Şimdi Ara

Rampaları rahat çıkan biskilet var mıdır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
17.743
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Rampaları rahat çıkan biskilet var mıdır?

    Kaç vitesdir? ve ağır rampaları bile rahatlıkla yormadan çıkaracak var mıdır?

    size sorayım dedim?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinstd

    Rampaları rahat çıkan biskilet var mıdır?

    Kaç vitesdir? ve ağır rampaları bile rahatlıkla yormadan çıkaracak var mıdır?

    size sorayım dedim?

    Rampa çıkmak bisikletten ziyade kondüsyon işidir. Ve rampanın eğimi, uzunluğu da önemlidir.
    Elbet ki vitesli bisiklet ile tırmanmak daha rahat olacaktır.

    Bisikletiniz ne olursa olsun kondüsyonunuz yoksa bırakın rampayı düz yolda bile mesafe uzayınca yorulursunuz.
  • Hafif bir bisiklet + kaslı bacaklar
  • rampaları rahat çıkan bisiklet değil insan vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    rampaları rahat çıkan bisiklet değil insan vardır

    bırak allah aşkına...çıkabilsem...burada size sormazdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinstd

    quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    rampaları rahat çıkan bisiklet değil insan vardır

    bırak allah aşkına...çıkabilsem...burada size sormazdım

    Iyi bisiklet en iyilerinden olmadikca rampada bence cok fazla fark etmez. Tamamen kondisyon isi
  • kinstd kullanıcısına yanıt
    Pardon da biz yalan mı söylüyoruz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinstd

    quote:

    Orijinalden alıntı: PwaGG

    rampaları rahat çıkan bisiklet değil insan vardır

    bırak allah aşkına...çıkabilsem...burada size sormazdım

    Son 2.5 aydir daha fazla suruyorum yazin hic surmedim emin ol cok fena bi gelisme oldu kondisyonda eskidrn ditek gozum karirrdi simdi nefes nefese kalirken bile tempomu koruyarak cikabiliyorum yavas yavas her sey
  • kinstd kullanıcısına yanıt
    Kimse laf olsun torba dolsun diye "mühim olan bisiklet değil kondisyon" dememiş burada ve bunu derken çok önemli bir hakikati dile dile getirmişler.

    Ben 28 yaşındayım, yeterli bir kondisyonum olduğu söylenemez ve orta kalitede bir bisiklete sahibim. Bir defasında 56 yaşında, her gün düzenli olarak bisiklete binen ancak bisikleti benimkine göre daha düşük, alt seviyede kalan bir abimizle tura katıldım. Genel anlamda yaş ve bisiklet bakımından üstün olan ben gözükmeme rağmen, bu abimiz bana ve benim gibi pek çok kişiye o tur boyunca rampalarda nal toplattı. Bunun sebebi de onun kondisyon bakımından gruptaki herkesten 2-3 gömlek üstün olmasıydı. Şimdi sana dünyanın en hafif ve en üst düzey donanımına sahip olan bisikleti de verseler, senin bacaklarında yeterli kas gücü ve kondisyon bulunmuyorsa nafile. Ne kadar kasarsan kas en ufak bir yokuşta tıkanmaya, zorlanmaya başlarsın ki zaten doğanın kanunu böyledir.




  • Standart vitesi bisiklet için en büyük arka dişli 32 yada 34,
    En küçük göbek dişlisi de 24 yada 26 diştir.

    Eğer bu diş sayılarından farklı bir dişli kombinasyonu yakalarsan rampayı daha kolay çıkan bir bisiklet bulmuş olursun ama standart bisikletlerde bu imkansiZ.


    Ha bir de dipnot ; 26" bisikletler rampa çıkarken 28" e göre daha az yorucudur. Fakat bu da çok bariz bir fark yaratmaz

    Kısacası standart uretim bisikletlerde kolay rampa çıkmanın temel koşulu kondisyondur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria

    Standart vitesi bisiklet için en büyük arka dişli 32 yada 34,
    En küçük göbek dişlisi de 24 yada 26 diştir.

    Eğer bu diş sayılarından farklı bir dişli kombinasyonu yakalarsan rampayı daha kolay çıkan bir bisiklet bulmuş olursun ama standart bisikletlerde bu imkansiZ.


