Şimdi Ara

Rampada gaz yememe sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
28.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,
    Gecen yola ciktigimda yasadigim problemi anlatmak istiyorum.
    Arac 1.3dizel 75 bg Aveo Hb. Gecen uzun yolda 5. vitesle 90'la 2000devirde giderken CC acik bi sekilde giderken rampada motor titreme yapti. Klima acikti 1. derecede. Titremeden kastim gaz yememe sanirim. Vites dusurup devir yukselttim fakat problem devam etti yine gaz yemedi. Kenara cektim kapatip actim problem yoktu.

    Ayni sey 2 saat sonra yine oldu ama bu sefer klima kapaliydi. Yine rampadaydim yine vites dusurdum vs olmadi. Dedim herhalde rampayi cikamadi. Cok mumkun degil ama.

    En son dun yine yolda 90'la giderken 5. viteste arac sollamaya kalktim, gazi kokledim ama yine ayni problem oldu. Bu sefer rampa degil duz yoldu. Devir gostergesi cok az yukari asagi inip cikti. Dedim kesin gaz yemiyor herhalde titreme yapiyor cunku.

    Simdi benim dusundugum olasi sebep,
    genelde 20₺lik mazot aliyorum ve depoda lamba yandiktan ve cubuk kalmadigi zaman mazot aliyorum.
    Acaba surekli boyle yaptigimdan dolayi deponun dibindeki pislik enjeksiyonlara zarar vermis olabilir mi? Onun haricinde bir problem goremedim kendimde.
    İyi bayramlar herkese.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrFlackoJodye -- 5 Temmuz 2016; 11:45:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Rampada veya Yokuş Yukarı Gaz Yememe Sorunu

    Araçlarda, rampalarda veya yokuş yukarı çıkarken gaz yememe sorunu, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilen yaygın bir arızadır. Bu sorun, hem benzinli hem de dizel araçlarda görülebilir.

    Benzinli Araçlarda Gaz Yememe Sorunu

    Benzinli araçlarda gaz yememe sorununun olası nedenleri şunlardır:

    • Yakıt Sistemi Arızaları: Yakıt filtresi tıkanıklığı, yakıt pompası arızası veya yakıt enjektörlerinde sorun, yokuş yukarı çıkarken yeterli yakıt sağlanmasını engelleyebilir.
    • Hava Akış Sistemi Sorunları: Hava filtresinin kirli olması veya hava akış sensörünün arızalı olması, motora yeterli hava girişini engelleyebilir ve gaz yememe sorununa yol açabilir.
    • Ateşleme Sistemi Arızaları: Bujilerin aşınması veya ateşleme bobinlerinin arızalanması, aracın yokuş yukarı çıkarken düzgün ateşleme yapmasını engelleyebilir.

    Dizel Araçlarda Gaz Yememe Sorunu

    Dizel araçlarda gaz yememe sorununun olası nedenleri şunlardır:

    • Yakıt Enjektörü Arızaları: Yakıt enjektörlerinin tıkanıklığı veya arızası, motora yeterli yakıtın püskürtülmesini engelleyebilir.
    • Turboşarj Sorunları: Turboşarjın arızalanması, motora gerekli hava basıncını sağlayamayarak gaz yememe sorununa neden olabilir.
    • EGR Valfi Arızaları: EGR valfinin arızalanması, egzoz gazlarının motora geri dönmesine neden olarak güç kaybına ve gaz yememe sorununa yol açabilir.

    Bu sorun yaşandığında, aracın bakımı için güvenilir bir tamirciye başvurulması önerilir. Tamirci, sorunun temel nedenini tespit edecek ve uygun onarımları gerçekleştirecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • rampada motora yeterli yakıt gitmeyebilir depo en az çeyrek olmalı
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Uzun yolda depom fulldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam turbo da sinyal veriyor olabilir bi göster istersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel partikül filtresi olabilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rampaya gelmeden vites düşüreceksin ki araç devrini alsın rahat çıkabilsin. 2000 devirde 5. Viteste rampaya girersen tabi çıkmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    Dun aksam duz yolda da yapti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oto-danışman-expert kullanıcısına yanıt
    Hocam sebebi ne olabilir turbo ile ilgiliyse? Araci cok duzgun kullanirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hava akışmetre temizliği bir yapın. Buyuk ihtimal ondandir. Yakit yag hava filtresi ne zaman degisti en son.

