Şimdi Ara

''' RENAULT 9 KULÜBÜ ''' (15. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.047
Cevap
21
Favori
734.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    Eğer ateşleme sisteminiz bakımlı ve sorunsuzsa kışın en soğuk havalarda,sabah saatlerinde bile enjeksiyonlu araçlara taş çıkarırcasına tek marşta Renault 9 Spring aracınızı çalıştırabilirsiniz.Yöntem son derece basit:Gaza hafifçe basın (mesela 1/3 oranında) ve ayağınız gazdayken jikleyi sonuna kadar çekin.Ayağınızı gaz pedalından çekin ve kontağı çevirin.Hemen çalıştığını göreceksiniz Bu sistem otomobilin kullanım kılavuzunda yazılıdır.Kışın arabanın kapıları bile buz tutmuşken tek marşta çalışmışlığı vardır,tecrübeyle sabittir Tabi benim aracım benzinli...Babamım araç lpg'li ve bu sistem işe yaramıyor.O yüzden lpg'li arabalar için garanti veremem

    Alıntıları Göster
    yeni arkadaşlar hoşgeldiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    R9 Spring araçların ateşleme sisteminden konuşabiliriz.Broadway'de olduğu gibi elektronik ateşleme sistemine sahip değildir ama tamamen kaderine de terkedilmemiştir Fabrika çıkışı kibrit kutusuna benzer elektronik devreli bir parça bu araçlara takılmış ve platinin meme yapmadan ve ayarı bozulmadan çalışması sağlanmıştır.Zaten bu sisteme sahip Spring kullanıcılarının platinle ilgili pek sıkıntı yaşamadıklarını duymuşsunuzdur.

    Alıntıları Göster
    O ufak kutuda bobini suren transistorler var. Sisteme yari elektronik yada platin kumandali elektronik atesleme diyebiliriz.Tam elektronik ateslemeden farki atesleme zamani ve avansinin elektronik atesleme unitesi ve krank manyetik sensoru yerine yine klasik sistemde oldugu gibi distributordeki mekanizmalar ve platin tarafindan belirlenmesidir.Klasik platinli ateslemeye gore avantajlari;
    1-platinden 3-4 A gececegi yerde 20-30 mA gectigi icin meme yapmiyor,omru uzuyor.Ayari cok daha uzun sure gidiyor.
    2-platin meme yapmis,yagli,kirli,sulu bile olsa transistoru surmeye yarayan 20-30 mA akima direnc gostermedigi icin bozuk platinle yeni platin ateslemeyi farkettirmiyor. Klasik platinli sistemde en ufak bir pislik primer devre akimini cok fazla etkilediginden platinin ayna gibi olmasi gerekiyor.
    3-Sogukta motor kolay calisiyor.
    4-Ozellikle yuksek devirlerde buji kivilcimi klasik platinli sisteme gore daha kuvvetli oluyor
    5-Istenildiginde daha guclu atesleme bobini baglanabilmesine olanak sagliyor.Klasik platinde primer devre akimi 4 A i gecen bobin kullanilamaz.
    Bu sistem her durumda klasik platinli ateslemeden iyidir.

    Tam elektronik sisteme gore ise su avantajlari vardir.
    1-Kullanilan yakita gore performans/vuruntu engelleme amaciyla avans ayarina mudahale edilebilir.
    2-Sistem elemanlari herhangi bir ariza durumunda cok ucuzdur.

    Tam elektronik sistemden dezavantajlari
    1-Avans mekanik santrifuj sistemiyle ayarlandigindan zamanla sistem parcalari asinmakta,yaylarin esneklikleri degismekte.Bu nedenle cok kilometre yapmis motorlarda avans derecesi kayar.
    2-Sistemde platin bulundugundan ne kadar uzun dayansa da sonucta mekanik temastan dolayi zamanla ayari bozulur,yayinin esnekligi azalir.Ayrica distributor kamlari da zamanla farkli oranda asinacagindan cok kilometre yapmis distributorun yenilenmesi gerekir.Cunku degisirilmezse her silindirin avans ayari farkli olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: moondance

