Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tabiki turbo dizel bir araç tork yüksekliğinden dolayı aynı hacimde bir atmosferik benzinli araca yokuşta far atar.
    bu bir efsane değil gerçektir tartışmak yersizdir


    not:kullandığım araçlar megane 1.5dci civic2011 1.6 astra j 1.6T astra j 1.3 cdti leon 1.6 tdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barerkmen

    tabiki turbo dizel bir araç tork yüksekliğinden dolayı aynı hacimde bir atmosferik benzinli araca yokuşta far atar.
    bu bir efsane değil gerçektir tartışmak yersizdir


    not:kullandığım araçlar megane 1.5dci civic2011 1.6 astra j 1.6T astra j 1.3 cdti leon 1.6 tdi

    Aynen başlığın cevabını o. formüllerle, vites küçültmelerle o yokuşlar çıkılmıyor. Torkla çıkılıyor. (Beygirler yakın olacak tabiki)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo avantajını görmezden gelerek, dizel benzinli kıyaslaması yapmak ne kadar doğru.
    Şu minnacık motorlu dizel araçlardan turboyu sökün bakalım, kalan motor bir şey yapabiliyor mu?
    Eski atmosferik dizelleri unuttunuz sanırım.
    İleride benzinli araçlarda turbo kullanımı arttıkça dizel motor sahipleri ne yapacak merak ediyorum.

    Kendi kullandığım araçlar benzinli, arada şirkete pazarlamaya aldığım dizel araçları da kullanıyorum. (Combo ve Fiesta), bazen dizel cmax de kullanıyorum.
    Ara hızlanmalarda anlık olarak kendini ileri atıyor, tek atımlık kurşun gibi.
    Rampada vites küçültmeden gidebiliyorlar, ama uzun soluklu hızlanmaya gelince çok da aman aman performansları yok.
    Benzinli aracın yarattığı devirlenerek uzayıp gitme hissini yaşatamıyorlar. Hele bir de turbo benzinli ise.

    Benzinlide devir çevirmekten korkmazsanız güzel gidersiniz. Ayrıca benzinli bir motorun 4000-5000 d/d'daki sesini her zaman dizelin herhangi bir devirdeki sesine tercih ederim.

    Dizellerin tüketim ve menzil olarak tartışılmaz avantajı var ama kullanması, özellikle devirsizlik ve gürültü konularında bana keyif vermiyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uluğbey01

    Bilen bilir Adana-Pozantı yolunda Tarsus kavşağından sonra yaklaşık 60 kmlik rampa vardır en dik kısmıda Damlama mevkisidir.Ovada bastırıp beni geçen benzinli araçlara bu yokuşlarda arka sileceğimle bay bay yaptığım çok olmuştur.Ama Tekir'i indikten sonra benzinliler affetmiyor.

    Evet, bir seferinde Mersin - Niğde arasını yaparken tek başıma aracı sabitledim 120'ye, benzinli GDI motor hiç düşmedi gerçekten.
    Tabi biraz yük olsa düşebilirdi ama atmosferikler içinde güçlü durumdayız.
    Öyle ki bir adet 02 plakalı Astra 1.6 Twinport ve Cruze vardı, düz yolda basıyorlardı 130-140 beni geçiyorlardı, ne zaman viraj sarmaya başlasa emekliyorlardı, yanlarından geçip gidiyordum. Zevkli olmuştu baya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    F=ma Ilkesine ters oguzcum senin dediğin. Yani sen aracın üstüne yük atarsan ivme düşer. Ivme düşerse hızlanma düşer.

    Dostum, sende mi? Düşmez demiyorum tabiki fizik biliyoruz saçma olur. Torku fazla olanın yük artınca daha az hız kaybetmesinden bahs ediyorum. Yukarda da onayladım. Aşağıdada tekrar ifade edilmiş.
    Bunu anlamıcak yada kabul etmicek ne var çözemedim.

    Ton basına düşen beygir azaldıkta isterse jet motoru olsun hızlanma düşecektir. Kamyonda dizele geçmenin ana nedeni yakıt tüketimi ve uzun ömürdur. 10 Lt v12 benzinli turbo motor koy bakalım kamyona çekiyor mu çekmiyor mu yükü ?
    Sonuc ne olur dersen km de 1,5 lira yakan arac 4 lira yakar.

    Tamamda konu başlığı var.
    1.6 130 hp 320 tork megane
    1.6 132 hp 160 tork auris.
    Yokuşta megane bırak geçmeyi gözden kaybolur. Bu efsane mi?
    Doğru değilmi?

    Oguzcum konuya ilk mesajım zaten bu iki motorla ilgili idi.

    Elbette 1.6 dci megane her türlü yer aurisi.

    Megane daha 2000 devirde 90 bg guc üretiyor.

