Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Torku şu şekilde örnekleyebiliriz: Cüsseli bir vücut geliştirmecinin koşması ve önüne bir engel çıkması durumunda engeli alaşağı etmesi ancak kas yapısından dolayı esnek ve hızlı koşamaması.

    Beygir gücünü ise: Vücut geliştirmeci kadar güçlü olmayan ancak esnek ve işlevsel yapısı ile hızlı koşan ancak önüne engel çıktığında yeterli kuvvete sahip olmadığı durumda keoşucunun alaşağı olması.

    yukarıdaki örneklerde engeli dik bir yokuş olarak yorumlarsak, benzinli ile dizelin farkı benzer beygir güçlerinde malesef yukarıdaki sonucu doğuracaktır ve dizel araç hızını kesmeden üst viteste devam edebilirken, benzinli araç önce yüksek viteste yavaşlamaya başlayacak, sonra da vites düşürerek hızlanabileceği vitese geçecektir ki genelde dik yokuşlarda bu 3. vites gibidir :). Ancak düz yolda esnek olan özellikle yüksek hızlarda her zaman avantajlıdır. Deneyimlerimden çıkarttığım özet budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Efsane değil gerçekleri örnekle açıklayım Örneğin Fiat Punto'daki 1.4 (77 Hp 115 Nm Tork Benzinli) ve 1.3 Multijet (75 Hp 190 Nm Tork Dizel) motorları kıyaslıcam..

    1.4 motor 3250 devirden sonra 115 nm tork veriyor ve 6000 devire kadar devam edebiyor..
    1.3 motor ise 1750 devirden sonra 190 nm tork veriyor ve 4000 devire kadar devam ediyor..

    Dizel motor düşük devirde gelen daha yüksek torkla bayırda kendini daha iyi topluyor. Benzinli ise daha yüksek devir çevirebildiği için düzde daha iyi. Kısaca olay bu..


    Şimdi siz düzde bu torkun etkisi yok mu diyorsunuz? Torklar nereye gidiyor peki?

    Önemli olan motorun ne kadar güç aktardığıdır fizik öğrenmelisiniz önce. Tork tamamen mekanikçilerin uydurduğu bir kavram ( belli kavramları karşılaması için oluşturulmuş)
    şimdi benzinli motorun torq u az diyorsunuz tamam. fakat benzinli motorun devir saatinde avantajı var. sizin dizeller 5bin devir çevirebiliyor benzinli 7bin devir. Bisiklet sürdüğünüzü düşünün arabaların 1. vitesi dizelde 7. vites benzinlide 5. vitestir. Tork sadece anlık kuvvettir. Dizel arabanın yokuşta daha hızlı hissettirmesinin sebebi alt devirlerdeki kuvvetin daha yüksek olmasıdır. Bu daha feasible( fizibıl yani kullanışlı) olmasını sağlar yokuşta. Bir araç en çok gücü verdiği devirlerde hızlanır bu devirler de dizel için 4bin civarı benzinli için 6bin civarıdır. Yüksek viteste ara hızlanmalarda dizel mantıklıdır. 2000devirin üzerinde yüksek tork verir vites değiştirmenize gerek kalmaz fakat benzinlide değiştirirsiniz.

    Bazı arkadaşlar yarıştık dizel geçti benzinliyi demiş. Ama yokuşta normal kullanırsanız istediğiniz kadar yarışın dizel geçer. Fakat ikisini de limitlerinde kullanırsanız ( dizel için 3500-4500 benzinli için 5000-6500 civarları) bu sefer atıyorum 132 hp lik auris çok rahatlıkla 120beygirlik dizel bir aracı geçer. Ama siz gidip 3bin devirden 5bin devire kullanırsanız tabi bu dizel geçiyor dersiniz. çünkü düşük devir aralıklarında dizel çok daha avantajlı

    http://youtu.be/zChG940xjG0?t=1m40s

    şu videoda neredeyse redline ın oradan vites değiştiriyor arkadaş. neden? çünkü en çok power orada. Power ise araca ne kadar enerji verebileceği motorun. Çünkü hızlanmak kinetik enerji kazanmaktır. Tork kazanmak değildir.

