Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tork zaten çevirme kuvveti demektir. Kamyonların o kadar ağır yükleri o rampalarda taşımasından da anlayabilirsiniz. Çevirme kuvvetiniz ne kadar yüksek olursa tekerleriniz o kadar iyi döner ve "çekişten düşme" olayını yaşamazsınız. Dizel araçların yüksek tork vermesi nedeniyle daha iyi çekiş kuvvetine sahip olursunuz. Aynı hacme sahip dizel motor benzinliden daha az güç üretebilir fakat neredeyse iki katı tork üretir ki bu da onun daha kuvvetli olmasını sağlar (güçlü değil).
    Atmosferik motorda ise vitesi 5'ten 3'e çat diye çekersin girdiğin hızla çıkarsın kardeşim. Devir çevirmesi iyidir atmosferik aracın
  • Elektrikli bisikletin yokuş çekişi nasıldır arkadaşlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2007 model 1.6 benzinli manuel vites (110 Bg olması lazım) Scenic ile Bayburt girişindeki rampayı hiçbir zaman 5. vitesle çıkamadım. 120 km hızla 6500 devirde 4 vitesle çıktım, ancak deponun neredeyse abartısız dörttebiri gitti. Kop dağı rampasında bazı bölümlerde 3 vitesle çıkma imkanı yoktu 2. vitesle çıkıyordum. Bu güçsüzlük, lpg deposunun küçüklüğü (max 200 km) araçtan soğuttu beni ve sattım.

    2011 model 1.5 dci manuel vites (105 bg) yeni dizel aracımla 95 km/h 5 vitesle Bayburt rampasını hiç zorlanmadan 2000 devirde çıkıyor gaz verip 6 vitese attığımda 140 ve üstüne devam ediyor. Kop dağında ise deviri ayarlamak kaydı ile
    yine aynı 5. vitese (90 km) kadar çıkabildim ancak yolun virajlı olması nedeniyle fiziken 6. vitesi deneme şansım olmadı. Yani turbo dizeller rampa nedir bilmiyor. Turbo benzinli aracım hiç olmadığı için yorum yapamam.

    Kısaca entellektüel arkadaşların fikirlerine saygı duyarım, ancaaak rampa söz konusu ise ister 1.6 ister 2.5 olsun atmosferik benzinlilerin esamesi okunmaz.




  • araba kullanmasını bilmiyorsunuz arabadan anlamıyorsunuz sonra burada dizel benzinliyi alır efsanesi yaratıyorsunuz.

    benzinli araçla rampaya 2000 devirle girersen tabi çekmez.
    benzinli dizel yan yana gelsin, benzinli kesiciye vurdura vurdura çıksın bakalım dizel nerede kalıyor.

    Burda elbette güç ve tork değerlerien göre işler değişir. ama 110 hp benzinliyi 90 hp dizel hiçbir şartta rampada falan geçemez. sallamayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 24 Kasım 2014; 16:13:55 >
  • Redline Vurdura vurdura çıksanda fark etmez her türlü benzer güçteki dizel arayı açar gider düz yol deil bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ancak turbo benzinli olursa işler değişir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    dizel asar keserciler ömründe hiç atmosferik dizel kullandı mı acaba?

    dizel şöyle alır böyle alır yok, kafanızdan hikayeler uydurup hayaller kurmayın, orada aracı öne geçiren şey turbo, dizelin sadece tek olayı az yakıt harcamasıdır o kadar

    Turbosuz atmosferiklerden bahsedilmedigini anlamis olmalisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fatal_hand kullanıcısına yanıt
    ağırlıkları eşit varsayarsak diye ekleyelim o zaman.
  • Düzde geçme beni
    Yokuşta ezerim sen BMC dıesel eskiden beri biliniyormuş konu sonuç değişmemiş.
  • Neden sürekli yokuş çıkacağım ki? Ya da yokuşta 0 dan kalkış yapan yok ki. Her çıkışın bir inişi yok mu? İşin sonunda düz yol yok mu? İşin sonunda maksat geçmekse her türlü benzinli geçer .
  • Bana göre hıza göre değişir bu konu. Örneğin 60 ile başlanıyorsa ve 3. vitesteyse araçlar yokuşun niteliğine bağlı olarak benzinlinin öne geçme itimali var. Çünkü dizel devir çeviremeyeceği için benzinlinin hızlandığı anda vites büyüterek zaman harcayacak. Fakat 90 civarı ile başlanıp dizelin 5. viteste olduğu düşünülürse benzinli isterse 3. viteste 5000 devir çevirsin dizel alır.
  • Kimin kimi geçeceği önemli değil yeğen, geçen radara girince ne kadar geçirecekler asıl önemli olan o...
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    arada 7000 devir çevirip şehir içinde 50 tl lik gaz ile 180 km gidebiliyoruz
  • teoriyi vurda ogrendim ama pratikte dizellerin yokus performansi asikar benim 1.6 astrayla zor ciktigim yyokusta arkadasim polo ile hizlanarak cikiyoi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vites küçültmek o motoru güçsüz yapıyosa öyle olsun fakat

