Şimdi Ara

....::: Renault 12 ile 130 basmak :::....

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar linkte konu hakkında esprili cevaplar var.

    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=renault+12+ile+130+basmak



  • Abartmışlar,
    Kullanıcı kitlesi düşük gelirli insanlar veya küçük şirketler olduğundan dolayı geneli bakımsız olduğu için çoğuyla 130 basmak tehlikeli olabilir ama bunu direkt markaya ve modele yüklemek yanlış olur,

    Benim aracım da yeniyken çok kez 160 yapılmış, 90'lı yıllarda 100ün üzeri hızlarda gayet rahat gezip tozduk (ki araç 20 yaşındaydı), şu anda 30 yaşında ve otobana çıkan biri olsam 130'da basarım 160'ta, ne var ki...

    Arada bir gerektiğinde 6500 devri bile geçtiğim oluyor, yıllardır sayısız kere redline'a girmişimdir, hiç bişe olmuyo koç gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Abartmışlar,
    Kullanıcı kitlesi düşük gelirli insanlar veya küçük şirketler olduğundan dolayı geneli bakımsız olduğu için çoğuyla 130 basmak tehlikeli olabilir ama bunu direkt markaya ve modele yüklemek yanlış olur,

    Benim aracım da yeniyken çok kez 160 yapılmış, 90'lı yıllarda 100ün üzeri hızlarda gayet rahat gezip tozduk (ki araç 20 yaşındaydı), şu anda 30 yaşında ve otobana çıkan biri olsam 130'da basarım 160'ta, ne var ki...

    Arada bir gerektiğinde 6500 devri bile geçtiğim oluyor, yıllardır sayısız kere redline'a girmişimdir, hiç bişe olmuyo koç gibi...
    bence de abartmışlar 1982 yada 1983(tam hatırlamıyorum) model R12 GTS miz vardı o yıllarda yerli otomobillerde olmayan ön cam otomatikleri standarttı 1.4 motoru vardı
    onunla 140 bastık menemen yolunda ama radara 160 la yakalanmıştık(140 ı geçmememize rağmen)
    ama abartıldığı gibi ecel teri falan dökmedik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cncrd

    bence de abartmışlar 1982 yada 1983(tam hatırlamıyorum) model R12 GTS miz vardı o yıllarda yerli otomobillerde olmayan ön cam otomatikleri standarttı 1.4 motoru vardı
    onunla 140 bastık menemen yolunda ama radara 160 la yakalanmıştık(140 ı geçmememize rağmen)
    ama abartıldığı gibi ecel teri falan dökmedik

    Alıntıları Göster
    Balansi bozuk lastikleri kabak frenleri bakimsiz bir renault-12 ile 90 da basilirsa ucacakmis gibi olur.
    Sadece ses yalitimi zayif oldugu icin 3500 devirden sonra motor sesi cok fazla geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Balansi bozuk lastikleri kabak frenleri bakimsiz bir renault-12 ile 90 da basilirsa ucacakmis gibi olur.
    Sadece ses yalitimi zayif oldugu icin 3500 devirden sonra motor sesi cok fazla geliyor.

    Alıntıları Göster
    abartıyı severiz millet olarak... bi ara da tempraların göstergelerinde 180'i geçince kuru kafa resmi çıkıyor geyiği vardı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    abartıyı severiz millet olarak... bi ara da tempraların göstergelerinde 180'i geçince kuru kafa resmi çıkıyor geyiği vardı...

