Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben zaman içinde atmosferik motorların kalkacağını düşünüyorum. vw bile 1.6 atmosferik hitler motorunu kaldırdıktan sonra.

    çünkü son yıllarda araçlardaki en büyük gelişmeler MOTOR ve ŞANZUMANLARDA olmuştur. en fazla AR-GE harcamalarıda bu yöne kaymıştır. birçok marka en verimli motoru geliştirme çabasında. bunu da turbo ile gerçekleştiriyorlar.

    insanların aldıkları yeni araçlara bakarsanız çoğunlukla turbolu araçları tercih ettiklerini görürsünüz. ister benzinli olsun ister dizel olsun, devir artık TURBO devridir.

    yokuşta benzer güçlerde bulunan atmosferik benzinliyi, turbolu dizel geçer, turbolu benzinli ise her ikisinide geçer diyorum ve

    kendi adıma bu tartışmayı bitiriyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iwishh -- 5 Ocak 2014; 20:23:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pozitif man

    25 yıllık profesyonel şoförüm ehliyetim e sınıfı . Dizel makine her zaman yuksek torku sayesinde avantajlıdır bu kadar tır kamyon hatta lokomotıfler bile dizel nedenı cok basıt çekme kuvvetı .


    Tonajları fazla olduğu için yük taşıdıkları için benzinli değiller..
  • Yük çeken araçlar benzinli olsalardı, çok yüksek devirlerde gezmek gerekirdi. Ne motor ömrü ne yakıt sarfiyatı için güzel olmazdı bu da.
  • 2 tonluk 155 beygır 360 tork dizel pıkapla 180 ile başladığım cok uzun 10 derecelik eğimli rampayı vites küçültmeden 160 ile bitiriyorum , benzinli bir Aracda mümkün degıl en az 1 vites düşer , aynı güçte aynı ağırlıkta Türbo dizel ve atmosferık benzınlı araçları mukayese edıyorum ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Simo Hayha

    2012 opel astra ile (dizel 1.3 ) yokusta ikinci viteste yemedi. Ama daha bi dik yokusta 94 broadway benzinli ikinci vitese 2000 devirde o kadar rahat cikti ki.



    Bunun nedeni aracın 1.5 ton ağırlığa sahip olması olmasın sakın?
  • Bi de şu var ki benzinli yüksek devir çevirince iyi gider tamam.

    Ama o kadar devir çevirince içerdekilerde kafa mı kalır?
  • Bu efsanenin temelini kamyonet ruhsatli turbo dizellerin ayni gucteki benzinli otomobilleri rampada gecmesidir. Bunun sebebi kapali veya acik kasa kamyonetlerin vites oranlarinin yuk tasimak icin hesaplanmasi bu nedenle rampayi bos vaziyette otomobilden rahat cikmasidir. Duz yolda ise benzinli otomobil vites oranlari nedeniyle dizeli gececektir. DENEYIMLE SABITTIR

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    quote:

    Orijinalden alinti: lazloo






    Sadece tork ile alakaly bir durum de?il.

    ?anzymandan ba?la aksta bitir, diferansiyelden gir pistonlardan çyk her?eye yük binecek.

    Alyn size 2-2.5 litre araly?ynda benzinlilerden bir örnek. Bir çok örne?i de mevcuttur, birini seçtim.

    Üstelik bu Subaru, bu tyry çekiyor. Yerinde saymyyor.




  • Hocam içinde bulundukları durum farklı bence. Subaru nun 4 -çeker sistemine lafım yok herkes ne kadar iyi olduğunu biliyor.
  • Dizelcilerin bu söyledi?i sadece turbolu dizellerde geçerlidir.Atmosferik benzinli bir aracy geçmeri do?aldyr.Ama turbolu bir benzinliye geldimi dizelci altyna myçar.Sadece arkasyndan bakar bakar bakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    F=ma Ilkesine ters oguzcum senin dediğin. Yani sen aracın üstüne yük atarsan ivme düşer. Ivme düşerse hızlanma düşer.

