Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • deneyip görmek lazım. ama hp ler aynı ise torku fazla olanın rampada geçmesi kadar doğal birşey olamaz bence.

    Her şeyden önce hızlanırken ister istemez vites yükseltmek zorunda kalınacaktır. Dizeller yapısı gereği vites yükseltse dahi max tork bandına oturuyorlar. Ama benzinli arabalar öyle değil. ciddi eğimi olan rampayı 170-180 ile çıkarken vites büyüten benzinli araba yavaşlayabilir bile gücüne göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cihat_,

    dizel gerçekten yokuşta farkı hissettiriyor kim ne derse desin ben okuduğuma değil gördüğüme inanırım

    ama 3000cc flan araçlarda durum değişir

    3000'de de fark etmiyor, ben sürdüm, 3000 atmosferik bu fındık hacimlere göre çok çok rahat ama yine de ortalama 2,5 dizel aynı çekiş rahatlığını hatta fazlasını verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.

    Civic yokuşta 4. vites 6500rpm'te gidebilecek mi? Yokuşta neden vites düşürülür? Ekonomi yapmak için mi, yoksa o viteste çekmediği için mi?

    5. vites ekonomi vitesidir. Civiğin o devri çevirip çevirmediğini öğrenmek için bir gün kiralayacaksın :) ben 2 sene kullandım.

    belki konuyla çok ilgisi yok ama abiler, bi tanıdıkta civic sedan 2010 elegance gri, otomatik 40 binde, sol arka kapı değişik araç var.bunların otomatiği 4 vitesdi değil mi? 99 opelimi satıp bunu alasım var.37 bin istiyo.ne dersiniz alınır mı? 4 vites yeterli mi? araç en dolusu elegans dedi ama sonrooof yok.ilginç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Garadayı265

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.

    Civic yokuşta 4. vites 6500rpm'te gidebilecek mi? Yokuşta neden vites düşürülür? Ekonomi yapmak için mi, yoksa o viteste çekmediği için mi?

    5. vites ekonomi vitesidir. Civiğin o devri çevirip çevirmediğini öğrenmek için bir gün kiralayacaksın :) ben 2 sene kullandım.

    belki konuyla çok ilgisi yok ama abiler, bi tanıdıkta civic sedan 2010 elegance gri, otomatik 40 binde, sol arka kapı değişik araç var.bunların otomatiği 4 vitesdi değil mi? 99 opelimi satıp bunu alasım var.37 bin istiyo.ne dersiniz alınır mı? 4 vites yeterli mi? araç en dolusu elegans dedi ama sonrooof yok.ilginç.

    Sallamış civiğin otomatiği az kaçar çok yakar tavsiye etmem otomatik arıyorsanız Citroen c4 Mcp şanzıman dizel otomatik bakın. Ayrıca sunroof yoksa premium yada dreamdır.

    2010 model öncesinide almayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Garadayı265

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.

    Civic yokuşta 4. vites 6500rpm'te gidebilecek mi? Yokuşta neden vites düşürülür? Ekonomi yapmak için mi, yoksa o viteste çekmediği için mi?

    5. vites ekonomi vitesidir. Civiğin o devri çevirip çevirmediğini öğrenmek için bir gün kiralayacaksın :) ben 2 sene kullandım.

    belki konuyla çok ilgisi yok ama abiler, bi tanıdıkta civic sedan 2010 elegance gri, otomatik 40 binde, sol arka kapı değişik araç var.bunların otomatiği 4 vitesdi değil mi? 99 opelimi satıp bunu alasım var.37 bin istiyo.ne dersiniz alınır mı? 4 vites yeterli mi? araç en dolusu elegans dedi ama sonrooof yok.ilginç.

    4 vites yeterli mi ne demek Allah aşkına.

    O zaman fazla vites göz çıkarmaz diyeyim ben de.