    R9 Spring araçların ateşleme sisteminden konuşabiliriz.Broadway'de olduğu gibi elektronik ateşleme sistemine sahip değildir ama tamamen kaderine de terkedilmemiştir Fabrika çıkışı kibrit kutusuna benzer eletronik devreli bir parça bu araçlara takılmış ve platinin meme yapmadan ve ayarı bozulmadan çalışması sağlanmıştır.Zaten bu sisteme sahip Spring kullanıcılarının platinle ilgili pek sıkıntı yaşamadıklarını duymuşsunuzdur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    O ufak kutuda bobini suren transistorler var. Sisteme yari elektronik yada platin kumandali elektronik atesleme diyebiliriz.Tam elektronik ateslemeden farki atesleme zamani ve avansinin elektronik atesleme unitesi ve krank manyetik sensoru yerine yine klasik sistemde oldugu gibi distributordeki mekanizmalar ve platin tarafindan belirlenmesidir.Klasik platinli ateslemeye gore avantajlari;
    1-platinden 3-4 A gececegi yerde 20-30 mA gectigi icin meme yapmiyor,omru uzuyor.Ayari cok daha uzun sure gidiyor.
    2-platin meme yapmis,yagli,kirli,sulu bile olsa transistoru surmeye yarayan 20-30 mA akima direnc gostermedigi icin bozuk platinle yeni platin ateslemeyi farkettirmiyor. Klasik platinli sistemde en ufak bir pislik primer devre akimini cok fazla etkilediginden platinin ayna gibi olmasi gerekiyor.
    3-Sogukta motor kolay calisiyor.
    4-Ozellikle yuksek devirlerde buji kivilcimi klasik platinli sisteme gore daha kuvvetli oluyor
    5-Istenildiginde daha guclu atesleme bobini baglanabilmesine olanak sagliyor.Klasik platinde primer devre akimi 4 A i gecen bobin kullanilamaz.
    Bu sistem her durumda klasik platinli ateslemeden iyidir.

    Tam elektronik sisteme gore ise su avantajlari vardir.
    1-Kullanilan yakita gore performans/vuruntu engelleme amaciyla avans ayarina mudahale edilebilir.
    2-Sistem elemanlari herhangi bir ariza durumunda cok ucuzdur.

    Tam elektronik sistemden dezavantajlari
    1-Avans mekanik santrifuj sistemiyle ayarlandigindan zamanla sistem parcalari asinmakta,yaylarin esneklikleri degismekte.Bu nedenle cok kilometre yapmis motorlarda avans derecesi kayar.
    2-Sistemde platin bulundugundan ne kadar uzun dayansa da sonucta mekanik temastan dolayi zamanla ayari bozulur,yayinin esnekligi azalir.Ayrica distributor kamlari da zamanla farkli oranda asinacagindan cok kilometre yapmis distributorun yenilenmesi gerekir.Cunku degisirilmezse her silindirin avans ayari farkli olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: moondance

    R9 Spring araçların ateşleme sisteminden konuşabiliriz.Broadway'de olduğu gibi elektronik ateşleme sistemine sahip değildir ama tamamen kaderine de terkedilmemiştir Fabrika çıkışı kibrit kutusuna benzer eletronik devreli bir parça bu araçlara takılmış ve platinin meme yapmadan ve ayarı bozulmadan çalışması sağlanmıştır.Zaten bu sisteme sahip Spring kullanıcılarının platinle ilgili pek sıkıntı yaşamadıklarını duymuşsunuzdur.


    Alıntıları Göster
    Verdiğin bilgiler için sağol pcdata76...Platin kumandalı elektronik ateşleme sisteminin bir dezavantajı da o parçanın zarar görmesi halinde yenisini kolay kolay bulamayacak olmamız değil mi?Öyle bir durumda tam klasik ateşlemeye geri dönmemiz gerekecek sanırım.Çünkü bir dönem R9 Spring araçların fabrikaya çağrılıp bu sistemin orjinal olarak takıldığını duymuştum.Zaten 1995 yılından sonra Spring modeli de elektronik ateşlemeli üretilmeye başlanmıştı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    Verdiğin bilgiler için sağol pcdata76...Platin kumandalı elektronik ateşleme sisteminin bir dezavantajı da o parçanın zarar görmesi halinde yenisini kolay kolay bulamayacak olmamız değil mi?Öyle bir durumda tam klasik ateşlemeye geri dönmemiz gerekecek sanırım.Çünkü bir dönem R9 Spring araçların fabrikaya çağrılıp bu sistemin orjinal olarak takıldığını duymuştum.Zaten 1995 yılından sonra Spring modeli de elektronik ateşlemeli üretilmeye başlanmıştı.

