Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    Gunluk kullanim kosullarinda benzinli rampayi dizel gibi cikamaz.Ama arac yarismaksa benzinli de ona gore kullanilirsa bir fark olmaz arada.

    Benzinlinin yakit tuketimi firlar o ayri.
    Rampada kamyon ve tırları geçsem yeter İsterseniz sol şeritten 180 yapın. Can benim canım,ailemin hayatı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202

    quote:

    Orijinalden alıntı: mgzgn

    İzmir de balçovadan otobana girdik gaziemire doğru Accent era dizel ve imzamdaki araç ile. Ne yaparsam yapayım 120yi geçemedim Era rahat 140-150 rahat vardı aynı yolda. Yaklaşık 4km lik bir rampa. Direk rampaya yüklenice dizel er türlü avantajlı

    Bahsettiginiz rampa ile ilgili önceki sayfalarda mesajım mevcut. Okumanızı tavsiye ederim.

    O rampa deyim yerindeyse benim test parkurum.

    Keçi gibi giden Accent Era dizel 155-157 gibi bir hızı geçmiyor. (Uç kişi). Sizin arac neydi? Mobilden gözükmüyor..

    Alıntıları Göster
    Benzer güçte ise araçlar benzer hızlanma göstermeleri beklenir.

    Turbolu olanın avantajı yük altında kolay kolay güçten, devirden düşmemesidir.

    Kendi aracım 110 hp dizel, şirkette kullandığım araç 110 hp atmosferik benzinli. Sıkıştırdığımda ikisi de aşağı yukarı aynı ivmelenme ile gidiyor, pek fark göremiyorum. Genel manada birisi uçuyor kaçıyor, diğeri yerlerde sürünüyor gibi bir şey yok yani.

    Fakat atmo benzinlinin yerlerde süründüğü, dizelin uçup kaçtığı iki istisna var; düşük devir başarımı, ya da yüksek viteslerde yapılan ara hızlanmalar. Ağırlık olarak dezavantajlı olmasına rağmen (~ +200 kg) kendi dizel aracım düşük hızlardan ve düşük devirlerden çok daha çabuk toparlayıp hızlanabiliyor, hakeza ara hızlanmalar da öyle. Vites ne olursa olsun sürekli hızlanmaya istekli bir yapısı var. Benzer ivmeyi atmo benzinlide vites küçültmeden yakalamak, 4500-5000 devirin altında yakalamak pek mümkün değil, tabiri caizse yüksek vites ve düşük devir ikilisi bir araya geldiğinde totosunu kaldıramayan bir yapısı var.

    Mesela iki araçta da 5.viteste 90 km/h hızdan basarak hızlanmaya çalıştığımda dizel alıp başını yürürken, atmo benzinli ya sürünürcesine hızlanıyor, ya da yolun eğimine göre yerinde sayıyor, yukarıda yazdığım gibi yürüsün istiyorsanız vites küçülteceksiniz.

    Bu da zaten turbonun farkı.

    Küçük hacimli atmosferik makinanın yürüyebilmek için yüksek devirlere ihtiyacı var, karakteri böyle. Bu da kimisinin hoşuna gider, arabayı sürekli bağırtmak da kimisini sıkar. Biraz performans istediğimde arabayı illa ki bangır bangır bağırtmak zorunda olmak da beni sıkıyor açıkçası.

    Zaten insanların kafasındaki performans farkı algısını oluşturan da bu, dizelde adam yüksek viteste bile olsa bastığı gibi pek nazlanmadan hızlanıyor turbo sayesinde, atmo benzinliye bindiğinde aynı vites, aynı hızda bastığında tepki alamayınca "bu da kağnı gibi gitmiyor yahu" algısı oluşuyor. Oysa ki bir ya da iki vites küçültse daha iyi bile hızlanabilecekken böyle bir algı oluşuyor

    Atmosferik olacaksa hacimli, ciğerli olacak biraz. Yoksa küçük hacimde bence turbo motor çok daha iyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    cok denemek istedim 1.5 dci ile ama bi tanidikta olmadi. Eskisehirde kanlipinar rampasi var 3serit baya uzun 3te kesiciye giriyom 4 attimmi hizim sabitleniyo 150 falan dizel 160 yapar gecermi denemek istiyom varsa forumda deneyelim. herkesin meraki gider.

    Aracınız nedir

    mobil oldugundan goremiyonuz arac 1.6 marea 2001 113binde benzinli.
  • Bunların alayı efsane şu dizel benzinliden az yakar efsanesinide bir başlık açıp acilen çürütmeniz dileğiyle sağlıcakla kalın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Rampada kamyon ve tırları geçsem yeter İsterseniz sol şeritten 180 yapın. Can benim canım,ailemin hayatı.

    Bütün mesele bu
  • Ozellikle uzun rampalarda dizel ck etkili gecen yil pozantida sahit oldum arac full dolu ama rampada gecmedigi benzinli arac kalmadi fiat punto 75 beygir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ciglik398

    Dizelde SIKIŞTIRMA bir yere kadar.. Bir çok araç dizel ise son deviri çerimemekte.. Hatta 2-3 bin devir kala gitmiyor..