    2010 civic otomatikler 5 ileri otomatik şanzımanlıdır. Yakıt tüketimi de şehir içi 11-12 litre civarıdır. Elegance ile Premimum arasındaki tek fark sunroof'tur. Tanıdığınızın bahsettiği premiumdur büyük ihtimalle. Dream en boş donanımdır, en dolusu deyip de dream'ı kast ettiğini zannetmiyorum. 37 fena fiyat değil bu arada. 40 binde temiz bakımlı bir araç için düşünülebilir. Piyasada Honda kadar sorunsuz araba bulmanız zordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Olay devir çevirebilmeye bağlı tamamen.

    Yokuş yukarı çıkarken araçlar max devir bandına yaklaşmada zorluk çekerler.Yani benzinli atmosferik bir aracın max güüne ulaşması zorlaştıkça daha düşük devirlerde turbonun yardımıyla yüksek güç verebilen motor avantajlı olmaktadır.

    Kabaca Beygir gücü=Tork x devir dir.

    Yokuş yukarı çıkarken eğer benzinli araç vites düşürüp optimum devri yakalayabilirse dizellik bir durum kalmaz.

    Tekrar ediyorum.Olay tamamen araçların maksimum gücüne ulaşabilme kabiliyeti,becerisi veya yetisiyle alakalıdır.

    Benzinlinin dezavantajı tamamen bir üst vitese geçmek zorunda kalıp devir kaybı yaşadığı anda max gücünden uzak kalacağı için turbolu motora göre geride kalacaktır.

    imza.

    Doğrusu budur. Arkadaş net bir biçimde açıklamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    "Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun".

    Bu forum @tralles gibi bir üstadı küstürdü.

    Ne diyeyim!!!


    bi yanşlışınız var hocam...araçta hız isteniyorsa hp,güç isteniyorsa tork değerleri önemlidir..

    ayrıca otomobil verilerinde hp krantaki değerdir...tork lastikteki değer olarak verilir...

    neticede 4000rpmde 250nm veren bir benzinli otomobil ile 1800rpmde 250nm veren dizel bir araç aynı güce sahiptir..
    buradaki tek fark dizelin devir farkından dolayı yaptıgı ekonomidir...

    hocam güç ne demek? Fizikte güç ne demek onu araştırmanızı öneririm. Birim zamandaki yapılan işe güç denir. Yani güç birim zamanda verilebilen enerjiye denir. Hız da kinetik enerjidir. E= M*Vkare . Ayrıca bir de potansiyel enerji vardır bu da yüksekliğe bağlıdır.
    E=m*g*h (kütle , yer çekimi, yükseklik)

    Yokuş yukarı çıkarken iki enerji birden artması gerek.


    Gücü 100 kw olan benzinli motor gücü 90kw olan dizel motordan daha fazla enerji verebilir? yanlış mıyım? yani AYNI SÜRE İÇERİSİNDE daha çok potansiyel enerji ve kinetik enerji verebilir? yanlış mıyım?

    E az enerji veren çok enerji vereni nasıl geçebilir?

    ( ha geçer geçer de vites oranlarıyla ilgili geçebilir. gidip vitesler arası çok boşluk konulursa benzinlide benzinli araç güçten düşeceği için devirin yükselme hızı azalacaktır ( geç devirlenecektir) ama böyle araçlar piyasada pek az var. Genelde 6lt motorlu araçlarda felan öyle kullanılıyor diye biliyorum. )



    Dizel ile yok şunu tokatladım yokuşta bu arkada kaldı gibi tanımlar yapan arkadaşlara özel dip not : arkadaşlar kusura bakmayın fakat karşınızadaki araç en fazla güç verdiği ( hp) 6000devir civarında hızlanmadığı sürece siz geçersiniz zaten. Normal araç 4000devire kadar kullanılır. benzinciler bunu geçmeye korkar biraz, yakıt pahalıdır ve çok yakar :) dizellerin günlük kullanım devirlerinde ( maks 3200) şanzumana sağlayabildiği güç benzinliye göre 1.3-1.6 civarı kat fazladır. günlük kullanım devrinde kullanırsanız geçersiniz benzinlileri.