    Dostum, sende mi? Düşmez demiyorum tabiki fizik biliyoruz saçma olur. Torku fazla olanın yük artınca daha az hız kaybetmesinden bahs ediyorum. Yukarda da onayladım. Aşağıdada tekrar ifade edilmiş.
    Bunu anlamıcak yada kabul etmicek ne var çözemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hem dizel hem benzinli araç kullanıcısıyım, bu kıyaslama bence biraz da şartlarla alakalı, rampaya 2500-3000 devir civarı giren benzinli atmosferik giderek güç kaybeder vites düşürmek gerekir dizel yanından basar gider doğru ama yüksek devirlerde giren benzinli turbolu olmasına gerek yok güç kaybetmez gayet de basar gider, insanlar benzinli araçta gaza basmaya korktuğunda anlık yüksek devirlere çıkmak dışında kimse uzun rampalarda belli süre devirli kullanamıyor, ortada bu derece bir yakıt kanırtmacası olmasa dizelin hiçbir esprisi olmazdı, kimse de 70 beygirlik dizellerle kendi kendini mutlu etmeye kalkmazdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazloo

    Hocam içinde bulundukları durum farklı bence. Subaru nun 4 -çeker sistemine lafım yok herkes ne kadar iyi olduğunu biliyor.

    Demek istediğim yere aktaramadıktan sonra istediği kadar tork olsun.

    Asfaltta esas mesele hp olayıdır. Benzinli 6500 devirde atıyorum 100 hp 150 nm üretiyorsa, bayırda bu 60 hp 100 nm olmuyor.

    Aslında çok karmaşık sistemler. Ancak üstünkörü bakarsan torkun avantaj olduğu doğrudur. Ancak bunu dizele bağlamak yanlış olur. Şu anda dizel tork teknolojisi benzinlinin ilerisinde. Çünkü, dizeli yürütmek için turbo şart. Ama benzinli motorlar doğal emiş güçleri ile gayet rahat yürüyebiliyorlar.

    Ama ekstralara girmek gerekirse de bir tutam FQ-360 örneği verilebilir bu mesajıma saldıracaklara.

    6900 devirde 366 bhp, 3200 devirde 492 nm.

    Üstelik benzinli yürürler çok daha esnektir. Tork-güç dağılımını bir kaç müdahale ile istediğiniz gibi yönlendirebilirsiniz.

    Özetle bayırı dizel motor çıkmaz. Aktarma organlarının kuvveti çıkar.




  • Tabi bir de dizel motorun turbo avantajı var. Atmosferik dizel motorla düşünün bir de. 100 Bg atmosferik benzinli ve dizel aracı düşünün.
    Bir de Turbo benzinli aracı düşünün. Turbolar bu araçlarda alt devirleri hedef alır.
    Bir de şu var, benzinli motor kendi devrinde turbodizele kafa tutabiliyorsa bu bile önemlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    Birisi de dememişki beygir nedir tork nedir diye.
    Hızlı gitmek istiyosan Beygirin çok olsun, rampayı düşük devirle çıkmak istiyosan torkun çok olsun. Beygirin çok olmasının rampa çıkmakla ilgisi yok. Sonuçta tork düşük olduğu sürece motorun yapabileceği iş düşecektir.
    Beygiri çok olan araba daha çok iş yapacağından daha fazla mesafe kat edebilir. Torku yüksek olan araba da minimum devirle hızını korumuş olur.
    Bu kadar basit.

    Bunu Anlamıyorlar, anlayamıyorlar. Konu sahibine izah etmek bile yersiz. Baksanıza hala mesaj sayısından bahis ediyor.

    Rampayı düşük devirle çıkmak zorunda mıyız Oğuzcum?

    "Rampada minimum devirle hızımızı korumak" turbo destekli veya çook büyük hacimli araçlar için geçerlidir sadece.

