Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.249
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cassablanca

    quote:

    Orijinalden alıntı: insideman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cassablanca

    İzmitteki Akçakoca yokuşunu herkes bilir. Eski arabamız golf iv ile (1.6 atmosferik) çıkması resmen zülumdü. 3. vitese atılmıyordu nerdeyse. Yeni arabamız Bravo (1.6 Multijet) araba tıkanmıyor bile. O yolu bilenler bilir Türkiyenin en dik rampalarından biridir. Benzer güçteki Benzinli arabaların o tarz yokuşlarda dizelle baş etmesinin imkanı yoktur. İsterse 7000 devirde girsin yokuşa

    Bu kadar mı alakasız örnek olur.

    Golf 102 hp bravo 120hp artı olarak turbosu var.

    Dizelciler turbosuz eski pancar dizelle çıksınlar bakalım o yokuşları.

    Ondan sonra gelip bburada ahkam kesin.

    Ben kullandığım 2 aracı örnek verdim ahkam kesmekle alakası yok.

    125 hp olan honda civic ile denenirse yine aynı sonucun olacağı aşikar. Başlıkta da bu tartışılıyor zaten. Eski tip dizelle neden kıyaslayalım

    Ahkam lafını genele yazdım.

    Örneğiniz yanlış 125 hp civicle durum tam tersi oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acg92

    arkadaşlar boş konuşmayalım bilip bilmeden denemeden. En son ankara istanbul arasındaki yokuşta bir adet 2008 model 330 tokatladım 1.4 hdi peugeot 307'm ile. Düz yolda 17 saniyede 0-100 yapıyorum yokuş çıkarken bu torqun devreye girmesiyle artıyor ve en geç 10 saniyede hızlanıyorum. Benzinli arabaların hepsi çöp hiç gerek yok bu yüzden formula bir yarış arabalarında dizel kullanılıyor hem daha dayanıklı hem de daha güçlü olduğu için benzinli araba çok yakmaktan başka bi rişe yaramaz boing 2016 dan itibaren tüm uçaklarında dizel kullanacağını açıkladı bu sayede uçak biletleri ucuzlayacak ve uçaklar daha hızlı gideceğimiz yere götürecek bizi. bilip bilmeden konuşmayalım. bkz.ironi

    Bilip bilmeden konuşan kim acaba ya Adam formula 1 motorlarını da dizel yaptı helal olsun Düz yolda 0-100 17 saniye ama ne hikmetse rampada 10 saniye oluyo hızlanma öyle mi? Arkadan biri ittiriyor sizin arabayı herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: mgzgn

    quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: mgzgn

    İzmir de balçovadan otobana girdik gaziemire doğru Accent era dizel ve imzamdaki araç ile. Ne yaparsam yapayım 120yi geçemedim Era rahat 140-150 rahat vardı aynı yolda. Yaklaşık 4km lik bir rampa. Direk rampaya yüklenice dizel er türlü avantajlı

    Bahsettiginiz rampa ile ilgili önceki sayfalarda mesajım mevcut. Okumanızı tavsiye ederim.

    O rampa deyim yerindeyse benim test parkurum.

    Keçi gibi giden Accent Era dizel 155-157 gibi bir hızı geçmiyor. (Uç kişi). Sizin arac neydi? Mobilden gözükmüyor..


    2008 Mitsubishi Colt 1.3 AMT 95HP araç bu.
    Aynı noktada defalarca denedik sonuç aynı. Fakat biz Balçova dan giriyoruz otoyola Narlıdere tarafından belli bir hıza erişip aynı rampada denemedim nasıl olur bilmiyorum.

    Benim testlerde ben hızı alıp gelmiyorum. Basmaya başladığım yer Balçova icinden otobana son çıkışın olduğu yerin ilerisi. Yani yokuşun başlangıç yeri. Oraya kadar 95-100 gibi geliyorum, yokuş başlangıcında başlıyorum basmaya. Sonuclar;

    Alfa 147 : 178 km/h (3kisi)
    Focus 115 tdci: 160-165 arası (3 kişi)
    Accent Era 110 crdi: 155-160 arası (3kisi)

    Alfa ların seri olduğunu duymuştum ama dediğiniz yerden o rampada bahsettiğiniz hıza çıkıyorsa Alfa 147 gayet iyiymiş...




  • Lütfen bu konuyu okuyalım ve beygir tork olayını öğrenelim artık.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=38360434&p=1
  • f1 araçlarına dizel demiş ya undefined

    Ayrıca hocam çok güldüm yokuşta arkadan ittiriyorlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kefalci -- 5 Ocak 2014; 14:24:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Cevizlidere Caddesi Yokuşu'nda 1.4 dizelle(70BHP) çok arabayı arkamda bırakmışımdır. C180'de dahil. İsteyenle buluşup deneyebiliriz.