    Ha bir de dipnot ; 26" bisikletler rampa çıkarken 28" e göre daha az yorucudur. Fakat bu da çok bariz bir fark yaratmaz

    Kısacası standart uretim bisikletlerde kolay rampa çıkmanın temel koşulu kondisyondur.
    Rampaları rahat çıkmak istiyorsanız elektrik bisikletlere bakın. Normal sürüşte pedal çevirirsiniz rampada yorulduğunuz yerde aküyü devreye sokarsınız. Rampaları rahat çıkan bisiklet olarak bu tarz modelleri öneririm.

    Ya da

    düzenli sürüş yapınız ve bisiklet sürerken kendinizi yüksek kadansa alıştırın. Spd pedal kullanmıyorsanız mutlaka tavsiye ederim gözle görülür bir biçimde etkisi vardır. 1 senedir spd pedal kullanıyorum gerek yarışlarda gerek günlük sürüşte spdsiz bisiklete binmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yuyushi

    Kimse laf olsun torba dolsun diye "mühim olan bisiklet değil kondisyon" dememiş burada ve bunu derken çok önemli bir hakikati dile dile getirmişler.

    Ben 28 yaşındayım, yeterli bir kondisyonum olduğu söylenemez ve orta kalitede bir bisiklete sahibim. Bir defasında 56 yaşında, her gün düzenli olarak bisiklete binen ancak bisikleti benimkine göre daha düşük, alt seviyede kalan bir abimizle tura katıldım. Genel anlamda yaş ve bisiklet bakımından üstün olan ben gözükmeme rağmen, bu abimiz bana ve benim gibi pek çok kişiye o tur boyunca rampalarda nal toplattı. Bunun sebebi de onun kondisyon bakımından gruptaki herkesten 2-3 gömlek üstün olmasıydı. Şimdi sana dünyanın en hafif ve en üst düzey donanımına sahip olan bisikleti de verseler, senin bacaklarında yeterli kas gücü ve kondisyon bulunmuyorsa nafile. Ne kadar kasarsan kas en ufak bir yokuşta tıkanmaya, zorlanmaya başlarsın ki zaten doğanın kanunu böyledir.

    28 jant ve karbon hibrit kadro ile kondüsyon bir araya gelince rampalarda fark atması normal o abinin size

    bende geçen haftalarda düz yolda geçmeme rağmen rampada baya bir yoruldum takip ederken bahsettiğiniz kişiyi

    gerçekten 50 li yaşlarda çok iyi kondüsyonda olan performansçılar var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Rampaları rahat çıkmak istiyorsanız elektrik bisikletlere bakın. Normal sürüşte pedal çevirirsiniz rampada yorulduğunuz yerde aküyü devreye sokarsınız. Rampaları rahat çıkan bisiklet olarak bu tarz modelleri öneririm.

    Ya da

    düzenli sürüş yapınız ve bisiklet sürerken kendinizi yüksek kadansa alıştırın. Spd pedal kullanmıyorsanız mutlaka tavsiye ederim gözle görülür bir biçimde etkisi vardır. 1 senedir spd pedal kullanıyorum gerek yarışlarda gerek günlük sürüşte spdsiz bisiklete binmem.

    elektrikli bisiklet akü ile kaç km yol gidiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinstd

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Rampaları rahat çıkmak istiyorsanız elektrik bisikletlere bakın. Normal sürüşte pedal çevirirsiniz rampada yorulduğunuz yerde aküyü devreye sokarsınız. Rampaları rahat çıkan bisiklet olarak bu tarz modelleri öneririm.

    Ya da

    düzenli sürüş yapınız ve bisiklet sürerken kendinizi yüksek kadansa alıştırın. Spd pedal kullanmıyorsanız mutlaka tavsiye ederim gözle görülür bir biçimde etkisi vardır. 1 senedir spd pedal kullanıyorum gerek yarışlarda gerek günlük sürüşte spdsiz bisiklete binmem.

    elektrikli bisiklet akü ile kaç km yol gidiyor?

    Alıntıları Göster
    Rampaları rahat çıkan bisiklet vardır ama biskilet yoktur.




