Şimdi Ara

<<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>> (91. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.052
Cevap
42
Favori
602.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok fark yok 1.4 olanda 20 tl gaz ile (litresi 2.20 tl) 100 km gidiyor ama 1.8 olan uzun yolda ve fazla yüklü oldugu zamanlar 1.4 e göre çok daha az yakar ama şehir içinde de 1.8 çok yakar. Tamamen kullanım amacına göre degişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar,

    1.6rne (klimasız donanım) sahibiyim. Malumunuz sıcaklar geldi, camlara film çektirmek sıcağı engellemek konusunda işe yarıyor mu?

    Cevabınız evet ise, İstanbul'da, tercihen avrupa yakasında önerebileceğiniz bir yer var mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim araçlarda polen filtresi nerede.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keskin52

    Merhabalar Arkadaşım bi kaç sorum olacak bu klima ve kalorifer üzerine bilgilisiniz sanırım, 1.6e alize 2000 model reno 19 um var aynen anlattığınız gibi önceden klimanın olduğu yeri açmıştım akünün zıttı taraf o salyangoz gibi olan parça ile klima kompresörünün arasında filtre gibi sünger var ve simsiyah olmuş bunu nasıl temizliyebilirim yine göstergelerin sökülmesi gerekiyormu, birde o salyangoz gibi parçanın soketlerini önceki sahibi çıkartmış ben geri taktım klimayı açtım yolda giderken tamda soketi taktığım yerden tak tak diye sesler gelmeye başladı nedeni nedir acaba soketi çıkarınca ses yok soket takılıyken yapıyor.

    Merhabalar Hocam... Öncelikle düşünceniz için teşekkür ederim bilgili olmam hususunda ve söyleyeceğim şudur ki ben başıma gelen sıkıntıların beni rezil etmesi sonucu edindiğim tecrübelerdir... Sizin sorununuza gelince, aslında sizin aracınızda söylediğiniz şu süngerin siyah olması zamana bağlı olarak kirlenmesi durumudur ki toz toprak falan vs. önlemek amaçlıdır... Eğer onu çıkarabilirseniz yani salyangoz gibi görünen kalorifer motorunun muhafaza kutusunu, o zaman süngeri değiştirebilirsiniz... Aynı durum bende de vardı ben komple söküp içinde ve senin dediğin bölümdeki süngeri siyah kalın tek tarafı banlı süngerler var onunla yenilemiştim... Ve sonrasında tabi sorun olmadı bir daha... Yenile dememin de sebebi o süngeri çıkardığın zaman parçalanacaktır eminim o yüzden yenile diyorum... Sonuçta yılların ve yolların vermiş olduğu bir eskime yaşayan bir süngerden bahsediyoruz... Bu durumu çözmüş olduğumuzu varsayarak ikinci sorunuzun cevabına geçelim... Evet öyle bir soket var ve bende de çıkmış durumdadır... Taktığınızda ses gelmesi normal bir durumdur... İşte o ses yüzünden çoğu R19 kullanıcıları o soketi çıkarıyor... Sesin geliş sebebi ise o soket küçük yarım tur ileri geri dönüş sağlayan ve salyangoz gibi olan parça ile klima peteği arasında alt tarafta salyangoz gibi olan parçaya monte edilmiş küçücük bir motora aittir. O motor iç hava sürkülasyonu ve dış hava sürkülasyonu sağlayan bir insanın eli kadar ebatında hava kapağının yukarı aşağı hareket etmesini sağlar... Duymuş olduğunuz ses klimayı açtığınızda yada kapadığınızda o motorun hava kapağını yukarı yada aşağı dayandığı sınıra değmesinden dolayı gelen sestir... Klimayı açtığınızda motor hareket ederek kapağı sona doğru vurdurarak tak tak diye ses çıkartır... Bunun amacı ısıtma da yada klima ile soğutmaya geçişte tasarruf sağlamasıdır... Yani klima kapalı iken kalorifer motorunu çalıştırırsanız dışarıdaki havayı motorun pervaneleri çekerek içeriye üfleyecektir... Klimayı açtığınızda ise küçük motor devreye girerek kapağı hareket ettirip kalorifer motorunun dış ortam ile bağlantısını keserek soğuk havanın direk olarak içeriye ve yine tekrardan aynı soğuk havayı içeriden çekerek bir devir daim oluşturup soğuk havayı daha da soğuk üfler konumda göndermeye çalışır... Duymuş olduğun sesin geldiği yeri aracın motor bölümünden göremezsin ama direksiyonun alt tarafından elinle hissedebilirsin... Yani direksiyonun altından motor kaputunu açmak için kullandığın kolun olduğu bölümdeki boşluktan elini direksiyonun arka tarafındaki boşluğa yani kalorifer motorunun bulunduğu yere doğru uzatırsan elin mutlaka o kapak parçasına değerek patırt diye bir ses çıkartacaktır... Umarım aklında olan sorulara karşı yardımcı olabilmişimdir... Hayırlı forumlar...




