Şimdi Ara

RENAULT 12 Ve TOROS KULÜBÜ (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
620
Cevap
31
Favori
475.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • R12 ler için tüpte 200 bin iyidir. Öpte alnına vur. boşa masraf çıkarma.
  • Sehiricinde 200 bin cok iyi bir deger bence.

    Weber 32 DIR in ilk bogazi 23 mm, ikinci bogazi 24 mm capindadir. Tek bogaz solex 35 seia nin ise bogazi 26mm capindadir. Ayrica 1.4 r-12 lerde kullanilan bu karburator 1.3 lere buyuk gelir,ozellikle benzinle randiman vermez,rolantiden normal gaza gecerken atlama yapabilir. Size tek bogaz olacaksa solex 32 eisa/seia olmali. O da 24 mm bogazlidir.

    Toroslarda tek bogaz olmasinin tek sebebi renault mais in maliyet dusurme cabasi. Daha iyi oldugundan falan degil yani.
  • 200bin şehirlerarası yaktı ilk aldığımda. Kahramanmaraştan adana ordan mersin ankara, sonra nevşehir kayseri üzerinden tekrar kahramanmaraş. Kilometre sayacım çalışmadığından tam bir hesap yapamadım ama mesafeleri göz önüne alırsak baya bi tuttu. 415 liralık gaz yaktı. 200dende fazla olabilir yani. Ankarada 1 hafta dolandık. Gelince tüp beynini filan değiştirttim. Şuan bilemiyorum.
    Sormuşken kilometre halatını değiştirttim ama hız ibresi çalıştığı halde km sayacı çalışmıyor. Komple göstergelerin olduğu yeri değişmem mi lazım, yoksa başka bir kolay yolu var mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 27 Nisan 2008; 12:40:59 >
  • arkdaşım bende tüp takmadan önce arabamın çok yaktığını düşünürdüm. öyleki tüp takarsam yakıtım yarı yarıyadan bile daha aza düşecek diye tahmin ediyordum. Ben Trabzondan Tonyaya gidiş geliş 40 ytl lik benzin yakıyordum şimdi 30 ytl lik lpg yakıyorum. Açıkcası pişmanım çünkü 10 lira için dünyanın masrafı nı yaptım arabanın delinmedik yeri kalmadı bide üstüne çekişten düştü.

    şimdi eğer arabanın bugünkü enjeksiyonlu arabalar gibi az yakmasını bekliyorsan boşuna uğraşma imkansız. Ha tek nokta enjeksiyonlu bi motor taktırırsın ama onuda uydurabilirmisin bilemem.

    madem lpg yi taktın madem 200 yakıyor bişe değil öp alnına vur. bide arabayı yavaş sür sakin. Sanki gaz pedalıyla ayağının arasında yumurta varmış gibi bas gaza abanma. Lastiklerin eskidiyse yenile taban genişliği 155 olsun oda etkiler yakıtı. Rotbalans ayarlattır.

    bukadar uğraşamam diyosan en iyisi bi bisiklet al o hiç yakmaz.

    sakın yanlış anlama dalga geçmiyorum ama gerçek bu bizim toroslar lpg de bile taş çatlasın 180 kuruşa düşer oda oohhooooooo