    Atmosferik araçları turbo araçlar gibi kullanırsak tabii ki performans alınmaz ve rampalarda turbo araçların plakasını okunur, tozu yenir.

    Bunun "anlamamak, anlayamamakla" alakası nedir şimdi?

    Abicim yıllardır araç sürüyorum sürüyoruz. Tork düşükse vites bile küçültsek araç devirini arttıramıyor yokuşta. Veya arttırana kadar torku yüksek olan hızlanıyor. Ayrıca yokuşun ortasında 3000 devirde çekmeyen atmosferikte vite küçültüp 5000 den yakalasak bile vakit kaybı oluyor.
    Ben yaşadığıma mı bakacağım yoksa şöyle yapsak böyle yapsak genellemelerine mi?
    Ne yani iddia nedir? Tork yokuşta işe yaramazmı? Diyorsunuz diyorlar anlamama meselesi de o.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Tabi bir de dizel motorun turbo avantajı var. Atmosferik dizel motorla düşünün bir de. 100 Bg atmosferik benzinli ve dizel aracı düşünün.
    Bir de Turbo benzinli aracı düşünün. Turbolar bu araçlarda alt devirleri hedef alır.
    Bir de şu var, benzinli motor kendi devrinde turbodizele kafa tutabiliyorsa bu bile önemlidir.

    Yok hocam bunlar turbo benzinlileride kabul etmiyorlar. Direk torku red var. Fizikten nasıl bahs ediliyor çözemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    F=ma Ilkesine ters oguzcum senin dediğin. Yani sen aracın üstüne yük atarsan ivme düşer. Ivme düşerse hızlanma düşer.

    Dostum, sende mi? Düşmez demiyorum tabiki fizik biliyoruz saçma olur. Torku fazla olanın yük artınca daha az hız kaybetmesinden bahs ediyorum. Yukarda da onayladım. Aşağıdada tekrar ifade edilmiş.
    Bunu anlamıcak yada kabul etmicek ne var çözemedim.

    Ton basına düşen beygir azaldıkta isterse jet motoru olsun hızlanma düşecektir. Kamyonda dizele geçmenin ana nedeni yakıt tüketimi ve uzun ömürdur. 10 Lt v12 benzinli turbo motor koy bakalım kamyona çekiyor mu çekmiyor mu yükü ?
    Sonuc ne olur dersen km de 1,5 lira yakan arac 4 lira yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • araçlar arasında büyük farklar yoksa dizel araçlar her türlü benzinliyi tokat manyağı yapar. uzun yolda çok denemişliğim vardır düzde yanımdan lambo gibi geçenleri o yokuşlarda sollamak eğlenceli oluyor - tabi bu eğlence yokuş bitince bitiyor - :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    F=ma Ilkesine ters oguzcum senin dediğin. Yani sen aracın üstüne yük atarsan ivme düşer. Ivme düşerse hızlanma düşer.

    Dostum, sende mi? Düşmez demiyorum tabiki fizik biliyoruz saçma olur. Torku fazla olanın yük artınca daha az hız kaybetmesinden bahs ediyorum. Yukarda da onayladım. Aşağıdada tekrar ifade edilmiş.
    Bunu anlamıcak yada kabul etmicek ne var çözemedim.

    Ton basına düşen beygir azaldıkta isterse jet motoru olsun hızlanma düşecektir. Kamyonda dizele geçmenin ana nedeni yakıt tüketimi ve uzun ömürdur. 10 Lt v12 benzinli turbo motor koy bakalım kamyona çekiyor mu çekmiyor mu yükü ?
    Sonuc ne olur dersen km de 1,5 lira yakan arac 4 lira yakar.

    Tamamda konu başlığı var.
    1.6 130 hp 320 tork megane
    1.6 132 hp 160 tork auris.
    Yokuşta megane bırak geçmeyi gözden kaybolur. Bu efsane mi?
    Doğru değilmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.