    İtirazı olan varsa eleştriler açığım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acg92 -- 5 Ocak 2014; 12:29:06 >




  • Rampa olsun olmasın düşük hızlarda torktan dolayı dizel avantajlı olur. 3000 deviri geçen kapışmalarda dizel bayılarak 4500 devir anca çevirirken benzinli motorla 3000 devirden sonra deliler gibi 6500e kadar uzar gidersiniz. Rampada tork yüksek olduğundan yani güç tekerleklere daha net iletildiğinden dizel 100 km gibi hızlarda yine aynı avantaja sahiptir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acg92

    quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Efsane değil gerçekleri örnekle açıklayım Örneğin Fiat Punto'daki 1.4 (77 Hp 115 Nm Tork Benzinli) ve 1.3 Multijet (75 Hp 190 Nm Tork Dizel) motorları kıyaslıcam..

    1.4 motor 3250 devirden sonra 115 nm tork veriyor ve 6000 devire kadar devam edebiyor..
    1.3 motor ise 1750 devirden sonra 190 nm tork veriyor ve 4000 devire kadar devam ediyor..

    Dizel motor düşük devirde gelen daha yüksek torkla bayırda kendini daha iyi topluyor. Benzinli ise daha yüksek devir çevirebildiği için düzde daha iyi. Kısaca olay bu..


    Şimdi siz düzde bu torkun etkisi yok mu diyorsunuz?

    Var ama benzinli araba daha yüksek devir çevirebildiği için mevcut olan torku daha uzun süre verebiliyor...




  • Muadil atmosferik ile dizel ayni yokusta dizel daha rahat cikar , atmosferigin dizel kadar akmasi icin devir cevirmesi gerekir bu durumda da guldur guldur icer. Dizel devir cevirmese de benzinliden cok daha gec bayilir . Avantaji buradan gelir . Net.
  • mesele yokuş falan değil aslında daha düşük devirde yüksek tork veriyor dizel benzinde daha yüksek devirde veriyor torku ..
  • Ben de Muğla Sakar yokuşunda gözlemlediklerimi yazayım, Gökova'dan Merkez'e dönülürken çıkılan sağlam yokuş.

    Civic ile çıkarken kesinlikle daha fazla efor harcıyorum (zorlandığı anlamına gelmesin deviri hep artırmam gerekiyor) ancak amcamın 1.9 TDI Caddy'si ile gayet rahat. Neredeyse düz yoldan daha iyi gidiyor. Bunun ötesi berisi yok.

    Tabii rampanın bitmesinden kısa bir süre sonra pozisyon daha farklı bir şekilde Civic lehine değişiyor. Bunda Caddy hız limitinin düşük olmasının da katkısı olabilir.
  • Basit bir örnek

    Gerede kemikli rampalarında önce aşağıya sallanıyorsunuz 170-180 km/h hıza ulaşıyorsunuz ve rampa karşınıza çıkıyor oldukça dik ve uzun. 6. viteste rampa sonunda hızımız 100 km/h . Dizel olsa torku korur ve aynı hızda çıkabilirdim. Bu kadar basit ve net.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ipodnano1

    Yokuşta dizelin geçmesi tamamen torka bağlı. Dizelin torku da tamamen turboya bağlı. Yani dizel olmasının değil turbolu olmasının artısı oluyor yokuşta.

    Bu düşünce yanlış bence.Teknik olarak pek bilgim yok ancak aynı HP gücüne sahip iki araç,biri dizel,biri benzinli neredeyse iki kat tork farkı olabiliyor. Hemde turbolu iki araçta. Mesela Q7 V12 vs Bugatti karşılaştırması ufak bir örnek olabilir gibi. Q7 500 HP 1000 NM torka sahipken Bugatti Veyron 1001 beygir ile 1200 küsür tork üretiyor.Bilgilerimde yanlış varsa lütfen düzeltiniz.
  • < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Hocam hayatınızda kaç defa uzun yol deneyiminiz oldu sollamalara çıktığınızda rampada bayılanları fark edemediniz mi veya hayatınızda hiç uzun yol içi full yüklü dizel araç deneyimleme şansınız olmadı mı...
  • bence asıl karşılaştırma turbo benzinli araç ile turbo dizel araç arasında yapılabilir.benzinliye haksızlık olur çünkü dizelde turbo var.o zaman turbosuz dizel ise katırdır.örneğin 1.2 tsi 105 beygir 175 tork leon mu 1.6 tdi 105 beygir 250 tork leon 100 ile yokuşa gelseler gazı diplese yokuşta kim alır?bu arada enteresan şekilde 1.2 tsi 0-100:10,3 saniye 1.6 tdi 0-100:10,7. yani sanki düz yolda tsi alır gibime geliyor.
  • Laf olsun diye acilmis bir konu
  • Dizel gücünü düşük devirlerde verir.

    Benzinli atmosferik araçlar ise genelinde 5000 devirden sonra şimdi kullanıcı ayağını 3000 de tutarsa dizeli atak zanneder. Tut ayağını 5000 de benzinlinin tam gücünü verdiği devirde bak bakalım hangisi atak oluyor.

