Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Epeydir foruma girmiyordum. İyi güldüm yazılanlara.

    Allah iyiliklerini versin.

    Alıntıları Göster
    Tamamen aynı iki aracın birinde dizel motor, birinde benzinli motor olduğunu varsayalım (motor hacimleri eşit olacak).

    Motorların her ikisinde de Turbo, Kompressör vb. aşırı besleme yoksa BENZİNLİ motora sahip olan araç rampada geçer.




    Tamamen aynı iki aracın birinde dizel motor, birinde benzinli motor olduğunu varsayalım (motor hacimleri eşit olacak).

    Motorların her ikisinde de Turbo, Kompressör vb. aşırı besleme varsa BENZİNLİ motora sahip olan araç rampada geçer.




    Dizel motorlu olanda aşırı besleme varsa, benzinli motorlu olan atmosferik ise dizel geçer.

    Benzinli motorlu olanda aşırı besleme varsa, dizel motorlu olan atmosferik ise dizel aracı kullanan kişi rampayı çıkana kadar benzinli aracı kullanan atmosferi terk eder.




  • aynı olan 320d ler var . İkisi de 184 hp ve 2 litre.

    Biz denemiştik ip gibi dümdüz gidiyor 50-230 arası. Rampada denemedik düzde denedik. Rampada dizeli biraz daha avantajlı görüyorum şahsen ama denemek lazım.
  • Teknik bilginiz zayıf.Dizel motorlarda maksimum tork aldığınız hız yani devir benzinli motorlara göre daha düşüktür.
    Örnek vermek gerekirse 100 hp 2 motorumuz olsun biri dizel diğeri benzinli benzinlide maksimum torku 4000 devirde sağlarken dizelde 2000 devirde sağlanabiliyor buda demek oluyorki yük altında yani yokuş çıkarken benzinlidr 4000 devirle dizelde ise 2000 devirle giderseniz aynı momenti sağlarsınız. Yokuş yukarı dizel motorun düşük devirde yüksek torkundan dolayı az bir gaz ile yüksek moment elde edilir ama benzinlide de 4000 devir bandında gidilirse bu moment elde edilir.

    Dizel mi geçer benzinlimi diye saçma bir konu hakkında yorum yapmayacağım sonuçda ağırlık şanzıman bakım hatta lastiğin bile buna etkisi var. 2 motor tipininde avantajları vardır düşük devirde yüksek tork dizelin avantajıdır. Yüksek devirlere çıkmak da benzinli motorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 1.5 DCi ile çok tecrube ettim gerçekten rampada benziliye göre çok daha başarılı geldi bana tahminim düşük devirlerde turbo sayesinde daha verimli tork elde edilebiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IIITheExorcismIII

    Teknik bilginiz zayıf.Dizel motorlarda maksimum tork aldığınız hız yani devir benzinli motorlara göre daha düşüktür.
    Örnek vermek gerekirse 100 hp 2 motorumuz olsun biri dizel diğeri benzinli benzinlide maksimum torku 4000 devirde sağlarken dizelde 2000 devirde sağlanabiliyor buda demek oluyorki yük altında yani yokuş çıkarken benzinlidr 4000 devirle dizelde ise 2000 devirle giderseniz aynı momenti sağlarsınız. Yokuş yukarı dizel motorun düşük devirde yüksek torkundan dolayı az bir gaz ile yüksek moment elde edilir ama benzinlide de 4000 devir bandında gidilirse bu moment elde edilir.

    Dizel mi geçer benzinlimi diye saçma bir konu hakkında yorum yapmayacağım sonuçda ağırlık şanzıman bakım hatta lastiğin bile buna etkisi var. 2 motor tipininde avantajları vardır düşük devirde yüksek tork dizelin avantajıdır. Yüksek devirlere çıkmak da benzinli motorun.

    son mesajı okumadan yazmışım nerdeyse aynı şeyleri yazmışız




  • 1.6 110 hdi ve 1.6 120 mjt deneyin rampada. Kim kimi geciyor gorun heleki atmosferigin turbo dizele sansi az bunu benom gibi turbo dizel arac sahipleri bilir disardan duyumlarla olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepiniz yanılıyorsunuz. Arabanın beygiri - torku değil, arabayı kullanan beygirin yüreği - aklı etkilidir.
  • 2 Gün önce %8 eğimli bir bölünmüş yolda polo 1.6tdı (10 binde) ile 1.4 101 hp fabia (179 binde benzinli) test ettik ve polo 1 boy önde rampayı tamamladı.Burda torkun etkisi çok büyük zaten fizik kurallarıda bunu söylüyor adı üstünde döndürme etkisi.Benzinli arabalar rampada zorlanıyor isterse turbo olsun.Arabanın devirlenmesi dizellere göre daha geç oluyor ve rahat çeviremiyor bunu kendimde defalarca yaşadım.5-10 hp farkı olan dizeller genelde ramada daha iyiler benzinlilere göre
  • rampada, turbo benzinli hepsini geçer...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 15 Nisan 2014; 16:03:03 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdr_

