Şimdi Ara

<<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>> (92. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.052
Cevap
42
Favori
602.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O sorunu çok yaşıyorlar ama benimki karbüratörlü enjeksiyonlularda nasıl bilmitorum ama bizimkinlerde genelde karbüratörde kelebek var onun çatlaması sonucu sıkıştırma tam yapılamadığı içn oluyomuş enjeksiyonluları bilmiyorum hayırlı olsun bu arada bende 1 hafta oldu 1996 rt 16 klimalı modeli var çok seviyorum arabamı tofaştan europaya geçinçe resmen level atladım o konfor anlatılmaz yaşanır...
  • Arkadaslar 1.6 e rne HB number one fm alacağım. Bu araçta özellik olarak ne var? Abs kLima cam otomatik hava yastığı. Motor karburator mu enjeksiyon tek nokta çok nokta hangisi? Araçta tüp yok senelik maksimum 3 bin km yapacağım için gerek yok diye düşünüyorum. Hatcbakler tutuluyor mu? Alırken aracın nelerine dikkat etmeliyim. Bugün expertise sokacagiz. Bu arada araç 1999 model e rne number one fm beyaz renk, ilk sahibi kaza hasar boya değişen yok ise ve km 120 bin kac eder?
    Bu mesaja eklenen görseller:

    <<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>>



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asminezaran -- 17 Ağustos 2016; 8:36:08 >




  • CANELCAN C kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Renault aşkim daha agir basti ve 1 aydir europamin keyfini suruyorum. Yanliz tek sorunum rolanti. 1.4i enerji motorlu bir arac. Otomatik cikleli. Seyir halinde iken araci bosa atinca veya vites degistirirken normalden biraz yavas hareket edersen arac genelde stop ediyor. Kisa mesafeli suruslerde yasatmiyor ama mesela araci calistirdin motor sicak soguk farketmiyor. Gaza bas birak rolanti dibe vurup 1 kaccsaniye sonra normale donuyor. Gazciya gittim hava filtresi degistirdik ayar cekti. Bi tamirciye git bujilere ve subap ayarina baktir dedi. Reno tamircisine gittim. Bujilerde sorun olsa arac gec calisir cekisten duser stop etmez dedi. Subap sesi olayi icinse bu araclardan gelen subap sesi normal biraz sesli calisir. Ayar yaptirmak istersen yaparim ama ses azalmaz parana yazik dedi. Bena farkli bir gazciya gitmemi ve hava girisi fazla oldugu icin ayar yaptirmami soyledi. Renolarin genel sorunu oldugunu biliyorum bu durumun fakat cozumu illaki vardir. Sizin yasadiginiz bir durummu. Yasadiysaniz cozum buldunuzmu acaba.
    İyi gunler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecotor

    Merhaba. Renault aşkim daha agir basti ve 1 aydir europamin keyfini suruyorum. Yanliz tek sorunum rolanti. 1.4i enerji motorlu bir arac. Otomatik cikleli. Seyir halinde iken araci bosa atinca veya vites degistirirken normalden biraz yavas hareket edersen arac genelde stop ediyor. Kisa mesafeli suruslerde yasatmiyor ama mesela araci calistirdin motor sicak soguk farketmiyor. Gaza bas birak rolanti dibe vurup 1 kaccsaniye sonra normale donuyor. Gazciya gittim hava filtresi degistirdik ayar cekti. Bi tamirciye git bujilere ve subap ayarina baktir dedi. Reno tamircisine gittim. Bujilerde sorun olsa arac gec calisir cekisten duser stop etmez dedi. Subap sesi olayi icinse bu araclardan gelen subap sesi normal biraz sesli calisir. Ayar yaptirmak istersen yaparim ama ses azalmaz parana yazik dedi. Bena farkli bir gazciya gitmemi ve hava girisi fazla oldugu icin ayar yaptirmami soyledi. Renolarin genel sorunu oldugunu biliyorum bu durumun fakat cozumu illaki vardir. Sizin yasadiginiz bir durummu. Yasadiysaniz cozum buldunuzmu acaba.
    İyi gunler.
    Arkadaşlar Renault 19 1.6 k7m kodlu motora sahip araca sahibim önceden hararet göstergesi kırmızı işretli nokta da sabitken şimdi sürekli seyir halindeyken düşme oluyor resimdeki gibi trafiğe girince yine eskisi gibi orta seviyede oluyor.termostat dan olduğunu düşünerek orjinal 89 derecelik ile değiştirdim sonuc aynı sizde gösterge nasıl acaba sabitmi yoksa resimdeki gibi düşüyormu?