    Alıntıları Göster
    Hakkaten yaa abartmışlar..Babamda da 1977 den 1989 a kadar 1977 model TS, 1989 dan 1992 ye kadar 1986 model TX var dı ve hiç bir şartta bizi yolda bırakmadığı gibi en küçük bir arıza da çıkarmadı..(satacağımız hafta kirli benzinden karbüratör pislenmişti o da temizlendi zaten)Hiç te 130 ile uçacakmış gibi olmuyordu zira babam 150-155 rahatlıkla yapıyordu o arabayla..Sadece motor sesini fazla alıyor içeri..Çok dayanıklı bir araba o zamanlar onlar modaydı popülerdi..Neyse uzatmayayım..Katılmıyorum o vatandaşlarımıza..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Hakkaten yaa abartmışlar..Babamda da 1977 den 1989 a kadar 1977 model TS, 1989 dan 1992 ye kadar 1986 model TX var dı ve hiç bir şartta bizi yolda bırakmadığı gibi en küçük bir arıza da çıkarmadı..(satacağımız hafta kirli benzinden karbüratör pislenmişti o da temizlendi zaten)Hiç te 130 ile uçacakmış gibi olmuyordu zira babam 150-155 rahatlıkla yapıyordu o arabayla..Sadece motor sesini fazla alıyor içeri..Çok dayanıklı bir araba o zamanlar onlar modaydı popülerdi..Neyse uzatmayayım..Katılmıyorum o vatandaşlarımıza..

    Alıntıları Göster
    Valla benim ilk arabam, 22 yaşındaydı (1998'de) 110'u geçememiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mllm -- 28 Aralık 2006; 18:53:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mllm

    Valla benim ilk arabam, 22 yaşındaydı (1998'de) 110'u geçememiştim.

    Alıntıları Göster
    hakkaten çok abartmışlar
    ne yani sanki 130 yapmayacak mı bu araba??
    160 bile görür bu r12'ler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    hakkaten çok abartmışlar
    ne yani sanki 130 yapmayacak mı bu araba??
    160 bile görür bu r12'ler...

    Alıntıları Göster
    tek olay motor sesinin çok fazla olmasından dolayı insanların tedirgin olması...
    zaten o 130dan fazlasıda gereksiz olur...

    ne demişler kurt kocayınca köpeklere maskara olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    tek olay motor sesinin çok fazla olmasından dolayı insanların tedirgin olması...
    zaten o 130dan fazlasıda gereksiz olur...

    ne demişler kurt kocayınca köpeklere maskara olur...

    Alıntıları Göster
    140 yapan renault 12 gördüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    140 yapan renault 12 gördüm

    Alıntıları Göster
    zamanında babam renault 9 ile 160 yapmış ondan sonra arabayı satana kadar 120 yi geçmemiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    abartıyı severiz millet olarak... bi ara da tempraların göstergelerinde 180'i geçince kuru kafa resmi çıkıyor geyiği vardı...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    abartıyı severiz millet olarak... bi ara da tempraların göstergelerinde 180'i geçince kuru kafa resmi çıkıyor geyiği vardı...



    koptum valla yurdum insanı dijital ekranla karşılaşmış sonra başlamış hikayeler sıkmaya.....





  • quote:

    Orijinalden alıntı: meganehb

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    abartıyı severiz millet olarak... bi ara da tempraların göstergelerinde 180'i geçince kuru kafa resmi çıkıyor geyiği vardı...



    koptum valla yurdum insanı dijital ekranla karşılaşmış sonra başlamış hikayeler sıkmaya.....



    Alıntıları Göster
    "renault 12'nin yol tutuşunun park halinde bile çok düşük olduğunu düşünürsek (kuvvetli fırtınalarda parkedildiği yeri terkettiği görülmüştür) extreme sports kategorisinde ele alınabilecek eylemdir."

    "ses duvarına* yaklaşan bir pilotun neler yaşadığını anlamanın en kolay yolu."



    Bu yorumlar beni bitirdi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    "renault 12'nin yol tutuşunun park halinde bile çok düşük olduğunu düşünürsek (kuvvetli fırtınalarda parkedildiği yeri terkettiği görülmüştür) extreme sports kategorisinde ele alınabilecek eylemdir."

    "ses duvarına* yaklaşan bir pilotun neler yaşadığını anlamanın en kolay yolu."



    Bu yorumlar beni bitirdi...

