Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.251
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    araçlar hakkında bilgisi olmayan allh askına konu açmasın... cevap verme gereği bile duymadım gidip biraz öğrenin tork nedir beygir nedir vs..

    Soruma cevap ver o zaman. Düz yolda daha hızlı olan benzinli neden yokuşta geri kalıyor? Yüksek tork düz yolda aracın daha hızlı gitmesini sağlamıyor mu? Yol mu seçiyor yoksa bu tork denen illet. Ben size cevabını vereyim. Yokuşta her 2 araçta her viteste hızlanmasına devam edebilecek güçteyse eğer, atmosferik benzinli düz yolda daha hızlıysa yokuş yukarı da daha hızlı olur yokuş aşağıda.İsterse 5 katı tork olsun. Yine sınıfta kaldı bu forum aaaahhh ahhhh.

    Ben sana daha güzel bir örnek vereyim... Daha iyi anlarsın gördüğüm kadarıyla bilmiyorsun torku morku... Şöyle düşün ben 175 90 kg vucut yapıyorum.Bacak kaslarım vs çok güçlü... Ama agırlıgımda var.. Sen ise aynı boyda ama zayıfsın güçsüzsün ama bacakların daha hızlı çalışıyor koşuda daha hızlı adım atıyor benden.. (bacak hızını hızını beygir+devir bacak kas gücünüde vucuda tasıma gücünü yani tork olarak düşün) Sırtımıza ağırlık aldıgımızı düşün (buda aracın ve sürücünün ağırlı) ... Düz yolda koşmaya basladık aynı anda sen beni geçersin daha sonra yorulursun yakalarım ama geçmiş sayılırsın sorun yok... Ama dik bir yokuşta sırtında o ağırlıkla 2 adım sonra ne kadar hızlı bacakların olursa olsa yıgılır kalırsın.. İşte orda ben kaslarımın beni taşıma yani koşu adımı atma gücüm ile seni geçerim... İşte tork dediğimiz olayda budur. Bende honda crx var 130 hp ama tork 140... Mersin istanbul yaparım sürekli valizlerle vs... Arabanın yıgıldığı yerleri çok iyi bilirim. 7 sene gittim geldim... Nefesi kesilirdi resmen... Birde citroen c4 var dizel 270 torku var ... Tam 2 katı crx in ... 2 sene önce yine gittim mersine... Daha fazla yüküm olmama ragmen Honda Crx in yıgıldıgı yokuşları füze gibi çıktım... Hemde tık demeden... Hem dizel hemde benzinli kullanmıyorsanız farkı anlıyamassınız.... Ha şuda demek değilki CRX le yarışsam CRX i geçerim o yokuşta... O ayrı bakın .... Ben şunu diyorum bende dizel citroen var 1.6... Getirin C4 1.6 benzinlisini deneyelim dik bir yokuşta... Geçemessem temelli banlarım kendimi




  • birde şu turbo benzinli fanatiği arkadaşlara sorum var. YAKIT ne durumda yokuş yukarı basarken? Astra J 1.6T yi 2 ay kullanabildim yakıt yüzünden şehir içi 12 litre yakıyor alacaklara merak edenlere duyurulur, sakın ola fanatiklerin paylaştığı yalan yakıt verilerine, servislerin katalog yakıt verilerine inanmayın. Paşa gibi dizeli alın binin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ben hayattan örnek vereyim..

    Ankara-İstanbul yolunun ilk başlarında uzuuuun bir yokuş vardır bilir misiniz?

    Birkaç yıl önce 1.5 Lancer motoru taşıyan 1.5 Colt ile kuzenimin Kia Ceed 1.6 dizel aracı orada kapıştık.. 109bg ve 0-100 9.9 saniye de olsa.. kg olarak da avantaj bende de olsa.. MIVEC motor harika da olsa o yokuşa önden girmeme rağmen ileride kia Ceed solumdan geldi geçti..


    Aynı 2 araç ile düz yolda roll ve ışıklarda plakamı okutmuştum..


    Yine soruyorum.. alındaki atmosferik araçla yine o uzuuun yokuşu 120 ile başlayı vites düşürmeden 120 ile bitirebiliyor musun?

    Cevap hayır..

    Benim 1600kg lık 16 HDI aracım ise cruise control ile 120 ile başlayıp 6. vites 120 ile çıkıyor o yokuşu..


    Konu kapanabilir..


    Bunların benzin veya dizel olmasıyla hiç alakası yok. Belli bir pazarda dar bir zaman diliminde planlanmış motor ve şanzımanları kıyaslayıp farkın benzin veya dizel motorun temel yapısından kaynaklandığını sanıyorsanız yanılırsınız.

