Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (16. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    Ben bu forumda 65 beygırlık dızel symboluyle, 1.6 benzınlı 110 beygır peugeot 206 ile kapışıp gectiğini iddia edeni bile gördüm (bu arada symbol 0-100 16 sanıye )





    O 16 saniye rampaya gelince torkun etkisiyle 10 saniyeye düşüyor yukarda biri böyle yazmıştı
  • Bir defasında izmir çevreyolu Buca rampasında bir audi tt kovalamıştım 184 lük 320d ile. Rampa boyunca yapıştım, hatta yol verse hafiften geçerdim belki ama işte rampa bittiği anda rollerin değişeceğini de kabul etmek gerek. Hey gidi günler hey

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Bir defasında izmir çevreyolu Buca rampasında bir audi tt kovalamıştım 184 lük 320d ile. Rampa boyunca yapıştım, hatta yol verse hafiften geçerdim belki ama işte rampa bittiği anda rollerin değişeceğini de kabul etmek gerek. Hey gidi günler hey




    Bornova dönüşü olsa gerek. Balçova dönüşü olsa tam tersi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Bir defasında izmir çevreyolu Buca rampasında bir audi tt kovalamıştım 184 lük 320d ile. Rampa boyunca yapıştım, hatta yol verse hafiften geçerdim belki ama işte rampa bittiği anda rollerin değişeceğini de kabul etmek gerek. Hey gidi günler hey




    Bornova dönüşü olsa gerek. Balçova dönüşü olsa tam tersi

    İki rampada da benzinli Alfa 147 (120 hp/146nm) neredeyse kendisinden 2 kat fazla torka sahip Focus III TDCI'den (115 hp/270nm) daha iyi çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Bir defasında izmir çevreyolu Buca rampasında bir audi tt kovalamıştım 184 lük 320d ile. Rampa boyunca yapıştım, hatta yol verse hafiften geçerdim belki ama işte rampa bittiği anda rollerin değişeceğini de kabul etmek gerek. Hey gidi günler hey




    200 HP turbo benzinli V40 aracımla rampa yukarı yolda 184'lük yeni kasa 320d ile oynadım resmen. Ayırdıktan sonra frene dokunuyorum geçiyor sonra tekrar basıp geçiyorum falan adam deli oldu bıraktı park alanına girdi sonra.

    Benzinli atmosferikle turbo dizel farkı da rampa yukarı çıkışlarda eğer aynı beygir gücünde araçlarsa konuda bahsedilen kadar bariz değildir. Bunu da önceki benzinli atmosferik aracımda defaatle denemiştim. Doğru vitesi seçerek devri düşürmezseniz dizellerle rampa yukarı da rahatlıkla kapışılabilir. Ama roll falan yapılırsa dizel daha rahat biçimde hızlanır ve geçer. Söylemek istediğim, beygirler aynıysa hızlanma sonucunda her iki aracın da ulaştığı hızlar benzerdir. Biri 80'de tıkanıp diğeri 120 ile tırmandı falan gibi söylemler gerçeği yansıtmıyor emin olabilirsiniz.




  • Bu arada iki aracın teknik verilerini de paylaşayım:

    Bmw 320d(F30) 2013: 184HP, 380Nm
    Volvo V40 T4 2013: 200HP, 280Nm

    Bmw'nin 100Nm fazla torku olmasına rağmen rampada çok güzel nefesi kesiliyor ve bunu yanından geçerken hissediyorsunuz.

    Chip sonrası Dyno sonucum:
     Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi
  • Aracım 1.4 atmosferik hitler motoru. Bu motor antik çağdan kalma olduğu için herhangi bir yeni nesil motor ile zaten kıyası yapılamaz, geçiyorum.

    Tork olayı konusunda bilip bilmeyen herkes konuşmasın lakin ben de daha yeni yeni anlıyorum. Akrabamızda 2 tane punto var. İkisi de 2012 ve 1.3 multijet. Şu an emin olamadığım için nümerik rakam veremiyorum fakat birisinin torku diğerinden daha yüksekmiş. İkisine de bindim ve evet tork farkı hissedilir derecede. Ki torku düşük olan benim araca tozunu yutturacak kadar seri idi, diğerini siz düşünün. Uzun yolda gaza yüklenirken oluşan hissi net olarak veriyordu.

    Kendi aracımla okulun kampüste yokuşu çıkarken 3. vites 5000 devir daha sonra 4. vitese geçerek max. 120yi görebiliyorum. Eski 1.6 atmosferik megane aracımda da bu hemen hemen aynı idi. Arkadaşımın yeni aldığı 2005 model C-max ise çok zorlamadan 130a kadar çıktı. Üstelik benim eski megane ile arada 130 kg net fark olmasına rağmen.