    1.6 atmosferik 3. viteste 130-140 ı
    2,5 turbolu 3. viteste 160 ı görüyor zaten 3. vites ile hızlanamadığım pek rampa da yok şehirlerarası yollarımızda
  • Arkadaslar asiri beslemeli yani turbo olan bir motoru atmosferik bir motorla kiyasliyorsunuz..hatta motor yapilari da farkli...elbette turbo aracin avantajlari var ama basit bir hesap yapmak gerekirse kiyaslanan araclarin her 100 kg basina kac hp guc ve kac nv/mt tork verebildigine bakmak gerek..1 kg demir mi 1 kg pamuk mu agir sorusu vardir meshur:-) benzer sekilde ayni gucteki araclardan turbo beslemeli olan,atmosferige galip gelir..bu dizel benzin kiyaslamasi da degil aslinda..turbo atmosferik kiyaslamasi..iki benzinli denk gucteki aractan turbo olan her zaman daha ataktir..yani kisaca turbo olan aracin ara hizlanma ve akselerasyon degerleri daha iyidir..ve hatta hiz sinirlandirmasi yoksa en uzun disli oranlarina sahip olan denk gucteki arac son suratte de galip gelecektir..burada da Olay maksimum hiz ile iliskili..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı şartları taşıyan araçlarda (motor hacmi, beygir,turbo vs) rampada dizel benzinliyi geçer. 1.3 multijetle 2.0 turbo benzinliyi karşılaştırırsak elmayla çileği karşılaştırmak gibi olur zaten.
  • Sakarya Üniversitesi'ne doğru çıkan bir yokuş var, uzun ve dik. 307 bizden önce girdi yokuşa ve hızlıydı. Biz ise sabit 3. vites 60-70 gidiyorduk. Rampayı ortaladığımızda 307 hız kesmişti ve biz solundan sabit aynı hızımızla geçtik. Rampada tokatlamanın ayrı bir tadı oluyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork tork duya duya içim bulandı valla. Araçlarının hangisinin o anki BEYGİR GÜCÜ yüksekse o geçer bunun başka açıklaması yok.

    Dizel düşük devirde beygir gücünü verdiğinden millet oo daha 1500 devirde uçuyorum ne güçlü araç diye yanılgıya düşüyor. Benzinli aracın 5000-6000 deviri süs diye mi konulmuş??

    Benzinli gücünü daha çok devir sayısından alır, dizel torktan. Örnek vermek istemiyorum ama yazayım, 1.6 motor 110 bg Corolla ile rampada 1.5 dizel 109bg Getz ile kafa kafaya gidiyoruz ne o geçebiliyor ne ben.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    Tork tork duya duya içim bulandı valla. Araçlarının hangisinin o anki BEYGİR GÜCÜ yüksekse o geçer bunun başka açıklaması yok.

    Dizel düşük devirde beygir gücünü verdiğinden millet oo daha 1500 devirde uçuyorum ne güçlü araç diye yanılgıya düşüyor. Benzinli aracın 5000-6000 deviri süs diye mi konulmuş??

    Benzinli gücünü daha çok devir sayısından alır, dizel torktan. Örnek vermek istemiyorum ama yazayım, 1.6 motor 110 bg Corolla ile rampada 1.5 dizel 109bg Getz ile kafa kafaya gidiyoruz ne o geçebiliyor ne ben.

    Hocam getz in 109 hp versiyonu var miydi?iyiymis..bir yakinimda 85 hp dizel getz var cok guzel ivmeleniyor araci..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.