    <<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>>




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat_çavuş

    Arkadaşlar Renault 19 1.6 k7m kodlu motora sahip araca sahibim önceden hararet göstergesi kırmızı işretli nokta da sabitken şimdi sürekli seyir halindeyken düşme oluyor resimdeki gibi trafiğe girince yine eskisi gibi orta seviyede oluyor.termostat dan olduğunu düşünerek orjinal 89 derecelik ile değiştirdim sonuc aynı sizde gösterge nasıl acaba sabitmi yoksa resimdeki gibi düşüyormu?

    <<<< RENAULT 19 KULÜBÜ >>>>

    Alıntıları Göster
    Selamın Aleyküm
    Bende aranıza yeni katıldım 10250 TL'ye 95 model 1.4 RN aldım. araçtan genel olarak memnunum ama bir kaç kafama takılan birşey var.

    1- Motor yağını değiştiğinden beri motorda yağ eksilmesi başladı. Nereden yağ kaçırıyor göremedim ya da başka bir sorun mu var bilmiyorum.
    2- Dörtlüleri yaktığım zaman sinyaller zayıf yanıyor. Gündüz vakti görünmeyecek kadar zayıf. Ölçü aleti ile ölçtüğümde 7V geliyor lambaya. Ama aracı kitlerken aynı sinyaller güçlü yanıyor. Bunun için ne yapmam lazım ?




  • ecotor E kullanıcısına yanıt
    Kardeşim merhaba.
    Öncelikle aracın hayırlı olsun. Bendede 1.6 europa var. Bu 3. Europam. Yaklaşık 4 ay önce aracımı alınca bir süre sonra bendede aynı sorun oldu. Rölanti dalgalanması, durunca gazı yavaş verince gaz yemeyip stop etme, rölantinin boştayken dibe vurup 1 sn sonra düzelmesi. Aynı sorun birçok europa sahibinde olur. Ben tamirciye gitmeden bayağı araştırıp öyle gittim ve nokta atışı oldu. Sorun boğaz kelebeği yağlanması. Sağolsun çok güzel bir karbüratör, enjeksiyon ustam var. Söküp komple temizledi, ayarını yaptı 60₺ para ödedim. Aylardır sorunsuz biniyorum. Diğer taraflarıyla uğraşma boşuna parana yazık. Seninki de öyle tek nokta enjeksiyonlu sen de kelebeği temizlet bak sorunun hemen yok olacak. İyi ustan yoksa değiştirelim falan derler boşuna 200 küsür para verme. Bi usta bul temizlet. Geçer hayırlısıyla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keskin52

    Merhaba bende 4 ay önce 15.600 e almıştım 2000 model 16e alize 127 binde 18.500 dedi 15.600 e zorla aldım babamın arkadaşından tam bi emekli adam arabası 1.6 4 nokta enjeksiyonludur 98 99 2000 2001 modeller sadece 98 modeller havayastıklıdır rne veya rte dir 90 bg 140 nm tork megan 1 motorludur km de şuan 18 kuruş yakıyor cok ideal bi araba
    Selamın Aleyküm arkadaşlar R19 1.4 RNA sahibiyim 2010 dan bu yana kullanıyorum arabamdan çok memnunum 2500 - 3000 devir arası kullanırsam tüketimim 0,15 krş (LPG li Litre Fiyatı 1,99TL )

    Şahin Doğan gibi Kağıt arabalara göre çok konforlu ve ideal bir araç olduğunu düşünüyorum 2016 haziranda arabamı güneş yanığından dolayı boyattım sol marspiel değişti çürümüs şuan aracım gıcır gıcır oldu tabiricaizse

    Benim aklıma takılan şeyler oldu onları soracağım..

    1- havalandırmadan çok toz geliyor buna bir çare varmıdır polen filtresi denen zımbırtı bu arabada da varmı varsa neresinde ??

    2- aracım rolanti sallantılı kronik bir sorun ama bundan başka bir sıkıntısı ise anlık kesintiler oluyor bazen çok sık yapıyor gaz kesiyormuş gibi sanki ama gazcıya götürdüm gaz ayarından beyinden alakalı sıkıntı yok dedi sorun ateşlemede fln dedi ben bujileri kabloları diğer şeyleri değiştirdim hala aynı acaba ateşleme bobinindenmi diye düşünüyorum fiyatı çok pahalı galiba duyduğuma göre ...

