeki bir madende Max güçlerini verdikleri devirde çalıştırıp bir saatte çıkardıkları madeni karşılaştıralım.

    Sonuç çok basit gücü fazla olan daha çok maden çıkarır.

    Ama biz bu motorları sürekli aynı devirde (araçlarımızda) kullanmıyoruz. Ayrıca atmosferik motorlar adı üstünde atmosfer basıncına göre ürettikleri güç de değişir.

    Sonuç dizel benzinli değil tork eğrisini dolu dolu yapan Turbo işin sırrı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm konuyu okumadım ama konu sahibi arkadaş haklı, olay tamamen devir ile alakalı siz 4000-5000 de vites değiştiriyorsanız benzinli araçta zaten baştan hata yapıyorsunuz. Gereken devri gereken viteste sağlarsanız düz yolda kim öndeyse yokuşta da o önde olur.
  • O motor CRDİ ama hyundai gücü yere aktarmada kayıp çok aynısı DCİ MEGANE 3HB de olmaz tabiki hangisi daha önce yüksek hp gücüne ulaşırsa malum düşük devirde yüksek tork daha çabuk hp gücüne ulaşmayı sağlar artık eskisi gibi deil emsal yeni b8 passat tork bandı gayet iyileşmiş 1500-3500 dizeller eğer saman alevi gibi tork kaybetmezlerse atmosferik benzinlilerin rampada hiç şansı yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaceKıng26 -- 24 Kasım 2014; 23:07:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Siz tork ne işe yara onu söleyin bakalım öle bi kaç teknik bilgi yazarak olmuyor.Turbo dizel zaten yapısı itabariyle ağırlığa ve eğime daha duyarsızıdır Atmosferik motorun kalbi devir devir çevirmede zorlanırsa zaten hızlanamaz ki zaten çok sert eğimlerde heleki araçta yük varsa tork çok şey ifade eder eğer tork gücü yeterli gelmezse çıkamaz bile ağırlıktan dolayı Yüksek hacim daha çabuk hp gücüne ulaşmayı kolaylaştırır yine düşük devirde yüksek tork yüksek hp gücüne ulaşmasını sağlar aracın şöle düşünün şimdiki kullanılan ağır taşımacılıkta kullanılan çekiciler eğer benzinli olsaydı Çok yüksek ağırlıkların atından kalkabilirmiydi emsal 60-70 ton tabiki bunda sadece motor deil şanzumanında dayanıklı olması önemli düşük devirde yüksek tork zaten yeni nesil turbo benzinli araçlarda var konumuzu turbo dizel ile tubo benzinli değil tubo dizel ile atmosferik aracın araç yüklü ve sert eğimlerdeki hızlanma yetisi.




  • RaceKıng26 R kullanıcısına yanıt
    Herhalde aşağıdaki (ilk defa ikinci sayfada görünen) yazıma ithafen yazdınız.

    quote:

    Bunların benzin veya dizel olmasıyla hiç alakası yok. Belli bir pazarda dar bir zaman diliminde planlanmış motor ve şanzımanları kıyaslayıp farkın benzin veya dizel motorun temel yapısından kaynaklandığını sanıyorsanız yanılırsınız.

    115 beygir, mütevazi bir Amerikan eskisi o yokuşu 70 ile başlayıp 170'le bitirebiliyordu.

    Dar devir bantı için planlanmış bir kombinasyonu uzun süre ideal devirde tutmak kolay olur. Bu, şanzımanla veya stroku uzun tutarak benzin veya dizelle yapılabiliyor.

    Neticede sabit beygir için alternatifler var. Sabit hacim dersek, statik hacime bakıp, dinamik hacmi görmezden gelmek olmaz, benzine de turbo koyalım dinamik hacimler de eşit olsun. Neticede her sav için bir ters örnek verilebilir.

    Benzinli kamyon kalmadı, kamyonet de kalmadı.... Şimdilerde benzinle neler yapılabileceğini, düşük devirde ve sürekli nasıl tork alınabileceğini görmek için etrafta pek örnek kalmadı. Tek problem bu ;)