    Yine işyerinden 4 farklı araç değiştirmiş genç bir arkadaşımın anlattığı ile en son aracı olan focus 1.6 tdci aracıyla ist-ank. yolunda ağırlıklı olarak 160-180km hız aralığında hiç zorlanmadan geldiğini söylemesi benim bu fikrimi pekiştirdi.

    Diyeceğim o ki, devir dizel ve turbo devri. Şu anki aracımdan gayet memnunum, lpg ekonomisine en ufak laf söyletmem ama hem ekonomi hem performans kombinasyonu isteyen adamın en mantıklı tercihi benzin ve atmosferikten uzak durmak olmalıdır.




  • Araç ağırlıkları arasında anormal bir ağırlık farkı yoksa beygir hangisinin yüksekse o tokatlar. Tokatlardan kastım illa geçecem gibi bir iddia olursa. Dizelin yokuşta benzinliyi geçmesi, benzinli aracı herkes performans değil ekonomi devrinde sürer, dizel arabada performans ile ekonomi aynı devirlere denk geldiği için yokuşta çok yavaşlanmıyor.
    Ama iş iddiaya binerse HP her türlü geçer.
    Şahsen benim denemelerim 1.4 75 HP benzinli clio, 1.5dci 65HP clio dan hızlı yokuş çıkıyor.
    110HP benzinli astraya, 90hp dci clio ile hiçbi yerde yetişemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Bir defasında izmir çevreyolu Buca rampasında bir audi tt kovalamıştım 184 lük 320d ile. Rampa boyunca yapıştım, hatta yol verse hafiften geçerdim belki ama işte rampa bittiği anda rollerin değişeceğini de kabul etmek gerek. Hey gidi günler hey




    200 HP turbo benzinli V40 aracımla rampa yukarı yolda 184'lük yeni kasa 320d ile oynadım resmen. Ayırdıktan sonra frene dokunuyorum geçiyor sonra tekrar basıp geçiyorum falan adam deli oldu bıraktı park alanına girdi sonra.

    Benzinli atmosferikle turbo dizel farkı da rampa yukarı çıkışlarda eğer aynı beygir gücünde araçlarsa konuda bahsedilen kadar bariz değildir. Bunu da önceki benzinli atmosferik aracımda defaatle denemiştim. Doğru vitesi seçerek devri düşürmezseniz dizellerle rampa yukarı da rahatlıkla kapışılabilir. Ama roll falan yapılırsa dizel daha rahat biçimde hızlanır ve geçer. Söylemek istediğim, beygirler aynıysa hızlanma sonucunda her iki aracın da ulaştığı hızlar benzerdir. Biri 80'de tıkanıp diğeri 120 ile tırmandı falan gibi söylemler gerçeği yansıtmıyor emin olabilirsiniz.

    200 hp lik v40 versiyonu bilmiyorum ona yorum yapamam fakat bu bahsettiğim rampa sağlam ve uzunca olmasına rağmen 200 km üzerine çıkabiliyor araç. Siz kapıştığınız d ile bu hızlara çıkıp üstüne rampada frene dokunup tekrar geçebildiyseniz bana tebrik etmek düşer.

    Diğer yandan rampada eşit güçte aynı araç olsalar dahi redline da vites yükselten benzinli aracın optimum devir bandına yerleşmesi hız arttıkça zorlaşır. Dizelin avantajı burada zaten.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ridleyscott kullanıcısına yanıt
    Frene dokunuyorum yani bunu arkadakini gıcık etmek için çok hafif şekilde yapıyorum. Yoksa gazla ayağımı biraz çeksem de hemen yetişiyor zaten.

    Yukarıda tork eğrisini göreceğiniz üzere rampada redline'da vites değiştirmek iyi fikir değil. 5800 civarında üst vitese atıyorum ve araç torkunun ve gücünün yüksek olduğu 4700 devirlere düşüyor ve kesintisiz hızlanmaya devam ediyor. Nefesi dizel gibi de kesilmiyor, araç devir bandını çok daha esnek kullanabiliyor. İki aracın ağırlıkları da birbirine neredeyse eşit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Frene dokunuyorum yani bunu arkadakini gıcık etmek için çok hafif şekilde yapıyorum. Yoksa gazla ayağımı biraz çeksem de hemen yetişiyor zaten.

    Yukarıda tork eğrisini göreceğiniz üzere rampada redline'da vites değiştirmek iyi fikir değil. 5800 civarında üst vitese atıyorum ve araç torkunun ve gücünün yüksek olduğu 4700 devirlere düşüyor ve kesintisiz hızlanmaya devam ediyor. Nefesi dizel gibi de kesilmiyor, araç devir bandını çok daha esnek kullanabiliyor. İki aracın ağırlıkları da birbirine neredeyse eşit.