    115 beygir, mütevazi bir Amerikan eskisi o yokuşu 70 ile başlayıp 170'le bitirebiliyordu.

    Dar devir bantı için planlanmış bir kombinasyonu uzun süre ideal devirde tutmak kolay olur. Bu, şanzımanla veya stroku uzun tutarak benzin veya dizelle yapılabiliyor.

    Neticede sabit beygir için alternatifler var. Sabit hacim dersek, statik hacime bakıp, dinamik hacmi görmezden gelmek olmaz, benzine de turbo koyalım dinamik hacimler de eşit olsun. Neticede her sav için bir ters örnek verilebilir.

    Benzinli kamyon kalmadı, kamyonet de kalmadı.... Şimdilerde benzinle neler yapılabileceğini, düşük devirde ve sürekli nasıl tork alınabileceğini görmek için etrafta pek örnek kalmadı. Tek problem bu ;)


    konu şimdi kapanabilir @synthesizer

    @karbon 12 hocam eline sağlık.

    @synthesizer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    araçlar hakkında bilgisi olmayan allh askına konu açmasın... cevap verme gereği bile duymadım gidip biraz öğrenin tork nedir beygir nedir vs..

    Soruma cevap ver o zaman. Düz yolda daha hızlı olan benzinli neden yokuşta geri kalıyor? Yüksek tork düz yolda aracın daha hızlı gitmesini sağlamıyor mu? Yol mu seçiyor yoksa bu tork denen illet. Ben size cevabını vereyim. Yokuşta her 2 araçta her viteste hızlanmasına devam edebilecek güçteyse eğer, atmosferik benzinli düz yolda daha hızlıysa yokuş yukarı da daha hızlı olur yokuş aşağıda.İsterse 5 katı tork olsun. Yine sınıfta kaldı bu forum aaaahhh ahhhh.


    Hangi dizel ve benzinli araçları kullandın bugüne kadar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VipLife -- 6 Ocak 2014; 8:12:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hypnotica

    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Cevizlidere Caddesi Yokuşu'nda 1.4 dizelle(70BHP) çok arabayı arkamda bırakmışımdır. C180'de dahil. İsteyenle buluşup deneyebiliriz.

    Bu arada; "Mağrur olma dizel, senden torklu elektrikli var."

    merakìmdan soruyorum elektrikli araçların torku ne kadar oluyor bir bilginiz var mı?

    örnek olarak chevrolet volt 149 hp 370 nm tork veriyor. ancak şöyle bir durum var elektrikli motor devir falan dinlemez 1000 devirde de 370 nm verir 6000 devirde de. yani hangi devirde olursa olsun en yüksek torku sürekli verir. dolayısıyla vites yoktur. sadece geri ve ileri. motor geri geri de aynı torku verebilir. yani limit olmasa geri geri de 160 170 km yapabilirsiniz.

    Biilgi için çok teşekkürler hocam.peki diyelim ki biz bu araca DSG yi koyduk o zaman ne olacak

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yokuşta hızlanmak için dizel mi benzinli mi turbolu mu, dersi olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hypnotica

    quote:

    Orijinalden alıntı: clb12


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Cevizlidere Caddesi Yokuşu'nda 1.4 dizelle(70BHP) çok arabayı arkamda bırakmışımdır. C180'de dahil. İsteyenle buluşup deneyebiliriz.

    Bu arada; "Mağrur olma dizel, senden torklu elektrikli var."

    merakìmdan soruyorum elektrikli araçların torku ne kadar oluyor bir bilginiz var mı?

    örnek olarak chevrolet volt 149 hp 370 nm tork veriyor. ancak şöyle bir durum var elektrikli motor devir falan dinlemez 1000 devirde de 370 nm verir 6000 devirde de. yani hangi devirde olursa olsun en yüksek torku sürekli verir. dolayısıyla vites yoktur. sadece geri ve ileri. motor geri geri de aynı torku verebilir. yani limit olmasa geri geri de 160 170 km yapabilirsiniz.

    Biilgi için çok teşekkürler hocam.peki diyelim ki biz bu araca DSG yi koyduk o zaman ne olacak

    dsg koyarsak ne olur. yazık olur :)




  • 1.3 Multijet Albea-Pali vs. araçların yokuşlarda çoğu benzinliyi geçtiğini düşünürsek, efsane olmadığını anlarız sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrmst

    1.6 mivec ASX 3. vites ile çok rahat dizel QQ geçiliyor rampada

    Şaka mı bu? 1.6 benzinli ASX ile rampada 1.6 dci Qashqai'yi rampada nasıl geçiyorsunuz?