    Alıntıları Göster
    Aslinda o kutuda 3-4 direnc 1-2 diyot 1-2 kondansator ve 2 transistorden olusan basit bir anahtarlama devresi var. Internette transistored ignition diye aratildiginda devre semalari cikiyor,ufak modifiyelerle ve denemelerle(direnc degeri v.s.)kolayca R9 bobinine sistemi adapte etmek mumkun.Maliyeti 10YTL yi gecmeyen bir devre ve oldukca faydali. Hatta tum platinli araclara monte edilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Aslinda o kutuda 3-4 direnc 1-2 diyot 1-2 kondansator ve 2 transistorden olusan basit bir anahtarlama devresi var. Internette transistored ignition diye aratildiginda devre semalari cikiyor,ufak modifiyelerle ve denemelerle(direnc degeri v.s.)kolayca R9 bobinine sistemi adapte etmek mumkun.Maliyeti 10YTL yi gecmeyen bir devre ve oldukca faydali. Hatta tum platinli araclara monte edilebilir.

    Alıntıları Göster
    o ufacuk devreyi bizim aracımızada sonradan takmışlardı.ve o günden itibaren çalıştırma problemi yaşamadık arabayı.ücretsiz olarak takılmıştı...
    resmini bulabilirsem ekliyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    o ufacuk devreyi bizim aracımızada sonradan takmışlardı.ve o günden itibaren çalıştırma problemi yaşamadık arabayı.ücretsiz olarak takılmıştı...
    resmini bulabilirsem ekliyeceğim.

    Alıntıları Göster
    sanırım bu parça;
     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qntrl -- 12 Şubat 2007; 18:03:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    sanırım bu parça;
     ''' RENAULT 9 KULÜBÜ '''


    Alıntıları Göster


    ARKADAŞLAR SİZE ÇOK MUTLU OLDUĞUMU SÖYLEMEK İSTİYORUM.ÇÜNKÜ KURDUĞUMUZ KLÜP AMACINA ULAŞMAYA BAŞLADI.YAVAŞ YAVAŞ BÜTÜN ARKADAŞLAR BİRBİRLERİYLE BİLGİLERİ PAYLAŞMAYA BAŞLADI.EMİNİMKİ BU BİLGİLER HEPİMİZ İÇİN ÇOK YARARLI BİLGİLER.İNŞALLAH KLÜBÜMÜZ HEP BU ŞEKİLDE DEVAM EDER VE İYİCE BÜYÜRÜZ.BU ŞEKİLDE DEVAM ETTİĞİMİZ SÜRECE İNŞALLAH EN GEÇ YAZA ORGANİZASYONLAR BAŞLAR VE HERKES BİRBİRİYLE TANIŞMA FIRSATI BULUR.

    HERKEZE TEŞEKKÜRLER






  • quote:

    Orijinalden alıntı: jordan83



    ARKADAŞLAR SİZE ÇOK MUTLU OLDUĞUMU SÖYLEMEK İSTİYORUM.ÇÜNKÜ KURDUĞUMUZ KLÜP AMACINA ULAŞMAYA BAŞLADI.YAVAŞ YAVAŞ BÜTÜN ARKADAŞLAR BİRBİRLERİYLE BİLGİLERİ PAYLAŞMAYA BAŞLADI.EMİNİMKİ BU BİLGİLER HEPİMİZ İÇİN ÇOK YARARLI BİLGİLER.İNŞALLAH KLÜBÜMÜZ HEP BU ŞEKİLDE DEVAM EDER VE İYİCE BÜYÜRÜZ.BU ŞEKİLDE DEVAM ETTİĞİMİZ SÜRECE İNŞALLAH EN GEÇ YAZA ORGANİZASYONLAR BAŞLAR VE HERKES BİRBİRİYLE TANIŞMA FIRSATI BULUR.