    2 Gün önce %8 eğimli bir bölünmüş yolda polo 1.6tdı (10 binde) ile 1.4 101 hp fabia (179 binde benzinli) test ettik ve polo 1 boy önde rampayı tamamladı.Burda torkun etkisi çok büyük zaten fizik kurallarıda bunu söylüyor adı üstünde döndürme etkisi.Benzinli arabalar rampada zorlanıyor isterse turbo olsun.Arabanın devirlenmesi dizellere göre daha geç oluyor ve rahat çeviremiyor bunu kendimde defalarca yaşadım.5-10 hp farkı olan dizeller genelde ramada daha iyiler benzinlilere göre

    Bir araba 160k digeri 10k...Benzinlinin iddiasi devir bandinin genis olup yuksek devir cevirmesinden kaynaklaniyor ama sizin arac 1.4 hacminde dolayisi ile nefesi cabuk kesiliyor.1.6 benzinli bir arac benzine acimadan surse ifadeni alirdi,merak etme

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstediğiniz zaman, istediğiniz yerde gelin kapışalım. Ama sonra ağlamayın geçildim diye
  • 1.6 dizel ile benzinliyi kapıştırırsan dizel rahatlıkla alır ama 4.0 dizel ile benzinliyi kapıştırırsan benzinli alır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araç atmosferik V6 3.5 277hp 346nm tork var.

    E350 CDI V6 3.0 252hp 620nm tork var malumunuz turbo ve dizel araç.

    Tekirdağ daki dik yokuşta çok bariz bir şekilde ayırıyorum bu aracı.

    Şimdi arada 25 hp fark var tabi ayırırsın diyen arkadaşlar olacak ben orasına birşey diyemem ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Benim araç atmosferik V6 3.5 277hp 346nm tork var.

    E350 CDI V6 3.0 252hp 620nm tork var malumunuz turbo ve dizel araç.

    Tekirdağ daki dik yokuşta çok bariz bir şekilde ayırıyorum bu aracı.

    Şimdi arada 25 hp fark var tabi ayırırsın diyen arkadaşlar olacak ben orasına birşey diyemem ..


    Sadece hp değil de denediğiniz merc Matic ise onun da etkisi olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [H.E.E]

    İstediğiniz zaman, istediğiniz yerde gelin kapışalım. Ama sonra ağlamayın geçildim diye

    Bekliyorum benim 1.6 hdi 90 hp ile kaldıralım .
  • Eee hani yokmu yarisan. Bizde bakaydik ne oldu. Kim kimi gecti kim agladi kim guldu.

    Tabi bu tur olaylari trafige kapali alanlarda yaparsak daha saglikli olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo dizelse araban rambada korkma tabi.findik dizelleri demiyorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel tork dan dolayı hertürlü tokatlar bizm benzinli leri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ***Leopard***


    quote:

    Orijinalden alıntı: kdr_

    2 Gün önce %8 eğimli bir bölünmüş yolda polo 1.6tdı (10 binde) ile 1.4 101 hp fabia (179 binde benzinli) test ettik ve polo 1 boy önde rampayı tamamladı.Burda torkun etkisi çok büyük zaten fizik kurallarıda bunu söylüyor adı üstünde döndürme etkisi.Benzinli arabalar rampada zorlanıyor isterse turbo olsun.Arabanın devirlenmesi dizellere göre daha geç oluyor ve rahat çeviremiyor bunu kendimde defalarca yaşadım.5-10 hp farkı olan dizeller genelde ramada daha iyiler benzinlilere göre

    Bir araba 160k digeri 10k...Benzinlinin iddiasi devir bandinin genis olup yuksek devir cevirmesinden kaynaklaniyor ama sizin arac 1.4 hacminde dolayisi ile nefesi cabuk kesiliyor.1.6 benzinli bir arac benzine acimadan surse ifadeni alirdi,merak etme

    Bu bahsettiğim arkadaşımın aracıydı ben kendi aracımlada denedim durum hemen heme aynıydı.Arkadaşımın yazılımlı 1.6 tdı 135 hp 320 nm lik fabiası ile rampada 1 boy önder yürüyorum.Benim aracta octavia 1.8T Öyle aman aman kopardı ayırdılık bir durum olmuyor.Tabi biz 0 dan kalkıyoruz %8 eğimli birde yol sıradan otoban eğimi gibide değil

    Hala neyi idda ediyorsunuz ben onu anlamıyorum 5-10 hp lik farkta dizeller rampalı yolda daha iyi tork burada devreye giriyor ama düzlükte tam tersi




  • komik olmuş...
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.