Şimdi Ara

Rampada dizel benzinliyi geçer efsanesi (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
504
Cevap
6
Favori
15.250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    neticede 4000rpmde 250nm veren bir benzinli otomobil ile 1800rpmde 250nm veren dizel bir araç aynı güce sahiptir..
    buradaki tek fark dizelin devir farkından dolayı yaptıgı ekonomidir...

    Hayır, verdiğiniz örnekteki motorlar o şartlar altında aynı güce sahip değildir.

    Güç, tork ve devir sayısının bir fonksiyonu olduğu için 4000 devirde 250 nm tork üreten motor, 1800 devirde 250 nm tork üreten motordan daha fazla güç üretir, devir sayısının fazlalığından ötürü.

    4000 devirde 250 nm tork veren motorun ürettiği gücü diğer motorun 1800 devirde yakalayabilmesi için o devirde 250 nm'den çok daha fazla tork üretebiliyor olması gerekir ki aradaki devir sayısı farkını kapatıp daha az çevrimle aynı gücü üretebilsin.


    Atıyorum 4000 devirde 130 nm torku olan motor ile 1800 devirde 300 nm torku olan motor aynı gücü üretebilirler. Eğer gücü eşitleyeceksek değişkenlerden birini azaltıyorsak diğerini arttırmamız gerekli. Vites kutusu da bunun için var zaten, dişliler düşük devir/yüksek tork/düşük hız ya da yüksek devir/düşük tork/yüksek hız; bu aradaki geçişleri sağlar. Bu nedenle tek başına motor torku pek bir şey ifade etmez.

    Benzinlide torka ihtiyacınız varsa vites küçültürsünüz, motor torkunuz düşük olsa bile vites kutusundaki devir dönüşümü ile tekerlere aktardığınız torku yükseltir, motor torku yüksek olan dizelden 2 vites aşağıda gidersiniz belki ama kafa kafaya gidebilirsiniz. Dizel düşük devir/yüksek tork ile giderken benzinli de yüksek devir/düşük tork ile aynı güce ulaşır.

    hocam aklımdakileri fazlsıyla yazmışsınız elinize sağlık..

    bende detaytlı yazmak isterdim ama acilen cıkmam gerekti kısa yazdım..o da yanlış anlaşıldı sanırım

    bahsettiğim konu benzinli araba dizel araba denklemyidi..1,6 atmosferik megane ve 1,5dci megane gibi...araçlar farklı motor ve şanzıman oranlarına sahipler ama yaklaşık olarak aynı değerlere sahipler.....son paragrafta anlattıgım gibi...ikiside 250nm üreceği devirler aralıgı farklıdır..

    kısaca özetlemek istersem...iş şanzımanda biter..üretici aracı hızlı veya güçlü olması gerektiğini belirleyerek buna göre şanzıman yapısını ve oranlarını belirler...

    buda en önemli faktördür...

    forumda biryerlerde okumuştum.."0-100km de şanzıman konuşur,motorun ne mal olduğu 100den sonra belli olur"

    edir:ama şöyle bir gerçek var..atmosferik benzinli araçlarda fazla devir çevirirken aracın kaybettiği güç ve yakılmayan benzin dolayısıyla güç kaybı dizel araca göre daha fazladır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 7 Ocak 2014; 8:52:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.

    Civic yokuşta 4. vites 6500rpm'te gidebilecek mi? Yokuşta neden vites düşürülür? Ekonomi yapmak için mi, yoksa o viteste çekmediği için mi?

    5. vites ekonomi vitesidir. Civiğin o devri çevirip çevirmediğini öğrenmek için bir gün kiralayacaksın :) ben 2 sene kullandım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.

    Civic yokuşta 4. vites 6500rpm'te gidebilecek mi? Yokuşta neden vites düşürülür? Ekonomi yapmak için mi, yoksa o viteste çekmediği için mi?

    Limitörü iptal edersen 9000 ile bile gider :D 6500 hic bir sey civic icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ultiMance kullanıcısına yanıt
    lütfen yahu... 1.6 atmosferik bir motor 150 nm.
    6500 ü nasıl rahat çevirir.? millet boşuna 3.0 4.0 motor alıyor zaten. ABd de 1.8 den bozma 1.6 motor bile yok! Bırakın şu motoru övmeyi artık...
    mercedes bile 2.0 motordan 360hp çıkardı. (Önce sağlamlık diyen yılların firması)

    hondanın yeni çıkaracağı motorlara bakalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 7 Ocak 2014; 11:22:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    lütfen yahu... 1.6 atmosferik bir motor 150 nm.
    6500 ü nasıl rahat çevirir.? millet boşuna 3.0 4.0 motor alıyor zaten. ABd de 1.8 den bozma 1.6 motor bile yok! Bırakın şu motoru övmeyi artık...
    mercedes bile 2.0 motordan 360hp çıkardı. (Önce sağlamlık diyen yılların firması)

    hondanın yeni çıkaracağı motorlara bakalım...