  • CANELCAN C kullanıcısına yanıt
    Merhabalar CANELCAN arkadaşım sorumu cevapladığın için teşekkür ederim öncelikle, anladığım kadarıyla bu ses normal bi ses ama çok rahatsız edici bi ses birdaha takmam o soketi ilk duyduğumda klima motorunu bozduk zannettim ama neyseki normalmiş bu ses klima soğutmuyor heralde gazı yok klimanın benden önceki sahibinin hiç klima kullandığını sanmıyorum :) peki bir sorum daha olacak cam açma düğmelerinin bilirsinizki şöför tarafını açan düğme 3 parçalı yani tek basmada camı tümüyle indiriyor aynı cam açma düğmesinden bir tane daha alsam yolcu tarafınıda aynı şekilde tek basmayla camını indirebilirmiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keskin52 -- 10 Haziran 2016; 23:11:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keskin52

    Merhabalar CANELCAN arkadaşım sorumu cevapladığın için teşekkür ederim öncelikle, anladığım kadarıyla bu ses normal bi ses ama çok rahatsız edici bi ses birdaha takmam o soketi ilk duyduğumda klima motorunu bozduk zannettim ama neyseki normalmiş bu ses klima soğutmuyor heralde gazı yok klimanın benden önceki sahibinin hiç klima kullandığını sanmıyorum :) peki bir sorum daha olacak cam açma düğmelerinin bilirsinizki şöför tarafını açan düğme 3 parçalı yani tek basmada camı tümüyle indiriyor aynı cam açma düğmesinden bir tane daha alsam yolcu tarafınıda aynı şekilde tek basmayla camını indirebilirmiyim.

