Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.247
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel olursa V8 olsun ..
  • umitoz45 kullanıcısına yanıt
    Valla okumadım. :)
  • Tekrar yazayım:

    Tamamen aynı özelliklerdeki benzinli ve dizel aracı ele alalım. Burada dizelin yapısından ötürü torku en az %30 fazla olacaktır. Fakat beygirler, ağırlıklar, lastikler, şanzıman, aerodinami vs. hepsi eşit diyelim.

    1. Torkun olayı çekiş gücüdür, sürate bir katkısı olmaz.
    2. Bu iki araç da rampayı aynı hızda çıkar.
    3. Dizel veya benzinli fark etmez. Beygir gücü 1 HP bile fazla olan hangisiyse o rampada da düzde de diğerini geçer.

    Sonuç:
    HIZ MEVZUBAHİS İSE, ÖNEMLİ OLAN SADECE BEYGİR GÜCÜDÜR !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Tekrar yazayım:

    Tamamen aynı özelliklerdeki benzinli ve dizel aracı ele alalım. Burada dizelin yapısından ötürü torku en az %30 fazla olacaktır. Fakat beygirler, ağırlıklar, lastikler, şanzıman, aerodinami vs. hepsi eşit diyelim.

    1. Torkun olayı çekiş gücüdür, sürate bir katkısı olmaz.
    2. Bu iki araç da rampayı aynı hızda çıkar.
    3. Dizel veya benzinli fark etmez. Beygir gücü 1 HP bile fazla olan hangisiyse o rampada da düzde de diğerini geçer.

    Sonuç:
    HIZ MEVZUBAHİS İSE, ÖNEMLİ OLAN SADECE BEYGİR GÜCÜDÜR !

    Yalnız şöyle bir şey de var.Şanzıman oranlarını falan hepsini aynı tutarsak dizelin tork fazlalığı yüzünden yere aktarılan tork fazla olacak.Lastikleri de aynı kabul ediyorum;Ama,benzinli araç devir avantajından dolayı,(atıyorum dizel redline 4500 rpm,benzinli 6500 rpm olsun)dizel bir üst vitese geçtiğinde benzinli hala aynı viteste olacak ve yere aktarılan kuvvet daha büyük olacak.

    Dediklerinizin çoğuna katılıyorum.Yalnız birçok degişken var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Tekrar yazayım:

    Tamamen aynı özelliklerdeki benzinli ve dizel aracı ele alalım. Burada dizelin yapısından ötürü torku en az %30 fazla olacaktır. Fakat beygirler, ağırlıklar, lastikler, şanzıman, aerodinami vs. hepsi eşit diyelim.

    1. Torkun olayı çekiş gücüdür, sürate bir katkısı olmaz.
    2. Bu iki araç da rampayı aynı hızda çıkar.
    3. Dizel veya benzinli fark etmez. Beygir gücü 1 HP bile fazla olan hangisiyse o rampada da düzde de diğerini geçer.

    Sonuç:
    HIZ MEVZUBAHİS İSE, ÖNEMLİ OLAN SADECE BEYGİR GÜCÜDÜR !

    Peugeot 307 1.6 110 hp benzinli ile Peugeot 307 1.6 hdi 110 hp dizeli deneyin ya da deneyen birine sorun kim kimi geçiyor.

    Bu iki araçta emsal beygir emsal ağırlık emsal rüzgar direncine sahip her ikiside manuel defalarca denedik her türlü dizel olan alıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Evil Dead


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Tekrar yazayım:

    Tamamen aynı özelliklerdeki benzinli ve dizel aracı ele alalım. Burada dizelin yapısından ötürü torku en az %30 fazla olacaktır. Fakat beygirler, ağırlıklar, lastikler, şanzıman, aerodinami vs. hepsi eşit diyelim.

    1. Torkun olayı çekiş gücüdür, sürate bir katkısı olmaz.
    2. Bu iki araç da rampayı aynı hızda çıkar.
    3. Dizel veya benzinli fark etmez. Beygir gücü 1 HP bile fazla olan hangisiyse o rampada da düzde de diğerini geçer.

    Sonuç:
    HIZ MEVZUBAHİS İSE, ÖNEMLİ OLAN SADECE BEYGİR GÜCÜDÜR !