    Arkadasim vtec den de haberin yok sanirim motor hakkinda bilgin sifir gibi. Atmosferik motorlar devir cevirebilmeleri ile unludur senin o 6500 ceviremez dedigin 1.6 motor 8000-9000 devir ceviriyor ac bak youtube da bir suru videosu var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    lütfen yahu... 1.6 atmosferik bir motor 150 nm.
    6500 ü nasıl rahat çevirir.? millet boşuna 3.0 4.0 motor alıyor zaten. ABd de 1.8 den bozma 1.6 motor bile yok! Bırakın şu motoru övmeyi artık...
    mercedes bile 2.0 motordan 360hp çıkardı. (Önce sağlamlık diyen yılların firması)

    hondanın yeni çıkaracağı motorlara bakalım...

    Mercedesin hangi 2.0 motorundan bahsediyosun 360 beygir olan ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.8 Connect ile 4.vites 110la rampa çıktığımı bilirim ama hiç benzinliyle 4.viteste çıktığımı hatırlamam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.

    Civic yokuşta 4. vites 6500rpm'te gidebilecek mi? Yokuşta neden vites düşürülür? Ekonomi yapmak için mi, yoksa o viteste çekmediği için mi?

    Limitörü iptal edersen 9000 ile bile gider :D 6500 hic bir sey civic icin

    Deviri arttırmak aslında birşey ifade etmiyor ama. Tam tersine negatif etkisi olur. Tork eğrisi grafiklerine bakarsan tepe noktasından sonra ani bir azalma olur.

    Evet tork degeri duser ama azalan torkun getirdigi cekis azalmasini yuksek devirle kapatirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Catalcalii

    1.8 Connect ile 4.vites 110la rampa çıktığımı bilirim ama hiç benzinliyle 4.viteste çıktığımı hatırlamam

    kullandığınız benzinli araç 1.2 doblo muydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    lütfen yahu... 1.6 atmosferik bir motor 150 nm.
    6500 ü nasıl rahat çevirir.? millet boşuna 3.0 4.0 motor alıyor zaten. ABd de 1.8 den bozma 1.6 motor bile yok! Bırakın şu motoru övmeyi artık...
    mercedes bile 2.0 motordan 360hp çıkardı. (Önce sağlamlık diyen yılların firması)

    hondanın yeni çıkaracağı motorlara bakalım...

    Mercedesin hangi 2.0 motorundan bahsediyosun 360 beygir olan ?

    google yaz hemen çıkar.
    a45 amg
    cla45 amg

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş herkes bişey söylemiş , turbo Motor benzinli yada dizel olsun rampada tork değerinden dolayı daha rahat çıkar ..ama bu benzinli den daha performanslı olduğunu göstermez , 75 beygirlik turbodizel 125 hp lik benzinliyi rampada bile geçemez sadece daha raat gittiğini düşünür daha yüksek viteste gittiginden.....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ultiMance kullanıcısına yanıt
    devir çeviremez mi dedim? senin rahat çevirir demene itiraz ettim. Ne motor bilgisiymiş herkez prof.
    araç sürüyoruz araç. bir sürü atmosferik 1.6 sürdüm. civic de dahil 6500 devire rahat çıkanı göremedim. çok zorlanır ve bağırırlar... bu kadar basit...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    lütfen yahu... 1.6 atmosferik bir motor 150 nm.
    6500 ü nasıl rahat çevirir.? millet boşuna 3.0 4.0 motor alıyor zaten. ABd de 1.8 den bozma 1.6 motor bile yok! Bırakın şu motoru övmeyi artık...
    mercedes bile 2.0 motordan 360hp çıkardı. (Önce sağlamlık diyen yılların firması)

    hondanın yeni çıkaracağı motorlara bakalım...

