Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence işin özeti, yokuşlarda motorun cinsinden çok verdiği tork önemlidir. Bu kadar basit..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    atmosferik dizelle atmosferik benzinliyi rampada kapistirin farkı anlarsınız tam tersi turbo dizelle turbo benzinliyi kapistirinca da aynı fark ortaya çıkar. Yani olay benzin ya da dizel değil olay turboda bitiyor. Ama benzinli araba kullanmak her zaman daha zevkli hele bir de turboluysa tadından yenmiyor.

    aynen mevzu bu, arkadaş hiç okumadan direk konu açmış. Efsane felan değil. dizel turbo ile devir çeviremez ama torku ile yokuşta hız kaybetmez.
    şöyle bir örnek vereyim. otobüsler boşda olsa doluda olsa aynı hızlanırlar. torklarının fazlalığı daha iyi hızlanma sağlamaz ama yüklüyken bile aynı hızlanabilmesini sağlar.

    Ulan ne adamsınız fizik kuralları yerle bir oldu sayenizde..Corolla'nın gizli beygirlerinden sonra otobüslerin gizlenen torkları çıktı meydana şimdi de hadi buradan yak

    Hocam Travego için konuşayım, boş ağırlığı 14 ton oluyorsa dolu ağırlığı 18 ton oluyor mesela.
    Ama otobüs 14 ton iken de 18 ton iken de hemen hemen aynı hızlanmayı temin edebiliyor, rampalarda aynı viteste gidebiliyor.
    Fazla tork işe yaramaz değil, rampa yukarı en çok o işe yarar ama, o torku yere iletirken şanzımadan hıza çevirmiyor muyuz?

    Mesela benzinli araba 3000 devirde 40 km yaparken dizel araba 1500 devirde yapıyor 40 km yi. Yani fazla tork şanzımanda hıza çevriliyor. Atıyorum 300 NM Torklu bir dizel ile 150 torklu bir benzinli araba aynı Bg gücünü üreten aynı ağırlıkta olursa, ve şanzımanları da birbirinin yarısı olursa (Dizel 1500 devirde benzinli 3000 devirde aynı hızı yaparsa) bu iki araç her koşulda kafa kafaya giderler.

    Anladığım bu.

    Alet sarmadıkça fazla tork daha iyi hızlanma sağlar.Doğruya doğru, bunun içine aktarma da girer şanzıman oranı da girer, lastik çapı da girer o da bu da girer ama adam gelmiş buraya, lüzumsuz lüzumsuz yorum yapıyor.Boş da olsa dolu da olsa aynı hızlanırmış


    Son zamanlarda şu saçma sapan adamlar yüzünden yazasım gelmiyor vallahi.Bıktım artık, faydalı değişik konu açan adam yok.Adama a diyorsun tutup b yi getiriyor vesaire vesaire...




  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    Hocam işte işin sırrı o "anlık yakıt tüketimi"
    Günlük kullanımda dizel rampada daha kullanışlı tartışmasız.
    95 hp 1000 kg punto benzinliyle rampalar çileydi , hele 4 kişi uzun yola gittik canımdan bezdirdi beni.
    Öncesinde 110 hp dizel focusla 5 kişi uzun yol yapmıştık , yolda rampaya mı geldik diye bi kez bile düşündürmemişti.
    Uzun yolda dizel+CC candır
    Sizin 2.0 benzinli muhtemelen dizeli çok aratmıyordur , benim de ilerde 2.0 accord veya crv hayalim devam ediyor...
  • Efsane değil gerçekleri örnekle açıklayım Örneğin Fiat Punto'daki 1.4 (77 Hp 115 Nm Tork Benzinli) ve 1.3 Multijet (75 Hp 190 Nm Tork Dizel) motorları kıyaslıcam..

    1.4 motor 3250 devirden sonra 115 nm tork veriyor ve 6000 devire kadar devam edebiyor..
    1.3 motor ise 1750 devirden sonra 190 nm tork veriyor ve 4000 devire kadar devam ediyor..