    3- aracım 1.4 olduğu için 3000 devirde 90Km/s ile gidebiliyorum fazla basarsam yakıt artıyor bunun şanzımandan 5. vitesin dişlisini değiştiriyorlarmış duyduğuma göre bu işlem mümkünmüdür yada 6. vites dişlisi takılabilirmi (yok artık demeyin soruyorum )

    4- araçımda çok zırıltı var özellilke düşük rolantide ilk çalıştığında fln bozuk yolda hak getire sesten durulmuyor zırıl zırıl bu ses bazen beni araçtan soğutuyor bu zırıltıları nasıl keserim varmı sizin bildiğiniz püf noktalar ..

    5- aracıma hidrolik direksiyon ve klima takmak mümkünmüdür ben bu arabayı binmek için aldım elimden geldiğince Allah kaza bela vermediği sürece bu araca binerim Satmayı değiştirmeyi düşünmüyorum ilkler her zaman değerlidir..

    6- kilometre sayacının sıfırlama düğmesi 2-3 sene oldu zor sıfırlıyordu artık hiç sıfırlamıyor bunun tamiri varmıdır yada gösterge panelinin yenisini bulabilirmiyim birde turuncu ışıkları yeşil yada mavi yaptırmayı düşünüyorum led ile yapan varmış herhalde ??

    7- araca şuana kadar ettiğim masraf boya parça değişimi fln cart curt 5.000 TL oldu (6 Sene içinde) (Yağ değişimi fln dahil değil keyfi yada arıza için ustaya verdiğim para ki bunun 3.000 tl si boya masrafı sırf 500 de değişen malzemelere gitti sizce 6 senede bu masraf normalmidir boya olmasa 1.5 - 2 bin tl civarı usta masrafım oldu şimdiye kadar boyayıda mecbur boya kabarması olan yerler vardı iyice gitmesin diye yaptırdım

    8- bu arac suan 280.000 km yaptı olaki motor gitti ben bu araca 1.4 motor değilde 1.6 taktırsam olurmu verimli olurmu şanzıman değişmesi lazımmı ?

    9- daha ne olsun baya yazdım :) şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyblue89

    Selamın Aleyküm arkadaşlar R19 1.4 RNA sahibiyim 2010 dan bu yana kullanıyorum arabamdan çok memnunum 2500 - 3000 devir arası kullanırsam tüketimim 0,15 krş (LPG li Litre Fiyatı 1,99TL )

    Şahin Doğan gibi Kağıt arabalara göre çok konforlu ve ideal bir araç olduğunu düşünüyorum 2016 haziranda arabamı güneş yanığından dolayı boyattım sol marspiel değişti çürümüs şuan aracım gıcır gıcır oldu tabiricaizse

    Benim aklıma takılan şeyler oldu onları soracağım..

    1- havalandırmadan çok toz geliyor buna bir çare varmıdır polen filtresi denen zımbırtı bu arabada da varmı varsa neresinde ??

    2- aracım rolanti sallantılı kronik bir sorun ama bundan başka bir sıkıntısı ise anlık kesintiler oluyor bazen çok sık yapıyor gaz kesiyormuş gibi sanki ama gazcıya götürdüm gaz ayarından beyinden alakalı sıkıntı yok dedi sorun ateşlemede fln dedi ben bujileri kabloları diğer şeyleri değiştirdim hala aynı acaba ateşleme bobinindenmi diye düşünüyorum fiyatı çok pahalı galiba duyduğuma göre ...

    3- aracım 1.4 olduğu için 3000 devirde 90Km/s ile gidebiliyorum fazla basarsam yakıt artıyor bunun şanzımandan 5. vitesin dişlisini değiştiriyorlarmış duyduğuma göre bu işlem mümkünmüdür yada 6. vites dişlisi takılabilirmi (yok artık demeyin soruyorum )

    4- araçımda çok zırıltı var özellilke düşük rolantide ilk çalıştığında fln bozuk yolda hak getire sesten durulmuyor zırıl zırıl bu ses bazen beni araçtan soğutuyor bu zırıltıları nasıl keserim varmı sizin bildiğiniz püf noktalar ..

    5- aracıma hidrolik direksiyon ve klima takmak mümkünmüdür ben bu arabayı binmek için aldım elimden geldiğince Allah kaza bela vermediği sürece bu araca binerim Satmayı değiştirmeyi düşünmüyorum ilkler her zaman değerlidir..

    6- kilometre sayacının sıfırlama düğmesi 2-3 sene oldu zor sıfırlıyordu artık hiç sıfırlamıyor bunun tamiri varmıdır yada gösterge panelinin yenisini bulabilirmiyim birde turuncu ışıkları yeşil yada mavi yaptırmayı düşünüyorum led ile yapan varmış herhalde ??