    Merhabalar keskin52 arkadaşım... Rica ederim ne demek ben sadece yardımcı olabildiysem ne mutlu bana... Bana sormuş olduğun asıl soruna gelmeden önce değinmek istediğim bir husus var... Klima soğutmuyor herhalde gazı yok şeklindeki düşünce sadece bir tahminden ibaret ise kesin gözüyle bakmanız pek doğru olmaz... Çünkü klima rekorlarında kaçak olduğu zamanda soğutmaz... Elbetteki kaçak olması demek de gazı yok manasına gelmiyor mu diyeceksin... Bende aynen öyle diyeceğim... Yalnız kaçak olması demek gazı yok manasına gelir ama gazı yok demek illaki kaçak olacak manasına gelmez prensibiyle derim ki önce soğutmamasının asıl sebebini bulmak lazımdır sorunu daha rahat çözebilmek için... Yanlışım var ise lütfen düzeltelim... Mesela vakti zamanında aracınızda bir işlem yapılmış olup klima gazının boşalmasına sebep olan bir durum yaşamış olabilir aracınız... Yada dediğim gibi kaçak vardır rekorlarında ondan dolayı gazı olmayabilir... Aklıma gelen ve olma ihtimali çok zor olan fakat olmayacak diye birşey söz konusu olmayan bir durum daha var ki o da klima kompresörü... Şarj dinamosu ve devr daim motorunun bulunduğu kayışa bağlı extra bir düzenek göreceksiniz.İşte o düzenek klima kompresörü... Siz klima düğmesini açarsanız kompresör motor kayışının dönüş gücüyle çalışması için hareket ederek sistemi oluşturur ve kayışa bağlantısı tamamlanır...Haliyle kayışın dönüş hızını da etkiler bu etkileşim sonucu bizim araçlarımız otomatik rölanti motoruna sahip olduğundan dolayı kompresörün etkisiyle düşen devri yeniden düzenlemek için aracın rölanti seviyesini yükseltmeye çalışır... İşte bu durumun yaşanmasından dolayı klimayı çalıştırdığınızda sürekli çalışır konumda kullanılan araç yakıtta bir depo benzinin yaklaşık 2 litre kadarını sarfedecektir... demek istediğim bu klima kompresörü eğer bozuk ise rekorlarda gaz olsa bile soğutma olayı gerçekleşmez... Bu 3 sebebin dışında bir ihtimal olacağını sanmıyorum klimanın soğutmamasında. 1- Gazı yok 2- Kaçak var 3- Klima kompresörü arızası... Bunlardan hangisinde sorun olduğu anlaşılır ise o zaman daha sağlam bir adım atılır sorunun düzeltilmesinde... Bunu anlamak için ise yapman gereken çok basit... Araç çalışır konumda motor rahat bir şekilde ısınmış ise klima düğmesi aç ve motorda olan değişikliği hisset eğer rölanti düşmesi yaşıyorsa kompresör sağlam demektir... Hiçbir şey değişmiyorsa ya sigorta kutusunda yeşil sigortalı olan klima sigortası atmıştır ya da kompresör arızası vardır... Bir de şöyle bir durum söz konusudur muhtemelen ölçmüşsündür ama yine söylemek isterim klimayı açtıktan bir kaç dakika sonrasında ancak soğuk hava vermeye başlıyor. Sebebi motorun sıcaklığına maruz kalan klima peteğinin önce soğumaya çalışmasından kaynaklanır... Gelelim benim de içime dert olan sağ cam inip kalkmasına... Kardeşim sağ camı tek basmada açma sistemi benimde aklımda ne zamandır... Şimdiye kadar neden yapmadığıma gelince sağ cam açılmasında sorun yok ama kapanırken yanılmıyorsam kasmadan dolayı bir sıkışma yaşıyor ve cam kriko motoru zorlanıp camı kaldıramıyor... Döşemeyi komple söktüm çıtaları falan çıkardım inip kalkmada sorun yaşanmıyor ama kapıyı tas tamam geri doldurduğumda indiği zaman 1-2 cm kalkıyor sonra duruyor.Ancak el yardımıyla hafif geriye doğru destek verince rahatlayıp çıkıyor... Ben bu sorunumu halledemediğimden dolayı ikimizinde düşüncesi olan tek basma ile cam inip kalkması sistemini yapamadım... Cevabım ise evet yapabilirsin ancak çok ince ayrıntılı bir şema çizmelisin kafanda... mesela benim aklımda olan aylardır düşündüğüm ve zamanı gelince yapacak olduğum şey şudur; Şöför kapısının camına gelen elektrik tesisatından güç kablolarının her birinden birer çıkış alarak sağ kapıya o çıkışları tesisat şeklinde çekmek ve gücün düğmeye geldiği yerden çıkıp da cam krikosu motoruna giden kabloyu da sağ cam motoruna bağlantı sağlamak olacaktır... Teorik düşünce bu şekildedir. Sol cam motoruna gelen elektriğe paralel bağlantı kurup kaynak ortak kullandırıp komutları ayrı verdirmek pransibidir... Ancak bu iş uygulamaya gelince pek de kolay olacağını söyleyemem... Onun için dedim ya çok ince ayrıntılı bir şema oluşturman gereklidir kafanda... Haaa bu işin bir kolay yönü daha var ama işe yarar mı emin değilim... Sol cam düğmesinden ve o düğmenin soketinden bulmalısın soketlere giren kablolar ne ise aynen o kabloları bağlamalısın (Sadece motora giden kablolar hariç)... Sonrası yine aynı cam motoru için çıkış vereceksin... Düşünceme göre olay bu kadar... Söylediğim gibi bu teorik olan bir düşüncedir ancak yapıldığı zaman bu iki düğme birbirini etkiler mi emin değilim... Çünkü sadece aç-kapa fonksiyonu yok bu 3 parçalı düğmede... Manuel açma ve kapama. Tek dokunma ile sona kadar açma ve sona kadar kapama. Ve son olarak tek dokunma ile sona kadar açar ya da kapatırken yine tek dokunma ile açma-kapama işlemini durdurma... Yani bu konuda bir hayli uğraşılması gerekecek... Çünkü ne kadar çok fonksiyon var ise işlemin o kadar zor ince ve çetrefilli olması kaçınılmazdır... Kazasız ve keyifli sürüşler dileğiyle kardeşim... Hayırlı forumlar...