    Dizel motor düşük devirde gelen daha yüksek torkla bayırda kendini daha iyi topluyor. Benzinli ise daha yüksek devir çevirebildiği için düzde daha iyi. Kısaca olay bu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Cevizlidere Caddesi Yokuşu'nda 1.4 dizelle(70BHP) çok arabayı arkamda bırakmışımdır. C180'de dahil. İsteyenle buluşup deneyebiliriz.

    Bu arada; "Mağrur olma dizel, senden torklu elektrikli var."

    ziyaaaa

    Bu sorunun cevabını atmosferik motorla çok verdim. Benzinli devir çevirmekten hoslanmıyodur. Yoksa öyle çok focusun aklını almıstım civicle. Geçiniz

    Ziyalık bir durum yok deneyebiliriz diye yazdım zaten. Ben de merak ediyorum çünkü vites düşürmeden hangi benzinli yetişebilecek.





  • Yokuşun son metreleri,dizel soldan yardırdı geliyor.Benzin karşı koymaya çalışıyor.İki araçta aynı anda bitiş çizgisinden geçiyor.Kazananı yarış hakemleri belirleyecek
  • Forumda 100lerce kez bahsedilen bir mevzu bu. Hala ilgi olduğuna göre öğrenecek çok şeyimiz var demektir.

    Dizel alanların önemli bir kısmı sürat yapmak için almıyor. Ekonomi yapmak için alıyor. Hatta 65 beygire kadar düşüyor bu tip dizeller. Herkesin derdi düşük devirlerde birim yakıttan daha fazla verim almak. Benzinlinin düşük sayılacak 3000 devirlere dayandığı meyillerde bile 2000 devirle tekerlere daha çok aktardığı birşey var ki insanlar tercih ediyorlar.

    Turbo benzinliler iyice yaygınlaşınca anlaşıldı ki turbonun da önemli bir katkısı var.

    Ne yazık ki dizel kadar olmasa da turbo benzinliler de ucuza satılmıyor, vatandaş da dizele hala mahkum. Küçük hacim turbo benzinliler ecoboost, tce vs yeni yeni giriyor piyasaya. Onların fiyatları düştükçe şehirli araçlar için iyi bir alternatif olacağı kesin.
  • o dediğin yazıyı muhtemelen ben yazdım evet fiat albea 1.3 multijet ile epey uzun bir zaman oldu tam hatırlamıyorum benzinli dobloydu galiba uzun rampalı bir yolda sidik yarıştırıyor bizle 2-3 ay önce 140'ı gördük doblo yetişemedi ama adamda inat öyle ki 3 kere bi o geçti bi biz tabii rampada geçemedi bizi düz yolda yol verdik pek takmadık adamı basmadığımız halde böyle bassak 160-170'i bile görecektik canavar gibi araç albea deyip geçmeyin :)
  • Bu konu bana çok ferah geldi
  • Yüksek hacimli bir benzinli rampada dizele boyun eğmez.

    En zevklisi turbo benzinli.Düşük devirlerde turbonun sağladığı tork yüksek devirlerde maksimum hp boşluksuz hem devir çevir hem aksın gitsin.Yakıtıda içiyor tabi bu arada
  • ikiside rampa başında kalkarlarsa dizel avantajlıdır, yok eğer rampaya ikiside devrini almış giriyorsa benzinli dizelin eline verir....
  • arkadaşlar boş konuşmayalım bilip bilmeden denemeden. En son ankara istanbul arasındaki yokuşta bir adet 2008 model 330 tokatladım 1.4 hdi peugeot 307'm ile. Düz yolda 17 saniyede 0-100 yapıyorum yokuş çıkarken bu torqun devreye girmesiyle artıyor ve en geç 10 saniyede hızlanıyorum. Benzinli arabaların hepsi çöp hiç gerek yok bu yüzden formula bir yarış arabalarında dizel kullanılıyor hem daha dayanıklı hem de daha güçlü olduğu için benzinli araba çok yakmaktan başka bi rişe yaramaz boing 2016 dan itibaren tüm uçaklarında dizel kullanacağını açıkladı bu sayede uçak biletleri ucuzlayacak ve uçaklar daha hızlı gideceğimiz yere götürecek bizi. bilip bilmeden konuşmayalım. bkz.ironi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acg92