    7- araca şuana kadar ettiğim masraf boya parça değişimi fln cart curt 5.000 TL oldu (6 Sene içinde) (Yağ değişimi fln dahil değil keyfi yada arıza için ustaya verdiğim para ki bunun 3.000 tl si boya masrafı sırf 500 de değişen malzemelere gitti sizce 6 senede bu masraf normalmidir boya olmasa 1.5 - 2 bin tl civarı usta masrafım oldu şimdiye kadar boyayıda mecbur boya kabarması olan yerler vardı iyice gitmesin diye yaptırdım

    8- bu arac suan 280.000 km yaptı olaki motor gitti ben bu araca 1.4 motor değilde 1.6 taktırsam olurmu verimli olurmu şanzıman değişmesi lazımmı ?

    9- daha ne olsun baya yazdım :) şimdiden teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar renault 19 1,6 ların buji anahtarı kaç mm oluyor, internetten sipariş vereceğim.
    bir de şunu soracağım; her 1000 km de bir marş basmamaya başlıyor, kaç yıldır devam eden sorun en son geçen ay lpg ustası bujilerin değişmesi gerektiğini söyledi, yeni şimdi yeni buji takınca basıyor ama 1000 km kadar gidince yine basmamaya başlıyor, çok az bir mesafe ...acaba başka sorunmu var, sanayide çok usta dolaştım şimdiye kadar başka çözümü olmadı, kimisi hava filtresi dedi kimisi kablolar eski dedi hepside yeni parçalar takarak bir sürü para aldılar nihayet en son çözüm sürekli buji değiştirmek oldu, bunu bari kendim yapayım diyorum.
    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkadım52 -- 19 Eylül 2016; 23:40:22 >




  • aracım 2001 renault 19 RTE Alize 1.6 araçta atiker lpg sistemi mevcut. Dün akşam aracı getirip parkettikten sonra bu sabah aracı çalıştıramadım. Sonra farkettim ki lpg kumandasindaki ışıkların hiçbiri yanmıyor. Normalde kontakla yanardı hepsi benzinde bile olsa benzin ışığı yanıyordu. Aracın elektrik aksaminda bir sorun yok farlar teyp sinyaller vs. Hepsi çalışıyor sadece lpg kumandasinin ışıkları yanmıyor. Kontağı çevirdiğimde bazen çalışacakmis gibi biraz öksürüp yine çalışmıyor. Forumdaki ustalardan biri immobilizer da sorun olabilir dedi. Sorun nerden kaynaklı olabilir cekici şart mı yoksa bir usta da sorunu halledebilir mi? Şimdiden teşekkürler.
  • DanTe77 D kullanıcısına yanıt
    Benzin bitmis olabilir.eger oyleyse lpg fe çalıştırmayı deneyin.lpg gostergesindeki butona basili tutup kontagi ceviriniz.
    Edit:Soruyu tam anlamamisim kusura bakmayin.sigortalara da bir bakin .umarim sorununuz çözülür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mduzgun60 -- 20 Eylül 2016; 13:15:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mduzgun60

    Benzin bitmis olabilir.eger oyleyse lpg fe çalıştırmayı deneyin.lpg gostergesindeki butona basili tutup kontagi ceviriniz.
    Edit:Soruyu tam anlamamisim kusura bakmayin.sigortalara da bir bakin .umarim sorununuz çözülür.
    Arkadaşlar renault 19 1,6 ların buji anahtarı kaç mm oluyor, internetten sipariş vereceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkadım52

    Arkadaşlar renault 19 1,6 ların buji anahtarı kaç mm oluyor, internetten sipariş vereceğim.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar babamda 1,4 karbüratörlü vardı,tam 14 sene bindik,sonra tanıdıga sattık,yeminle gözlerim doldu.
    Sabah 5 dk jikleyle ısıtmadan gitmez,gitmeye kalkarsan gaza basınca dururdu,kışın zor çalışırdı ama Hala sokakta her gördüğümde döner bakar,içine binmeyi isterim,ferarriye böyle bakmadım ben ya.

    Şimdi kendi aracımı almak istiyorum.
    1,6rne buldum,bakabilir misiniz sizce fiyatı nasıl,sıralı tüplü olduguna göre enjeksiyon motor (karbüratörlü istemiyorum) ve 1,6rne ancak satıcı 1721 cc yazmış anlamadım.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-renault-r-19-1.6-europa-rne-344387903/detay/




  • renault 19 1,6 ların buji anahtarı kaç mm oluyor,

    Cevaplayacak bir Usta yokmu koca forumda...

    sanayide parçacılar inatla satmıyor sebebi ise malum, usta bir buji değişiminden 30 lira alıyor...