  • CANELCAN C kullanıcısına yanıt
    Merhabalar CANELCAN kardeşim.. gerçekten okurken çok akıcı bi dille değinmişsin buradan diğer renault 19 sahipleride bilgilerinle faydalanıyor olmalı şimdi anladığım kadarıyla 3. ihtimal söz konusu değil klimayı açınca devir düşüyor o zaman kompresör çalışıyor geriye iki ihtimal var 1. gaz yok 2. kaçak var işlerim dolayısıyla vakit bulabilsem baktırıcam da vaktim yok malesef triger kayışınıda değiştirmem gerek 134.000 de şuan benden önceki sahibimi değiştirdi artık bilmiyorum ama triger takımının olduğu yerde bi etiket yapıştırmışlar 150,000 de değişecek diye 150 bine gelmeden değiştirmek en mantıklısı malum kayış koparsa daha çok masraf açar mazallah. CANELCAN kardeşim bende sorular bitmiyo seninde başını ağrıttım ama :) çakmaklık hakkında sorum çakmaklık kısmında çakmaklık yok önceki sahibi kaybetmiş heralde ve bu çakmaklık arka cam rezistansına bağlıymış duyduğuma göre doğruluk payı varmı çünki kışın rezistans düğmesini açtığımda hiçbi buğuyu çözmüyor rezistans soket kısmına da baktım camın bitimindeki sokete gayet sağlam çakmaklıkla bağlantılıysa çakmaklıkta ışık benzeri birşey yanıyormu araç çalışınca bu birinciydi:) 2. olarak sabahları araç gazda tek marşta çalışmıyor illa ayağımda gaz vermem gerekiyor hafif marşa basarken ama benzinde tık alıyor bunun sebebi gaz kitindenmi kaynaklı atiker düz sistem lpg sistemi var araçta lpg bakımı yaptırmadım aldığımdan beri bundan dolayı yapabilirmi birde bujiler değişecek baya masrafı olacak keratanın CANELCAN kardeşim şimdiden teşekkürler saygılarımla..




  • *Blue* kullanıcısına yanıt
    merhabalar arkadaşım bizim araçlarda polen filtresi yok dışarda ne varsa içeri girer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keskin52