    Düz yolda dizel ile benzinli kafa kafaya da gitse DEVİR yükseldikten sonra benzinli arabaya yetişme şansı çok zor. (dizelin yüksek devirleri çevirememesi yada geç çevirmesi )

    Örneğin: Renault Brodway 1.4 aracım ile 70 le çıktığım yollar dizel kamyonetim le daha yüksek hızlarda çıkıyorum ( hız sabit oynama yapmıyorum rampalarda ) Dizele ne verdiysen 3-5 yukarı o hızla gidiyor ama benzinle düşüyor.

    Genelde bizim araçlar 110-140 nm tork var iken dizellerde 170-200 vs gidiyor.. O aracı rampada geçemezsin arkadaş.. Adam gider 5 le rampa çıkar.. Sen 3 le sıkıştırsan anca yetişirsin :)))

    Dizel - Rampada geçer - Benzin Düzde geçer.. ( Yeni TEKNOLOJİ ARAÇLARA BİR ŞEY DEMİYORUM )

    Alıntıları Göster
    araç skoda roomster 1,2 70bg rampayı 3le çıkıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    1 kere benzinli 1 kere de dizel araç ile yokuş çıksaydınız anlardınız ne demek istenildiğini.

    1.6 benzinli araba ile 1.4 1.5 dizele bile hatta 1.3 dizele bile yol verirsiniz yokuşlarda.

    Eğer denedim diyorsanız büyük ihtimal kullandığınız dizel araç bozukmuş

    Edit: çok sık uzun yola gidiyorum. Bazen bir ticari ile 200 300 km gittiğimiz oluyor. MEsela 1.3 multi linea. Duz yolda geçerim. Sonra o beni yokuşta geçer sonra ben tekrar geçerim. Ama tabi sakın kullanırken yarış falan yok. Sağ şeritten çıkıyorum yokuş çok uzun mesela adam sol şeritten sabit hızıyla akıp gidiyor. Dizel arabayla da çok uzun yola çok keyifli size de tavsiye ederim dizelin uzun yolu başkadır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozak07 -- 5 Ocak 2014; 10:05:04 >




  • Benim arabam senin arabanı döverrr...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizilsultan

    Bunların alayı efsane şu dizel benzinliden az yakar efsanesinide bir başlık açıp acilen çürütmeniz dileğiyle sağlıcakla kalın.

    Bu da iyiymiş

    Ne zaman ki benzinli arabalar ortalama tüketimlerinde 3'lü rakamları görür, ancak o zaman çürür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    Aydınlananlar çıksın sayfa kasıyor
    ne varmış bide biz bakalım.

    oyle bi guldumki ekrana salyam sıcradı
  • Tork, gucu yola yansitabilme kuvvetidir.Bir esya ayni gucte iki insan tarafindan kaldirilmaya calisiliyorsa o esyayi tutma sekliniz kaldirabilmenizde en onemli etkendir. Bir kanapeyi basinizin ustune kaldiramazsiniz ama ayni agirliktaki bir halteri kaldirabilirsiniz. Cunku halterde gucunuzu basiniz uzerine kaldirabilecek kuvveti daha iyi uygularsiniz. Bu durumda duz ve surtunmesiz bir istikamette koltukla halteri ayni hizda itebilirsiniz ama yer cekimi devreye girdiginde(yani yokusta) gucunhz ayni olsa bile torku yuksek olan her zaman daha avantajlidir.. Umarim benzetmemi anlatabilmisimdir.
  • Gündelik kullanımda dizel yokuşlarda daha avantajlıdır. Yani aynı vitesle iki araç yokuşu tırmanmaya başlasa atmosferik benzinli vites düşürmek isteyebilir ve hızını koruyamaz. Fakat performans odaklı bir yarış içinde olunacaksa işler değişir , düşük devirde yüksek tork veren dizel devamlı vites yükseltmek isteyecektir ve yüksek devirde iyi olmadığı için max atabileceği vitesten sonra bir üst viteste araç hızlanmayacaktır. Fakat atmosferik motor için yüksek devirde etkin olduğu için ilk üç vites kafi gelecektir .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: mgzgn

    İzmir de balçovadan otobana girdik gaziemire doğru Accent era dizel ve imzamdaki araç ile. Ne yaparsam yapayım 120yi geçemedim Era rahat 140-150 rahat vardı aynı yolda. Yaklaşık 4km lik bir rampa. Direk rampaya yüklenice dizel er türlü avantajlı

    Bahsettiginiz rampa ile ilgili önceki sayfalarda mesajım mevcut. Okumanızı tavsiye ederim.

    O rampa deyim yerindeyse benim test parkurum.

    Keçi gibi giden Accent Era dizel 155-157 gibi bir hızı geçmiyor. (Uç kişi). Sizin arac neydi? Mobilden gözükmüyor..