    Yalnız şöyle bir şey de var.Şanzıman oranlarını falan hepsini aynı tutarsak dizelin tork fazlalığı yüzünden yere aktarılan tork fazla olacak.Lastikleri de aynı kabul ediyorum;Ama,benzinli araç devir avantajından dolayı,(atıyorum dizel redline 4500 rpm,benzinli 6500 rpm olsun)dizel bir üst vitese geçtiğinde benzinli hala aynı viteste olacak ve yere aktarılan kuvvet daha büyük olacak.

    Dediklerinizin çoğuna katılıyorum.Yalnız birçok degişken var

    Geçmiş sayfalarda bunu yazmıştım ben de. Rampada yükte iken hız arttıkça bence benzinlisini dezavantajı olur. Redline geldikten sonra vites yükseldiğinde devrin düştüğü noktada çekiş azalır benzinli arabada.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Görüyorum ki yine bi fanboyluk kokusu geliyor alttan alttan.
    Ben bilir kişi değilim olmaya da niyetim yok fakat Antalya-Ankara yolunu sık sık gidip geldiğim için sık sıkta rampa çıkıp iniyorum ve o yollar boyunca oluşan genel tablo şudur ki -yokuşlarda benzinli ivmesini kaybederken dizel ona nazaran daha canlı istekli çıkıyor o yokuşları-
    Benzetme yoluyla şu meşhur beygirler var ya;
    Dizel: Yapılı Mustang atlarıdır çok güçlüdürler, iyi yük çekerler, zorlu arazide zor yorulurlar, hızlıdırlar
    Benzinli: Meşhur arap atlarıdırlar, güçlüdürler, yük çekerler, zorlu arazide yorulurlar, çok hızlıdırlar.
    Bu benim görüşüm tabi ki de ama çok takılmamak gerek kimin kimi tokatladığına; araçlar A noktasından B noktasına gitmek için tasarlandılar ve zaman içinde o iki nokta arasındaki alınan hazzı artırmak için evrimleştiler. Başka bir şey için değil.
    Hayaaat çok güzell la lalala laaaa




  • Efsane değildir, denk kuvvetlerdeyse dizel rampada atmosferige nal toplatir. Tecrübe edilmiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yıl 2014, hala tork denen şeyle tanışamamış insanlar var :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Evil Dead


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Tekrar yazayım:

    Tamamen aynı özelliklerdeki benzinli ve dizel aracı ele alalım. Burada dizelin yapısından ötürü torku en az %30 fazla olacaktır. Fakat beygirler, ağırlıklar, lastikler, şanzıman, aerodinami vs. hepsi eşit diyelim.

    1. Torkun olayı çekiş gücüdür, sürate bir katkısı olmaz.
    2. Bu iki araç da rampayı aynı hızda çıkar.
    3. Dizel veya benzinli fark etmez. Beygir gücü 1 HP bile fazla olan hangisiyse o rampada da düzde de diğerini geçer.

    Sonuç:
    HIZ MEVZUBAHİS İSE, ÖNEMLİ OLAN SADECE BEYGİR GÜCÜDÜR !

    Yalnız şöyle bir şey de var.Şanzıman oranlarını falan hepsini aynı tutarsak dizelin tork fazlalığı yüzünden yere aktarılan tork fazla olacak.Lastikleri de aynı kabul ediyorum;Ama,benzinli araç devir avantajından dolayı,(atıyorum dizel redline 4500 rpm,benzinli 6500 rpm olsun)dizel bir üst vitese geçtiğinde benzinli hala aynı viteste olacak ve yere aktarılan kuvvet daha büyük olacak.

    Dediklerinizin çoğuna katılıyorum.Yalnız birçok degişken var

    Geçmiş sayfalarda bunu yazmıştım ben de. Rampada yükte iken hız arttıkça bence benzinlisini dezavantajı olur. Redline geldikten sonra vites yükseldiğinde devrin düştüğü noktada çekiş azalır benzinli arabada.

    Ama benzinli araçla dizel aracın vites oranları tamamen farklı. Benzinlilerde devir avantajından dolayı şanzıman daha kısadır,dizelde daha uzundur.Tork bu elemanlarla büyüyüp küçülen bir şeydir.Motor torkuna bakarak çözemeyiz.

    Şanzıman oranı*diferansiyel oranı*motor torku/lastik Yarıçapı.

    Beygir gücü size içinde torku da verir zaten.Beygir gücü fazla olan araç daha iyi çıkar.Ama benzinlide vites düşürmeniz gerekebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzinlide deviri kokleyip maksimum torka ulaşsan vile torkun dizelden az olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel torku daha erken verdiği için daha kullanışlı.