    Ben de inat ettim, bu forum olmazsa gider renaultforum. coma bakar yine bulurum bunu...
  • ilkadım52 kullanıcısına yanıt
    öncelikle ben usta değilim.r 19 1.6 rte alize kullanıyorum.internette baktım araştırmalarınızda belki faydası olur düşüncesi ile.
    https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_LPG/
    sanırım 0.8 mm tırnk aralığı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mduzgun60

    öncelikle ben usta değilim.r 19 1.6 rte alize kullanıyorum.internette baktım araştırmalarınızda belki faydası olur düşüncesi ile.
    https://www.ngk.de/nc/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_LPG/
    sanırım 0.8 mm tırnk aralığı

    ne verdiğiniz linkten ne sizin dediğinişz 0.8 mm olayından birşey anladım, piyasada 17 , 18 21 mm gibi bujiler var.. 0,8 tırnak ne demek oluyor onu da anlamadım ama yşine de sağolun.




  • ilkadım52 kullanıcısına yanıt
    kusura bakmayın ben buji tırnak araligi anladım buji anahtari yerine.ustama isim dustugunde soracağım.ya da bilen biri cevaplar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saybatli

    Selamın Aleyküm
    Bende aranıza yeni katıldım 10250 TL'ye 95 model 1.4 RN aldım. araçtan genel olarak memnunum ama bir kaç kafama takılan birşey var.

    1- Motor yağını değiştiğinden beri motorda yağ eksilmesi başladı. Nereden yağ kaçırıyor göremedim ya da başka bir sorun mu var bilmiyorum.
    2- Dörtlüleri yaktığım zaman sinyaller zayıf yanıyor. Gündüz vakti görünmeyecek kadar zayıf. Ölçü aleti ile ölçtüğümde 7V geliyor lambaya. Ama aracı kitlerken aynı sinyaller güçlü yanıyor. Bunun için ne yapmam lazım ?

    Öncelikle aramıza hoşgeldin... Hayırlı uğurlu olsun aracınız güle güle kullanın... sorunlarınıza gelince yağ eksiltmesi hususunda yağ filtresini kontrol etmeni öneririm... çünkü yağ değişiminden önce kaçak yoksa eğer ya yağ filtresinin takılmasının yanlış olması sonucu kaçırıyor olabilir yada motor yağ kapağı sızdırmazlık özelliğini kaybetmiş ve çalışma durumunda motordan yağ sıçratıyor olabilir... tabi bunu çıplak gözle gözlemlemek mümkündür motor kaputunu açtığınızda motor kapağının çevresinde aşırı derecede yağlanma mevcut ise sorun kapaktadır değil ise filtresine bi baktırın derim ben... yine de bu söylenenler sadece tahmine dayalıdır kardeşim... sinyal lambaları konusuna gelince ise birincisi sinyal ampullerini sökerek üzerinde P21W yazıp yamadığını kontrol ediniz... P21W dediğimiz en parlak ve canlı şiddette yanan ampul gücüdür... ikincisi 7 volt geliyor demişsiniz ben bu durumu anlayamadım arabanın bütün artı aksamlarında eğer öncesinde dirençli bir sistem yok ise 12 volt olur... Tabi bu söylediğim sağlıklı çalışan bir şarj dinamosu ve iyi bir akü olduğu durumlarda geçerlidir... şarj dinamosunun şarj etme gücünü bi ölçtürün bakalım 13 volt - 14 volt arası bir değer verecek mi? söylediklerine baktığım zaman akünü iyi şarj dinamosunun şarj etmesinin zayıf olduğu kanısına varıyorum... alarmı devreye geçirdiğiniz zaman aküden gücü aldığı için sinyaller akü gücünden çekerek canlı yanıyordur ve çalışma anında iseşarj dinamosunun döngüsünde bu kadar güce erişemeyeceğinden sinyallerinin zayıflığını düşünmekteyim... yine de elbette başka bir sorun olması olasılığı da muhtemeldir... keyifli sürüşler dilerim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkadım52

    Arkadaşlar renault 19 1,6 ların buji anahtarı kaç mm oluyor, internetten sipariş vereceğim.
    bir de şunu soracağım; her 1000 km de bir marş basmamaya başlıyor, kaç yıldır devam eden sorun en son geçen ay lpg ustası bujilerin değişmesi gerektiğini söyledi, yeni şimdi yeni buji takınca basıyor ama 1000 km kadar gidince yine basmamaya başlıyor, çok az bir mesafe ...acaba başka sorunmu var, sanayide çok usta dolaştım şimdiye kadar başka çözümü olmadı, kimisi hava filtresi dedi kimisi kablolar eski dedi hepside yeni parçalar takarak bir sürü para aldılar nihayet en son çözüm sürekli buji değiştirmek oldu, bunu bari kendim yapayım diyorum.
    Edit: imla