    HERKEZE TEŞEKKÜRLER




    Alıntıları Göster
    bencede jordan,seviyeli ve bilgili arkadaşlardan kurulu birekibimizolduğunda sırtımız yere gelmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jordan83



    ARKADAŞLAR SİZE ÇOK MUTLU OLDUĞUMU SÖYLEMEK İSTİYORUM.ÇÜNKÜ KURDUĞUMUZ KLÜP AMACINA ULAŞMAYA BAŞLADI.YAVAŞ YAVAŞ BÜTÜN ARKADAŞLAR BİRBİRLERİYLE BİLGİLERİ PAYLAŞMAYA BAŞLADI.EMİNİMKİ BU BİLGİLER HEPİMİZ İÇİN ÇOK YARARLI BİLGİLER.İNŞALLAH KLÜBÜMÜZ HEP BU ŞEKİLDE DEVAM EDER VE İYİCE BÜYÜRÜZ.BU ŞEKİLDE DEVAM ETTİĞİMİZ SÜRECE İNŞALLAH EN GEÇ YAZA ORGANİZASYONLAR BAŞLAR VE HERKES BİRBİRİYLE TANIŞMA FIRSATI BULUR.

    HERKEZE TEŞEKKÜRLER




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: jordan83




    ARKADAŞLAR SİZE ÇOK MUTLU OLDUĞUMU SÖYLEMEK İSTİYORUM.ÇÜNKÜ KURDUĞUMUZ KLÜP AMACINA ULAŞMAYA BAŞLADI.YAVAŞ YAVAŞ BÜTÜN ARKADAŞLAR BİRBİRLERİYLE BİLGİLERİ PAYLAŞMAYA BAŞLADI.EMİNİMKİ BU BİLGİLER HEPİMİZ İÇİN ÇOK YARARLI BİLGİLER.İNŞALLAH KLÜBÜMÜZ HEP BU ŞEKİLDE DEVAM EDER VE İYİCE BÜYÜRÜZ.BU ŞEKİLDE DEVAM ETTİĞİMİZ SÜRECE İNŞALLAH EN GEÇ YAZA ORGANİZASYONLAR BAŞLAR VE HERKES BİRBİRİYLE TANIŞMA FIRSATI BULUR.

    HERKEZE TEŞEKKÜRLER





    quote:

    Orjinalden alıntı: qntrl

    bencede jordan,seviyeli ve bilgili arkadaşlardan kurulu birekibimizolduğunda sırtımız yere gelmez





    bir defasında rover kulübünü görmüştüm adamlar kendi adına site kurmuşlar ve düzenli etkinlikleri var inşallah bizim de sayımız 70-80 in üzerine çıkar ve biz de roverciler gibi oluruz.

    ayrıca bilgi paylaşımı konusunda da herkese gereken hassasiyeti gösterdiklerinde dolayı da teşekkür ederim. ben bu kulübe üye olduktan sonra arabamı daha çok sevmeye başladım(hatta arabamı satmaktan bile vazgeçtim) o nedenle bu kulübün kurulmasında emeği geçenlere teşekkür ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    şu lpg konusuna da değineceğim. arkadaşlar herkes kendine göre hesabını yapsın hangi yakıtı kullanmak istiyorsa onu kullansın ama lpg taktırma fiyatları da 1200 falan değil onlar sıralı sistem lpg taktrıma fiyatı plastik manifoltlu ve enjeksiyonlu araçlara takılır. bizim arabalar için klasik sistem lpg takılır o da ruhsata işlenmesiyle birlikte maksimum 700 lirayı bulur(rastgele sistem değil lovato-brc). bir de ben arabayı benzinli kullanırsam 300-350 arası yakıyor ama lpg de 130-140 lira yakıyor. murat inkaya arkadaşım sen eğer benzinli arabayla 23 kuruş yakıyorsan lpg de 10 kuruşun altına düşersin(merak ettim 23 kuruş nasıl yaktırıyon). tamam ben biraz süratlı biraz da kırmızı ışıklarda hızlı kalkış yaptığımdan fazla yaktırabilirim ama reno 9 a 23 kuruş yaktırmanın sırrını bana da söylerseniz ben de anında benzine geçerim(ee extra performans isteriz) ama arabayı çok az kullanıyorsanız(yıllık 5000 km nin altında) ben de benzini öneririm sonuçta lpg motoro zararlı(performans açısından)