    Merhabalar CANELCAN kardeşim.. gerçekten okurken çok akıcı bi dille değinmişsin buradan diğer renault 19 sahipleride bilgilerinle faydalanıyor olmalı şimdi anladığım kadarıyla 3. ihtimal söz konusu değil klimayı açınca devir düşüyor o zaman kompresör çalışıyor geriye iki ihtimal var 1. gaz yok 2. kaçak var işlerim dolayısıyla vakit bulabilsem baktırıcam da vaktim yok malesef triger kayışınıda değiştirmem gerek 134.000 de şuan benden önceki sahibimi değiştirdi artık bilmiyorum ama triger takımının olduğu yerde bi etiket yapıştırmışlar 150,000 de değişecek diye 150 bine gelmeden değiştirmek en mantıklısı malum kayış koparsa daha çok masraf açar mazallah. CANELCAN kardeşim bende sorular bitmiyo seninde başını ağrıttım ama :) çakmaklık hakkında sorum çakmaklık kısmında çakmaklık yok önceki sahibi kaybetmiş heralde ve bu çakmaklık arka cam rezistansına bağlıymış duyduğuma göre doğruluk payı varmı çünki kışın rezistans düğmesini açtığımda hiçbi buğuyu çözmüyor rezistans soket kısmına da baktım camın bitimindeki sokete gayet sağlam çakmaklıkla bağlantılıysa çakmaklıkta ışık benzeri birşey yanıyormu araç çalışınca bu birinciydi:) 2. olarak sabahları araç gazda tek marşta çalışmıyor illa ayağımda gaz vermem gerekiyor hafif marşa basarken ama benzinde tık alıyor bunun sebebi gaz kitindenmi kaynaklı atiker düz sistem lpg sistemi var araçta lpg bakımı yaptırmadım aldığımdan beri bundan dolayı yapabilirmi birde bujiler değişecek baya masrafı olacak keratanın CANELCAN kardeşim şimdiden teşekkürler saygılarımla..

    Şimdi keskin 52 kardeşim birinci sorunun cevabına gelelim... Tabi elbetteki ben de dahil olmak üzere burası bilmediğimiz birtakım bilgileri bilen arkadaşlarımızdan öğrenmek için çok doğru bir yer diye düşünüyorum... Evet senin de duyduğun gibi arka cam rezistansı ve çakmaklık birbirine bağlı olma olasılığı vardır... Çünkü iki cihazında çalışma prensibi aynıdır... Yani kısa devre ile dirençli bir devrenin ısınmasını sağlamaktır amaç... Bu yüzden de aynı elektrik kablosundan akım alınmış olabilir... Diğer bir yandan da farklı bir elektrik akımı da alınmış olma olasılığı vardır, çünkü sonuç olarak 12 volt gerilimle çalışan cihazlardır araçlarımızdaki parçalar... İkisi birbirine bağlı bile olsa ortada sorun oluşturacak bir durum söz konusu değildir. Çünkü bu bağlantı paralel bağlantı olması zorunluluğu vardır muhakkak. Böyle bir bağlantının ne gibi bir duruma etkisi olur dersen şayet, mesela arka cam rezistansını çalıştırdın diyelim sonra dur da ben bir sigara yakayım dedin ve çakmaklıkta duran çakmağa bastın. İşte burada normalde farzedelimki çakmak 10 saniyede ısınarak atması gerekiyor ise arka cam rezistansı çalışır vaziyette çakmağa basıldığında bu 10 saniye akım ikiye bölünmesi sebebiyle 13-14 saniye sonrasında atmasını sağlayacak olan durumu yaşatır. Yani kullanılan gerilim aynı kullanılır akım ise ortaya çıkan güze göre doğru orantılı olacak şekilde iki cihaz arasında paylaşılır... bu paylaşma neticesinde mutlaka tek başına çalışması gereken süreden geç istenilen düzeye ulaşacaktır... Çakmaklık yerinde çakmaklık yok demişsin. Bu parça üniversal yani standart olan ve çoğu araçlarda uyum sağlayan bir parçadır. Bundan dolayı da 15-20 TL civarı çok pahalı olmayan bir değeri vardır... Alıp kendin bile takabilirsin... Diğer bir durum ise çakmaklığın dıştan baktığında göremeyeceğin hem sigara küllüğünü hem de çakmaklığın en dış daire şeklindeki çevresini aydınlatmaya yarayan minik bir duysuz ampul bulunur iç tarafta ve çakmaklığı bağlı bir parçadır artı olarak bu ışık park lambalarını yaktığın zaman yanan bir ışıktır... Arka cam rezistansı genelde yollarında yaşanan mini mini kopmalar nedeniyle devre tamamlanması sağlanamadığından dolayı görevini yapamayarak buğuyu çözmeyebiliyor. Benim aracımda olduğu gibi... Fakat nasıl ölçtüğün konusunda bir bilgiye sahip olmadığımdan dolayı sağlam olması kanaatine ne kdr doğru olacağını söyleyemem... Benim yöntemim bu tip durumlarda bir aksesuarcının kullandığı sırada görüp de kendim yapmış olduğum bir göz lambası vasıtasıyla gelen elektriğin mi arızası var yoksa kabloya bağlı cihaz mı bozulmuş o göz lambasıyla çok net bir şekilde anlaşılabiliyor... Göz lambasının bir ucunu şase alan bir yere değdirip diğer ucunu da arka cam rezistansının sağ yada sol farketmez iki soketin bağlantı yerine değdirip rezistans düğmesine bastığım zaman göz lambasının yandığını görünce dedim ki arka cam rezistansım sizlere ömür ve söylenenler ise tamir ettirmektense camı komple değiştir gibi öneriler oldu... Ben de orjinal camı olduğu için değiştirmek istemedim işin doğrusu... Yani sana önerim sen de kendine bir göz lambası yap çok basit bir düzenektir. Bununla çoğu olası sıkıntılarını müdahale edemeyeceğin bir durum bile olsa en azından nerede arıza olduğunu tespit edebilme olanağını yakalarsın...