    O zaman ekonomik olmaz demeyin konumuz ekonomi değil.

    Tork tork diye sayıklayıp durmayın tork bir naneye yaramaz. Beygir gücü fazla olan geçer.

    @tralles üstadın konusu var ayrıntılı olarak anlatıyor.

    Açın okuyun.
  • ne önemi var ki, yokuşta dizel geçse ne olacak benzin geçse ne olacak gereksiz bir konu üzerinde bu kadar tartışan bir millet yoktur sanırım
  • İzmitteki Akçakoca yokuşunu herkes bilir. Eski arabamız golf iv ile (1.6 atmosferik) çıkması resmen zülumdü. 3. vitese atılmıyordu nerdeyse. Yeni arabamız Bravo (1.6 Multijet) araba tıkanmıyor bile. O yolu bilenler bilir Türkiyenin en dik rampalarından biridir. Benzer güçteki Benzinli arabaların o tarz yokuşlarda dizelle baş etmesinin imkanı yoktur. İsterse 7000 devirde girsin yokuşa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cassablanca

    İzmitteki Akçakoca yokuşunu herkes bilir. Eski arabamız golf iv ile (1.6 atmosferik) çıkması resmen zülumdü. 3. vitese atılmıyordu nerdeyse. Yeni arabamız Bravo (1.6 Multijet) araba tıkanmıyor bile. O yolu bilenler bilir Türkiyenin en dik rampalarından biridir. Benzer güçteki Benzinli arabaların o tarz yokuşlarda dizelle baş etmesinin imkanı yoktur. İsterse 7000 devirde girsin yokuşa

    Bu kadar mı alakasız örnek olur.

    Golf 102 hp bravo 120hp artı olarak turbosu var.

    Dizelciler turbosuz eski pancar dizelle çıksınlar bakalım o yokuşları.

    Ondan sonra gelip bburada ahkam kesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cassablanca

    İzmitteki Akçakoca yokuşunu herkes bilir. Eski arabamız golf iv ile (1.6 atmosferik) çıkması resmen zülumdü. 3. vitese atılmıyordu nerdeyse. Yeni arabamız Bravo (1.6 Multijet) araba tıkanmıyor bile. O yolu bilenler bilir Türkiyenin en dik rampalarından biridir. Benzer güçteki Benzinli arabaların o tarz yokuşlarda dizelle baş etmesinin imkanı yoktur. İsterse 7000 devirde girsin yokuşa

    Bu kadar mı alakasız örnek olur.

    Golf 102 hp bravo 120hp artı olarak turbosu var.

    Dizelciler turbosuz eski pancar dizelle çıksınlar bakalım o yokuşları.

    Ondan sonra gelip bburada ahkam kesin.

    Ben kullandığım 2 aracı örnek verdim ahkam kesmekle alakası yok.

    125 hp olan honda civic ile denenirse yine aynı sonucun olacağı aşikar. Başlıkta da bu tartışılıyor zaten. Eski tip dizelle neden kıyaslayalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    atmosferik dizelle atmosferik benzinliyi rampada kapistirin farkı anlarsınız tam tersi turbo dizelle turbo benzinliyi kapistirinca da aynı fark ortaya çıkar. Yani olay benzin ya da dizel değil olay turboda bitiyor. Ama benzinli araba kullanmak her zaman daha zevkli hele bir de turboluysa tadından yenmiyor.

    aynen mevzu bu, arkadaş hiç okumadan direk konu açmış. Efsane felan değil. dizel turbo ile devir çeviremez ama torku ile yokuşta hız kaybetmez.
    şöyle bir örnek vereyim. otobüsler boşda olsa doluda olsa aynı hızlanırlar. torklarının fazlalığı daha iyi hızlanma sağlamaz ama yüklüyken bile aynı hızlanabilmesini sağlar.

    Öncelikle fizik kurallarından haberiniz yok sanırım. Otobüsler boş da olsa dolu da olsa aynı hızlanamazlar öyle bişeyin olması için sürtünmenin sıfır olması gerekir ki bu pek mümkün değil. Sizin söyleminize bakılırsa tırların da yüklü ya da yüksüz aynı hızlanması gerekirdi. Bir tıra atın 30 ton yük aynı mı hızlanır ? Tırlar 2000 NM torka sahip en az. Yük ne kadar çok artırılırsa sürtünme de o kadar çok artar. Aynı hızlanamazlar öyle bir fizik yok malaesef




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.