    arkadaşlar boş konuşmayalım bilip bilmeden denemeden. En son ankara istanbul arasındaki yokuşta bir adet 2008 model 330 tokatladım 1.4 hdi peugeot 307'm ile. Düz yolda 17 saniyede 0-100 yapıyorum yokuş çıkarken bu torqun devreye girmesiyle artıyor ve en geç 10 saniyede hızlanıyorum. Benzinli arabaların hepsi çöp hiç gerek yok bu yüzden formula bir yarış arabalarında dizel kullanılıyor hem daha dayanıklı hem de daha güçlü olduğu için benzinli araba çok yakmaktan başka bi rişe yaramaz boing 2016 dan itibaren tüm uçaklarında dizel kullanacağını açıkladı bu sayede uçak biletleri ucuzlayacak ve uçaklar daha hızlı gideceğimiz yere götürecek bizi. bilip bilmeden konuşmayalım. bkz.ironi

    kimse keyfinden dizel araba almıyor
    aradaki farkı vereceksen yarın gidip gtyi alıyorum




  • acg92 A kullanıcısına yanıt
    Uçak kalkışta daha mı hızlı kalkıyormuş hocam mantıken yokuş yukarı oluyor ?
  • Araçların performans vitesi 4. vitestir. Benzinli aracı dizel araç ile karşılaştırırken turbo'yu atlamayın. Turbo yokuş yukarı daha iyi bir itiş sağlayacağı için rampada araç zorlanmadan çıkabilir.


    NOT: c180'i sollamanız birşeyi değiştirmez. Sizinle yarışmıyordur. Kendinizi tatmin etmeyin boşuna
  • dizel ile atmosferik benzinli arasındaki olayı şu tarihi kamyoncu sözü açıklıyor.

    dizel ne diyor:

    " DÜZ YOLDA GEÇME BENİ YOKUŞTA REZİL EDERİM SENİ "
  • dizelin keyfi baska benzinin baska arkadaslar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jamie Hyneman -- 5 Ocak 2014; 1:55:16 >
  • Bu meselenin biraz da fizik kismindan bahsedelim:
    Arabanin gucu = F(kuvvet) x V(maksimum hiz). Ufak bir duzenleme ile:
    M(kutle) x g(yercekimi ivmesi) x v (arabanin hizi) x rampanin egim acisinin sinusu = arabanin gucu. Yani ornegin 1400 kg'lik ve 105 hp'lik bir arac 10 derecelik bir yokusu en fazla 118.3 kmh hizla cikabilir. Bu noktaya kadar her sey tamam, ama torktan hic bahsetmedik.
    Tork = kuvvet * yaricap'a esittir. Aracimizin lastikleri ornegin 205*65*r16 olsun. Bu durumda lastik yaricapi 26.82 cm olur. (=0.2682 metre). Yine ayni 10 derecelik yokus ve 1400 kglik, 105 hp 250 N.m torklu arac olsun. Arac sabit dururken araci yokus asagi ceken kuvvet 2384 newton'dur. On dingile uygulanan TORK ise 2384* 0.2682 = 639.4 N.m'dir. Bu torku standart bir aile otomobili saglayamaz. Fakat bu arac sabit konumdayken ivme kazanarak bu yokusu tirmanabiliyor. Nasil oluyor peki?
    Aracin motorunun on dingile uyguladigi torlu hesaplayalim:
    Tork = guc * yaricap / hiz'dir. 105 hp = 78298.5 watt. 78298*0.2682/x = 250 denklemindeki x bize maksimum hizi verecektir. X buradan 302 kmh hiza denk cikar.
    Peki hata mi yaptik?
    Hayir.
    Bu sonuc demek oluyor ki, arac 10 derecelik yokusta 302 kmh hizi gecmedigi surece, aracin sagladigi torkun hicbir onemi yoktur.

    Tabii ki bu sadece kaba bir hesaptir, surtunme, diger hareketli parcalarin hareketleri vs. dikkate alinmamistir. Fakat isabet oraninin yuzde (surtunme katsayisi)*100 oldugunu soyleyebilirim. (lastik-asfalt arasi katsayi kuru yolda 0.7 ise, isabet oranim %70'tir) .
    İyi aksamlar.




  • Forumda herkes mühendis, herkes otomobil uzmanı.
  • Boş bir konu.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.