    Kardeşim bir de endüksiyon bobinini değirtir diyecem ama o da az bir masraf olmayacak doğrusu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcse2k3

    arkadaşlar babamda 1,4 karbüratörlü vardı,tam 14 sene bindik,sonra tanıdıga sattık,yeminle gözlerim doldu.
    Sabah 5 dk jikleyle ısıtmadan gitmez,gitmeye kalkarsan gaza basınca dururdu,kışın zor çalışırdı ama Hala sokakta her gördüğümde döner bakar,içine binmeyi isterim,ferarriye böyle bakmadım ben ya.

    Şimdi kendi aracımı almak istiyorum.
    1,6rne buldum,bakabilir misiniz sizce fiyatı nasıl,sıralı tüplü olduguna göre enjeksiyon motor (karbüratörlü istemiyorum) ve 1,6rne ancak satıcı 1721 cc yazmış anlamadım.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-renault-r-19-1.6-europa-rne-344387903/detay/

    kardeşim bu araçta klima yoktur ayrıca istanbul arabasıdır ve havasından dolayı çürük olma olasılığını da hiçbir zaman aklından çıkarmaman gerektiğini söyleyeyim... Araç Alize model olsa neyse diyeceğim ama bu fiyat Alize olmayan klimasız bir model ve 2-3 lokal boyalı bir araç için aşırı derecede fazla bir fiyat olduğunu düşünüyorum... Ben 95 model 1.4 i RT energy motorlu tek nokta enjeksiyonlu R19 u değişensiz sağ ön kapı ve sol arka çamurluk boyalı haricinde boya yok iken 14000 TL paraya almış bulunmaktayım... 1 sene önceydi... şimdiki piyasayı düşününce benim aracım 15 civarı seyrederken o aracın olsa olsa 17 civarı olması gerektiği düşüncesindeyim... yine de karar senin... alırsan hayırlı uğurlu olsun diyelim şimdiden...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: skyblue89

    Selamın Aleyküm arkadaşlar R19 1.4 RNA sahibiyim 2010 dan bu yana kullanıyorum arabamdan çok memnunum 2500 - 3000 devir arası kullanırsam tüketimim 0,15 krş (LPG li Litre Fiyatı 1,99TL )

    Şahin Doğan gibi Kağıt arabalara göre çok konforlu ve ideal bir araç olduğunu düşünüyorum 2016 haziranda arabamı güneş yanığından dolayı boyattım sol marspiel değişti çürümüs şuan aracım gıcır gıcır oldu tabiricaizse

    Benim aklıma takılan şeyler oldu onları soracağım..

    1- havalandırmadan çok toz geliyor buna bir çare varmıdır polen filtresi denen zımbırtı bu arabada da varmı varsa neresinde ??

    2- aracım rolanti sallantılı kronik bir sorun ama bundan başka bir sıkıntısı ise anlık kesintiler oluyor bazen çok sık yapıyor gaz kesiyormuş gibi sanki ama gazcıya götürdüm gaz ayarından beyinden alakalı sıkıntı yok dedi sorun ateşlemede fln dedi ben bujileri kabloları diğer şeyleri değiştirdim hala aynı acaba ateşleme bobinindenmi diye düşünüyorum fiyatı çok pahalı galiba duyduğuma göre ...

    3- aracım 1.4 olduğu için 3000 devirde 90Km/s ile gidebiliyorum fazla basarsam yakıt artıyor bunun şanzımandan 5. vitesin dişlisini değiştiriyorlarmış duyduğuma göre bu işlem mümkünmüdür yada 6. vites dişlisi takılabilirmi (yok artık demeyin soruyorum )

    4- araçımda çok zırıltı var özellilke düşük rolantide ilk çalıştığında fln bozuk yolda hak getire sesten durulmuyor zırıl zırıl bu ses bazen beni araçtan soğutuyor bu zırıltıları nasıl keserim varmı sizin bildiğiniz püf noktalar ..

    5- aracıma hidrolik direksiyon ve klima takmak mümkünmüdür ben bu arabayı binmek için aldım elimden geldiğince Allah kaza bela vermediği sürece bu araca binerim Satmayı değiştirmeyi düşünmüyorum ilkler her zaman değerlidir..

    6- kilometre sayacının sıfırlama düğmesi 2-3 sene oldu zor sıfırlıyordu artık hiç sıfırlamıyor bunun tamiri varmıdır yada gösterge panelinin yenisini bulabilirmiyim birde turuncu ışıkları yeşil yada mavi yaptırmayı düşünüyorum led ile yapan varmış herhalde ??