  • Kondisyon vs. gibi cevap verenler komik olmuş

    adam burada kassızım vitaminsizim dememiş bisiklet hakkında bilgi istemiş,

    tabiki vitesli bir bisiklet ile çıkarsın çıkma hızın kondisyonun belirler,

    +2 şey de önemlidir boş yol veyahut trafik akan yol,

    örnek boş yolda 4x2 8. viteste çapraz yani zigzag çizerek çıkmak gayet kolaydır (şimdi biri gelip vay efendim bizim köy/semtte/şeherde şöyle yokuş var 1.vitesle bile çıkılmıyor demesin lütfen)

    trafik akan yolda 3-4 vites makbuldür,

    1.vites yani genelde çapı diğerlerinden fazlaca büyük olan vites ile çıkmak zordur, çünkü dik bir yokuşta fazla boşa döner ve bisiklet durma derecesine gelir + kolay yorulursun,

    Sözün kısası yokuşa girerken iyi bir nefes alıp 6x3 veya 5x2 ile girip sonra sıra ile 5x2 4x2, 4, 3 ile sıradan bir yokuşu çıkabilirsin,

    1.vitese düşersen in bisikletten al yanına yürü derim yokuş bitene kadar yürüyüp bisikleti yanında çekmek daha az yorucu olacaktır.

    not: üsküdar iskelesi- bağlarbaşı yokuşu bağlarbaşı merkez-meydanı, en az 10 kez çıktıktan sonra en yararlı ve en az yorucu şeklin bu olduğunu düşünüyorum,
    hafif bir eğimle başlayan sonraları cidden yorucu bir duruma gelen bir yokuş özellikle ışıklarda durmak tekrar kalkmak minibüslerin mal gibi önünüzde durup hızınızı sıfırlaması vs., sabah 23:00- 06:00 arası harici sürekli trafik olan bir yol.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meter90 -- 6 Aralık 2013; 18:22:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kinstd

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Rampaları rahat çıkmak istiyorsanız elektrik bisikletlere bakın. Normal sürüşte pedal çevirirsiniz rampada yorulduğunuz yerde aküyü devreye sokarsınız. Rampaları rahat çıkan bisiklet olarak bu tarz modelleri öneririm.

    Ya da

    düzenli sürüş yapınız ve bisiklet sürerken kendinizi yüksek kadansa alıştırın. Spd pedal kullanmıyorsanız mutlaka tavsiye ederim gözle görülür bir biçimde etkisi vardır. 1 senedir spd pedal kullanıyorum gerek yarışlarda gerek günlük sürüşte spdsiz bisiklete binmem.

    elektrikli bisiklet akü ile kaç km yol gidiyor?

    Ort 50 km civarı gidiyorlar.

    Bu linkteki bisiklet örnek teşkil etmesi açısından yararlıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meter90

    Kondisyon vs. gibi cevap verenler komik olmuş

    adam burada kassızım vitaminsizim dememiş bisiklet hakkında bilgi istemiş,

    tabiki vitesli bir bisiklet ile çıkarsın çıkma hızın kondisyonun belirler,

    +2 şey de önemlidir boş yol veyahut trafik akan yol,

    örnek boş yolda 4x2 8. viteste çapraz yani zigzag çizerek çıkmak gayet kolaydır (şimdi biri gelip vay efendim bizim köy/semtte/şeherde şöyle yokuş var 1.vitesle bile çıkılmıyor demesin lütfen)

    trafik akan yolda 3-4 vites makbuldür,

    1.vites yani genelde çapı diğerlerinden fazlaca büyük olan vites ile çıkmak zordur, çünkü dik bir yokuşta fazla boşa döner ve bisiklet durma derecesine gelir + kolay yorulursun,

    Sözün kısası yokuşa girerken iyi bir nefes alıp 6x3 veya 5x2 ile girip sonra sıra ile 5x2 4x2, 4, 3 ile sıradan bir yokuşu çıkabilirsin,

    1.vitese düşersen in bisikletten al yanına yürü derim yokuş bitene kadar yürüyüp bisikleti yanında çekmek daha az yorucu olacaktır.

    not: üsküdar iskelesi- bağlarbaşı yokuşu bağlarbaşı merkez-meydanı, en az 10 kez çıktıktan sonra en yararlı ve en az yorucu şeklin bu olduğunu düşünüyorum,
    hafif bir eğimle başlayan sonraları cidden yorucu bir duruma gelen bir yokuş özellikle ışıklarda durmak tekrar kalkmak minibüslerin mal gibi önünüzde durup hızınızı sıfırlaması vs., sabah 23:00- 06:00 arası sürekli trafik olan bir yol.