    1.6 benzinli turbo olunca da bu sefer turbo dizeli yiyor. Yani isin içindeki turbo herseyi değiştiriyor. Atmosferik aracın yokusta aynı max güce sahip turbo dizel veya benzinliyi geçme şansı yok. Olay bu kadar net.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tamamdır. Bende bunu diyorum.
    Olay turboda tabiki. Turbosuz dizelde olmadığına göre.
    Turbo diZellerde tork patlaması yaşatırken, benzinlilerdede hp patlaması yaşatıyor.

    Birde benzinliden örnekliyelim
    2.0 245 hp lik makine nerde ( baş harfi B)
    2.0 155 hp lik ölü eşşek nerde. ( baş harfi H)
    Dimi ama ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bütün yazılanları okudum. ben başka bir açıdan bakıyorum olaya. psikolojik değerlendirme yapıyorum.

    ne kadar çok dizel motorlu araçları çekemeyen atmosferik benzinli araç sahibi varmış. hayret birşey yani.

    adamların zoruna gidiyor tabi. dizeller yokuşlarda üst viteslerde yanlarından geçip gidiyor birde çok daha az yakıt tüketiyor diye herhalde.

    gidin sizde dizel araba yada turbolu benzinli araç alın.

    ne demişler. eşşeğe altın semer vursan eşşek yine eşşektir.

    atmosferik benzinli aracı nasıl kullanmaya çalışırsan çalış motorun çapı yapabilecekleri belli. atmosferiklerde herkes ralli pilotu oluyor birden nedense.

    gündelik kullanımda devamlılığı olmayan örneklemelerle, garip tekniklerle yok şu vitesle giderim yok uçarım yok kaçarım.

    geçin bunları geçin.

    masal tadında yorumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Tamamdır. Bende bunu diyorum.
    Olay turboda tabiki. Turbosuz dizelde olmadığına göre.
    Turbo diZellerde tork patlaması yaşatırken, benzinlilerdede hp patlaması yaşatıyor.

    Birde benzinliden örnekliyelim
    2.0 245 hp lik makine nerde ( baş harfi B)
    2.0 155 hp lik ölü eşşek nerde. ( baş harfi H)
    Dimi ama ;)

    Hocam bir de şöyle bir durum izah etmeye çalışıyorum.
    Turbo dizel müthiş bir tork üretiyor ama, şanzımanda bu torku hıza çevirmek zorundasınız. Yani benzinli aracın 1. vitesi dizel aracın 1. vitesinden daha büyüktür, daha kısadır.
    Ama benzinli araba yüksek devir sayısı ile 1. viteste 6000 devirle 45 KM hızla yürüyebilir. Dizel araba 4000 devirde 45 KM hızla yürür (Atmasyon değer)
    Dolayısı ile torku mukayese ederken şanzımanı da göz önüne almak lazım.




  • Önceki arabam Cruze atmosferik 1.6 124 hp manuel benzinliydi.Bursa dürdane rampasında bir çok kez denedim hangi hızla girersem gireyim bayılıyordu.Vites düşürmek zorunda kalıyordum. Hatta bir keresinde kamyon sollamasından dolayı neredeyse durmak zorunda kaldım, hızlanırken kesicide vites atmama rağmen 70/km geçmedi.Araçda 4 yetişkin vardı. Çok şaşırdım.Araba 1300 küsür kg

    Şimdiki aracım Peugeot 407 1.6 110 hp dizel rampa falan fıstık banamısın demiyor. 1500 küsür kg olmasına rağmen rampalarda istediğiniz gibi hızlanıyor veya sabit kalıyor.

    Yalnız düzlükde cruze 180km/h a çok rahat çıkarken 407 çok nazlanıyor

    0-100 407 daha iyi hızlanıyor

    100-180 cruze daha iyi hızlanıyor.

    Birbirinin rakibi olmasada konuyu örnekleme adına yazdım.Herkese iyi forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    Tamamdır. Bende bunu diyorum.
    Olay turboda tabiki. Turbosuz dizelde olmadığına göre.
    Turbo diZellerde tork patlaması yaşatırken, benzinlilerdede hp patlaması yaşatıyor.

    Birde benzinliden örnekliyelim
    2.0 245 hp lik makine nerde ( baş harfi B)
    2.0 155 hp lik ölü eşşek nerde. ( baş harfi H)
    Dimi ama ;)

    Kardes sende oyle iki ornek verdin ki sorma

    Biri son teknoloji motor ve dunya iyisi şanziman,

    Öbürü senelerdir aynı motor ve agir sanziman.

    Yalnız ilki de daha düne kadar 2.0 156 bg motor kullanırken eşek sayılırdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • atmosferik ve turbo desek daha doğru olur. atmosferik dizel de var. benzinli turboyu alsında göreyim.
  • En iyisi elektrikli motor rampa düz dinlemez benzinli ve dizelin eline verir ama onun da sesi garip ya

    Bknz. Tesla Model S



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultiMance -- 6 Ocak 2014; 0:48:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    O bir efsane değil, gerçektir.
    Trafiğe çıkıp denedim.:)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    araçlar hakkında bilgisi olmayan allh askına konu açmasın... cevap verme gereği bile duymadım gidip biraz öğrenin tork nedir beygir nedir vs..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    araçlar hakkında bilgisi olmayan allh askına konu açmasın... cevap verme gereği bile duymadım gidip biraz öğrenin tork nedir beygir nedir vs..