    Mercedesin hangi 2.0 motorundan bahsediyosun 360 beygir olan ?

    google yaz hemen çıkar.
    a45 amg
    cla45 amg

    Bahsettiğin motor turbolu eee bi zahmet çıkarsın 360 beygir Turboyla istediğin gücü elde etmek basit iş motor ne kadar dayanıklı olur onu bilemezsin yalnız




  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    O zaman Civic falan kullanmamışın arkadaşım ya da o devire çıkmadın bu kadar basit... Civic 6500 devir rahat çevirir

    Alın altta eski kasa bir civic var rahat mı çeviriyor yoksa zorlanarak mı siz karar verin? Ayrıca yüksek devirde bağırmayan bir makine icat edilmedi henüz

    http://www.harbitv.com/8000-rpm-honda.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultiMance -- 7 Ocak 2014; 13:56:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance


    quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalnalga30

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    Rampada çok civic tokatladım dizelin torku fazla olduğu için atmosferik benzinliyi affetmiyor rampalarda.

    senın tokatladıgın civicçi muhtemelen benzınıne kıyamamıştır yahut otomatiğe denk gelmişsindir.

    Ekonomi yapmayan her manuel civic uzun rampada yanınızdan topkek yıyerek geçer.


    Ekonomi yapmayan benzınıne kıyan hiç bir atmosferikle rampada eşit şartlarda kapışamazsınız. 5. vites 4500 devire geldiğinizde tıkanırsınız. civic 4 vites 6500 de yanınızdan el sallar. İki aracıda kullandım.

    Civic yokuşta 4. vites 6500rpm'te gidebilecek mi? Yokuşta neden vites düşürülür? Ekonomi yapmak için mi, yoksa o viteste çekmediği için mi?

    Limitörü iptal edersen 9000 ile bile gider :D 6500 hic bir sey civic icin

    Deviri arttırmak aslında birşey ifade etmiyor ama. Tam tersine negatif etkisi olur. Tork eğrisi grafiklerine bakarsan tepe noktasından sonra ani bir azalma olur.

    Evet tork degeri duser ama azalan torkun getirdigi cekis azalmasini yuksek devirle kapatirsin

    Öyle olmuyor. Devir çevirme hızıdır, tork ise uygulanan kuvvettir. Tekerleklerde o kuvveti uygulayamazsan ivmeni arttıramaz ve çoğunlukla hızını da düşürmek zorunda kalırsın. Eğer anlattığın gibi aksini yapabiliyorsan fizik kurallarını yıkmış olursun, bu özelliğini araç kullanarak harcama.

    O zaman sizin deyiminizle formula 1 araçları rampa çıkamaz hızını düşürmek zorunda kalırdı formula 1 motorları 750-800 beygir gücündeyse maksimum torkları 300 nm civarındadır. Bu çekiş kaybını 19000 lere kadar çıkan devir sayılarıyla aşarlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    lütfen yahu... 1.6 atmosferik bir motor 150 nm.
    6500 ü nasıl rahat çevirir.? millet boşuna 3.0 4.0 motor alıyor zaten. ABd de 1.8 den bozma 1.6 motor bile yok! Bırakın şu motoru övmeyi artık...
    mercedes bile 2.0 motordan 360hp çıkardı. (Önce sağlamlık diyen yılların firması)

    hondanın yeni çıkaracağı motorlara bakalım...

    Alfa Romeo 147 1.6 120 hp 7000 devir çeviriyor. Öyle zorlanma fln yok. Gayet guzel bağırıyor.

    Alfa Romeo 155 2.5 v6 dtm 11.000 devir çeviriyor. 490 hp.

    Yapıldıktan sonra devir iyidir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iwishh İ kullanıcısına yanıt
    başlıkta atmosferik,tsi,fsi,gdi vs. diye birşey yazmıyor yoksa ben mi okuyamıyorum ?
    Parantez içinde yazdığım ekstrayıda es geçmişsiniz sanırım yoksa 1.6 dizelcileri rampada geçemeyeceğim gerçeğinde bende hem fikirim



  • Aracı beygir hareket ettirir, yukarıda 110 bg lik benzinli ve turbo dizel C4 lerin verileri mevcut.

    Beygir Gücü=Tork X Devir

    Turbo dizel araçlar düşük devirlerde yüksek torktan dolayı fazla beygir gücü üretir dolayısıyla turbo dizel olanın max beygir gücüne ulaşması daha kolay olur. Yokuş yukarı daha hızlı gitmek için gereken beygir gücünü turbo dizel motorlar daha düşük devirlerde verebilirken atmosferik motorlar veremez ve daha fazla hızlanamaz.