    İkinci sorunu ise anlayamadım. Aracın 1.6 alize 4 nokta enjeksiyonlu diye okumuştum yanılmıyorsam. Neden düz sistem takılı olduğunu anlamış değilim. Benim aracımda bulunan sistem farklı bir sistem... Aracım 1.4i RT tek nokta enjeksiyonlu energy motordur ve orjinal fransa yapımı sonrası Türkiyeye giriş yapmış bir araçtır... Bendeki sistem ayağını gaz pedalına dokunmadan kontağı çevirdiğinde tek marşta motor benzinde kendiliğinden yaz da olsa kış da olsa çalışır ve otomatik rölanti havaya ve motorun durumuna göre seviyesini ayarlar. Sonrasında ise ayağımı gaza dokunduğum anda daha önceden ayarlanmış bir devr seviyesi vardır o devre ulaşınca motor gazda çalışır konuma geçiş yapar... Yani söylediğimden de anlayacağınız üzere benzin olmadan aracım çalışmaz... Gazda hele kesinlikle çalıştıramazsınız... Mutlaka motor ayarlanmış o devr seviyesine ulaşması gereklidir... Haaa gazda çalışmasının tek bir yolu vardır o da mesela şimdi benzin bitti gaz var... Tabi türk usulü vurdura vurdura 2. viteste motor devr seviyesine ulaştırabilirseniz direk olarak motor gaz ihtiyacı algılayıp gazda çalışır, çünkü başıma gelmişti... Tek nokta enjeksiyonun böyle bir durumu vardır... keskin52 kardeşim senin sorunun benim aklıma gelenler enjeksiyonlu motor ile düz sistemin uyumsuzluğundan dolayıdır... Yazdıklarına bakınca bu söylediğin gazda çalışmıyor olayını ateşleme sisteminde olan bir düzensizlik de yapabilir diyebiliyorum kardeşim... Ya da acaba aceleci davranıp da motoru hazırlıksız yakalayıp şaşkına mı çeviriyorsun diye düşünüyorum... Çünkü kontağı ateşleme konumuna aldığında bir kaç saniye sonra tık diye lpg kitinin devreye girme sesi geliyor ondan sonra bastığın zaman tek marşta alması gerekir diye düşünüyorum ben... Başka birşey aklıma gelmiyor...