    Sizin 1590 cc aracınız ile geçtiğiniz 1461 cc'lik dci'dır. Aracınız ile emsal silindir hacmine sahip dizel 1598 cc'lik Qashqai'yi geçme gibi bir durum söz konusu olamaz.
  • 2004 model 1.5 crdi accent ile 2011 qasqhai 1.6 atmosferiği yokuşta tokatlamışlığım var
  • Kimse araama yapıp araştırmadı biliyorum.

    Hala sallamalar devam ediyor.

    Bu konular defalarca açıldı açıklamalar yapıldı.

    Burada kihttp://forum.donanimhaber.com/m_72421295/mpage_2/tm.htm konuda daturkishulan ve bal974 neyin ne olduğunu açıklıyor.

    Okuyun öğrenin.
  • http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    "Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun".

    Bu forum @tralles gibi bir üstadı küstürdü.

    Ne diyeyim!!!
  • dizel yada benzinli farketmezzzzz

    vitesi çaaat diye 4e taktıktan sonra paul walker gelse tokatlarım gözünün yaşına bakmam....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    "Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun".

    Bu forum @tralles gibi bir üstadı küstürdü.

    Ne diyeyim!!!


    bi yanşlışınız var hocam...araçta hız isteniyorsa hp,güç isteniyorsa tork değerleri önemlidir..

    ayrıca otomobil verilerinde hp krantaki değerdir...tork lastikteki değer olarak verilir...

    neticede 4000rpmde 250nm veren bir benzinli otomobil ile 1800rpmde 250nm veren dizel bir araç aynı güce sahiptir..
    buradaki tek fark dizelin devir farkından dolayı yaptıgı ekonomidir...




  • şu albea, corsa ile yokuşta mercedes, bmw geçenleri o araç sahipleri kaale almıyor olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    neticede 4000rpmde 250nm veren bir benzinli otomobil ile 1800rpmde 250nm veren dizel bir araç aynı güce sahiptir..
    buradaki tek fark dizelin devir farkından dolayı yaptıgı ekonomidir...

    Hayır, verdiğiniz örnekteki motorlar o şartlar altında aynı güce sahip değildir.

    Güç, tork ve devir sayısının bir fonksiyonu olduğu için 4000 devirde 250 nm tork üreten motor, 1800 devirde 250 nm tork üreten motordan daha fazla güç üretir, devir sayısının fazlalığından ötürü.

    4000 devirde 250 nm tork veren motorun ürettiği gücü diğer motorun 1800 devirde yakalayabilmesi için o devirde 250 nm'den çok daha fazla tork üretebiliyor olması gerekir ki aradaki devir sayısı farkını kapatıp daha az çevrimle aynı gücü üretebilsin.


    Atıyorum 4000 devirde 130 nm torku olan motor ile 1800 devirde 300 nm torku olan motor aynı gücü üretebilirler. Eğer gücü eşitleyeceksek değişkenlerden birini azaltıyorsak diğerini arttırmamız gerekli. Vites kutusu da bunun için var zaten, dişliler düşük devir/yüksek tork/düşük hız ya da yüksek devir/düşük tork/yüksek hız; bu aradaki geçişleri sağlar. Bu nedenle tek başına motor torku pek bir şey ifade etmez.

    Benzinlide torka ihtiyacınız varsa vites küçültürsünüz, motor torkunuz düşük olsa bile vites kutusundaki devir dönüşümü ile tekerlere aktardığınız torku yükseltir, motor torku yüksek olan dizelden 2 vites aşağıda gidersiniz belki ama kafa kafaya gidebilirsiniz. Dizel düşük devir/yüksek tork ile giderken benzinli de yüksek devir/düşük tork ile aynı güce ulaşır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 6 Ocak 2014; 14:32:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    http://forum.donanimhaber.com/m_38360434/tm.htm

    "Arabalar söz konusu olduğunda bilmemiz gereken tek büyüklük BEYGİR GÜCÜDÜR, torku unutun".

    Bu forum @tralles gibi bir üstadı küstürdü.

    Ne diyeyim!!!


    bi yanşlışınız var hocam...araçta hız isteniyorsa hp,güç isteniyorsa tork değerleri önemlidir..

    ayrıca otomobil verilerinde hp krantaki değerdir...tork lastikteki değer olarak verilir...

    neticede 4000rpmde 250nm veren bir benzinli otomobil ile 1800rpmde 250nm veren dizel bir araç aynı güce sahiptir..
    buradaki tek fark dizelin devir farkından dolayı yaptıgı ekonomidir...

    Hocam her bir paragraf yanlış bilgiler içeriyor bilginize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sağolsun @rst78 açıklamış.

    Ayrıca benim yazdığım cümle tamamen @tralles üstadın cümlesidir. Verdiğim linkin son satırında yazıyor demek ki okunmamış.