    0 hız ile başlayıp benzinli aracın son vites ve son devrine kadar yarışılırsa tabii ki benzinli olan alır. 110hp benzin - 105 hp dizel için

    ama ara hızlanmalar, benzinli araç sürücülerinin max. 3500-4000 devirde vites atmaları gibi nedenlerle günlük kullanımlarda dizeller avantajlı.

    benim çıkarımım bu yönde, yanlışım varsa alıntılayın lütfen :)
  • Ortalama beygir gücü fazla olan daha performanslıdır.Duzde geçen bir benzinli rampada da önde olur.

    Albea 1.3 70 bg 180 nm,clio 0.9 90 bg 135 nm,clio her türlü koşulda rahat geciyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MitsubishiLancer kullanıcısına yanıt
    Tork ne çekiş ne onu öğren sonra burada dizel rampada benzer güçteki atmosferik benzinliye geçilir de.Bak neden mi turbo dizel düşük devirde(1500-1750 gibi max tork devri) yüksek çekiş gücü elde eder ve yüksek vitestede rampa çıkabilir.Atmosferik benzinlinin max tork devri 4000-4400 devir aralığında yani oldukça yüksektir.Ve Dizele göre torku neredeyse yarıya yarıyadır.Eğim ve ağırlık etkeni işin girince içine çekiş gücü azalır ve performans düşer o kadar güveniyosan gel deneyelim 0 km den DCİ 130 320 MEGANE 3 HB ile herhangi bi Atmosferik 1.6 benzinli aracı çok denedik fersah fersah fark var merak etme Atmosferik Benzinli aracıda düzde nasıl geçer mesela 4 viteste 80-120 5.viteste 110-140 6.viteste 140-180 roll yine yüksek viteslerde nispeten düşük hızlarda yüksek tork ivme sağlar geçer.Nispeten düşük hacimli Atmosferik aracı anca redline a yakın devride kullanırsan performans elde edersin rampada o bile kesmez.Tork yüksek viteste düşük hızlarda çok işe yarar.




  • Önce ayrım yap sonra dizel benzinli de Atmosferik deil o araç Turbo benzinli(TCE) dizel gibi düşük devirde max tork elde ediyor ve bunu uzun süre koruyor geçer ama benzer güçte atmosferik benzinli olsaydı öle olmazdı.
  • cLk kullanıcısına yanıt
    Yanlış yok şu var Çok sert bi rampada benzinli araç çok güç kaydeceği için max sürati görme performansı oldukça düşecektir Turbo dizelde bu oran daha az olacaktır Ama Turbo benzinli araç her türlü Turbo dizeli geçektir neden hem düşük devir yüksek tork hemde uzun sabit tork bandı yarışı kazandıracaktır.Yüksek viteslerde ve düşük hızlarda hızlanmalarda Turbo dizel araç atmosferik benzinli araca fersah fersah fark atar bu gerçekte var tabiki
  • Ayni 0-100 degerine sahip iki arac duz yolda drag yapsalar kafa kafaya bitirirler (0'dan 100'e).

    Ancak,

    Ayni yarisi rampada yaparlarsa dizel onde bitirir diye biliyorum.

    Yani hizlanma degerleri ayni olabilir. Duz yolda drag yaparken ikisine de 500'er kilo ek yuk koysaniz yine dizel onde bitirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    Tork hıza deil ivmelenmeye etkisi var zaten sert eğimlerde yüksek tork gücü performans kaybını azaltır ve ve alt devirlerden gelen patlayan yüksek tork gücü güc kaybı olmaksızın araca ivme kazandırır max sürate etkisi olmaz Mesela 1.6 DCİ 130 320 ile 1.6 132 160 valvematic Corolla aynı hzıda rampadan 0 dan kalkıp başa baş giderbilirmi bırakın bu işleri zaten atmosferik benzinlinin max tork devri çok geç geliyor nasıl geçicek Turbo dizeli anca TURBO BENZİNLİ geçer Turbo dizeli
  • dizel asar keserciler ömründe hiç atmosferik dizel kullandı mı acaba?

    dizel şöyle alır böyle alır yok, kafanızdan hikayeler uydurup hayaller kurmayın, orada aracı öne geçiren şey turbo, dizelin sadece tek olayı az yakıt harcamasıdır o kadar
  • Fantastic Light kullanıcısına yanıt
    A6 3.0 TDI 313HP 650tork Bunuda Ayır ondan sonra burada konuş.
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.