    7- araca şuana kadar ettiğim masraf boya parça değişimi fln cart curt 5.000 TL oldu (6 Sene içinde) (Yağ değişimi fln dahil değil keyfi yada arıza için ustaya verdiğim para ki bunun 3.000 tl si boya masrafı sırf 500 de değişen malzemelere gitti sizce 6 senede bu masraf normalmidir boya olmasa 1.5 - 2 bin tl civarı usta masrafım oldu şimdiye kadar boyayıda mecbur boya kabarması olan yerler vardı iyice gitmesin diye yaptırdım

    8- bu arac suan 280.000 km yaptı olaki motor gitti ben bu araca 1.4 motor değilde 1.6 taktırsam olurmu verimli olurmu şanzıman değişmesi lazımmı ?

    9- daha ne olsun baya yazdım :) şimdiden teşekkürler

    Arkadaşım havalandırmadan gelen toza polen filtresi diye birşey olmadığı için onu uygulayamazsın ama motor kaputunu açtığında sileceğin altındaki delikli ızgara gibi kapakların alt tarafına çok ince bir şekilde sünger tarzı havayı geçiren ama tozu tutan bir malzeme ile izolasyon yapman mümkün olabilir ayrıca bununla beraber sıcak hava sürkülasyonu vanasını açtığın zaman motor bölümünün alt tarafından hava girişi yapan bölüme de bu şekilde uygulama yapman mümkündür ama söyleyeyim çok ama çok hatta bu bayağı bi çok ama çok zahmetli bir iştir... yapabilirsen bi bakıma polen filtresi görevini uygulayan düzene getirmiş olursun aracı... 2 sorununda yapabileceğin en iyi şey boğaz kelebeğini ustaya çıkarttırıp temizletmen olacaktır... nasıl olacağını bilmiyorum ama sanırım çıkarıp güzel bir şekilde zımpara yaparak temizliyorlar diye öğrendim bu forumda işin gerçeği aynı sorunu bende yaşıyorum ancak ön takımdaki beni illet ettiren sorunumu henüz çözemediğimden dolayı o soruna bir türlü odaklanmış değilim... 3 sorununa gelince 3000 devirde 90 ı görmesi sanki bana baskı balatanın yarısı sıyrılmış gibi bir his uyandırdı çünkü ideal konumda çalışan bir baskı balata normal şartlarda 2800 devirde 90 ı 3000 devirde de 100 km hızı görmesi gerekiyor... yaratıcı düşünce ile danışmış olduğun 5. vites dişlisi değiştirme fikrine ben de hem fikir olduğumu dile getirmekteyim... ve ek olarak buna ben şunu söyleyerek hem yakıttan hem de hızdan taraffur yapması düşüncesi ile 4 ve 5. vites dişlilerinin değişmesinden yanayım... çünkü direk olarak 5. vites aralığını uzatırsanız sadece 5. vitese taktığınız ve 2000 devir ve üzeri gittiğinizde yani 100 ve daha yukarı hızlarda ancak yakıt tasarrufu yapabileceksiniz ama 4 ve 5. vitese yapılacak olan aralık uzatılması güçlü olan 3. viteste vites değişim devri olan normal olarak 3000 devir değerini 3500 yapar ve 4. vitese geçirirseniz eğer hem devirden düşürmeden vites değişmiş olacak hem de benim deyimimle tasarruf vitesine geçmiş olacaksınız... bu sayede şehir içerisinde tasarruflu kullanabilme imkanı doğacaktır... malumunuz şehir içerisinde hemen hemen her yerde 5. vitese geçiş yapacak kadar malesef aracımızı hızlandıracak yolumuz genelde olmuyor. ama dediğim gibi 4 ve 5. vites değişimi şehir içinde 4. vites kullanma gereğinde tasarrufa geçmemizi sağlayacaktır... şimdi bunu okuyan ve duyan bazı arkadaşlar şunları söyleyebilirler elbette " Kardeşim eğer öyle birşey olsaydı fabrikası bunu yapardı bir akıllı siz misiniz? " diyeceklerdir... ama sen o söyleyenlerin laflarına hiç kulak asma aklına takıldıysa ve imkanın da el veriyor ise direkt olarak yap... çünkü ben ankarada yaşıyorum ve burada bir arkadaşın R9 spring aracına bunu 5. vites değişimini yaptığına şahit oldum ve haymana gibi 80 km mesafeyi 150-160 km hızı bana mısın demeden 20 TL yakıt ile iki defa gidip geldiğini dile getirdi yani 320 km mesafe... spring gibi bir aracın kondisyonunu düşününce 160 yapması imkansız gibi birşey... Merak etme ben