Dizel araç ve atmosferik benzinli araç yüksek devirde aynı demişsiniz hocam.
Doğru mudur?
Aynı güç ve torkta dizel ve benzinli atmosferik ise yüksek devirde eşit, düşük devirde dizel alır.
Rampadaki durumdan bahsediyorum.
Anladım şimdi hocam.
Aynı fikirdeyim.
quote:
Orijinalden alıntı: IslakFasulye
Ben onun da çözümünü buldum, gittim eşime de turbo benzinli araç aldım.
Ne düz ne yokuş, önüme geçebilene aşk olsun.
Aynı anda iki otomobil kullanabiliyorsunuz yani?
Arkadaşın formula 1 de dizel araçlar kullanılıyor demesi yanlış ancak, Le mans yarışlarına audi dizel araçla katılıyor. Karıştırmış olabilir hemen vurmayın adama. Audi R18 tdı isteyen araştırıp baksın.
haluk 23
kullanıcısına yanıt
Noktayı koymuşsunuz Haluk abi. Saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: babıesrar82
quote:
Orijinalden alıntı: IslakFasulye
Ben onun da çözümünü buldum, gittim eşime de turbo benzinli araç aldım.
Ne düz ne yokuş, önüme geçebilene aşk olsun.
Aynı anda iki otomobil kullanabiliyorsunuz yani?
Hayır eşimin arabasını kullanırken.
Benzinli araç yokuşta zor kalkar ama hızını aldı mı toz yutturur dizele.Atmosferik
Şahsen ben katılmıyorum... POLO 1.6 TDİ rampada gerçtekten köpek gibi, bilen bilir, Çayyolu konut 1 rampasını; Arkadaşımın 1.6ies honda civic ile kapışırken onu o rampaya gömmüştüm taki... Eskişehir yolunda onde donmeme ragmen araç düz yolda yıgıldı ve... Honda civicten pandigi yedik
25 yıllık profesyonel şoförüm ehliyetim e sınıfı . Dizel makine her zaman yuksek torku sayesinde avantajlıdır bu kadar tır kamyon hatta lokomotıfler bile dizel nedenı cok basıt çekme kuvvetı .
Onu bunu bilmemde imzamda ki arac ile yokuşta arkadaşın civiği sağlam tokatlamıştım hoş düz yolda da geceme di ya ne kadar zorladıysa da.
2.0lt 140hp atmosferik benzinli alayını tanımam.
Şaka bir yana düşük devirde yüksek tork meselesi insanların aklını karıştırıyor. Sen o atmosferik benzinli araca biraz devir çevirttir bak bakalım benzer güçteki dizelin arkasında kalıyormu.
Efsane yanlış sayılmaz. Çok kasmadan normal bir şekilde aynı motor hacmindeki atmosferik benzinli ve turbo dizel yokuş çıkarken dizel daha avantajlıdır. Benzinlide rampaya belli bir hızla girmek gerekir, bayılır. Dizelde böyle bir şey söz konusu değil. Günlük kullanımda dizel avantajlı bu yönde. Zaten anlamıyorum 1.6 dizel araçlarla normal yolda o onu geçti bu bunu geçti olayı nedir yani? Beni isteyen geçebilir Toros, şahin hiç farketmez. Yolda yarışmıyoruz arkadaşlar bir yerden bir yere gitmek, gezmek amacıyla kullanıyoruz arabaları. Ama yokuşta bayılmamaktan söz edenlere lafım yok o günlük kullanımda önümüze çıkan bir sorun. Ben 'tokatlama' peşinde olanlara söylüyorum bunu.
quote:
Orijinalden alıntı: pixelbs
quote:
Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ?
dizel motor , benzinli kadar devir çeviremediği için ,düz yolda geçiliyor . fakat rampada affetmez ,yapıştırır tokadı
çok iyi açıklamışsınız hocam
2012 opel astra ile (dizel 1.3 ) yokusta ikinci viteste yemedi. Ama daha bi dik yokusta 94 broadway benzinli ikinci vitese 2000 devirde o kadar rahat cikti ki.
Adam hic benzinli ve dizel aracın tork egrisine bakmamis gelmiş buraya konu açmış.
Beygir gücü her şeydir...Atmosferik araçta herkesin dediği gibi aracı bağırtırsanız o zaman güç farkını anlarsınız.