    Soruma cevap ver o zaman. Düz yolda daha hızlı olan benzinli neden yokuşta geri kalıyor? Yüksek tork düz yolda aracın daha hızlı gitmesini sağlamıyor mu? Yol mu seçiyor yoksa bu tork denen illet. Ben size cevabını vereyim. Yokuşta her 2 araçta her viteste hızlanmasına devam edebilecek güçteyse eğer, atmosferik benzinli düz yolda daha hızlıysa yokuş yukarı da daha hızlı olur yokuş aşağıda.İsterse 5 katı tork olsun. Yine sınıfta kaldı bu forum aaaahhh ahhhh.




  • yıllar yıllar önce aracım megane 2 1,5 dci 80hp

    ışıklarda durmuşum, yanıma geldi bir corolla sanırım bir önceki kasa ve benzinli eminim.

    hani benim araç turbo ve yüksek torklu ya

    yeşilde verdim coşkuyu

    aman allahım o da ne? corolla arkamda kaldı

    diye sevinirken bir kaç saniye sonra adam geldi ve geçti.

    hani benim torklar
    hala içim sızlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    araçlar hakkında bilgisi olmayan allh askına konu açmasın... cevap verme gereği bile duymadım gidip biraz öğrenin tork nedir beygir nedir vs..

    Soruma cevap ver o zaman. Düz yolda daha hızlı olan benzinli neden yokuşta geri kalıyor? Yüksek tork düz yolda aracın daha hızlı gitmesini sağlamıyor mu? Yol mu seçiyor yoksa bu tork denen illet. Ben size cevabını vereyim. Yokuşta her 2 araçta her viteste hızlanmasına devam edebilecek güçteyse eğer, atmosferik benzinli düz yolda daha hızlıysa yokuş yukarı da daha hızlı olur yokuş aşağıda.İsterse 5 katı tork olsun. Yine sınıfta kaldı bu forum aaaahhh ahhhh.

    Tork cekis kuvvetidir turbo dizellerin torku yuksek oldugundan rampada daha iyi ceker devirden dusmez. Sana soyle sorayim o zaman... Duz yolda mi daha cok cekis kuvvetine ihtiyac duyarsin rampa da mi ? Kendi vucudumuzdan ornek verelim yokus yukari kosarken mi daha cok yorulursun duz yolda mi ? Duz yolda cok rahat hizlanip kosarken rampa yukari duz yoldaki kadar hizlanamazsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    yıllar yıllar önce aracım megane 2 1,5 dci 80hp

    ışıklarda durmuşum, yanıma geldi bir corolla sanırım bir önceki kasa ve benzinli eminim.

    hani benim araç turbo ve yüksek torklu ya

    yeşilde verdim coşkuyu

    aman allahım o da ne? corolla arkamda kaldı

    diye sevinirken bir kaç saniye sonra adam geldi ve geçti.

    hani benim torklar
    hala içim sızlar






    Corolla devrini alip uzamistir dizellerde devirlenme istegi yok malesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian

    quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    araçlar hakkında bilgisi olmayan allh askına konu açmasın... cevap verme gereği bile duymadım gidip biraz öğrenin tork nedir beygir nedir vs..

    Soruma cevap ver o zaman. Düz yolda daha hızlı olan benzinli neden yokuşta geri kalıyor? Yüksek tork düz yolda aracın daha hızlı gitmesini sağlamıyor mu? Yol mu seçiyor yoksa bu tork denen illet. Ben size cevabını vereyim. Yokuşta her 2 araçta her viteste hızlanmasına devam edebilecek güçteyse eğer, atmosferik benzinli düz yolda daha hızlıysa yokuş yukarı da daha hızlı olur yokuş aşağıda.İsterse 5 katı tork olsun. Yine sınıfta kaldı bu forum aaaahhh ahhhh.

    Tork cekis kuvvetidir turbo dizellerin torku yuksek oldugundan rampada daha iyi ceker devirden dusmez. Sana soyle sorayim o zaman... Duz yolda mi daha cok cekis kuvvetine ihtiyac duyarsin rampa da mi ? Kendi vucudumuzdan ornek verelim yokus yukari kosarken mi daha cok yorulursun duz yolda mi ? Duz yolda cok rahat hizlanip kosarken rampa yukari duz yoldaki kadar hizlanamazsin

    sabırla bu motor cahili arkadaşa cevap verdiğin için seni tebrik ediyorum @ultiMance



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barerkmen -- 6 Ocak 2014; 1:52:04 >




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.