    Yazılım mesajınızı şimdi gördüm. Son hıza etkisi oldu mu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt
    balçova-buca giderken eğim daha hafif ama rampalar daha uzun buca-balçova giderken selwaya gelmedenki rampa kısa ama bayağı dik,Bu arada o yolda dikkat edin artık şehir için yol gibi oldu fazla basılmaz en solda bile
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Frene dokunuyorum yani bunu arkadakini gıcık etmek için çok hafif şekilde yapıyorum. Yoksa gazla ayağımı biraz çeksem de hemen yetişiyor zaten.

    Yukarıda tork eğrisini göreceğiniz üzere rampada redline'da vites değiştirmek iyi fikir değil. 5800 civarında üst vitese atıyorum ve araç torkunun ve gücünün yüksek olduğu 4700 devirlere düşüyor ve kesintisiz hızlanmaya devam ediyor. Nefesi dizel gibi de kesilmiyor, araç devir bandını çok daha esnek kullanabiliyor. İki aracın ağırlıkları da birbirine neredeyse eşit.

    Yazılım mesajınızı şimdi gördüm. Son hıza etkisi oldu mu?

    Oldu. Önceden 235'ten yukarı çıkmıyordu. Şimdi 250'de hız limitleyicisine takılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott


    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Frene dokunuyorum yani bunu arkadakini gıcık etmek için çok hafif şekilde yapıyorum. Yoksa gazla ayağımı biraz çeksem de hemen yetişiyor zaten.

    Yukarıda tork eğrisini göreceğiniz üzere rampada redline'da vites değiştirmek iyi fikir değil. 5800 civarında üst vitese atıyorum ve araç torkunun ve gücünün yüksek olduğu 4700 devirlere düşüyor ve kesintisiz hızlanmaya devam ediyor. Nefesi dizel gibi de kesilmiyor, araç devir bandını çok daha esnek kullanabiliyor. İki aracın ağırlıkları da birbirine neredeyse eşit.

    Yazılım mesajınızı şimdi gördüm. Son hıza etkisi oldu mu?

    Oldu. Önceden 235'ten yukarı çıkmıyordu. Şimdi 250'de hız limitleyicisine takılıyor.

    Waow epey yükselmiş. Güle güle kullanın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • dizel gerçekten yokuşta farkı hissettiriyor kim ne derse desin ben okuduğuma değil gördüğüme inanırım

    ama 3000cc flan araçlarda durum değişir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan_sp

    balçova-buca giderken eğim daha hafif ama rampalar daha uzun buca-balçova giderken selwaya gelmedenki rampa kısa ama bayağı dik,Bu arada o yolda dikkat edin artık şehir için yol gibi oldu fazla basılmaz en solda bile

    O dediğiniz yer inanılmaz dik 4. Vites anca çıkıyor bizim ufaklık. 90 ile sol şeritte olan oluyor genelde. Rampaları baya tatlı ama serwaydan Balçova yolu değil de serwaydan Buca favori yolum viteste 30km hızlanabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Bir defasında izmir çevreyolu Buca rampasında bir audi tt kovalamıştım 184 lük 320d ile. Rampa boyunca yapıştım, hatta yol verse hafiften geçerdim belki ama işte rampa bittiği anda rollerin değişeceğini de kabul etmek gerek. Hey gidi günler hey




    Bornova dönüşü olsa gerek. Balçova dönüşü olsa tam tersi

    İki rampada da benzinli Alfa 147 (120 hp/146nm) neredeyse kendisinden 2 kat fazla torka sahip Focus III TDCI'den (115 hp/270nm) daha iyi çıkıyor.

    Doğrudur zaten ben de aynı şeyi söyledim karşı görüş değildi. Hep dizel kullanan biri olduğumdan bana daha atik geliyor ama bir Samara bile beni tokat manyağı yapabiliyor hayat işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    1.6 mivec ASX 3. vites ile çok rahat dizel QQ geçiliyor rampada

    evet cevap burda bence, iş tokatlamaya gelince ikisi aynı viteste yokuşu çıkacak diye bir kural yok,
    benzinli düşük vitesle torku yükselterek dizelin üstüne çıkarabilir, aracın yüksek devirde verdiği torka göre.
    aynı devirlerde tabiki dizel rampada zorlanmaz gider bunun konusunun açılması saçma olur.
    ama hangisi hangisini tokatlar o aracların motorların özelliklerine bağlı gibi.
  • Delinin biri kuyuya tas atmiş kirk akilli cikaramamis
    kimi rampada 65 bg ile kimleri tokatlamis ,kimi dizel rampada cikarken 0-100 dha kisaliyomuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yok öyle bişi sadece olay şu düz yoldada yokuştada düşük devirde dizel benzinliden daha rahat gider.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.