    O nasıl bir yokuşmuş ki 8 ile çıkılabiliyor çok merak ettim.Ben 1 ile zor çıkıyorum buradaki yokuşları ki aynı yollardan 2 senedir geçiyorum, onda bile zigzag yapıyorum. Ayrıca protein tozu kullanıyorum, vg yapıyorum beslenmem de gayet iyidir.Sorun nerede diye düşünmeye başladım şimdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RolePlayGamer

    quote:

    Orijinalden alıntı: meter90

    Kondisyon vs. gibi cevap verenler komik olmuş

    adam burada kassızım vitaminsizim dememiş bisiklet hakkında bilgi istemiş,

    tabiki vitesli bir bisiklet ile çıkarsın çıkma hızın kondisyonun belirler,

    +2 şey de önemlidir boş yol veyahut trafik akan yol,

    örnek boş yolda 4x2 8. viteste çapraz yani zigzag çizerek çıkmak gayet kolaydır (şimdi biri gelip vay efendim bizim köy/semtte/şeherde şöyle yokuş var 1.vitesle bile çıkılmıyor demesin lütfen)

    trafik akan yolda 3-4 vites makbuldür,

    1.vites yani genelde çapı diğerlerinden fazlaca büyük olan vites ile çıkmak zordur, çünkü dik bir yokuşta fazla boşa döner ve bisiklet durma derecesine gelir + kolay yorulursun,

    Sözün kısası yokuşa girerken iyi bir nefes alıp 6x3 veya 5x2 ile girip sonra sıra ile 5x2 4x2, 4, 3 ile sıradan bir yokuşu çıkabilirsin,

    1.vitese düşersen in bisikletten al yanına yürü derim yokuş bitene kadar yürüyüp bisikleti yanında çekmek daha az yorucu olacaktır.

    not: üsküdar iskelesi- bağlarbaşı yokuşu bağlarbaşı merkez-meydanı, en az 10 kez çıktıktan sonra en yararlı ve en az yorucu şeklin bu olduğunu düşünüyorum,
    hafif bir eğimle başlayan sonraları cidden yorucu bir duruma gelen bir yokuş özellikle ışıklarda durmak tekrar kalkmak minibüslerin mal gibi önünüzde durup hızınızı sıfırlaması vs., sabah 23:00- 06:00 arası sürekli trafik olan bir yol.

    O nasıl bir yokuşmuş ki 8 ile çıkılabiliyor çok merak ettim.Ben 1 ile zor çıkıyorum buradaki yokuşları ki aynı yollardan 2 senedir geçiyorum, onda bile zigzag yapıyorum. Ayrıca protein tozu kullanıyorum, vg yapıyorum beslenmem de gayet iyidir.Sorun nerede diye düşünmeye başladım şimdi.

    Belirttim yokuş öyle bir yokuşmuş,

    edit 19 senedir bisiklet kullanıyorum 7-8 yıldırda sigara kullanıyorum, kg-boy 8 senedir aynı bünye ile alakalı + protein tozu vb. şeylerin şişmek için iyidir kondisyona katkısı tartışılır.