    Alıntıları Göster
    Hocam,
    kullanmadığım araba kalmadı, değil kırmızı ışıkta kalkmak walla benzin bitirmek için sabahhlara kadar dolaşan birisiydim. Hikayemi okuduysan (ki tavsiye ederim) tüm bunlara tövbe edip, bu arabayı 3.000 devri aştırmadan acayip dikkatli ve benzinin son damlasına kadar (çünkü parasını ben veriyorum-ki işin sırrı burda) tasarruflu kullanmaya çalışıyorum. Ayrıca aracın filtre ve diğer aksamlarını arabayı garajdan çıkarırken 250 ytl. masraf yaparak iyi bir ustaya yaptırdığımı eklemeliyim. Eywallah...
    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    şu lpg konusuna da değineceğim. arkadaşlar herkes kendine göre hesabını yapsın hangi yakıtı kullanmak istiyorsa onu kullansın ama lpg taktırma fiyatları da 1200 falan değil onlar sıralı sistem lpg taktrıma fiyatı plastik manifoltlu ve enjeksiyonlu araçlara takılır. bizim arabalar için klasik sistem lpg takılır o da ruhsata işlenmesiyle birlikte maksimum 700 lirayı bulur(rastgele sistem değil lovato-brc). bir de ben arabayı benzinli kullanırsam 300-350 arası yakıyor ama lpg de 130-140 lira yakıyor. murat inkaya arkadaşım sen eğer benzinli arabayla 23 kuruş yakıyorsan lpg de 10 kuruşun altına düşersin(merak ettim 23 kuruş nasıl yaktırıyon). tamam ben biraz süratlı biraz da kırmızı ışıklarda hızlı kalkış yaptığımdan fazla yaktırabilirim ama reno 9 a 23 kuruş yaktırmanın sırrını bana da söylerseniz ben de anında benzine geçerim(ee extra performans isteriz) ama arabayı çok az kullanıyorsanız(yıllık 5000 km nin altında) ben de benzini öneririm sonuçta lpg motoro zararlı(performans açısından)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratinkaya -- 12 Şubat 2007; 23:16:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratinkaya

    Hocam,
    kullanmadığım araba kalmadı, değil kırmızı ışıkta kalkmak walla benzin bitirmek için sabahhlara kadar dolaşan birisiydim. Hikayemi okuduysan (ki tavsiye ederim) tüm bunlara tövbe edip, bu arabayı 3.000 devri aştırmadan acayip dikkatli ve benzinin son damlasına kadar (çünkü parasını ben veriyorum-ki işin sırrı burda) tasarruflu kullanmaya çalışıyorum. Ayrıca aracın filtre ve diğer aksamlarını arabayı garajdan çıkarırken 250 ytl. masraf yaparak iyi bir ustaya yaptırdığımı eklemeliyim. Eywallah...
    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    şu lpg konusuna da değineceğim. arkadaşlar herkes kendine göre hesabını yapsın hangi yakıtı kullanmak istiyorsa onu kullansın ama lpg taktırma fiyatları da 1200 falan değil onlar sıralı sistem lpg taktrıma fiyatı plastik manifoltlu ve enjeksiyonlu araçlara takılır. bizim arabalar için klasik sistem lpg takılır o da ruhsata işlenmesiyle birlikte maksimum 700 lirayı bulur(rastgele sistem değil lovato-brc). bir de ben arabayı benzinli kullanırsam 300-350 arası yakıyor ama lpg de 130-140 lira yakıyor. murat inkaya arkadaşım sen eğer benzinli arabayla 23 kuruş yakıyorsan lpg de 10 kuruşun altına düşersin(merak ettim 23 kuruş nasıl yaktırıyon). tamam ben biraz süratlı biraz da kırmızı ışıklarda hızlı kalkış yaptığımdan fazla yaktırabilirim ama reno 9 a 23 kuruş yaktırmanın sırrını bana da söylerseniz ben de anında benzine geçerim(ee extra performans isteriz) ama arabayı çok az kullanıyorsanız(yıllık 5000 km nin altında) ben de benzini öneririm sonuçta lpg motoro zararlı(performans açısından)


