Bende bugün trafikten işlemleri hallettim. İnşallah pazartesi ruhsat elimde. Benimkide 77 model. Masraf bende yaptım, yapacağmda. Şuana kadar 700 civarı harcadım devirde dahil.
slm.arkadaslar benim reno 12 asırı yakıyor .geçenlerde bujileri yeniledim avans ayarı yaptırdım yagı suyu herseyi tamama ustadan geldi gene aynı .lpg şehir içi 285- 300 arası yakıyor gene sorun ne olabilir tecrübeli olanlar bilir.salm.
bide arkadaslar bendeki malum steysını 2 ay önce aldım.ön gögüs 77 modellerde orjinalde dürbün gögüsmü yoksa yeni tipmi bilen varmı.benimkinde devir saati yok ama aynı torosun döşü gibi
quote:
Orjinalden alıntı: yavuz24
slm.arkadaslar benim reno 12 asırı yakıyor .geçenlerde bujileri yeniledim avans ayarı yaptırdım yagı suyu herseyi tamama ustadan geldi gene aynı .lpg şehir içi 285- 300 arası yakıyor gene sorun ne olabilir tecrübeli olanlar bilir.salm.
Debriyaj balatası değişti mi?
slm beyler.. biz arabayı satmayı düşünüyoruz da piyasaı nedir acaba? 84 model r12 gts ön camlar orj. otomatik.trafiğe 91 de çıkmış.rengi metalik yeşil herhangi bir solma yada çürük yok.döşemeleri krem.sony gt20 cd çalar ve 2 adet oval jameson hoparlör var...
dostum arabayı alalı 2 ay falan oldu aldığım kişiye ulaşamıyorum.değiştimi değişmedi bilmiyorum.egzos orta susturucu delik ama yaksa yaksa 5 lira egzosdan dolayı yaksın anlayamadım ki ne oldu.acaba çiğ yakıtmı cıkarıyor bu kadar yakmamamsı lazım.
Benimki çok yakıyordu (tahminim 210 krş lpg ile). LPG'yi değiştirdim. Yakındada tek boğazlı karbüratör taktıracam. İnşallah faydası olur. Bide peformans buji aldım. Bakalım ne olacak ama kilometre sayacım çalışmadığından tam bir tahmin yapamıyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: kesbi
Benimki çok yakıyordu (tahminim 210 krş lpg ile). LPG'yi değiştirdim. Yakındada tek boğazlı karbüratör taktıracam. İnşallah faydası olur. Bide peformans buji aldım. Bakalım ne olacak ama kilometre sayacım çalışmadığından tam bir tahmin yapamıyorum.
senin çift boğaz karbüratörü bana versene
dün renonun orta susturucsunu değiştirdim 20 ytl ye borusuyla aldım 10 lirada işçilik 30 lira.arabanın sesi değiştiya valla güzel oldu.motor ustasına yakıt konusunu sordum arabada değişmeyen tamir edilymeyen bi lpg beyni kaldı dedi.bence beyinden diyor.beyin değişecekmiş onuda alalım bakalım en son o kaldı.ama umutsuzum.
Çıkmacıya bendekini verip ondaki tek boğazlıyı alacam. Üzerine 90 lira istedi.
quote:
Orjinalden alıntı: kesbi
Çıkmacıya bendekini verip ondaki tek boğazlıyı alacam. Üzerine 90 lira istedi.
çok istedi
değil para istemek sana üste para vermesi lazım.
Niyeki? Tek boğğazlılar daha az yakıyormuş. O yüzden değiştirmek istiyorum. Birde tüp girişi delinerek direk oluyormuş. Bunda üstten bi boruyla giriyor. Her tafı açıkta. Kaçak olur diye korkuyorum. Silikon çektirdim. Kenarından açmış yine. Vereceği karbüratörde direk giriş deliği hazır. Manifoldla birlikte verecek. Sizce değiştirmeyimmi. Çok yakmasına başka bişeymi sebep oluyor yoksa?
aracınız tüplü olmasa çift boğazlı karbüratör daha az yakardı. Şöyle anlatayım alçak devirlerde tek boğazlı karbüratörden daha az yakar ve performans istediğinizde azıcık fazla yakar ama hakkınıda verir. Ama araç tüplü olduğu için iş başka. ama dediğim gibi çift boğaz tek boğazdan daha iyidir. onun için sana üste para vermesi lazım dedim
Ben daha çok şehir içi kullanacağım. Ara sıra orta mesafe (1-2 saatlik yola çıkarım belki). Çok nadirende uzun yola çıkarım. Araba 80 dedimi vites istiyor ama vites yok ve mecburen gaza basarak gidiyorum. Haliylede bu yüzden çok yakıyor. Ama şehir içinde viteslerle orta gazda gidebilirim. Bu durumda değiştireyimmi yoksa kalsınmı. Yakıtta ne kadar fark eder. Sanırım belli bir gazı geçince 2. boğaz açılıyor. Yanlışmı biliyorum?
Cift bogaz karburator her zaman tek bogazdan iyidir. Ki cikma tek bogazi sizdekini vermeden 90 YTL ye ankaradaki cikmacilardan temin edebilirsiniz. Sizinkini verdikten sonra arkadasin dedigi gibi uste para vermeleri lazim.
Cift bogaz karburator sehir icinde daha ekonomiktir cunku gaza belili bir miktardan daha az basildigi icin ikinci bogazi genellikle acmaz. Ilk bogaz da kucuk capli oldugu icin daha az yakit tuketir.
Ama ani sollamalarda vs ikinci bogazi acarak arabanin cabuk hizlanmasini, rampalarda daha az bayilmasini saglar. Tek bogaz sollamalarda v.s. kagni gibi hizlanmiyor.
LPG li araclarda ise cift bogaza ayar yapmasi biraz daha ustalik ister,ondan ustalar tek bogaza gec demistir. Aracina orijinal Weber 32 DIR cift bogaz mikseri takiliysa birde ustune iyi bir ayar yaptirirsan hem ekonomi hemde performansi bir arada yasarsin. Bizde tek bogazli araclarimizi cifte cevirelim diye ugrasiyoruz sen tersini yapma bence. Manifold+karburator+kulbutor kapagi+hava filtre kutusu bu dordunu degistirmen gerek tek bogaza gecmek icin ki bu parcalarin sifirlarini bulmak cok zor(sendekilerin yani)bos yere hem iyi parcalari verip hemde ustune para verme.
Bu dediklerinizin hepsini verecekti bendekileri alıp ama siz böyle deyince vazgeçtim gibi. 1. boğaz dahamı dar. Ben ikisi eşit diye hatırlıyorum. Bi ara içini görmüştüm. Üstündeki weber ama orjinalmi bilmem. Değiştirmedeki amacım lpg takılırken tek boğaz olursa boğazın oralarda bi yerden delip direk bağlıyorlar. Şuan benimki üstten hava filtresini girdiği yere uyduruk 2 uçlu bir boruyla giriyor. Kenarları filan pek bana güven vermiyor açıkçası. Yarın bi resim koayım olmazsa. Bana hem yakıt azalır, hem çekiş artar dediler. Toroslar filan tekmiş galiba. Ben o yüzden bide lpg bağlantısı düzgün olsun diye değiştirelim demiştim. Bendeki nispeten temiz duruyor. Çıkmacıdaki paslı maslı bişeydi. Ama lpg girişi filan hazırdı. İki arada bir derde kaldım şimdi. Yakıtı azaltmanıın başka yolu yokmu? Tüpte 200bin çok değilmi 1300 motor için?