Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Amadeus_M kullanıcısına yanıt
    Civic 125 ile Tdı 105i kıyaslarsanız öle olur ama 1.6 dCi 130 megane 3hb veya 1.6 CDTI 136 Astra olsa durum farklı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    Sert eğimde vites küçültsende asla 1.6 132 160 valvematic corolla ile 1.6 dCi 130 320 megane 3hb performansı yakalanmaz istediğin kadar küçült düzde etkili olur dediğin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Tartışma konumuz turbo dizel ile atmosferik benzinli araç rampa performansı turbo benzinli ile kıyaslıyan yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Tek avantaj roll deil yüklü çok sert eğimde yine turbo dizel basar merak etme düzde veya yüksüz olduğunda rampada turbo benzinli önde olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    Baştan sona katılıyorum hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaceKıng26

    Civic 125 ile Tdı 105i kıyaslarsanız öle olur ama 1.6 dCi 130 megane 3hb veya 1.6 CDTI 136 Astra olsa durum farklı olur.

    Megane'ı bilmiyorum ancak astraylada sonuç aynı oldu özellikle 130-140 dan sonra arayı açtım bariz bir şekilde
  • Benim için rampada kimin bastığı değil, benzinliğe girince bana basılan öenmli.
  • RaceKıng26 R kullanıcısına yanıt
    Aynı rampada 3 ayrı araç;

    Ford Focus 3 115 hp/270 nm
    Hyundai Accent (keçi mübarek!!) 110hp/230 nm
    Alfa 147 120 hp/146 nm (atmosferik benzinli)

    Içlerinde 3 kişi olsun, hangisi geçer ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı güçlerde ve motor hacimlerinde olmak kaydı ile(eşit); turbo benzin=turbo dizel>atmosferik benzin. Neden mi turbo farkı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kahraman202 kullanıcısına yanıt
    Focus geçer bu üç araçtan 1.5 CRDİ 110 sıkı takip eder.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Benim için rampada kimin bastığı değil, benzinliğe girince bana basılan öenmli.

    Doğru rampa sonunda benzinlikte öpülen taraf hep benzinliler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    O yüzden 1,6 motor araçla rampada kapışmaya gerek yok.
  • Amadeus_M kullanıcısına yanıt
    Astra ağırlığı 250kg fazla oradan kaybetmiş olabilir ve yolda hiç eğim yok herlade dümdüz heralde biz dCi 130 megane 3hb Astra CDTI 136 ile valvematic corolla denedik 0 dan şahin tepesinde dci 130 daha sonra CDTI 136 En arkada farkla valvematic geldi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaceKıng26 -- 24 Kasım 2014; 12:18:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RaceKıng26 R kullanıcısına yanıt
    Alfa çok geride kalır yani???

    Neye göre söylüyorsunuz bunları?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni beygir atmosferigin 4-5binde devirde aldigi torkun bir bucuk-iki katini 2bin devirde veriyor dizel motor. Konuyu acan arkadas deneyimlememis sanirsam. 90 beygir 98 model meganin ayila bayila ciktigi yokusta 80 beygir 2007 megane 2 ile vites dahi artirarak cok rahat ve yuklu bir sekilde tirmanabildim. Konu kapanabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kahraman202 kullanıcısına yanıt
    Bizzat denemiş olarak sölüyorum alfa deil ama 1.6 V-tec 125 civic yine 1.6 valvematic 132 ile nasıl mı neden mi turbo farkı düşük devirde ile 2 katı yüksek tork farkı sert eğimde ve yük olduğunda çekiş gücüne devir çevirmeye olumsuz etki yapar atmosferikte vites düşür redline kadar zorla yinede benzer güçte turbo dizeli geçmezsin sert rampa hele 3 kişi ağırlık çekiş gücü çok düşer atmosferik benzinlide daha önce daha yüksek tork gücünün ve esnek tork bandının etkisiyle daha yüksek gücüne daha çabuk ulaşıcak dolasılıyla daha yüksek hp ve çekiş gücünü elinde bulunduran turbo dizel benzinliyi geçer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaceKıng26 -- 24 Kasım 2014; 12:16:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmeyenlere anlatmak zor denedik deriz yine inanmazlar bide çok yorum var hala inatla atmosferik benzinli benzer hp gücünde turbo dizeli yüklü ve sert eğimde geçebileceği hayalini var kursunlar neyse fizik bilmeyene anlatmak zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RaceKıng26 -- 24 Kasım 2014; 12:17:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaceKıng26

    Sert eğimde vites küçültsende asla 1.6 132 160 valvematic corolla ile 1.6 dCi 130 320 megane 3hb performansı yakalanmaz istediğin kadar küçült düzde etkili olur dediğin

    yakıt cinsini geç, biri atmosferik diğeri ise TURBO dizel
    beslemeleri farklı
    turbo benzinli bir motor seç karşılaştırmak için

    yada büyük hacim atmosferik motor, turbo motorlarda lag var, 1-1.5saniye geç güç geliyor

    ben o esnada 2lt atmosferik motorumun vitesini küçültüp hızmı kazanmış oluyorum.

    tekrar ediyorum, sınıfları aynı olanları karşılatırın.
  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    Gelde anlat halada egimde araç yük olduğunda dahi atmosferik daha iyi performans verir diyenler var turbo dizelden arada turbo farkı var anlasalar zaten biticek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RaceKıng26 R kullanıcısına yanıt
    Kesin konuşmamak lazım. Araca, ağırlığa, yol koşullarına, şanzıman oranlarına göre sonuçlar farklılık gösterir.

    Sorduğum soruya gelirsek;

    Balçova-Limontepe rampasında 3 aracı da denedim. Hatta bu konu başlığında sonuçları paylaşmıştım diye hatırlıyorum.
    Accent 150-155
    Focus-155-160
    Alfa 178 ile çıkıyor. gösterge hata payını hesaba katarsak Focus 155-156 Alfa 170 oluyor.

    Focus 3 ile Alfa 147'yi (düzde veya rampada) bırak geçmeyi yakalamamın mümkünatı yok.

    Konunun başından beri alt devir torku deniyor ama rampada (performanslı sürüşte) hangi dizel araç Sürücüsü maksimum torkun oluştuğu 1750-2000 devir bandında yürür? Veya hangi benzinli araç Sürücüsü 4500 devrin altında kalır?

    Not; Focus 3 tdci sahibiyim ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.