    Bence burada asıl önemli olan şanzıman, CVT gibi motor devrini max beygir gücünde tutarak hızlanan bir şanzıman olursa fark olmayabilir sonuçta ikisi de max beygir ile yokuşu çıkar değişen bir şey olmaz, ama diğer şanzımanlarda vites yükseldiğinde motor devri de düşer, beygir gücü de düşer ve yokuşta dizel benzinliyi geçer efsanesi CVT şanzımanlar hariç doğru kabul edilebilir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uguer1 -- 24 Kasım 2014; 12:23:25 >




  • konuyu açan arkadaşın ilk mesajını okursanız mesajın içerisindeki benzinli(atmosferik) ifadesinin kullandığını görürsünüz. zaten konuya yapılan yorumların tamamını okursanız çoğunlukla atmosferik benzinli ile turbo dizel motorların değerlendirildiğini görürsünüz.

    yorumlara bakarsanız zaten kimsenin benzer güçteki dizel motorun, turbolu benzinliyi gerçer iddası da yok.

    aracınızı motor hacmine göre değerlendirme yaparak iddiada bulunduysanız haklısınız, aracınız Polo 1.2 TDI yi geçer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Uzun zamandır forumda yazmıyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yokuş muhabbeti dönüyor. Artık "yuh be kardeşim" dedim ve dayanamayıp yazma ihtiyacı hissettim.

    Genel kanı şu yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) diğeri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERİ KALSA DAHİ YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" . Forumdakilerin %90 ı 110 hp lik bir dizel aracın 120 hp lik( benzer ağırlık,şanzıman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracı yokuş yukarı rahatlıkla geçebileceğini düşünüyor malesef. Benden duymuş olmayın ama öyle birşey yok arkadaşlar. Madem torku yüksek diye geçiyor yokuşta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen şey sadece rampadamı işe yarar veya aynı şekilde yokuş aşağı hiç mi önemi yok. Yanıldığımı düşünen arkadaşlar sağdan soldan duyduklarını bir kenara bırakıp trafiğe çıkıp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanlış biliyor olabiliyorlar bazen.
    quote:

    Orijinalden alynty: MitsubishiLancer

    Uzun zamandyr forumda yazmyyorum sadece uzaktan takip ediyorum. Her topicte bir dizel-yoku? muhabbeti dönüyor. Artyk "yuh be karde?im" dedim ve dayanamayyp yazma ihtiyacy hissettim.

    Genel kany ?u yönde. Benzer güçlere sahip biri benzinli(atmosferik) di?eri dizel araçtan dizel olan yüksek torku sayesinde buraya çok dikkat " DÜZ YOLDA GERY KALSA DAHY YOKU?TA BENZYNLYYY GEÇER" . Forumdakilerin %90 y 110 hp lik bir dizel aracyn 120 hp lik( benzer a?yrlyk,?anzyman, vs ... gibi özelliklere sahip) benzinli bir aracy yoku? yukary rahatlykla geçebilece?ini dü?ünüyor malesef. Benden duymu? olmayyn ama öyle bir?ey yok arkada?lar. Madem torku yüksek diye geçiyor yoku?ta düz yolda neden geçemiyor ? Yoksa tork denen ?ey sadece rampadamy i?e yarar veya ayny ?ekilde yoku? a?a?y hiç mi önemi yok. Yanyldy?ymy dü?ünen arkada?lar sa?dan soldan duyduklaryny bir kenara byrakyp trafi?e çykyp denesinler. Forumda ki abileriniz de yanly? biliyor olabiliyorlar bazen.

    Güzel karde?im dizel araçlarla atmosferiklerin vites oranlary ayny my? Çevirdikleri devir ayny my düz yolda dizeller avantajly olsun? Yoku?ta ne kadar tork o kadar avantaj. Bunu çeki?tirmenin manasy yok. Çeki?e fazladan yük binen her durumda dizel avantajlydyr. 150 torklu atmosferik yüksek devir kapasitesi, hyzly devirlenmeye uygun yapysy ve uzun vites oranlaryyla düz yolda dizeli hyz anlamynda kolaylykla geçer evet ama o dü?ük torklu aracyn motoru, dik yoku?ta yük halindeyken, öyle düz yoldaymy? gibi rahat devirlenemez, tykanyr. Motorun çevirme gücü az gelir. Vites küçültmek zorunda kalyr, küçük vitesin de belirli bir hyz limiti olur haliyle.

    Dizelde ise düz yoldaki rahatly?y neyse yoku?ta da ona yakyn derecede rahat devirlenmeye devam eder torkundan dolayy ve kolaylykla tyrmanyr. Sonuç olarak vites orany, gücü yeterliyse büyük ihtimalle atmosferi?i geçer ya da geçmez.Önemli olan bu de?il, dizelin olayy; atmosferi?in ba?yrarak sabit hyzda ya da dü?ük ivmeyle çykty?y yeri, onun tykanmadan, zorlanmadan ivmelenerek çykabilmesidir.




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.