bu dediğin vites değişim olayını muhakkak yapacağım ve amacım 3000 devirde 5. viteste 150 km yi ve daha fazlasında ise 180 km yi geçmek olacaktır... normalde motor 5. vites 4000 ile 5000 devir arasında resmen ben 6. vitesi istiyorum diye bağırıyor ama 155 kmden daha fazla gitmiyor... ancak 6. vites malesef bizim araçlara olmuyor... ama sanırım kangoların sanzıman dişlileri bizimkilere uyum sağlıyormuş eğer mili uyuyor ve yuvasına oturuyor ise yaptırabilirsin 5. vites uygulamanı... ama biraz maliyetli olacaktır ve düşünceme göre de 600-700 TL gibi bir masrafı gözden çıkarman gerekecektir... 4. sorununa gelince aynı sorun az önce yazdığım gibi bende de var ama ön takımdaki bu sarsıntı oluşturan olayın tam olarak ne olduğunu 2 aydır çözebilmiş değilim... sorun var var ama ustaların dediği hiçbir sorun yok... bozuk yola girince ta arabanın göğsünü çatır çatır çatlatacak gibi sarsıyor ve bu durum açıkçası beni deli ediyor... en kısa zamanda ben bu durumu düzeltemezsem eğer benim psikolojim bozulacak ve bu defa kimse beni düzeltemeyecek ... 5. sorununa gelince ise hidrolik yapmanın mümkün olup olamayacağını bilemiyorum ama bildiğim birşey vardır ki klima için bir kompressör lazım petek lazım yeni bir yeni bir kalorifer motoru lazım artı yeni bir klima radyatörü lazım... bir ton parça lazım... masrafını düşününce astarı yüzünden pahalıya geliyor ve tüm bu sistemi de devr daim pompasının oraya kompresörü yerleştirerek yapmak gerekiyor... klima işini iyi bir düşün derim ben... 6. sorununa gelince km sayacının sıfırlama düğmesi tırnağından çıkmış olmalı büyük ihtimalle... eğer elin yatkın ise göstergeyi sök camını tırnaklarından ayırarak bütün ibreleri yuvalarından ayır... sonra gösterge üzerindeki rakamların olduğu siyah filmleri bütün tınaklarından büktürmeden kastırarak çıkar... altta göreceğin cam yüzeyler üzerindeki vidaların hepsini sökerek plastik cam yüzeylerin hepsini çıkar... ve nihayet ulaşmış olduğun km sayacı hararet benzin ve devir göstergelerinde bulunan km sayacı sıfırlama butonunun neden dolayı boşa bastığını anlaya bilirsin... tabiki bütün bunları yapabileceksen... yapamam ben dersen hiç karışma derim... çünkü ana km sayacındaki rakamların düzenine etki edebilecek olumsuz bir hareket direk olarak km sistemini bozacak ve seni mahkemeyle yüzyüze getirebilecek olan sorunların yolunu açmış olacaktır... ben çok defa söktüm söktüm taktım göstergeyi... ve görseydin resmen paramparça ettim... neden mi? senin 6. sorununun sonunda sorduğun sorudan dolayı gösterge ışıklarını turuncu iken kıpkırmızı capcanlı bir hale getirmek istedim ama malesef o az önce bahsettiğim üzerinde rakamlar yazılı olan siyah filmin arkası turuncuyu yansıtacak bir filmle kaplı olduğu için kırmızı da taksam beyazda taksam mavi de taksam hemen hemen yine turuncumsu bir renk veriyor... yani anlayacağın o senin dediğin rengini değiştirme olayını bir türlü yapamadım ben, ancak daha parlak kırmızı ışıklar ile daha canlı ama kırmızıya yakın bir ışık düzeni sağlayabildim... 7. sorununa gelince ise bence yaptığın masraflar çok sayılmaz ben hemen hemen 1.5 yıla yakın oldu ve şimdiden 1000 TL masraf yapmış bulunmaktayım... tabi boya falan yaptırmadım... YANİ İÇİN RAHAT OLSUN... 8. sorununa gelince bu durumu ancak iyi bir usta sana net cevabı verir... burada bunun cevabını malesef bulamazsın...

    9. konuya gelince ise "NE DEMEK HER ZAMAN SORUNLAR OLACAK SORUNLARLA BERABER ELBETTEKİ ÇÖZÜMLER DE OLACAKTIR" Kalınsağlıcakla hayırlı ve keyifli sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CANELCAN -- 6 Ekim 2016; 14:40:04 >




  • 
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.