    Bu arada; "Mağrur olma dizel, senden torklu elektrikli var."

    100. yıldayım.
    Akşama C180 getiriyorum deneyelim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: acg92

    quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Efsane değil gerçekleri örnekle açıklayım Örneğin Fiat Punto'daki 1.4 (77 Hp 115 Nm Tork Benzinli) ve 1.3 Multijet (75 Hp 190 Nm Tork Dizel) motorları kıyaslıcam..

    1.4 motor 3250 devirden sonra 115 nm tork veriyor ve 6000 devire kadar devam edebiyor..
    1.3 motor ise 1750 devirden sonra 190 nm tork veriyor ve 4000 devire kadar devam ediyor..

    Dizel motor düşük devirde gelen daha yüksek torkla bayırda kendini daha iyi topluyor. Benzinli ise daha yüksek devir çevirebildiği için düzde daha iyi. Kısaca olay bu..


    Şimdi siz düzde bu torkun etkisi yok mu diyorsunuz?

    Var ama benzinli araba daha yüksek devir çevirebildiği için mevcut olan torku daha uzun süre verebiliyor...

    Benzinli motor yüksek devir çeviremiyor mu yani yokuşta?




  • 132 bg lik 1.6 corollanin 130 bg lik 1.6 dci yi hic bir yerde yakalama veya geçme şansı yok.

    Iki motor benzer gücü veriyor ama guc - devir bandı cok farklı. Ozellikle de rampa da turbo kullanan motor kesinlikle plaka okutur atmosferik olana. Ama dikkat kıyas aynı guc ve benzer araçlarda.

    Mesala aynı 132 bg lik atmosferik 105 bg lik tdı ile oyun oynuyor. Torq a takılmayın arkadaslar. Torq tek basına hic bir sey ifade etmez tek basına. Ayrıca sanziman oranları da hızlanmalarda büyük etken.

    Basit bir ornek verelim.

    Tdı dsg aracım 2200 d/d da 7. Viteste 120 km/s hızla rampayı çıkarken şimdiki atmosferik Corolla aynı rampayı aynı hızla gitmek icin 3500 d/d çeviriyor.

    Olayın asli su aslında. Diyelim ki o rampayı o hızla çıkmak icin 75 bg güce ihtiyac var. Turbo dizel arac 2000-2300 d/d arasında devir çevirir o gücü üretir. Benzinli atmosferik ise 3500-4000 d/d de o gücü üretir. Turbo benzinli tsı olsa o da 2500-3000 d/d civarında o gücü üretirdi. Turbo demek daha erken gelen guc demek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.

    Kismen dogrudur bu soylenen.Devirler dusukken yuksek torku olan arac daha rahat ivmelenir.Yuksek devirde yakita acimadan kamciyi vuran bir atmosferik benzinli dizeli rampada gecer.




  • ultiMance kullanıcısına yanıt
    Formula 1 arabaları dizel miş çok güldüm buna :) :) bio-dizel hatta :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acg92

    quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: acg92

    quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    Efsane değil gerçekleri örnekle açıklayım Örneğin Fiat Punto'daki 1.4 (77 Hp 115 Nm Tork Benzinli) ve 1.3 Multijet (75 Hp 190 Nm Tork Dizel) motorları kıyaslıcam..

    1.4 motor 3250 devirden sonra 115 nm tork veriyor ve 6000 devire kadar devam edebiyor..
    1.3 motor ise 1750 devirden sonra 190 nm tork veriyor ve 4000 devire kadar devam ediyor..

    Dizel motor düşük devirde gelen daha yüksek torkla bayırda kendini daha iyi topluyor. Benzinli ise daha yüksek devir çevirebildiği için düzde daha iyi. Kısaca olay bu..


    Şimdi siz düzde bu torkun etkisi yok mu diyorsunuz?

    Var ama benzinli araba daha yüksek devir çevirebildiği için mevcut olan torku daha uzun süre verebiliyor...

    Benzinli motor yüksek devir çeviremiyor mu yani yokuşta?