    Alıntıları Göster
    dostlar hepinize günaydın 1 saat önce depomu fullettim 70ytl aldı yaptığım km ise 385 di,yani 70/385=0,181 ytl yani 181 ykrş yada 181bin lira,muhteşem bir rakam(2,68ytl 95 oktan)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emerald Dolphin

    yeni arkadaşlar hoşgeldiniz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974

    yeni arkadaşlar hoşgeldiniz



    Bu arada hoşbulduk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    quote:

    Orjinalden alıntı: mavim1974

    yeni arkadaşlar hoşgeldiniz



    Bu arada hoşbulduk

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar kullandığımız araçların en yenisi 8,en eskisi de sanırım 20 yaş civarlarında...Araçlarınızın boya durumları nasıl?Biliyorsunuz,araçlarımızın belki de en hayati ve korunması gereken kısmı karoseri...Bunu korumak için birşeyler yapıyor musunuz?Benim arabam 93 model ve birkaç parçasında boyası var (önceki sahibinden kalan) Senede iki defa pasta içermeyen cila uygulamasını kendim yapıyorum arabama.Genel anlamda boyası ve görünüşü oldukça iyi..Tek problemi arka çamurluklar..Sanırım en uç kısımdaki parçayı kestirip yeni parça kaynatarak boyatmam gerekecek.Çok şükür ki bunu dışında ana hatlarda pas ve çürük yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    Arkadaşlar kullandığımız araçların en yenisi 8,en eskisi de sanırım 20 yaş civarlarında...Araçlarınızın boya durumları nasıl?Biliyorsunuz,araçlarımızın belki de en hayati ve korunması gereken kısmı karoseri...Bunu korumak için birşeyler yapıyor musunuz?Benim arabam 93 model ve birkaç parçasında boyası var (önceki sahibinden kalan) Senede iki defa pasta içermeyen cila uygulamasını kendim yapıyorum arabama.Genel anlamda boyası ve görünüşü oldukça iyi..Tek problemi arka çamurluklar..Sanırım en uç kısımdaki parçayı kestirip yeni parça kaynatarak boyatmam gerekecek.Çok şükür ki bunu dışında ana hatlarda pas ve çürük yok.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: moondance

    Arkadaşlar kullandığımız araçların en yenisi 8,en eskisi de sanırım 20 yaş civarlarında...Araçlarınızın boya durumları nasıl?Biliyorsunuz,araçlarımızın belki de en hayati ve korunması gereken kısmı karoseri...Bunu korumak için birşeyler yapıyor musunuz?Benim arabam 93 model ve birkaç parçasında boyası var (önceki sahibinden kalan) Senede iki defa pasta içermeyen cila uygulamasını kendim yapıyorum arabama.Genel anlamda boyası ve görünüşü oldukça iyi..Tek problemi arka çamurluklar..Sanırım en uç kısımdaki parçayı kestirip yeni parça kaynatarak boyatmam gerekecek.Çok şükür ki bunu dışında ana hatlarda pas ve çürük yok.


    benim arabada sadece plaka lambalarının orda çok az pas var gerisi tamamen ilk boyası. ben arabamı makam arabası gibi korurum nasıl derseniz arabaya binmeden elimde bi bezle tüm tozunu alırım,kışın arabayı sadece silerim yazın da kovayla kendim yıkarım asla güneşte bırakmam ve tazikli suyu hiç değdirmem nisanda ve eylülde bir de cila çekerim.(babam arabayı ilk aldığında her sene pasta cila çektiriyordu 2000 e kadar sürdü)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    quote:

    Orjinalden alıntı: moondance

    Arkadaşlar kullandığımız araçların en yenisi 8,en eskisi de sanırım 20 yaş civarlarında...Araçlarınızın boya durumları nasıl?Biliyorsunuz,araçlarımızın belki de en hayati ve korunması gereken kısmı karoseri...Bunu korumak için birşeyler yapıyor musunuz?Benim arabam 93 model ve birkaç parçasında boyası var (önceki sahibinden kalan) Senede iki defa pasta içermeyen cila uygulamasını kendim yapıyorum arabama.Genel anlamda boyası ve görünüşü oldukça iyi..Tek problemi arka çamurluklar..Sanırım en uç kısımdaki parçayı kestirip yeni parça kaynatarak boyatmam gerekecek.Çok şükür ki bunu dışında ana hatlarda pas ve çürük yok.


    benim arabada sadece plaka lambalarının orda çok az pas var gerisi tamamen ilk boyası. ben arabamı makam arabası gibi korurum nasıl derseniz arabaya binmeden elimde bi bezle tüm tozunu alırım,kışın arabayı sadece silerim yazın da kovayla kendim yıkarım asla güneşte bırakmam ve tazikli suyu hiç değdirmem nisanda ve eylülde bir de cila çekerim.(babam arabayı ilk aldığında her sene pasta cila çektiriyordu 2000 e kadar sürdü)

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar şu ara benim bi sorunum var frene ilk bastığımda fren tutmuyor iki-üç defa pompalarsam anca tutmaya başlıyor sebebi ne olabilir vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    arkadaşlar şu ara benim bi sorunum var frene ilk bastığımda fren tutmuyor iki-üç defa pompalarsam anca tutmaya başlıyor sebebi ne olabilir vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bu fun clubtan çevremizdeki tüm reno 9 sahiplerini haberdar edelim bu yolla sayımız hızla artar ve daha büyük bir kulüp oluştururuz ben de haber vermek isterim ama tüm arkadaşlarım şahin ve doğan kullanıyor ve bizlerin arabasına bayan arabası diyorlar sayımızı her geçen gün artıralım ve herkes reno 9 ların gerçek sahiplerini tanısın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    arkadaşlar bu fun clubtan çevremizdeki tüm reno 9 sahiplerini haberdar edelim bu yolla sayımız hızla artar ve daha büyük bir kulüp oluştururuz ben de haber vermek isterim ama tüm arkadaşlarım şahin ve doğan kullanıyor ve bizlerin arabasına bayan arabası diyorlar sayımızı her geçen gün artıralım ve herkes reno 9 ların gerçek sahiplerini tanısın

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    arkadaşlar bu fun clubtan çevremizdeki tüm reno 9 sahiplerini haberdar edelim bu yolla sayımız hızla artar ve daha büyük bir kulüp oluştururuz ben de haber vermek isterim ama tüm arkadaşlarım şahin ve doğan kullanıyor ve bizlerin arabasına bayan arabası diyorlar sayımızı her geçen gün artıralım ve herkes reno 9 ların gerçek sahiplerini tanısın


    Bayan arabası diyorlarsa bu araçları daha önce hiç kullanmamışlar demektir.Zira bu araçları kullanmanın yetenek ve ustalık istediğini bilen bilir.Yeni nesil enjeksiyonlu araçlar gibi kontak çevir,vitese tak,debriyajı kaldır,hidrolik direksiyonu çevir ve git gibi birşey yok bu araçlarda..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    arkadaşlar şu ara benim bi sorunum var frene ilk bastığımda fren tutmuyor iki-üç defa pompalarsam anca tutmaya başlıyor sebebi ne olabilir vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    arkadaşlar şu ara benim bi sorunum var frene ilk bastığımda fren tutmuyor iki-üç defa pompalarsam anca tutmaya başlıyor sebebi ne olabilir vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim


    Bana kalırsa sistemde bir kaçak olup olmadığını kontrol etmek gerekir.Kaputu açınca fren hidrolik sıvısının bulunduğu bir kap var.Eğer bunda eksilme yoksa havasını almak gerekebilir.Değilse fren balatalarını kontrol ettirmekte fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    quote:

    Orjinalden alıntı: moondance

    Arkadaşlar kullandığımız araçların en yenisi 8,en eskisi de sanırım 20 yaş civarlarında...Araçlarınızın boya durumları nasıl?Biliyorsunuz,araçlarımızın belki de en hayati ve korunması gereken kısmı karoseri...Bunu korumak için birşeyler yapıyor musunuz?Benim arabam 93 model ve birkaç parçasında boyası var (önceki sahibinden kalan) Senede iki defa pasta içermeyen cila uygulamasını kendim yapıyorum arabama.Genel anlamda boyası ve görünüşü oldukça iyi..Tek problemi arka çamurluklar..Sanırım en uç kısımdaki parçayı kestirip yeni parça kaynatarak boyatmam gerekecek.Çok şükür ki bunu dışında ana hatlarda pas ve çürük yok.


    benim arabada sadece plaka lambalarının orda çok az pas var gerisi tamamen ilk boyası. ben arabamı makam arabası gibi korurum nasıl derseniz arabaya binmeden elimde bi bezle tüm tozunu alırım,kışın arabayı sadece silerim yazın da kovayla kendim yıkarım asla güneşte bırakmam ve tazikli suyu hiç değdirmem nisanda ve eylülde bir de cila çekerim.(babam arabayı ilk aldığında her sene pasta cila çektiriyordu 2000 e kadar sürdü)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    benim arabada sadece plaka lambalarının orda çok az pas var gerisi tamamen ilk boyası. ben arabamı makam arabası gibi korurum nasıl derseniz arabaya binmeden elimde bi bezle tüm tozunu alırım,kışın arabayı sadece silerim yazın da kovayla kendim yıkarım asla güneşte bırakmam ve tazikli suyu hiç değdirmem nisanda ve eylülde bir de cila çekerim.(babam arabayı ilk aldığında her sene pasta cila çektiriyordu 2000 e kadar sürdü)


    Araba kuruyken bezle silmek boya için zararlı değil mi? İnce toz tanecikleri beze yapışıyor ve silerken ince çiziklere sebep olabiliyor.Ben açıkçası iyice tazyikli suyla kirini akıtmadan şampuanla temizlemeye bile geçmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: moondance

    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    arkadaşlar bu fun clubtan çevremizdeki tüm reno 9 sahiplerini haberdar edelim bu yolla sayımız hızla artar ve daha büyük bir kulüp oluştururuz ben de haber vermek isterim ama tüm arkadaşlarım şahin ve doğan kullanıyor ve bizlerin arabasına bayan arabası diyorlar sayımızı her geçen gün artıralım ve herkes reno 9 ların gerçek sahiplerini tanısın


    Bayan arabası diyorlarsa bu araçları daha önce hiç kullanmamışlar demektir.Zira bu araçları kullanmanın yetenek ve ustalık istediğini bilen bilir.Yeni nesil enjeksiyonlu araçlar gibi kontak çevir,vitese tak,debriyajı kaldır,hidrolik direksiyonu çevir ve git gibi birşey yok bu araçlarda..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: moondance


    quote:

    Orjinalden alıntı: adu040

    arkadaşlar bu fun clubtan çevremizdeki tüm reno 9 sahiplerini haberdar edelim bu yolla sayımız hızla artar ve daha büyük bir kulüp oluştururuz ben de haber vermek isterim ama tüm arkadaşlarım şahin ve doğan kullanıyor ve bizlerin arabasına bayan arabası diyorlar sayımızı her geçen gün artıralım ve herkes reno 9 ların gerçek sahiplerini tanısın


    Bayan arabası diyorlarsa bu araçları daha önce hiç kullanmamışlar demektir.Zira bu araçları kullanmanın yetenek ve ustalık istediğini bilen bilir.Yeni nesil enjeksiyonlu araçlar gibi kontak çevir,vitese tak,debriyajı kaldır,hidrolik direksiyonu çevir ve git gibi birşey yok bu araçlarda..






  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.