    Bu arada elbetteki triger kayışını değiştirmen senin kendini rahat hissedebilmen açısından daha sağlam bir adım olur... Ama şu da unutulmamalıdır ki bu triger kayışı öyle bir menettir ki değiştirirsin 1 km sonrasında bile sıyırıp sıyırmayacağının garantisi yoktur... Sonuç olarak kul yapısıdır... Benim aracımın trigeri aldığım sahibi tarafından 120.000 de değiştirilmiştir ve ne tesadüftür ki benim araç da 134.000 de şu an... Şu hiçbir zaman unutulmamalıdır ki araçlarımızda en iyi tamir vakti zamanında yapılan bakımıdır... Sana şimdiden kolay gelsin keskin52 kardeşim şu cam olayını benden önce halldebilirsen mutlaka paylaşmanı isterim... Hayırlı cumalar diliyorum tüm arkadaşlara...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keskin52

    merhabalar arkadaşım bizim araçlarda polen filtresi yok dışarda ne varsa içeri girer

    Anladım, teşekkürler.
  • İyi geceler değerli forum üyeleri 16.000 bütçem var klima lı Avrupa Bir araç arıyorum r19 da karar verdim 15.000 buldum klimalı yalnız araç İE modeli alize değil almayı düşünüyorum ie olmasının alizeye göre artı ve eksisi nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KSKcarpediem kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla klima ve hava yastığı var alize modelinde farklı olarak.
    Sizin baktığınız modeldeki klima fabrika çıkışlı mı yoksa sonradan mı taktırılmış?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sazan84

    Bildiğim kadarıyla klima ve hava yastığı var alize modelinde farklı olarak.
    Sizin baktığınız modeldeki klima fabrika çıkışlı mı yoksa sonradan mı taktırılmış?

    Ben aracı görmeye yarın gidicem klima orjinal r19dan hiç anlamıyorum birde gidip en tutulmayan sıkıntılı modelini almak istemiyorum birde full enjeksiyonlumu bu ie modeli lpg uyumu nasıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba 1998 model k7m kodlu motora sahip 1.6e rne araca sahibim.Aracım seyir halindeyken şanzumandan motor subab sesine benzer ses duyuyorum bu ses gaza yüklenmemle dahada artıyor sanki şanzumanın içindeki sistemde boşluk varmış gibi şıkırdama geliyor.Ayrıca motor soğukken ilk çalıştırmada şanzumandan tak tak diye bir ses geliyor sanki birşeyler aşınıyor gibi..
    Benzer sorunlarla karşılaşan oldumu acaba? bu şekilde kullanmamda bir sakınca varmıdır?
  • Hayirli aksamlar. Bu forumu acandan Allah razi olsun. Bi kac sorum var. Yanitlayan olursa sevinirim. 1997 model 1.4 beymen clup bir arac var. Birde 1998 zetek cfi motor escort clx var. Lakin escort hidrolik direksiyon degil. Acaba hangisini tavsiye edersiniz. Ayrica reno europalarda cikle var diye biliyorum ama bu soyledigim europada cikle yok. Acaba beymen clup ciklesizmi oluyo. Beymen clup 210bin km
    Escort 190bin km
    Simdiden tesekkur edrim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecotor

    Hayirli aksamlar. Bu forumu acandan Allah razi olsun. Bi kac sorum var. Yanitlayan olursa sevinirim. 1997 model 1.4 beymen clup bir arac var. Birde 1998 zetek cfi motor escort clx var. Lakin escort hidrolik direksiyon degil. Acaba hangisini tavsiye edersiniz. Ayrica reno europalarda cikle var diye biliyorum ama bu soyledigim europada cikle yok. Acaba beymen clup ciklesizmi oluyo. Beymen clup 210bin km
    Escort 190bin km
    Simdiden tesekkur edrim