    2008 Mitsubishi Colt 1.3 AMT 95HP araç bu.
    Aynı noktada defalarca denedik sonuç aynı. Fakat biz Balçova dan giriyoruz otoyola Narlıdere tarafından belli bir hıza erişip aynı rampada denemedim nasıl olur bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Gündelik kullanımda dizel yokuşlarda daha avantajlıdır. Yani aynı vitesle iki araç yokuşu tırmanmaya başlasa atmosferik benzinli vites düşürmek isteyebilir ve hızını koruyamaz. Fakat performans odaklı bir yarış içinde olunacaksa işler değişir , düşük devirde yüksek tork veren dizel devamlı vites yükseltmek isteyecektir ve yüksek devirde iyi olmadığı için max atabileceği vitesten sonra bir üst viteste araç hızlanmayacaktır. Fakat atmosferik motor için yüksek devirde etkin olduğu için ilk üç vites kafi gelecektir .


    artık dizel motorlarla birlikte 6, 7, 8 vitesli şanzumanlar kullanılmaya başlandı. böylece motor devamlı yüksek tork ürettiği devir bandında ve ekonomik olarak az yakıt harcar şekilde tutulabiliyor. bu viteslerde dişli oranları birbirine yakın olduğu için yazınızda belirtildiği gibi bir durum söz konusu olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ciglik398

    Dizelde SIKIŞTIRMA bir yere kadar.. Bir çok araç dizel ise son deviri çerimemekte.. Hatta 2-3 bin devir kala gitmiyor..

    Düz yolda dizel ile benzinli kafa kafaya da gitse DEVİR yükseldikten sonra benzinli arabaya yetişme şansı çok zor. (dizelin yüksek devirleri çevirememesi yada geç çevirmesi )

    Örneğin: Renault Brodway 1.4 aracım ile 70 le çıktığım yollar dizel kamyonetim le daha yüksek hızlarda çıkıyorum ( hız sabit oynama yapmıyorum rampalarda ) Dizele ne verdiysen 3-5 yukarı o hızla gidiyor ama benzinle düşüyor.

    Genelde bizim araçlar 110-140 nm tork var iken dizellerde 170-200 vs gidiyor.. O aracı rampada geçemezsin arkadaş.. Adam gider 5 le rampa çıkar.. Sen 3 le sıkıştırsan anca yetişirsin :)))

    Dizel - Rampada geçer - Benzin Düzde geçer.. ( Yeni TEKNOLOJİ ARAÇLARA BİR ŞEY DEMİYORUM )

    Alıntıları Göster
    gelsin bi dizelde rampada geçsin benim bücür motorluyu Mersin'de olanlar ciddiyim irtibata geçin hiç değilse bi video çeker foruma örnek oluruz

    ( Yukardaki mesaja verilecek cevaplar makul motor ölçütlü araçlı kullanıcılara ithafendir. )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    Aydınlananlar çıksın sayfa kasıyor
    ne varmış bide biz bakalım.

  • 2 araçla aynı yokuşu çıkın bakalım zaten dizelin güç farkını anlayacaksınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByZeR0

    gelsin bi dizelde rampada geçsin benim bücür motorluyu Mersin'de olanlar ciddiyim irtibata geçin hiç değilse bi video çeker foruma örnek oluruz

    ( Yukardaki mesaja verilecek cevaplar makul motor ölçütlü araçlı kullanıcılara ithafendir. )


    aracınız imzanızdaki araç ise konuyu anlamadınız herhalde.

    konu dizel ve atmosferik benzinli arasında. turbolu benzinli değil.

    ayrıca biraz iddalı olmuş cümleniz. şimdi gelir bir tane 1.6 dci 130 hp 320 tork araç zor durumda kalırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iwishh -- 5 Ocak 2014; 12:00:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgzgn

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: mgzgn

    İzmir de balçovadan otobana girdik gaziemire doğru Accent era dizel ve imzamdaki araç ile. Ne yaparsam yapayım 120yi geçemedim Era rahat 140-150 rahat vardı aynı yolda. Yaklaşık 4km lik bir rampa. Direk rampaya yüklenice dizel er türlü avantajlı

    Bahsettiginiz rampa ile ilgili önceki sayfalarda mesajım mevcut. Okumanızı tavsiye ederim.

    O rampa deyim yerindeyse benim test parkurum.

    Keçi gibi giden Accent Era dizel 155-157 gibi bir hızı geçmiyor. (Uç kişi). Sizin arac neydi? Mobilden gözükmüyor..


    2008 Mitsubishi Colt 1.3 AMT 95HP araç bu.
    Aynı noktada defalarca denedik sonuç aynı. Fakat biz Balçova dan giriyoruz otoyola Narlıdere tarafından belli bir hıza erişip aynı rampada denemedim nasıl olur bilmiyorum.

    Benim testlerde ben hızı alıp gelmiyorum. Basmaya başladığım yer Balçova icinden otobana son çıkışın olduğu yerin ilerisi. Yani yokuşun başlangıç yeri. Oraya kadar 95-100 gibi geliyorum, yokuş başlangıcında başlıyorum basmaya. Sonuclar;

    Alfa 147 : 178 km/h (3kisi)
    Focus 115 tdci: 160-165 arası (3 kişi)
    Accent Era 110 crdi: 155-160 arası (3kisi)




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.