    Yani çeviklik ile kaslı görüntü paralel değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meter90

    Kondisyon vs. gibi cevap verenler komik olmuş

    adam burada kassızım vitaminsizim dememiş bisiklet hakkında bilgi istemiş,

    tabiki vitesli bir bisiklet ile çıkarsın çıkma hızın kondisyonun belirler,

    +2 şey de önemlidir boş yol veyahut trafik akan yol,

    örnek boş yolda 4x2 8. viteste çapraz yani zigzag çizerek çıkmak gayet kolaydır (şimdi biri gelip vay efendim bizim köy/semtte/şeherde şöyle yokuş var 1.vitesle bile çıkılmıyor demesin lütfen)

    trafik akan yolda 3-4 vites makbuldür,

    1.vites yani genelde çapı diğerlerinden fazlaca büyük olan vites ile çıkmak zordur, çünkü dik bir yokuşta fazla boşa döner ve bisiklet durma derecesine gelir + kolay yorulursun,

    Sözün kısası yokuşa girerken iyi bir nefes alıp 6x3 veya 5x2 ile girip sonra sıra ile 5x2 4x2, 4, 3 ile sıradan bir yokuşu çıkabilirsin,

    1.vitese düşersen in bisikletten al yanına yürü derim yokuş bitene kadar yürüyüp bisikleti yanında çekmek daha az yorucu olacaktır.

    not: üsküdar iskelesi- bağlarbaşı yokuşu bağlarbaşı merkez-meydanı, en az 10 kez çıktıktan sonra en yararlı ve en az yorucu şeklin bu olduğunu düşünüyorum,
    hafif bir eğimle başlayan sonraları cidden yorucu bir duruma gelen bir yokuş özellikle ışıklarda durmak tekrar kalkmak minibüslerin mal gibi önünüzde durup hızınızı sıfırlaması vs., sabah 23:00- 06:00 arası harici sürekli trafik olan bir yol.

    Hangi rampada 8. viteste pedal doner ki? Tabi disli sayilari farkli olabilir ancak dusuk kadansin ciddi zararlari vardir. Bu yuzden dusuk vites yuksek kadans (ki bu kondisyon demektir) yuksek vites dusuk kadanstan cok daha iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marslan1999


    quote:

    Orijinalden alıntı: meter90

    Kondisyon vs. gibi cevap verenler komik olmuş

    adam burada kassızım vitaminsizim dememiş bisiklet hakkında bilgi istemiş,

    tabiki vitesli bir bisiklet ile çıkarsın çıkma hızın kondisyonun belirler,

    +2 şey de önemlidir boş yol veyahut trafik akan yol,

    örnek boş yolda 4x2 8. viteste çapraz yani zigzag çizerek çıkmak gayet kolaydır (şimdi biri gelip vay efendim bizim köy/semtte/şeherde şöyle yokuş var 1.vitesle bile çıkılmıyor demesin lütfen)

    trafik akan yolda 3-4 vites makbuldür,

    1.vites yani genelde çapı diğerlerinden fazlaca büyük olan vites ile çıkmak zordur, çünkü dik bir yokuşta fazla boşa döner ve bisiklet durma derecesine gelir + kolay yorulursun,

    Sözün kısası yokuşa girerken iyi bir nefes alıp 6x3 veya 5x2 ile girip sonra sıra ile 5x2 4x2, 4, 3 ile sıradan bir yokuşu çıkabilirsin,

    1.vitese düşersen in bisikletten al yanına yürü derim yokuş bitene kadar yürüyüp bisikleti yanında çekmek daha az yorucu olacaktır.

    not: üsküdar iskelesi- bağlarbaşı yokuşu bağlarbaşı merkez-meydanı, en az 10 kez çıktıktan sonra en yararlı ve en az yorucu şeklin bu olduğunu düşünüyorum,
    hafif bir eğimle başlayan sonraları cidden yorucu bir duruma gelen bir yokuş özellikle ışıklarda durmak tekrar kalkmak minibüslerin mal gibi önünüzde durup hızınızı sıfırlaması vs., sabah 23:00- 06:00 arası harici sürekli trafik olan bir yol.

    Hangi rampada 8. viteste pedal doner ki? Tabi disli sayilari farkli olabilir ancak dusuk kadansin ciddi zararlari vardir. Bu yuzden dusuk vites yuksek kadans (ki bu kondisyon demektir) yuksek vites dusuk kadanstan cok daha iyidir.

    okumadan mı cevap yazıyorsunuz

    cevap yazmak için mi cevap yazıyorsunuz ben bu forumdaki bazı kişileri anlamıyorum neyse

    cevap yazmayacağım, okumadığınız alıntıladığınız kısmı tekrar tekrar okuyunuz teşekkürler iyi forumlar.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.