  • Yanlış anlamıyorum ama arkadaşın babası 2 ay önce buraya geldi arabyla ve tüple 120bin yaktıklarını söylediler. Toros 99 model. Ben o yüzden dedim. En azından 160-180 arası yakmasını beklerdim. Üstelik benimki 1300 motor. Torosun tek farkı karbüratör gibi görünüyor. Lastikleri yeni değiştirdim. LPG beynini ve bağlantlarıda yeniledim ama henüz ölçme fırsatım olmadı. Arabayı 2500e aldım. Şuan 4200ü buldu devir masrafıyla birlikte. yani hiçbir masraftan kaçmıyorum. Yakında akslarıda değiştireceğim. Ses geliyor keskin dönüşlerde. Ustalar öyle dedi. Az yakması için ne gerekiyorsa yapmaya hazırım. Belki şuan yakıtıda azalmıştır bilmiyorum ama bilemiyorum. Boş yere çok yakmak istemiyorum. Diğer kullanıcılar kaç yaktıklarını buraya yazarlarsa daha aydınlatıcı olur sanırım.
  • valla senin araba benimkinin yanında yakıtı baba gibi benim staysın 1300 motor sehir içi 285 300 arası yakıyor uzun mesafede 178 ytl yakıyor.benim karbüratörde pek iyi değil aslında memeler dağılmıştı benzinle çalışmıyordu yaptırdım ama gene de değiştirsem iyi olur.ustalar bana şimdi beyni değiştir diyor 50 ytl beyin ama hadi kendi lpg beynim sağlamsa başka bişeydense boşuna atparayı sokağa acaba karbüratörü değiştirsemmi diyyorum.akisleri değiştirecem demişsin 400 ytlyi bulr sanırım.benimkiler fena değil yeni sayılır ama akisler eni olunca araba yola iyi gidiyor.subap ayarlarını yuaptır avansları ayarlattır.bujılerin eskiyse değiştir.ben aldım alalı 20 sefer tüp ayarına girdim.adamlar ayarlıyor normal yakıyor diyor gerisi fiyasko
  • Aksları çıkma alacaz. Yenileri çok pahalı dediğiniz gibi. Yeni buji aldım. Yarın öbürgün onuda taktıracam. Yağını fila hep yeniledim. Hatta önce bi 2 litre yağ koyup biraz çalıştırıp geri boşalttırdım. Yine simsiyah aktı. Hiç bakmamışlar arabaya. Şuan km sayacımı 90-100e mal olur dedikleri için yaptırmıyorum. Param kalmadı. Ama eskisine göre yakıtta azalma olmuştur tahminim. Ben fema marka beyin aldım. 80 liraya. Bide gaz kesici yokmuş 30 lirayada onu aldım. Bakalım daha neler çıkacak ama masraftan kaçmayacağım. Sonuçta yolda kalmak veya canımdan olmak istemem.
  • renault 12 kardeş 5 vites şanzıman olayına değinmişsin.toros şanzımanı bizim 1300 motor arabalara uyarmı acaba hiç araştırdınmı.toroslar 1400 nasıl olacak ama olsa süper olur bee.gecen usta inat ediyor toroslarla r 12 lerin tümünün motoru 1400 diye.renolarrın motoru 1400 müş.ben beyni değiştirdim bi tane deneme maksatlı aldım bakalım nolcak inşallah çözüm olur.
  • 1300cc hacmindeki TS motorları 5 vitesi kaldırabilir ama TL ve SW' den pek emin değilim. Sıkıştırma oranları ve karbüratörlerinde farklar var. En kötü ihtimalle vites geçişlerinde devir bir miktar daha yükseltilir.
  • 5 vites sanzimani takabilmek icin taban sacinda biraz degisiklik yapmak gerekiyor. 5 vites sanziman biraz daha uzun bu nedenle taban sacinda kesim ve kaynak yapmak gerekiyor. Onun disinda 1-1 uyar motora. En kotu ihtimal 5.vitesi zor kaldirir,o da hafif egimli yollarda. Duzde 5.vitesle de gider.
  • bx4tc arkadasım yani model farkımı diyorsun.ts 1300le tsw 1300 arasında fark var ölemi motor yönünden yani tsnin sıkıştırma oranı daha fazla diyorsun.bende 1977 sw var attırmayı düşünüyorum ne dersin.bide sanki ön göğüs değişmiş gibi 1977 swlerin ön gögüsleri orjinalde dürbün gögüsmü yoksa yeni gögüsmü bilgisi olan varsa bilgilendirirse sevinirim. şimdiden teskler
  • birde şu var tsnin sıkıştırma oranlarının toroslardan dahi yüksek olduğunu duydum doğrumu.ts değişik bi tip gerçekten.
  • Yerli TS lerin sikistirma orani toroslardan cok az birsey daha yuksektir (8.2:1 e karsi 8.5:1) Arada kaydadeger bir fark yoktur. Ancak fransiz TS ler 9.5:1 oraniyla bu anlamdan ustundur.

    76 yilindaki TL modeli son durbun goguslu R-12 dir. 76 TS,77 ve sonrasindaki butun modeller yeni tip goguse sahiptir.

    Sanzimaninizda bir sorun yoksa bence 4 vitesle kullanmaya devam edebilirsiniz. Ancak onarim gerektiren bir durum varsa onun yerine cikma 5 vites taktirmayi dusunebilirsiniz.
  • 5 vitesi bende düünüyorum ama denildiği gibi ya bir sorun olursa, yada çıkma ucuz ve temiz denk gelirse. Karbüratör işine bi açıklık getiren olmadı. Neden toroslar az yakıyorda benim 1300 motor arabam daha çok yakıyor?
  • Ayar ve bakim. Bu ikisi duzgun olmali ki en uygun yakit tuketimi yakalansin. Ama isin aci yani bizim arabalara eski oldugu icin dogru durust bakan usta yok gibi.

    Ayrica yasi geregi parcalari orijinal bile olsa bir torostan ortalama 15-20 sene fazla yasi var. Contalar,distributor,kam mili v.s. bircok parca asiniyor ve genc bir araba ile bu parcalar degismeden yarismasi mumkun degil.

    Size tavsiyem R-12 lerden iyi anlayan iyi ve titiz bir usta bulmaniz. LPG cilere guvenmeyin,onlarin cogu motordan detayli olarak anlamaz. Karburatoru de bosuna degistirmeyin, sorun ondan kaynaklanmiyor.
  • Peki karbüratörü değiştirmeyeceğim. Kilometre sayacını değiştirebilirsem bi ölçm yapıp buradan bildiririm artık.
  • Kilometreyi de kilometre saati tamir eden yerler var,onlara goturursen hallederler. Muhtemelen numaratoru ceviren mekanizmada bir sorun var. En kotu ihtimal cikmacilardan sadece km. saatini alabilirsin daha ucuza gelir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yavuz24

    bx4tc arkadasım yani model farkımı diyorsun.ts 1300le tsw 1300 arasında fark var ölemi motor yönünden yani tsnin sıkıştırma oranı daha fazla diyorsun.bende 1977 sw var attırmayı düşünüyorum ne dersin.bide sanki ön göğüs değişmiş gibi 1977 swlerin ön gögüsleri orjinalde dürbün gögüsmü yoksa yeni gögüsmü bilgisi olan varsa bilgilendirirse sevinirim. şimdiden teskler


    Sizin araç yeni tip göğüslü ancak üstte hoparlör deliklerinin olması lazım. Yine de pek emin değilim.
  • yeni tip ama devir saati yok yani toroslardada bazı modeller devir saatsiz yani sadece km ve ikaz lamabaları var beimkide öle höporlör delikleri dediğiniz sag tarafta gögüsün üzerindeki deliklerse onlar var
  • Sizinki TL modeli SW oldugu icin devir saati yok. Delikli de olduguna gore orijinal gogus sizinkisi. TS modeli SW olsaydi devir saati olurdu.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.