    Anlattiginiz basit bir sorun gibi turbo enjektör falan arizasi değil anlattiginiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo km ilerledikçe bu tür arızalar verebilir çünki dakikada 100 bin devir dönebilen bir alete zaman içinde aşınma olabilir ama görmeden birsey söylenemez. ... tez zamanda servise bi gösterin aracinizi. ... veya bi turbocuya. ... belki başka bi arıza varsa bilmek gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    Turbo km ilerledikçe bu tür arızalar verebilir çünki dakikada 100 bin devir dönebilen bir alete zaman içinde aşınma olabilir ama görmeden birsey söylenemez. ... tez zamanda servise bi gösterin aracinizi. ... veya bi turbocuya. ... belki başka bi arıza varsa bilmek gerekir

    Hangi arabanın turbosu fizik kurallarını alt üst edip saniyede 1666 devir dönüyor??

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • AeonFlux2016 A kullanıcısına yanıt
    Turbo Nasıl Çalışır ?

    Eksoz manifolduna takılan Turbochargerlar , motordan gelen eksoz gazı sayesinde Turbinelerini döndürürler.Yani buraya kadar motor kendi gücünü kullanmaktadır.Salyangoza bir mil sayesinde bağlı olan türbinler, dönmeye başladığı andan itibaren silindire giden havayı gitmesi doğrultusunda zorlamaya başlar.

    Silindirlerden gelen eksoz gazı Türbin pervanesin bıçaklarına çarparak türbinin dönmesini sağlar.Turbine ne kadar fazla gaz gelirse o kadar hızlı döner.

    Milin diğer ucundaki pervane ise kompresor pervanesidir.Bu pervane eksoz gazının silindirlere iletilmesi yolunda basınç uygulamaktadırlar.
    Kompresor Pervane Bıçakları

    Bu pervaneler dakikada 150.000 kere dönmektedirler.Bilgisayarınızdaki hardiskin bile dosyalarınızı okumak için dakikada 7200 kere dönebildiğini düşünürsek bu dönüş hızı inanılmazdır.Burda turbonun yağsız kalması demek anında yanması anlamına gelmektedir.O yüzden pervenaleri tutan milin çok dikkatli şekilde konumlandırılması gerekir çünkü yanlış bir setup milin kendi oluşturucağı momentumdan kırılmasına yol açacaktır.Bu pervanelerin dönmesi için sıvı yataklar kullanılmaktadır.Bu sayede hem milin soğuması sağlanıyor hemde sürtünme katsayısı düşürülüyor.

    Yaklaşık 150.000/60dan 2500defa dönerler turbo pervanesi küçüktür ve muazzam hızda dönerek hava akışını arttırır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vengace -- 5 Temmuz 2016; 14:15:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Egr yebakilmali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AeonFlux2016

    Dizel partikül filtresi olabilir

    %90 söylediğiniz gibi. Bunu yazmak için girmiştim gidiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3 multijet 2500 devir altında ölüdür. Model belirtmemişsiniz.o yüzden dpf var mı arabanizda emin olamadim. Ama dpf dolunca uyarı vermesi lazım.
    Devir ibaresinin bir ara yükselip geri düşmesi aklıma debriyaj balatasinin kaçırdığını düşündürttü. Düz yolda titretmesi yakıtın verimli yanmadigina işaret. Enjektör sıkıntısı yakıt kalitesizliği, pompada sıkıntı, hava girişinde problem, turbonun kensisi veya hortumlarinda hasar, ısı sensorunun düzgün okumamasi, krank devir sensorunde hata vs.. Bir suru sebwbi olabilir. Bilgisayara bir baglat bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğu kişi olayı anlamamış




    1.38 den itibaren izleyin . 1.3Cdti Astra'da aynısı başıma geldi gaza bastım bir tepki yok . Yokuşta durdum el frenini çektim zaten hızım çok değildi aracı kapatıp açtım düzeldi . Bir kere de düz yolda olmuştu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Rampaya gelmeden vites düşüreceksin ki araç devrini alsın rahat çıkabilsin. 2000 devirde 5. Viteste rampaya girersen tabi çıkmaz

    1.3mjette bugune kadar 5. vites 2000 devirle girip vites dusurdugum olmadi, punto evo arac

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazot filtresi tıkanmış.En kısa zamanda değiştirin. İyi bayramlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AeonFlux2016 A kullanıcısına yanıt
    Ne kadar hızda dönmesin bekliyorsun hocam. ... motosiklet motoru bile dk da 12 000 devir donebiliyorken turbo sistemini neden garipsedin anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    Rampaya gelmeden vites düşüreceksin ki araç devrini alsın rahat çıkabilsin. 2000 devirde 5. Viteste rampaya girersen tabi çıkmaz

    1.3mjette bugune kadar 5. vites 2000 devirle girip vites dusurdugum olmadi, punto evo arac

    O zaman ya rampa çıkmamışsın ya da aracın 95 Bg
    Tır tır tır diye motordan ses gelmemesi için vites düşürmek gerekiyor çoğu Zaman 1.3 cdti 75

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.