    Çevirebiliyor ama çoğu atmosferik 3500 devirden sonra en yüksek torkunu vermeye başlıyor dizelse 1750 devirde başlıyor. Eğer aynı bayıra aynı torkta dize lve benzinli girerse ve benzinli maks torkunu verdiği devirlerde ise işler değişir




  • Forumdan bir süre daha uzak kalarak yazmaman en doğrusu sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    Birisi de dememişki beygir nedir tork nedir diye.
    Hızlı gitmek istiyosan Beygirin çok olsun, rampayı düşük devirle çıkmak istiyosan torkun çok olsun. Beygirin çok olmasının rampa çıkmakla ilgisi yok. Sonuçta tork düşük olduğu sürece motorun yapabileceği iş düşecektir.
    Beygiri çok olan araba daha çok iş yapacağından daha fazla mesafe kat edebilir. Torku yüksek olan araba da minimum devirle hızını korumuş olur.
    Bu kadar basit.

    Bunu Anlamıyorlar, anlayamıyorlar. Konu sahibine izah etmek bile yersiz. Baksanıza hala mesaj sayısından bahis ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: mutluakbulut

    atmosferik dizelle atmosferik benzinliyi rampada kapistirin farkı anlarsınız tam tersi turbo dizelle turbo benzinliyi kapistirinca da aynı fark ortaya çıkar. Yani olay benzin ya da dizel değil olay turboda bitiyor. Ama benzinli araba kullanmak her zaman daha zevkli hele bir de turboluysa tadından yenmiyor.

    aynen mevzu bu, arkadaş hiç okumadan direk konu açmış. Efsane felan değil. dizel turbo ile devir çeviremez ama torku ile yokuşta hız kaybetmez.
    şöyle bir örnek vereyim. otobüsler boşda olsa doluda olsa aynı hızlanırlar. torklarının fazlalığı daha iyi hızlanma sağlamaz ama yüklüyken bile aynı hızlanabilmesini sağlar.

    Öncelikle fizik kurallarından haberiniz yok sanırım. Otobüsler boş da olsa dolu da olsa aynı hızlanamazlar öyle bişeyin olması için sürtünmenin sıfır olması gerekir ki bu pek mümkün değil. Sizin söyleminize bakılırsa tırların da yüklü ya da yüksüz aynı hızlanması gerekirdi. Bir tıra atın 30 ton yük aynı mı hızlanır ? Tırlar 2000 NM torka sahip en az. Yük ne kadar çok artırılırsa sürtünme de o kadar çok artar. Aynı hızlanamazlar öyle bir fizik yok malaesef

    Torku fazla olan daha iyi yük taşır. Ypkuşda bir tür yükdür. Fizik kuralları 0-1 den ibaret değil. Arada sonsuz değerler var




  • Bide olayı şöyle düşün neden tır,kamyonlarda tork yüksek veya yüksek olması önemli ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desolte -- 5 Ocak 2014; 15:37:00 >
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    Fazla yük taşımasından bahsetmiyorum ben. Siz yüklü yüksüz aynı hızlanır demişsiniz o nasıl oluyo izah eder misiniz? Yük arttıkça sürtünme kuvveti artar fizikte bu böyledir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Praetor

    Vaktinde Pozantı'dan gelirken bir 4.0tdi ile kayar gibi gitmiştik o yolda intercity'nin duruşmasından gelirken...

  • F=ma Ilkesine ters oguzcum senin dediğin. Yani sen aracın üstüne yük atarsan ivme düşer. Ivme düşerse hızlanma düşer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsirvan -- 5 Ocak 2014; 15:54:52 >
  • asbengu A kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım yukarıda birçok kişi nedenleriyle meselenin dizel benzinliden ziyade turboyla alakası olduğunu yazmış, siz hala rampada dizeli ancak daha güçlü dizel yer diyorsunuz Aynı iddianızı 3.20 ed ye karşı da yineleyebilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: britony

    Birisi de dememişki beygir nedir tork nedir diye.
    Hızlı gitmek istiyosan Beygirin çok olsun, rampayı düşük devirle çıkmak istiyosan torkun çok olsun. Beygirin çok olmasının rampa çıkmakla ilgisi yok. Sonuçta tork düşük olduğu sürece motorun yapabileceği iş düşecektir.
    Beygiri çok olan araba daha çok iş yapacağından daha fazla mesafe kat edebilir. Torku yüksek olan araba da minimum devirle hızını korumuş olur.
    Bu kadar basit.

    Bunu Anlamıyorlar, anlayamıyorlar. Konu sahibine izah etmek bile yersiz. Baksanıza hala mesaj sayısından bahis ediyor.

    Rampayı düşük devirle çıkmak zorunda mıyız Oğuzcum?

    "Rampada minimum devirle hızımızı korumak" turbo destekli veya çook büyük hacimli araçlar için geçerlidir sadece.

    Atmosferik araçları turbo araçlar gibi kullanırsak tabii ki performans alınmaz ve rampalarda turbo araçların plakasını okunur, tozu yenir.

    Bunun "anlamamak, anlayamamakla" alakası nedir şimdi?




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.