    Merhabalar ecotor kardeşim... Benim r19 1.4i rt tek nokta enjeksiyon energy motorlu europam var... yakıtından ve kondisyonundan gayet memnunum. çünkü bu derecede bir araba ile bu kdr cimri yakıt yakan bir araba hiç görmedim ben... 1 lt lpg ile uzun yolda 15-16 km yol yapıyor... Beymen clup modelleri hakkında pek bilgiye sahip değilim ama onun da 1.4i olduğunu biliyorum eğer klimalı ise benim araçla aynı diyebilirim. Ancak hoşuma gitmeyen bir yönü var bu fransız aracının o da tekerler arası mesafeler biraz fazla olduğu için dönüşlerde yoldan bir kayıp yaşıyorsunuz... yani demek istediğim daha önceki aracım r11 flash txeidi ve flash ile u dönüşü yapabildiğim yerlerder19 ile yapamıyorum maalesef... Haaa şunu da söylememde fayda var ki o da r19 larda bir yerli üretim bir de avrupa üretim vardır... basitçe anlaşılabilir... nasıl mı? aç sağ arka yolcu kapısını ve sağ tarafta oturulacak kısmını iyice bir incele gizli bir bölme var mı diye... eğer varsa o bölmeyi elinle kaldırdığında şak diye kalkarak çocuk koltuğuna dönüşüyor... bu orjinal fransız arabası demektir... ama karadüzen düz bir koltuk var ise tabi buda bizim türklerin herşeyden çalarak yaptığı yerli üretim demek oluyor... r19 hakkında söyleyebileceklerim bu kadar... gelelim escorta. escort hakkında pek bilgim yok ama ustalardan duyduğuma göre escortların motoru ile lpg uyumu pek sağlanmıyor diye duydum.. yani düzen tutmuyor gibi... yine de alacak ve binecek olan sensin.... burad abana düşen bilgimi paylaşmak ve sana hayırlı olsun diyerek keyifli sürüşler dilemek düşer...




  • Cümleten hayırlı günler küçük bi sorum olcak 1.6 rt sedan gri renkte klıma mevcut araç temiz park sensörü kol dayama arka rüzgarlık çelikjant 270 binde 14000 bin istiyolar tanıdığımdan idaalmidir.acil bilgilendirirseniz sevinirim ayrıca çok yeni model araç araştırdım ama param okadar çıkışmadı günümüz piyasası malum ve konfor az yakıt klima vs,vs lerden bu araçta yoğunlaştım nedersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen gün İzmir'den Çorum'a düğün için gittik geldik. Toplamda 292 tl gaz aldım (ilk depo bp, 20 tl si hürgaz :) diğerleri hep opet) 1730 km yol yaptık. Yolun yarısı klima açık 4 kişi bagaj full. Tek yeşil yanıyordu geldiğimde, sizce nasıl.? Ki enjektörler tıkalı, 130 dan sonra gaz yemiyo ve araç zıplamaya başlıyo. Tıkalı olmasa daha az yakarmıydı bilemiyorum.
  • CANELCAN C kullanıcısına yanıt
    Verdigin bilgiler icin tesekkur ederim. R19 beymen clup araci aldim. Genel olarak memnunum. Yakit konusu gercekten cok cok iyi. Neredeyse yakmiyor yanliz birseyi merak ediyorum. Bu arac otomatik cikleli. Daha onceki brodvay 1.r gte aracim manuel cikleliydi. Buvdurumla ilgili soyle bir sorunum var. Seyir halinde iken araci bosa attigimda arac duracak kadar devir dusuruyo cogu zamanda ise stop ediyo. Aractan subap sesi geliyor. Once stop etme sorunu icin gazciya gittim. Hava filtresi degisti. Gaz ayari yapildi. Gazci stop etme sorunu icin tamirciye git once bujilere sonra subap ayarina baktir subaplar sesli dedi. Tamirciye gittim. Renault ozel servisi kendisi. Stop etmesi bujiden degil. Subap seside bu motorlarda normal. Subap ayari yaparsam ses biraz daha artar. Stop etmesinin sebebi hava girisi fazla farkli bir gazciya git dedi. Bu konuda sorun yasayananiz varmi cozume ulastinizmi merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • öncelikle herkese selamlar,arkadaşlar yeni almış olduğum 2001 renault 19 hb alize rte aracımın rolantisi lpg de iken yerinde durmuyor fakat benzine geçtiğim zaman rolantide hiçbir sorun yok.Sorun yinede rolanti sensöründemi lütfen yardımcı olabilirmisiniz.
  • 
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.