    (elektrik hepinizi geçer)


    (İTİRAZI OLAN KARDEŞLERİM VAR MI? VARSA LÜTFEN BİLİMSEL OLARAK AÇIKLAMASINI YAPINIZ)

    Sonuna kadar okuyan olacağını sanmıyorum ama teşekkür ederim okuyan arkadaşlara.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acg92

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Olay devir çevirebilmeye bağlı tamamen.

    Yokuş yukarı çıkarken araçlar max devir bandına yaklaşmada zorluk çekerler.Yani benzinli atmosferik bir aracın max güüne ulaşması zorlaştıkça daha düşük devirlerde turbonun yardımıyla yüksek güç verebilen motor avantajlı olmaktadır.

    Kabaca Beygir gücü=Tork x devir dir.

    Yokuş yukarı çıkarken eğer benzinli araç vites düşürüp optimum devri yakalayabilirse dizellik bir durum kalmaz.

    Tekrar ediyorum.Olay tamamen araçların maksimum gücüne ulaşabilme kabiliyeti,becerisi veya yetisiyle alakalıdır.

    Benzinlinin dezavantajı tamamen bir üst vitese geçmek zorunda kalıp devir kaybı yaşadığı anda max gücünden uzak kalacağı için turbolu motora göre geride kalacaktır.

    imza.

    Doğrusu budur. Arkadaş net bir biçimde açıklamış.

    Bazı istisnalar hariç herkes aynısını anlatmaya çalışıyor ama insanlar anlamamakta ısrar ediyor. Enteresan gerçekten.

    Sözün özü, rampa yukarı da olsa önemli olan beygir gücüdür. Beygir gücü yüksek olan araç dizel veya benzin fark etmez geçer. Sadece şu nüans vardır ki; torku yüksek olan araç rampayı çıkabileceği maksimum hız sınırına daha çabuk ulaşır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: [H.E.E]

    1.4 TFSI S-Tronic forever
    1.6 litre hacime kadar tüm stock turbo dizellerle düz yol ya da bayır farketmez itina ile kapışılır

    Bence cok heveslenme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [H.E.E]

    1.4 TFSI S-Tronic forever
    1.6 litre hacime kadar tüm stock turbo dizellerle düz yol ya da bayır farketmez itina ile kapışılır

    1.6 dci megane coupe ile tokat manyağı yaparım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkaydj -- 14 Nisan 2014; 17:58:02 >
  • O milletin beğenmediği 1.4 90hp d4d corolla ile araçta 4kişi bagaj full 4ncü viteste yokuş çıktım... ne bayıldı ne yavaşladı... yokuş yukarı dizel akar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    peki 70-80 bg güçle traktörler uçak çekiyor , hadi atayizler bunuda açıklayın

    kangal alır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HarryBlade


    quote:

    Orijinalden alıntı: [H.E.E]

    1.4 TFSI S-Tronic forever
    1.6 litre hacime kadar tüm stock turbo dizellerle düz yol ya da bayır farketmez itina ile kapışılır

    Bence cok heveslenme

    Yok ama arkadaş sadece itina ile kapışılır demiş.

    Devam cümlesi; "itina ile kapışılır, hunharca tokat manyağı olunur" şeklinde olacaktır.




  • Yazılımlı demiyorum , fabrikadan çıktığı gibi 1.6 kia cerato ile bir deneyin bahsettiğiniz
  • Bu bir efsane değil gerçektir.
  • Bu taşı bu kuyuya kim attı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enteresan bir konu olmuş ve enteresan bir şekilde de uzayıp gitmiş.

    Bende bire bir hiç denemedim ancak teknik bir şekilde düşünürsek dizel rampada alır gibi. Daha doğrusu dizel alır demeyelim de "turbo" alır diyelim.
  • 1.6 civic vti ile 1.6 dizel tdi kalksa düzde bayırda civic alır. Ağırlık gibi bir kıstas var.
  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    konu turbo dizel atmosferik benzinli yokuşken konuyu kendi turbo benzinli aracınıza nasıl getirdiniz pes doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruker

    Bu taşı bu kuyuya kim attı

    Güzellll
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.