  • aynı güçlere aynı hacme aynı ağırlığa sahip turbodizel ve atmosferik benzinli çok dik bir rampada ikisininde şanzımanı cvt olmadıkça benzinlinin malesef hiçbir şansı yok. defalarca test edildi şahit olundu. sebebine gelince. benzinli motor misal 130 bg güç üretiyor 6500 devirde dizel ise 3600 devirde 130 bg üretiyor ikiside devamlı max gücü verecek bir şanzımana sahip olsalardı( cvt ) max güç devrinde hızlanmaları eşit olabilirdi. fakat normal bir şanzımanda malesef kazın ayağı öyle değil. 1. vitesten itibaren çok dik bir rampada benzinli max gücüne ulaşması çok zaman alacaktır. keza bir üst vitese geçildiğindede aynı durum. Teorik açıklaması mutlaka vardır. efsane değil.
  • Madem yokusta geciyor duz yolda niye gecemiyor,
    Madem insanlar maymundan geldi simdiki mamymunlar neden insan olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • StaatSanWalt kullanıcısına yanıt
    Bunu anlanak için fizik bilmek gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RaceKıng26 R kullanıcısına yanıt
    Valla hocam bunu anlamak icin fizik bilmeye gerek yok bence dusuk devirlerde daha guclu olan daha fazla tork ureten dizel her turlu gececektir gayet basit neyi zor bunun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • söyle diyeyim geçn gün bolu tünelinden geçiyorduk nkara istikametine doğru tünelden önceki rampada tüm arabalar 100 ile anca gidiyordu 2.0 tdi q5 ile 140la çok rahat 2 bin devirde rampayı geçtik
  • Geçen benim fr a yeni megane hatchback dci kafa tuttu, peşimden ayrılmadı tampon tampona takip ediyor epey rahatsız oldum...Yokuş yukarı tırmanmaya başlayınca geçmesine müsade ettim, rampanın 3 km tırmanmasından hemen sonra oldukça dik 2 km lik bölümüne gelince 4 e alıp gaza yüklendim, baya yüksek bir hızda megane ı zor da olsa geçtim...Adam epey çırpındı ama nafile, yokuş yukarı da olsa turbo benzinli bir araç turbo dizeli geçebilir, dizeli fazla abartmaya gerek yok...Haa o 6 lt yaktı ben 12 lt leri gördüm tırmanırken ortalama.... Bu da bana ders oldu sakin sakin gidiyorum...
  • one man one engine kullanıcısına yanıt
    1.6 DCİ olsa durum fena

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Geçen benim fr a yeni megane hatchback dci kafa tuttu, peşimden ayrılmadı tampon tampona takip ediyor epey rahatsız oldum...Yokuş yukarı tırmanmaya başlayınca geçmesine müsade ettim, rampanın 3 km tırmanmasından hemen sonra oldukça dik 2 km lik bölümüne gelince 4 e alıp gaza yüklendim, baya yüksek bir hızda megane ı zor da olsa geçtim...Adam epey çırpındı ama nafile, yokuş yukarı da olsa turbo benzinli bir araç turbo dizeli geçebilir, dizeli fazla abartmaya gerek yok...Haa o 6 lt yaktı ben 12 lt leri gördüm tırmanırken ortalama.... Bu da bana ders oldu sakin sakin gidiyorum...

    Emin ol 6 ltden daha fazla yakmıştır hatta en az 8 veya 9lt yi görmüştür o hızlarda ve o diklikte bir rampada..geçenlerde reno latitude arkamdan sellektor yaptı,anadolu otoyolu ankara istikametinde sanıyorum geredeyi geçtikten sonra ..aramızda bayağı bir mesafe vardı..ben hemen sağ şeride geçip yüz km ile gitmekteyken hızlanmaya başladım ve neredeyse dip gaz yaptım..ve akabinde tırmanma basladi ve dik denebilicek rampaya sardik..latitude,ben 160 a çıkana kadar bana yaklaştı..ondan sonra o sol şeritte ben sağında basıyoruz..bir araba boyu fark var ve ben gaza bastikca latitude arayı kapatamiyor.bu arada 200 e yaklaştık..sonra viraj döndüğümüz esnada bu arkadaş kornaya bir asildi ki anlatamam..cizgimde gidiyorum asla şerit tecavüzü yapmadım..tedirgin mi oldu gecemedim diye hirslandi mi bilmiyorum..200 e çıktıktan sonra ayağımı gazdan çektim ve geçmesi icin yavasladim..motor hacmi ve gücü neydi bilmiyorum ama büyük olasılıkla dizel bir aracti..beni geçemedi 200 e kadar..ki ben o hızla yaklaşırken sonradan hızlanmaya başlayıp arayı kapattıktan sonra geçmesine fırsat tanımadım..sadece denemekti maksadım..kardesim arkamızda takip ediyordu sonradan sordu abi ne oldu diye gülmüştuk..sonuçta turbo benzinli turbo dizelden aşağı kalmaz diyorum:-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.