    Alıntıları Göster
    Amcamlarda vardı 4 sen önce falan 93 toros.Toros un farkı 5 vites olması ama şöyle bi durum vardı.araba 4. viteste 140 civarı hatta gerekli eğimi bulursan ve arkadan esen rüzgar gibi faktörlerde işin içine girerse 150 km hıza ulaşıyodu.düz yolda 4 te 140 la giderken "dur lan bi vites daha vardı de mi" diyosun zira 15 dk falan alıyo o hıza çıkman.hooop debriyaja bas 5 e al ve hayatında değişen tek şey daha az motor gürültüsü olsun.Renault mühendisleri kastırmışlar zihinleri ve o harika fikiri bulmuşlarda zahmet edip arabaya 5. vitesi takmışlar.böylece renault 12 efsanesi mükemmelliğe ulaşmış.4 üncü vitesle 5. vites arası tek fark dayanılmaz motor sesini dayanılır hale çevirmesi 4 üncü vites max hız:140-150 km 5 inci vites max hız: 140 -150 km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruge

    Amcamlarda vardı 4 sen önce falan 93 toros.Toros un farkı 5 vites olması ama şöyle bi durum vardı.araba 4. viteste 140 civarı hatta gerekli eğimi bulursan ve arkadan esen rüzgar gibi faktörlerde işin içine girerse 150 km hıza ulaşıyodu.düz yolda 4 te 140 la giderken "dur lan bi vites daha vardı de mi" diyosun zira 15 dk falan alıyo o hıza çıkman.hooop debriyaja bas 5 e al ve hayatında değişen tek şey daha az motor gürültüsü olsun.Renault mühendisleri kastırmışlar zihinleri ve o harika fikiri bulmuşlarda zahmet edip arabaya 5. vitesi takmışlar.böylece renault 12 efsanesi mükemmelliğe ulaşmış.4 üncü vitesle 5. vites arası tek fark dayanılmaz motor sesini dayanılır hale çevirmesi 4 üncü vites max hız:140-150 km 5 inci vites max hız: 140 -150 km

    Alıntıları Göster
    biz arkadaşların 30 yaşındaki es son bakımı gençliğinde yapılan torosla 130 yapıyoruz olay aynen şöyle gelişiyor hız 90 gayet normal hız 100 yan kapılar ve camlardan ses geliyor hız 110 arka bagaj kapağı oynamaya başlıyor hız 120 motor dan garip sesler geliyor hız 130 arabanın her yerinden ses ve titreme yayılıyor hız 131 tekerlekler yerden kesildi ha bu arada bizim eski 95 torosla 175 yaptık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruge

    Amcamlarda vardı 4 sen önce falan 93 toros.Toros un farkı 5 vites olması ama şöyle bi durum vardı.araba 4. viteste 140 civarı hatta gerekli eğimi bulursan ve arkadan esen rüzgar gibi faktörlerde işin içine girerse 150 km hıza ulaşıyodu.düz yolda 4 te 140 la giderken "dur lan bi vites daha vardı de mi" diyosun zira 15 dk falan alıyo o hıza çıkman.hooop debriyaja bas 5 e al ve hayatında değişen tek şey daha az motor gürültüsü olsun.Renault mühendisleri kastırmışlar zihinleri ve o harika fikiri bulmuşlarda zahmet edip arabaya 5. vitesi takmışlar.böylece renault 12 efsanesi mükemmelliğe ulaşmış.4 üncü vitesle 5. vites arası tek fark dayanılmaz motor sesini dayanılır hale çevirmesi 4 üncü vites max hız:140-150 km 5 inci vites max hız: 140 -150 km

    Alıntıları Göster
    5.vitesin olmasındaki amaç yakıt tüketimi daha aşağıya çekmektir.aynı hızda olabilir ama daha düşük devirde gittiğinden daha az harcar.
    renault mühendisleri sadecemotorgürültüsü için yapmamışlar o vitesi merak etme


    quote:

    Orjinalden alıntı: ruge

    Amcamlarda vardı 4 sen önce falan 93 toros.Toros un farkı 5 vites olması ama şöyle bi durum vardı.araba 4. viteste 140 civarı hatta gerekli eğimi bulursan ve arkadan esen rüzgar gibi faktörlerde işin içine girerse 150 km hıza ulaşıyodu.düz yolda 4 te 140 la giderken "dur lan bi vites daha vardı de mi" diyosun zira 15 dk falan alıyo o hıza çıkman.hooop debriyaja bas 5 e al ve hayatında değişen tek şey daha az motor gürültüsü olsun.Renault mühendisleri kastırmışlar zihinleri ve o harika fikiri bulmuşlarda zahmet edip arabaya 5. vitesi takmışlar.böylece renault 12 efsanesi mükemmelliğe ulaşmış.4 üncü vitesle 5. vites arası tek fark dayanılmaz motor sesini dayanılır hale çevirmesi 4 üncü vites max hız:140-150 km 5 inci vites max hız: 140 -150 km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    5.vitesin olmasındaki amaç yakıt tüketimi daha aşağıya çekmektir.aynı hızda olabilir ama daha düşük devirde gittiğinden daha az harcar.
    renault mühendisleri sadecemotorgürültüsü için yapmamışlar o vitesi merak etme


    quote:

    Orjinalden alıntı: ruge

    Amcamlarda vardı 4 sen önce falan 93 toros.Toros un farkı 5 vites olması ama şöyle bi durum vardı.araba 4. viteste 140 civarı hatta gerekli eğimi bulursan ve arkadan esen rüzgar gibi faktörlerde işin içine girerse 150 km hıza ulaşıyodu.düz yolda 4 te 140 la giderken "dur lan bi vites daha vardı de mi" diyosun zira 15 dk falan alıyo o hıza çıkman.hooop debriyaja bas 5 e al ve hayatında değişen tek şey daha az motor gürültüsü olsun.Renault mühendisleri kastırmışlar zihinleri ve o harika fikiri bulmuşlarda zahmet edip arabaya 5. vitesi takmışlar.böylece renault 12 efsanesi mükemmelliğe ulaşmış.4 üncü vitesle 5. vites arası tek fark dayanılmaz motor sesini dayanılır hale çevirmesi 4 üncü vites max hız:140-150 km 5 inci vites max hız: 140 -150 km


    Alıntıları Göster
    tabiki bi tek ses için yapmamışlarda sanki sadece onun için yapılmış gibi hissediyodu insan.bi arabayı 30 sene boyunca nerdeyse hiç değiştirmeden(tampon,farlar,direksiyon hariç) üretmiş olmaları yüzünden öyle yazdım ben.ha bi de sedanlarda çakma bi rüzgarlık vardı 2 cm falan yüksekliğinde.park halindeyken yol tutuşa gelen eleştiriler için yapmışlardır herhalde onuda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruge

    tabiki bi tek ses için yapmamışlarda sanki sadece onun için yapılmış gibi hissediyodu insan.bi arabayı 30 sene boyunca nerdeyse hiç değiştirmeden(tampon,farlar,direksiyon hariç) üretmiş olmaları yüzünden öyle yazdım ben.ha bi de sedanlarda çakma bi rüzgarlık vardı 2 cm falan yüksekliğinde.park halindeyken yol tutuşa gelen eleştiriler için yapmışlardır herhalde onuda

    Alıntıları Göster
    benimde 25 yaşında tx im var iyi bir rampadan inişte 165 km gördüm hiç de o kadar abartılacak titreme yok benimkinde motor gürültüsü tamam ona birşey demiyorum




  • İlk sahibi olduğumuz 77 model renault 12 ile defalarca 160 km hıza ulaşmışımdır.Araba dedemin arabasıydı ve saat gibiydi.Kayış kopması dışında hemen hemen h,ç yolda bırakmadı.Bence çok abartılıyor.Bakımlı ve düzgün bir araç ise bu arabalarla yüksek süratlere çıkılabilir.Ha öyle dökükse tabi oradan buradan ses gelecektir yahu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Balunox

    İlk sahibi olduğumuz 77 model renault 12 ile defalarca 160 km hıza ulaşmışımdır.Araba dedemin arabasıydı ve saat gibiydi.Kayış kopması dışında hemen hemen h,ç yolda bırakmadı.Bence çok abartılıyor.Bakımlı ve düzgün bir araç ise bu arabalarla yüksek süratlere çıkılabilir.Ha öyle dökükse tabi oradan buradan ses gelecektir yahu.
    daha dün bir tane r12 yi 150 ile zor geçtik. Adam en az kafadan 130-140la gidiyordu..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.