Şimdi,turbo dizel araçlar atmosferik motorlara göre beygir eğrisi daha iyi olduğu için ve alt devirlerde de daha yüksek güç ürettiği için torkxdevirden alt devirlerde beygir gücü daha fazla oluyor.Yalnız şunu da bilmek gerekiyor.Dizel araçların şanzıman oranları genellikle benzinliye göre daha uzun tutulur.Bu da dizel aracın gücünü törpüler.
Her şey beygir arkadaşlar
Bilen bilir Adana-Pozantı yolunda Tarsus kavşağından sonra yaklaşık 60 kmlik rampa vardır en dik kısmıda Damlama mevkisidir.Ovada bastırıp beni geçen benzinli araçlara bu yokuşlarda arka sileceğimle bay bay yaptığım çok olmuştur.Ama Tekir'i indikten sonra benzinliler affetmiyor.
benzer ağırlıklarda, benzer şanzuman oranlarına sahip sahip, hacim ve beygir olarak benzer olan biri atmosferik diğeri turbo dizel olan iki araç yokuş yukarı çıkarken dizel çok düşük devirlerde max torkunu ürettiği için avantajlı oluyor. Benzinli araçla her ne kadar redline a yakın, max torkta gitsek de atmosferik aracın torku turbo araç kadar olamayacağı için avantaj yine dizelde olacak. Dizel dizel olduğu için değil turbo olduğu için avantajlı olacak. Benzer tork değerlerine sahip olsalar da atmosferik aracı yüksek devirde kullanmak gerekcek kısa sürede redline a girecek vites yükselteceksin felan derken dizel yine burun farkıyla da olsa avantajlı olacak gibime gleiyor benim. Ki memlekette üst devirde benzinli araç kullanmak milyonerlik göstergesi oldu artık :(
canına yandığımın benzini 5 lira olmasa , atmosferik benzinliyle rampaları 6000 devirde çıkabilsek, o zaman belli olur dizelin torku
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Atmosferik benzinli aracı turbo dizel mentalitesinde kullanırsanız, bu aracın turbo dizel araç gibi gitmediğini ve yokuşta hızını koruyamadığını tecrübe edersiniz.
Oysa tüm motorlarda olduğu üzere atmosferik benzinli araçları da maksimum tork devrinin üstünde kalacak şekilde ve yani maksimum güç ürettiği devir civarında kullanırsanız istediğiniz performansı elde edersiniz.
Örneğin düz vitesli 1.6 lt atmosferik motorlu 125bg'lik Honda Civic'in maksimum torkunu verdiği devir 4300, maksimum gücünü ürettiği devir de 6500'dür.
Yani bu araçta vitesi 6500'de büyütüp sonraki viteste devri 4300 üstünde tutmanız durumunda araçtan maksimum performans alırsınız.
Eğer yolun eğimi aracın bir üst viteste devirden düşmesine sebep oluyorsa, bir alt viteste maksimum güç devrinde gitmek daha mantıklı olacaktır.
Bu da benzer hacim ve güçlerdeki turbo dizel araçları tıpkı düz yolda olduğu gibi yokuşta da devirmek için yeterli olacaktır diye düşünüyorum.
Yani olay kesinlikle performans amaçlı kullanımla alakalı.
Bu tip devirli kullanımlar sırasında akıl sağlığınızı korumak adına anlık yakıt tüketim değerlerini dikkate almamalısınız tabii.
Bir konuya daha değineyim bu arada: Eğer aracınızdaki yolcu sayısı ve yük miktarı fazlaysa, bu durumdan atmosferik benzinli araçların turbo araçlara göre daha fazla etkilendiğini tecrübe ettim.
Yani daha yüksek tork değerine sahip araçlar fazla yolcu ya da yük taşınması olayından atmosferik benzinlilere göre daha az etkileniyorlar gibi geldi.
Yazdıklarımdan farklı şekilde bilgi ve tecrübeye sahip forumdaşlarımın yapacakları / yazacakları düzgün ve düzeyli eleştirileri için şimdiden teşekkür ederim.
edit: 2 önceki satırda "daha fazla" yazmışım. "daha az" olarak değiştirdim.
Epeydir foruma girmiyordum. İyi güldüm yazılanlara.
Allah iyiliklerini versin.
quote:
Orijinalden alıntı: Psydia
quote:
Orijinalden alıntı: jovanovic
Forumda herkes mühendis, herkes otomobil uzmanı.
Valla ben muhendisim kardes bende yalan yok
Öğrenci mühendisi misin ?
Ha gayret forumun babayiğit mühendisleri birkaç sayfa daha el atarlarsa bu problemi de çözücez, sonuca ulaşıcaz. (Belli kişileri tenzih ederek söylüyorum.)