    Daha önceki mesajlarda @umutsirvan da açıklama yapmış.

    @rst78
    @umutsirvan
    @falken34
  • insideman kullanıcısına yanıt
    @Mashrapa dan alıntıdır...


    Tork bir şey değil. Torku unutun gibi kavramlar bence çok yanlış. Torku yüksek olan güçlü motor, beygiri yüksek olan ise hızlı motordur. Dünyaca ünlü Cummins dizelleri maksimum 300 hp civarı güç üretirken, motor torkları 2000 nm'ye yakındır. Bu motorlar çeşitli pick-uplara takılıyor ve bu araçlar tren bile çekebiliyor. Tork motorun gücü HP ise o motorun iş yapma hızıdır. Eğer tork önemli değil derseniz, aynı pick-upa 700 hp'lik 250 nm tork üreten hızlı bir Wankel koyup tren çekmeyi deneyebilirsiniz. Tren yerinden kıpırdamayacaktır.
    Ayrıca, torku yüksek olan motorlar uygun bir şekilde ayarlandığında torku düşük fakat hp gücü yüksek araçlardan daha hızlı olurlar. Sürekli yüksek tork üretilen devir bandına adapte iyi bir şanzıman(aktarma sistemi) aracı süratli yapmaya yeterlidir. Çok yüksek olan tork, şanzıman etkisiyle yüksek hıza dönüştürülür. LeMans 24 yarışlarında Audi'nin TDI ları 600 hp güç üretmesine rağmen, 800 veya 900 hp gücündeki araçları hiç zorlanmadan geçebilmektedir. Çünkü motor torkları 500-600 nm civarında olan bu benzinli araçlara karşı Audi'nin torku 1000 nm'dir. Aynı olay WTCC yarışlarında SEAT Leon TDI lerdede görülür. Motor güçleri 262 hp 450 nm olan TDI lar, 291 hp 240 nm tork üreten BMW leri geçip daha hızlı olmuşlar ve iki yıl üst üste şampiyonluk kazanmışlardır.
    Yani TORK ta HP de motor için önemli kavramlardır. Torkun yüksek olması ağır işlerde, Hp nin yüksek olması hız gerektiren işlerde tercih edilir. Fakat araya kara kedi gibi giren bir şanzıman bütün dengeleri alt üst edebilir! Aman dikkat diyorum...İyi forumlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    @Mashrapa dan alıntıdır...


    Tork bir şey değil. Torku unutun gibi kavramlar bence çok yanlış. Torku yüksek olan güçlü motor, beygiri yüksek olan ise hızlı motordur. Dünyaca ünlü Cummins dizelleri maksimum 300 hp civarı güç üretirken, motor torkları 2000 nm'ye yakındır. Bu motorlar çeşitli pick-uplara takılıyor ve bu araçlar tren bile çekebiliyor. Tork motorun gücü HP ise o motorun iş yapma hızıdır. Eğer tork önemli değil derseniz, aynı pick-upa 700 hp'lik 250 nm tork üreten hızlı bir Wankel koyup tren çekmeyi deneyebilirsiniz. Tren yerinden kıpırdamayacaktır.
    Ayrıca, torku yüksek olan motorlar uygun bir şekilde ayarlandığında torku düşük fakat hp gücü yüksek araçlardan daha hızlı olurlar. Sürekli yüksek tork üretilen devir bandına adapte iyi bir şanzıman(aktarma sistemi) aracı süratli yapmaya yeterlidir. Çok yüksek olan tork, şanzıman etkisiyle yüksek hıza dönüştürülür. LeMans 24 yarışlarında Audi'nin TDI ları 600 hp güç üretmesine rağmen, 800 veya 900 hp gücündeki araçları hiç zorlanmadan geçebilmektedir. Çünkü motor torkları 500-600 nm civarında olan bu benzinli araçlara karşı Audi'nin torku 1000 nm'dir. Aynı olay WTCC yarışlarında SEAT Leon TDI lerdede görülür. Motor güçleri 262 hp 450 nm olan TDI lar, 291 hp 240 nm tork üreten BMW leri geçip daha hızlı olmuşlar ve iki yıl üst üste şampiyonluk kazanmışlardır.
    Yani TORK ta HP de motor için önemli kavramlardır. Torkun yüksek olması ağır işlerde, Hp nin yüksek olması hız gerektiren işlerde tercih edilir. Fakat araya kara kedi gibi giren bir şanzıman bütün dengeleri alt üst edebilir! Aman dikkat diyorum...İyi forumlar.

    @Mashrapa nickli üyenin sadece 6 tane yazısı var otomobil bölümünde.

    Kim olduğunu bilmiyorum?

    Ben @tralles, @daturkishulan diyorum.




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.